ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Onnea Permis ja Elokuussa09! :heart:

Ja Permis mulla ei mitään draamaa kummassakaan synnytyksessä, mutta todellakin tän ilokaasun voimalla vedetyn jälkeen liputan myös kivunlievityksen puolesta. Luulisin että se oli se kohdunkaula puudutus jonka vuoksi ponnistus esikoisesta oli ihan sairaan helppo. Mä vaan hymisin kun joku budha ja baby syntyi vartin ponnistuksella. Ja nyt... Ihan hävettää... :whistle: :ashamed: Vaikka puolen tunnin ponnistuksella selvisinkin sentään.

maria-s Harmi juttu, ei taida TYKS treffit onnistua ;)
Ensiksikin sä taidat synnyttää sitä ennen ja toiseksi mulla aika vasta iltapäivällä. Onneksi siel ä-polilla on yleensä tosi mukavia lääkärit ja hoitsut, siel osastolla joskus tuntuu olevan aika "oman onnensa varassa". Nytkin kun kävin hakees noi lääkkeet oli kyllä maailman mukavin lääkäri! =)
Ja tosta nännihieronnasta, kun mentiin synnyttää, kätilö käski hieroa nännejä että supistukset sais tehoa ja tihenis. Ei kauheesti toiminut, ainakaan tiheyden suhteen, mutta mullahan ei synnytyksessä ollutkaan papereiden mukaan 1.vaihetta ollenkaan. Kun supistukset ei koskaan muuttuneet kovin säännöllisiksi.

Tänään keksittiin lopulta nimikin vauvalle, tosin se oli sitten sellainen joka oli jo joskus mietintämyssyssä kun vasta ajateltiin että joskos toista alettais yritellä. Mutta, taidetaan olla tällä kertaa hissukseen ristiäisiin asti! :D

Treelo ja pieni neiti ( 3,8kg JO! )
 
Onnea Permis ja Elokuussa09!! :flower: :hug:

Mua vähän turhauttaa, kun tuntuu, että ei tää mun kroppa ymmärrä, kuinka synnytetään. Ei ainakaan tee tälle mun synnytyspelolle hyvää, kun tää vaan pitkittyy. Hermoja raastaa jo pelkkä ajatuskin siitä, että menee käynnistykseen ja tehdään hulluna kaikkia toimenpiteitä. Mulla siis myös kammo kaikkiin toimenpiteisiin lääkärissä sekä komplikaatiot pelottaa. Kuulostan varmaan ihan lapselliselta ja prinsessalta, mutta mä en vaan voi näille peloille mitään... :'( yritän takoa itselleni, että hyvin se menee ja kyllä mun kroppa tietää, että mitä tehdä. Mutta eihän mun kroppa edes tajua aloittaa synnytystä...

Sori tää vuodatus... toivottavasti kohta kuitenkin alkais tapahtuu vaikka pelottaakin. Olis sit ohi eikä tarttis enää vatvoa ja miettiä...

Luminella ja matkustaja 41+0
 
Onnea vauvautuneille :flower:

Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Minä kirjoittelen synnytyskertomusta kunhan olen sen eka kirjottanu itelle, ettei tartte joka paikkaan kirjotella moneen kertaan et saa sit vaan kopsattua. Niin tulen joku päivä tässä kertoilemaan sen :)

mertsu & prinsessainen 6 vrk :heart:
 
Pikainen iltamerkkaus vielä....

