ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Ihanaa, MIES kokkaa!

ah on mullakin ilon aiheet :)
Onnea taas vaavoista, ison oli joku huh pyöräyttänyt rupesin jo iha miettii et jos itelki sattuis isompi tapaus tuleen ni noist vaatteist puolet jäis kaappii B)

Nyt aletaan sitten ihan käyttämään ja kokeileen näitä poppa konsteja koti konsteja millä ihmiset tykkää niistä puhua :) Eli äsken tuli saunomista treenattua ja ihan ku pikkiriikkisen olis supistuksia alkanut suihkussa tuleen :D
Nyt nenä niiskuttaa jo herkullista jauheliha kastiketta njam!
Jälkkäriks luvassa lettuja, TUPLA nam!
:LOL: hahaa ja vielä me mammat ihmetellää et miks ei leijonan pennut tule jo ulos :LOL: No ei kai ne halua herkkujen keskeltä mihinkää, taitavat aavistaa et sit ei samallaista nannaa tuukkaa ;)

Ruokaa oli joku pohtinut sairaalassa. Samaa minä!?! Mites kättärillä? ja mitä sinne oikeeesti vois ottaa mukaa, oon miettinyt ananas murskaa ja toki pyydän sit ukkoo varmaa mieli tekojen mukaa tuomaa tullessaa jotain :) mites muut?
mmmh, huomenna kelan ekat rahat ja itku pitkästä ilosta ku laskuvuori katoaa silmissä :)

Jaksamisia kaikille! Täällä alotetaan nyt kanssa loppu kiriä ja toivotaan että olis lapsi ottanut mallia mun puolelta ja tulis ajoissa (mies ja häne veljet menneet yli)

Sonjuska ja Nala 39+5
Hokasin muute just et oon vaa miettinyt et sielt tulee leijona, mut entäs ku tuleeki neitsyt... 23 päivä eteenpäin alkaa neitsyet :) Pitääki tutustua vähä paremmi kyseisee horoskooppii :)
 
Au au ja vielä kerran au...
Supistelee supistelee...
Tätähän mä halusin mutta au silti...toivottavasti nää supistukset jatkuis ja pääsis tositoimiin...ei tällasta kipua kestä montaa päivää :/
Yöllä tosiaan supisteli jo ja nyt tunnin aikana tullu aika säännöllisesti, viimeiset 4 supparia oon kirjannu kylläki vaan mutta ovat n.10min välein tulleet ja ovat kipeitä!!
Sori, tällä kertaa tuli vaan omaa napaa...on nyt vähän vaikea keskittyä muuhun kun toivoo vaan että nää supparit ei hyytyis ja pääsis hommiin :p

Elokuuvauva09 ja masukki 40+4
 
Kiitos, paapelo, tsempistä. :flower: mulla on vielä tähän päälle astma, joka on kyllä raskausaikana ollut tosi hyvin kuosissa ja lääkitystäkin olen tarvinnut vain tarvittaessa. Mutta se on kyllä sellainen, joka äityy aina flunssan aikaan. No piippua vetelen nyt lähipäivät, ettei mee keuhkot ihan tukkoon. :whistle: oon kyllä äippäpolilla maininnut astmasta, että ovat tietoisia.

Tyttönen, hienot kotiintulovaatteet! :)

Mä fiilistelen uudesta imurista. Käytiin eilen ostaa ja en ole päässyt kokeilemaan, koska selkä tykkää huonoa. Mutta ihaillut oon sitä tossa muuten. Ostettiin tällainen: http://www.electrolux.fi/node38.aspx?productId=32544

Nyt taas sohvalle vaakatasoon. Sainkin jonkun aikaa nukuttua tossa ja luulen, että uni maistuu vieläkin.

Luminella ja matkustaja 41+3
 
Heipä hei!

Illusialta ja Sadepäivän ilolta varmaan kuullaan jossain vaiheessa, että kumpi sieltä on tullut!?! :heart:

OnSiisKevät, kovasti sinne sairaalaan parantumisia ja jaksamisia! :hug:

RangaTanga, Minerva ja Ciltilda, lämpöiset onnittelut pienokaisista kaikkien koko perheille!!! :flower: :heart:

Piritta, mulla on ne sydän epäilykset katsottu myös johtuvan ihan jostain sydänhermojohtoratojen kypsymättömyydestä. Eli niittenhän pitäisi ihan luonnostaan kypsyä! =)

Sonjuska, täällä kanssa tänään mietittiin eka kertaa, että tuleekohan sittenkin neitsyt? Olin ihan ajatellut koko ajan, että tulee leijona vaikkakin mulla la 24.8 ja silloinhan ollaan jo neitsyitä. Mutta kun esikoinenkin syntyi sen lähes kaksi viikkoa etuajassa niin sitä ajatteli tämänkin syntyvän, mutta toisinpa näyttää käyvän...

