ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

elokuuvauva mä en kyllä oikeen osaa auttaa. Mietin tässä itsekin että uskaltaisko sitä vaikka Panadolin ottaa että sais nukuttua. Mullakaan ei ole vesistä tietoakaan ja mä luulen että mulla aamuun mennessä helpottaa ja iltapäivällä saan taas mennä neuvolaan. :(
 
Heh, mullaki olis päivällä neuvola, mutta toivon tosiaan ettei sinne tarvi mennä. Ainakin vielä vaikuttaa lupaavalta, 5min välein tulee tosi kipeitä suppareita. Ku nyt vaan ei loppuis että viittin jonkin ajan päästä mennä sinne sairaalaan näytille...
Ota ihmeessä panadol jos meninaat yrittää nukkua. Mä en ainakaan vielä yritä, pidän toivoa yllä :D
 
elokuuvauva vieläkö olet kotona?
Mä yritin nukkua ilman Panadolia mutta eihän siitä mitään tullut. Jossain mun Hyvinkään sairaalan lapuissa luki ettei särkylääkettä sais ottaa ilman lupaa siks mä en uskaltannut ottaa. Miestä en viitsi vielä herättää kun se joutuu kumminkin töihin. Joudunkohan sittenkään varaamaan tänään aikaa yliaikaiskontrolliin?!?
 
Päksäkkä : Täällähän mä...mut en kyl enää kauan...sanoin miehelle et voi nukkua tunnin ja sit mennään (munki miehellä aamulla töitä mut saa nähä jääkö väliin) ...kivut vaan pahenee ni ihan sama vaikka mut lähetettäis takaisin ni haluan silti ainakin jotain kipulääkettä!!
Aijaa mä en tiennytkään ettei saa ottaa särkylääkettä, no älä sit ota tietenkään!
Ootko soittanu sairaalaan? Onko sun supparit voimistuneet jo?
 
En mä vielä ole soittanut. Ei taida olla tarpeeksi voimakkaita. Tälleen pystyssä olo tuntuu niin paljon helpommalta kuin makoileminen. Mä kävin ajankuluksi lukemassa synnytysvalmennuksen sairaalan sivuilta. Vitsi kun edes aamuteevee nyt alkais.
Hyvähän se muuten on käydä paikat tarkistuttamassa jos siltä tuntuu. Eikös usein kuitenkin sanota että sit sen tietää kun tarvitsee lähteä. Ja olis kyllä toisaalta kiva tietää missä mennään. Mee vaan ihmeessä. Kipulääke auttaa kuitenkin rentoutumaan ja nukkumaan.
 
No ei tosiaan vielä kuulosta tarpeeksi voimakkailta...tai mistäs mä tietäisin mutta vertaan vaan näihin omiini : kun suppari iskee niin ei paljon pysty seisomaan kun sattuu enemmän vaan...vaikka en mä kyllä ole mitään hyvää asentoa vielä löytänyt ni kärvistelen vaan täällä siinä asennossa missä sattuu silloin olemaan kun se iskee :whistle:
Joo eipä siitä tosiaan haittaa ole mennä näytille...kuitenkin kun mullakin esikoinen tulossa niin ei oikein tiedä näistä asioista ja on tässä nyt jo 7h kärsitty niistä säännöllisistä suppareista ni pakko tuolla alhaalla on ainakin JOTAIN olla tapahtunut!
No mutta, koeta keksiä jotain tekemistä tai kasvata supistuksia jotenkin että pääsisit vauvanhakuun :D
Mä lähen tästä herätteleen miestä ja sitten näytille :wave:
 
täksi päiväksi sovittu tippakäynnistys, mutta 3:20 menikin itsekseen vedet! laittaakohan siltikin tippaan?
eilen oli yliaikaiskontrolli äippäpolilla, paikat oli 1,5cm auki. auenneet aivan salamyhkäiseksi, koska en ole mitään tuntenut. kohdunsuu pehmeä ja kaulaa 1cm jäljellä. nyt supistaa, mutta harvakseltaan.

