ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Olipa tänne tullut paljon tekstiä päivän aikana! Mulla on ollut aika kiireinen päivä, niin en ole paljon ehtinyt tietokoneella olemaan.
Olin aamulla kaverin luona kylässä, mutta onneksi pystyin kahvittelemaan ihan mukavasti, vaikkei kahvi enää maistu yhtä hyvin, kuin normaalisti. En halua ihan vielä paljastaa raskausuutista. Pitää yrittää muistaa joku päivä soitella neuvolaan ja kysellä jos pääsis sinne varhaisultraan, niin näkis onko kaikki ok.

Mulla ei kovin paljon raskausoireita ole, muuta kun tajuton paleleminen. Just käytiin saunassa ja nyt mulla on jo fleecepeitto päällä, kun on taas kylmä. Pahoinvointi meinaa välillä vähän iskeä, mutta se on pysynyt ainakin vielä hyvin kurissa säännöllisellä ja terveellisellä ruokavaliolla.

Liikuntaharrastuksista oli puhetta... Mulla ei mitään varsinaista harrastusta oo, mutta pienet lapset pitää mua hyvin liikkeessä koko päivän. Mä oon nyt ollut yli kolme vuotta kotiäitinä ja varmasti on kunto parempi ja painankin vähemmän, kuin toimistotöissä ollessani ennen lapsia. Lasten kanssa tulee käveltyä ja ulkoiltua päivittäin ja lisäksi kotona riittäis siivoamista 24/7, siinä sitä energiaa kuluu :LOL:


Vatsakumpua ei kyllä vielä ole tullut. Alkuun oli vähän vatsa turvoksissa samoin kuin yleensä menkkojen aikana, mutta nyt ei huomaa ollenkaan. Ekasta mulla oli kyllä jo rv 12 aikoihin iso vatsa, paljon turvotusta. Kakkosen aikana taas jotkut vielä rv 20 aikoihinkin ihmetteli, että ai ooksä raskaana, en oo huomannut aiemmin. Saa nähdä koska tämä vatsa tällä kertaa alkaa leviämään.

Tervetuloa kaikki uudet taas, onnittelut plussista :flower: Ja onnea myös niille joilla oli hyviä ultra kuulumisia!
Mä lähden nyt lapsia viemään unille, kirjoittelen taas lisää kun ehdin :wave:
 
Häntäpään leijonanpoikasen odottaja ilmoittautuu joukkoon mukaan. La olisi 26.8, kun vain kaikki sujuisi hyvin. Nyt siis 4+0.

Kotona pojat 3 v. ja vajaa 5 v. Eli nyt on tulossa melkein 4 vuoden ikäero lapsille. Neuvolaan varmaan voisi jo soitella, jos vaikka tammikuun lopulle ajan saisi ja samalla hoitaisi 5 vuotis tarkistuksen. Mulla mitä ilmeisemmin on hiivatulehdus päällä, joten senkin voisi tarkistaa ja ns. luvan kanssa ostaa canestenia.

Mä en ole vielä raskautta paljastanut kellekään. Aion miehelle kertoa vasta aattona. Onko täällä muita tiedon panttaajia?? Sattui niin somasti että la on juuri mieheni syntymäpäivä, niin siitä on hauska jotain sepittää lahjaan/korttiin.

Olen lueskellut nyt isoin harppauksin teidän juttuja, jatkossa varmaan paljolti tarkemmin.
 
mansikkatee ainakin oli käynyt varhaisultrassa, tekisi itselläkin mieli, eihän se mahdottomia maksa?

Toisaalta nyt eka kunnallinen ultra siis niskapoimu on varhaistetu ja viikoilla 10-12?. Eihän siihen mahdoton aika ole.

tuu-tikki ja manteli 4+0
 
Tervetuloa joukkoon tuu-tikki! Onnea plussasta! :heart: Lisäsäin sinut listalle.

surppi, Tikru ja Unicco Tulkaahan huomenna kertomaan ultrakuulumisia. :)

Liikunnasta Mä oon Elixian jäsen ja yritän käydä 2-3 kertaa viikossa jumpalla, kylläkin nyt vaihtelevalla menestyksellä. Mä oon vähän sellanen tunneliikkuja. Joskus tuntuu hyvälle mennä, toisinaan taas sohva vetää tosi vahvasti puoleensa. Viimesimmäksi oon löytänyt Pilateksen. Suosittelen kaikille. Synnytystäkin ajatellen siitä on hyötyä, kun siinä keskitytään keskivartalon syviin lihaksiin. Ja niitähän tässä tullaan tarvitsemaan.

