ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

heipisis

tulepahan itsekkin taas kirjoittelemaan..

Onnea kaikille nyytin saaneille..toivottavasti itsekkin kohta pääsis tositoimiin. On se luonto hoitonaut asiat kyllä hyvin, että vaikka kuinka kaamea eka synnytys oli niin tätä synnytystä odottaa ja toivoo että kunnon supistukset alkaa :whistle:

Ouska: Mullakin ollut nyt täs loppuvkon ihan samanlaisia tunemuksia. Alaselkä ja alamaha kipeenä ihan kuin menkat kohta alkais ja tuntuu myös tuolla reisissä välillä..inhottavan tuntuista mutta jospa se tarkoittais että kohta tapahtuu:)...supistuksia mulla ei ole vaan tuo paine alamahassa ja reisissä..

Olisin niin valmis jo synnärille.... :kieh: ei jakksais enää odottaa.
Huomena neuvola mutta eipä se neuvolantätikään oikeen mitään osaa ennustaa.

mukavaa sunnuntaita kaikille ja sunnuntaihan olis hyvä päivä synnyttää vai mitä?? =)
 
Vilmalle Onnittelut tytöstä :heart: :flower: Odottelinkin jo teidän uutisia =)

Mulla tänään aamupäivän oli kamalaa vihlontaa alapäässä ja supistelikin aika paljon, ja vatsa oli löysällä.. Mutta niin ne vaan kaikki vaivat katos johonkin!
Lämpöäkin on taas varmaan 30 astetta tuossa pihalla, oon siinä aurinkoa ottanut, ja hiki vaan virtaa koko ajan. Olisin jo niin valmis lähtemään synnyttämään!

Täälläkin on ne yliaikaiskontrollit vasta 41+5 ja mua pelottaa että tää kestää sinne asti. Ei nuo edellisetkään synnytykset oo ihan itsestään käyntiin lähteneet.
Nyt mulla on kyllä vatsa laskeutunut tosi alas ja vauva on pysynyt pari päivää pää alaspäin, eli jotain positiivista ainakin. Edellisissä raskauksissa mun vatsa on laskeutunut vasta sairaalassa ollessa.

Nyt syömään, keittelin perunat ja lihakastiketta just:p

RangaTanga 38+0
 
vilmav2 , paljon onnea :heart:

Odotan innolla ja jännityksellä tiistaita kun lähdetään tampereelle =)
Ollaan pari yötä härmälässä ja katellaan ympärillemme .... ajatuksena oisi muuttaa tampereelle joskus tän vuoden puolella =)
Sanoin isännälle että turha stressata, jos vauva on syntyäkseen niin se syntyy ja onhan siellä hyvä sairaala :D tosin sitten joudun yksin synnyttämään kun on lapset mukana....
 
Ihania vauvauutisia, tasaiseen tahtiin sekä tyttöjä että poikia! Hirmuisasti onnea koko kaikkien perheille! :flower: :heart:

Ehkäisystä...Meillä se oli esikoisen ja tämän toisen välissä pelkkä kondoomi. Ei muutenkaan olla niin helposti raskautuvia ja seksi ei kiinnostanut PITKÄÄN AIKAAN esikoisen syntymän jälkeen, ei oikeesti ollut enää siihen voimia. Mutta nyt sitten tämän jälkeen, joskus sitten oisko se sitten se kierukka...??? Pillereitä tuskin tulee enää alettua popsimaan.

Mulla muuten meinaa olla ihan järkyttävää jotain nivuskipuja. Tuntuu, että jalat lähtee alta ja pitää nopeeta mennä istumaan. Menee kyllä tosi nopeeta se kipu ohi, mutta tosi rajuna käy.

LEPPOISAA SUNNUNTAITA! Jännityksellä odotellaan taas seuraavia vauva-uutisia ja niitä synnytyskertomuksia on aina kiva lukea. =) Nipsu huomenna 37
 
Onnea vauvaantuneille! :flower: :flower: Vilmav2 oon edelleen katkera, kun joudun nyt yksin tapella tätejä vastaan sairaalassa. :) Mies joutuu nyt tulla mun avuksi.. :) Ei vais, onneksi pääsitte nyt kotiin, ja vauvalla jo kaikki hyvin!

