ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Otawa: :hug: . Ei ollut sitten tama tarkoitettu teidan vauvaksi... Voimia, mulla meni kesken viikoilla 10+0 edellinen raskaus.

Joku muukin taalla valitti hormoneistaan. Ma olen ollut ihan kauhea itkuinen akapussi jo monta paivaa. Kaikki mita mies sanoo pitaa tulkita ilkeimman kautta ja sitten oikein tarisen raivosta kun saan itseni psyykattua uskomaan etta tuo mies on ihan hirvio :ashamed: . Lohduksi kavin tanaan shoppailemassa huulipunan, kynsilakan, ihananvarisia villalankoja ja puikot (omiin) villasukkiin ja uuden alusvaatesetin, vaikka tissit on ihan megakokoiset ja muutenkin kroppa muutostilassa :headwall: . Mutta ah, kylla se vahan auttoi.

Nyt neulomaan ja laittamaan kynsilakkaa... Ja hieromaan sopua miehen kanssa (ehka...)

Ai niin, ja H-a-n-n-en pikkuiselle tarrasukkia... (Mutta jos nyt pahin tapahtuu: Mina pysyttelin kotona koko keskenmenon ajan, kipuihin otin buranaa ja yritin vahan seurata millaista tavaraa sielta tuli ulos jotta varmistuisin onko kaikki tullut. Vuosin ihan solkenaan kolme paivaa. Jossain vaiheessa kannattaa soittaa neuvolaan aika jalkitarkastukseen.)

(Tai siis en nyt ihan koko ajan pysytellyt sisatiloissa, kaytiin kavelyilla lahiymparistossa, ja sitten kun taas tuntui etta tavaraa tulee lisaa niin palasin vessanpontolle. En ollut toissa siihen aikaan, mutta en ehka olisi kyennyt niina paivina toimistotuolilla paljon istuskelemaan.)
 
:wave: Voihan sanonko mikä! |O |O
Täällä alkaneet nyt suonenvedot. Siis tää on vaiva jota en olis halunnu.!! Polin stepperillä ja silloin jo meinasi alkaa kramppaamaan mutta onneksi meni ohi, mutta suihkussa sitten kun pesin hiuksia rupesi kainalosta kramppaamaan. |O se tuntui aika inhottavalle.

Mitäs liikuntaa muut odottavat äidit harrastaa?
Ite kävelen päivittäin ja poljen tuolla stepperillä pyrin polkemaan 3-4kertaa viikossa. Nyt oon kyl tehnyt useamminkin kun joku ihme liikunta vimma iskenyt. Siis vaikka liikun muutenkin paljon niin nyt pitäis koko ajan olla jotain liikuntaa :p

Niin alkaa tuntua repimiskipuja jos äkkiä liikahtaa tai venyttää alaosaa jotenkin kieroon. Tuntuu inhottavallle.

Tänään ei ole nyt väsyttänyt kun aloin vetämään noita b-vitamiineja siihen.

Nyt sohvalle rauhottuun :wave:

Ainiin. H-a-n-n-e tarrasukat pikkuisella! :hug:

La vida & Öntykkä :heart:
 
Toivon voimia kaikille sitä tarvitseville :hug: En osaa sanoa yhtään mitään mikä lohduttaisi, mutta olette ajatuksissa :heart: Jokainen käy asiat niin eri tavalla läpi, että en edes yritä sanoa mitään viisasta. Toivon vain suuren suuren säkin voimaa ja lähetän ison halauksen.

Itsellä on niin ihme olo tämän raskauden kanssa. Varmasti vaikutti eilinen neuvola keikka. Nyt olen kuitenkin päättänyt kuunnella vain itseä ja äitiä, koska se tietää kaiken kokeneena milloin on todella syytä huoleen.

Ihanaa joulun aikaa :heart:

Terveisin, Vilma ja Kirppulainen 5+4
 
Mä olen ollut täällä taustajoukoissa ihan hiljaa, mutta mukana kuitenkin vielä :) :wave:

La vida es un destino aMä käyn ainakin toistaiseksi vielä normaalisti jumpissa. Lähinnä stepissä ja spiningissä. Tosin vatsalihas osuuksia en ole ihan normaalisti trenannut :p En oikein tiedä saiskohan vatsalihaksia edes tehdä? Pitää jutella tuostakin sitten neuvolassa.
 
