ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Illuusia täällä ollaan vielä.. :) Oon kyllä käyny lueskelemassa mut päässä on pyörinny kauheesti kaikkea hölmöä niin en oo viittiny muita jutuillani masentaa. Viime viikon ke neuvolassa vauvan sydämen sykkeessä noin joka toinen oli extra lyönti mikä pelästytti mut ja mun mielestä neuvolan tädinkin.. sen seurauksena sitten kävin to ja pe neuvolassa kuuntelemassa sydämen sykkeitä.. ja äippäpoli aika siirettiin perjantailta täks päiväks.. torstaina ja perjantaina lisälyöntejä ei ollut onneksi enää niin paljoa.. lisäksi sain neuvon että liikkeitä pitään nyt todella tarkkaan seurailla, mikä aiheuttaa viellä lisää stressiä.. no saapi nähdä mikä tänään tilanne..
Mäkin aikasemmin lueskelin kateellisena muitten äippäpoli käyntejä kun oli saanu niitä painoarvioita ja nähny vauvaa ultrassa.. mut joo nyt ku asiaa mietin niin mielummin oisin halunnut että kaikki menee hyvin eikä tarvi ravata tuolla äippäpolilla seurannoissa huoliperseessä että mitäs sitten selviää. neuvolan täti käski varuiks ottamaan sairaalakassin tänään mukaan mutta aika varma kyllä olen että sieltä tänään vielä kotiin tulen..

Onnea tosi paljon vauvan kotiin hakeneille.. :heart: :heart:
On siis kevät taisi eilen päästä vauvan haku reissulle.. tsemppiä sinne..
Päksäkälle paljon onnea poksumisesta ja synttäreistä... :flower:

Nyt alan valmistautumaan sinne äippäpolille lähtöön.. pakkelia naamaan ja aamupalaakin voisi syödä..
Mukavaa päivää leijonaemoille.. =)

Piritta ja moggulaa 38+4
 
Vuokko-75 Paljon jaksuja sinulle, toivotaan parasta... :hug:

Piritta :hug:

Tänne ei oikeestaan mitään uutta, papu ei selvästikään aio vielä hetkeen syntyä...Muuten jaksais kyllä oottaakin mut oon vaan niin väsyny kun yöt on yhtä pyörimistä lonkkakipujen ja pissareissujen takia :|
Ja aika ei tunnu päivisin kuluvan...aloitin eilen kutomaan syyshuivia ja sain senkin nyt aamulla valmiiksi...

Jeppis & Pikku-papu 40+3

 
Jeppiksen kanssa aika samoilla linjoilla... :whistle: Tai siis, etta samat fiilikset taallakin. Vauva on hiljainen, ja jotenkin sita tahtoo valilla jopa unohtaa etta mitaan vauvaa olisi tulossakaan, vaikka LAsta ei ole kuin kaksi paivaa. Aika tahtoo todella kayda pitkaksi, samat rutiinit joka paiva kun ei viitsi mitaan ihmeempia tassa tehda ja sopia, lahinna oikeastaan Leevin kanssa puistoilua ja miehen kanssa toljotellaan illalla leffaa ja ihmetellaan etta kohtahan tuolla on kesalomakin ohi :headwall: Eihan sille mitaan tietty voi, mutta olisi se nyt ollut kiva etta oltaisiin yhdessa voitu alkuun olla kotona.

Odottelevainen kielletty 40+2
 
maria-s pää kallellaan katselin sun masukuvaa ja näyttää kyllä ihan(an) hassulta. Ei mulla ole läheskään noin pallo :)
Vuokko-75 voimia! Kauniisti teidän onnellisuudesta kirjoitit. Täällä taas herkistyttiin, snif. Toivottavasti kaikki on hyvin.
OnSiisKevät mahdollisesti jo lisääntynyt. Jännää.
Päksäkkä onnea synttäreistä!
Ja kaikille tuskaisille odottajille :hug: viimeisiin hetkiin. Onpa pitkiä päiviä.

Ärsytyksen aihe on "joko jotain tapahtuu"-puhelut. Ei v***u tapahdu YHTÄÄN mitään. Tai tapahtuu: koko ajan sattuu alavatsaan/alaselkään (joku sanoi et lähes hanuriin, niin sinne just) menkkamaisesti ja aina kun yrittää liikkua vähänkään, supistaa. Kävely on ihan köpöttelyä kun häpyluu tai jokin meinaa revetä. Minä en pelkää synnytystä, mutta jos ikinäikinä lisää lapsia haluan, niin joku muu saa kantaa ne mun puolesta!

