ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Hudjukelle vauvaonnittelut! :heart:

On Siis Kevät olisikohan teidän vauva niin tarkka että just laskettuna-aikana tulisi. Tsemppiä!

Kikalle kans tsemppiä. Toivottavasti on sitä itseään.

Neydanille hirmuisesti onnitteluja. :heart:
Voi kun mäkin pääsisin naimisiin. Me varmaan järkätään sit joskus isommat häät niin nyt kyllä ei ole mahdollisuuksia. No joskus..

Poksuttelijoille onnea!

Mulla on tunnin päästä neuvola. Kiva taas päästä puntariin. Mä oikein odotan!

Päksäkkä 39+6 :heart:
 
OnsiisKevät ja Kikka89jännää tulee teille tänään!!Tulkaa sit infoamaan meitä joskus!!Tsemppiä vauvanhakureissuihin!
Neydanille onnea :heart: Muistan oman päiväni reilu vuosi sitten!Ihanat oli tunnelmat,vaikkei suuria juhlia ollutkaan...
PoksuttelijatOnnea teillekin :flower:
PäksäkkäJoko ois sulla viiminen neuvolareissu??


Täällä jotenkin levoton yö takana.Vaikka vauva antoi nukkua ihan miten kuten ja en periaatteessa ollu enempää hereillä ku normi vessareissut,ni silti jotenkin herätessä oli aina pää märkänä.Nousinkin jo kuudelta ylös!Ajattelin,et nyt meen keittämään kahvit,juon ne 1,5 kuppia (muumimukia),mitkä aina aamulla menee,syön jonku hedelmän ja meen vielä takas nukkumaan pariks tunniks.No kohta kömmin takas sänkyyn.
Mulla on tullu nyt raskauden aikana semmonen tapa,et otan aina aamusin vielä semmoset parin tunnin päikkärit.Sit nousen "kunnolla"ylös siinä 10-11 aikaan ja syön jotain "tukevampaa",hoidan aamutoimet,pistän makkarin siistiks,käyn suihkussa,puen ja lähden ulos tai mihin ikinä jaksan tai tarvii mennä.Sillai täällä on menny aamupäivät pidemmän aikaa jo.Varmaan muuttuu systeemit tääläkin ku vauva syntyy.Tulee eri unirytmit.

Te,jotka ootte synnyttäny ennenkin,ni mä kysyisinkin,että missäpäin kroppaa ne synnytyssupistukset tuntuu?Onko se jotain voimistuvaa menkkajomoa alavatsalla vai alkaako se kipu aina jostain ristiselästä säteilemään sit tonne vatsan puolelle?Missäpäin ne "kivut"sit tuntuu?Just ne et nyt tietää et on tosi kyseessä??Kertokaa viisaammat!Mä en tosiaankaan tiedä tätä,mitä odottaa ja missä kohtaa kroppaa pitäis niitä kipuja sit olla.

T:maria-s ja lunki vauveli 39+3
 
Ouska, ssihinä ja Hudjuke onnea sylintäydeltä!! :hug: :flower:

Mä täällä kärvistelen ja malttamattomana odotan. Yhtään supistusta ei ole ollut, jos ei niitä pieniä vatsan kovettumisia lasketa. Ihan sellain tunne, että ei tämä lapsi täältä spontaanisti pääse tulemaan, kun ei mun kroppa tajuu aloittaa synnytystä... |O ok, eihän tää nyt ole mitenkään reilusti yli lasketun ajan, mutta kyllä tää jotenkin nyt tuntuu todelliselta odottamiselta. Positiivista on, että ei tässä enää kauheen kauan mene, kun tavataan tuo nakero. :heart:

Mies ehdotti, että jos hän menis golfaamaan ja mä voisin tulla ajaan sitä golf -autoa. Vois olla ihan kivaa, ei tarttis ainakaan täällä kotona kökkii ja odotella. :D

Luminella ja matkustaja 40+2
 
Maria-s eipä tainnut olla viimeinen neuvolakäynti täällä. Perjantaina seuraavan kerran.

