ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Kiitokset tsempeistä huomiselle :) Täällä tuli suunnitelmiin taas muutos. Nimittäin:

Mahatauti uhkas levitä myös mieheen,joten mää soitin hätäpaniikkisoiton osastolle ja kysyin mitä teen. Komennettiin tulemaan kaiken varalta tänne... Nyt oonki sitte kisoja kattellu ja ihmetelly yhtäkkistä hiljasuutta ympärilläni. Huomisaamua ootellessa.......

Miiwalle vauvaonnitteluja!

Sinderella 38+6
 
Jeejee viime yönä ja aamulla ja tässä päivällä lisää limatulppaa bongattu...mietityttää vaan että kuinka paljon sitä oikeen riittää ja että tarkottaako se että synnytys ois lähempänä jos irtoo paljon?? Tietääkö joku tarkemmin näitä juttuja? Kun välillä tuntuu että saa oikeen repiä sormilla sitä limaa tuolta alhaalta kun irtoo niin paljon. Aah mitä juttuja mulla taas, en oo tainnu muutamassa viime viestissä paljon muusta puhuakkaan kun mun limoista :p

maria-s ja sadepäivän ilo : ONNEA koitokseen, ihan kateellisena täällä lueskelen teijän tuntemuksia, ihanaa kun porukka vuorollaan pääsee tositoimiin :heart:

Ajattelin lähteä kirppikselle vauvanvaatteita bongailemaan ajan kuluksi. Ja mäkin olen miettinyt tota että mitä jos ne vedet menee vaikka siellä, hiukanko noloa :whistle:
Mutta toisaalta jos vedet menee jossain julkisella paikalla niin tuskin siinä paljon ajattele miten noloa se on...luulen et ite ainakin oisin ihan fiiliksissä tai paniikissa tai jossain olotilassa ainakin kun tajuaisin että se on menoa nyt :D
No, tuun sit kertomaan jos mulla vedet menee siellä kirppiksellä että miten reagoin :D

miiwa : onnea pojasta :heart: Ja tuuhan kertomaan synnytystarinaa kun/jos jaksat...

dheal : hmm...en osaa sanoa tosta että voiko seksiä harrastaa kun tulppa irronnut...luulisin että joo mutta en tiiä, eipä meillä varmaan paljon tarvi tuollaista miettiä, tais mennä mieheltä viimeisetki halut ku eilen ku oltiin yhdessä suihkussa ni kaivelin alakerrasta kunnon limaklöntin ja esittelin sitä miehelle, virhe(kö)? :LOL:

Nyt meen pukemaan vaatteet (oon tässä vielä yöpaidassa hillunu) ja lähen sinne kirppikselle :wave:

Elokuuvauva09 ja masukki 40+2
 
Onnea nyyteistä niille jotka ovat ne jo saaneet :flower: ja tsemppiä niille jotka niitä ovat parhaillaan hakemassa :)

Täällä ollan vieläkin kotosalla, tänään ajattelin vähän juosta portaissa jos sais jotain aikaseksi.. Peittokin meillä on heilunut, ei tunnu auttavan. Tapahtuis nyt jotain!


 
Miiwa, onnea koko teidän porukalle! :heart: :flower:

Sinderellalle jaksuja huomiseen synnytykseen! Ja Sadepäivänilo ja maria -s, tsemppiä synnytykseen!!! =)

Dheal, vaikkakin esikoiselta lapsivedet meni vasta sairaalassa niin nyt on kyllä muutaman kerran käyny jonkinlainen pelko, että apua jos tosiaan esim. kaupassa menisi tai jotain vastaavaa...Noh, mitäpäs siinä sitten, sitten ne menis... :/

Juu, aika kurja vesikeli. Eikä jaksa tytön kanssa kuravaatteissa ulkoileen lähtä, vaikka toinen haluaisi...yks sadepäivä menee näinkin, mutta sitten jos tulee lisää niin hohoijaa...

