ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Kiva kuulla Sukkaparin kuulumisia. :)

Kesken maajussien kattomisen tuli pari kertaa hirmunen vihlonta alakertaan. Oli pakko huudahtaa oikeen. Mitähän se oli? Selkäki on ollu tänään tavallista kipeempi, mut saattaa johtua eilisestä kävelystä.

Kiitos Vilmalle kertomuksesta, rankalle kuulostaa. Mut sä selvisit hyvin! :)

Mertsun tilanteeseen en oo huomannu ollenkaa kommentoida. Jaksamista sulle!
 
Vilma, PeeJii,Surppi onnittelut pikkuisista!!

Onnittelut myös kaikille poksujille, jollainhan tuli 40+0:kin täyteen..

Vilma, kiitos synnytyskertomuksesta. Loppu hyvin, kaikki hyvin, ihanaa kuulla miten lopputulos palkitsee ja unohduttaa kaikki tuskat.

MariaS Hyvä kun opit liittämään vihdoin kuvia. :D Söpö masu ja kivat vaunut. Noi vaunut oli meilläkin vaihtiksena, tosin tollasta väriä en muista nähneeni ees..

Piritta Oo onnellinen suppareista, mä siivosin kanssa koko yläkerran ja pesin lattiat sekä kävin kävelyllä eikä mitään. Paitsi että selkä on nyt tajarin kipee.. :(

Kiitos kaikille vauvan hoitoon liittyvistä kommenteista. Just puhuin miehelle että mä tarvin oman läppärin ennen ku vauva syntyy. :) Voin sit googlettaa aina ongelmatilanteissa.. :LOL:

Hankintoihin meilläkin on mennyt tosi paljon rahaa, ku on ostettu niin paljon uutta. Lisäksi tulee tietty sellasia välillisiä kuluja, jotka liittyy tähän perheenlisäykseen, tyyliin isompi auto, 2-auto, uusi asunto, videokamera yms.. Molempien vanhemmat on avustanut meitä tosi paljon ja varmaan hankinnat ois ollut vähän erilaisia jos ois ite jouduttu maksamaan kaikki. Miehen vanhemmat on maksanut mm.vaunut ja turvakaukalon ja mun vanhemmat mm.sitterin, vaatteita ja maksavat lisäksi vauvan vakuutukset.

Hinnat on oikeesti vain noin hintoja, ku en tarkalleen muista ja monet on ostettu könttähintana.

yhdistelmät 500?, sadesuoja, hyttyssuoja yms. puuttuu vielä
kaukalo telakalla 200??
pinnasänky+patja+pehmusteet+pussilakanasetti n.200?
Muuramen laatikosto (tehtaan poistomyynnistä), jonka päälle hoitotaso huutiksesta yht. 200?
kantoliina 50? vai mitähän se makso
vaatteita ehkä n. 200? kokoja 62-74
sitteri 50?
hygieniatarvikkeita n.30?
tutit, tuttiketju ja pullot 20?
vakuutus vajaa 300?

yht. 1750? ja olikohan tossa kaikki..hmm.. Mut toivottavasti saadaan vielä jatkokäyttöä noille tavaroille..

Aurora 38+6
 
Kiitos Vilmalle synnytyskertomuksesta! :heart: Sun urakka kuulosti kyllä aikamoiselle. Mutta tuo kaikki oli tosiaan varmasti pientä sen rinnalla mitä palkkioksi saa.

Aniit Oliskohan sulla kohta tosi kyseessä..? :)

Ehkäisystä Mä aina ajattelin, että ei aleta käyttämään mitään ehkäisyä synnytyksen jälkeen. Seuraava saa tulla, kun on tullakseen. Mutta katotaan nyt ehkä hetki. Ei tässä varmaan ihan heti seksiäkään harrasteta. Vaikka oon kyllä parantunut hyvin. Tikit ovat jo sulaneet ja istuminen ei satu yhtään. Jälkivuotoa tulee kuitenkin. Ihastellaan nyt eka tuota leijonanpentua jokin aika. =)

Mandy ja Aksu 10 vrk
 
Helou.