Nipsu : tässä vähän lisää tsempitystä vielä: oon tänään bongannu yhteensä 5 isohkoa klönttiä (aika tasaisesti pitkin päivää, viimeisin 15min sitten) ja muutenki on toi alakerta vähän falskannut (limaa pääasiassa). Ja tosiaan, ihan on ollut sellaista kirkasta/valkoista ja venyvää, ei merkkiäkään verestä tms. Ja kyllä mä olen nyt aivan varma että limatulppaa se on, mitä muutakaan kun sitä on niiiin paljon tullut!! :D

Ja vielä uusille vauvaantuneille ONNITTELUT! :heart:

Nyt nukkumaan ja toivotaan että täälläkin olis h-hetki jo aika lähellä.....hyvvee yötä kaikille :wave:

Elokuuvauva09 ja masukki 40+1 (vielä pari minuuttia, kohta 40+2 :D
 
Huh.. Täällä on supistellut nyt semmonen 4 tuntia n. 10min välein jo melkosen kivuliaasti.. Välillä ollut 6 ja 7 minuuttiakin.. Saas nähdä onko näistä jotain hyötyä.. Äsken kävin suihkussa ja pakkasin sairaalakassin.. Imetysliivejä ei nyt ole, saa nähdä juoksenko heti klo 12 tonne jumboon niitä metsästämään,,,
 
Koko yön supistellut tasaisesti 10 min välein.. Nukuin tuossa pari tuntia ja heräsin todella kipeeseen supistukseen, alkavat olla jo ihan oikeasti todella kipeitä, mutta eivät vaan tihene, eli onko nää nyt niitä laskeutumis supistuksia eikä avaavia kun eivät tule tuon tiheämmin.. Kesto on n. 30-40sekunttia... Voi vitja... Saa nähdä ehditäänkö vielä ikeaan ja hennesiin.. Mitään eritteitä ei kyllä tule...


Muoks... Ja nää tuntuu ainoastaan alamahassa,, Pitäskö näiden polttojen tuntua jossain muuallakin ollakseen niitä ihan oikeita?
 
Huomenta!Heräsin 6.45 ku vesistä meni osa.Kastu pöksyt,lakana ja valui kinttuja pitkin ku menin vessaan.Laitoin yösiteen,keitin aamukahvit ja synnärille.Käskivät tulla ja mä kysyin saanko mä mennä suihkuun,juoda kahvit,ym.No saan.Ja paskalle täytyy kans mennä näemmä...Luonto hoito sit senkin näköjään.Ei tarvi pyytää peräruisketta sairaalassa.

Täällä sataa ihan sikana ja tuulee niin pirusti.hyvä päivä myllärin syntyä...


T:Maria-s 40+2 ja hiljainen vauva

Ps.Unikuu,Treelo,SadepäivänIloKiitos.unikuu ja sadepäivänilo,tuutte kohta perässä,ellette oo jo jossain
 
maria-s Täällä mä kotona puhisen ja mietiskelen et voisko tän homman vielä perua.. Jos nää tuntuu jo nyt tältä niin mitä se on parin tunnin päästä..Huoh.. Oon ehkä liian mukavuuden halunen mut ei tee yhtään edes mieli tietää!!! :x Tsempit sulle joka tapauksessa tulevaan koitokseen!
 
Tsemppiä maria-s ja Sadepäivänilo! :hug: mä odotan esikoista, niin en osaa sanoa sulle Sadepäivän ilo, että mikä sun tilanne on ja missä supisusten kuuluis tuntua. Mulla kun ei ole ollut ainuttakaan supistusta...

Hyvin se menee!! :wave:

Luminella ja matkustaja 41+1
 
Hei!

Tuolta lokakuisista kurkin teitä.

Sadepäivänilolle:

Jokaisella synnyttäjällä supistus kipu tuntuu yksilöllisesti eri alueilla. Joillain pahin kipu tuntuu ympäri alakroppaa, joillain vain reisissä ja joillain vaikkapa ristiselässä. Joten ei ole mitään virallista paikkaa, jossa kivun PITÄISI tuntua, jotta se olisi sitä OIKEAA supistuskipua =)
Noin pitkään kun olet jo kärvistellyt kivun kanssa, uskaltaisin sanoa, että podet ihan oikeita supistuksia.
Saattavat vielä olla alkusoittoa, mutta mitä kauemmin sitä jatkuu, sen enemmän siihen kipuun turtuu, vaikkei siltä tunnukkaan. Itsellä kävi niin, etten itse huomannut "rajan ylitystä" jossa supistukset olisivat selkeästi pahentuneet, tiesin vain kaipaavani jo ERITTÄIN paljon epiduraalia tai ihan mitä vain =)

