ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Vaavitar ja Aniit, samanlaisia kipuiluja tuntuu olevan. Tiedä nyt sitten mitä ne tarkoittanee...Ja mä ainakin harmittelen, kun lantiopohjalihasten treenaus on jäänyt aivan liian vähälle. Jotenkin en osaa tehä kunnolla ja sitten ne vaan jää...

Neydan. En tiedä onko perää, mutta meillä nyt esikoinen ainakin sattui olemaan raskausaikana kova yöllä liikkumaan ja todellinen yökukkuja tulikin. Rytmi oli ihan päälaelleen ja yö olisi neidistä ollut parasta seurustelu yms. aikaa. Itkuisia oli kyllä meijän yötkin.

Juu, palaillaan...Nipsu 37+0
 
Täällä kotiuduttu pienen suloisen tyttövaavin kanssa :heart: Uskomaton fiilis!!Tässä vähän synnärikertomusta:

Vaavi syntyi siis rv 40+2. Viime ke-yöllä alkoi supistukset, tulivat koko päivän melko kipeesti 10-15 minuutin välein, illalla mentiin synnärille mutta kohdunkaulaa oli jäljellä 2 cm ja vaan sormelle auki. Olin kuiteskin sen verta kipee, että jäin sinne vastaanottoon yöksi, kipuun sain piikkiä ja aqua-rakkuloita....aamulla kohdunsuun tilanne oli edelleen sama ja meidät passitettiin takaisin kotiin, aloin oleen jo aikas puhki, että kauanko tässä oikeen menee...kotona kärvisteltiin päivä suihkun ja lämpöpussien kanssa, alkoi olla jo todella tuskaista. To-illalla mentiin takaisin synnärille ja onneksi jotain oli jo tapahtunut, nyt olin kolmelle sormelle auki ja päästiin saliin saakka. Ilokaasun voimalla mentiin sitten seuraavat 5 tuntia kunnes oli kyllä niin kipeetä meininkiä, että epiduraaliin päädyin (olin aatellut että koitan pärjäillä suht luomusti ilman sitä, kuullut niin paljon vaan huonoja epiduraalikokemuksia...), tosin tunnin kärvistelin ilman epiduraalia vielä sen jälkeen, kun kätilö sitä ehdotti (kunnes oksensin kivusta kaikki päivän ruoat ulos ja kipu alko viemään kyllä multa ihan kaikki voimat...). Ja mulla se epiduraali toimi aivan loistavasti, vei sen kaiken hirveen tuskan pois ja pystyin oleen ja ajatteleen ja levähtään mahtavasti (ennen sen laittoa multa muuten puhkaistiin vielä kalvot). Epiduraali mulla vaan voimisti hurjasti supistuksia, joita alkoi sen jälkeen tulla tiuhaan ja tosi voimakkaina: käyrältä niitä kattelin ja ihmettelin, että wau mitä ainetta, kun ei tunnu missään vaikka juuri äsken tein kuolemaa pienempienkin suppareitten kanssa!!Vajaa kaksi tuntia lääkkeen laitosta olin jo avautunut neljästä sentistä täysin auki ja ponnistusvaihe kesti vain 12 min (epiduraali vei yhä kipua pois, mutta ei ollenkaan sitä voimakasta ponnistustarvetta). Eli suosittelen tästä lähtien kyllä kaikille epiduraalia, aivan ihmeainetta!!Niille teistä, jotka muuten on menossa TAYS:ssiin synnyttään, niin mulla ei oo oikeesti ku pelkkää positiivista kommenttia paikasta. Kauheesti pelkäsin, että millasta siellä on kun puhutaan kiireestä ja huonosta kohtelusta ym, mutta meillä oli aivan mahtava kätilö ja hoito osastolla oli tosi kannustavaa ja positiivista ja asiantuntevaa. Eli peloitta vaan sinne =)

On tää vaan aikas uskomatonta olla pikkuisen kanssa kotona. Paljon voimia ja tsemppiä vielä kaikille odotuksen loppumetreille (joka tuntuu ikuisuudelta..) ja onnea vauvaantuneille!!

