ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Täällä mäkin. Ja varmasti vielä kauan. tai ainaki reilu kaks viikkoo. :D oon yrittäny olla vähemmän koneella ku päivät kuluu nopeemmin. :)

Onnea vauvoista!!
:heart:

vauva riehu eilen koko pvän ja tänään on ollu melkein koko pvän liikkumatta. Erilaisia on päivät. Oon päättäny et suunnittelen vähä joka päivälle jotain hommaa, ni jospa vaikka alkaiski syntyyn. :D
Huomenna neuvola ja l.a. :)

Aniit 39+6
 
Onnea kkikka tytöstä.. :flower: piti sulla ainakin paikkansa tuo tyttölupaus..
Ja MArialle onnea pojasta, olipas tyytyväisen näköinen pikku kaveri.. :heart:

mulla oli tänään neuvola siellä kaikki ihan jees.. vaavin sydän äänetkin oli taas melkein normaalit muutamia extroja tuli.. mullekki painoa oli onneks tullu vaan 300g.. =)
ens viikon maanantaille varattiin vielä neukku aika.. ja jos ei vielläkään oo syntyny ni keskiviikkona on eka yliaikaiskontrolli PHKS:ssa ja sitte jos laittavat kotiin niin sitten seuraava perjantaina ja jos sittenki kaikki vielä hyvin niin kotia ja sitten sunnuntaina (30.8) viimeistään kuulemma aletaan käynnistelemään.. no mutta syntyyhän se aikasemmin vai mitä.. :D toi 25.8 ois hyvä päivä..

no eipä mulla tällä kertaa taas mitään ihmeempiä aika lailla tätä omaa napaa.. mut nyt on niin poikki olo ku tullu tänään ajeltua yli 300km.. ni jos sitä huomenna sais sitte kommentoitua muittenki juttuja.. :)

piritta ja moggulaa 40+6
 
Onnea kaikille vauvaantuneille.. Maria s, suloinen pikkuinen :heart:

Kikka, juu täällä ollaankin ajateltu että sulla varmaan on jo nyytti kainalossa. Mielellään lueskellaan synnytyskertomuksia sitten kun jaksat kirjotella..

Luminella, siis sulla ei oo mitään muita kontrollikäyntejä enään? Eli sitten vaan maanantaina käynnistykseen jos mitään ei tapahdu? Niin ja tekikö lääkäri sen tutkimuksen vai kätilö? Mulla siis ylihuomenna eka ya-kontrolli ja kiinnostaa.. Toivotaan että meiän vauvelit tajuis tulla ulos viimeistään viikonloppuna.. :)

Sissihullu, juu lyö jarrut pohjaan jos ne yrittää lähettää sut kotiin ilman nyyttiä..Tsemppiä!!

Sonjuska Ainakin oot yrittänyt kaikkes, se täytyy tunnustaa.. :) Nyt mun rupes kauheesti tekee mieli mäkkärin omppupiirakkaa.. :p

RangaTanga, toivotaan että noi v.pun. limat tarkottas mullakin etenemistä, ainakin nyt tuntuu siltä kun oon kärsinyt ekoista kivuliammista supistuksista?/poltoista?..

Ite olin jo luovuttanut että tää poitsu syntyis ilman käynnistystä, mutta nyt sentään on tapahtunut jotain..Eilen mulla siis valu vähän väliä v.punasta vuotoa, joka muuttu hyvin vetiseksi illalla. Soitin sitten äitipolille ja ne pyys käymään että tarkistetaan ettei oo lapsivettä mukana. Loppujen lopuksi testi näytti negatiivistä, mutta kävin siis käyrillä makoilemassa ja kätilö teki sisätutkimuksen. Kohdunkaulaa jäljellä noin 1cm ja väljästi sormelle auki. Pää kuitenkin liikkuu vielä vähän.. Ehkä toi sisätutkimus vähän avitti ja tänään on poltellu vatsaa säännöllisen epäsäännöllisesti..Saas nähä miten yö menee..