Ihana oli eilen höpöttää parhaan ystävän kanssa vauva-juttuja. Se kysy heti, kun astui ovesta sisään, että mitäs teidän projektille kuuluu. En voinu muuta kuin hymyillä ja sanoa että hyvin. :)

Mandy ja nappula 7+3
 
Täälä ilmottautuisi vielä yksi leijona-vauvan odottaja viikoilla 6+4, LA olisi näitten laskelmien mukaan 7.8

Olen siis 19v, ja esikoista odotan. Synnytyspaikkana olisi TAYS. Eka neuvola on varattu 31.12.

Toivon niin kovasti että kaikki menisi hyvin ja elokuussa saisin pienen vauvan syliini =)
 
Heippa,

Liityn tuhruilijoiden joukkoon... ruskeeta vuotoo tullut housuihin tänään... :/ masukin vähän kipee mut en tie onko sitä tavallista vaiko ei. Saas nähdä kuin käy...kun nyt ei viikolla menis kesken,en halua selitellä pomolle et miks en pääse töihin ja ois asioita kaupungillakin...sais kyllä oikeestaan pysyä masussa siihen 37 viikkoon asti,sit saa mun puolesta syntyä! :)
 
No niin, kai se vaan on hyväksyttävä, että pentu meillekin tulee ja laskettu aika sattuu elokuun loppuun. Haamuviiva näkyi pari päivää sitten ja tänään varmistustestissä olikin erittäin selvä punainen viiva.
Lievää kuvotusta hajujen suhteen on ollut jo muutaman päivän ajan, siitä aloinkin koko raskautta epäilemään. Viime raskaudessakaan en voinut sietää kahvin tai tupakan hajua. Lisäksi yht'äkkiä tulee kovin nirsoksi ruoan suhteen, vaikka yleensä maistuu mikä tahansa. Onneksi ei ole oksennuttanut. Ehkä taas neljännellä raskauskuulla niin saa neuvolantäti väittää vastaan, ettei nyt enää pitäisi oksettaa ;) Voimia kuitenkin teille, joilla on jo kunnon pahoinvoinnit käynnissä!
Pikkuisen pelottaa miten käy painonnousun kanssa. Esikoisesta ei jäänyt kiloja yhtään, mutta lopussa oli turvotusta niin paljon, että paino nousi viikossa neljä kiloa! voitte vain kuvitella, millainen olo oli, ihan hyvä, ei vaan mahtunut kumisaappaatkaan jalkaan. Viehättävää.
Sokerirasitusta pelkäsin ihan hillittömästä viimeksi. Painoindeksini on juuri sen rajan yli, jossa kokeeseen ''joutuu''. Sitä sitten kuitenkin selvisi tuostakin kokeesta, uskokaa, että synnytys on pikkuisen hirveämpää hommaa kuin parin verikokeen otto ja sokeriveden juonti. Ja lopulta käsitin, että tuo sokerirasitushan on vain lapsen ja minun parhaaksi. Oikeasti olisi mahtavaa, jos kaikki äidit olisi mahdollista testata, vältyttäisiin ikäviltä yllätyksiltä ja voitaisiin olla varmoja hyvin voimisesta.
Tuhruilua on minullakin esiintynyt, en muista sellaista viime raskaudesta. Sen kyllä muistan, että kolmannella kuulla oli veristä vuotoa ja vatsanipistystä. Kovasti sellainen pelästytti, mutta mitään kummempaa ei kuitenkaan ilmennyt.
Oon jo iloinnut siitä, että pääsen varmasti kesälomalle elokuussa =D Ja sitä ennen voi ehkä pitää viralliset kesälomansa pois. Jaksaa taas töissä kummasti, kun tietää saavansa vapaavuoden ihan kohta.
Nyt pitäisi sitten soittaa neuvolaan ja varmistua tuosta lasketusta ajasta. Ja sitten on tosiaan ne ultrat sun muut edessä.
Synnyttämään mentäneen taas Kättärille. On helpon matkan päässä, ja pelkästään hyviä muistoja sieltä.
Viikkoja lienee nyt 4+2.
 