Marisalle, tervetuloa ja onnittelut plussasta! Ja olikohan muita uusia, jos oli niin tervetuloa joukkoon!

La vida En siis ole ainut, jolla vatsa ihan kuralla ja vääntelee. Ja kun neuvolan täti kyseli ummetuksesta. No ei todellakaan.. Ja voi mikä söpöläinen sulla on kotona. :heart: Luonnonkiharat hiukset on musta ihanat lapsilla..

Outiko Juu mäkin järkytyin mun painosta, vaikka tosi osasin sitä odottaa. :ashamed: BMI pyöristettynä 25 ja kuulemma johonki sokeriseurantaan joudun. Vaikka lohdutti se tätsky ettei toi paino kovin paha oo. Lohduttavaa.. :/ Mutta tärkentä ois saada ihana terve vauveli ulos elokuussa, vaikka sit lihoisin miten. Mä kun vaan oon taipuvainen lihomaan, niin tuntuu että niitä ylimääräisiä kiloja tulee mulle varmasti.. Älä tunne syyllisyyttä kotona olosta, ajattele miten vähäpätöisiä ne työkiireet on vauvelin rinnalla.. :) Mitä sulle sanottiin työterveydessä?

Chick, en oikein osaa ottaa kantaa noihin tunteisiin kun esikoista odottelen, mutta sen vaan sanon että mun sisarukset on parasta mun elämässä. Että vaikka joskus sit pienenä olisin kärsinyt huomionpuutteesta niin sen ne sisarukset on antanut mulle takasin tän elämän aikana moninkertaisesti.. :heart:

Elokuun mamma Mulla on ainakin sekä oireettomia että oireellisia päiviä. Oireettomina mä ajattelen että nyt on joku vialla kun vatsaa ei nippaile.. Oireellisina mä taas ajattelen että nyt on jotain vialla kun vatsaa kivistää menkkamaisesti. Huh, tätä odotusta.. =)

Pekunalle Tsemppiä perjantaille, olipas ihanaa kun pääset heti tarkistuskäynnille. Kyllä sun pitäisikin päästä kun on tuollainen ikävä historia taustalla..

Hudjuke Kiva kun laittelet noita kuvia piristämään meidän pinoa.. :) Jaksamista pahoinvointeihin, ainakin siellä masussa tapahtuu jotain..

Mandylle mukavaa iltaa. Mäkin odotan kovasti että pääsen kertomaan parhaille ystävilleni..

RangaTanga Vähänkö nauratti kun kerroit haluavasi olla koko ajan sängyssä tai saunassa, koska mä oon just ollu. Oon monena päivänä lueskellu alalauteilla kirjaa, kiuas miedolla lämmöllä (tervetuloa sähkölasku) kun mua oli palellu koko päivän..Ja sieltä sitten peiton alle..Mulla kun ei ole vielä niitä pikkuisia joista pitäisi huolehtia..

Hanne: Jaksamista, toivottavasti kaikki hyvin.. Onneksi perjantai tulee pian..

Urheilusta: Mä kun en kauheesti urheile muutenkaan, niin en oo nytkään usaklatnut sitäkään vähää kun ei mun kroppa oo siihen tottunut. Lähinnä oon käynyt reippaalla kävelylenkillä ja uimassa.. Lisäksi kuljen päivittäin 3km työmatkan kävellen tai pyörällä..

Toivottavasti lähetys onnistuu kun kirjoittelin näin pitkästi..

Aurora asukkeineen 5+6
 
P123 - täällä toinen sushin suuri ystävä ilmoittautuu!
Ja Kiitos sushi vinkeistä! Ja kiitos neuvolavinkeistä. Kertoko ne miksi tuo neuvolakäynti on aikaistunut?
Eli tavallisia kappamakeeja saa syödä vaikka niissä tota merilevää ympärillä? Mites nigirisushia esim katkarapu. Tamago, eli kanamuna tietenkin ok Ja kerro toki miten ultrassa kävi!

Pompula81 - tervetuloa! Paljon voimia flunssaan.

Treelo - voimaa jaksamineen. Kyllä se siitä. Ja muista kertoa miten neuvolassa meni.

Hudjuke - paljon voimia etovaan oloon!