Nipsu 38+6
 
Onnea uusista vauvoista ja tsemmpiä kaikille jotka ovat jo lähteneet tai lähdössä vauvaa hakemaan!

elokuuvauva09: Mulla tuli esikoista odottaessa jo pari viikkoa ennen synnytystä sellasta läpinäkyvää sitkeää (silikonimaista) limaa useina päivinä. Päivää ennenkuin poika oli ulkona tuli iso klimppi sitä samaa limaa jossa hivenen verta mukana.. En tiiä oliko se aiempi jo limatulppaa mutta jälkimmäisestä olen kyllä ihan varma.
Nyt toisen kanssa ei näy mitään limoja...

Mulla on hirveetä pahoinvointia öisin??? Herään tosiaan siihen kun yökkäilen, mitään ei kuitenkaan ulos tule mutta kurkku kipeänä aamuisin ja paha maku suussa :(

Kimalle rv. 38+5 (niin kai se oli..?) ja duud 1 vee ja 2 päivää :)
 
APUA! masu asukki on todellakin ollut hiljainen koko tämän päivän. Ei mitään reagointia kun äsken kävelin, heilutin massua puhua papatin kuuntelin musiikkia, istuin tuolille söin keksiä ja pari piparia ja join lasin maitoa.

Muutenkin oon miettinyt tätä kun nyt on viime aikoina muutenkin ollut tosi hiljasta. Saatteko te muut kerättyä sen 10 liikettä joka tunti? kun äidilleni sanoin tuosta liike seurannasta niin hän sanoi ettei silloin kun hän on meitä odotellut niin ole tuollaista käsketty tehä että 10 liikettä tunnissa.

Minuu on muutenkin alkanut kauheasti jännittää, jopa ihan pelottaa koko synnytys ja en tiiä mistä johtuu mut jotenkin eniten jännittää se sairaala. Entäs jos saankin ihan kauheita kätilöitä kun niitäkin on kuulemma kätilöopistolla. En ees ikinä päässyt menemään sinne tutustumiseen tai mitään... Onko täällä jollai kokemusta kättäristä...
Itkettää koko aika... Mieskin lähti just espooseen kavereita moikkaan ja jätti mut tänne... sanoin sille kyllä ettei haittaa mut kun en pysty olla ajatettelematta et nää on vikoi hetkii kun ollaa enään kahden ja jotenkin must tuntuu pahalta et se ei halua viettää niit mun kanssa ku mulle riittäis nyt just ihan se et makoiltas vierekkäin tai et saisin vaa käpertyy kainaloo ja nukahtaa... nytki väsyttäää ja särkee selkään... tuntuu et kaikki potkii päähän.
Mut jotenkin vaikka sisällä tuntu et sano: "älä mee!" ni silti vaa nyökytin ja sanoin et pidä hauskaa kyl mä pärjään...
Sit kaiken lisäks ärsyttää kun tos malmin lentokentäl on se hemmetin lentojuttu ja toi ilma on täynnä eri koneita ollut perjantaista asti. koko aika pärisee ja välillä tosi kovaa. :'(

Sit asia... mitä tapahtu toissa päivänä ja mistä mun tekee vaa mieli purkautua johonkin...
Ku täällä on puhuttu seksistä ja siitä tekeekö mieli yms. No minuahan on ainakin koko raskauden ajan haluttanut, välillä jopa enempi ku ennen... Nyt sitte iski se hiiva minkä kyl sain hyvin hoidettua pois ni tottakai halusin pitää vähä välimatkaa ja taukoa. mies ilmeisesti käsitti asian etten häntä halua. No nyt sitten hän perjantaina vihjaili että joko me voitais vielä... jne. Minä sitten siihen vähän vaisusti joo, kun just sillo sattu väsyttään.
Sit alettii puhumaan asiasta ja arvatkaa mitä mies sano saaden jälleen tälle herkkikselle kyyneleet silmiin ja tosi pahan olon... :'(
Hän sanoi että : Kaipa mullakin halut siinä vaiheessa vähenee kun nään mitä sielt alakautta tulee ulos ja mitä alapäälles tapahtuu