Nyt saunaan,

Aurora 41+3
 
täällä sitä kärvistellään kauratyynyn kanssa :whistle: Aika lupaavalta vaikuttaa, mutta kai se tästä taas hiipuu |O Tosin nyt otettiin jo päivälläkin kahteen otteeseen parin tunnin poltot ja nyt nheräsin kahden aikaan kun alkoi supistella ja poltella. Ei ainakaan vielä ole loppuneet... Vartin-kymmenen minuutin välein tulee mukavasti. Kai se tästä. tarttis anopille kirjoitella muksujen "käyttö"ohjeet ( :D ), jos tästä nyt tulee lähtö. Kyllä ne pian loppuvat, jos ovat loppuakseen, tosin tuntu on sellainen etteivät tällä kertaa lopu. Katsotaan ;)

Ritsanampuja 39+3

*muoks*Ja onnittelut Kikalle ja Marialle, olikohan joku muukin vielä... :ashamed:
 
Aurora81, joo ei ole viikonlopun aikana enää käyntejä äitipolilla. Kätilö laittoi mut sydän-ja supistuskäyrälle. Vauvan sykkeet oli loistavat eikä ainuttakaan supistusta koko puolen tunnin aikana piirtynyt käyrään. Mulla vettä normaalisti, verenpaine hyvä ja vauvalla kaikki hyvin (liikkuu hyvin, keuhkon liikkeet kuulemma hyvät, painoarvio noin 4000g). Sisätutkimuksen teki lääkäri, joka sitten vielä konsultoi toista lääkäriä ennen päätöstä. Olivat sitä mieltä, että koska mulla ja vauvalla kaikki hyvin, niin voin viikonlopun yli odotella, jos vaikka lähtis itsestään käyntiin. Piti kyllä sitä pienenä ihmeenä, koska mun kohdunkaula siis täysin epäkypsä. Mutta toivotaan, että viikonloppuna lähtis. :) ja siis tottakai saan mennä viikonloppuna äippäpolille, jos epäile, että kaikki ei ole ok. Mutta en ole huolissani. Maanantaina sit soiton kautta suoraan synnärille klo 7:30 ja alkavat käynnistää.

Mä keikun nyt täällä pystyssä, kun onneton mietin sitä maanantaita ja pyörin vaan sängyssä. Tulin sit tyhjenteleen digiboksia kun ajattelin, että ei tossa sängyssä pyörimisestäkään mitään hyötyä ole. Jos vaik sohvalla tulis uni.

Niin ja varasin mä itselleni vielä yhden kynsihuollon ennen synnytystä täksi päiväksi. Ja ostin lohtutennarit itselle (catmandon ruskeat kultakimalteet -oli alessa ja suorastaan huusi mun nimeä... :D), kun olin tavallaan kamalan pettynyt, kun se käynnistysaika ei ollutkaan tällä viikolla. Mä haluaisin jo niin kovasti nähdä tuon ihanuuden. :heart:

Luminella ja matkustaja 41+6
 
unikuu108
mä vaan heräsin taas parin hyvin väsyneen päivän ja yön jälkeen pling ennen kuutta. mikä on ihan epänormaalia mulle jonka poika roudaa lelutkin aamulla sänkyyn jotta sain mut hereille ja leikkimään.mies kävi puoli 7 aikaan kattomassa mitä teen ja naureskeli kun istuin täällä olkkarin lattialla ja tein yhtä tilausvaipan läppää.. keksin sen herätessäni miten sen korjaan ilman että piti tehdä kokonaan uusiksi ja täällä sitä nyt toteutellaan..
no hyvä että kerkeen tehdä ton vaipan valmiiksi ennenku tää yks takiainen lähtee täältä tulemaan.
 
Täällä supistelee..välit n.6-10 min ja koko ajan on puuskututtanu enemmän ja enemmän. Alkoivat aika laimeesti, mut hetki sitten tullut suppari sai jo naaman vääntymään ihan kunnolla. Toivottavasti tänään olis lähtö..
Eka suppariin heräsin 6.20...
 
Mahtavaa Rimprenssa ja RitsanampujaB) toivottavasti pääsette nyytin hakuun!!