Ja ONNEA VIMMATUSTI vauvansa jo saaneille!
Meni mullakin Outikon sukupuoliveikkaus hutiin;) Mutta ei se mitään..

Mä lähdin perjantaina lasteni kanssa maalle ja täällä ollaan edelleen. Mun äiti lähti kyllä jo kaupunkiin, olen siis lasten kanssa yksin tämän yön. Huomenna käydään Naantalissa moikkaamassa muumeja ja sitten tullaankin himppeen.

Musta tuntuu, että monet on saanu vauvansa muuten jo ennen rv 40+ jtn? Kuvittelenkohan vaan?
Onneksi mahtuu joukkoon meitäkin kellä varmasti menee yli :LOL: . Ei vais, ei oo kivaa odottaa tolkuttoman kauan, mutta tottahan se on, että nää syntyy ku niitten aika on.

Mulla on muuten jo nyt mahahaikeus! Ei vielä pahemmin oo ahdistanut tämä odotuksen loppuvaihekaan, mutta oottakaa parinviikon päästä ni valitus on varmaan aikamoinen :)

kyllä nyt on mentävä nukkumaan minunkin jotta jaksan huomenna sitten seikkailla muumimaailmassa.

Palaillaan,

Miiwa & Salama 37+4

Ja kiitos jälleen listan päivittämisestä!
 
Aniit, mulla on ihan saman kuuloista kipuilua. Nyt v-loppuna alkanut ja todella nyt toivon, ettei mulla ole merkki alkavasta synnytyksestä, koska eihän meillä ole niitä vauvanvaatteita edes kaivettu esille tai yhtään mitään vielä tehty...apua. Huomenna on PAKKO niitä vauvanvaatteita alkaa pesemään!!! Vaippojakin voisi käydä ostaan ja mitähän sitä nyt taas tarvikaan...

Öitä! En edes ymmärrä miksi vielä valvon, kun tyttö varmasti aamulla on ihan ajoissa pirteänä hereillä ja itsee väsyttäisi...

P.S. Miiwa, me käytiin viime viikolla muumimaassa. Mukavaa päivää teille sinne!
 
Ei mulla nyt enää oo sitä ollu, mut kai se liittyy tulevaan. :) kyllä mä jo toivon että jotain tapahtuu pian. vaikka viikkoja on vasta 37+2. Toivossa on hyvä elää. :)

Hankintoihin piti sanoo että oonhan määki joutunu auton vaihtamaan isommaks. :)
 
Hei :)

Onnea tytöstä Vilma ja kiitos synnytyskertomuksesta! :) Mukava lukea erilaisia kokemuksia synnytyksestä.

Onnea myös PeeJiille tytöstä!

Pojan äiti Päivitin tietosi etusivulle.

Kiitos sukupuoliveikkauksista! Itsellä on ollut vähän poikaolo, joka johtuu lähinnä siitä, että poika on todennäköisempi vaihtoehto. Täällä kuitenkin kaikki kommentoineet veikkasivat tyttöä! :D Molempien suvuissa "kaivataan" tyttöä, joten se olisi aika ylläri jos tyttö tulisi. :D

Ehkäisystä kortsuja ollaan hankittu ainakin nyt alkua varten, mutta joku muu vaihtoehto varmaan otetaan käyttöön aika pian. Mun kumiallergia kun tekee tuosta kortsujen käytöstä aika kallista touhua.... eikä se muutenkaan mitään ihanaa oo... Pillereitä en aio enää syödä, kun en niitä meinaa muistaa, eikä ne mulle sovi. Siksi lopetinkin ne jo noin vuotta ennen tätä raskaustoivetta. Yksi vaihtoehto voisi olla kierukka tai sitten se kapseli, joka laitetaan käsivarteen. Onko kellään kokemuksia siitä kapselista??

