~~ Elokuun 2013 Ihmeet HELMIKUUSSA ~~

Pahoittelen myöskin hiljaiseloa, olen tuolla fb:ssä ja kerhossa niin en ole oikeen jaksanut/muistanut kirjoitella tänne sitten enää.

Liikkeiden tuntemisesta Mulla on tuntunut oikeastaan päivittäin jotain pieniä liikkeitä. Maha on aika saman kokonen kuin viikko sitten :) Ä-housut otettu käyttöön 1,5vkoa sitten.

Raskausoireet Liitos ja nivuskipuja melkein päivittäin ja koko ajan VÄSY! Koska tän väsymyksen pitikään loppua, koska alkaa se keskiraskauden hehku? :D Ei oo meinaan ainakaan vielä näkynyt...

Ludmillalle ja perheelle tsemppiä!! Toivotaan että pikkuisella olisi kumminkin kaikki hyvin.

Viikonloppu tulee olemaan taas hiljaiseloa, lähdetään lauantaiaamuna pikavisiitille Hämeenlinnaan.

Epa ja Bingo 15+2
 
Ludmilla voimia teille:hug:

Itse palasin juuri NP ultrasta ja hyviä uutisia sieltä sain matkaani mukaan. Turvotusta oli 1mm ja LA 23.8 eli hiukan myöhempään siirrettiin. Vauvalla oli mittaa huimat 5,8cm:) ja uskomattoman rauhallinen tapaus. Siellä se vain pötkötteli rauhassa, eikä piitannut vaikka anturilla tökittiin vatsan päältä hereille.

Pakko oli sitten äidin vähän nostaa takapuolta ja "sheikata" edestakaisin, johan saatiin kaveriinkin liikettä:) Ihanasti näkyi viisi sormea....ensi viikolla saa sitten veriseulan tulokset.

Ai niin, nyt kun näki vauvan ruudulla tuli ihan tyttö olo
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumista Kerttu2013!

ludmilla voimia odotteluun. Itsellä on tasan viikon päästä np ultra. Jännittää kovasti.

(.) Masu on alkanut kasvamaan ihan hurjaa vauhtia. Töissä jäin heti kiinni. Mun kaikki työkaverit on miehiä niin aika hassua, että arvasivat. Liitoskipuja ja kohdunkasvu kipuja on täälläkin. Tuntuvat kyllä ilkeille. Väsyttää edelleen paljon ja iltaisin saa vieläkin kärsiä tosi pahasta olosta.

Eipä tässä sen kummempia. Hyvää viikonloppua kaikille!

härkäneito ja kolmonen rv 11+0 POKS
 
voimia ludmilla :hug:

eilen jo piti tulla poksahtamaan, mutta ei oikein ole ollut fiilistä, että mitä kirjoittaisi..
väsymys on kyllä taas rantautunut tähän pääkoppaan.. ihan kauheaa tää saamattomuus.
Pää on kuin haminan kaupunki, en ole koko viikonloppuna käynyt edes ulkona. Viltin mutkassa vaan pyjamassa katsellut kaikkea todella oleellisia tv-ohjelmia, välillä pyöritellyt läppäriä käsissä, välillä ottanut torkut toisella silmällä. EI YHTÄÄN MUN TAPAISTA ! ahdistus :mad:
Tuntuu että jalkalihakset ois jotenkin surkastuneet, tuntuu tosi raskaalta.. Ainakin keittiön ja olohuoneen väliä talsiessani olen näin havainnoinut.
Ensi viikolla lupaan ryhdistäytyä ja seuraava viikonloppu ei mee tällä tavalla!
..Noh, sen verran polultani äsken erkanin, että kävelin eteläsiipeen (heh) ja napsautin saunan kiukaan päälle.
Eikun saunomaan, josko sieltä löytyy mun kadonnut pirteyteni. :)

Hyvää sunnuntai illanjatkoa kaikille <3

LadyMoon 13+1 (Päivän myöhässä, POKS! :D )
 
Ludmillalle & perheelle voimia odotteluun ja lapsevesipunktioon

Härkäneito Mulla sama, kaikki työkaverit miehiä ja ne jotenkin alkoi aavistelemaan jo ennen joulua kun ihan alussahan sillon vasta oltiin, että saattaisin olla raskaana :O jännä!!