Sillo musta tuntu niin loukatulta ja jotenki... en tiiä, en osaa kuvata mutta niin paha olla tuli sen jälkeen ettei oo varmaa ikinä ollut... Ja minun mies kun ei oo aikasemmi vastaavasti loukannut... Tajusi onneks sitten itekkin "möläytyksensä" ja kovasti pyyteli anteeks.
Kunhan olin sitte hetken pillittänyt ja yrittänyt paeta vessaankin ni kokosin vaa kovan rapu kuoreni ja totesin sitten kyyneleet pyyhittyäni miehen anteeks pyyntöihin että antaa olla ja unohtaa koko jutun....
mut en minä sitä oikeesti oo unohtanut ja nytki vaa vollotuttaa...
Pyöris edes masuasukki vähän... voisko se olla tästä minun mieli alasta että se on nii vaisu...
Sonjuska ja Nala 39+3
 
Sonjuska-: Kättärillä olin vuosi sitten juurikin tähän aikaan ja nyt menossa uudestaan. Siellä oli sen pari-kolme kätilöä joista en pitänyt, mutta samanverran niitä jotka olivat tosi ihania... Me jouduttiin olla sisällä silloin 6 päivää, kerkesin nähdä varmaan koko konkkaronkan.
Ei kukaan niistä kuitenkaan mikään ihan järkky k-pää ollut. Nojoo.. mä varmaan nyt lohdutin hirveesti :/ :ashamed:

Ja toisaalta ihan hyvä että sun mies osaa varautua ajatukseen siitä että sekä synnytys että mestat synnytyksen jälkeen saattavat järkyttää.. Ehkä se juuri auttaa sitten hyväksymään ja tutustumaan niihin mestoihin uusiksi synnytyksen jälkeen. Pahempi oli mun mielestä se, kun esikon syntymän jälkeen itse näin mihin kuntoon toi römpsä meni, saati sitten jos mies ei osaa varautua siihen että maisemat ja tuntu on muuttuneet... Mä olin siis ihan kauhuissani, en ollut edes ajatellut että "synnytyksen jäljet" vois näkyä.... En vaan ollut tullut ajatelleeksi..
 
Juu no mä tahtoisin uskoa että mies tosiaan ajattelee sen noin, eikä sitten mieti että lähtee vieraisiin.... tai jotain...
Jotenkin vaan ku se sano sen niin sopivasti siihen perään, että tyylii pitäs pistää peitto heiluun vähä et reserviin sais.... Muutenkaa mun mielestä tärkeintä pari suhteessa ei oo seksi. Mulle riittäis läheisyys ja vaikka vaan vierekkäin oleminenkin pitkään.
Tottakai alapää muotoutuu eri näköseks ja mä oonki siihen varautunut, ettei yllätyksenä tule... mut jotenkin vaa miehen noin sanomana tuli niin paha olla... Ihan ku hän ei minuu muuhun tarttis ku "siihen" ja et mä en enää ookkaa sit haluttava sen jälkeen...
Tekee mieli kieltää sitä tulemasta koko synnytykseen ku tuntuu et se ajattelee noin...
 
Sonjuska-: Älä mieti noin... :hug: Ukot on välillä vähän ukkoja ja ne saattaa sanoo vähän sitä sun tätä.. Mihinkäs vieraisiin se menisi kun sillä on sitten sinä ja teidän ihana piän vauva. Mut jos sua pelottaa niin kovasti, niin miksi ette voisi puhua siitä mahdollisuudesta ettei tulisi synnytykseen? Siellä paikallahan hän voi kuitenkin olla...