T. Stellina ja pikkuinen
 
Onnea Stellina :flower: :heart:

Mä olen täällä huhkinu ihan törkeenä koko eilisen ja tän. pvä. Pessyt ja puunannut kaikkea. Supistelee välistä niin kipeesti ja eilen tuikki tosi kipeesti tonne alakertaan, sanoinkin miehelle et ihankuin toinen yrittäis kaivaa läpi sieltä :whistle:

Miten sitä VOI unohtaa nää loppuajan jutut? :headwall: Meinaan funtsin tässä vähänväliä et liikkuukohan tää nyt tarpeeksi tuolla masussa?? Ja tämä kumminkin jo kolmas raskaus :whistle: :ashamed: Sit mullakin totalimaihmettelyä riittää.... mä en noista kahdesta muista sitäkään tuliko mulla tälleen valkkaria vai ei? Kokoajan pelko, et jos onkin lapsivettä ja mä en tajuu.... Mut eihän sitä nyt montaa pvä. voi tihkuttaa jos synnytys ei kerran ala? :ashamed:
oon yrittäny kytätä ja haistella et mitä on.... :x Ota nyt sit selvää... Nuorempi pojista just tänään viel sanoi kun olin pelkät pikkarit jalassa ja jalat levälleen röhnötin sohvalla, et äitillä on päässyt pissat housuun :LOL: Et näki sekin sen ison läntin :x No, nyt mä lopetan nää ällöjutut B)

Ainiin, eilen keitin ekaa kertaa ITSE mehut! Hyvää tuli :D Tuolla puskaissa marjoja vielä paljon jäljellä et katot. jaksaisko täs vielä satsin vääntää täl vko.

Öitä!

hellu ja walma 37+5
 
Stellinallekiitos kertomuksesta!Mukavaa kuulla noin positiivista juttua epiduraalin ottaneelta!Paljon ihania päiviä vauvan kanssa teidän perheelle :heart: :flower:
Anna333Jaksuja keskiviikkoon!Ja varsinki siitä eteenpäin...
Mertsu85kiva jos tykkäsit meidän vauvan ajopeleistä!
Mitä vielä piti kommentoida ennenku alkaa valitus tän päivän neuvola+lääkärikäynnistä?!Niin joo,joku kertoi että kun masuvauva oli ollut yökyöpeli ni semmonen oli ollut sit synnyttyäänkin!Voi jukra!Jos toi meidän adhd-yö-mylläri sit ennakoi semmosia aikoja mulle... :LOL: :LOL:

Olimme tänään neuvolassa ensin,jossa pissa ok turvotuksista huolimatta ja verenpaineetkin 112/78 ja painokin viime viikosta -300g!Ihme!Sit lääkäri mittas mun molemmat pohkeet ja katteli jalkoja ja tuli sit siihen tulokseen et ois vaan normi-raskauden-aikaista norsutautisuutta tosa kintussa eikä mitään tulppaa ym.myrkytystä.Kattoi kohdunsuun tilanteen ja totesi ettei siellä tapahtunut oikein mitään muutosta 2 vkon takaiseen ä-polikäyntiin verrattuna.Mut sit putos pommi:sf-mitta oli nyt 37 ku se viikko sit oli 33!!!Huh huh.No tästä seuras sit se mitä olin mennyt hakemaankin:lähete sinne ä-polille!No nyt me sit odotellaan sitä soittoa tai etanapostia sieltä TYKS:sta!Kuinkahan kauan menee et siel reagoidaan?Painoarviota nyt sit sieltä vauvasta ja mä pyydän käynnistystä sieltä lasketun ajan tienoille!Tää mamma meinaa olla kovana!En kyllä rupea mitään yli nelikiloista vanhana ekakertalaisena puskemaan tuolta!!