Onnea matkaan synnyttämään lähteville =)
 
Kiitos paapelo, kyllä nää ehdottomasti pahenee koko ajan ja nyt alkaa jo tuntua siltä että kohta ois kiva saada jotain lääkitystäkin, mut jotenkin en uskalla soittaa sinne sairaalaan tai lähteä sinne et jos ei ookkaan vielä tapahtunut mitään.. 10 min välein näitä tulee.. Muutama tuli 3 min välein ja nyt oli jo 15 minuuttiakin välissä... Nää välit on onneks ihan kivuttomia... Oon yrittänyt istua suihkussa, pitää kaurapussia selässä ja mahalla, puristaa stressi palloa, istua jumppapallon päällä, hytkyä, laulaa jne.. et saisin itteni rentoutumaan noitten supistusten aikana, mutta ei oikein tahdo enää mikään auttaa.. Aivan järkky nälkäkin on koko ajan, Mies valvo mun kanssa 4 asti joten annan sen nyt nukkua mahd pitkään.. :D


Muoks.. Mittasin verenpaineita ja alapaineet oli lähempänä 110 joten soitin sit jorviin.. Ei kuulema ole synnytys käynnissä.. Käski syödä panadolia ja levätä tunnin ja mitata paineet uudestaan, jos sitten vielä lähellä 110 alapaine niin pitää mennä käymään.. Kai mä ajotin ton puhelun väärälle hetkelle, kun soitin heti kun supistus loppu ja heti kun lopetin puhelun niin tuli uus.. OIs varmaan pitänyt huutaa ja vaikertaa sinne puhelimeen, että se ois sanonut että tervetuloa! :D
 
Maria-s ja Sadepäivän ilo, teillä tais alkaa tapahtua... Jännää!

Sadepäivän ilo, omituisesti sulle sanottu että synnytys ei ois käynnissä. Mulla ainaki kaikki kolme ensimmäistä, jotka siis synty ittekseen, lähti käyntiin just noin että alko tuleen kivuliaita suppareita tasasin väliajoin ja se oli sitte äkkiä menoa. Pitäisköhän sun kumminki käyä näytillä?

Täällä jännätään, onko meiän perheeseen iskeny vatsatauti. Ykkönen on eilisestä asti potenu vetelää mahaa ja mahakipua. Istui melkein koko viime yön vessassa. Se ny vielä puuttuis että mää menisin huomenna vauvanhakuun mahataudissa :p

Sinderella 38+6
 
Elokuussa09 ja Permis hirmuisesti onnitteluja vauvoista! :heart:

Sinderella sulla on huomenna jännä päivä, tsemppiä huomiselle. Toivottavasti saat nukuttua!

Ja täällä taas tapahtuu kun meitsi nukkuu hyvin.
maria-s on varmaan jo mennyt mutta tsemppiä sinne kuitenkin! Kiva että vauva päätti alkaa tulemaan itsekseen ettei sun tarvinnut enää odotella ja jännittää kokoa. :hug:

Sadepäivän ilo sun nimimerkinkin mukaan tänään on hyvä syntyä. Mäkään en osaa noista suppareista sanoa mutta jos et enää kestä niin mene käymään näytillä. Toisillahan saattaa toi alku kyllä kestää ennenkuin pääsee tositoimiin. Koita jaksaa! :hug:

Ja tänne ei mitään. Vauva se vaan jaksaa riehua vaikka tilaa ei edes ole. Käytiin eilen ostamassa Baby Björnin balance sitteri, toivottavasti se on hyvä ja tarpeellinen. Onneksi telkkarista tulee edes yleisurheilua niin on jotain katottavaa.