Kyllä mä oon sanonut tolle omalle ukolle että saa luvan tällä kertaa pysytella yläpäässä, eikä tarvii mennä sinne alas kurkkimaan... Ei se nimittäin mikään nätti näky ihan oikeasti ollut, vaikka miehellä nyt ei mitään ongelmaa ollutkaan, selosti vaan kun pää näkyy jo ym. Mutta en mä koe tarpeelliseksi sitä että tarvii mun repeäviä verisiä paikkoja katella... Mieluummin kattelee niitä seuraavan kerran sitten kun parantuminen on jo alkanut..
 
unikuu108
joakisella naisella pitäisi olla ystävänä kätilö.
mä copy-pastetan mun kysymysmeren ystävälleni joka on jorvissa kätilönä. aivan mahtis tyyppi:

-kuinka kauan vauva voi elää kohdussa jos lapsivettä alkaa tulemaan?
*lapsivesi (lv) on uudistuva luonnonvara, eli vaikka vesi ns. menee sitä muodostuu uutta


-onko lapsivesi aina vaaleanpunaista normaalisti vai voiko se olla väritöntä?
*vesi voi mennä kunnolla poksahtaen jolloin todella huomaa, että sitä tulee tai sitten nk. korkea vedenmeno, jolloin kalvot puhkeavat ei alhaalta vaan ylempää ja vettä tulee tiputellen. Molemmissa tapauksissa kuitenkin veden tulo jatkuu, eli jos epäilet että lv on mennyt laita side pöksyyn ja seuraa kastuuko se. Väri voi olla vaalea/ väritön, vaaleanpunerva, vihertävä tai selvästi viherä (ei toivottava koska kertoo siitä, että vauva on kakannut veteen mikä on yleensä merkki siitä että vauvan olo ei ole ollut hyvä)


-normaaliahan on että loppuraskaudesta liikkeet vähenee. tää vielä viime viikolla oli väkivaltaisesti tulossa ulos kyljestä,nyt tuskin muljuilee(siis liikkuu kyllä ja vastaa tökkimiseen) vähän..
*Jos suoa arveluttaa liikkeiden määrä asetu lepuuttämään paikalleen ja laske kaikki liikahdukset, mitä tunnet puolessa tunnissa. Jos ei tunnu liikkeitä juo vaikka meua tai jotain verensokeria kohottavaa ja ota uusiksi. Voit myös jutella ja liikutalla masua eli herätellä vauvaa. Yleensä kun itse pysähtyy niin liikkeitä alkaa tuntemaan. Muista että vauvalla on myös jo uni-valverytmiä..



-onko kiinnittymisellä mitään tekemistä liikkeiden vähentymisen kanssa?
*Ei kai kiinnittymisellä ole mitään yhteyttä. Uudelleensynnyttäjällä vauva voi kiinnittyä vasta synnytyksessä.


-voiko lapsivettä tulla tipottain vai onko se vaan tyyliin vetistä valkkaria jossa kohdunsuulta verta jos sitä ei tule lisää siteeseen esim yön aikana?ja tullut määrä sopii pyyhkiessä vessapaperiin?
*alapäästä saattaa tulla kuvailemaasi valkovuodon kaltaista limajuttuu myötä veriviiruilla. Kun synnytys käynnistyy voi verta tulla enemmänkin avautuvalta kohdunsuulta. Ei kuitenkaan holottamalla.


-avaako kohdunsuuta vain kipeät supistukset(synnytyssuppailut) vai onko mitään hyötyä reisikrampeilla(vai miten niitä nyt kuvailisi)ja muilla väännöillä alaosastossa?
*Kaikki supistukset tässä loppuvaiheessa kypsyttävät kohdunsuun tilannetta. Uudelleensynnyttäjällä joka tapausessa kohdun kaulakanava lyhenee ja kohdunsuu avautuu samanaikaisesti kun ensarilla aina ensin yleensä häviää ja sitten ks alkaa avautua.
 