Mä en edes kuulu facebookkiin. Ois mukava kyllä jatkaa palstailua täällä kaksplussakin sivuilla, ettei kaikki häviä ainoastaan sinne facebookkiin... :D

Sairaalakassista, että nyt viikonloppuna jotain vaatetta laitoin itelle reppuun kotiinpalua varten ja toilettelaukun valmiiksi pakkaan siinä lähtöhumussa sitten, mutta jotain olen jo sinne valmiiksi laittanut. Neuvolakortti, puhelin ja kamera mulla kyllä tärkeimmät! Meillä kyllä mies tuo sitten vauvanvaatteet meitä hakiessaan ja jotain herkkuja tarvittaessa tuo, kun tulevat meitä katsomaan. Eväitä en ole nytkään ajattelut ottaa, eka kerralla en myöskään edes hokannut eikä ois kyllä tarvinutkaan. Ei niitä ois kerennytkään missään välissä kukaan syömään, ku lähes heti vaan ponnistaan. Toisinhan voi tietty nyt käydä ja eväät oiskin pian tarpeelliset...esim. isille. Tiiä sitten.

Kukahan on tällä hetkellä synnyttämässä!?! =) Nipsu 39+1

Elokuuvauva, toivotaan, että nyt synnytys on käynnistynyt! Tsemppiä!
 
IhanaRakasKultaMato syntyi la 15.8. klo 10.38.

Synnytyskertomus
Vedet menivät siis klo 20 perjantaina ja supistukset alkoivat saman tien aika tiheinä. Mies lähti töistä kesken asiakkaan palvelun, oli sanonut vaan et "Vaimolta meni vedet, pakko lähtee" Asiakas oli vaan onnitellut :) Klo 23 supparit tulivat 2-3min välein ja lähdettiin sairaalaan. Jätin kätilölle saman tien bebesinfon sivuilla tekemäni synnytystoivelistan, mikä oli tosi hyvä kun en kivuiltani osannut oikein mitään sanoa. SEn verran puuskutin, että halusin kivunlievitystä.

Sainkin heti petidiiniä, jotta saisin rentoudututta, koska kohdunsuu oli auki vaan sormelle. Tarkoitus oli nukkua ja rentoutua, että synnytys lähtis etenemään. En todellakaan nukkunut, mies nukkui kyllä. Kivut jatkui, mutta sen verran eteni, että kohdun suu aukes 2cm ja pääsin synnytyssaliin ottamaan ilokaasua. Tunnin tai kaksi se auttoi ja kohdunsuus aukesi 6 senttiin, joten sain luvan epiduraaliin.

Sainkin sitten epiduraalia kaksi satsia, ja ne auttoi supistuskipuihin, mutta sit koski hanuriin tajuttomasti. Huusin siellä et "Mulla repee perse" :LOL: ja sain niihin kipuihin pudendaalipuudutuksen, jonka laittaminen sattui, mutta hyöty ole olematon. En suosittele.

Tässä kohti mulla oli tajuton tarve ponnistaa ja sainkin aloittaa esiponnistelun, jonka tarkoituksena oli laskea lasta alaspäin, se kun ei ollut laskeutunut lainkaan. Ponnistin ja ponnistin, mutta tiesin koko ajan, ettei mitään tapahdu. Sitä kesti tunnin tai kaksi ja olin aivan puhki kun lääkäri vaihtui ja uusi lääkäri tuli tutkimaan minua. Hän totesi, että vauva oli ylhäällä, määräsi kolmannen epiduraalisatsin ja kertoi, että odottelemme tunnin. Mikäli vauva ei yhtään laskeudu, minut leikattaisiin.

Epiduraali auttoi ja sain hiukan helpompaa oloa. Tunnin päästä vauva oli kuitenkin vain noussut ylöspäin ja niinpä klo 10 lääkäri teki sektiopäätöksen, mikä oli valtava helpotus. Vauva oli maailmassa 10.38 ja isä sai olla mukana leikkauksessa.