Mulle on alkanut ilmestyä raskausarpia alavatsaan... :( Tuntuu, että niitä tulee joka päivä lisää. Ei ne mitään kovin pahoja oo, sellaisia pieniä ja kapeita. Niitä on vaan niin paljon! Luulin jo välttyneeni niiltä... :ashamed:

Selkäkipuja on myös täällä, mutta en usko niiden liittyvän supistuksiin. Sen lisäksi tänään ja eilen on ollut kummallisia nivuskipuja ja iskiaskipuja....

Nyt taidan kömpiä miehen viereen nukkumaan. :heart:

Illusia + Emppu 38+2
 
Viikonlopusta selvitty ja tyypillinen su-ma yö takana... tuskainen sellainen.. no nukuin minä ehkä 4h katkonaisesti. Alkaa oleen kyllä niin ankkamainen olo jo, että en kestä! Haluaisin niin jo eroon tästä vatsasta... mun ärtymys on asteikolla 1-5 ollut koko loppuviikon ajan 4-5 :D Pää halkeaa.

Viikonloppuna oltiin Kalevan kisoissa ja tuli käveltyä paljon.. siitä kai kiitokseksi hiukan lieviä supistuksia, joista ei kuitenkaan enää merkkiäkään. Muuten vauveli oli eilen melko hiljainen, mutta illalla sohvalla istuessani siellä rupes sellanen riehuminen, etten tiennyt miten päin oisin ollut! Sattui taas ihan perkuleesti kun nahka venyi ja paukkui.. selkeästi oli koipi pystyssä siellä useaan otteeseen varmaan 5cm muusta mahasta ylempänä.. ei ihme että arpia tulee. Välillä tuntuu että eikö sen vauvan pitäs jo selkeesti vähentää liikehdintää jos on kerta kiinnittynytkin jo?!? Mutta onhan se tietty kiva että liikkeet tuntuu.. :)

Mites muuten muilla.. kun jostain luin että siinä vaiheessa kun vauva kiinnittyy ja laskeutuu niin maha rupeaa silleen "pömpsöttään" selkeämmin ja se tapahtuu yleensä noin 2-3 viikkoa ennen synnytystä. Mulla on nyt viikon verran tosiaankin ollut sellanen olo kun ryhävalaalla kun tuo maha on "pömpsähtänyt".. onko muilla ollut samanlaista huomattavissa?

Minustakin tuntuu että tosi monet täällä on saaneet vauvansa jo ennen la:ta.. en taida kuulua niihin "onnekkaisiin".. vaikka mikäs kiire tässä enää kun on jo niin monta viikkoa takana.. kai sitä 3vko menee vielä heittämällä :D Mutta ONNITTELUT siis kaikille vauvan saaneille!!! :flower:

Vilmav, olipas hurja synnytys kokemus.. mutta pääasia että terve vauva putkahti
=) Tsemppiä ja onnittelut vielä!

MariaS, kivan näköiset vaunut teillä! Ja vatsa myös :D

Hankinnoista sen verran, että en halua edes laskea paljonko mennyt. Meillä vauva on kans molempien puolelta ensimmäinen koko suvussa ja kaveripiirissä, joten hankinnat on tehty kaikki uusina. Vaatteisiin en ole kyllä paljoa rahaa laittanut, niitä saatiin tutun tutun tutulta :D. Onneksi on meidän vanhemmat maksaneet paljon isoja hankintoja, jotka on tehty myös samalla sitä silmällä pitäen, että menee tulevaisuudessa sit kiertoon ja kestävät - jossain vaiheessa kun rupeevat ystävätkin lapsia tekemään.. ja itselle toivottavasti vielä jatkossakin pienokaisia siunaantuu.