Ainiin, vielä yksi vaiva: turvotus. Sormet on niin nakit, ettei uusi vihkisormus mahdu sormeen :LOL: Oli maistraatissa aika koruton se tilaisuus, kesti noin 3 minuuttia. Tuomarin (?) sanat alkoi jotenkin "Avioliiton tarkoituksena on perheen perustaminen.." Nauratti. Sormus on ihanan rock, miehen mielestä ihan "älyttömän siisti", mutta tälläkin hetkellä roikkuu kaulassa ketjussa. No, kun on greippimehupurkki tyhjennetty, niin se mahtuu taas hetkeksi sormeen ;)
Ihanalla piknikillä käytiin ja sit kotiin tekee remonttia. Sanoin miehelle illalla "Meillä on sit hääyökin, mitähän kivaa keksitään" Se silmistä näki säikähdyksen kun se kattoi minuun. Mitähän lie pelkäs..? Ei kyllä todellakaan tuo seksi juuri kiinnosta! Mites teillä muilla se rintama?
 
Merkkaillaan luetuksi... ja joiltain osin ymmärretyksi..

Täällä ei mitään uutta tai lähenevään synnytykseen viittaavaa.. ehkä on harjotus supparit vähän lisääntyneet.. tai sitten ei.. en tiedä enkä jaksa enää ees aatella asiaa kun tulen muuten ihan sekopäiseksi (ellen ole jo?!?) =) Nyt yritän vaan nauttia vielä näistä päivistä kun saa vaan olla röhnöttää.. kai se vauveli sieltä sit viimestään parin kolmen viikon päästä tulee. Kovasti on kyllä liikkeet jo hiljentyneet/sievistyneet, eli ei enää mahottomia möyrimisiä ole havaittavissa.

Niiin ja aiemmin pitikin jo kommentoida.. oisko ollut marias.. että mulla kans mennyt unirytmi sellaseksi että herään ekan kerran kuuden tai seiskan aikoihin, sit valvon siinä pari kolme tuntia ja menen takaisin nukkumaan.. heräilen sit siinä kympin ja yhentoista aikaan.. joskus menee pidempäänkin :D outoa.. en ole koskaan ollut mikään löhöilijä tyyppi.. nyt siihen on sit vaan jotenkin ollut totuteltava.

Joku myös muistaakseni miestään ja tiskivuoria kirosi jo pari päivää sitten... tällä ihan sama ongelma.. kahestaan miehen kanssa ollaan ja itse juon veteni aina samasta lasista.. eli kenen ne päivässä ilmestyvät 6 muuta lasia siellä tiskipöydällä on?!? Mut pakko ottaa uus lasi kun ei sen tarvii itse tiskata :ashamed: Tänä aamuna sit ilmotinkin sille että tänään saat kyllä tiskata, mä en jaksa tota sun tiskin tekoa.. No ivallisesti sit vastasi että "no kai mä sit vissiin tiskaan".. mutta siis sellasella äänensävyllä että oikeesti se aatteli että no mitäs sä muija täällä teet sit päivällä kun mä olen töissä.. ARGH! Nyt se varmaan kuvittelee että kun mä hoidan kaikki kotityöt kun kerta oon kotona (ja ihan huvikseen ilman syytähän mä täällä kotona olenkin :/ ) No mut joo.. tästä aiheesta vois jatkaa ehkä ikuisuuden :)

Onnittelut kaikille vauvaantuneille ja vauvaansa hakeville :flower:

Marizzza ja pienokainen 39+4
 
Täälläkin vielä yhes koos. Öisin en saa nukuttua ja sekös alkaa pikku hiljaa veetuttaa ihan urakalla.
Viime yönä mulle tuli vielä kaupan päälle flunssa ja olo on ollu tosi väsy. Onneks ei oo (vielä) kuumetta. Kurkku karhea ja pää tukossa. Soittelinkin varmuuden vuoks neuvolaan, et mitä tehdä jos kuume nousee. Ei kuulemma mitään muuta ku panadolia naamaan ja paljon nesteitä. Jos sikalunssan oireita tulee niin sitten tietenkin soitto heti ä-polille. Mut mitään sen suuntasia oireita ei oo onneksi. Luulen, et tää on tullu ihan auton ilmastoinnista ja siitä et nukun ikkunat auki, vaikka muutamina öinä ollu jo aika viileää. Mutta siis eniten mua pelottaa jos kuume nousee ja mun pitäis kähteä synnyttämään!!Miten ikinä jaksan!!??