Pahoinvoinnista

Jep. Tänään taas heräsin täysin virkeänä klo 4!! ja ajattelin jos tässä vielä nukkuis.
Heräsin sit reippaasti uudelleen klo 6.30 ja puin päälle. Join aamulla lasin mansikka/appelsiinimehua, joka yleensä pysyy sisällä ja ykskaks jo juoksin vessaan.
Vähän aikaa siinä yökkäilin aamulla. Istuin pöydän ääreen, pistin pään pöydälle ja hengittelin.
Mies naureskeli vieressä ja paijaili päähän. Päätin, että tästä noustaa ja mähän lähden töihin.

Varmuudeksi laitoin kuitenkin tuplamuovipussin (kaksi sisäkkäin) käsilaukkuun, jos työmatkalla alkaisi yököttämään. Ja sitten läksin töihin. Muovipussille ei ollut käyttöä, mutta ilmeisesti käsilaukkua pitää alkaa varustelemaan purukumilla, mehupurkeilla, nenäliinoilla ja muovipusseilla, että on sellainen action kitti kun menee tuolla kylillä! :LOL:

Onko muilla hyviä selviytymisvinkkejä?
Toistaiseksi en voi vielä ajatellakaan jouluostoksia, niin väsynyt sitä illalla on ja jännittää niin kauheesti, että itku meinaa välilä tulla pelkästä jännityksestä. Yritän käydä lenkillä, jutella kavereiden kanssa puhelimessa ja kuluttaa aikaa ennen ensimmäistä ultraa.

Vatsa tosin on alkanut kasvaa ja navasta alaspäin tulee sellainen hauska kumpu.
Jos vetää vatsaa sisään, niin ennen vatsa meni sisäänpäin, nyt jää kumpu! Joku siellä kasvaa? Kasvaahan? :wave:

Miten muilla - onko teillä kumpua?

Odotusta, odotusta, odotusta.... olen sellainen hätähousu, että tämä kyllä kasvattaa luonnetta.
Paljon voimia kaikille.

Vintage ja Pikkuapina 5 + 5 (kai) en muista kun olen laskenut niin monella eri kalenterilla :)
 
vintage, joo samanlainen pömppis löytyy. Sen jälkeen kun marraskuun alussa tuli kiinnittymisvuodoksi epäilemääni vuotoa ei maha ole ollut kertaakaan litteä. Hirveesti turvotusta ja pitää miettiä vaatteita jo, argh, millanenhan tästä vielä tulee.

Liikuntaa olen vielä ajatellut jatkaa suht normaalisti. Alkuvuodesta jatkuu astanga jooga, siellä täytyy vaan sanoa että on paksuna kun joitain liikkeitä ei silloin saa tehdä.
 
Iltaa vielä!

Hieman parempi olo nyt illalla, mutta vain hieman. Tosi kurjaa kun on ihan vetämätön olo ja nukkuis vaikka koko päivän. Ja sehän ei esikoiselle sovi... ;)

vintage kyseli mahasta, mullahan on vielä esikoisen jäljiltä melkoinen kumpu... :headwall: Painoa tuli kerättyä aika huikeat kilot silloin ja grammaakaan ei vienyt imetys. Joten hitaasti olen niistä eroon hankkiutunut ja PALJON on jäljellä. Joten nyt pitäisi yrittää olla lihoamatta. Mitenköhän se onnistuu? :whistle:
Mutta kyllä sellainen selkeä turvotuspömppis löytyy, muistuu jo mieleen mitä se sitten on kun on the MAHA. :D
Joo, onneksi ei ole vielä paino noussut, esikoisesta oli vissiin samoilla viikoilla jo pari kiloa. Mutta saapi nähdä huomenna kuinka "kisasäädöissä" neuvolan vaaka on...

Hannen tilanne kuulostaa ikävältä, :hug: sinulle ja jaksamisia. Toivotaan vielä parasta.

Uusille tervetuloa, joku olikin vissiin samoilta seuduilta kun synnärinä Tyks. Ja aika samoilla Lasketuilla ( mullahan on se toinen 31.7 ). Saas nähdä, jos vaikka nähdään siellä! Toivottavasti ainakin sinne asti päästään!

Huomenna sitten neuvolaan, jospas se täti taas keksisi kumpi LA tällä kertaa otetaan.

Heippa ja yötä!