Minulle sektio oli ainoastaan positiivinen kokemus. Lääkäri sanoi myöhemmin, ettei vauva olisi mahtunut tulemaankaan lantiostani, joten omat raskauden aikaiset tuntemukseni olivat oikeita. Isä pääsi hoitamaan lasta heti sen synnyttyä ja heillä onkin ihana tiivis suhde jo nyt. Tänään siis pääsimme sairaalasta ja elämä on ihanaa!

Oon onnellinen kaikkien teidän puolesta, joilla tämä ihanuus on vasta edessä! Ihanaa loppuodotusta! :heart:

 
Lämpimät onnittelut kaikille vauvaantuneille :flower: On ollut taasen kiva lukea vauvakuulumisia ja synnytyskertomuksia.

Täällä elämä jatkuu vauvaa ja miehen leikkausta odotellessa. Ollaan eletty normaalia elämää ja yritetty ajatella positiivisesti. Vaikka kyllä vähän jännittää, että osuuko miehen leikkaus ja pikkusen syntymä samalle päivälle - mutta se olis kyllä jo tosi huonoa tuuria. Lähekkäin saattavat kyllä olla molemmat tapahtumat.

Sairaalakassia olen pakannut, kun lueskelin noista muutamista melkoisen nopeasti edenneistä synnytyksistä. Meiltä on kuitenkin 45 min ajomatka sairaalaan, joten jos synnytys etenisi nopeasti, niin siinä ei sitten ehtisi paljonkaan pakkailla. Naposteltavaksi laitoin vain suklaata (suosittelivat kun oltiin valmennuksessa kättärillä) ja luumuja, muuten ainakin kättäri tuntuis olevan ihan riittävästi syömistä tarjolla vuorokauden ympäri. Muuten olen sitten pakannut vauvan vaatteet, omat hygieniatarvikkeet, omat sisäkengät, aamutakin, imetysliivit jne. Kotiintulovaatteet pitää vielä katsoa valmiiksi. Niin ja otin mukaan myös kantoliinan, kun valmennuksessa sanoivat, että osa kätilöistä mielellään auttaa kantoliinan kanssa ja jopa suosittelivat, että kantoliinaa voisi käyttää jo synnärillä, jolloin vauva saa olla mahd. lähellä äitiä tai isiä.

Mä en myöskään ole tuolla facebookissa, vaan jatkan mielelläni palstailua täällä. Joten ehkäpä me Nipsu keksitään sitten oma palsta tuonne syntyneet tai vauvat 0-12 kk -osastolle, kunhan nyt ensin saadaan nyyttimme maailmaan. =)

Sen ihmeemmin mulla ei ole ollut supistuksia tai muita tuntemuksia, mitä nyt iltaisin välillä maha menee hiukan kovaksi tai tuntuu painetta ja kipuilee reisiin ja selkään. Tänään päivällä oli tuolla haaruksissa sellaisia "puukon iskuja", mutta nekin loppuivat melko lyhyeen.

Hyviä vointeja kaikille, niin vauvan jo saaneille kuin sitä kuumeisesti odottavillekin!!

Vuokko 38+1
 
unikuu108
mäkin tykkään enemmän jutella täällä kaksplussalla.onkohan meille elokuisille tehty omaa ketjua vauvojen puolelle.mä voin sen aloittaa(kun jakaannun) jos kukaan muu ei innostu. kun must toi facebook-sivu on tylsä juttelulle kun siinä näkyy vaan muutama juttu kerralla.
must oli niin kiva jutella esikosta ihan tonne leikki-ikään asti saman jengin kaa..ketju on tosin nyt laantunut kokonaan mut kyllähän tuota 2vuotta tuli juteltua siellä lähes päivittäin..
 
Minerva, Citilda ja Neydan onnittelut vauvoista! :heart:

Tyttönen kivat kotiintulovaatteet olit valinnut.

Tikrulle tsemppiä huomiseen.

Mä olen kyllä facebookissa muttajatkan kyllä täälläin palstailua jos vaan joku pinoa pistää pystyyn. Tietenkin sen mukaan miten jaksaa! =)

Huomenna taas neuvolaan ja varaan yliaikaiskontrollin aamulla. Mä tulen kirjoittelemaan huomenna enemmän, tänään ollut vähän pahamieli. :ashamed:

Päksäkkä 41+0 :heart:
 
pikainen päivitys tännekkin..

onnittelut vauvan saaneille..
mulla takana vrk jorvissa josta kotiuduin eilen kamalan migreenin lauettua vihdoinkin...(3pv kestikin)

tänään alkoi sit kamala kurkkukipu ja kylmähiki.. alilämmöllä mennään, nyt 35.7...aamulla matkaan nieluviljelyyn..
omppuli 38+6
 