Galluppiin Lähtöpaino 58kg. Eka neuvolassa 60kg. Pituutta 163. Viime viikolla paino 73kg. Huomenna taas puntarille.

Vuokko-75 Toivon todella, että kaikki kääntyy parhain päin. :hug:

Kikka Meillä samat viikot ja mä myös viime viikoilla ilmoitin neuvolassa, etten sitten tule keskiviikkona. No vahvasti siltä näyttää että huomenna sinne taas ollaan menossa..

Neydan Meillä ollu todella hiljaista seksirintamalla. Pari päivää sitten sekstailtiin varmaan parin kuukauden tauon jälkeen. Ei ollut kyllä mulle mikään nautinto, joten hiljaisuus varmaan jatkuu. Onneksi meillä muuten riittää läheisyyttä ja hellyyttä, joten ei tuo seksiasia ole ollut meille mikään kummitus. Jatkellaan taas sitten joskus, kun paikat on ok ja siitä voi nauttia.
Niin ja ihana kosinta! Onnea!

maria-s Ihana pallomaha kirjaimellisesti! Mullakin on aika pallo, mut ei vedä sulle vertoja :)

Onnittelut vielä vauvansa saaneille :heart:

Duhainen rimprenssa ja leppis 39+6
 
Niin ja kiitos onnitteluista kaikille! Täytyy tässä nyt taas todeta, että ei elämä mene aina nuorena tyttönä haaveillun mukaan. Silloin sitä ajatteli sen täydellisen prinssin tulevan, sitten romanttisesti polvistuvan suurta rakkautta vuodattaen. Hulppeiden häiden jälkeen olisimme sitten ruvenneet vauvan tekoon..
Karu totuus: "jämähdys" baarituttavuuteen (ei muka mitään vakavaa), ylläriraskaus ja viikko ennen la:ta naimisiin kun mies oli kosinut ujuttamalla miniviestin karkkirasiaan :LOL:
 
Täällä edelleen....
Tossa aamulla tuli viesti tutulta että onko kaikki hyvin kun hän on jo siellä kovasti odottanut viestiä että vauva on syntynyt, vastasin sitten että joo kaikki muuten kunnossa paitsi että pää hajoaa.
MUTTA sitten heti sen viestin jälkeen alkoi taas supistella ( vauva varmaan tajusi että nyt pitäisi oikeasti alkaa pikkuhiljaa syntyä )
Nyt tässä taas kärvistellään näiden supistusten kanssa ja todellakin toivon että nyt tänään muuttuisivat sellaisiksi että voisi sinne sairaalaan lähteä.
( toiveajattelua.... )

Täällä on seksi rintamalla ollut jo toooooosi pitkään hiljaista.
Itseasiassa nyt kun oikein mietin niin me muutettiin tähän asuntoon 2.4. ja siitä ehkä parin viikon päästä harrastettiin seksiä pitkän tauon jälkeen ja siitä asti on tämä tilanne sitten jatkunut.
Eli siis mulla ei tuo kolmen S:n menetelmä oikein auta kun siivous on ainoa mikä onnistuu.

Me siis EI VOIDA harrastaa seksiä koska miehen sanojen mukaan "vauvallehan voi tulla joka kuoppa päähän ja milläs se sitten selitetään että miksi sillä on kauhea kolo päässä "
Toisaalta ihan kiva toi oli kuulla että johtuu tuosta eikä siitä miltä minä nykyään näytän ( en siis ole epäseksikäs norsu, vaan mies pelkää vauvan pään puolesta )
 
Voi ...kele.
Miehen kasvain on todennäköisesti (90%) pahanlaatuinen. Leikataan pikaisesti, lähete lähti sairaalaan heti. Onneksi ennuste parantumisesta on aika hyvä, mutta edessä sädehoitoa yms. tutkimuksia ja hoitoa. Miten voi just tähän saumaan tulla tällaista. Nyt aion pitää jalat ristissä, että saatais tuo isäntä sairaalaan ensiksi ja siihen kuntoon, että jaksais olla mukana synnytyksessä. Se kun olis sille niin tärkeää ja varmaan auttais jaksamaan noin henkisesti. Nyt siis alan toivoa, että vauva menee yliaikaiseksi ja syntyy vasta syyskuun toisella viikolla. Tai vaihtoehtoisesti vois syntyä nyt loppuviikosta, kun tuskimpa miestä leikataan vielä tällä viikolla.

Sori tää omanapaisuus.