HelinäKeiju75 ja Önni 41+4
 
onnea vauvautuneille ja tsemit kärvistelijöille!
koska olis mun vuoro? luulin jo että viime yönä muttei sittenkään... ekan tunnin supisteli 10 min välein ja toinen perään 8min väleillä, sitte menin nukkumaan ja heräsin aamuyöllä eikä mikään vaivannut enää :|
nooh eiköhän se kahden viikon sisällä.

sairaalakassi pakattuna ja kaikki muukin valmiina.

painoarvio oli maanantaina 3600-3700g, neukussa kaikki ok.

millaisia ohjeita teille on annettu, että millaisilla supistusväleillä uudelleen synnyttäjän pitäis lähtee sairaalaan?

mulle neuvolassa sanoi että tunnin kestäneillä 5min väleillä, matkaa 37km sairaalalle.


meeruska 39+2
 
unikuu108
niinku mä kirjoitin jo aikaisemmin että kun tulee niitä ekoja suppareita tai edes niitä väänteitä ja muita vihlomisia ja jos ne koskee niin ne on tosiaan vaan alkusoittoa koska synnytys tosiaan koskee!
samoin mua on huvittanut koko tän raskauden ja edellisenkin ajan kuinka jengi hehkuttaa raskaana olemista ja synnytystä.. mä en osaa sitä hirveesti hehkua silleen typerä hymy kasvoilla että onpas se palkinto sitten ihana ja paljon hymiösydämiä perään.
siis niiltä ihmisiltä jotka ei esim koskaan ole synnyttänyt ja odottavat esikoistaan. mä oon kyl pahemman luokan pessimisti mut mua ei saa vieläkään ajattelemaan sitä vauvaa kun yritän jo nyt tsempata itteeni vaan kestämään sen kivun.
sekun on ihan karmeeta.
on ihan hullua tosiaan kuinka sen unohtaa niin helposti ja nyt kun ne kipuilut tuolla alaosastolla on alkaneet nostaa päätään niin voi v....u..

mutta turhahan sitä on(ja tottakai saahan sitä fiilistellä raskaana ollessaan jne) kiroila kun pullat on jo uunissa ja alapää on ainoa reitti sieltä ulos.siis mun tapauksessa kun alakautta mahtuu.
okei. aamuteet juotu. lähden viemän poikaa päiväkotiin.se on ollutkin 1½vk kotona yskän ja nuhan takia. yskää vieläkin on.tai no röhäähän tuo on ja nuhaakin vähän,mutta kipee toi ei ole kyllä ole.
enrgiaa on riittänyt ja tarhastahan tuo ton röhänsä sai ekan kolmen päivän aikana.

pessimisti unikuu ja alakerran asukas 40 tasan.
 
Meeruska: Kättärin papereista suoraan lainaten: Milloin lähteä synnyttämään? Olet uudelleensynnyttäjä ja sinulla on ollut supistuksia vähintään 10 min välein tunnin ajan tihentyen ja voimistuen tai edellinen synnytyksesi on ollut nopea.

Sitähän en sitten tiedä, missä vaiheessa tulee lähdettyä, kun tositoimet alkaa. Meiltä kuitenkin ajaa synnärille noin 20 minuutissa, joten sikäli en ole huolissani. Sikäli taas olen, että eka synnytys käynnistettiin eikä mulla ole hajuakaan, millaista se synnytyskipu OIKEASTI on. Siis miten kovaa sattuu ilman vauhdittavaa tippaa. Mä kun kestin kivun hyvin hieronnan, lämmön ja aquarakkuloiden avulla, kunnes ihan yhtäkkiä vaan aloin täristä, enkä pystynyt sanomaankaan mitään. Ja sittenhän se lapsi syntyikin, kun anestesialääkäri oli suorastaan ampaissut paikalle ja laittanut epiduraalin. =D Aika hienoa, jos kotona joutuu tuollaiseen tärinätilaan. Ei taida enää keretä synnärille! Että ehkä lähden ennen kuin sattuu niin paljon, että tarvii edes hieroa selkää yms.

