ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Täälläkin turvallisesti kotona ollaan :) Pientä supistelua on päivittäin mutta ei säännöllisiä kylläkään.. Ja maha toimi koko eilisen päivän, vähän väliä piti hypätä vessassa :LOL: Huomenna olisi taas kontrolli äitipolilla vs vuoksi, mutta taitavat laittaa vielä kotiin kun omassa voinnissa ei mitään ihmeitä... Täällä on väki vähentynyt paljon, taidan olla niiden viimeisten kirjoittelijoiden joukossa :D
Muratti ja maha-asukki 40+0
 
Moi kaikille :)

Ihan ensin onnea kaikille vauvan saaneillle ja muille sitten paljon tsemppiä odotuksen loppusuoralle :)

Niinkun jo aiemmin oon kirjotellutkin niin en oo enää täällä oikeen ehtinyt pyöriä, mutta sitten kun kaikki on nyyttinsä saaneet niin ois tosiaan kiva, jos voitas perustaa vaikka tuonne (vauvat 0-12kk) oma ryhmä. Kun ilmeisesti kaikki ei oo tuosta facebookista innostuneet?!

Täällä voidaan pojan kanssa hyvin, vähän meinaa mahavaivoja olla, mutta ei vielä mitään kovin pahoja. Tuntuu että tuo vauva kasvaa ihan silmissä..

-outiko & poju 2vko&5pv-
 
unikuu108
neuvolakuulumiset 40+1:
pissa ok.
paino laskenut viime viikosta kilolla eli nyt on 78,8.ekasta punnauksesta 6,4kg.Lähtöpainoon 10kg.
verenpaine 125/80 eli ihan samaa ollut koko ajan. vähän koholla.
ei turvotusta oikeestaan.
31,5 oli kohdun korkeus. ½senttiä viime viikkoon.voi olla eri asennossakin..
syke normi koko ajalta 130-160 välissä. nyt 145.
liikkeet vähäiset mut liikkuu.
eli kaikki edelleen ihan ok.
päätä ei saanut edelleen liikkumaan ja antoi viikon päähän ajan.
toivottavasti ei tarvii enää mennä. tää ei enää ole hauskaa..
 
Onnea Miranda!! :flower: :flower: :hug:

Terveisiä yliaikaiskontrollista: kotona ollaan ja odotellaan ihmettä. Vauvalla kaikki hyvin, painoarvio noin 4000g. Kohdunsuu taas täysin epäkypsä; 2,5 cm kanavaa jäljellä, pehmeä ja kiinni. Lääkärikin sanoi, että jos vaikka viikonloppuna ihme tapahtuisi ja lähtisi itsestään syntymään. Mutta, jos ei lähde, joka todennäköisempää, niin maanantaina klo 7:30 käynnistykseen. On niin surkuhupaisa olo, että en tiedä itkeäkö vai nauraa... :eek:

Luminella ja matkustaja 41+5
 
:wave: Moiks,

enpä ole minäkään tänne saanut monta kertaa kirjoiteltua, mutta lukemassa päivittäin käyn.

Meille syntyi tyttö ma 10.8. klo 23.35. painoa 3960g, pituus 50cm ja pipo 35cm. Neiti syntyi rv 39+0. Synnytys oli tosi helppo ja nopea, kestoltaan 4h32min josta ponnistusvaihetta 3min. Sairaalaan mentiin joskus klo 21.15, paikat oli auki jo 7cm. Tavoilleni uskollisena olin vielä ajelemassa autolla klo 20 maissa.

Ollaan sitten oltu Mertsun kanssa yhtä aikaa Kaksilla :)

Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä vielä odottaville.

Iina, onnellinen neljän muksun mamma
 
Täällä edelleen, alkaneet supistukset saada enemmän ytyä. Tuleva epäsäännöllisesti, mutta kuitenkin suht usein. Kestot pidentyneet myös. Verta tulee aika reippaasti kans. Saas nähdä tuleeko tänään jo lähtö, toivottavasti. En nimittäin jaksaisi tätä montaa päivää, varsinkaan kolmen lapsen kanssa.