Onnea Minervalle ja Citildalle :heart:

Täällä oon pakkaillu sairaalakasseja ja esikolle hoitolaukkua, kun menee huomenna mummolle. Tulee jo nyt esikkoa ikävä, kun miettii, ettei varmaan nähä sitten pariin päivään :/

Tänään kävin aamulla käyrässä, ihan oli ok, tosin vauva nukkui koko käyrällä olo ajan. Sitten lääkäri passitti mut tunniksi kaupungille syömään jotain sokerista ja sitten uudelleen käyrään. No, vauva varmaan osoitti mieltään, kun ei sittenkään viitsiti käyrällä paljon heilua. Päästivät kuitenkin kotiin. Nyt on sitten pitkin päivää mellastanu tuolla masussa :)

Täytyy rueta syömään ja laittamaan vielä loppuja tavaroita kasaan, huomenna h-hetki sitten 14.00 :) Tuun kertomaan mittoja sun muuta, kunhan pääsen koneelle. Moiks.

Helmiir ja Kerttu 39+6
 
Noniin, kirjoitan nyt tännekin. Meille syntyi siis 13.8 poikavauva klo 19.50 :heart: 4 160g ja 52cm, pipo 34cm. Pääsimme vasta eilen pois.. Kerron synnytystarinaa tarkemmin jahka jaksan ja ehdin :D mutta pikaisesti siis, päädyttiin hätäsektioon tässä tapauksessa. Vauvan sykkeet laskivat niin alas. En ehtinyt tajuta mitään ja se oli jo menoa. Ei ehkä mikään kauhean miellyttävä kokemus ja kipeänä sitten seuraavana päivänä sanoin äidillekin, että en ehkä teekkään toista lasta vähään aikaan. Mutta niin kuin sanotaan, aika kultaa muistot. Tuota jätkää kun on tuossa katsellut, niin kivut kummasti unohtuu, vaikka edelleen sattuu ihan ******* kävely ja liikkuminen.. enkä voi juuri tehdä mitään kotona. Mutta jotain hyvää tässä on, että mies on saanut hyvää harjoitusta, ja tekee kaiken ainakin toistaiseksi paremmin kuin minä :D

Luen jutut myöhemmin ja kirjoittelen tarkemmin synnytyskertomusta :)

Syntyi 41+6

Onnea vielä kaikille jotka lapsen ovat saaneet tällä välillä ja loppumatkaa tekeville :heart:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja omppuli74:
pikainen päivitys tännekkin..

onnittelut vauvan saaneille..
mulla takana vrk jorvissa josta kotiuduin eilen kamalan migreenin lauettua vihdoinkin...(3pv kestikin)

tänään alkoi sit kamala kurkkukipu ja kylmähiki.. alilämmöllä mennään, nyt 35.7...aamulla matkaan nieluviljelyyn..
omppuli 38+6
me ollaan oltu viikko (poika 1½vk) flunssassa.nuha,kurkkukipua ja hiki. ei kuumetta mutta uupunut olo.
 
Iltojaa
Tyttönen ihanat kotiintulovaatteet, teille vissiin luvattu poikaa.. :)
Neydan kiva kun kävit kertomassa oman tarinasi ja kiva kuulla että sektio oli myönteinen kokemus..
=)
Nipsulle kiitos kun kommentoit kirjoittamaani.. =) toivon mukaan meidän kummankin pikkuisella kyseessä olisi juuri nuo hermoratojen kypsymättömyys, viellä ne kerkiää kypsymään..

Mun sairaalakassin sisältö on aika samanlainen ku teillä muillakin..

Vitsi mua naurattaa tuo ihana mies ku se laittelee tuolla pyykkejä kuivumaan. ku ei se raukka osaa, ku siellä oli vielä edellisiä kuivumassa tai siis ne oli jo kuivia.. ni ihmetteli että miten saa uudet pyykit kuivumaan kun ei mahdu.. niin kaikkien ovien päälle sitten laitteli pyykkejä ja sitten sanoin että voi niitä kuivia pyykkejäki varmaa kaappiin laittaa niin tulee telineeseen tilaa.. :D