Meillä on vihdoin uudet lastenvaatekaapit koottu ja täytetty. Vielä pitäisi järjestellä nuo isommat vauvanvaatteet varastoon ja tehdä muitakin pieniä valmisteluja. Sisarusrattaat on vielä hommaamatta, pärjäisiköhän aluksi vaunuilla ja kantorepulla. Että josko tuo kaksvee kulkisi kauppaan ja puistoon repussa ja vauva uinuilisi rattaissa. Mihinkään lenkkeilemään en kuitenkaan ekan kahden viikon aikana lähde, joten pidempiä matkoja ei tarvisi lapsia kuskata mukana.

Mäkin tykkään jotenkin enemmän tästä kuin facebookista. Tätä on helpompi lukea ja seurata.

Kohta meen nukkuun, väsyttää kamalasti näin loppusuoralla. Ehkä siksi, ettei öisin saa nukuttua ilman jatkuvaa heräilyä.

Öitä, Tigrita ja pentu
 
Huomenta!

Olipas kiva lukea Päksäkän ja elokuuvauvan keskustelua. :) Ihan alko jännittää niiden puolesta. Onkohan molemmat jo laitoksella?

Mä muuten kirjottelen tänne mieluiten vaikka facebookissa olenkin. Ja voin kyllä sen ketjunkin avata vauva-puolelle jos tästä joskus jakaudun ja kaikki lähtee menemään hyvin, eikä sitä vielä ole avattu.. :)

Onnea kaikille vauvaantuneille, tosi kiva kun jaksatte kirjoitella noita synnytyskertomuksia, vaikka on nyytit jo käsissä.

Unikuu Se kai tässä esikoisen odotuksessa onkin parasta kun ei tiedä synnytyksestä oikeesti vielä mitään..

Yhtään supparia ei oo vieläkään bongattui, huoh.. Tänään kuitenkin on holahdellut vaaleanpunaista limaa, jos se tarkottas ees jotain.. Mulla on alavatsassa aika paljon arpia ja iho on TODEELLAA arka vaikka oon yrittänyt rasvaillakin sitä. Tosi inhottavaa, syntyis jo..

Aurora 41+2
 
Neuvolassa käyty ja pelästytty pahemman kerran... th ei tuntenut päätä joten kutsui toisen th:n paikalle tunnustelemaan.. joka ei sit myöskään ollut varma, vaan epäili jopa että vauva olisi poikittain! IIIK, kamala paniikki iski. No onneksi päästiin sit ultraukseen jossa lääkäri totesi vauvan pään olevan juuri siellä missä kuuluukin.. laskeutuneena niin alas että sitä ei enää tunnustelemalla helposti löytänytkään. :x Paniikki laantui.. jotain on siis viikonlopun aikana alapäässä tapahtunut, JO OLIS AIKAKIN ;).

Muuten kaikki ok, paino nousee päivä päivältä - järkyttävää! Ei ihme tällä syömisellä.. pullaa, jätskiä, pähkinöitä, keksiä, karkkia.... öööööh :ashamed:

Onnea kaikille vauvaantuneille joita tuntus taas olevan paljon :flower: ja moni nyyttiä hakemassa, joten tsempit.