Päksäkkä 40+5 :heart:
 
Päksäkkä, mä ostin meille saman sitterin kun sulla. Olin kuullut niin paljon kehuja ystäviltä ja päätin uskoa, että hyvä sen on oltava, kun kellään ei tunnu olevan mitään huonoa sanottavaa siitä. :) mulla kanssa muksu mellastaa vatsassa enkä ymmärrä, että miten sillä riittää tilaa... :D

Luminella ja matkustaja 41+1
 
unikuu108
mä inhoon niin tota kipua tossa ylävatsalla. en edes muistanut miten inhottavaa se oli..onneks nyt ei ole ollut koko raskauden ajan sitä..
mun mies on niin jännitteessä vauvan syntymästä ettei siitä voi enää edes puhua kun se ahistuu.. voi pientä.
 
Hei kaikille!

Ja onnea vauvaantuneille, ja tsemppiä laitokselle lähtijöille!!

Onkohan Kikkakin tositoimissa? Musta tuntuu, että oon täällä viimeisenä/aivan viimeisten joukossa, kun vain pari kertaa supisteli viime yönä, eikä tulppia tms. bongattu.. Eli ei ollut mun vaavi täsmällinen. :) Harmillista, oon itse aina ajoissa, ikinä myöhästynyt edes töistä vuosien aikana.

Olin eilen häissä, ja ihana oli katsella onnellista morsianta! Ja tietenkin kokoa 34/36, joten oli vähän sellainen ponttooni-olo.. :) No ehkäpä tää tästä, jos joskus mahtuis taas kokoon 38/40. :D Mutta ei tällä karkin ja keksin-syönti määrällä. Yöllä ajelin häistä pois (mies ryyppäs itsensä siihen kuntoon, ettei voinut ajaa tms.). Meinasin ajaa mutkaisella tiellä ojaan, kun iski yllättäen tosi kova supistus ja sukkapuikko-kipuja tuonne alas. Tosi hankala oli kääntää auton rattia. :attn: Että kannattaa olla varovainen ratissa, ja ajaa vähän hiljempaa. :attn:

Nyt pitäis vielä nauttia sateisesta sunnuntaista yksin. Onko ideoita, muutakuin jos kävis vuokraamas leffan ja ostais ison karkkipussin? Vai lähtiskö lämmittämään saunaa vanhempien mökille ja kävis vielä uimas. Se vois innostaa vauvan tuloa... :)

Vaavitar + tintta 40+1
 
Pinot ihan lukematta, tulin ilmoittamaan :

Salama iski syntyen pe 14.8 klo 8.39. Mitat 51cm/3,8kg. Rv 39+2. Aikainen poika ;)
Synnytys oli nopea ja hallittavissa. Harmituksen aihe oli ainoastaan, että mies oli työmatkalla eikä ehtinyt mukaan.
Kaikki on meillä hyvin, eilen kotiuduttiin.
Maitoa tulee ja elämä hymyilee!

Tsemppiä tulevaan!

Miiwa & Salama 2vrk
 
Miiwa onneksi olkoon pojasta.. olettepa nopeasti pääässeet jo kotiin.. =) :flower: :flower:

Maria-S oih sie oot päässy jo varmaa sairaalaan mutta tsempit silti.. Sadepäivän ilo sulla vissii lähtö kanssa lähellä.. tsemppiä..

Milloinkohan sitä ite pääsee tosi toimiin.. nyt on alkannu kyllä pelottaa aika lailla.. osaankohan mä? mitä jos mä en pysty ponnistamaa jos on kauhee kipu.. kaikkee tämmöstä vähän hölmöä pyörinny päässä..
Musta toisaalta hyvä vaavin syntymäpäivä ois 25.8 koska meijä mummolla synttärit 25.2, mun äitillä 25.4 ja mulla itellä 25.5.. mut toisaalta en kyllä jaksais oottaa sinne asti.. :D
Me aateltii tänää lähtee ehkä leffaa kattomaa se uus ice age leffa 3d:nä.. mitenköhän siellä jaksan sitte istua se vähän mietityttää.. :D

no ei tälllä erää muuta
piritta ja moggulaa 40+2 (oih ollaapa sitä jo pitkällä.. muistan kyllä vieläki miten hienoo oli ku oli sen puolen välin yllittänny)

ps. mukavaa päivää kaikille.. musta on ihan kiva ku sataa, paljon viileempääki on..
 