Käytiin äsken hakemassa pitsaa.. nami nami kyllä oli hyvää.. tänään on kyllä ollut tosi outo olo.. painetta tuntuu koko ajan alavatsalla..
No mutta hyviä öitä ja koittaakahan mammat kestää.. kohta meillä kaikilla ihanat nyytit kainalossa.. :heart:

piritta ja moggulaa 40+4
 


Tässä vielä meijän kotiintulovaatteet
eli:
puolipotkarit
body (varuiksi mukana myös pojalle sopivan värinen)
velour takki ja housut
nauhalakki
ja lisäksi sitten vielä sukat ja tumput..
ehkä vielä joku peitto päälle.. jos tälläiset ilmat
 
Kiitos kaikille onnitteluista!!! On tää vaan ihanaa, kun on uusi vauva kotona=)

Onnea Minerva, Citilda , Zinnie ja Neydan :flower: :flower: :flower: :flower: Olikohan muitakin vauvan saaneita, tuli niin pikaisesti lueskeltua juttuja vähän läpi.
Tekemistä riittää niin paljon näiden kolmen lapsosen kanssa, ettei paljon oo ehtinyt koneelle istumaan :LOL: Mä yritän sen synnytyskertomuksen joku kerta kirjoitella myös...

Mäkään en kuulu tuonne Facebookiin, eli mielelläni jatkaisin jutusteluja täällä Kaksplussalla Vauvat-osiossa :) Olisi kiva jos joku ehtii ja jaksaa perustaa meille ryhmän sinnekin.

Sairaalakassista oli kyselyä; Mulla oli mukana parit imetysliivit, omia vaatteita muutamalle päivälle, sandaalit, vauvalle kotiintulovaatteet, ristikkolehti, hammasharja+tahna, samppoot + muut pesuaineet, hiusharja, karkkia... siinä ne kai tais kaikki olla... ei nyt tule mieleen muuta...

Nyt täytyy lopetella. Tyttö heräilee iltamaidoille :heart: Tuntuu olevan niin rauhallinen vauva, että se vain nukkuu ja syö ja kakkaa :)

Tsemppiä kaikille, jotka vielä kärvistelette mahan ja raskausvaivojen kanssa. Toivottavasti pian kaikkien vauvat syntyy!

RangaTanga + Tyttönen 4 vrk :heart:
 
Zinnie onnenhalauksia! Ja Neydanille myös, kun en muista onnittelinko jo aikaisemmin! :flower: :heart: Helmiirille huomiselle kovasti tsemppiä! Luminellalle , Omppulille ja Unikuun porukalle paranemisia! Tästähän tuli oikee luettelo, olikohan muita... :D

Noh, pitäisi mennä nukkumaan, mutta ku ei osaa! Ihan yllättäin lapsivedet lähti sitten meneen 21.30 ja mistä ihmeestä sitä riittää niin paljon!?! :eek: En yhtää osannut odottaa, kun esikoiselta meni vasta sairaalassa. Soitin polille ja aamulla vasta mennä, jos ei tuu säännöllisiä supistuksia ja eipä tule...PITKÄ YÖ! Ja tuleeko vielä huomisestakin kuinka pitkä...apua! Esikoisen synnytys oli niin lyhyt ja nopea, että nyt hirvittää jos tää vaan venyy ja venyy...Ehkä mä yritän vaan mennä nukkumaan ja vuoraan sängyn pyyhkeillä.

Öitä! Nipsu 39+1, kohta 39+2
 
Tsemppiä Nipsu ja muut, joilla vauvanhakureissu on nyt sitten ihan koht sillänsä käsillä. Täältä tullaan sitten torstaina perästä...

Öitä leijonaemot, katsotaan, moni on yöllä lähtenyt haikarareissulle...

Tikru ja juuri poksahti 42+0 mittariin
 
unikuu108
tää on mun ainut poksuminen täällä palstailulla eli 40 lasissa on siis. hyvä kun en mä noita muita viikkoja paljoo muistanut.
mies sanoi eilen että jos sen kassin laittais kuitenkin valmiiks että jos tuleekin kiire lähtö.. sitä vaan jännittää vaikka ei ole edes eka kerta. eikä se itsekään osaa sanoa mikä sitä jännittää.

tän ja eilisen on jo ihan kiitettävästi kipuillut alaosasto muttei yhtään sellasta oikeeta mikä oikeesti koskisi.
olin vaan kun muistin nuista kivuista että pe.....le mun pitää vielä synnyttää.. että sehän sattuu ihan saatanasti.
sorry kiroominen mut niin se vaan on.
 