Treelo about 8
 
Hei, tuonne yhteen ryhmään nimimerkki Imppu-83 oli tehnyt tällaisen runon, jolla oli itse kertonut raskaudestaan. Musta tämä oli niin hieno, että tuon tänne meidän ryhmään.

Salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen.
Kasvaa masussa sormet ja varpaat,
nyt jo varmaan arvaat.
Vauva meille tulossa on,
onnemme on rajaton
----------------------
Salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen.
Kasvaa masussa sormet ja varpaat,
nyt jo varmaan arvaat.
Vauva meille tulossa on,
onnemme on rajaton
--------------------
Salaisuuden kuuluville
vihdoin julki julistamme
Viikkoja on viisitoista
kertoa siis rohkenemme

Kuiskasimme haikaralle
poutapilven enkelille
Pikkuruinen suuri ihme
josko tulla voisi meille

Isukki on innoissaan
äiti vielä oksentaa
Vaan asukki se masussa
vatsaa jo kasvattaa

Vielä on aikaa arvuutella,
odotella ja ihmetellä
Ja joulua kun vietetään
meitä kolme silloin on
------------------------------
Nyt sulateltavaksi suuri uutinen:
näkyi ultrassa syke pienen sydämen!
Toive suuri toteutuu,
kunhan koittaa joulukuu.
Salaisuus ei pysy kauaa,
meillä odotetaan vauvaa!
------------------------------
Kohdussa sykkii sydän uus,meidän pikku salaisuus.On ihmettä kaikki tää,
kun vauvaani en vielä nää.Potkut pienet tunnen nuo,tahtoisi kai jo äidin luo. Kasva vielä hetkinen,ihana pieni ihminen.



tuossa nyt muutama vaihtoehto. Itse käytin tuota nyt sulateltavaksi suuri uutinen....

Imppu-83 ja Mustikka rv17+2
 
Hiiiiiii, täällä monenkin asian suhteen malttamaton leijonanpennun odottaja... Opettelen käyttämään tätä kaksplussaa :D Saas nähdä opinko koskaan :D Toivottavasti olen tervetullut porukkaan? Laskettu aika 13.8.09 :)
 
Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille. Onnea :flower:

Otawa: Paljon voimia sinulle surussasi :hug:

Ja Hannelle myös :hug: Toivon, että kyseessä olisi vain harmitonta vuotoa!

Synnytyksistä: Minulla siis takana yksi synnytys ja siitä jäi oikein hyvät muistot :)
Tuskaisinta oli ennen epiduraalipuudutuksen saamista kun piti odotella anestesialääkärin saapumista melkein tunti. Puudutuksen laittaminen ei sattunut ollenkaan, lähinnä pelotti, miten pystyy olemaan paikoillaan, kun supistukset vetivät väkisin kippuraan. Kätilö siinä kanssa piteli kiinni ja hyvinhän puudutuksen laittaminen lopulta sujui. Meni varmaan n. 10 minuuttia kun kivut alkoivat selvästi lievittyä ja hävisivät melkein kokonaan. Siinä sitten tärisin kuin horkassa ja yritin lepäillä. Oli aika jännä tunne mutta sinänsä hyvä olo, kun ei ollut kipuja. Samalla laitettiin oksitosiinitippaa menemään ja synnytys etenikin nopeasti. Sain alkaa ponnistaa vielä, kun puudutus oli päällä, joten oli varmaan maailman helpoin ponnistusvaihe. Ponnistaminen oli vain kovaa työtä mutta ei sattunut ollenkaan. Mies ja kätilö tsemppasivat koko ajan ja n. puolen tunnin kuluttua poika parkaisi :heart:

En ollut kyllä osannut varautua siihen, miten kipeä olin synnytyksen jälkeen..! Mutta siitäkin selvittiin =)

Olin miettinyt etukäteen minkälaista synnytyskipu on. Varmasti siitä on monenlaisia kokemuksia, eikä mistään voi olla varma etukäteen. Vaikka kipu oli pahimmillaan tosi kovaa, voisin kuvitella vielä paljon pahempaakin kipua. Eikä kipu ollut mitään äkillistä tai repäisevää. Kai nainen on luotu kestämään synnytyskipu. Ainakin tavallisesti kipuhan kertoo synnytyksen etenemisestä ja on sinänsä keholle luonnollista. Tsemppiä kaikille tuleville synnyttäjille. Luotetaan kaikki omaan synnytyskykyyn! Ja sektiosynnyttäjilläkin on sama ihana palkinto tiedossa :heart:

Omaa napaa: Yritin varata aikaa varhaisultraan, kun oireiden vähyys edelleen pelottaa mutta olisin joutunut menemään jo tällä viikolla ja kuitenkin on pieni mahdollisuus tuon epäsäännöllisen kierron takia, että olisi ollut viikkoja vielä liian vähän sydämensykkeiden löytymiseksi, joten päätin olla menemättä ainakaan toistaiseksi. Tänä aamuna sitten herätessä oli tosi karmea etova olo :x Olin tyytyväinen ja varsinkin, kun olo helpottui aamupalan jälkeen ja nyt illalla on ollut vain lievää pahaa oloa.

Voimia ja jaksamista teille kaikille pahoinvoiville :hug:

Soila ja Pikkuinen 6+3 (ei olla virallisesti keksitty vielä masunimeä)
 
Joukkoonne liittyy 23v esikoisen odottaja. =)

Laskettu aika noin 14-17.8. ja sairaala tulee olemaan VKS.
Testi näytti plussaa viikko sitten eli 10.12.

Varovaisilla mielin totuttelen ajatukseen raskaudesta, kun takana on keskenmeno rv 6+5 ja tällä hetkellä vasta rv 5+2 - 5+5.

-Illusia85
 
:wave: Huomenta kaikille pömppövattoille!

Kokeillaas nyt uudemman kerran, äsken kirjotin tosi pitkän litannian ja se vaan hävis :kieh:

Tänään ollaan taas vessassa aikaa kiitettävästi vietetty. Nyt tässä istun ja ampaisen kohta taas takaisin. Ah, tämä on niin ihanaa :LOL: ja miehellä on taas lystiä seuraavat 8kk kun mie oon niin herkkä että saatan itkee yhdestä pienestä väärästä sanasta tai jos en saa maitopurkkia auki.

vintage KIITOS ihanista runoista. Mie mietinkin että laitan tuon kuvan mikä tuolla yhdellä sivulla on tyttärestämme ja sitten jonkun tuollaisen tekstin. Tulee kiva.
Ja miun on pakko myöntää et miulla pääs itku kun nuita luin, oon niin herkkä. Tai tää kaikki alko siitä kun aloin tuota esikkoa odottamaan. Vaikkakin olin jo ennen sitä niin nyt se on tuplana ja kohta kertaa kolme :LOL: :ashamed:

Illusia85 Tervetuloa joukkoon massua kasvattamaan. Ja pienelle tarrasukat jalkaan.

kaksonen80 Tervetuloa sinullekkin. :) Ihana saada koko aika vaan lisää porukkaa, tästä tulee vissiin tosi iso ryhmä :D
Joo miekään en oo nuita vatasalihaksia tehnyt nyt kun muistelisin ettei niitä saisi tehdä, selkää kylläkin. Mutta täytynee tosiaan vielä neuvolasta varmistaa asia.
Mie haluaisin niin alkaa käymään jossain joogassa mutta ei oo ketään seuralaista mukaan niin en vaan tuu lähdettyä mihinkään ryhmään. :/

onko muilla vielä kumpua kröhöm.. :LOL: siis kyllä, ihan niin esikossakin se menkkaturvotus jää päällensä ja tuntuu et kasvaa vaan silmissä. Mie oon sen verta hoikka et näkyy jo ihan alussa että en taaskaan pysty kauaa tätä salassa pitämään :D
Mut miusta se on ihana pömppis :heart:

marisal vielä sinut tuolta bongasin, tervetuloa :wave:
 
La Vida nolona paljastan että en harrasta minkäänlaista liikuntaa :ashamed: ellei lasketa hyötyliikuntaa josta suurin osa kait koostuu työmatkasta jonka kävelen silloin kun on pakko. kuitenkin noin 3 kertaa viikossa ja 3,2 kilometriä suuntaansa. sit ehkä pari kertaa viikossa teen ne tehokkaimmat lihasharjotukset. mulla on tauti vieny melkeen kaikki lihakset, joten esim sit uppien tekeminen kestää kauan ja ennätys on 8. *noloo*

kummusta: ON! halukko nähä? :LOL:
tässä on 4+5 turvotus. http://www.aijaa.com/v.php?i=3246424.jpg
ja tässä 5+6 aamu, vatsa tyhjänä.http://www.aijaa.com/v.php?i=3246426.jpg
 