Ehkäisyä olen kans miettinyt, mutta hormonaalista en halua. Voi olla että vaikken mikään kondomien puolesta puhuja olekaan, niin ainakin alkuunsa niillä mennään. Ollaan kuitenkin miehen kanssa puhuttu että melko pian (2 vuoden sisään) haluttais toinenkin vauveli tehdä.. mies kun on ainoa lapsi ja sillä on jotain traumoja siitä :D Haluaa ehdottomasti että lapsellamme on leikkikaveri - tuki ja turva. Ja samoilla linjoilla olen kyllä itsekin!

Mitähän vielä piti kommentoida :| Ehkä tässäkin nyt taas tarpeeksi viikonloppu kuulumisia.. En osaa kirjoittaa lyhyesti. Argh, mikä närästys vaivaa :( jos vaikka menis sohvalle köllötteleen ja ihmetteleen miehen aamurutiineja.

Marizzza ja vauveli 38+3
 
Huomenta!!

Tässä minä vain istun, kun pitäisi mennä vielä hetkeksi nukkumaan ennenkuin lapset herää. Mies lähti vähän ennen 7ää töihin. Ei meinannut millään herätä parin viikon lomailun jälkeen. Täällä näyttäisi tulevan aurinkoinen päivä, johan sitä vettä eilen satoikin. Sormet ovat kun lenkkimakkarat eikä tämä kirjoittaminen ole kovin helppoa. Heräsin toinen käsi ihan puuduksissa kun kyljellä nukkuessani käsi on aina tyynyn alla. Pikkasen se yleensä päivänmittaan helpottaa, mutta nyt on olo kun michelinillä :LOL:

ONNITTELUT KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE niitä oli tosi moni juu, ja kiva lukea synnytyskertomuksia. Toisaalta sitä itse toivoo että vauva syntyisi pian, mutta kuitenkin on vielä paljon tekemistä joten ei tarttisi vielä sieltä ulos putkahtaa. Jaahas, nyt meidän keskimmäinen näkee pahaa unta, täytyy rientää...

Niin, ja tänään poksuu täälläkin 37+0!!

lisää löpinää tässä myöhemmin...

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille masunkasvattajille :)

amaria
 
Huomenta, tänään täällä poksuu 39+0, hassua että viikon päästä on jo LA..

Mies lähtee tänään töihin kuuden viikon loman jälkeen ja vie koneen, apua!!Miten mä selviin koko päivän?Ehkäpä lähtisin kirjastoon hakemaan jotain lukemista..

Aurora 39+0
 
Huomenta !!

Ja ihan ekaksi onnea taas vauvautuneille !!

Mä en sitten lähtenyt eilen synnyttämään :headwall:
Mutta jos vaikka tänään sitten...
Tässä on nyt muutaman päivän supistellut todella kipeästi ja jo eilen olin ihan varma ( taas ) että "jee mä pääsen tänään synnyttämään " , mutta ei....
Tämä aamukin on taas alkanut aika lupaavasti, kun annoin koiralle ruokaa ja kumarruin laittamaan ruokakupin lattialle niin ylösnoustessa tuli aivan järkyttävä supistus, tuntui että taju lähtee ja rojahdin sitten nojailemaan keittiön tuoliin.
Nyt sen jälkeen on tullut sellaisia vähän lievempiä aina välillä ja selässä taas se tuttu paineentunne.

Ehkäisystä li ollut puhetta.
Mä vihaan kortsuja yli kaiken, niille siis ehdoton EI !
Yhdessä vaiheessa jouduttiin niitä miehen kanssa käyttämään kun jouduin pillerit lopettamaan ja mies ei lasta halunnut.
Varmaan joka ikinen kerta ensin keskusteltiin ainakin 15 minuuttia siitä että onko sitä nyt oikeasti pakko käyttää, mutta sitten yleensä aina mies sai mut ylipuhuttua.
Mielestäni seksi kortsun kanssa on kuin söisi karkin missä on vielä paperit päällä, ei siis tunnu kyllä mitenkäänpäin samalta kun ilman.
Sitten meillä ne loppuivatkin ja muutama kuukausi meni ilman ehkäisyä ja no, lopun tiedättekin.. :D