Enää ei jaksa edes kirjotella niin useasti kun tuntuu että kaikki muut saavat vauvoja - minä en... ihan kun se nyt muutamasta päivästä olisi kiinni :D. Luettu kyllä on ja kateellisena muiden vuodoille ym. itse niitä vielä ootellen. Niin oisin toivonut että leijonanpennun saan, mutta usko alkaa hiipua.. ikuinen neitsyt tulee, oon melkein varma jo :)

Ja mulla myös ois kiinnostusta jatkaa jutustelua täällä 2+ vauvaantuneiden puolella sit kun vauva tulee. Jos vaan joku osaisi ja jaksaisi sinnekn pinon tehdä.. itse olen niin käsi tällasten kanssa :|

Marizzza ja pienokainen 40+5
 
Heissan taas kaikille pitkästä aikaa :wave:

Onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille :heart:

Meillä oli viime sunnuntaina ristiäiset ja tyttö sai nimekseen Nea Josefiina.

Kyl se aikaa menee nopeesti tyttö on jo huomenna kuukauden ikäinen ja just vasta olin laitoksella, ainakin tuntuu siltä :whistle:

Käytiin kaupungilla kävelemässä ja kattelemassa tolle meidän teinimiehelle takkia, mut eihän sitä osaa ostaa ellei oo ite mukana, ostan kuitenkin väärän :eek: Ja kyl ne muuten on hinnoissa ei alle 100 ? tunnu saavan mistään kunnon takkia.

Mut nyt typy heräs ja vaatii ruokaa :p

Tinuli71 + Nea kohta 1kk
 
Meille syntyi tyttö 16.8 klo: 6.13 Seks:ssa (40+2). Paino 3554g ja pituus 50cm.

Lyhyesti kerron synnytyksestä. Eli la illalla klo 11 meni lapsivedet, sitä ennen ei oikein mitään oireita. Soitin sairaalaan ja kysyin mitä tehdä, pyysivät tulemaan näytille. Joskus klo 12 jälkeen oltiin siellä ja otettiin käyrää ym. eikä vieläkään kipeitä supistuksia ja olin auki nipin napin kahdelle sormelle.Klo 2 laittovat mua nukkumaan niin sit alko vähän tulemaan supistuksia, laimeita.Klo 3 alko olla voimakkaita et ajattelin et nämä voi tehä jotaki. kätilö katso tilanteen ja olin saman verran auki. jouduin taas käyrille kun suunnittelin kylpyyn menoa, niin sit alko supistukset niin voimakkaana et en meinannu millään pystyä makaamaan. Kätilö tuli katsomaan ja sano et salit on täynnä kun pyysin kivunlievytystä. Siinä sit odoteltiin et sali vapautuis ja tuli aivan järkky kovia supistuksia. klo 5 olin 4-5cm auki. Sit päästiin lähtemään saliin, matkalla tuli 3 järkky kovaa supitusta ja kahdelle kerkesin saada ilokaasua. Kätilö meinas et nyt laitetan spinaali ja katsoi niin olin 10 cm auki! sainki ruveta ponnistamaan. Avautumisvaihe kesti n. 2h 35min ja ponnistus 40min. Ei keritty vauvan päähän edes pinniä laittamaan ja loppuvaiheessa ei saatu sydänääniä kuulumaan mutta kaikki meni onneks ihan hyvin. Tämä oli mun toinen synnytys ja oli paljon vauhdikkaampi.

Toivottavasti tuosta nyt sai selvää. Eilen kotiuduttiin ja eka yö jäi vähän vähälle unelle ,vauva halus koko ajan olla rinnalla. Maito nousi hyvin jo sairaalassa ja tuntuu riittävän. Esikko vähän mustis mut eikö tämä tästä. ite vähän väsy mut hirmu onnellinen :)
 
unikuu108
mä lähden nyt vielä hoitaa työjuttuja. pitää palauttaa q-teatteriin tarpeistoo ja käydä biltemasta ostaa pojalle pyörään työntökahva niin voin hakea sen pyörän kaa päiväkodista.
 