Nyt vähän supistelee, selkäpuolellekin sattuu kivasti. Muttei mitenkään erikoisen pahasti, eikä mitenkään liian kivuliaasti, mutta kipeää tekee eikä mikään asento ole hyvä.. No jos nämäkin auttaisi eteenpäin. Pienellä lenkillä käyty, vähän päivällä touhailtu ja harvinaisinta S:sää harrastettu. Joten ei sitä tiedä, jos vaikka vaikuttais. :D

Ehkäisynä käytetään kondomia, ainaki niin kauan kuin imetän, jos imetän. Sen jälkeen varmaankin pillereitä, tai sitten kondomilla mennään.. Vähän riippuu miten seksielämän käy. Toki pillerit olis helppo, sitte ku ehtii ja mieli seksiä tekee, niin ei tartte miettiä että onko niitä kondomeita jossakin, vai onko ne kaupan hyllyllä.. :)

Jaksuja kaikille odottajille!!!

Vaavitar + tintta
 
Onnea Vilma ja Peejii pienistä prinsessoista.. :heart: :heart:
Tänään ollu kunnon siivous päivä.. ja tuloksena sainkin 2h ajaksi supistuksia jotka tuli 5-10minuutin välein.. mutta nyt rauhottui.. no huomenna äitipoli käynti.. kyllä mä kestän tätä mahaa kuhan vaavilla on vaan hyvä olla.. niin se on tärkeintä tällä hetkellä pelästytti sen verran ne sydämen extra lyönnit..
Hmm toi kierukka vois olla ihan hyvä ehkäsy vaihtoehto tai en kyllä kauheasti siitä mitään tiedä voisi käydä lueskelemassa..
 
Onnea vauvaantuneille :heart: :heart:

Helmiir, ihanaa että lääkärisi oli noin tunnollinen. :hug:

Supistuksia, vähän verta, mutta luulempa että tätä samaa jatkuu vielä pari viikkoa! No nyt taas koti kiiltää ja on mukava vaan olla, ikkunatkin tuli uudestaan pestyä :)

Elokuussa09 tervetuloa Tampereelle!! Tämä on hyvä kaupunki asustella :)

Hienoa mertsu, että teillä tänään mukavampi päivä!

Mukavaa sunnuntaiehtoon jatkoa kaikille!

Permis ja Veikko 37+6
 
Oltiin pari päivää mökillä ja tänne oli tullu NIIN paljon tekstiä ja uutisia! Oli kiva lukee. Nyt vasta pääsen kirjottelee..
:flower: Onnea kaikille jotka saaneet leijonanpennun(t)! :flower:

Mä oon ihan levoton jo ku ei jaksais millää odottaa! :kieh: Joka tunti kulutan turhaa energiaa miettien millon tulis lähtö. :(

Tavaroiden hankinnoista... mennyt ihan sikana rahaa ku oon ostellu paljon uusia pikkuvaatteita ja tytön tavaroita ku esikko onpoika. Lastentarvikeliikkeeseen meni 700e ku ostettiin kerralla kaukalo, rattaat, koppa vaunuihin, lelukaari, hoitolaukku, sitteri,tuttipulloja, jne... Sit oon ostanu kestovaippoja niin sekin tuo hintaa, mut ajan kans ne varmaan maksaa itteensä.
Aika paljon ollaan ostettu uutta ku annettiin niin paljon pois ku ei pitäny enää lisää lapsia tehä.

Ehkäsystä.. Mulle tehään se sterilisaatio synnytyksen yhteydessä tai sen jälkeen. Mulla ei enää pää ja kroppa kestä raskauksia, mulla ku on toi paha masennus varsinkin raskausaikana ja hirvee oksennusruljanssi 3kk sitä ei vaan kestä.

Kiitos muuten uudesta pinosta ja vanhoista! :)
Mulle vois vaihtaa ton 14.päivä olevan la:n 20.een ja synnytyssairaala lohjansairaala ja toinen lapsi tulossa.
Nyt meen hakee kakkupohjan uunista ku sain kerranki ittestäni irti leipoa. B)
PojanÄiti ja mahavauveli 37+3
 

Synnytyskertomus:

Eli siis viime maanantain ja tiistain välisenä yönä heräsin joskus kolmen maissa siihen, että on outo olo. Vessassa käydessä housut oli vähän märät, mutta lähinnä ajattelin, että nyt meni viimeinenkin pidätyskyky. Kivuttomia supistuksia tuli loppuyön, mutta sain kuitenkin vielä nukuttua. Puoli seitsemän aikaan lähdin vessaan, jossa sitten kouraisi kunnolla mahasta ja lapsivettä ja limatulppaa tuli pitkin lattioita ja kinttuja. Soitin synnärille ja käskivät tulla samantien.