Joku kyseli niistä ehkäisykapseleista.
Mulla on sellainen ollut, tai siis niitä oli 2 samassa käsivarressa.
Itse pidin niistä sen takia kun ei mitään tarvinnut muistaa, ja siksi ne mulle laitettiinkin kun en ikinä muistanut pillereitä syödä.
Mulla vaan ongelmana niiden kanssa oli se, että koska siinä terveyskeskuksessa niitä ei ikinä ennen llut laitettu, niin ilmeisesti ne laitettiin jotenkin huonosti paikalleen, istä seurasi se että käsi kipeytyi ja kapselit liikkuivat.
Ja mulle ainakin sanottiin että mikäli liikkuvat niin ehkäisyteho ei ole varma, joten siksi siis poistatin ne.
Toinen huono puoli oli se että menkat tulivat ihan miten sattuu.
Siis välillä ei tullut moneen kuukauteen mitään ja sitten saattoi vuotaa kolmekin viikkoa putkeen.
Yksi kaverini sanoi että kapselin laiton jälkeen hänellä tuli kokoajan jonkin näköistä vuotoa.
Mutta toisaalta voihan esim. myös minipillerit aiheuttaa tiputtelua ja muuta ( itse siis olen ajatellut ottaa nuo minipillerit käyttöön sitten synnytyksen jälkeen, ja luultavasti myöhemin sitten yhdistelmäpillerit kun en enää imetä )

Tulipa taas tekstiä..
Jos vaikka lähtisi koiran kanssa ulos, ja katsoisi miten näiden supistusten kanssa käy.
Yritän kyllä tulla ilmoittelemaan jos synnyttämään tästä lähden, mutta jos ei kuulu mitään pariin päivään niin sitten ollaan varmaan sairaalassa.
 
huomenta :)

taas oli ihanan paljon tekstiä aamukahvin kaveriksi B) mut oli peloteltu ton kahvinjuonnin kans etukäteen niin hyvin, että mä oon kyl kauheen ilonen, että koko aikana ei oo tehny sen juominen pahaa eikä etonu ja edelleen se maistuu hyvältä enkä ilman sitä heräiskään :p se on ainoastaan LAIMENTUNUT kuukausien myötä ja tuossa veljeni ollessa kahvilla se sanoikin mulle että "tästähän näkee läpi" :LOL:

hankinnoista...hmm
yhdistelmät; saatu. kaukalo+telakka; saatu.sitteri; saatu. pinnasänky; suvun kiertävä "perintö". hoitopöytä; saatu. vaatteet 50-74 ; paljolti saatu ja muutamia ostanut nyt kesän aleista ja paikallisista poistomyynneistä kokoon 80 asti ; ehkä 15 EUR. äiti väkisin osti jo syöttötuolinkin ja toisen hoitopöydän ( halus, että on semmonen molemmissa kerroksissa :$ ) 2. rattaatkin on jo odottamassa tuttavaperheeltä. lisäksi on jo tullut sisäkeinu ja tonttulakkikin =)
vakuutus ; reilu 200 EUR
auton airbagin poistaminen repsikasta ; varmaan tosimonta EUR ( oisko kellään tietoa / kokemusta???)
vaippoja oon ostanu jo yhden paketin ja sit kaikenmaailman hygieniatuotteita; jotain 25 EUR
Ostamatta on vieläkin pinnasängyn patja, mut alkuun meinasin nukuttaa äpakkauksenkopassa / omassa sängyssä...saas nyt sit nähdä...