Oltiin vielä tänään kävellen liikkeellä siellä neuvolareissulla ja sieltä vielä cittariin mansikoita hakemaan ja jotain safkapuolta.Ajattelin et jos toi reilun tunnin kävelykin sais jotain aikaiseksi.Mut nyt ei mitään.Valkovuoto on ehtynyt lopullisesti,mitään ei oo tullut ees ton lääkärin ronklaamisen jälkeen,eikä tunnu supistuksia.Mä sanoin miehelle et mä varmaan pidän tätä palstaa yksin pystyssä vielä syyskuussakin...Oli täällä kai joku toinenkin ku koki samanlaisesti.

Oltiin äskettäin vielä tossa ruusupuistos kuvia ottamas ja siinä lähisalessa hakemassa maitoa ja piimää,ni kävi vanhanaikaisesti:yhtäkkiä meni taivas ihan mustaksi ja alkoi sataan oikein kaatamalla ja hetken aikaa puun alla seistyämme oli pakko lähteä kotiin päin ku mul tuli vilu noitten sortsien ja lyhythihaisen tunikan kans.No kotona sai riisua ja kuivatella pyyhkeeseen.Mut se kastuminen piristi niin paljon et voisin sinnitellä pystyssä vielä jonkin aikaa.

T:maria-s ja jössikkä
 
Sisätutkimuksesta. Mulle on tehty nyt torstaina ja tänään tehtiin myös. Molemmat oli kätilön tekemiä ja toinen (tänään) sattui tosi paljon. suunnilleen niin paljon et ois tehnyt mieli huutaa.
Toisen joka ei sattunut teki äiti :)
Sen ilmeisesti kuuluu sattua. Jollain se käynnistää supistuksia, mutta just yhdellä kaverilla ei ees tullut verta tai aiheuttanut ensimmäisiäkään supistuksia. Tämä samainen synnytys käynnistettiin Päksissä vasta 16+ yliaikasena joku sitäkin kysyi. oisko ollu NuuNuu

Mulla siis supistelee kohtuullisen usein, mutta ei vielä tarpeeksi kipeästi. Kaulaa on vielä
jäljellä. Päivistä kuitenkin vaan kyse. Sairaalaan sitten kun sattuu niin paljon et ei pysty kotona olemaan.

Vilmalle Onnea tytöstä :flower:

Meille on muuten ennustettu pientä vauvaa +- 3000g niin tämän päivänen kätilö ennusti 3700g Aika paljon "käsiala"eroja noissa :)

Mansikkatee ja Hippuli LA tänään
 
Neydan Mulla tollaiset vatsankovettumiset on olleet harjoitussupistuksia vain, epämiellyttäviä ne kyllä on ja voivat kestää kauankin. Ne varsinaiset synnytyssupistukset on alkuun tuntunut alaselässä, jossain syvällä selkärangassa. Vaikea kuvailla niitä... Mutta ne kuitenkin voimistuu sitten synnytyksen edetessä ja tuntuvat lopuksi "joka paikassa"... Näistäkin on tietysti joka äidillä varmaan erilaisia tuntemuksia :)

stellina Onnittelut tyttövauvasta :flower:

Epiduraalista Mulle se laitettiin esikoisesta, vei kyllä supistuskivun hyvin pois, mutta takapuoleen jäi järkyttävä paineentunne. Ponnistuksen tarvetta en tuntenut lainkaan ja jaloistakin katosi voimat kokonaan. Sen takia kait mulla venähti se ponnistusvaihe tosi pitkäksi ja meinattiin jo imukuppi ottaa käyttöön, mutta onneksi viimesillä voimillani sain tytön ponnistettua ulos ennen imukuppia! Jälkivaivoina mulla oli siitä vielä selkäkipua.