Synnärillä pääsin käyrille, jossa supistuksia tuli viiden minuutin välein, joskaan itse en tuntenut niistä kuin noin puolet jotka olivat kivuliaita. Käyriltä noustessa vettä holahtikin sitten jo kunnolla. Tämän jälkeen pääsin lääkärin tutkittavaksi, joka totesi synnytyksen olevan hyvin alkutekijöissään, kaulaa 2,5 cm ja yhdelle sormelle tiukasti auki. Sain passituksen osastolle ja sovittiin, että ellei seuraavaan aamuun mennessä tapahdu mitään edistystä niin aloitetaan käynnistys.

Koko tiistain kävelin sairaalan käytävillä saamatta aikaan kovinkaan kummoisia supistuksia. Lapsivettä ja limatulppaa valui koko ajan ja lääkäri sanoikin niiden olevan parasta käynnistysainetta. Illalla mies lähti kotiin nukkumaan ja minä jatkoin käytävillä hiihtämistä. Yöllä supistukset alkoivat käydä jo todella kipeiksi ja välillä niitä tuli jopa 4 minuutin välein. Sain litalgin piikin, joka ei auttanut mitään, joten sain oxynorm piikin. En ollut nukkunut maanantaiyön jälkeen yhtään joten se muutama hetki jonka tuon piikin ansiosta sain levähdettyä olivat kullan arvoisia. Tässä vaiheessa kätilö koitti kohdunsuun tilanteen. Kaula oli hävinnyt ja olin kahdelle sormelle auki.

Aamulla lääkärinkierrolla tilanne oli edelleen sama, mutta sovittiin, että enää ei tarvita käynnistystä vaan homma jatkuu luonnostaan. Käytävillä kävelyä jatkettiin ja aloin olla todella väsynyt ja kipeä. Jossain vaiheessa meinasi todella usko loppua kun supistukset vain hiipuivat ja niitä tuli välillä yli kymmenenkin minuutin välein. Vauvan sydänkäyrät pysyivät hyvänä, jonka vuoksi ei tehty mitään asian edistämiseksi. Puoli kolmen aikaan supistusten väli alkoi olla 4-6 min ja viimeiset hetket ennen saliin pääsemistä vain kyykin ja kävelin ympäri huonetta, supistusten voima oli aivan kauhea! Kätilö tutki ja sanoi minun olevan 5cm auki joten sali kutsui. Saattamaan lähtenyt kätilö oli huolissaan siitä kuinka jaksan synnyttää kun unta ei ollut nimeksikään takana.

Salissa alkoikin sitten heti tapahtua, koska vauvan sydänäänet olivat hälyttävän monotoniset. Ei mennyt kauankaan kun ne alkoivat laskea jokaiselle supistuksella, joita saattoi edelleenkin tulla vain 6 min välein. Niiden voima oli kuitenkin niin uskomaton, että ei siinä voinut kuin yrittää jotenkin selvitä hetkestä toiseen. Kätilö sanoi, että vauvan sydänäänien vuoksi hommaa pitää alkaa jouduttaa oksitosiinilla, mutta koska olen niin kipeä, ei sitä tehdä ennen epiduraalin laittamista. Suostuin ja olin äärettömän kiitollinen, että asioita osittain päätettiin sen suuremmin minulta kyselemättä. Ennen epiduraalin laittamista opettelin ilokaasun käytön, eikä se ollut lainkaan niin kamalaa kuin ajattelin. Epiduraalin laittaminen ei sitten ollutkaan helppo homma vaan sain ensimmäisen annoksen verisuoneen. Se alkoi kuitenkin heti helpottaa kipuja, vaikka ei muuten niin hyvä juttu ollutkaan (jalkojen lihasvoimaa jouduttiin tästä syystä seuraamaan vielä osastollakin ). Ilmeisesti vasta kolmannella yrityksellä puudutus onnistuttiin laittamaan ja saatiin lupa vielä kahteen lisäannokseenkin tarvittaessa. Oksitosiini tippa laitettiin tippumaan ja samalla meille kerrottiin, että vauvalla epäillään olevan hengitysteissä infektio, koska on joutunut olemaan niin kauan ilman lapsivettä, ja koska minulla oli tulehdusarvot koholla. Sainkin siis oksitosiinin lisäksi myös antobioottitipan ja lääkäri kutsuttiin ottamaan vauvan päästä verikoe hapetusarvojen katsastamiseksi. Lopulta kätilö laittoi käyräkoneesta äänet pois, koska menin joka kerta paniikkiin kun kuulin vauvan sydänäänten laskevan. Veriarvot olivat vauvalla kuitenkin hyvät ja samalla alkoi myös sydänäänikäyrä parantua. Helpotus!!!