Mulla ei merkkejäkään enää mistään limoista yms..eilen saunan jälkeen tuli pieni ruskea limaklöntti mut ei muuta..yönki nukuin ku tukki.. :headwall:
Toisaalta ymmäetää kun eilen oli paikat ihan epäkypsät et miten se nyt muka yhtäkkiä sit syntyis. Taitaa olla vaan niin että 28pv olen siellä sektiopöydällä. Esikoisella synttärit 25.8 jospas tämä tulis samalle päivälle...toivo ajattelua.

supisteluja kaikille ja mukavaa perjantaita. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee viikonloppuna nyytin hakuun :heart:

Niiskuneiti ja pikkumatkustaja RV 40*2
 
Vauva söi tosa puol seitsemän ja jäi meidän perhepetiin nukkumaan.Hyvin meni eka yö kotona.Kaks kertaa söi yön aikana ja äitikin eka kertaa synnytyksen jälkeen kunnon yöunet.Sairaalassa oltiin su-to aamupäivä,ni koko aikana olen nukkunu yhteensä n. 6-7 tuntia!Kyl mä tiesin et ku kotiin päästään ni sit mä nukun.

Mulla meni osa vesistä su aamuna klo 6.45 ja soitin synnärille.Käskivät tulla ja sain tehdä aamutoimet rauhassa.Sairaalassa oltiin 8.45.Käyrille ja liuskatestiin.Käyrä oli hyvää,mut supistuksia ei kuulunu. Kymmenen jälkeen mut laitettiin osastolle odottelemaan synnytyksen käynnistymistä.Siellä sit lapsivettä alkoi tihkuttelemaan ja välillä otettiin käyrää.Joskus neljän paikkeilla lapsiveden väri muuttui vihertäväksi ja kätilö sanoi,että nyt hän laittaa sut synnärille.Oltiin miehen kanssa ihan täpinöissämme,jokohan jotain alkais sit..
Synnärillä otettiin kans käyrää heti ja viideltä laitettiin oksitosiinitippa,ensin 10 ml/h vauhdilla.Sitä tipan vauhtia kätilö nosti koko ajan pikkuhiljaa ylöspäin.18.47 supistuksia tuli jo 4 min. välein.Seitsemän jälkeen otin ilokaasun käyttöön.Ennen kaheksaa jo supistukset tuli 2 min. välein.Istuin jumppapallollaki hetken.
Yhdeksältä kätilön vuoro vaihtui ja kohdunsuu auki 2-3 cm,tilattiin epiduraali.Puol kymmenen tuli anestesialääkäri ja laittoi epiduraalin,jonka laitto muuten kesti n. vartin.Kymmeneltä epiduraali alkoi vaikuttaa.Onneksi.Mulla oli kivut olleet jo pidemmän aikaa aivan h###tilliset.Pystyin nyt rentoutumaan ja puhumaankin.Kätilö ennusti silti että voi mennä 4-5 saakka ennenku lapsi syntyy...
23.45 vauvan päähän laitettiin anturi mittaamaan vauvan sydänäänikäyrää.En siis voinut liikkua enää.Makasin petillä kyljelläni.Klo 24 sain lisää epiduraalia ku mulla alkoi hanurissa tuntumaan aivan järkyttävä paineentunne.Se ei ollut kipua,vaan tunne et koko peräreiän seutu "räjähtää".Klo 1.05 olin 9 cm auki.Kätilö sanoi et saisin jo hiukan ponnistella,jos haluisin,mut mä sanoin et odotan sen sentin vielä.Tippa nostettiin 90 ml/tunti et saadaan viimeiset reunat pois kohdunsuulta.Klo 2.05 olin kokonaan auki.Aloin ponnistelemaan.Se oli vaikeinta,mitä olen kokenut.En meinanut millään "hiffata"miten se tapahtuu.En tajunnut ett kun supistus tulee mun täytyy vetää keuhkot täyteen ilmaa ja ponnistaa ja pidättää hengitystä samalla aikaa.Niin ja ponnistaa samalla lailla ku kakkais.Tunnin siinä ponnistelin kylkiasennossa.Vaihtelin kylkeä välillä,mies nosti ylempänä olevaa jalkaa ja "tsemppas" mua samalla.Tunnin olin ponnistellut,ku tajusin et kätilö laitto sänkyyn jalkatelineet ja haki laatikosta jonkun steriilin pakkauksen,jonka laitto siihen instrumenttipöydälle väärin päin,etten mä näkis mitä siel on.Meni hetki ni kätilö sanos,et hänen täytyy mennä soittaan päivystävälle lääkärille.Lääkäri tuli ja mun käskettiin laittaa jalat telineille ja siirtyä selkäasentoon.Lääkäri sanoi,et hän auttaa vauvan ulos imukupilla!!!Voi helvetti,mikä fiilis mulle tuli.Olin jo ihan väsynyt.No supistus kun tuli koko kuusihenkinen porukka mun ympärillä vaati mua ponnistamaan täysillä ja lääkäri veti kahvasta.Tietty se irtos ekalla kerralla.Eiku taas uudestaan paikalleen ja odottamaan uutta supistusta.Tippa meni muuten tässä vaiheessa 200 ml/tunti!!!No meni n.kaksi kovaa supistuskertaa ni sain jostain viimeiset hullun voimat ja pnnnistin niin kovaa ku ikinä jaksoin lääkärin vetäessä samalla kahvasta.Poika syntyi lopulta klo 3.31.Samalla hetkellä ku poika oli ulkona,kaikki se kipu ja tuska menivät ohi.Tunne oli sanoinkuvaamaton.Vauva annettiin parkaisun jälkeen rinnalle paidan alle ja sain lastenhoitajalta opastusta ensi-imetykseen.Kokemus oli vauvallekin oli niin rankka,et se parkui siinä paidan allakin jonkin aikaa.Pikku urhea raukka.Silitin päätä ja puhelin sille ja mies kuvasi videokuvaa.