Tokan synnytin ilman kivunlievitystä, en ehtinyt mitään saamaan. Mutta se oli mun mielestä paljon miellyttävämpi synnytys ja osasin ponnistaa just oikein. Pari helppoa ponnistusta ja poika syntyi :) Jos vain pystyn, niin tämä tulokas syntyy myös ilman epiduraalia...

Nyt pitää lähteä lapsia nukutteleen :wave:

RangaTanga 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:
RangaTanga Kiitos tiedoista. Vähän jo toivonkipinä heräsi :ashamed:
Mullakin on jo monta kertaa herännyt toivonkipinä, tuntuu että noi harjotussupistukset on joka raskaudessa entistä voimakkaampia. Samalla tavalla mä täällä pähkäilen, kuin esikoisen ja kakkosen aikaankin, että koska se lähtö tulee. Yhtä vaikee tietää joka kerta:kieh:
 
Stellina Onnea tytöstä! :heart:
Päivitin tietojasi etusivulle syntyneiden listaan. Tuliko päivä (ja muut tiedot) oikein? Kerrotko vielä vauvan mitat, kun ehdit, niin saadaan nekin listalle. :)

Piritta88 Olin se minä, jolle oli tullut raskausarpia alavatsaan. Silloin kun huomasin ne (viime viikolla) ajattelin ekaa kertaa, että syntyis jo, ettei enempää mun mahaa venyttäisi! :LOL:
Luulin myös että niitä tulee nyt kun vauva on laskeutunut alaspäin ja mahan muoto muuttuu, mutta vauva tuntuu tulleen vain ylöspäin. Tänään neuvolassa sf-mitta, joka on pysynyt samassa jo pari viikkoa oli yllättäen noussut 2 cm! (nyt 34cm)

Onnea poksuista mansikkatee! =)

Tänään saatiin ostettua vauvalle amme! :) Nyt kun löytyi "oikean" värinen... Enää ei puutu kuin vaunut...ja sänky!

Illusia ja tyttömasu poikaololla 38+3 :D
 
Kiitos teille kaikille ihanaisille kommenteistanne :heart: Synnytykseni kuulostaa kamalammalle kuin mitä olikaan, en halua missään nimessä omasta kokemuksestani aiheutuvan kenellekään pelkoja! Kuten sanoin, koin homman todella voimauttavana.

Voimia teille kaikille loppuraskauteen, itse en niitä ihan viimeisiä viikkoja saanutkaan koskaan kokea. Mutta hyvä näin.

Juuri laitoin vauvelin nukkumaan, tuolla se tuhisee peittojensa alla onneton kun saatiin ohje tuplapukea hänet vielä hetken. Huomenna tulee neuvolan täti vierailulle :)

Vilma ja Elma 5 vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Illusia85:

Piritta88 Olin se minä, jolle oli tullut raskausarpia alavatsaan. Silloin kun huomasin ne (viime viikolla) ajattelin ekaa kertaa, että syntyis jo, ettei enempää mun mahaa venyttäisi! :LOL:
Luulin myös että niitä tulee nyt kun vauva on laskeutunut alaspäin ja mahan muoto muuttuu, mutta vauva tuntuu tulleen vain ylöspäin. Tänään neuvolassa sf-mitta, joka on pysynyt samassa jo pari viikkoa oli yllättäen noussut 2 cm! (nyt 34cm)


heh repesin tolle että syntyis jo ettei maha enempi veny.. pakko kyllä myöntää että itekki oon silleen välillä ajatellu.. mut nää on näitä meijän taistelu arpia ollaan ylpeitä niistä.. :D
Ja kiva kun löyty nyt se mieleinen amme..