ei tosta nyt vielä hirveen isoa summaa kerry, mutta eiköhän sitä kerkiä...
ristiäisten arvio on jotain 1200 eur luokkaa, joten sinne sitten viimeistään menee tähän asti käyttämättä olleet rahat :LOL:

mie olin viimeviikolla todella valmis luopumaan mahasta jne...mut viikonlopun aikana alko jostain syystä kauheesti jännittämään ja pelottamaan, että ei hitto, ei ihan vielä! oltiin paikallisessa istumassa ja puhumassa skeidaa lauantaina ja tajusin, että mul ei taida tänne olla asiaa aikoihin sit kun tää napero tulee maailmaan. makuuhuoneen kamoja ei vieläkään ole siirretty toiseen ja muutenkin liian moni asia sittenkin vielä tekemättä ja tuntuu että saamattomuus on iskeny ja tekemättä jääkin. mies on kyllä sitä mieltä, että kyllä kerkii sitte kun vauvakin on jo maailmassa. kai se sit on täällä mua jeesaamassa. meinas sen isyysloman pitää nyt ja keväällä sit viel sen kuukauden...

jalat on kun pallot ja korkeitten verenpaineitten takia meen taas tänään neuvolaan mittailemaan. viime viikolla kävin 4 krt... ja marjapuskiin en saa enää mennä... toivottavasti rauhottuu tää olo, niin ei tarvi enää sairaalaan lähtä ennen h-hetkeä.

ehkäisystä: en oo miettiny asiaa, mut täälläkin on toinen tervetullut samoin tein, joten tuskin mitään käytetään sen kummemmin ...

Aurora; käy vaan hankkimassa se kone itelles ja anna lasku miehelle :)

ja kiitos synnytyskertomuksista!!!

sissi ja papana 37+3
 
MarizzaMeillä samat päivät kalenterissa ja samaa pömppistä täälläkin :) Kiitti sulle kehuista!Mies meillä tosiaan valitsi vaunut enkä mäkään oo tykännyt noista perus-emmaljunga-brio-versioista koskaan,eli siks nää Herculesit.
Ja joo Marizza,mulla viime yö oli ihan kauhea taas!Vauva potkis ja mylläs niin paljon,et jos ois kirja ollu siinä navan kohdilla se ei olis siinä pysyny.Mikään asento ei kelvannut vesselille,eikä mahan silittely!Ei vauva rauhoittunut ennenkuin n.reilun tunnin jumppasession jälkeen.Sen jälkeen "pomo"antoikin mun nukkua molemmilla kyljillä :heart:

Paita ja otsa olivat märkänä joka kerta herätessä ja maha kovana ja kipeän tuntuisena.
No eilen illalla mun vasen jalkaterä oli nilkasta alaspäin ku norsulla ja mies jo painelikin ja koitti mun pohjetta ku pelkäs kait jotain veritulppaa mulla.Meillä miehellä ollut 3 veritulppaa ja joutuu loppuiän syömään Marevania ja ramppaamaan labrassa vähän väliä.Sen verran sitä jalkaterää illalla sit pakottikin, et soitin jo aamulla neuvolaan ja sainkin ajan lääkärille tänään!Siellä katotaan samalla mun kohdunsuun tilannetta ja saan kait jopa sitä käynnistysasiaa eteenpäin nyt sit!Mä en missään nimessä aio odotella tän massun kanssa elokuun lopulle..

T:maria ja yöadhd-vauva 38+3
 
Huomenta kaikki!

Vilmalle isot onnittelut tyttövauvasta! :heart: Kuulostipa sun synnytys rankalta. Kiva että kaikki on kuitenkin hyvin. =)

Onnittelut myös PeeJiille! :flower:

Onnea kaikille poksuttelijoille! :flower:

Marizzzalta on pitänyt kysyä että mistä päin olet kun olin katsovinani että Hyvinkäälle olet menossa? Itse kun olen Järvenpäästä.

Eilen tehtiin kaverin kanssa yli tunnin lenkki. No se ei saanut aikaan muuta kuin vähän nivuskipuja ja ihan mielettömän vessahädän. =) Sitten olin vielä oikeestaan koko päivän jaloillani ja aikaseksi sain särkevät jalat ja vähän kipeän selän. Mä ajattelin että yöllä tulisi edes muutama supistus mutta ei. No odotellaan.

