ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Huomenta!

Tai voiko edes huomenta toivottaa, kun ei ole koko yönä nukkunut. Kipu alaselässä ja mahassa sit luokkaa et huh huh. Soittelin jo äsken synnärille, mut ei kuulemman kuullosta siltä et olisi synnytys käynnissä.

Käytiin avokin kanssa eilen lenkillä illasta ja sen jälkeen tää on ollut tätä. Lenkki oli hyvin tuskainen vaikka olikin vaivaiset 1,5km. Illalla tää särky alkoi ja loppu ei näy.

Onneksi mulla on ihan aamusta neuvola niin voin kysyy mitä tehdä. Tää on kuitenkin ollut joka öistä neljä yötä mut muina öinä on itsestään loppunut. Nyt ei tosiaan ole tehnyt niin. Maha taas ihan kivi kova. Painetta alamahalla.

Anteeksi valitusvirteni, mut muuta ei synny näin ei yhtään nukutun yön jälkeen. :headwall:

Ouska ja Väinö rv 39+0
 
mä täälä huolissani lasken liikkeita joita ei 1½h ole ollut kuin 5...tajusin 22.30 et vauva hiljainen ollut..00.30 mennessa sain muutamia vaisuja liikkeitä.No menin sit nukkuun..Esikoinen herästti 4.00 ja kuulostelin hetken mahaa ja soitin taysiin-käski mehulla kokeilla pari tuntia liikkeita saada aikaan..aamulla oli neuvola ja siel syke 145 ja kaikki ok..kait mun on mentävä käymään siellä vastaanotolla..en missää nimessä voi 9.00 mennä hammasrautoja poistattaan jos pelkään vauvan puolesta-mulla kun piti olla hyvä pvä edes kun niistä eroon pääsisin :ashamed:

toi outikon kertomus saa miettiin et onko mulla mennyt vedet huomaamatta tms.

pompula rv 37+2
 
huomenta kaikille =)

tänään taas aamusta äippäpolille ja katsotaan, et käynnistetäänkö? voi kun käynnistäisivät mä oon jo niin valmis!! Tuun sit kertomaan, et kuin kävi.

Iso hali ja voimia kaikille =) :heart: :heart:

Hudjuke ja Kajsa 39+6
 
Ekana Outikolle ihanat kuvat pojasta siellä Fb:ssa ja täällä palstalla.Käytiin eilen miehen illalla FB:ssa kattomassa kuvia :heart: :heart: :flower:
Hudjuke :wave: Joko jo...?!Tsemppiä!!

Teille jotka pelkäätte vesien tihkumista yms.ni sanoisin et mä ite ainakin herkästi soittelisin synnärille tai polille,jos epäilen vesien menoa.Eli housut märkänä,mut ei haise pissalta,ym.Lapsivesi voi olla aavistuksen vaaleanpunertavaa esim.valk.housuissa tai pikkuhousunsuojassa.Niillä on siellä polilla ja varmaan jossain neuvolassskin se tikkutesti,joka näyttää onko neste lapsivettä.Mä olin sairaalassa vuorokauden aikanaan vkolla 26(hui!)tämmösen epäilyn takia,joten ei kannata epäröidä mitään yhteydenottoja!

Taas kerran makeasti nukuttu yö takana.Vain pissareissuja kertyi se kolme.

Nyt aamupalalle..nam nam (jotain hedelmää)

T:maria-s ja vesseli 38+5
 
No niin ja me ku ollaan vielä yhtenä kappaleena,..
Outikolle kiitos, ja poika on aivan suloinen..

Tänään 11.00 on yliaikaisuus kontrolli.. Jännittää vähen.. ku meen sinne ilman miestä, mut onneks äiti tulee mukaan. Mies ku on kursseilla...))

Tuun sit kertoo sen jälkeen mitäs meille sanottiin...

Anna ja masukki 41+5
 
Huomenta !!