Onnittelut Iinalle :flower:

amaria 39+3
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja amaria79:
Täällä edelleen, alkaneet supistukset saada enemmän ytyä. Tuleva epäsäännöllisesti, mutta kuitenkin suht usein. Kestot pidentyneet myös. Verta tulee aika reippaasti kans. Saas nähdä tuleeko tänään jo lähtö, toivottavasti. En nimittäin jaksaisi tätä montaa päivää, varsinkaan kolmen lapsen kanssa.

Onnittelut Iinalle :flower:

amaria 39+3
mut eikös verestä pitäis jo lähtee??? ainakin kättärin lapussa oli et jos tulee kirkasta verta niin of you go.
 
unikuu: tai ei nyt ihan kirkasta verta, mutta sellaista limaista. YÖks :S

kyllä mä aattelin tänään lähtee, ainaki näytille. tietää sit ainaki mis mennään. Ja kovin kipeenäkään ei oo kiva olla kotona lasten kans. Onneks mun äiti pääsi nyt kahdelta töistä, ja tulee sit kun tarvii. asuu aika lähellä kans

amaria
 
Meille syntyi tyttö maanataina 17.8 klo 13.01.
Neidillä pituutta oli 50 cm,
painoa 3630 g ja
pipo oli 35,5 cm.

Synnytyskertomusta voin laittaa tässä vähän myöhemmin kun jaksan/ehdin, jos jotain vielä kiinnostaa.
Sen verran voin sanoa että alateitse syntyi, eikä todellakaan ollut mikään mukava kokemus ( voiko synnytys edes olla )
Ja siis varmaan osaltaan vaikutti se että vauvan piti olla 3-3,5 kiloinen, mutta neidillä tosiaan painoa oli se 3630.
Että ei ollut mikään siro juurijajuuri kolmekiloinen niinkun mulle synnytyspäivystyksessä silloin ensimmäisellä kerralla sanottiiin.

Mutta mä koitan lukea mitä täällä on tapahtunut sillä aikaa kun sairaalassa oltiin ( tänään tosiaan kotiuduttiin ) ja sitä kertomusta voin tässä lähipäivinä laittaa..

Kikka ja rinsessa 3 vrk
 
Onnittelut taas uusista vauvoista ja tsemppiä kärvistelijöille!
Ite kävin äitipolilla ja kohduunsuulla ei tapahtunut mitää. 2-3 cm jälellä kaulaa ja paikat kiinni. 28 pv sovittiin sektioaika jos ei sitä ennen ite tuu. Ei voida käynnistellä edellisen synnytyksen takia joka päättyis siis hätäsektioon. Olo oli ihan maassa kunnes menin äsken vessaa ja bongasin limatulpan ja nut alkoi pieniä suppareita tulemaan tosin ei kyllä kipeitä..valtava paineentunne vaan alamahassa. Mites muilla tuon limatulpan jälkeen..kauan menny tositoimiin. Jotenkin tuntuu epätodennäköiseltä et nytkö jotain alkais tapahtuun kun äsken vedettiin täysin matto alta...:/

Amaria. Synnytän kans kokkolasta ja taidetaan ollakkin tuttuja...nimimerkki: minulla vielä sun mustat äippähousut lainassa :) Tsemppiä koitokseen. Toivottavasti pian tullaan perässä:)
 
unikuu108
niitä limoja on tullut mullakin hitto vieköön jo kuukauden päivät vaikka minkälaista. on vaaleenpunaista ja liisteriä ja muuta. tässä vielä ollaan.. :headwall: :headwall: :headwall:
 
Meeruska Remontin takia pääs sairaalasta tavallista aikaisemmin, meilki vauva synty su niin ma olis voinu jo ehkä päästä mut sit olis täytyny käydä viel näyttämässä. Ti kotiuduttiin niin sit ei tervinnu enää näytille viedä. Siel oli aika ahdasta, itekki jouduin naistentautien poliklinikalle kun vierihoito oli täys.

Outiko Olis kiva jos tänne kaksplussan sivuillekin joku jaksais tehdä oman pinon jo vauvansa saaneille kun itse en ole innostunu FB:sta.
 