Vuokko
 
´Kiitos Miiwa tiedosta. Nyt oli tällä kertaa niin hölötäti etten saanut suunvuoroa :D

Voimia Vuokolle toivotaan, että väärä hälytys eikä mitään vakavaa löydy.
Samoin Piritta minähän se tosiaan kummastelin noita äippä poli juttuja mutta nyt kun sinäkin sanoit noin ja ymmärsin "käyntien syyn" niin mielummin toki toivon, että kaikki menee hyvin loppuun asti.

Marizzza85 Täällä oli aivan sama systeemi! Just itse asiassa tunti takaperin onnistuttiin taas saamaan sanasta siivous sota aikaan! Hahaa mutta tuollapa on edellee parin päivän tiskit vuorena. Alkaa kyllä itteeni jo oksettaa mut periks en anna. Äijä saa ne tiskata. Nytki kun tein ruuan ni padat ja kattilat pesin heti, ruokani söin eiliseltä lautaselta minkä huuhtasin ja juomisia samoin mutta tämä kaveripa ottaa releesti kaapista uuden ja toinen mitä teki mikä ärsytti JOI MAIDON SUORAAN PURKISTA No joi sentään loppuun mutta murhaava oli ilmeeni siinä vaiheessa. Ah aihe mistä tosiaan voisin jatkaa tunti kausia.
Toinen oli äsken mitä tapahtui niin riita jälleen miehen polttamisesta. Olenkin hänelle siitä sanonut, että loputtava PISTE mutta aina tämä kaveri keksii uusia suunnitelmia suunnitelmien perään miten lopettaa ja miksi ei juuri nyt pystynytkään lopettamaan. Ja se että mulla ei ole oikeus kiukutella mutta hän kun on ollu ilman tupakkia hmm puol päivää ni jo on turpa rullalla ja ilmapiiri erittäin masentava...
Just tuo työ asia minua ottaa päähän.

Prkle niin vaan olin minäkin töissä ja lopettanut röökin. Ja työni oli tosi stressaavaa. Yksin illat milloin minkälaisella seudulla r-kioskilla. Joku varmaa pistänyt merkille että niitäkin ryöstettiin tässä kevään/kesän mittaa ihan kiitettavästi. Kyllä sitä mietti omalle kohalle tapahtuvaks jossai syrjässä. Varsinkin nyt sitä oikee pelkäs ku masussa asukki.

Huoh, kyllä niinkuin Päksäkkä sanoikin Hih, mua alko ihan naurattamaan. Muistatteko aikaa kun me oltiin iloisia ja hyväntuulisia? Kaikki raskaudessa oli uutta ja jännää ja ihanaa!
No vastaus siihen että muistikuva vaa sumenee ja tilalle tulee näitä ärsytyksiä....

Kauhea ku mä valitan pienistä kun täällä on oikeesti muilla isompia huolia <3 anteeksi!
Ihan hävettää :ashamed:
 
Vuokko voimia sinne :hug:

Hyvä kuitenkin että paranemisennuste on hyvä ja luulen että teidän pikkuinen antaa miehellesi voimia parantua mahdollisimman nopeasti niin pääsee isä sitten touhuamaan pienen kanssa.
Itse ainakin uskon siihen että jos ihmisellä on tavallaan joku "syy" toipua niin se monesti auttaa toipumisessa.
Taisin kirjoittaa ton aika sekavasti, mutta siis pointtina oli se että vauva varmasti antaa isälleen voimia toipua leikkauksesta ja kestää hoidot.

:hug:
 
Vuokko :hug: kovasti voimia teille!

Itsekki oon havainnu ton meidän huonotuulisuuden. :D mäki yritän olla positiivisella mielellä, mut ei sille mitään voi ku alkaa ärsyttää ku maatessa ei saa kunnolla henkeä ja aina jostain kolottaa. noooooooo, ei tätä ikuisuuksiin kestä. :)

Elokuuvauva
mulla on sormet, oikeestaan koko kämmen kummastaki kädestä ihan tunnoton. Ollu heinäkuun alusta asti. Ei auta mikään. Lääkäri lohdutti että synnytys auttaa :D

Omppuli on varmaan lähteny tosi toimiin! Mitenhän sai asiat kotona ennen sitä järjestymään..

Meidän neuvolasta kuulemma tehdään ensimmäinen käynti kotona kun vauva on syntyny. Sen jälkeen käydään neuvolassa.

ai nii, tänään olis mun alkuperänen la. :)

Aniit 38+4
 
Aamulla synnärille, jee =) Ei kerta kaikkisesti malta oottaa, viime yön nukuin takkahuoneessa pesuhuoneen ovi ja ikkuna auki. Ihana ilmavirta tuli kasvoille.