Ompeleita tuli 4 kpl.Repeämät tulivat emättimen puolelle!Kätilö venytti käsin ponnistuksen aikana välilihasta,joten epparia ei tarvittu!!Ompelu sattui hiukan,mut sitä lievitti vauva rinnalla...
Päästiin osastolle 310 perhehuoneeseen klo 6 aamulla.Siellä maattiin sängyillä ja ihmeteltiin uutta tulokasta,juotiin aamukahvitkin jo.En pystynyt ees nukkumaan,vaikka olin ollut jo vuorokauden hereillä ja synnytys oli rankka kokemus.

Vauva on ollut helppo ja tosi kiltti.Ei itke muulloin kuin vaipanvaihdon yhteydessä,ku pieneltä riisutaan kaikki ni ei oo enää niin kivaa...Maitoa mulla on tullut tosi hyvin alusta asti ja vauvalla on erinomainen imuote ja kova hinku tissille aina.

Ainoa ongelma tässä on ollut se,että mulle ei kukaan ole ikinä kertonut kuinka vaikeaa pissaaminen voi olla synnytyksen jälkeen.Lisäksi mulle on tullut virtsatietulehdus,josta saan varmistuksen tänään iltapäivällä ku soitan TYKS:n.Mies saa hakea antibiootit apteekista sit.Tää on siis kaikkein vittumaisinta tässä.Mulla ei oo ikinä ollu pissatulehdusta ennen.Piti senkin tulla nyt tässä sitten.

Nyt täytyy mennä aamutoimille!

T:Maria-s ja vauveli 4 vrk
 
Tsemppejä Rimprenssa ja Ritsanampuja.. jokohan teillä tänään nyytit kainalossa.. hope so..

Kiva ku Maria-S jaksoit käydä kertomassa synnytystarinasi.. vähän pelottavalle kuulostaa toi imukuppi juttu.. mutta hyvin oot selvinnyt.. =)

piritta ja moggulaa 41
 
huomenta kaikille...

lähteville tsempitykset.. :hug:

kärvistelijöille tuplatsempitykset.. meidänkin aika tulee vielä..

maria-s: kiitti synnytyskertomuksesta, rankkaa on ollut mut voittajana kotiin paras pokaali kainalossa.. :flower:

omppuli the räkänen ja öttiäinen 39+2
 
Kiitos Maria kertomuksestas. Miten muuten viihdyit TYKS:ssa? Monenlaisia kokemuksia oon kuullu ja sitä hiukan jänskään...

Neuvolassa olin. Lääkäri tunnusteli kilpirauhasen. Verikokeilla saan sit rampata välillä. Paino oli hitusen noussu ja sf laskenu :D. ja vauvakin laskeutunu. Tulin ainakin hyvälle tuulelle ku ekaa kertaa oli jotain edistystä ja synnytykseen ehkä viittaavaa. :D

Aniit 40+0. :heart:
 
Onnitteluja, Onnitteluja!!! :flower: :flower: :flower: Ihanaa huomata, että vauvoja tulee nyt kuin sieniä sateella! Meidän "sieni" kyllä antaa odotuttaa itseään, huoh...

Aniit
ehti jo kysellä TYKS:in kuulumisia, minkälaista siellä oli, Maria-s?