Täällä ollu niin touhua ja tohinaa joulun ja häiden laiton kanssa etten oo paljoo ehtiny kurkkia tätä pinoa. Nyt jouduin jäädä saikulle oksentelun takia niin tänneki pääsi kirjottaan...
Eli pahoinvointia on ollu aika paljon. :$
Mutta mitäpä sitä ei tämän onnen eteen kestäis :heart:
Oli tosi noloo ku oltiin miehen isän synttärilounaalla ja jouduin poistuun pöydästä kesken kaiken oksentaan... :ashamed:
Noh... tulipa se sitten kaikille pöydässä olijoille selväks että vauveli on tulossa... :)
Täällä kans kuuma suihku ja sauna on in... palelua ollu aika paljon.
Hyvää joulua kaikille! :flower: Mä en varmaan hääkireiltä ehdi tänne vasta kun joulun jälkeen taas kurkkimaan...:)
 
ja tervetuloa kaikki uudet munkin puolesta..ihanaa kun joukko kasvaa..?

Kummusta sen verta et kyllä vain sitä kumpua rupee olemaan tuossa edessä..joutuu ihan tekemällä vetämään sisään et ei ois :) toivotaan että ei tulis mitään jättimahaa..vaikka ei se esikon masukaan kovin pieni ollut :) ku 24kiloo tuli painoo siitä.. :ashamed:

Liikunnasta..ni en oo paljoakaan liikuntaa, muuta ku hyöty/remppaliikuntaa harrastanu.. salilla kävin ennen mut lopetin sen ku selkä alko prakaamaan pahemmin.. kävelyillä käyn, mutta muuten en harrasta.

Öllötysolo täälläkin jatkuu..kertaakaan en vielä ole oksentanut..(ONNEKS) mutta kokonaisvaltainen huono-olo on 24/7...nukkuessa on kyl hyvä olla..mut valitettavsti aina ei saa nukkua niin kauaa ja paljoa kun ahluaa tuon esikon takia :)

ihanaa kohta pääsee syömään..pitäs viel päättää et mitä sitä söis..ois makkarakastiketta tai vuohenjuusto-punajuuri keittoa.. Katotaan kumpi öllöttää vähemmän :)
 
nannuz joo turvotustahan tuo vaan on. :) vielä ainakaan en oo huomannu mitään kunnollista vauvamahan kasvua mutta eiköhän se sieltä tuu. epistä ku kaverilla näky esikoistesta jo viikolla 10 ihan selvä masu :D


tiedättekö muuten että vaikuttaako kohdun suunta tuohon mahan kasvuun? viimeks ku mulla tarkistettiin niin oli eteenpäin kallistunut kohtu.
 
Onnittelut uusille ja tervetuloa mukaan?
AnnaStiina82 mukavia häävalmisteluja :heart:
Onko täällä muita äitejä jotka vielä imettää edellistä? meil tuo pirpana on nyt 9.5kk ja viel imetän sitä. Pitäs alkaa vierottaan rinnalta, mut ku ei millään raskis :ashamed: no tammikuussa se on viiemstään vierotettava, kun oon lähössä töihin (kaikista järkipuheista huolimatta). Teen ensin keikkaa ja mies kattoo tyttöä (n.6h päivä) ja hoitopaikan olen varannu sille helmikuusta. Oon nyt tän raskauden myötä aikalailla miettiny et onko mitään järkeä.. ja eihän siinä mitään järkeä ookkaan, mut silti mä tarvin tän pienen pyrähyksen työmaailmaan! Onhan tuo neiti tietty pieni laitettavaksi hoitoon mut (oon huono äiti ja laitan sen hoitoon) :'(
Saa vähän taloutta kohennettua ja muutenkin päätä selvemmäksi.
Onko muilla maatilaa? meil on maatila, isäntä hoitaa sitä veljensä kanssa (ja mä lomitan aina tarvittaessa). Nyt oon lähössä kuitenkin oman alantöihin ja olen todella onnellinen kun mulle on luvattu säännöllistä päivätyötä. Ei tarvi viedä tyttöä illaksi/yöksi hoitoon.
Annoin sit eilen isännälle joululahjan :heart: etukäteen :saint: (oli tosiaan tarkotus paljastaa vasta aattona), mut eihän se mulla niin kauan salaisuutena pysy.
 