Kotikäynneistä. Täällä terkka tulee jossain vaiheessa kotona käymään sitte ku ollaan palattu laitokselta. Ihan hyvä niin ei tarvi heti sännätä neuvolaan.

Pah, nelonen hermostuu. Ei siis sen enempiä tässä.

Sinderella 38+2
 
unikuu108
mä en ole viikkoon vastannu mun mutsille kun ei silloo mitään muuta asiaa ku...luuleeko se ääliö ettei me kerrota kun vauva syntyy. sama anoppi: eikö mitään tuntemuksia ole. soittakaa sitten ajoissa.. voi jeesus. :headwall:
 
Vuokko ISO VOIMA HALI! Mun viestin kirjottaminen on viimeks ilmeisesti kestänyt niin kauan et olit ehtinyt infota lisää :hug:

Kikalla on kyllä vähän väliä lupaavia nuo viestit...
Oliko tyttönen90 kun kertoi lima tulpan irronneen. Mahtaakohan olla vaavia hakemassa :)
Onko teistä joku ollut 4D- ultrassa :)
 
Vihdoinkin sain oman kannettavan!!!Jihuu!!Pääsee taas lueskelemaan kuulumisia reaaliajassa..Mies ei onneks laita vastaan vauvaan liittyviä hankintoja ja pärjääks nykyäiti muka ilman nettiä?? :LOL:

Vuokko Kylläpä teitä nyt koetellaan :hug: Niin kuin joku jo mainitsikin niin varmasti pikkuinen auttaa teitä molempia vaikeimpien aikojen ja paranemisprosessin yli..

Kotikäynneistä Meillä lastenneuvolan terkka (siis sama tyyppi ku äitiysneuvolassa) tulee kotiin ensimmäiselle neuvolakäynnille, suunnilleen viikon sisällä kotiinpääsemisestä. Sanoi myös että tarvittaessa voi tulla auttamaan myös imetyksen kanssa, kun olin sen onnistumisesta huolissani..

Kikka ja Vaavitar, ei varmaan oo helppoo olla jatkuvien supistelujen kourissa, mutta toisaalta teillä tapahtuu sentäs jotain (täällä kade). Täällä ei vieläkään menkkavihlontaa lukuunottamatta mitään merkkejä. Tää vauva ei vaan tajuu tulla ulos, mä en kestä jos jodun kärvistelemään vielä 2viikkoa!!!!

Mulla selkä on pettänyt täysin ja tää viikko on ollu aika kivulias. Issias hermo tulehtunut tan puristuksissa |O |O Onneks eilen kävin hierojalla ja se autto hieman. Varasin jo uuden ajan torstaiksi ku ei tässä kuiteskaan tapahdu mitään..

Nyt leipomaan omppupiirasta illaks ku tulee kavereita kylään ja piristämään mua.. :kieh:

Aurora 40+1 (huomasin just että mulla on ollu alusta asti väärä LA tuolla meidän listassa, mutta mitäs väliä sillä enää on..)
 
:attn: Viimeinkin se tapahtui!!

Meidän vauva oli täsmällinen ja syntyi maailmaan sitten ihan "sovittuna" päivänä,elikkä tuolloin 5.8!!
Täydet pisteet omaava poika oli 50cm pitkä ja painoa löytyi 3505g verran!! :D

-nuunuu ja pikkainen poika 6vrk-
 
Hei vaan kaikille!

Vuokko, valtavasti teidän perheelle voimia!!! :hug:

NuuNuu, suuret onnittelut! On ollut täsmällinen poju! :heart: :flower:

Seksi, ei myöskään täällä nappaa...

Kotikäynneistä. Täällä niitä ei tehä, suoraan vaan sitten visiitille neuvolaan. Poikkeustapauksissa vaan, että on jotain probleemaa yms. Esim. mulla esikoiselta kävi neuvolantäti (seuraavana päivänä, ku päästiin kotiin), koska pienokainen ei syönyt.

Jaksuja masujen kanssa!!!
 
Sonjuska- täällä vielä ollaan.. ei minkäänlaisia tuntemuksia vieläkään että tarvisi lähteä. huoh. huomenna olisi neuvola taas :D

Tänään olisi ollut hyvä päivä syntyä, olisin minäkin saanut kunnon nimppari lahjan :D
Hyvää nimipäivää toisillekkin jotka nimipäivää tänään "juhlii" :D
 

Yhteistyössä