Stelliina ihanaa ja onneksi olkoon tytöstä.. kiva kun kävit kertomassa oman synnytys tarinasi..

piritta ja moggulaa 38+3
 
Merks merks.. Onnea vauvaantuneille :flower: :flower: ja Mertsulle :hug:

Täällä on pari kertaa tullut tosi kipeitä suppareita. En tajunnu, että mies ehti syödä jo lihapiirakkansakin, kun mietin vain supistusta, mikä sillä hetkellä oli. Kipeämpiä kuin kivuliaat harjoitussupistukset. Niitäkin on ollut kyllä välillä, ja välillä vähän "pahempia". Turha kuvitella nukkuvansa. Istuma-asennossa ei supistele, mutta heti kun laittaa vaakatasoon, niin alkaa törkeä kipu tuntua selkärankaan ja vatsaan. Muuten ne kipeät supistukset alkoi niin, että vatsaa, selkää, lantiota kivistää, ja ne muuttui selän kivuiksi, tai selän ja lantion kivuiksi. Ja välit vauva liikkuu ihan mahdottomasti.
Mistä sitä nyt sitte tietää, mikä vieläkään on oikea supistus. Jos nämä vain on niitä samoja kivuliaita harjoitussuppareita. Prkl. Sairaalan sivuilla oli, että ensisynnyttäjällä pitäisi tulla 2 tunnin ajan 5 min välein supistuksia, niin vois sinnepäin lähteä.

Nyt taas kun laittoi tähän sohvalle maata, ensimmäisenä alavatsaa alkaa särkeä. Ei pahasti, mutta niin ettei saa kyllä nukuttua. Mutta vauva liikkuu kyllä.. Pitääpä nyt katsoa, kai ne tästä laimenee.. Siltä ainakin tuntuu..

Vaavitar + tintta
 
Koko pino luettu huh! Oikein paljon onnea vauvan saaneille! Aivan ihania vaikka rankkojakin synnytyskertomuksia.
Täällä ei mitään uutta,ei kertakaikkiaan MITÄÄN uutta.. ei supistuksen supistusta,ei limaa,ei edes unettomuutta mikä on toki hyvä asia. Raskautta ei edes muista ellei katso mahaa. Joku sanoi että on luultavasti vielä syyskuussa kasassa,niin minäkin.

Ezmeralda ja ötökkä 38+6 (kohta 39 jihuu)
 
Heissan!

Onnea taas vauvan saaneille:heart: , tää palsta rupee varmaan kohta hiljenemään ihan urakalla, vaikka elokuu on vasta ihan alussa :) Itsekkin tekis mieli jo se nyytti käydä hakemassa, mutta täällä ei oo minkäänlaisia merkkejä siitä että vauva haluis ulos, ei limaa, ei vuotoja en edes tiedä miltä kivulias supistus tuntuu joten se siitä.. Nyt muutamana iltana ja yönä vatsa ollut jotenkin tosi kipee ja on ollut jo ihan hankala olla... En vaan haluis vielä valittaa ja tuskastua tähän oloon kun tätä voi kestää vielä sen 4 viikkoa.. :|

Mertsulle :hug:

Tosta sisätutkimuksesta mun on pakko sanoo, mutta mun mielestä se on ihan kauheeta jos lääkäri on kovakourainen, vaikka sitten tarkoitus ois aiheuttaa supistuksia tai mitä tahansa, niin lupa siihen pitää kysyä kun noita alueita ronklataan! Mulla oli viimeks todella kovakourainen lääkäri neuvolassa ja th:lle sanoin että tälle lääkärillä mä en enää mene(eikä myöskään koske meidän vauvaan).. Terkkari sit totes että olivat muutkin valittaneet tästä lääkäristä..

Vähän "kateellinen" olen kyllä teille monelle kun tuntuu et ootte päässyt käymään ihan äippäpolilla ylimääräisissä ultrissa, painoarvioissa yms.. Mulla ei ollut kun ne 2 kun
ultraa ja loput on hoidettu neuvolassa jossa ei ultraa eikä tehdä paino- tai synnytystapa arvioita...
Mutta huomenna neuvolaan joten sitten lisää kuulumisia.