Omaa napaa täällä kaivelen joka päivä ja se ei anna mulle mitään vastauksia, pöh. Supistuksia on kipeitäkin, mutta limatulppaa ei ole näkynyt. Kohdunkaula oli lyhentynyt maanantaina 1,5 senttiin ja kohdunsuu oli sormelle auki. SF-mitta oli lyhentynyt 2,5 cm viime viikkoisesta. Mutta mitään ei tapahdu. Joka yö on harjoitukset käynnissä ja herään kipuihin, jotka menevät nopeasti ohi. Turhauttavaa, että vauva lupailee, mutta ei ymmärrä tulla. Mies kysyi, että olenko muistanut SANOA vauvalle, että tule ulos. Enpä ole muistanut, täytyy korjata asia ja pitää sellanen kehityskeskustelu, tilanne on kuitenkin jo todella tukala :LOL:

Tsemppiä kaikille muille hermoilijoille!!!

Lymis 39+1
 
Hei..Aamulla kävin neuvolassa ja terkka ei tykännyt sykkeestä-siis aina ollut 140-145 ja nyt vain 116-124..käski laskee v-l ajan liikkeitä ja ma aamuna uusi terkka-aika.Jos en saa iltaisin sitä 10 liikettä,niin ei kun taysiin näytille..
Joillakin vois synnytystä enteillä sykkeen lasku,mutta siis vain joillakin..
Osaakos kukaan sanoa tälläisestä tilanteesta mitää?Onko omia kokemuksia/ystävien?Ärsyttävää et v-l pitää olla edessä,kun muuten vois käydä terkalla vaikka päivittäin :/

pompula rv 39+4
 
Kiitti kaikille,jotka ootte onnitelleet :heart: Ihanaa tää on nyt tommosen pienen tuhisijan ja ähisijän kanssa,jonka tehtävänä näyttää olevan nyt syöminen,nukkuminen,kakkaaminen ja puklaaminen.Tota viime mainittua aika paljon syömisen yhteydessäkin ja sit taas jatketaan syömistä ku olo helpottaa...

Aniit ja Lymypiilokyselivät Tyksistä kokemuksia.No henkilökemiathan joka puolella ratkaisee varmaan aika paljon ja sit tietty se minkätyyppinen ihminen muuten on.

Mutta mulla oli ihan kivat ne kaksi kätilöä siellä synnärin puolella ja kuuntelivat toivomuksiani ihan kiitettävästi ainakin alussa ku ei ollut mitään hätää synnytyksen edistymisessä ja vauvalla kaikki ok.Mutta jos mulla nyt jotain kammoa tästä jäi,ni kyllä supistukset sillä tipalla oli aika kamalat kestää.Ja silloin kyllä kannattaa kuunnella sitä kätilöä.Ja ottaa kaikki kivunlievitykset käyttöön.Niin ja se ilokaasu on ihan upea juttu.Toimi mulla ainakin tosi pitkälle!Samalla ku tuli supistus,ni hengittelin vaan naamariin ja laskeskelin et koska menee ohi ja puristin tippatelinettä rystyset valkoisina...

Vuodeosaston kätilöt antoivat meidän olla aika rauhassa siellä perhehuoneessa.Aina ku vuoro vaihtui kävivät esittäytymässä ja kyselivät tietty vointia ja vauvan syömistä jne.
Kun kotiuduimme eilen,halattiin kyllä sen kätilön kanssa,joka hoiti meitä pari viimeistä päivää.
Tyksissä oli synnärillä isille semmonen "jäähyhuone",jossa oli mikro omien eväiden lämmittämistä varten.Lisäksi siellä oli kahvinkeitin ja kahvia sai keitellä jos halusi.Mekin juotiin miehen kans vielä iltakaffeet kymmenen maissa,ku epiduraali vaikutti niin kivasti.Meillä oli myös sampanjapullo mukana (pikkupullo) jonka kätilö vei jääkaappiin jäähtymään.Joimme sit ne oikein kuohuviinilaseista kätilön kanssa siinä viiden maissa aamulla.Suosittelen ottamaan mukaan.Maistuu se pari suullista taivaalliselta sen maratonin jälkeen.Sen on taatusti ansainnut!!!!