Hih. Sain tänään kuulla että myös siskoni on raskaana. :D

Se on vaan huomattavasti pidemmällä kun minä, laskettu aika jo 6.5. (rv20?) Kuinka joku pystyykin pitämään raskauden noin kauan salassa?

Uskaltauduin sitten itsekin kertomaan raskaudestani sille... Nyt vaan pelkään sitä keskenmenoa. Olis varmaan raskasta itselle katsoa toisen onnea niin läheltä, jos on juuri kokenut menetyksen...
 
Onnea ja tervetuloa uudet :)

ja illusialle suuronnittelut täitiytymisestä :D mä en kyllä koskaan vois pitää salassa noin kauaa, mä ihmettelen jo niitä jotka kestää sinne viikolle 12 asti. mut mä oonki tämmönen hörhö :D

keskenmeno on mullaki mielessä joka päivä, mutta en oikeen osaa pelätä sitä. se tulee jos tulee ja mä en sille voi mitään.luonto hoitaa kyllä sen minkä kuuluuki.mutta olisihan se pini maailman romahdus jos kesken menisi. tuntuu ehkä vähän siltä kuin oisin ihan varautunut siihen että menee kesken.

hih, mies kyselee päivittäin onko maha jo kasvanut :heart: hassu...
 
Hassua, soitin toissapäivänä neuvolaan ja sain ensimmäiseksi ajaksi 13.1. kysyin, että otanko miehen mukaan, sanoi ettei tarvitse. Tänään tuli tunne että ottaakohan sen ensimmäisen ja ainoan ultran koska, soitin sinne ja sanoivat että heti silloin ensimmäisellä kerralla :/
Nyt yritetään sitten aikaa vaihtaa, että mies nyt pääsisi sitten mukaan sinne ultraan...
Aika omituista.... Onko teillä ollut se ultra jo heti ensimmäisellä kerralla??
 
Unicco meilki sellanen pieni lypsykarja (n. 20 lypsävää+ muut eli n.50 päätä ). Täs just seminologia oottelen :whistle: ihana kun on mukana joku joka samanlaisesta elinympäristöstä... misstäpäin olitkaan? me asustelemme Oulun alapuolella (n100km).
tuu-tikki mun oli kans tarkotus paljastaa isännälle aattona, mut kerroinki sit aikasemmin.
 
Mansikkateelle onnittelut! :heart: IHANAA!!!

Ja uusille tervetuloa!

Päivän poissa ja tekstiä kilometrikaupalla... Mitenköhän muistan edes puolet?

tokka: meillä ei neuvola ultraa, mutta ekassa raskaudessa kun menee ekaan neuvolaan pyydetään mies mukaan. Moneskos raskaus sulla on?

Joku mietti niitä sokerirasituksia, yli 25bmi:llä pääsee siihen. Ja itselläni edessä myös. Esikoisesta jouduin kyllä kans, vaikka silloin lähtöbmi 21. Vauvaa epäiltiin isoksi ja painoni nousi huimasti. Mutta, täällä edelleen yksi sokerirasitus, vaikka muistaisin että nykyään pitäisi olla kaksi.

Niin, neuvolassa tuli sitten käytyä, kaikki ok. Paitsi että täti päätti lasketuksiajaksi 26.7. Että silleen. Pysyn nyt kuitenkin täällä, koska en usko tästä millään tulevan heinäkuista vauvaa, ultrassahan LA oli 31.7. Mutta eletään nyt seuraavaan ultraan asti tolla neuvolal lasketulla. Ja saankin varata hetimiten jo np-ultran. Ihan kiva kun on jotain mitä odottaa.
Ainut harmi, joudun neuvolalääkärille, kun kävin alkuraskauden ultrassa eripaikassa kun normisti. Siellä missä kävin ykkösestä ( ja muutenkin gynellä ) kun tekevät ultran yhteydessä sisätutkimuksen ja tämä missä nyt kävin, ei tehnyt. Joten, sitten joutuu tk-lekuriin. Mä käyn tk:ssa ainoastaan neuvolassa, muuten vältän paikkaa viimeiseen asti...
Mutta eipä siinä mitään, täytyy taas järjestää esikoinen hoitoon mummolaan.