Täällä edelleen yhdessä osassa ollaan.
Ei eilen illalla ollut edes mitään merkkejä siitä että yöllä pitäisi sairaalaan lähteä.
( siinä meni sitten taas mun suunnitelmat siitä että olisi eilen/ tänään syntynyt )
Päivällä kyllä supisteli kun kaupungilla olin ja jouduin aika paljon kävelemääm kun en ihan keskustaan asti voi bussilla mennä koska täällä on tuo he*vetin hämeenkatu joka aiheuttaa aivan kamalia supistuksia ( joita en siis kaipaa jos täytyy kuitenkin päästä vielä liikkumaan )

Nyt taas supistaa, jospa tänään sitten ??
Mutta tuskin.
Alan jo luopua toivosta että syntyy ennen LA:ta.

Lisäksi taas aamu alki tosi hyvin, mä niin tykkään tästä meidän parisuhteesta.
Jälleen kerran mies ensimmäiseksi aamulla avasi sen tietokoneensa ennen töihin lähtöä, ja puheenaiheet olivat kaikki jotain mitä mies näki koneella.
Hemmetti että ärsyttää kun ei mistään muusta voi edes puhua kun jostain mitä joku on jossain tehnyt ja siitä sattuu olemaan netissä juttu.
Tai sitten että mies vaan naureskelee/ kommentoi jotain juttua minkä näkee koneella eikä edes voi sanoa mistä on kyse.
Niin ja siis joo kyllähän me sitten vähän puhuttiinkin, tai no mies huusi mulle ja mä olin hiljaa.

Tein sitten sen virheen että aloin ääneen miettimään että käyköhän kuvalliseen henkilökorttiin sellaisessa kopissa otettu kuva.
Mies sitten huusi että "onhan siellä ne ohjeet ja täytyy kyllä olla ihan helvetin tyhmä jos ei niiden ohjeiden mukaan osaa toimia, ja jos on niin tyhmä niin sitten kannattaa varmaan unohtaa koko juttu"
Siis tosiaan kyse oli siitä kun mies on menossa hakemaan uudet henkkarit ja sanoin sitten että kannattaa käydä ihan oikeassa passikuvassa että on pään asento ja kaikki varmasti oikein, kun ovat mnesti tosi tarkkoja siitä kuvasta.

No mutta nyt se onneksi on jo töissä eikä tule kotiin kun vasta joskus illalla, niin ei tarvitse tässä päivän aikana riidellä mistään ( paitsi jos se nyt sattuu soittamaan ja alkaa puhelimessa huutamaan. Tekisi mieli olla vastaamatta jos soittaa niin tajuaisi taas ehkä mokanneensa, mutta siitäkin tulee huuto jos en HETI vastaa )

Kikka 39+0 viikko LA:han ( voisit pikkuinen syntyä jo!!! )
 
huomenta täältäkin suunnasta!

oiskohan kikalle tullut jo lähtö kun ei ole kuulunut?

suht ok yö takana. äiti kävi eilen keräämässä loput marjat puskista ja päätti sitten myöös keittää ne mun puolesta, joten se huoli on nyt poissa päiväjärjestyksestä. eilen sairaalalta tullessa ni kävin vihdoin ostamassa pinniksen patjan ja hoitotasoon pehmusteen, eli viimeset mitä oli hankkimatta. jos tänään sais sitten laitettua sen sängyn "valmiiksi"

eilen illalla laitoinvihdoin jo ekat sairaalakassin tavaratkin valmiiksi ja valitsin vauvalle kotiintulovaatteita. jäin vaan pohtimaan, että pitäisikö olla vielä pitkähihasen bodyn lisäksi jokin paita? päällimmäiseksi laitan kuitenkin sen äpakkauksessa tulleen välipuvun. kai se on tarpeeksi, autolla me sieltä tullaan jokatapauksessa... noh, täytyy pohtia vielä...

nyt aamukaffetta ja aurinkoa :D

sissi ja papana 37+5
 
Kiitos Outiko kertomuksesta!
Kiva jos sulla on toipuminen sujunut noin hyvin! Mulla meni esikoisen aikana just päinvastoin. Leikkaus itsessään tosi hyvin mutta topuminen olikin sitten toinen juttu. Mä kyllä luulen, että mulla toipumista hidasti oleellisesti iso verenhukka... Tässä nyt sitten odotellaan miten tämä vauva saadaan ulos masusta. Musta alkaa kyllä tuntua, että puukkoa tarvitaan taas ja lähinnä se toipuminen on se mikä siinä pelottaa kun nyt on tuo esikoinenkin...