Kiitos Kimalle vastauksestasi! Voi voi, eli tässä voi siis ihan hyvin mennä vielä se pari viikkoa (jolloin sitten jo käynnistelläänkin)...mä kun olin jo vähän toivonut että jos tulee paljon limaa niin ehkä viikon sisällä olis mahis että alkais synnytys...no, hyvä että mut palutettiin maan pinnalle takas, ei kai tässä sit muu auta ku jatkaa limojen keräilyä (ja sitähän riittää!!!) ja odotella vaikka niitä varmempia merkkejä lähenevästä synnytyksestä, eli supistuksia tai vesien menoa (ei muuten mennyt vedet siellä kirppiksellä ;)

sonjuska- : en usko että sulla on syytä huoleen, eikös ne liikkeet ala vähenemäänkin tässä loppuvaiheessa kun ei sitä tilaakaan ole niin paljon enää...en kyllä tosta ihan varma oo mutta en mäkään välttämättä saa aina niitä liikkeitä "tarpeeksi" ja sitten taas esimerkiksi viime yönä masukki rymisteli KOKO YÖN, kiva, yritä siinä sitten nukkua :eek:
Ni tosiaan, en oo jaksanu huolestua koska kuitenkin välillä tuntuu niiiiiin paljon ja suuresti niitä liikkeitä. Mutta voithan sä soittaa sairaalaan/nauvolaan jos huolestuttaa, parempi se on tarkistaa ammattilaisilta että kaikki on kunnossa kun meiltä leijonaemoilta (vaikka kyllä mekin jo aika paljon kaikkea tiedetään... :whistle: :D

Ja sitten mitä tohon sun miehees tulee niin...huoh, ei voi muuta sanoa kuin että oli tosi tökerösti sanottu kyllä :( Itellekin tuli täällä paha mieli sun puolestas, vaikka mistäs sitä tietää mitä se oma mies ajattelee mutta ei vaan viitsi sanoa...oon sille sanonut kanssa että älä kato sinne alakertaan kun vauva syntyy, ei oo kaunista katteltavaa varmaan. Mutta jos se haluaa sinne katsoa niin sitten on ihan turha kyllä valittaa että sai traumoja :D
Koeta jaksaa miestäsi, onneksi kuitenkin tajusi pyytää anteeksi ja ymmärsi varmaan hetken miettimisen jälkeen miten ilkeästi tuli sanottua :hug:

Onko muuten monella ollut hengitysvaikeuksia? Yöllä niitä on mulla ollut ja ihan normaalia kuulemma koska vauva painaa paikkoja kasaan, mutta tänään oli vielä aamulla kun nousin ja päivälläkin vähän...ei kiva :( Kaipa sekin sitten on ihan normaalia mutta on kyllä todella inhottavaa kun se iskee!
 
Kappas, taas oli uusi viesti tullut kun kirjoittelin...

Unikuu : hyviä kysymyksiä, varmasti monelle (itselleni ainakin) apua noista kysymyksistä ja vastauksista! Mäkin haluun kätilökaverin :D

Mut joo, eipä tässä tän kummempaa, nyt on mun pullataikina kohonnut melkeen puol tuntia ni taidan tästä mennä leipomaan :wave:

Elokuuvauva09 ja masukki 40+2
 
Kiitos kaikille tsempeistä, mutta en mä vielä päässyt vauvaa hakemaan.. Tein kätilön ohjeitten mukaan aamulla ja otin 2 panadolia.. Vähän sen jälkeen nukahdin ja heräsin n. 2 tunnin päästä ja supistukset oli loppunut.. Käytin sit koiran ulkona ja lähdettiin miehen kanssa ikeaan ja jumboon ja sen jälkeen mies kokosi pinnasängyn ja kaapin ja mä petasin vauvalle pedin jo valmiiksi ja muutenkin oon tässä siivoillut.. Kipeitä supistuksia tullut pitkin päivää, mutta ei enää niin säännöllisinä eikä enää yhtä kipeinä kun aamulla... Nyt ois sitten kaikki valmiina vauvaa varten, mut saa nähdä kauanko tässä näitten supistusten kanssa kärvistellään.. En tiedä voiko tota panadolia ottaa taas jos kipeytyy taas yötä kohti, että saa vähän nukuttua? Se jorvin kätilö oli sitä mieltä että saa tulla vasta sitten kun on tullut 2h alle 5minuutin välein..