Piritalla taisi tänään olla se äippäpolikäynti. Tsemppiä! =)

Päksäkkä 38+6 :heart:
 
Päksäkkä, Keravalta ollaan... suurinosa taitaa täältä päin kyl lähteä kättärille tai naistenklinikalle synnyttään. Me sit todettiin että on aivan sama minne sitä lähtee (niin kiire ei toivottavasti tule) ja tuo Hyvinkään sairaala ennestään tuttu paikka ja mukavaksi kehuttu =)

Maria-s kiva kuulla että muillakin samoja ongelmia.. minullakin siis ilmeisesti tuollainen yöadhd-vauva :LOL:
 
Onnea vauvaantuneille! Ja vilmalle kiitos synnytyskertomuksesta. Näitä lukee mielellään. Vaikka aikamoista oli ollut!

Täällä ei uutta... Haluan jo synnyttämään!! Odotan innolla sitä kaikkea!

Ehkäisystä: meille saa tulla toinen heti perään kun on tullakseen, joten ei käytetä ehkäisyä. Toivon, että tulisin uudelleen raskaaksi ensi kevääseen mennessä. Siinä onkin sitten meidän perhe. Miehellä kun ennestään kaksi, niin siihen on sitten hyvä lopettaa.

OnSiisKevät ja beibe 39+0 (viikko laskettuun!)
 
Neuvolassa käyty, eikä siellä mitään uutta.. Varasi ajan mulle taas torstaille ja muisti mainita, että ei tarvii ilmoitella ja perua aikaa jos lähtö tulee synnärille :D Tää on taas tätä toiveajattelua...

Mulla on täällä jännä viikko! Mä olen itse nähnyt unta että meidän pikkuTyyppi syntyy 3.8 ja mun äiti taas on nähnyt unta että tyyppi syntyy 4.8 ja ennustaja (joku netti hömppä) ennusti ennen kuin olin raskaanakaan, että tyyppi syntyy 8.8 Joten saas nähdä onko kenenkään arvaukset oikeessa... Mun oma 3.8 eli tänään tuntuu aika kaukaa haetulta, sillä mulla on ihan normi olo, ei mitään oiretta että tää olis tulossa ulos. Onkos muut laittaneet jossain vaiheessa mailia niille netti ennustajille? ja jos on mitä ennustuksia olette saaneet? Itse tosiaan laitoin mailia silloin kun vielä toiveiltiin... Eli reilusti ennen raskautta... ja kolmea poikaa povasi mulle, joista ensimmäinen syntyy kuulemma 8.8.2009 ja mun LA:han sitten on 16.8 joten osuikin aika lähelle ennustus :D

Eilen, joko mulla lirahti autoa ajellessa pissaa housuun tai sitten se oli sitä vetistä valkovuotoa jota on tullut nyt koko raskaus ajan, mutta ei koskaan noin paljoa kerralla, tai sitten...lapsivettä? En usko että oli sitä lapsivettä koska sen jälkeen ei kyllä ole pikkuhousun suojat kastuneet tai mitään... Neuvola täti käski seurata tilannetta ja jos jotanin lirahtelee niin käydä polilla tarkistuttamassa ettei ole vettä. Mies rassukka oli jo kärräämässä mua laitokselle kun muisti että jos lapsivesi menee pitää mennä sairaalaan 12 tunnin sisällä. Mä kun olen täälläkin avautunut näistä mun limoista, niin neuvola täti tänään sanoi, että yleensä ei limatulpan irtoamisen jälkeen mene kuin noin viikko... mutta tiedä sitten siitä taas...
Jos mä nyt lopetan tän spekuloinnin mun nesteistä ja limoista... :D

Aurinkoista päivää leijonaemoille, tuleville ja jo pentunsa saaneille!