Mua kyllä kans hymyilytti tuo nipple-testi! Jouduin kans esikoisen aikana sen tekemään... Kyllä silloin tuli tunne, että kaikkea kans! Mun on joskus pitänytkin siitä testistä mainita täällä palstalla mutta on sitten unohtunut.


Maud 40+3
 
Tänään LA! Ei taida jälkeläisestä tulla yhtä täsmällistä kun äidistään ;) ei kuulu ei näy. Haikarapostilla paketintoimitus siis myöhässä...

Jälleen iso haukotus katkonaisten yöunien jälkeen. Nukuin muuten ihan hyvin, mitä nyt ne muutamat normi vessakäynnit, mutta muutama kivuliaampi suppari herätti unilta ja piti hereillä sen verran, että unensaanti oli taas kiven takana. Pikkuinen piti myös kolmatta yötä bileitä yksiössään. Auts! Säälisi nyt edes vähän vuokranantajaansa!

Eilen mentiin kyllä ihan puolivaloilla. Iltaa kohti sentään sain vähän puhtia ja leivoin pari pellillistä pullia ja marjapiirakan. Muuten päivä meni kyllä ihan pelastusarmeijalle. No tuli ainakin otettua päikkäreitä ja paikattua yöunivajetta.

Outikolle kiitokset tarinastasi. Niitä on kyllä ollutkin nyt niin monta erilaista versiota, kun on meitä leijonamamejakin. Onnittelut pikkuisesta sinulle ja miehellesi ja pikaista toipumista. Hienoa, että kuuntelit vaistosi ääntä ja lähdit sinne polille!

Lämpimät onnittelut myös Nasulle :flower: ja muille vauvautuneille sekä poksujille.

Nyt ajattelin kömpiä vielä hetkeksi vällyjen väliin kun tuo mieskin lähti jo töihin ja kissatkin vetävät jo sikeitä.

Tikru 40+0 POKS, POKS, POKS :heart:
 
kikkakolmonen joo kyllä mies jännittää vauvan tuloa, mutta eipä nämä meidän ongelmat siitä johdu.
Tilanne kun on tälläinen ollut jo paljon ennen kun edes tulin raskaaksi.
Tai no, on tilanne siinä mielessä muuttunut että näin raskaana ollessa olen paljon herkempi ja hermostun enemmän juuri tästä ainaisesta yksin olosta ja muusta.
Siis kun minä tiedän että vauva muuttaa elämää ja olen valmistautunut siihen, mutta tuntuu että mies ei.
Mutta no, näillä mennään ja toivon vaan että se siitä muuttuu kun vauva syntyy, vaikka en siihen ihan täysin luotakaan.
Ja kyllä mun mielestä jo tässä raskausaikana olisi pitänyt vähän muutosta tohon toimintaan tulla.
Kuitenkin tiedän sen että vauva on miehelle tärkeä ja VAUVASTA välittää ja on huolissaan, siitä en vaan ole yhtään varma että välittääkö musta ja mun tunteista vai olenko vaan HÄNEN LAPSENSA ÄITI.

 
Huomenia!

ILLUSIA, mulle neuvolassa taas sanoivat, että mansikoissa ON paljon RAUTAA, että niitä kannattaa syödä?!!

OUTIKO, kiitos synnytyskertomuksesta. Hassua, että ultrassa eivät huomanneet lapsiveden vähyyttä tai ettei sitä juurikaan olisi?! Mutta onneksi kaikki on hyvin, lapsi terve ja sinä olet toipunut hyvin!

NASUlle kanssa nyyttionnittelut!

