ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

nasu29 ihan JUMBO ISOT onnittelut! Se on jotenkin niin mahtavaa kuulla kun vauvaa odotetaan pitkän odotus ajan jälkeen.
La vida es un destino kurja jos on pissatulehdus. Mulla oli esikon alkuraskauden aikana kolme tulehusta peräkkäin ja söinkin sitten estolääkettä rv20 saakka! Onko sulla aikasemin ollu tulehuksia? Ota näyte ja käy viemässä tk:n. Ja hirveesti juotavaa!!
 
Olen yksin kotona... esikko koulussa ja kakkonen pikkueskarissa... täällä vietän vapaapäivääni pohtien asioita. Ajatuksiini on tullu kaikenlaisia ihmeellisyyksiä. Hormonit, oih, ne niiiiiiiin ihanat hormonit!! Välillä mietin, että kuinka väärin tämä uusi raskaus on vanhempia lapsiani kohtaan. Väsymykseni takia kun olen joutunut laiminlyömään yhteisiä pelihetkiä ja muita touhutuokioita... Sitten kun vauva syntyy, niin hän vie taas oman osansa huomiosta, jonka olen tähän asti voinut jakaa ykkösen ja kakkosen kanssa. Välillä täällä itkee tirauttelen... odotan kovasti sitä hetkeä, että voin kertoa lapsille tästä raskaudesta ja että se väsyttää äitiä nyt muutaman viikon ajan... jospa ne sitten paremmin ymmärtäis, tai sitten ei.
Mulla oli samanlaisia tuntemuksia myös sillon kun odotin kakkosta. Ärsyttää tämmönen, koska tiedän ettei kukaan kärsi ja vauva kuitenkin antaa kaikille paljon enemmän, kuin ottaa... Noh, mutta minä olen tällainen :)

Synnytyksistä... ensimmäinen kesti 45min. En tuntenut lainkaan kipua, ainut mikä koski, oli ompeleiden laitto. Toinen kesti 1h30min ja kivut oli valtaisat ja oksensin hurjasti... huusin kivunlievitystä, mutta en saanut. Onneksi oli suht nopeasti ohi, pidempään en olisi kestänyt.

Voi kun saisin itseni piristymään tästä surullisesta olosta! Ja voisin käyttää vapaapäiväni vaikka Joulun laittoon... nyt kun teen sitten 7pv töitä ja ennen aattoa ei ole vapaita. Saattaa äippä Joulun nukkua... hoitoala on välillä aika raastava. Voimia, jaksamista ja :hug: kaikille!!
 
Moi. Liittyisin joukkoonne. En ole vielä ehtinyt juttujanne lukasta,mutta eiköhän sekin aika tule ;)
Eli su tein plussan.Laskurin mukaan 20.8 LA-tiedän että ainakin muutamia päiviä tulee muuttuun,mutta mennään tuolla tiedolla nyt.
Esikoinen 06/07-tyttö. Ikää 27v. Mitäs muuta piti kertoa?
Nyt kärsin flunssasta ja poskiontelotulehduksesta,etten raskauteen ole ehtinyt kiinnittää paljoa huomiota,mutta eiköhän se tästä. Toivon vaan että siellä tosiaan kasvaa pikkuinen oikeassa paikassa ym.
Palaillaan.
 
Mulla eiliseen iltaan asti ollut "oireita" ( sellainen jännä tunne masussa), mutta tänään ei mitään.. !? Panikoivana ihmisenä tietysti nyt pelkään, että kaikki ei ole hyvin :( !! kamalaa tämä odottelu.. olispa 12viikkoa jo täys.
 
sukkapari joo miul oli esikkoa odottaessa kans kolme pissatulehdusta pari peräkkäin. Se oli kyllä tosi inhottavaa. Vettä oon juonu paljon, ja eikös se karpalomehu ollut joka auttoi? Näin muistelisin. Taidan käydä jossain vaiheessa kipasee kaupasta.

Niin ja pakko jakaa tää teidän kanssa. Näin paljon tuleva isosisko rakastaa masussa olevaa Öntykkää



Koko ajan pussailemassa ja halailemassa massua. :heart: :heart:
 
otawalle :hug:

Mukaviakin kuulumisia ultrista oli, onnittelut niistä ja uusille myös!
:flower:

Mulla on tänään tosi huono päivä, olo on kuin jyrän alle jäänyt ja sellaisia menkkamaisia kipuja hela tiden. Tosi syvältä tää olo.
Vaan, johan olikin muutaman päivän parempi olo. Mä kuulun siihen ihmisryhmään, joka ei oksenna, joten jylläävä paha olo vain jatkuu ja jatkuu, koska en saa oksennettua. Vaan, ei se kai auttaisi kun hetkeksi.

Joo, tarpeeksi valitusta.