Onnea taas kaikille jotka nyytin ovat jo saaneet ja tsemppiä niille jotka ovat parhaillaan sitä hakemassa :flower: :)

Synnytystarinoita on ollut tosi kiva lukea, joten kaikki jotka jaksaa niin kertoilkaahan jossain vaiheessa... ;)

Täällä ei paljon muita synnytykseen viittaavia oireita vielä ole ollut muuta kuin limatulppa taisi tulla tuossa 39+0, ja sen jälkeen varmaan vielä sen rippeitä lisää... Mutta uskon kovasti että tuo se oli, koska oli niin suuri :D Vauva ehkä vähän laskeutunut alemmaksi koska ei paina niin pahasti enää kylkiluihin.

Nyt alkas kyl kaikki olee kotona kondiksessa että joutashan tästä jo synnyttämäänkin lähteä... Jospa tämä itsestään lähtisi tulemaan ajoissa ! Seuraava kontrolli on keskiviikkona kun on LA, äitipolilla. Toivon vaan siksi että lähtisi ajoissa tämä vauva syntymään kun jännittää se koko... Tosin maanantaina ultrasi lääkäri ja painoarvioksi sai 3,3 kg (sama mitä toinen lääkäri myös sai edellisellä viikolla!), joten näiden mukaan pitäisi olla keskikokoinen, mutta heikko luottamus noihin kun monilla tutuilla ne heittänyt niin paljon. Miehen suvussa järestään kaikki tosi isoja vauvoja, ja sit ku mulla oli sokerirasituksessa se yks raja-arvo ja ovat luokitelleet nyt että mulla on raskausdiabetes, niin jännittää jos vauva onkin iso.
Miehen siskolle keväällä syntyi vauva, hänellä oli raskausdiabetes, painoarvio ultrassa oli 3,5 kg, vauva syntyi parin päivän päästä ja oli 4,45 kg... Noh, saa nähdä ! Magneettikuvissa kävin jossa lantion kahtovat ja siitä kyl lausunto oli että esteitä alatiesynnytykselle ei pitäisi olla, tietenkään jos mitään muuta yllättävää ei tule.

Mäkin aattelin tilata niitä monen suosittelemia carriwelin imetysliivejä. Saako niitä vaan jostain tietystä nettikaupasta vai useammasta ? Onko niissä hintaeroja, mistä sais edullisimmin ? :D

Sitten yks toinen kysymys, osaako kukaan sanoa että miten kun on tuo limatulppa nyt irronnut (ja maanantaina lääkäri sanoi et kanava 2,5 cm, pehmentynyt, sormelle / 1 cm auki jo) niin saako/onko suositeltavaa harrastaa enää seksiä ? Kun mietin että uskaltaako sitä enää kokeilla...

Ja yks huvittava juttu, onko kellään muulla samaa "pelkoa", mua jännittää että entä jos menee lapsivedet kun on vaikka kaupassa käymässä ?! Mitäs sitten, nolona kärryjen kaa siellä hiimailla jollekkin myyjälle et tuolla ois tommonen lammikko..... No joo, hyvät ajatukset mulla taas :LOL:

Joillakin kuulostaa olleen tosi kivan kuuloisia nopsia synnytyksiä! Tosin ekakertalainen saa varmaan vaan haaveilla tommosista ?

Dheal ja masuasukki 39+4
 
Onnittelut miiwalle poikavauvasta! :heart:

Dheal mä välillä mietin et mitä jos ne menee kaupassa, tuntuis hieman inhottavalta. Mut silti tuleea aina lähdettyä.

Mites Sadepäivän ilo? Jokohan menit?

Luminella kiva jos olet kuullut sitteristä hyviä kommentteja. Olihan se nimittäin aika hintavakin. Mut sehän ei tietty takaa mitään.

Päksäkkä 40+5 :heart:
 

Yhteistyössä