Onnittelut vauvan saaneille-kyllä niitä ilmoituksia hyvää tahtia tuleekin :hug:

Ja voimia supistusten kanssa kärvisteleville.
Kateellisena lueskelen et ainakin joillakin on joitain tuntemuksia..mulla ei siis ole..oisinko pari tuikkimista su tuntenut alamahassa,mut se siinä.En esikoisestakaan tuntenut mitään ennen synnytystä ja silloinkin selkäkipuna alkoi kaikki...Hehkutan muuten lämmintä kauratyynyä-se pelasti mut kivuilta enkä koe muutenkaan synnytystä kivuliaaksi vaikka 16h kesto ja 17min ponnistus..Mutta muistan et horkkakohtauksen itsekin sain-tärisin pedissä vaan.

pompula81 rv 39+2
 
Hirmuisesti onnea kaikille vauvaantuneille!!!
Niin monta nimeä, etten enää muista... :ashamed:
Mutta, niinhän se pitääkin olla, pitkä lista kun elokuu on jo yli puolenvälin! :eek: Mihin tää aika menee???

Meillä neiti kasvaa hienosti, kilon verran on painoa tullut syntymäpainoon. Aika hyvin, vaikka onhan tuo vielä aika tirppana.
Ja mä olen kanssa mielummin täällä kaksplussalla, kuulun siihen fb-ryhmäänkin, mut tää on musta paljon kivempi. Joten jos joku perustaa vauvanhoitopuolelle elokuiset-ketjun, ilman muuta mukana! Mulla ei riitä aika eikä aivot sellaisen perustamiseen :whistle: :ashamed:

Ja vihdoin synnytyksestä, Eli kun elokuu alkoi, alkoi mun supistuksetkin. Pe-la välisenä yönä supisteli kipeästikin, mutta epäsäännöllisesti ja en edes miehelle maininnut koko asiasta, kun ajattelin niiden loppuvan, taas. Aamulla sitten alkoi olla aika säännöllisiä, kymmenen minuuttia väliä, ja päätettiin että mennään näytille, senverran kypsä aloin olla olotilaani. Ja vauvan sydänäänet halusin tsekattavan, kun taas olivat mitä sattuu neuvolassa perjantaina.
Supistukset kuitenkin laantuivat joten synnärille mentiin rautakaupan ja cittarin kautta, yhden jälkeen oltiin siellä. Ja supistuksia ei ollenkaan.
Pitkälle käyrälle laittoivat ja kuten arvelinkin, sykkeet vauvalla taas korkeat ja ottivat sisälle. Kätilö teki sisätutkimuksen klo.14, melkein 4cm auki ja kanavaa 1cm ( rv.36+ oli 3cm auki ja 1,5cm kanavaa ).
Päästiin saliin, lähinnä käyrälle, supistuksia saatiin vissiin tunnissa 3-4kpl...
No, tuli niitä sitten vähän enempi, kun lähettiin talsimaan pitkin sairaalaa. Neljän jälkeen kätilö tuli sanomaan, että lääkäri katsoi käyrät ja nyt vauvan sykkeet ok, että voitte lähteä kotiin odottelemaan, että synnytys käynnistyy kunnolla.
Mä siihen totesin, että voiskos katsoa alakerran tilannetta, ja vastaus oli että yleensä vasta kun tarvitsee kivunlievitystä katsotaan. En tuntenut tarvetta puudutuksille, vaikkakin aikast kipeetä jo kävikin kun supisti. Välillä saattoi olla vain pari minuuttia supistusten välissä, ja sitten taas 15-20min ennen seuraavaa.
saatiin sitten kuitenkin lupa jäädä, kun ei ollut ruuhkaakaan ja viideltä sain kätilön vakuuttuneeksi siitä, että mä aion synnyttää tänään, vaikka ei säännöllisiä suppareita ollutkaan. Kätilö oli aika "järkyttynyt" totesi vain, että herranen aika, 7cm auki ja kanava hävinnyt. Koko ajan mulla oli sellainen olo, ettei uskonut, että supistukset tekee yhtään mitään ja itsellä oli ihan päinvastainen olo.
No, kuudelta sain ilokaasun, tai suostuin ottamaan, en ollut kovin innokas, koska sain siitä järkyn olon viimeksi. Eipä sitä juuri tullut höngittyä. Lämpimät kaurapussit tehosi paremmin. Supistukset teki ihan kunnolla kipeetä, mutta harvakseltaan tulivat. Puoli seiskan jälkeen loppuivat ( tyyntä myrskyn edellä ) ja seiskalta tulikin ihan erilainen supistus, teki mieli ponnistaa. Ja 10cm auki, ja sinne meni mun kohdunkaula-puudutukset... :headwall:
Siinä sitten puhkastiin kalvot, pää oli tulppana jo, ei siis vettä kuin liru. Jäätiin vielä hetkeksi kahdestaankin ja sitten se alkoi, elämäni kauhein 30min.
Siis esikoisen ponnistusvaihe oli ihan helppo juttu vrt. tämä. Tosin esikoisesta oli : epiduraali ja kohdunkaula-puudutus ( tämä varmaan suurin vaikutin ) ja tehtiin episotomia, tosin pääkin oli esikoisella 36cm, kun nyt 34,5cm.
Mä meinasin hannata koko ponnarin, tuli siinä kiroiltuakin ja huudettua... :ashamed:
Lopulta, kun jotenkin sai koottua itsensä, sain kahteen viimeiseen supistukseen työnnettyä vauvaa oikeinkin hyvin ja siihen loppu tuska. Mutta alkuun, se kipu oli niiiin hyökkävää, että teki mieli peruuttaa synnytyssängyssä... Ja lähteä kotiin... :whistle:
Maailman suloisin mustatukka syntyi sitten 1.8 minuutin yli kahdeksan illalla! :heart:
Äiti sai pari tikkiä, verta kyllä meni ihan reilusti, sekin oli "outoa", kun esikoinen syntyi lähes verettömästi. Mutta hb olikin sit vain 89 seuraavana päivänä.
Ihmeellistä oli myös tirppanan koko, vielä vartti ennen, kun syntyi kätilö sanoi, että tämä on nyt vaan vähän isompi kuin eka... Ja olikin sit vähän pienempi. Kaikki arviot meni taas pieleen, ihan sama kun ekalla kierroksella. oliskohan pituus hämäävä tekijä, esikoinen 54cm ja tämä 53cm.