Synnytyksiä oli täällä käyty läpi, omani oli pitkä mutta ihan siedettävä, pahinta oli ehkä epiduraalin laitto... ;)
Kaikkiaan homma kesti lähes vuorokauden, papereissa lukee kait reilu 15h, mutta olin jo koko päivän kärvistellyt suppareissa käyrällä.
Mutta ei muuta valittamista kuin kesto ja tylsä kätilö, muuten kaikki meni ihan hyvin. Ja ponnistus kesti vartin, joten aika nopeesti meni toi loppuvaihe.
Eipä sitä kannata etukäteen murehtia, mä ainakin ajattelin että kätilöt on siel auttamassa ja tietävät mitä tarvitsee tehdä. Ja meillä synnytystapa ratkesi vasta 36+ viikolla, joten ei ehtinyt murehtia kauheasti sitä etukäteen.

Mutta nyt täytyy ryhdistäytyä ja ruveta tekemään jotain järkevää, huomenna neuvola, en kovin innostunut ole jälleennäkemisestä terkan kanssa... :headwall:

Treelo 8+1 ( tai vähän vähemmän )
 
Oi miten ihana kuva La Vida! :heart:

Aivan mielettömästi haleja ja voimia Otawalle!!! Aina sen joku vaan joutuu kokemaan ja sanat ei kyllä riitä siihen miten pahoillani olen. :hug:

Olipa mukava lueskella synnytyskertomuksia. Kävin ekassa raskaudessa pelkopolilla ja siitä oli apua, mutta synnytys meni sitten töykeän kätilön takia tosi huonosti, minulle jäi siitä kauhea olo. Ei menny kun 20min kun paikat avautu kahdeksaan senttiin ja menin ihan paniikkiin kivusta. Kätilö vain totesi (kun viimein tuli edes paikalle), että "jos et nyt ryhdistäydy, niin lapsi ei selviä" ja lapsella ei ollut mitään hätää oikeasti. Kipu oli aivan mieletöntä, mutta hyvin meni sitten, ponnistusvaihe kesti vain 15min. Olin hakeutunut pelkopolille juuri tuon lapsen menettämisen pelossa ja tosiaan näin sitten kävi... Ei auta kuin toivoa, että seuraavaan synnytykseen saan kivunlievitystä ja asiallisen kätilön.

Edellenkään ei oireita. Kaikki te, joilla on kauheaa pahoinvointia, saatte kaikki sympatiat! Itse ekassa kärsin tosi rajusta ja pitkään. Jos mehujäät ja pillimehut ei auta, niin kokeilkaa sea-band -rannekkeita. Niitä saa apteekistä alle parilla kympillä ja ovat juuri pahoinvointiin tarkoitettu. Perustuvat akupunktiopisteisiin, joita ranteissa olevat muovihelmet painaa. Monet ovat sanoneet, että oikeasti auttaa. Minulla ei ole niistä kokemusta, mutta hankin heti jos pahoinvointi iskee. On se niin kamalaa!!!

Onnea kaikille ultrassa käyneille!!! Minulla edessä ensi maanantaina.

Pahoinvointia odotellessa...

5+6
 
uskaltaisinko/kehtaisinko soittaa äitiyspolille ja kysyä pääsisinkö tarkistuttaan eli ultraan nyt, mulla menee hermot kuitenkin kun koko ajan kalvaa pelko onko masussa kaikki hyvin ja onko sielä edes mitään kuitenkaan. miehellä samat pelot ei uskalla reagoida mitenkään, pettymyksiä vuosien aikana jo monta. :'( nyt syksyllä kävin vuodon takia ja otettiin kokeet ja ultrattiin pariin otteeseen olin "valeraskaana" vuoto olikin normaali kuukautisvuoto. silloin sanoivat että jos tulee jotain kysyttävää tai huolia niin ottaa yhteyttä. uskaltaisinko... :ashamed: :snotty: helpottais kun sais ultralla tietää mitä masussa oikeesti tapahtuu... on tämä kyllä niin erilaista kuin noi aikasemman kesken menneet.. mut just "tällä" viikolla kesken menneet. illalla nousin liika nopeesti soffalta sivuttain ja voi luoja kun repäsi kipeesti, kaksin kerroin olin hetken huutaen, ukkokin säikähti. :x loppu illan hyppäsinkin vessassa tarkistaan alkoiko vuotaan :headwall: nyt tuntuu että järki lähtee kun selkää vihloo niin kuin aikaisemmissa km:ssa.
 
no ni... kyyneleet valuu... iloisesti ottivat asiani hoitaakseen ja tarkisti tiedoista että kyllä ilman muuta tässä tilanteessa pääset tarkistukseen. sain perjantai päivälle ajan ultraan. =) huh! helpotti nyt jo huomattavasti! nytkun vielä pärjäis perjantaihin asti...kauhee nyt alko kädetkin täristä. ihanan tuntuisia hoitajia oli puhelimessa kun yhdistivät toisilleen. :heart: perjantaina sitten tiedetään! :saint:
 