Pahoittelen oma napaisuutta.. Jaksuja kaikille niitä tarvitseville! *huoh*


Sadepäivän ilo ja Minttu 39+5
 
Sonjuska mulla vauva on ainaki ollu kokoajan sellanen että toisinaan ei juuri ollenkaan liiku ja välillä pitää hirveetä skabaa mahassa. Mut soita ihmeessä sairaalaan jos tuntuu ettei oo tarpeeks liikettä. Mut ei mullakaan oo sitä 10 liikettä per tunti. Välillä on.

Aniit 39+2
 
Hei! Sonjuska, ei täälläkään todellakaan tule 10 liikettä per tunti. Saattaa väliin olla monta tuntia, että on ihan hiljaista ja sitten taas mennään muutamalla hassulla liikkeellä tai oikein kunnon rytinällä. Vauvallahan alkaa tässä vaiheessa siellä massussa ollakin ihan normaalia uni-valvarytmiä, ettei se koko ajan siellä liikukaan. Mutta aina on parempi soittaa tai käydä neuvolassa, jos murehdituttaa! Sen verran siihen synnytys asiaan, että mulla mies oli ainakin koko ajan tsemppiä antamassa ihan täällä yläpäässä (kädestä piti kii yms.), että eipä se juuri sinne alapäähän mitään nähnytkään.

Sadepäivän ilo, ei auta muuta kuin odotella! Jaksuja kovasti!

Elokuuvauva, mulla oli aikasemmin niitä hengitysvaikeuksia ihan päivälläkin/illalla/yöllä, mutta ei juuri enää. Joo ja ei tunnu kivalta!

Mä nyt unohdin, että mitähän ois ollut vielä...jaa, öitä! =)
 
Täällä väki vain jakaantuu, onnea kaikille :heart:
Itselläkin sen keskiviikkoisin äippäpoli käynnin jälkeen tuli limaa reilusti ( ei mitään valkovuotoa ollut) mutta en tiedä johtuiko alapää tutkimuksesta vai olisiko tulppa alkanut irtoamaan.. Eilen ei enää tullut mitään...
Joku ihmetteli kun näin myöhään aloitettiin vielä insuliini. Mulle se hoitaja sanoi että kun saataisiin mun sokerit tasoittumaan niin vauvan sokerit olisi myös paremmat eikä ne sitten heittelisi niin paljon synnytyksen jälkeen eli vauva olisi terveempi.
Muuten mulla on mennyt usko tuohon sokerihommaan. Perjantaina soitin ohjeen mukaan osastolle ja nostettiin insuliiniannosta. Sillä ei vaan näytä olevan mitään vastetta. Kun syön terveellisesti esim, puuron ja maitolasin aamulla ja pistän insuliinia 6ky kipuaa sokeri tunnin päästä yli 8. Pitkän aikaa oon jo vetänyt diettiä ja tänään palo pinna, piti saada jotain hyvää ja haettiin Kotzonet. Illalla en enää pistä insuliinia ja kappas kappas, tunnin päästä syönnistä vs 7.1 :D Sama näköjään ku vettä pistelis menemään tuonne ihon alle...
Eilen tein pastaa ja pistin insuliinin tunnin päästä vs 5.8. No pastaa jäi ja söin loput iltapalaksi, tuolloin sokeri tunnin päästä ilman insuliinia 5.9. Suorastaan raivostuttavaa....
 