Ihanaa oli saada kölliä salissa kolme tuntia synnytyksen jälkeen, aika hutera olo oli.
Meillähän alkoikin sitten kaikki vastoinkäymiset vasta parin päivän päästä, synnytyksestä jäi ihan hyvä mieli, mutta viimeiseksi taisi jäädä. Ja jos joskus vielä erehdyn synnyttämään, en astu edes saliin ennenkuin puuduttavat mut päästä varpaisiin. Se kävi niiin kipeää, se ponnistusvaihe.

Papereissa ei ollenkaan avautimisvaiheen kestoa, koska mulla ei koskaan ne supparit tullut säännöllisiksi. Siitä kun sairaalaan mentiin, kului 7 tuntia syntymään, mutta kätilö sanoi, että ei silloin vielä ollut synnytys kunnolla käynnissä. Joten, mene ja tiedä.
Mutta jos olisin kotiin lähtenyt neljältä odottamaan synnytyksen käynnistymistä, olisin tajunnut takasin lähteä just silloin kun alkoi ponnistuttamaan, että kiireeksi olis pistänyt.

Ja lapsivedet holisi sitten kun vauva oli syntynyt, vihreetä oli ja PALJON vettä, siksi siis iso maha ja liikkeet tuntui älyhyvin loppuun asti, kun vauva pienehkö ja isosti tilaa ja vettä.