Mun anoppi tulee tänään lasten kanssa joten mä saan olla yksin koko päivän! Huisia

:LOL:

Miiwa & Salama rv38+0
 
Kiitoksia outikolle synnytyskertomuksesta. Mä pelkään sektioon joutumista... Yleensäkin mihin tahansa leikkaukseen joutumisen ajatus kammottaa.. Eli ymmärrän miten hirveää toi on saattanut olla sillä hetkellä. Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin ja ihana miten teillä isi pääsi noin ensikosketukseen vauvan kanssa ihan yksin =)

kikka89: Mä voin sanoa että musta tuntuu aika ajoin, melko usein juuri nyt, just samalta. Epäilyttää että oonko mä oikeasti vaan ukolle lasten äiti. Meillä ei muuten vastaavanlaista tilannetta oo kuin teillä.. Mutta, no... Kokee itsensä vaan jokskuks vauvankantotelineeks aina välillä. Kyllä toi ukko ne pakolliset pusut antaa kun töihin lähtee ja tulee töistä, pitää kainalossa illalla kun katsotaan telkkaria, mutta siihen ne meidän hellyydenosotuksetkin oikeastaan jää.

Mä en taaskaan nukkunut koko alkuyönä :C Supisti ja jomotti selkää ihan pirusti. Pyörin siinä sängyssä ja oottelin että supparit kovenis, mutta eih! Siis svidu men jaksa enää..... Varmaan taas pari-kolme tuntii oottelin kovempia tujauksia, jossain vaiheessa sitten nukahdin ja sain nukuttua sen verran että oli jo valosaa kun nousin ylös, ja samat jomot päälle uudestaan. Tää käy nyppii jo ihan pikkuhiljaa..

Kimalle rv37+1 ja pikkuduud melkein 1 vee
 
Nasulle isot onnittelut tyttövauvasta! :heart:

Outiko ihana kuva. :heart: Kiitos että jaksoit synnytystarinan kirjoittaa. Kiva kuulla että toipuminen on lähtenyt hyvin käyntiin. =)

Tikrulle ja Kikalle poksuonnittelut! :flower:

Minerva kiva kuulla positiivisia kokemuksia Hyvinkäältä. =)

Annalle ja Hudjukelle tsempit täältä!

Mites Pompula?

Mulla on nyt aamusta asti särkenyt nivusia. No jos jotain alkaisi tapahtua. Jos vaavi suostuisi edes laskeutumaan. Mun on kyllä pakko seurata vähän vauvan liikkeitä niitä tuntuu olevan vähemmän kuin normaalisti. :|

Päksäkkä 39+1 :heart:
 
Anna333 Toivotaan, että pääset pian synnyttämään. Mahtaa olla jo tosi uuvuttavaa odotella.

Illusia85:
Outiko onnea vielä pojasta! Pirteän näköinen kaveri. :D
nipple-testi ??? Kuulostaa aika oudolta?
Eli tosiaan siinä hierotaan nännejä, jotta saatas supistuksia aikaan ja mulla se tehosikin sitten.

Ja tuosta mun lapsivesiasiasta vielä, että ite oon miettinyt, että voi olla että ne mun lapsivedet on menneet multa esim siellä synnärillä siinä vaiheessa, kun kävin suihkussa ennenku mulle ruvettiin laittaan sitä oksitosiinia.
Mulla oli kuitenkin siinä jo katetri että se saatto hyvinkin estää mua tajuamasta asiaa.

Meillä meni eka yö kotona oikein mukavasti, poika on tosi kiltti eikä oikeen ees itke. Paitsi jos on oikeesti hätä.

Mut nyt pitäänee taas mennä..

outiko
 
Suhteellisen hyvin nukuttu yö takana. Muutama vessareissu tuli tehtyä, ja kuudelta sitten oli isännän potkiminen ylös sängystä (ei mikään helppo homma). Eilen olikin sellainen kiukkupäivä että huhhuh, tai oikeastaan joka päivä tulee sellasia raivareita että alta pois. Lapsraukat ku tällasen äidin kanssa päivät kotona :ashamed:

Ihania vauva- ja masukuvia. Täytyykin ottaa omasta pötsistä vielä kuva kun ollaan yhtenä kappaleena. Synnytykseen viittaavia merkkejä ei ole. Limaista vuotoa on, mutta sitä oikeastaan ollut koko raskauden ajan, eli ei varmaankaan ole sitä limatulppaa. Enkä odota synnyttävänikään pariin viikkoon ainakaan. Aiemmat lapset kyllä syntyneet viikkoa ennen laskettua aikaa. Esikoinen sektiolla, keskimmäinen käynnistetty ja kolmas syntyi sitten ilman mitään kummempaa käynnistelyä. Mielenkiinnolla odottelen, että minkähänlainen synnytys tulee olemaan. Jotenkin pelottaa tuleva synnytys,kun kolme aiempaa mennyt suht hyvin niin tämän täytyy olla jotain aivan kauheeta.