Palattiin tänään reissusta kotiin ja jotenkin on vetämätön olo. Ihan väsyksissä..

15+3
 
ludmilla voimia odotteluun :hug:

härkäneito ja cockerspaniel mun mies on just semmonen, joka arvaa työkaveriensa olevan raskaana tai sitten hänelle on kerrottu jo ihan alussa. Ehkä silläkin osansa, että työpaikalla kaikki ovat melko nuoria ja hän taisi olla ensimmäinen jolla oli lapsi 24 vuotiaana.

Mulla on vielä viikko ultraan ja välillä olen aika luottavaisin mielin, välillä taas tuntuu, että ei siellä voi olla enää mitään. Onneksi ei sentään enempää odotusta enää kun se viikko.

Pahoinvointi on vähän hellittänyt, mutta tulee aina ajoittain takaisin melko voimakkaana. Vieläkään ei maistu oikein mikään ja yritän syödä sitä mikä tuntuu vähiten pahalta vaihtoehdolta. Masu ei oikeastaan ole vielä kasvanut ja mahdun ihan omiin vaatteisiin. Sekin on erilaista viime raskauteen verrattuna, kun silloin jouduin jo heti plussan jälkeen siirtymään äitiysvaatteisiin.

Saini ja pikkuhukka 11+4
 
Onko kaikilla huonovointisillakin paino nousussa? Mulla on lähtöpainosta lähtenyt 7kiloa ja jatkaa vaan laskuaan. Lääkäri sanoi,että vielä ei ole syytä huolestua kun sain tosiaan sen RD-diagnoosin,jonka rinnalla ne nyt tarkkailee sitä että kuivuuko mun keho? Juon hullana vettä janooni,mut pissaa ei tule silti ja pää särkee kaiken aikaa. Vaikka lääkäri sanoi ettei kannata huolestua niin silti vähän itteä kalvaa tuo :/

Syysmyrsky & pikkukakkonen 14+1
 
syysmyrsky mulla tais pysyä paino samassa kun olin huonovointinen. En usko, että kaikilla on nousussa. Yleensähän se menee niin, että jos voi pahoin ja oksentaa niin kyllähän se painokin silloin tippuu.

Saini jännä :D miehen kaverit ei kyllä huomannut mitää tai tajunneet ja suurin osa ei tiedä vieläkään. Nuo työkaverit kyllä arvuutteli sitä, että en tiiä mikä ihme siinä on! :D
 
syysmyrsky: Mulle tuli plussaamisen jälkeisilla kahdella viikolla + 1,5kg, sen jälkeen ei ole nyt kohta kahteen kuukauteen tullut yhtään painoa. Mun tapauksessa tää on ihan toivottavaa, koska BMI oli 25 jo ennen odotusta. Ei sen niin kamalasti tarttekaan nousta, mutta tuo kuivumisen estäminen on kyllä tärkeää. Hyvä, että olet seurannassa.

Eilen ja tänään olen tuntenut jonkunlaista melskaamista tuolla alakerrassa, tietty istuma-asento tuntuu tuottavan parhaimmat tsäänssit huomata liikkeitä. Tai niitä mä oletan näiden muljausten olevan :D Selvästi ovat tässä viikon aikana voimistuneet, vatsakin tuntuu olevan semmoisessa venymistilassa, että ei ihme. Välillä tietty epäilee oisko sittenkin vaan ilmaa...

Pippurihäntä 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja OU Nou
Aijai,kyllä on tänään mahaan juilinut.En tiiä onko se kasvukipuja vai muuta juilintaa mut joka tapauksessa epämiellyttävää kun tuntuu et ei kävellä kärsi :O tai siis pitää silleen kumarassa könkätä.No eipä tuo kipuilu silleen haittaa kun kotona olen viikot(viikonloppusin vain töitä),ja tänäänkin jätin kaupassa käynnin väliin ihan suosiolla.