Tyksissä saa vissiin kait ponnistaa jakkaralla jos haluaa (mä vaan makasin kyljelläni,olin väsy).Sit se jumppapallo oli kiva.Siinä oli kiva istua ja pompitella ja tuntu mukavalta alapäässä ku se pallo antaa periksi ja on pehmeän tuntuinen.Ku tuntui siltä supistuksen aikana et koko alakerta ja hanuri "räjähtää" ja oli siellä semmonen valtava paineentunne.Se oli muuten kaikkein v-mäisintä.

Suihkuun ne komensi heti synnytyksen jälkeen ja mua kyllä huippas siellä sen verran et nojasin siellä suihkuhuoneessa pöytään...

Mut sinne vaan tytöt rohkeasti ja kannattaa esittää omia toiveita!Kyllä ne niitä siellä kuuntelee!
 
Huomenta kaikille..

Tänään tuli aika äippäpolille joka olis ens perjantaina.. Katotaan niin mun tuurilla mennään vielä sinne asti!
Tänään POKS liikaa 41+0!

Ei sitte niin minkäänlaisia merkkejä että tää vauveli tulis tähän maailmaan...
 
kotia laittoivat :ashamed:

rr 167/104 , turvotusta ja päänsärkyä ja silti toxemiaverikokeiden tulokset puhtaat. perkele.

ottaa päähän, ku pientä oravaa. kohdunsuu 2 sormelle auki ja kanavaa 1 cm jälel, että kypsä synnyttämään oisin kyl, mut ei suostuneet ottaan sisään. noh, se tutkimus oli kyllä sen verran kovakouranen, että nyt onkin sitte supistellu puolentunnin välein puolesta päivästä lähtien...

sissi ja papana 40+0 POKS
 
Pikaisesti, palaan sitten kommentoimaan ja katsomaan, kun arki alkaa sujua.

Eli kultakutri-tyttö syntyi 18.8.2009, klo 21.37. Mitat: 52cm/3230g/pipo 35. Supisteli 20tuntia sairaalassa ennen syntymää, kipulääkkeet eivät auttaneet, jne. Mutta itse synnytys oli helppo. Palailen kertomaan, hieman maruinen vauva vielä, ehkä auttaa, kun saamme rytmit kuntoon. Lapsivettä vatsassa-> hieman vatsaongelmia, uniongelmia jne. Mutta nyt maito on noussut, joten toivotaan että se auttaa.

Vaavitar + kultakutri 2 vrk (illalla 3vrk)
 
Kikka ja Maria-s onnea! :flower:

Ja nyyttiäkin taisi olla useampikin lähdössä hakemaan! =)

Maria-s: mukava lukea TYKSistä, kun usein tuntuu etteu turkulaisia/seudulta olevia ole oikein missään ja nythän meitä on oikein useampia täällä.
Noista kokemuksista Tyksissä, ei ne hoitajat enempää käy tavan huoneissakaan, kun vuorojen vaihtuessa, ellei ole jotain ihmeellistä. Ja tietty ne aamukuviot tehdään lastenhoitajan kanssa. Mäkin olin nyt 310:llä, viimeksi olin 311. 310:llä ainakin oli yksi niiin ihana lastenhoitaja, että ei tosikaan! :heart:
Ja mä olin kyllä nyt selkeästi enempi hlö-kunnan kanssa tekemisissä, kun ykkösen kohdalla, mutta meillä olikin enempi murheitakin kun silloin.
Ja lisämaitoa tarjoilivat herkemmin. Ja 311 on enempi suihkuja, wc-tilat on kyllä hirveät molemmissa... :x
Osastoilla on kans päiväsalissa jääkaappi isien ja sisarusten eväille.
Ja siel äitien jääkaapissa on mun lempijugurtteja! Se on iso plussa :D

Mutta jouduitko sä mariia ihan heti suihkuun? Kun mä sain mennä vasta parin tunnin päästä, tosin aika hutera olo oli silloin, hemoglobiini kun laski 89.

Täällä ei kummempia, kahden lapsen arki on aika erilaista kun yhden kanssa... Totuttelua vaatii. Ristiäiskutsuja ajattelin ruveta väkertämään seuraavaksi.

Kerrottiin muuten nimi isovanhemmille ja aika erilaiset oli suhtautumiset. Mun äiti oli ihan innoissaan/onnessaan ja miehen äiti ei tainnut ihan yhtälailla innostua... No, kaipa se siihen tottuu. =)

Treelo ja neiti ( huomenna JO 3 vko!!! )
 

Yhteistyössä