Turvotusta pukkaa täälläkin. Ananasta olen yrittänyt syödä ja vettäkin juoda paljon. Ei nyt hirveästi ole auttanut. Eipä nuo jalat vielä niin mahdottoman tönköt oo, mutta aamuisin ei tahdo sormia saada koukkuun ja pistelee. Yöllä herätessä kädet ihan puuduksissa hartioihin asti. Ja puhelimessa puhuminen aiheuttaa puutumista jo minuutin jälkeen. Kait tämä helle sen tekee.... Sillä en muista että aiemmissa raskauksissa olisi ollut tuota turvotusta kun vasta ihan loppuviikoilla. Ovat syntyneet talvella ja alkukesästä.

Pitäisi vähentää tosiaan tuota suolaisen ja rasvaisen ruoan syömistä, ehkä helpottais olokin. Mutta olen niin perso kaikelle grillimakkaralle ym että aina tulee annettua periksi. Aamuisin ei enää maistu aamupala kuten ennenkin. Jotain hedelmää/mehua tulee otettua.

Tänään olisi pientä siivousta ja leipomista tiedossa. Huomenna olisi 30v synttärit!! :eek: Äiti lupasi tehdä kakun, sellaisen marenkikakun kermavaahdolla ja mansikoilla. NAM!!!!! Teen jotain pientä suolaista ja that´s it. En jaksa, enkä ehdi seistä koko iltaa keittiössä. Lapset pitävät niin kiireisenä, enkä muutenkaan ole mitään leipojatyyppiä. Eli jos jollain on antaa jotain hyviä tarjoiluehdotuksia, niin otan mieluusti vastaan. Jotain suolaista mikä olisi helppo tehdä ja siitä saisi tehtyä isommankin satsin. Prinsessalautasia ja mukeja aion hakea, ettei tartte tiskata. Jos vaikka laittais vähän serpentiinejäkin terassille roikkumaan :D

Huomenna onkin sitten viimeinen lääkäri ja neuvolasta sain lähetteen äitipolille ultraan. Siis ihan sen takia, että esikoinen syntyi sektiolla. En tästä nuorimmasta tarvinnut mennä, mutta nyt on vaihtunut terkka ja hän pisti mut heti sinne. Ihan kiva toisaalta, saada vähän kokoarviota ja jospa kätilö kurkkaisi tuolla 3d:lläkin tuota pikkuista :) Tyttöä on luvattu rakenneultrassa, joten täytyy vielä kysästä onko edelleen neiti vai kenties muuttunut pojuksi.
Tyttövaatteita olen hamstrannut, vaikka on niitä jo aika hyvin jäänyt nuorimmaiselta.

Nojoo, tulipahan taas omaa napaa ja kaikkea muutakin höpinää. Nyt lapset kutsuu, eiku menoks ja sitten pihalle nauttiin auringosta!

Amaria 37+2
 
Outikon lapsivesiasiaa mietin. Jos kerran ultratessa vielä näky että vettä oli normaalisti, niin pakkohan sen on olla niin että ne vedet on sit vaan menny jossain kohtaa myöhemmin. NO, pääasia että kaikki on nyt hienosti! :)

Mulla oli vähän hermoheikko yö. Ei suppareita tai mitään, mut en juuri illalla nukkumaan mennä liikkeitä tuntenu vaikka normaalisti suorastaan riehuu sillon. Aamulla ku heräsin niin ihan sama ja mietin ettei kyllä yölläkään mun ollessa hereillä liikehtiny siellä. Hain sitte pari palaa suklaata ja menin maate. Muutamassa minuutissa poika heräs ja alko potkimaan. :)

Kikka mä oon ymmärtäny ihan samoin että niiden koppien valokuvia ei välttämättä hyväksytä virallisiin asiapapereihin. Eli ihan oikeessa olit! Miehes riehu nyt ihan turhaan, jaksamista!