Sainpas kirjoitettua aika romaanin... :whistle: :|
Mutta, kiva jos joku jaksoi lukea! :D

Treelo ja iso/pieni neitokainen ( 4,2kg JO ) =)
 
Onnea vauvansa jo saaneille
Täällä alkaa yks mami kans kypsymään ku h-hetki lähenee ja puhelin pärisee aarrgh!
Ymmärrän täysin taas teidän kiukun ketkä ovat jo tota joutuneet kokemaan. Varsinkin Anoppi, heh tuntuupa hassulta sanoa noin, on tosi kärsimätön: Ihanalla mut samalla niin ärsyttävällä tavalla! :) Tos jo kielsin yks ilta miestä vastaamasta sille, hah omalle äitilleen :) onneks ei suoraa mulle soittele :D Paitsi kerra ku kysy et minkä värisen ammeen hän ostaa :) Oliha se iha sulosta mut siinä vaiheessa vaan sanoin että osta ihan minkä värisen haluut ite ostaa :) ei meille niiin väliä. Pääty sitten tollasee nättiin turkoosi vihreään :)

Samoin oma isäni! huh Ku muutin noin vuos sitten kotoa ni sen jälkeen se on soitellut yhteensä mulle niin monta kertaa ku tän viimesen viikon aikana :D tuntuu hassulta, mut kai se on vaa nii onnessaa ekasta lapsen lapsesta :) Voi olla että jää ainoaksi mihin ehtii tutustua :( on niin paljo sairastellu viime aikoina ja tuo sen tupakointi, työssä raataminen ja alkoholin käyttö vie siltä hengen hetkenä minä hyvänsä :| no.... mutta ilosempiin asioihin!

Tämä mamma päättää nyt että aletaan "haikara tule käymään operaatio" käyntiin
Eli meinasin taas mennä pistää "sisustusta uusiks" tässä tilassa siis tarkottaa suursiivousta ;) sitte sauna päälle ja odotellessa vois haukkaa välipalaa ja viedä PORTAITA pitkin parit kierrokset roskia :D aah ja saunassa voiski löhötä loppu illan...

oon vieläki vähä suuttunut miehelle siitä sen viime kertasesta sanomisesta... Ei oo sen jälkeen ehotellu mitää, kattonut vaa toiveikkaana miten reagoin ku joku Fiksu Tuttu on puhunut Siitä Ässästä
Sairaala kassikin pakkaamatta :D mut ku en osaa vaa päättää millä tuon vaavin kotia :)
noh pitää keksii jotain :) ainaki laittaa näkyville fiksusti koska sit jos käy niin et en ehtiskää jostai syystä ite ottaa tavaroita ni en edes uskalla ajatella mitä ukko tois:D niinku se itekki tos virnisteli, et pakkaa vaan jos haluut mieleises vaatteet :D ja pitäähä sitä ehkä vähä edustaa ku lähtee ;) jos vaikka valokuvia ottaa ja niistä sais sit ristiäis kutsuihin fiksattua jonku nätin :) ni ei äitikää näyttäs iha harakalta :)

Sitä piti muuten kysyä teiltä vauvan saaneilta tai jo aikasemmin vauvan saaneilta :D höh miten muotoilin :D että jos teille on arvailtu vauvan sukupuolta esim ultrassa: Niin
miten se on teille kerrottu ja osuiko oikeaan vai tuliko sairaalassa yllätys jo ns. varmasta?
Minulle ultrassa sanottiin näin että: Kaikkien oppikirjojen mukaan tytöltä näyttää. Kolme riisinjyvää ja mitää "ylimääräistä" ei näyttäis heiluvan :) Oli muute aprilli päivä ku kävin tokassa ultrassa :D toivotaa ettei ollut vitsiniekka kätilö :p
Onkohan Kikka lähtenyt jo synnyttään :) Sillä oli ainaki tuo porras juoksu yks mitä käytti ja vissii sit ois toiminut ;)
Tämä tältä erää joha sitä taas tuli! :) tuun sit informoimaan jos ässät täällä suunnassa toimii :)
Sonja ja Nala 39+6
 

Yhteistyössä