Mutta nyt täytynee lähteä viimeisiä joululahjuksia ostamaan! :wave:

Treelo 8+4

Muutatkos Mandy minun LA 26.7. Kiitos! :)
 
Treelo mulla vasta ensimmäinen raskaus, silläpä olin siinä uskossa, että mies otettaisiin ensimmäiseen neuvolaan. Mutta huomenna selviää sitten, saako se sitä aikaa vaihdettua, että se pääsisi mukaan.
 
Sain sitten vielä loppuviikonkin saikkua. Multa otetiin tänään vielä verikoe, nieluviljely yms. siltä varalta, et ois influenssa tai angiina. Oon kyllä ottanut tuon influenssarokotteen, mutta eihän se 100 varma ole sekään.
No kuitenkin, verikokeen oton jälkeen rupes heikottamaan ihan kauheesti. Yleensä mullei tuu mitään oireita, mutta nyt tietty kun oksennellu koko viikon, nii olin vähän tavallista heikompana. Mulla vaan valu hiki otsasta ja pyörrytti jne. Hoitaja toi sitten mulle pommaccia ja makoilin siinä sängyllä sit jonkun aikaa. Tämän lisäksi sitten oksensin, kun otettiin se nieluviljely :(

Nyt huilimaan :)

outiko 7+2
 
Hyviä uutisia!
Ultrassa kävimme tänään ja siellä köllötteli pieni ihmisenalku ja :heart: syke löytyi hienosti! Näkyi myös toinen ruskuaispussi ja lääkäri meinasi, et on alunperin ollut kaksoisraskaus, mut toinen sit jäänyt kehittymättä. Eli se viikon takainen vuoto saattoi tästä toisesta johtua...
Nyt on helpottunut olo, kun näki itse, että kyllä siellä jotain on. Kestää tätä pahoinvointiakin taas paremmin kun tietää, että hyvän asian puolesta tässä kärvistellään! :D

surppi 6+1
 
Ihania uutisia Surppi :heart: Mä soitin just vuodosta neuvolaan ja ne sanoi, että ei voi mitään, pitää vaan tarkkailla :ashamed: Mulla on sellainen olo, että justiinsa varaan yksityiselle ajan, et saavat kurkistaa sinne. Prkl. :'(
 
Ihana lueskella ultrakuulumisia. Tänne ei edelleenkään kuulu mitään mainittavaa, paitsi kauhea väsymys ja hermo menee miehen kanssa joka asiasta. Onneksi voin nukkua päikkäreitä, kun esikoinenkin nukkuu ja aamulla mukamas jo oli kuvottava olo, joka hyvin puiston raikkaassa ilmassa lähti onneksi pois. Edelleen odotan kunnon pahoinvointia, en voi uskoa mitenkään ettei se ala...

Mites muuten, veikatkaapas tuleeko kaksosia kenellekään. Meillä ei suvussa ole yksiäkään, joten ei pelkoa siitä.

Hommasin muutes ne sea-band -rannekkeet jo etukäteen varalle, onko kenelläkään käytössä ja onko auttanut pahoinvointiin?

Aurinkoa!
 
Uutena varovainen kurkistus tännekin puolelle.

Meidänkin perheessä lasten saaminen on ollut pitkä tie (kuten täällä muutamalla muullakin). Perheeseen kuuluu 6- ja 3-vuotiaat tytöt jotka molemmat ovat saaneet alkunsa lapsettomuushoidoilla.

Nyt sitten vihdoinkin odotetaan sitä kolmatta (ja viimeistä) lasta meidän perheeseen. 11 (tai itseasiassa 12 ennen kuin tämä tästä syntyy) vuotta siihen on mennyt, että toivomani perhe on koossa.

Alkuraskaus on ollut huolta ja murhetta täynnä mm vuodon ja alavatsakipujen takia, mutta tänään tehdyssä varhaisraskauden ultrassa löydettiin yksi 11mm kokoinen pikkuinen, jonka sydän pamppaili kovasti.

Perustiedot ovat siis:
Laskettu aika on 5.8.
Olen 38-vuotias
odotan kolmatta lastani
ja synnytyssairaala on Hyvinkään aluesairaala

Belle
 

Yhteistyössä