Hei taas. Poika yöunilla ja vanhemmilla laatuaikaa.. tietokoneiden kanssa :D
Naurattaa kun tehdään täällä kaikki yhdessä, lauletaan, puetaan, vaihdetaan vaipat, syötetään. Meillä on toistaiseksi ainakin hyvin säännöllinen ja
helppo vauva. Katotaan nyt miten käy kun ei oo enää vieraskorea..
Sairaalakassissa mulla oli omat pesuaineet ja lökäyökkäri, sekä vauvan kotiintulovaatteet. Yökkäri oli tarpeeton, kun mukavin olikin se sairaalakaapu. Kotiin suunnittelin tulevani samoilla vaatteilla kuin sairaalaan menin, muttamutta.. Mies joutui menemään eka yöksi kotiin kun ei saatu heti perhehuonetta. Se otti tohinoissaan kaikki tavarat mukaan ja tuli aamulla kiireellä takaisin- ilman tavaroita. Saatiin samana päivänä perhehuone ja kun oltiin sairaalasta pois lähdössä tajusin, ettei mulla ole vaatteita!! Jouduin tulla kotiin siinä kulahtaneissa yökkärin housuissa ja miehen paidassa :LOL:
Meillä oli vauvan kotiintulovaatteiden lisäksi yksi 50cm body mukana ja se olikin kiva "vierasvaate". Meillä kävi paljon vieraita (kuten toivoinkin) ja laitettiin se aina päälle vierastunneiksi, niin oli vauva koreana ja erottui muista :)

Mäkin jatkaisin mielellään täällä kirjottelua! Eli jos joku laittaa pinoa, niin mukana ollaan!!

Niin: Maitoa tulee vähän huonosti, ei ole kunnolla noussut vissiin sektiosta johtuen. Vauva söis hirmu usein, mistä päättelen ettei kerralla saa kunnolla, vaikka imee pitkiä aikoja. Mies kysyi sairaalassa kätilöltä kuinka pitkä pitäis olla imetysaika ja joku vanha täty vastas et 15min-5tuntia!!! Aamulla tuli nuorempi hoitsu ja sanoi et lopetat kun koskee liikaa tai kun menee hermot, niin annetaan lisämaitoa. Nyt se on saanu päivittäin lisämaitoa, tänään tosin vain kerran kun mä olin sellasessa veripaikkausoperaatiossa (epiduraalin/leikkauspuudutuksen jälkimaininkeja..)

Tulipa taas juttua ja pelkkää omaa napaa.. Sorry! Aktivoidun muidenin asioihin heti huomenna
 
Huhhuh, mietin tässä että jokohan sitä viitsis sairaalaan soitella...suppareita tullu pitkin iltaa ja kymmenen jälkeen 5-10min välein ja nyt on jo aika kivuliaita :eek:
Tosin ei ne kestoltaan ole kun ehkä n.30s kerrallaan mutta sattuu...sattuu...

Elokuuvauva09 ja masukki 40+5
 
Mäkin heräsin tossa reilu tunti sitten supistuksiin jotka eivät ole vielä kauhean kipeitä mutta nukkumisen estävät tehokkaasti. Illalla alkoi nukkumaan mennessä. No onneksi sain kolme tuntia nukuttua. Mä ajattelin kohta koittaa mennä takaisin nukkumaan. Supistukset kun ovat hyvin epäsäännöllisiä ja kestää noin 30 sekuntia.
Elokuuvauva tsemppiä!

Zinnielle tännekin onnittelut! :heart:

Päksäkkä 41+1 :heart:
 
Noh, soitin sinne synnärille äsken... se kätilö tai joku vaan kysy ensin että onko vedet menny ja eihän mulla (kai) niitä oo menny ni sitten se vaan sanos että oo vaan kotona niin kauan ku pystyy...muttaku en mä tiedä mitä se tarkottaa ja että kipeytyykö nää tästä vielä (toivottavasti ei paljon ainakaan!)...en tiiä mitä pitäis tehä, en todellakaan halua mennä sinne ja sitten ne käännyttää mut pois mutta en kyl toisaalta kestä näitä kipujakaan kovin hyvin, huoh. AU, taas tulee suppari!!! Tietty vois kai sinne mennä ihan vaan hakemaan jotain kivunlievitystä... äh, en tiiä mitä teen :ashamed:
Itkettää...ei nää kivut vaan tää epätietoinen/-toivoinen/levoton olo :'(
Noh, kai tää tästä...tai sitten ei...äääääh... :headwall:

Elokuuvauva09 ja masukki 40+5
 

Yhteistyössä