Vauva ei ole vieläkään alhaalla, joten ei se varmaan ihan heti ole tulossa. Sykkeet oli alhaisemmat kuin normaalisti on ollut. Noin 127. No jos vauva oli vielä hieman uninen. Sf-mitta noussut 0,5 eli nyt se on 32. Ja paino oli taas noussut 100g päivässä.

Mä taidan taas rueta siivoamaan ja ruoan laittoon!

Päksäkkä 39+6 :heart:
 
marias: Mulla synnytyssupistukset tuntui alavatsalla ja alaselässä. Säteili reisiin ja jopa polviin asti. Kohta nekin saa kokea uudestaan... huhhuh. Mutta tosiaan, kaikilla nuo supistukset saattavat tuntua eri paikoissa, joillakin esim vain selässä.

on tainnut onsiiskevät ja kikka lähteä nyytinhakureissuun =)

amaria 38+0
 
Äippä poli juttuun ni joo, kiitos vaan vastanneille :) avasitte vähä mieltäni lisää. Tuntuu vaan et jotenkin tosi vähän sit loppu peleissä raskauksia seurataan ainakaa täällä. Kaveri odottaa myös sillä nyt viikkoja 31 ja hänellä todettiin hyvälaatuinen kasvain tos viikoilla 23 tai jotai sellasta. Sen kummemmin kukaan ei ole hänelle sanonut siitä mitään tai sitä ei olla seurattu mitenkään. Lääkäri oli kummissaan että kun ei oltu edes koneelle merkattu sitä.

:heart: onnea vauvan saaneille :heart:

Ihanaa lukea vauva juttuja kun ite odottelee, mut sit kyllä huomaa että kärsimättömäks tässä muuttuu pikku hiljaa.
Huh, minulla alkaa mennä tähän ainaseen siivoukseen hermot. Meillä neliöitä asunnossa 83 ja kuitenkin vain kaksi ihmistä toistaiseksi asuu täällä, ni en voi käsittää miten voi olla koko aika jotain siivottavaa. Ja ASTIAT! me ei vielä astianpesu konetta omisteta niin kahessa päivässä saattaa olla KAIKKI astiat mennyt :eek: kyllä oon raivonnu ja pulputtanut siitäki että pitääkö aina uusi kuppi ottaa juodessa mut helppoa se vissii on ku herra ei itse tiskaa.
Tai no tästäkää ei mitää sopimusta ole tehty vaan hän nyt äänettömästi on olettanut että mä kun jäin "lomailemaan" ni hänen käydessä töissä on kotityöt mun vastuulla.
Kohta rupeen ilkeeks ja heittäydyn "kipeeks" sängyn pohjalle ja pistän äijän ite tekeen hommat. Tervehdyn sitte kun on siistiä :D

Siivous on iha ok ja ymmärrän toki ettei jaksa työpäivän jälkee muuta ku välttis rojahtaa soffalle mut meneepi hermot kun JOKA PÄIVÄ samat paskat uudestaa... omat jälkensä vois kuitenki korjata tai tiskipöydälle laittaa sen lasin sinne minne kuuluu, eikä pitkin poikin jättää keittiötä. ANTEEKS KU TILITIN tuli vaa joku purkaus :D
Mä tunnustan että mulla on ikävä työntekoa. Ei työpaikkaa kylläkää vältsis :D Olin Ärrällä restappina. Mut eiköhä nää oireet katoa ku oma nyytti vihdoin sylissä.
 
Neydan, onnea huomisesta rouvaantumisesta!

OnSiisKeväälle ja Kikalle tsempityksiä, jos ootte tekemässä lähtöä.

Maria-s, mulla synnytyssupparit tuntuu just samanlaisilta ja samassa paikassa ku menkkakivut - viis miljoonaa kertaa vaan voimakkaampina.

Tänne ei uutta auringon alle kuulu. Keskiviikkoa odotellessa ja vadelmanlehtiteetä juodessa.