Sadepäivän ilo ja Minttu 37+6
 
Merkkausta vain...!

Niin ja Citildako se tuosta sähköpostiennustajasta kyseli? Taisinkin laittaa jo aiemmin että aika tarkalleen vuosi sitten pojan ollessa parikuinen laitoin meiliä tälle madam mammalle ja lupaili silloin meille tyttöä heinäkuuksi 2009 ja poikaa toukokuuksi 2013. Nauroin tuolloin että johan oli kaukaa haettua, mutta eipä tuo nyt ihan hirveän pahasti taida pieleen mennä... :LOL:

Oloa sen verran että tuntuu kuin lantion alue olisi irti muusta kropasta. Hui.

kielletty 39+1
 
Kiitos sinullekin, Stellina, synnytyskertomuksestasi :) Minä myös aion ottaa epiduraalin, viimeksi kätilö ehdotteli mulle jotain toista samantapaista, mutta kuulema tehokkaampaa ja nopeampi vaikutteista puudusta, mut se ei ainakaan minuun tehonnut, tai sit antoi sen niin viime tipassa. Mut epiduraalin vaadin tällä kertaa, mikäli kerkee ;)
Ihanaa vauva-arkea nyt sitten sinne :heart:

Minä se en malttais millään ootella tätä pientä syntyväksi! Koko ajan ajattelen että josko nyt tapahtuis jotain... Aiemmin tossa illalla kun laitoin pojan yöunille, niin hulluna rupes meuhkaamaan tää beibi masussa, yritti puskea ulospäin ja tuntukin et kait se kohta itestään tuolta syntyy :D Vihlo nivusia ja alavatsaa kun niin kovin työnsi päätään.. Tänään ei oo suppaillu pahemmin, ainoastaan menkkakipumaisesti jomotellu alaselkää välillä. Jospa neki jotain aiheuttais tuolla ;)
Oon kyl niin kateellinen jotka jo saaneet pikkuiset kääröt syliinsä :heart: :') Mä niin tahtoisin jo kans! Mut jospa pian :) Ei auta ku olla vaan kärsivällinen :)

Mut nyt tää mamma lähtee sänkyyn lukee ja herättelee miestä tuosta sohvalta ku näköjään siihen torkahti. Se on parempi siitä herättää sänkyyn ku yks yö nukahti kans siihen ja mä en saanu sitä hereille sänkyyn asti niin sepä sit yks aamu kömpi sänkyyn selkä ihan törkeen kipeenä kuulema. Mutta turha oli mua syyttää, yritin herätellä ;)
Niin jospa sen sais nytki tuonne hiilattua.
Mies on ollut edelleen avulias mua kohtaan :) Kyllähän tässä se tekee et ku mies auttaa ni mä en mäkise, minkä se luultavasti on huomannu koska niin kiltisti on nyt mua auttanu ja ollu muutenki ihana :) Enpä ois uskonu tommosta vielä muutama päivä aiemmin sanovani hänestä :D Mut on näin parempi ku mitä jatkuvasti riideltäis. Nyt ku tuo vaan vielä tosiaan tajuais että mä en mäkätä jos se huomais mutki välillä. Ja sit se on lastenki kans leikkiny :) Ja se on hyvä et poikaki tottuu isin kans välillä olemaan, ku nyt ollu koko ajan mun perään. Ettei sit itke äitin perään ku oon sairaalassa ja on mullaki parempi mieli eikä tartte siel sit huolissaan olla mitenkä lapset pärjää :)

Mut nyt pakko mennä, jalat alkaa olla turvoksissa taas ku tässä istunu jo jonku tovin.
Palailen taas :)

mertsu & prinsessa 37+2
 
onnea kaikille vauvan saaneille :heart:
Ja kiitos synnytyskertomuksista.Niitä on ihan mukava lukea ja palautella omaa synnytystä mieleen.
Kaikki muut odottaa vauvan syntymää,mutta mä odotan et 15.8 vielä ystäväparin häihin pääsen ja sit vauva vois syntyä..Vaikka nyt ollu 4 pvää toinen "pakara"jumissa ja kävely vaan kipeytyy eli kait vauva laskeutuu ja nikamat ei kestä..