Tervetuloa uusille :flower:

Mandylle iso kiitos uudesta ja ihanasta listasta :flower: :heart:

Otawalle suuri :hug:


Mä voin ihan sairaan huonosti :$ välillä tulee ykä ja välillä vaan etoo voimakkaasti. Ei oo ollu tämmöstä muissa raskauksissa. Ei oo voimia keskittyä mihinkään muuhun ku et jotenki selviäis päivästä toiseen. Tää pahoinvointi on kyl saanu mut ihan polvilleen......
Toivottavasti tää helpottaa alun jälkeen






Hudjuke 6+4
 
P123 positiivisten ajatusten ryöppy täältä! tuuthan kertoilemaan sitten :)

ne positiiviset ajatukset piää jakaa sit Pekunallen kanssa, että jaksaa odottaa perjantaihin ja että aika menee nopeesti.


kivoja nuo synnytyskertomukset :) lisää vaan jos jollain on jaettavana.

Nibbler ja Bart 6+0
 
pekunalle :hug:
HYI ällötys.. anoppi tuli opettaan mua miten tehhään leipäjuustoa.. ja toivat tullessaan hirvenlihasylttyä kattilallisen... :x :x mille se haisi.. oli kyl työn ja tuskan alla et sain laitettua syltyn yökkimättä rasioihin. Maistaa en uskaltanu..
 
otawa :hug: ja paljon tsemppiä tulevaan.

Noita iloisia ultrakuulumisia on kiva lukea, tulee postiviinen olo itellekin. Kun miulla on välillä vieläkin ihan kauhee pelko keskenmenosta.

Mandy, en käynyt laskemassa. Lenkkeilemässä ja syömässä hyvin lähinnä. Miehen kaveri osti sieltä mökin ja oli pienimuotoiset pikkujoulut siellä :) Varmaan mennään uudestaan talven/kevään/kesän tai kaikkien noiden aikana. Olisi kiva laskeakin (tai oikeastaan opetalla, koska miulla on kammo :)) mutta eipä tuo taida onnistua kun oon paksuna. Juokseminen tuntuu vielä hyvältä, saa nähdä kuinka kauan.
 
Ihan aluksi Otawalle :hug: - oli jäänyt pois edellisestä meilistä.

Kiitos positiivisita ajatuksista Nibler =) Oma ultrakäyntini oli jokseenkin turha. Lääkäri sanoi heti että heidän (vanhalla) koneella ei todennäköisesti näy alle 7 viikkoiset raskaudet kunnolla. (Omien laskujen mukaan itsellä vasta 6+1)Tunnusteli kyllä kohdun kasvaneen ja ultralla mahdollisesti raskaus kohtuontelossa. Ei kuitenkaan varmasti mitattavissa. Kontrolli viikon päästä.

Tästä huolimatta hiukan positiivisempi olo. Tsemppiä Elokuun 09 mammalle, kai niitä voi olla oireettomiakin päiviä? Vai tuliko jo oireet takaisin entistä voimakkaampina? =)

Ps ihana kuva la vida ^_^


Tsemppiä ja voimia kaikille oksenteleville ja pahoinvoiville!! Ja tervetuloa kaikille uusille.

Terkuin P123
 
Tervetuloa uudet; nasu29, Pompula81 ja tokka! Listalta löydytte. :flower: Onnea kovasti plussista.

Tänään en taida ehtiä tänne kovin kirjoittelemaan. Mun sydänystävä tulee illallä käymään ja saunomaan ja jää yöksi. Voi olla, että meillä on paljon keskusteltavaa. Aion kertoa hänelle tästä masuasukista. :)

Tsemppiä kovasti teille pahoinvoiville!

Mandy ja nappula 7+2
 
Huh mikä päivä takana!!! Mä olin jouluostoksilla monta tuntia ja oon ihan poikki.
Onneksi sain kaikki viimeisetkin lahjat ostettua jo :) Mutta oli ihanaa kun sain välillä ihan omaa aikaa ilman lapsia:D

pekunalle tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki on kunnossa :hug:

La vida es un destino Ihana kuva sun tytöstä :heart:
Kävitkö tk:ssa jo? Toivottavasti saat tulehduksen nopeasti hoidettua pois, jos oli sellainen.
Mulla oli ekan synnytyksen jälkeen muutaman kerran se tulehdus ja oli kyllä inhottavaa. Mä söin ennen tokaa synnytystä jonkun aikaa niitä Karpalokapseleita (luontaistuotetta) ehkäisemään tulehdusta. Apteekin mukaan ainakin niitä sai käyttää raskausaikanakin, ja mulla ei niitä tulehduksia sitten tullut. Ehkä tietysti voit neuvolastakin kysyä, jos sellasia kannattais käyttää? Tai sitten juo päivittäin lasillinen karpalomehua..
Mä myöhemmin vastailen taas sulle yv:henkin, kun ehdin :)

chick-82 Mulla on ollut ihan samanlaisia ajatuksia kun sullakin. Tuntuu niin pahalta lasten puolesta, kuinka vauva vie sitten suurimman osan ajasta, kun sitä täytyy imettää ja vaihtaa vaippoja jatkuvasti jne.. Raskausaikakaan ei varmaan tule taaskaan olemaan niin helppo, eli jää välillä ulkona liikkumiset ja leikkimiset vähemmälle.
Sairaalassa olokin oli aivan kamalaa, kun kakkonen syntyi. Itkeskelin siellä jatkuvasti, kun ajattelin miten tyttö pärjää muutaman päivän ilman mua :ashamed: Mutta kyllä lapset tottuu, vaikka tuleehan sitä mustasukkaisuuttakin taas tietysti olemaan :LOL:

Elokuun 09 mamma Mullakin välillä pahoinvointi loppuu. Oon tietysti heti huolestunut, kun mun keskenmenneessä raskaudessa ei ollut ollenkaan pahoinvointia, kaikissa muissa on ollut. Mutta onhan meidän raskaudet vielä niin alussa, että kai sitä ehtii vielä oksenteleen monta viikkoa, että sitten jo toivoo ettei oliskaan pahoinvointia :whistle:

Onko täällä muita, joilla tulee useampi lapsi pienellä ikäerolla? Meidän esikoisella on 4v synttärit muutama päivä ennen tämän uuden vauvan laskettua aikaa. Poika on vauvan syntyessä 1v9kk. Tulee varmaan tekemistä riittämään, varmaan on kaksi vaippaikäistä samaan aikaan. Jännittävää, kuinka sitä pärjää!!

Mä lähden lämmitteleen saunaa! Oon koko päivän odottanut, että pääsisin saunaan, kun mä PALELEN jatkuvasti :/ Tekis mieli olla peiton alla tai saunassa koko aika =)

RangaTanga rv 5+2 :heart:
 
Hei kaikille, olin pitkään netti pimennossa ja nyt vihdoin saatiin näyttö kuntoon niin heti ryntäsin tänne =) Täällä on porukka kasvanut hurjasti, onnea siis uusille Leijonamammoille =)

Mulla alkoi tänään koskee mahaan ja samalla alkoi lisääntyvä vuoto, veikkaan että tää menee kesken :'( tämän illan yritän huilata mutta huomenna varmaan pakko soittaa neuvolaan. Onko teillä muilla kokemusta kuinka tää homma tästä etenee, saako neuvolasta lähetteen jonnekkin vai seuraillaanko vain tilannetta. Olisko parempi tilata aika yksityiselle?

Mä ehdin jo tilata meidän pojalle ISOVELI paidankin...ja leipoakkin pitäis kun täytän viikonloppuna 30, arvatkaa kerran huvittaako/ jaksanko tehdä nyt mitään...

Tsemppiä muille odotukseen, minä vielä toivon täällä parasta mutta pelkään kauheasti nyt sitten pahinta!
 
Tervehdys pitkästä aikaa!
Kyllä on hienot sivut ja nimikin on kovin osuva ja söpö :heart: . Kiitokset Mandy81.lle, kun jaksaa päivittää listaa.
Viikonloppu meni töissä ja nytkin on yövuorot meneillään. Yllättävän hyvin jaksoin valvoa ekan yön, mutta turvotus oli jotain hirveää. ...No onneksi mulla ei ole kovin paljon yövuoroja.

Nasu29 ja HelinäKeiju75.lle erityisesti paljon onnea plussauutisista! Itsekin saman mankelin läpi kulkeneena, ymmärrän fiilikset plussasta, mutta sitten kuitenkin on se kauhea pelko, jos tämä ei kestäkään.

Joka päivä kuulostelen oireita ja edelleen wc-käynnit pelottaa. Rinnat on kipeet, ajoittain tuntuu kuin joku kääntäisi veistä haavassa. Alavatsalla tuntuu sellasia vihlaisuja ja jomottelua sekä etenkin iltaisin välillä on etova olo. Oikeastaan kaikki oireet tulee ja menee.
Vielä viikko ultraan! Tuntuu niin pitkältä ajalta.

-kardemumma80 rv 5+4


muoks. H-a-n-n-e ehtikin väliin... Voimia!! Nyt yrität ottaa levon kannalta. Luulen, että tässä vaiheessa ei voi tehdä muuta kuin odottaa. Jos kivut yltyy, niin sit hakeudu päivystykseen, mutta muuten vain seurattava tilannetta.
 

Yhteistyössä