Epiduraali vei kivuilta pahimman kärjen pois ja mies laitettiin tässä välissä käymään kahvilla. Kätilön kanssa juteltiin sillä aikaa kaikesta maan ja taivaan välillä ja se keskustelu jää mieleen ikuisesti, muutenkin kätilö, joka synnytyksen lopulta suurimmaksi osaksi hoiti (vuoro vaihtui välillä;), oli aivan loistava, itku pääsee vieläkin kun häntä ajattelee. Epiduraalista sain kauhean vapinan, jota lievitettiin lämpöpeitolla. Kätilö jätti meidät hetkeksi kahden miehen kanssa ja pyysi tarkkailemaan milloin tulee ponnistamisen tarvetta. Hetken päästä tuntui, että olo on kummallinen, vaikka mitään tarvetta ponnistaa ei ollutkaan. Kätilö tutki ja sanoi, että ponnistella saa jos sille tuntuu, kohdunsuu on täysin auki ja vauva pää todella alhaalla. Aloitin ponnistamaan puoli-istuvassa asennossa ja siinä vaiheessa se oli vielä ihan siedettävää, mutta minkäänlaista ponnistustarvetta ei ollut edelleenkään. Kätilön suosituksesta välillä vaihdettiin konttausasentoon, jossa tuntui, että vauva alkoi laskeutua alemmas. Kauaa en kuitenkaan jaksanut ponnistella niin vaan siirryin taas puoli-istuvaan asentoon. Välillä oli todella epätoivoinen olo ja nyt ymmärrän miksi aina sanotaan että tuntuu kuin vauva ei koskaan tulisi... Ponnistamisen loppuvaiheessa vauvan sydänäänissä oli taas notkahduksia. Sain lisää oksitosiinia, antibioottia, sekä loput lisäannokset epiduraalia, joka ei enää vaikuttanut kuin toisella puolella kehoa. Olin niin väsynyt että supistusten välillä nukahtelin ja vaivuin ihan omiin maailmoihini. Lopulta kätilö leikkasi välilihan ja siinä samassa syntyi pikkuinen tyttö! Imemään jouduttiin jonkin verran, mutta muuten terhakka tyttö, eikä hengitystie-infektiosta ollut tietoakaan. Pisteitä hän sai 9/10/10. Kun tyttö oli maailmassa, loppuivat kivut samantien ja olo oli aivan mahtava! Selvisin, selvisin, selvisin!!!!

Istukka syntyi samantien, mutta vuodin tässä vaiheessa aikalailla. Se oli myös melko repaleinen, jonka vuoksi vuotoa osastolla jouduttiin seuraamaan tarkasti. Pari tuntia oltiin salissa. Ensimmäiset tunnit vauva oli lastenhoitajien kanssa, että minä saisin levätä. Enpä kuitenkaan moista osannut, koska asiat pyörivät niin voimakkaasti mielessä.

Osastolla oltiin vauvan kanssa yhteensä neljä vuorokautta, koska pienellä oli ongelmia lämmönsäätelyn, verensokerin, sekä keltaisuuden kanssa. Itse olen voinut hyvin, ainoastaan maidon nousu tuottaa tällä hetkellä harmaita hiuksia ja pahoin pelkään, että vasen rinta on jo alkanut pakkautua..

Kaiken kaikkiaan synnytyksestä jäi hyvät muistot. Tajusin pystyväni mihin vaan ja nyt ymmärrän mitä voimauttava synnytys tarkoittaa. Synnytyksen kestoksi on merkattu n. 10 tuntia, mutta minulle itselleni synnyttämistä oli kaikki mitä maanantai aamuyön ja keskiviikon-torstain välisenä yönä tapahtui. Homma oli kova, mutta palkka mitä parhain.

Nyt opetellaan elämään kolmestaan, pienenä perheenä. Tunteet heittelee laidasta laitaan ja kaikki tuntuu itkettävän, mutta lienee kuuluu asiaan :D Kunhan saan ensi yön nukuttua omassa sängyssä niin eiköhän elämä ala voittaa!