Supparituulia niitä haluaville:)

Pompula81 rv 37+1
 
Huomenta kaikille!

Stellinalle oikein paljon onnitteluja! :heart:

Missäs Iinaz on? Et kai salaa ole synnyttämään lähtenyt? =)

Mulla on yhdeksältä neuvola. Ei kyllä ihan hirveästi huvittaisi mennä kuulemaan paljon paino on noussut. :ashamed:

Täällä olisi viikko laskettuunaikaan jäljellä! =)

Päksäkkä 39+0 :heart:
 
Huomenia :)

Poika herätti puol 6 maissa ku kolmas poskihammas sekä kulmahampaat tulossa alas :/ Äsken sain uudestaan nukkumaan. Ite en enää viittiny nukkumaan mennä ku sen verran virkistyin et ois saanu unta hakea jonkun aikaa. Jos tuossa sit lepäilee myöhemmin.

Eipäs tässä muuta nyt mieleen tule... tylsää :D Ei jaksa heti näin aamusta ruveta mitään hommailemaankaan, niinku pyykkäämään tms.. Jos menis lukemaan kirjaa tai jotain...

mertsu 37+3
 
Huomenta !!

Täällä oli eilen aivan kamala ilta.
No, ei kyllä saisi valittaa kun itse niitä supistuksia niin toivoin, mutta...
Illalla tosiaan alkoi supistaa oikein kunnolla ja mietin jo että pitäisikö lähteä sairaalaan.
Vähän kun koitin niitä laskeskella niin totesin että tuleenoin 10-6 min välein.
Niitä sitten kesti siinä ehkä nin tunnin minkä jälkeen menin kuumaan suihkuun ja sitten päätin mennä nukkumaan.
Eihän siitä nukkumisesta ensin mitään tullut kun supistukset palasivat heti suihkun jälkeen, mutta stten kuitenkin onneksi nukahdin jossain vaiheessa.

Lisäksi sitten räjähdin oikein kunnolla miehelle illalla.
Meidän piti eilen viedä miehen kaverille meidän avain että voivat sitten käydä viemässä koiraa ulos ja ruokkimassa kun ollaan synnyttämässä.
No, asiasta oltiin jo sovittu että illalla mennää käymään heidän luonaan, mutta sitten mies ilmoittikin mulle ettei kyllä jaksa enää sinne lähteä, vaan menee käymään toisella kaverillaan.
Siinä vaiheessa asia ei nyt niin kauheasti kiukuttanut, mutta kun aloin iettimään että pitäisikö sairaalaan lähteä ja tiesin ettei kukaan voi aamulla käydä ruokkimassa ja ulkoiluttamassa koiraa niin sitten alkoikin keittää ja kunnolla.
Taisi mies kyllä pistää sen mun kiukkuamiseni niiden supistusten piikkiin kun ei vastaan sanonut vaikka kuinka valitin, ajatteli kai että on parempi vaan ola hiljaa ja sellaisella "kyllä kulta-asenteella"
Oli nimittäin mieskin aika vaikeana kun joutui vierestä katsomaan sitä mun kiemurtelua ja irvistelyä kun sattui niin paljon.

Mutta jospa taas koittaisi päästä ylöstästä sohvalta ja viedä koiran ulos.
Sitten olisikin tiskit tossa lavuaarissa ollut jo eilisestä lähtien ja ne pitäisi tiskata ( lisää SUPISTUKSIA )
Tänään olisi hyvä päivä lähteä synnyttämään, eikö ??

Kikka 38+6
 

Yhteistyössä