Kikka onneksi olkoon prinsessan johdosta :flower: Minä ainakin olen jo ootellutkin että koskahan sieltä uutisia tulisi =)

Täällä ei edistystä suuntaan eikä toiseen.. oon jo niin varma että tämä tapaus ei itsekseen pihalle tule! Sanoin jo miehellekin, että vauva saa varmaan tuta äidin katkeruuden siitä ettei oo voinut aiemmin tulla, sit kun se syntyy :kieh: Tais ottaa mies ihan tosissaan ;)

Noh, ei voip mittää... jään ootteleen myös muiden alkuviikosta synnyttämään lähteneiden kuulumisia.. kateellisena :p

Marizzza ja pienokainen (jos enää niin pienikään) 40+6
 
onnea taas kaikille vauvaantuneille!

mulle kävi nyt niin, että tänään neuvolassa paineet pilvissä, turvotuksia ja päänsärkyä ja kun tätä oloa on jo 3 viikkoo seurailtu, ni sain lähetteen aamuksi äitiyspoliklinikalle todennäköseen käynnistykseen. en ainakaan tappeluitta meinannu lähtä pois ilman nyyttiä enää sieltä. päätä juilii nytkin jonkin verran ja saisin mennä jo tänään, mut odotan kyllä aamuun.

ukkelille jo soitinkin, ettei varaa huomisaamulle mitään muuta, 8.30 pitää ilmottautua :)

siis tokihan sieltä voi vielä kotiinkin lähtö tulla, mutta en sitä kyllä toivo!

sissi ja papana 39+6
eli huomenna jos tulee ulos asti, niin täsmällinen on kirjanpitäjän kakara :LOL:
 
Meille syntyi ihana leijonapoika 17.8.klo 3.31!!Painoa oli tullut 3770 g ja pituutta huimat 52 cm!Lakin koko 37 cm!Kotiuduimme tänään ja nyt menee aika vauvaa ihastellessa, joten laitan varmaan huomenissa synnytyskertomusta.

T:Maria-s ja elämän valo 3 vrk
 
Ensiksi onnea vauvautuneille. Ihana söpöläinen marialla :heart:
Synnytyskertomuksia odotellessa.

Mua ottaa niin paljon päähän tyypit, jotka soittelee ja kyselee. Eniten ärsyttää sellaset joista ei muuten ole kuulunut koko raskauden aikana juuri mitään ja nyt ollaan koko ajan utelemassa. Ei jaksa monta kertaa päivässä selittää samaa asiaa, joten puhelin äänettömällä koko ajan.
Onneks äiti ja anoppi on tajunnu, ettei tartte koko ajan soitella. Tosin niille piti asiasta sanoa..
veetutuskäyrä täällä vaan kasvaa :headwall:
 
Onnea kaikille vauvaantuneille!
8 uutta vauvaa viime lukemisen jälkeen...huh.. :flower:

täällä flunssa jatkuu. tänään sit olin nlassa.. kaikki muuten ok mut räkis vaan vie voimat.. paineet oli kyl noussut nyt sinne 131/84 jotka mulle tosi korkeet.. turvotus ++ ja paino +350g vkossa.

alkaa olla kuumeinen olo.. *huoks*



omppuli, veto poissa 39+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rimprenssa:
Ensiksi onnea vauvautuneille. Ihana söpöläinen marialla :heart:
Synnytyskertomuksia odotellessa.

Mua ottaa niin paljon päähän tyypit, jotka soittelee ja kyselee. Eniten ärsyttää sellaset joista ei muuten ole kuulunut koko raskauden aikana juuri mitään ja nyt ollaan koko ajan utelemassa. Ei jaksa monta kertaa päivässä selittää samaa asiaa, joten puhelin äänettömällä koko ajan.
Onneks äiti ja anoppi on tajunnu, ettei tartte koko ajan soitella. Tosin niille piti asiasta sanoa..
veetutuskäyrä täällä vaan kasvaa :headwall:

Täällä ollaan kans niin kyllästyneitä tuohon että kaverit jotka ei ennen oo pitäny tyyliin mitää yhteyttä, niin nyt kyllä kysellää joka päivä että vieläkö oon kotona.. Ja että eikö oo minkäänlaisia tuntemuksia. Samoin että kun ollaan kotiuduttu että tullaan sitten katsomaan..!

meidän molempien suku on onneksi tajunnu sanomattakin että ilmotellaan sitten kun lähtö tulee tai pieni on maailmassa. Kerran viikossa nyt kummankin vanhemmat on soitellu että vieläkö sitä ollana kotosalla.. :D

Kyllä kaikki saa varmaan tietää sitten kun se nyytti on maailmassa nin jotain kautta :)

 
Niiskuneiti
Mulla kans viime viikon äitipolin jälkeen irtoili limaa kolmen päivän ajan ja sitten loppui. Tuosta on nyt viikko eikä asukasta näy eikä kuulu. Arvelin että olisiko sitten alapäätutkimus saanut vähän limoja liikkeelle..
 
Onnea Vauvoista
Kikkaa vähä epäilinki et taitaa olla reissussa :) :hug:

Täällä on eräs kypsä mamma joka on nyt tehnyt kaikkensa. Pohksahdus tuli siis tänää 40+0 pienellä mutalla nimittäin, kuukautisten mukainen laskettuhan olis lauantaina 22.8 mut ne sit päätti tokas ultrassa jostai kumman syystä vaihtaa sen 20.8 eli tänään...
Eile siis Suursiivosin koko asunnon, KAIKKI kaapit, jopa vaate ja liinavaate kaapit joiden järkkäystä vihaan yli kaiken, sitte hikipäässä lämmitin saunan ja istuin siellä tunnin. Sit vielä syötii salaattia, uunilohta ja perunaa mies IHANA mies :) kokkasi :) vihje meni perille ku vinkkasin et oon aikasemminki sanonut et melkee mikää ei oo enää ihanempaa ku mies joka osaa puhua pussata ja KOKATA ;) <3

Huh no joka tapauksessa, mitää ei saanut aikaan nuo tekemiset. Alko vaa väsyttää ja aamul heräsin aikasin pettyen ja heräten vaa omast sängystä. Miehel oli vapaa ja se sentää nukku vieres joten nukuin viel muutaman tunni ja noustii 9. Sit lähettii shoppaa ja koko päivä ravattii kaupois yms :) eikä edes yht supistusta tullu :/ Petyin...!

Mäkkärissä ku käytiin omppupiirakalla ja kaffella ni yks mies sitten oman juuri kävelemään oppineen pikkumiehensä kanssa (jota niin ihailevasti kattelin) kommentoi että:
kohta sullaki tällänen :) Siihe vaa sitte vaisuna vastasin että juu, tänää ois laskettu. Äijä jäi vähä suu auki ja oli sillain et Älä, ja noi rauhallisesti vaa istuskelet :)
Pöh....

Nyt sitte kahen päivä raatamisen jälkee nielen vaa pettyneitä kyyneleitäni ja puren hammasta... :( Jalat kipeenä ja liikehdintäki jotenkin vaisua... mies väitti että masu asukki yöllä ois showta pitänyt ku oon nukkunut, tuntu jotenkin hassulta etten oo reagoinut siihe mitenkään... huoh... Joskos tästä sitte... väsyttää iha kauheesti ni nukkumaan... Miehellä huomenna töitä... ja jälleen päivä yksin kotona :/ tulisit vauva jo! <3

Onnea vielä kerran vauvautuneille ja Tsemppiä kaikille vielä masun kanssa ahkeroiville! <3

Sonja ja Nala 40+0 vai....--->39+5? :eek:
 
Maria ja Kikka, Onnea!! :hug: :hug: :flower: :flower:

Mä kävin tänään lintsillä tallustelemassa ja syömässä hattaraa. Yhteen lasten laitteeseenkin uskaltauduin siskon pojan kanssa. :D mukavaa oli!

Nyt yleisurheilua, iltapalaa ja lepoa.

Luminella ja matkustaja 41+5
 

Yhteistyössä