Mulla jo toinen yö menee valvoessa näiden supistusten kanssa.. Otin taas 2 panadolia, toivottavasti se auttais et saisin vähän nukuttua... Nää on ilmeisest,i vaan noita ennakoivia supistuksia jotka tulee 10 min välein, mutta eivät tihene.. kipeetä kyllä tekevät, että pelottaa ajatuskin miten kipeetä ne oikeet sitten tekee.. :ashamed: Suihkussakin kävin, mutta asutaan kerrostalossa niin en uskalla lotrata siellä tähän aikaan yöstä tuntitolkulla naapureiden takia...
 
Vedet meni... ja lisää tulee vähän väliä. Soitin synnärille ja käskivät tulla käymään. Saattavat lähettää vielä kotiinki, kun ei supistele... :eek:

Jännittää... nyt nähdään kumpi tulee! :D

Ilmoittelen kun pääsen sairaalasta! :wave:

Illusia & Emppu 40+3
 
Huomenta!

Illusialle tsempit! Toivottavasti alkavat supistukset pian ja ei tartte kotiin sieltä enää lähteä.

Hui ku alkoi itseäkin jännittää, että millonkohan tulee lähtö. Se kun voi tulla niin yllättäen. Yö nukuttu suht hyvin, vauvakaan ei hirveästi myllertänyt, onneksi...

Mutta yön miettinyt kaikenlaisia asioita kun esikoinen tänään menossa eskariin. Meidän vauva jo niin iso. Alkaa melkoinen kuskaaminen ees taas ja sitä lähinnä stressaan että miten saan kolme muksua puettua/aamupalat laitettua että ehditään puoli9 viemään. Ollaan koko kesä nukuttu ainakin tuohon 9ään. No, ehkä tuo rytmi tasaantuu kun tässä arki hetken rullannut. Ja sitten vielä tämä nelonen, ei tiedä koska syntyy ja miehelläkin alkaa uusi työmaa, ja se on toisella paikkakunnalla.

Nyt kattoon onko tytöllä kaikki tarvittavat tavarat mukana. Mummi tulee tähän onneksi noitten sisarusten kans että pääsen yksin viemään. Kyllä sitä itsekkin muistelee omaa ensimmäistä koulupäivää, jänskää se oli :)

Toivottavasti tulee tänään lisää vauvauutisia. Sadepäivän ilo: toivottavasti ne supparit tuosta tihenee ja pääset itse asiaan!!

amaria, joka poksuu 39+0 :D
 
Voi sua sadepäivän ilo...ei kyllä kuulosta kivalta mutta jos yhtään lohduttaa niin kyllä toi nyt siltä kuulostais että se lähtö on jo aika lähellä! Ei tietty kiva jos sulla menee tässä nyt pari yötä huonosti ja sitten pitäis ihan väsyneenä jaksaa vielä synnyttääkin. Vaikka uskon kyllä että meillä kaikilla on vielä ne "synnytysvoimat" jossain eri lokerossa ni kyllä me jaksetaan!! Mutta tsemppiä odotteluun, aika tuntuu varmasti matelevan :hug:

unikuu ja tyttönen : sitä on ilmassa juu :D odottavan aika on piiiiitkä...

illusia85 : huih, ihanaa kun pääset tositoimiin :heart: TSEMPPIÄ!!!

Aah, ihana sadekuuro täällä turussa, tykkään sateesta sillon kun ei ite tarvi lähteä mihinkään, toi ropina on jotenki rauhottava =)
Mietin tässä että pitäiskö mennä vielä takasin nukkumaan...jos saa unta. Eipä mulla tässä nyt muutakaan tekemistä taida olla kun mieskin lähti jo töihin.