nibbler kyllähän tuo kohdun suunta vaikuttaa, itelläni myöskin eteenpäin kallistunu ja esikoisesta ei jäänyt tuntemattomillekkaan epäselväks meikäläisen tila....ja silloin viikolla 12+ alkoi jo selvä masu, oltiin ulkomailla jossa paikalliset taputteli mun masua ja isännälle näyttivät peukkuu!!

Tervetuloa munkin puolesta uudet!!

Ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!!
 
londiliina ja maaliskuu kuullostaa siis lupaavalta :D mä en jaksais millään odottaa masun tuloa.

sukkapari mulla on maatila pelkästään unelmissa :) mun fammolla ja faffalla on maatila ja mummulla ja vaarilla on joskus aikaa ennen mua ollu hevosia ja lehmiä. lehmiä pääsin hoitamaan mummolassa naapuriin ihan pienestä jo. mä rakastan maatiloja ja voisin hyvin nähdä itteni maatalon emäntänä. nyt on vaan tyydyttävä tuohon maatalouskoulun tuoksuun tuosta parin sadan metrin päästä.
 
Heipsan kaikille!

Onpas täällä ollut vilskettä kun ei oo hetkeen ehtinyt käydä.

Voimia ja ISOJA :hug: kaikille heille joilla tällä hetkellä huolia miten pikkuinen jaksaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti :heart:

RangaTanga Taisit kysellä kellä tulee pienellä ikäerolla seuraavaan vauva. No meillä ainakin, tyttö tulee huhtikuussa 1wee eli noin. vuosi ja 4 kuukautta tulisi ikäeroa riippuen vähän siitä miten tää pikkuinen syntyy. Hurjaa! Mietityttää kuinka sitä pärjää kun esikoisella ja kuopuksella on kuitenkin melkein 4 vuotta ikäeroa.

Tää on kyllä ahdistavaa kun ei ole mitään päivämäärää mitä tuijottaa, kun se laskettuaika edelleen puuttuu :/ No tammikuun 12.päivä se selviää,toivottavasti. Silloin ois ultra jossa se ois tarkoitus selvittää :D

Onko muita joilla ei vielä laskettuaika tiedossa syystä tai toisesta?

Näköjään paljon on puhuttu myös painosta. No mulla on jo valmiiksi lähtöön aivan paljon liikaa.

aurora81 Bmi 25 on vielä aika pieni verrattuna siihen että mulla se on varmaan joku 30. Molemmissa raskauksissa kävin sokerirasituksessa mutta kaikki arvot oli ok niin ei siitä sen ihmeempiä seurannut. Herkut yritin jättää pois ja liikkua voimien mukaan niin ei tullut painoakaan kovasti lisää, ekassa 13kg ja tokassa n.5kg.

On tästä valmiiksi isosta pötsistä jotain hyötyäkin kun ei kaikki ole heti raskaaksi epäilemässä vaikka vähän enemmän pömpöttäisikin :LOL: :LOL: :LOL:

Nyt vaan jo alkanut farkut kiristää vaikka onnistuin semmoisen viitisen kiloa ennen rakautta pudottaa painoa ja alkoi housutkin jo lököttää. Vaikka ihanaahan se on että johtuu raskaudesta eikä syömisestä.

Nyt ei edes herkkuja tee mieli. Oikeastaan ällöttää kaikki jouluruoatkin. Tahtoisin vaan syödä kauraleipää minkä päällä jääkylmiä kurkkuviipaleita ja vichyvettä missä jääpaloja :p Niillä on nyt pari päivää tullut elettyä =)

Muuten olo ollut ok, väsyttää vaan koko ajan. Välillä tulee todella pahaol, muttei onneksi okselia.

Huomasin tässä juuri etten ole aurinkoa nähnyt, no en edes muista koska viimeksi :eek:
Onhan tää vuoden pimeintä aikaa, mutta tää nyt on jo naurettavaa...... Ihme jos vaan väsyttää kun on näin harmaata...

Muttamutta nyt kotitöitä tekemään...
 

Yhteistyössä