Sinderella 38+0 (kaks yötä h-hetkeen)
 
Neydanille paljon onnea :) Ihana tapa kosia :)

Maria-s Mulla supistukset tuntui alavatsalla ja alaselässä..ne oli sellasia menkkakipuja potenssiin 1000 :D Lisäksi mulla sillei poltteli takapuolta ihmeellisesti..Hyvin vaikee selittää :D
Mutta mullahan noi pahimmat supistukset tuli ns. keinotekoisesti, kun oksitosiini-tipalla niitä kokoajan vahvistettiin (enkä saanut mitään kivunlievitystä)

Eli mulle kävi just niinkun ennen synnytystä ounastelin..joudun ensin kokeen kauheet supistuskivut ja sitten joudunkin sektioon ja joudun sitten vielä kärvisteleen siitä aiheutuneiden kipujen kanssa. Mutta eipä se haittaa, aika vähän noita kipuja on.

Tsemppiä kaikille loppusuoralle odotuksenne kanssa :heart:

Minä oon nyt sitten kahdestaan pojun kanssa kotona. Miehellä alkoi tänään työt. On 2,5vkoa töissä ja sitten alkaa isyysloma :) Mutta eiköhän me pärjätä. Toki se vaikuttaa suuresti, kun ei oo kahta käsiparia/syliä. Nyt joutuu äitikin tekee muutakin kun imettää.
Ulkona ois ihana ilma, mutta en uskalla lähtee ulos.
Asutaan 4. kerroksessa ja täältä on tosi vaikea lähteä roudaamaan vaunuja ja lasta yksin alas. Kun pitäs vielä mennä yhdet portaatkin. Ja noi yhdistelmät ei oo kuitenkaan kauheen kevyet.
HArmittaa, kun vaunuja ei voi säilyttää tuolla alhaalla missään :(

Mutta aurinkoista päivää kaikille =)

outiko & pikkumies 1vko 2pvä
 
Kärsivällisyys koetuksella....viime yönä hirmuista polttoa alapäässä mutta ilmeisesti loppui kun kerran olin nukahtanut jossain vaiheessa...Nyt tuntuu siltä että ei tää vauveli ilman apuja synny.

Neydan Ihana kosinta, paljon onnea teille! :flower: :heart:

Jokohan OnSiisKevät on tositoimissa?!

Jeppis & Pikku-papu 40+2
 
Onnea vauvaantuneille jälleen :heart: ja onnea myös nyyttejä kotiin hakeville :) :flower:

Neydan aika ihana tuo kosinta =) Onnittelut! :heart:

Tänään sitten soitettu äippäpolille ja varattu aika yliaikakontrolliin. Keskiviikkona 12 päivä katsotaan tilanne ja varmaan siitä sitten pari päivää käynnistykseen.. tai no enhän mä tiedä mitä ne päättää siellä :D Tämä ei sitten suostu tulemaan itsekseen, ja olen jo aikoja sitten luopunut toivosta x) Tosissaan läppääkin jo heitetään "Se on tullut ihan äitiinsä". Meinaan saatan olla aina vähän myöhässä joka paikassa :whistle:

Tänään neuvola sitten vielä puolen päivän jälkeen, mutta tuskin siellä mitään uutta selviää. Keskiviikkoa siis odotellessa!

Zinnie 41+3
 


Masukuvista vielä sen verran,et meillä eilen illalla masu tän mallinen.Onko muilla ollut?
Outikoihanaa kuulla sunki kuulumisia täällä välillä!Harmi,ettet uskalla mennä ulos vauvan kanssa.Se vois "rikkoa"sun päivääs mukavasti tai niinku rytmittää sitä.Kurjaa,että se on tommosta niiden vaunujen kanssa.Eiks teillä oo hissiä siellä,vaik on 4 kerrosta?Ja vaunut ei mahu sit hissiin,vai?Parvekkeella on tietty liian kuuma istua,jos sinne menee istumaan.Keksikää illalla miehen kanssa joku järjestely,et sä pääsisit ulos päivisin!
Ja Outiko,kiitos vielä ku kerroit missä ja millaisia ne supistukset sit oli!
Muillekin,jotka kertoivat mulle supistusten laadusta - KIITOS!
En oo tämmöisiä ennen ees miettiny,mut nyt alkaa olla jo aika.

ZinnieTsemppiä sinne keskiviikkoon!Sun ois jo korkea aika päästä tositoimiin!