Niin ja kiitos kommenteista koskien masua...
Iinaz Napahan se... ja musta se on hassun pieni verrattuna tähän masuun! :D Oon sitä ihmetellyt itsekkin...
Vilmalle kiitokset mielenkiintoisesta synnytys stoorista! Lisää stooreja vaan kaikki poksuneet! :) Niitä on niin kiva lukea!

Citilda ja PikkuTyyppi 38+1
 
Kiitos Vilma synnytyskertomuksesta! Kuulosti tosi rankalta, mutta lopputuloshan se sitten palkitsee :heart:

Ehkäisystä Varmaan alkuun mennään kortsuilla ja sit katotaan josko ne minipillerit taas ottais käyttöön...Haluan ehdottomasti lisää lapsia sitten myöhemmin, mutta ei mieluiten heti tämän perään =)

Mukavaa alkanutta viikoa kaikille! Täällä lomaillaan yhdessä miehen kanssa, vihdoinkin :D Mieskin on nyt jotenkin paljon energisempi kuin mitä on ollut koko kesänä, taisi todellakin olla loman tarpeessa!

Jeppis & Pikku-papu (jolla ei kiirutta tähän maailmaan) 39+2

Muoks* Citilda Mä oon laittanut meiliä ennustajalle myös, joskus viime vuonna. Meille hän ennusti yhtä lasta, poikaa syyskuussa 09. Ja nyt tosiaan ollaan saatu tyttöveikkaus ja La 8.8. joten ihan nappiin ei mennyt =) Ja toivon mukaan tuo lukumääräkään ei pidä paikkaansa!
 
Merkkailen!

Neuvolassa käyty tänään. Vaavi kuulemma laskeutunut alemmas tai ihan alas, ja hyvässä asennossa tullakseen ulos (tuskin kuitenkaan meidän tuurilla tulee, kun vasta käynnistettynä :D). Viikon päästä voi sitten soittaa yliaikakontrolliin..

Onnittelut vauvansa saaneille :heart:

ja kiitos Vilma synnytyskertomuksesta :)

Yöt jotenkin nukun tosi levottomasti, koko ajan vessassa (yllätys ), mutta en edes nukahda heti. saatan pyöriä monta tuntia. Tänä yönäkin menin lukemaan jotain vilperttiä sitten sohvalle kahden aikaan, ku alkoi ottamaan päähän, että en vain onnistu nukahtamaan.. Odottavan aika on pitkä :D

Zinnie 40+3
 
Neuvolassa käyty, siellä oli taas uusi ihminen, oikein mukava "täti" kyllä tällä kertaa.
Viikon päästä ois uusi aika ja varmaan joudun sillon taas menemään, ei mitään tuntemuksia...
Kyselin jo epätoivoisena yliaikaiskontrolleistakin ja tosiaan Tyksiin uudelleensynnyttäjät pääsee vasta rv 42, toivottavasti sinne asti ei tarvii odotella. Sitä paitsi jos tä menee yli viikon yli niin vauvasta ei tuu leijonanpentua ja mä nimenomaan haluan että ois horoskoopiltaan leijona :D
Sinänsä ois hyvä ettei ihan heti syntyis kun oon kipeenä, eilen oli enemmänkin kuumetta, nyt vaan vähän lämpöä ja kurkku ihan törkeen kipeä. Ja ihan järkyttävä väsymys ja ihan ihme pöhnänen olo koko aika, hienoo hoitaa lapsia... Valjastin aamupäiväksi isommat leikittämään tota meidän 2-vuotiasta ja torkuin itse sohvalla.
Ehkäisystä: Tää lapsi on meidän viimeinen mutta enköhän mä pillereitä ala taas syömään imetyksen jälkeen, iho pysyyy kunnossa ja menkat tulee kun ite tykkään. Mua inhottaa ajatuskin kierukasta niin sellasta en kyllä ota. Jossain vaiheessa mietin sterilisaatiotakin mutta jotenkin sekään ei tunnu hyvältä ajatukselta, vaikken lapsia enempää haluakaan.

kiana 38+3
 

Yhteistyössä