Hitsin vitsit...nyt on toi oikee tissi alkanut valuttamaan...huomasin tossa hetki sitten että oli yöpaidassa kaksi kovaa länttiä ja kyllähän sieltä nytkin jotain valuu. Kaipa se ihan hyvä juttu on kuitenkin että alkaa meijeri pikkuhiljaa käynnistyä :D

Hmm...taas tulee sarjassamme järkeviä kysymyksiä mutta antaa mennä vaan...eli ootteko te jaksanu hoitaa tota alapään rehoitusta vielä? Itellä on tarpeeksi vaikeaa ylettyä jalkojakin ajamaan saati sitten tonne muualle kurotella :whistle:
Tuli vaan mieleen American Piestä...vai oliko se Scary Movie...no ihan sama, se yks kohtaus missä ei oikeen oltu huolehdittu tosta alapäästä ja sieltä aukeskin sellanen puska että sai oikeen raivata tiensä sinne :D Nojoo ehkei nyt tästä aiheesta taas enempää...sori nää levottomat jutut mutta kun vähän väsyttää ni ajatukset on just tätä tasoa :ashamed:

Taidan nyt tosiaan mennä hetkeks vielä lepäilemään...taitaa olla ihan hyvä ajatus =)

Elokuuvauva09 ja masukki 40+3 (synny jo!!!)
 
Illuusia85 tsempit sulle sinne.. :heart: :heart:

Oltii eilen kattomassa ice age 3 hyvin jaksoin istua siellä.. :)
Onneks neloselta on taas alkannu tulemaa noita aamupäivän ohjelmia.. on jotain kyylättävää heti aamuks..
Alapään karvotuksesta, käsi kopelolla on tullu viellä siistittyä, toki ei niin usein kuin aikaisemmin.. :D

nyt pakko lähtee haukkaamaa aamupalaa ja töllöä tuijottamaa
piritta ja moggulaa 40+3
 
Huomenta!

Illusialle hirmuisesti tsemppiä!

Sadepäivän ilo harmi kun sulla menee yöt valvoessa. Toivottavasti pääset pian tositoimiin! :hug:

elokuuvauva mä yritin eilen ajella tota alapään karvoitusta samalla kun säärikarvat ajoin. Mä en jotenkin vaan pysty olemaan tekemättä niille mitään. Yritin peilin avulla suihkussa niitä ajella mutta mulla ei ollut laseja päässä joten en tiedä minkälainen on lopputulos kun en uskaltanut katsoa! :LOL:

Täälläkin taitaa alkaa satamaan. Täytyy taas siivoilla tää päivä. Harmittaa kun mies meni taas töihin. Plääh!

Päksäkkä 40+6 :heart:
 
Täällä minäkin vielä :wave:
En saanut käynnistystä viime viikolle, mutta luvattiin että lasketunajan yli ei anneta mennä joten tällä viikolla olisi sitten tositoimia tiedossa. :D On tää vaa henkisesti hel*etin rankkaa. Eilen supisteli lupaavasti lähes kokopäivän, mut niistä supistuksista puuttuu "se jokin".. Limatulppahan mulla irtos jo yli 2 viikkoa sitten, mutta muuten ei sit olekaan ollut mitään oireilua et synnytys olisi käsillä :eek: ja kaikki limavuodotkin on historiaa, nyt tulee vaan valkkaria!

Lauantaina kontaten siivosin tän mein 140 neliöisen talon ja harrastettiin vielä sitä ainoaa oikeaa ässää, mut supistukset ZERO :LOL: Sain vain kauhiat lonkkasäryt siitä :/
Sanoin jo miehelle et meen PRKL ostaa kohta risiiniöljyä jos ei muu auta... :headwall:

Musta muuten tuntuu, et tässä mein pinossa harvinaisen moni synnytys on käynnistynyt vesien menolla. Mulla itsellä on aina kalvot puhkaistu vasta salissa, joten en osaa asennoitua et nytkään vedet menis missään muualla kuin synnytyssalin pöydällä.

Täällä onnistuu vielä hyvin toi sheivailu :LOL:

Niin joo ja tosiaan :heart: IHANAISET ONNITTELUT JÄLLEEN KAIKILLE UUSILLE IHQUILLE JELLONAVAUVOILLE :heart: (kateellisena odottaa ja toivoo itsekin pian liittyvänsä kahdentuneiden joukkoon :ashamed: )

Nyt nauttimaan aamukahvia :p

kleopatra ja missi 39+3
 

Yhteistyössä