Vilma :)
 
Oltiin pari päivää mökillä ja tänne oli tullu NIIN paljon tekstiä ja uutisia! Oli kiva lukee. Nyt vasta pääsen kirjottelee..
:flower: Onnea kaikille jotka saaneet leijonanpennun(t)! :flower:

Mä oon ihan levoton jo ku ei jaksais millää odottaa! :kieh: Joka tunti kulutan turhaa energiaa miettien millon tulis lähtö. :(

Tavaroiden hankinnoista... mennyt ihan sikana rahaa ku oon ostellu paljon uusia pikkuvaatteita ja tytön tavaroita ku esikko onpoika. Lastentarvikeliikkeeseen meni 700e ku ostettiin kerralla kaukalo, rattaat, koppa vaunuihin, lelukaari, hoitolaukku, sitteri,tuttipulloja, jne... Sit oon ostanu kestovaippoja niin sekin tuo hintaa, mut ajan kans ne varmaan maksaa itteensä.
Aika paljon ollaan ostettu uutta ku annettiin niin paljon pois ku ei pitäny enää lisää lapsia tehä.

Ehkäsystä.. Mulle tehään se sterilisaatio synnytyksen yhteydessä tai sen jälkeen. Mulla ei enää pää ja kroppa kestä raskauksia, mulla ku on toi paha masennus varsinkin raskausaikana ja hirvee oksennusruljanssi 3kk sitä ei vaan kestä.

Kiitos muuten uudesta pinosta ja vanhoista! :)
Mulle vois vaihtaa ton 14.päivä olevan la:n 20.een ja synnytyssairaala lohjansairaala ja toinen lapsi tulossa.
Nyt meen hakee kakkupohjan uunista ku sain kerranki ittestäni irti leipoa. B)
PojanÄiti ja mahavauveli 37+3
 
KiitosVilmaSynnytyskertomuksesta!Oli sulla urakka!Onneksi se lopputulos on maailman paras asia!Hyvää kannattaa odottaa aina :heart: :flower: Kiva,että sinä ja vauva voitte hyvin!Rauhallisia ensimmäisiä päiviä koko perheelle!

Täälläkin pongattu tänään iltapäivällä kipeitä suppareita ja kipeetä masua muutenkin,mut ei mitään jatkoa tuntemuksille...Odotellaan taas edelleen..
Oltiin t'änään aamupäivällä kävelemässä reilu tunnin lenkki tuolla kalmistossa!Tää on ollut hyvä lenkkireitti nyt loppuraskaudesta,ku siellä semmoinen hieno ajatteleva WC,jossa kaikki ovet ym.pytynkannet toimii nappia painamalla!Siinä vessassa ei tarvi koskea sormin mihinkään eli aika turvallinen yleinenWC näin sikaflunssan lähestyessä.

Mies ja poikansa (tuleva isovelipuoli) saivat kootuksi meille lisää kaappitilaa tonne buduaariin,ku se kaappi ollut siellä kohta 3 kk ihan levyinä seinää vasten odottamassa.Nyt saa vauvelikin sitten jatkossa vielä haalareita,ym.paksumpia sopimaan johonkin.

T:maria-s ja rauhoittunut vesseli
 
Unohtui äsken kiittää onnitteluista! Tuhannet kiitokset kaikista kommenteistanne!

Vaavitar, me ehdittiin sopivasti alta pois tuota remonttia, mutta nyt jo näkyi se.. Kaksi osastoa on yhdistetty ja perhehuoneita ei ole. Mutta kätilöt ja lastenhoitajat tuolla on huippuja! Mahtavia ihmisiä kaikki. Ja vaikka osasto oli nytkin ihan täpötäysi niin olisin saanut halutessani jäädä vielä yhdeksi yöksi. Mä tuun sun kans sissitelttailemaan jos tarve vaatii ;)
 
Vilmav2 kiitos synnytyskertomuksestasi. Huh, sulla on ollut ainakin kova synnytys. Onneksi pääsit sairaalaan, ja sait olla siellä, ettei tarvinnut enää kotiin lähteä. Ammattilaisten apu on kuitenkin hyvä!

Ja nyt täytyy jatkaa maajussille morsiamen katsomista..
 
Hurjaa, äkkiä se aika menee.. tuntuu et vastahan sitä teidän mukana oli ja jännäsi alkuviikkoja! Ihan HURJASTI ONNEA kaikille leijonanpennuille ja JAKSAMISIA viimeisiin päiviin/viikkoihin vielä masun kanssa tallustelijoille.. perästä tullaan :saint:
sukkis ja masu 21+6
 

Yhteistyössä