Maria-s
 
unikuu108
mä heräsin yöllä joskus 5 aikaan päänsärkyyn ja sit olenkin aamun oksentanut.
mies jäi aamusta poikaa kattoo jolla kurkunpääntulehdus ja nuha mutta ei viitsitä lähteä ulos että saa parantua rauhassa.
nukuin 4 400* panadolin voimalla tuohon 11 ja mies lähti sit töihin.
mä oon ihan kuollut.
 
Täällä edelleen.
Joo tosiaan ne supistukset kesti johonkin 10-11 ast ja sitten jo olin ihan tuskaisena siinä kun eivät tuntuneet voimistuvan.
Mielessäni jo ajattelin että muuttuisivat nyt joko oikeasti kivuliaiksi tai sitten loppuisivat kokonaan, no sittenhän ne loppuivat...

Tunnin tai pari sain olla siinä sitten ilamn supistuksia, utta sitten ne palasi, vaan pari kertaa kivuliaampina.
Tossa vähän kun koitin niitä kellottaa niin totesin että parhaimmillaan ( tai pahimmillaan ) tulee noin neljän minuutin välein.

Mies lähti just töihin ja sovittiin sitten että jos siltä tuntuu niin soitan miehelle ja hän lähtee töistä kotiin ja lähdetään tästä sitten yhdessä taksilla sairaalaan.
Onneksi matkaan ei mene kuin ehkä puoli tuntia niin ei sitten mun tarvitse tunti tolkulla odotella miestä kotiin, kun tosiaan sairaalaan lähden vasta sitten kun oikeasti on pakko etteivät käännytä mua sitten takaisin ( ei ole toi taksilla ajelu mitenkään niin kauhean halpaa että voi samana päivänä monta kertaa mennä edestakaisin jo sairaalasta passittavat vaan kotiin odottamaan )
 
unikuu108
jes. mä elän taas. nukuin pojan kaa päiväunet ja nyt lähdetään ostaa jätkälle stoccalta syksyksi lenkkarit.. keväiset on jo pienet vaikka sillon ostin kasvunvaralla 27 kangaroosit.. nyt en ilkee niitä edes pyytää laittamaan jalkaan..
 
Neuvolassa käyty mutta eipä siellä sen ihmeempiä... Taisin kyllä nähdä neuvolan tätsyn viimeistä kertaa mahan kanssa. Ei sillä, että mitään merkkejä olisi synnytyksestä! Mut seuraava käynti on polilla perjantaina ja jos ei silloin tapahdu mitään niin joka tapauksessa sen jälkeen seurannat polilla kahden päivän välein siihen asti, että vauva on maailmassa. Mä alan kyllä olla ihan varma, että tätä(kään) vauvaa ei tuolta masusta ilman puukkoa saada ulos...

Onkohan OnSiisKevät päässyt jo tosi toimiin? Ja kikallakin kuulostaa lupaavalta =)
Onneksi mä en oo vielä tuskastunut tähän odotteluun ja mitään kummempia vaivoja ei oo. Päivät kuluu ihan nopeasti ja oon ajatellut, että ihan viimeistään reilun viikon päästä on vauva sylissä. Toisaalta vähän haikeakin mieli kun tää raskausaika kohta päättyy... Nimittäin ellei tämä ole viimeinen kerta kun oon raskaana niin ainakin toiseksi viimeinen...

Maud 41+1
 
OnSiisKevät taisi lähteä synnäriä kohti, ja taitaapi Kikallakin olla lähtö edessä, tsemppiä! :wave:
Itsellä tänään neuvola, kaikki muuten ok, paino oli tippunut nyt reilussa viikossa 1.7kg. Mutta sokeriarvot on alkaneet olla koholla, aterian jälkeiset kipuaa aina yli 8 ja paastotkin välillä yli viitearvojen...niinpä keskiviikkona aika äitipolille lääkärille ja diabeteshoitajalle.. Toivottavasti eivät aloita insuliinihoitoa, vihaan jo tuota sormeen pistämistä saatikka jos pitäisi piikittää itseään :ashamed:
Sf mitta oli laskenut sentillä, se nyt 33... Uimaan kehotti neuvolantäti, mutta ei kyllä tarkastanut onko paikat kiinni vielä? että enpä taida tohtia mennä.. Jospa sitten keskiviikon jälkeen taas tietää enemmän
Muratti ja maha-asukki 38+4
 
maria-s : hyvä ku kysyit noista supistuksista...itekki välillä miettiny että missä kaikkialla ja miten ne tuntuu... ja itellä ollu just tuolla alaselässä (melkeen vois kyl sanoa hanurissa...) kipuja tänään ni kai ne vois olla jotain supistuksia...toivotaan ainakin. Tai sitten olen vaan taas nostellut tavaroita väärässä asennossa ja jumiuttanut selkäni :ashamed:

Onko muilla puutunu sormenpäät?? Mulla on nyt toista päivää oikean käden sormissa kestopuutuminen, ei kivaa. Mutta ei kuulemma vaarallista, soitin tänään ja varmistin neuvolasta asian, on kuulemma hyvin yleistä loppuraskaudessa ja varsinkin jos on turvotusta ja sitähän löytyy!! Mutta kivaa ei oo ku en tiiä mikä auttais ku oon vettäki koittanu juoda paljon...noh, neuvolatäti sanoi että synnytys auttaa...daa...sen mäkin olisin arvannu mut millä mä saisin tän masukin syntymään, helpommin sanottu ku tehty =) :/

Neydan : Ihana salmiakkikosinta, olit varmaan yllättynyt :heart:

Elokuuvauva09 ja masukki 39+3
 
Tattadaa, ja yli lasketun ajan menty! :wave:

Ei tunnu just oikeastaan miltaan. Olenkohan sittenkin vain lihonut... keskiviikkona olisi taas neuvolaa. jos ei mitaan tapahdu. Alkaa vahvasti epailyttaa etta sinne kay tie :LOL: Noh, tama onkin ollut niin helppo raskaus etta synnytyksesta tulee varmaan pitka, verinen ja vaikea!

kielletty 40+1
 
Nopeesti kirjottelen..

Onnea vauvan saaneille ja joku uusikin taisi olla, tervetuloa minunkin puolestani. Ja jotain oli kosittukin, onnea :)

Täällä limatulppaa irronnut kolmena päivänä, tänään ei enää tullut.. Muuten tänään ollut tosi "höttöinen" olo.. Enteilisköhän lähtöä???? Yölläkin heräsin siihen kun oli tosi outo olo.. Supistuksia vähän, vauva painaa itseään todella alas.. Edelliset lapsukaiset olivat jo syntyneet tähän mennessä, joten alkaa tosissaan pää hajoamaan jos ei tääkin kohta suostu tulemaan ulospäin..

Nyt lepäilemään ennen kuin taju lähtee.. On kyllä todella heikko olo :(

Minerva

 
merkkailua ja odottelua...

mie onnistuin kehittämään ittelleni viel hiivan täs vaihees... :headwall: ei todellakaan mukavaa! mut mut...hoidetaan pois, ni on kivempi synnyttää ( sanoi kätillö kun soitin synnärille...hih )

paineet ollu viimepäivinä vihdoin ok, vaikka turvotusta onkin pirusti ja nukkuminenkin on mitä on...mut ei tää ikuisuutta kestä ; siihen on luotettava :) eli melkein vaihteeksi hyvillä mielin eteenpäin :)

sissi ja papana 38+3
 
merks merks! Onnea vauvaantuneille!!

Ja Neydan söpö kosinta! :)

Onko pakko yrittää syödä näin kamalasti koko ajan? Ruoka maistuis koko ajan, ja paino vain nousee.. Kilo taas viikossa puntarin mukaan, pitää nyt toivoa, että huomisessa neuvolassa ei vielä valiteta.. Ei tässä kovin montaa viikkoa oo jäljellä.. :) Jotenkin tää odotus ja ahdistus saa sen aikaan, että pitää syödä koko ajan. Ja nyt on pitäny syödä niin ettei meinaa saada henkeä. :D Mutta ku tuli taas kaikkea hyvää hankittua ja jäipä sitten tämän päivän paastot tekemättä. Ehkäpä sitten huomenna voisi vähän paastota. Nyt tekisi mieli mansikoita, heti näin karkin syönnin jälkeen. :ashamed: :ashamed:

Vaavitar + tintta 39+2
 

Yhteistyössä