Aniit 37+5
 
Ouska mulla ihan samanlaista kun sulla ja kätilö sanoi eilen, että lähipäivinä varmasti tapahtuu..
Maha kovana koko ajan: kun nousee ylös, laskeutuu, kävelee, yskii, nauraa... Ärsyttävä tunne ja lisänä inhottavat "menkka"kivut. Toivon todella, että kätilö oli oikeassa ja jotain rupee tapahtumaan.
Lapsivesien menemisestä on näköjään muutkin olleet huolissaan. Lohduttavaa :) Just mies vakuutteli, että kyllä me oltais huomattu ja mä selittelin "mutku siellä keskustelupalstallakin oli käyny niin ettei huomannu" ja sit laskettiin liikkeitä kilpaa kun sain miehenkin huolestumaan :D Kaikki kunnossa onneks.
Outiko onnea ja kiitti kertomuksesta! Ei mulle jäänyt ainakaan mitään sektiokammofiilistä, vaan oli tosi kiva kuulla et näinkin voi käydä ja silti kaikki kääntyy hyväksi.
 
Äippäpolilla käyty. Sain komennuksen mennä matkalaukun kans suoraan synnärille ens keskiviikkona. Sillon vielä ultraillaan kokoa ja tarjontaa ja päätetään sitte toimintatapa. Ja toimitaan. H-hetki siis tiedossa täällä: 12.8 :)

Sinderella 37+2
 
Outiko kiva kun jaksoit käydä kertomassa teidän tarinanne.. Onneksi lähditte sinne äippäpolille sillon.. :) On kyllä niin ihanan näkönen poika teillä.. Ihanaa kun miehesi on ollut apunasi. :)

Apua mä taas unohdin jollekkin piti jotain kommentoida.. :|

Mulla tänään neuvola toivottavasti kaik olis hyvin.. Toisaalta en haluis ollenkaan edes kuunnella niitä sydämmensykkeitä.. kuulostaa niin inhottavilta ne extralyönnit, kuulostaa enempi siltä ku sydän jättäs yhden lyönnin välistä.. :'( no ehkä tämä tästä..

mukavaa päivää kaikille..

piritta ja moggulaa 38+5
 
heips...

täällä poksuu.. ja limaa tulee reippaanlaisesti...jos viikon sisällä pääsis hommiin sit..jes!!

tänään tiedossa hanko-tammisaari reissu, joten katotaan tuottaako tulosta...

onnea muillekkin poksujille!

ps. kerrankin mulla on hyvä fiilis ja kivapäivä tulossa..

omppuli ja öttiäinen rv. 37 *poks*
 
Kiitos Outiko synnäri tarinasta! Sulla oli toisiaan pikkasen vipinää, mutta pääasia et kaikki meni hyvin =)

Sinderella jännää kun tietää et milloin tapahtuu =)


Itsellä ollut hirvee hedari eilisillasta asti :/ Panadolia olen ottanut, mut siltikin jyskyttää toispuoleisesti. Loppuis jo :kieh:

Samaten mua nyt huolestuttaa nää liikkeet... Mä en ole kauheesti tehnyt tota liikelaskentaa, mutta musta tää liikkuu ihan älyvähän
:/ Olen vielä NIIN huono kanssa mihinkään soittamaan ja kyselemään et huolehdinko liikaa :headwall: Ja kun tää ON JO kumminkin kolmas raskaus niin luulis sitä muistavan, miten pojat liikkuivat tuolla viime vko. , mut EN muista! :snotty:
Huomenna ois neuvola, mutta siellä joku sijainen paikalla, ei ihan pätevä... Mitä siltäkin sit kysyy??
Tuntuu et Jorviinkaan ei viitsis "turhaan" lähteä näytille, jos mä vaan turhaan täällä panikoin.
Tolla dopplerilla pystyn kuuntelemaan nuo sydänäänet itse, mutta enhän mä tiedä ja osaa kuunnella jos oiskin jotain vialla :ashamed:
Kyl tää murehteminen on persiistä....

La. ois sit ne veljen häät :heart: Saa nähdä päästäänkö.... Mulla kyllä se fiilis et tää menee yli.

hellu ja walma 38+0 Poks
 

Yhteistyössä