Liikkeet tuntuu huonosti.Tai siis en enää tiedä mikä on liikettä ja mikä muuta kurinaa ja poksahtelua.Plah! sitä on niin kärsimätön :rolleyes: kun mie ootin et ois menny samalla tavalla kun aijemmissa raskauksissa et aikasin ois tuntunu ja näkyny...mut ei..

niin ja ludmilla,voimia sinne,toivottavasti kaikki kääntyy kumminkin parhain päin :hug:

Pikkunelonen 14+6
 
Viimeksi muokattu:
mä jäin nyt seulonnoissa kiinni ja huoli on valtava. Niskaturvotus 3,2mm ja riskiluku 1:5 muuten vauva näytti normaalilta ja nyt sitte odotetaan vaan kuukausi että pääsen lapsivesipunktioon :/
Minulla oli vähän sama edellisen raskauden kohdalla että niskaturvotusta oli just vähän yli tuon 3 ja veriseula hälyytti ja sain kans riskiluvuksi 1:5 . kävin lapsivesipunktiossa ja huoli oli suuri vaikka baby näytti muuten ihan normaalilta (nenäluu ym. normaalin näköiset, poikkeava nenäluu kuulemma viittaa downiin)
punktion tuloksia odoteltiin pari viikkoa ja kun tulokset tuli kirjeenä kotiin ja terveen vauvan kromosomit saatiin. Eli Ludmilla , hätä ei ole vielä tämän näköinen ja suurella todennäköisyydellä saat kuitenkin hyviä uutisia :)
 
Heippa!Enpä oo jaksanu tälle puolelle enää kirjoitella ku viihdyn enemmän tuolla FB puolella.Ryhmässä justiin juteltu että kaikki uudet jotka haluaa mukaan FB-ryhmään niin helmikuun loppuun mennessä pitäs pyyntöö laittaa.Sen jälkeen emme ota uusia jäsenia enää.
Minä olen laittanut viestiä Casper77 mutta en ole saanut vastausta ja haluisin kyllä mukaan facebook ryhmään. miten sinne pääsee :)
 
Moro! Hävettävän pitkään olen viettänyt hiljaiseloa, ollaan oltu kipeinä ja sitten on ollu koulukiireitä ja siihen päälle karmee väsymys. Musta tuntuu, että tää väsymys on palannu entistä pahempana takasin tai sit mul on ollu muutenki turhan hektistä tää elämä. En jaksais tehä YHTÄÄN MITÄÄN. Joka päivä ku pääsen koulusta rojahan vaan suoraan sängylle, enkä nouse siitä ennen seuraavaa aamua. Kotityöt jää tekemättä ja eletään pelkällä noutoruualla ja eineksillä, paitsi niinä päivinä ku mies jaksaa/sattuu tekemään ruokaa. HUH. Onko muilla ollu samanlaista? Mäki tässä jo kovasti oottelen seesteistä keskiraskautta...

En tiiä miks, mut mua häiritsee/ärsyttää kovasti, kun la siirty niin paljon (10/11 pv) eteenpäin ultrassa... Olin jo kaikille ehtiny mainostaa, et vauva syntys elokuun alkupuolella ja tän hetken tuntuman mukaan syntymä ois varmaan vasta lähempänä syyskuuta. Oon selittäny kaikille, jotka kysyy, että vauva syntyy loppukesästä, mut nythän se on kumminki enempi syysvauva. Niinku sillä oikeesti ois jotain väliä. :D mut jotenki hävettää, et oisin jotenki "valehellu" ihmisille, jos tajuutte mitä tarkotan. ;) ja samoin se ahistaa, että la:n siirtyminen merkkaa myös, että joudun kärvistelemään kauemmin karmeessa pahoinvoinnissa ja väsymyksessä (ne ei oo vielä ainakaa merkittävästi helpottanu, vaik luulis et näil viikoil vois olla jo helpompaa), kestää kauemmin ennen ku tunnen ekat liikkeet, pääsen rakenneultraa (ja tiedustelemaa sukupuolta) ja ennen ku vauva SYNTYY. :D

Hohhoijaa, mitä murheita. Tuntuu niin naurettavilta ku kirjottaa näkyville, mut tuol omassa päässä ne velloo synkkääkin synkempinä. :D

Tämmöistä tänään. En oo käyny tuolla kerhon puolellakaa moneen piiitkään vuorokauteen, saas nähä mikä homma kuulumisten päivitys sinne on. ;) jotenki aina tuntuu, et mitä pitempää pitää taukoo jostain tämmösest paikasta (tai ei jaksa vastata kavereitten viesteihin), sitä isompi kynnys on ruveta kirjottelee. Ootteks muut huomannu saman? :)

mamimam + mörkö 13+2
 
Huomenet täältäkin:) Eilen sain vihdoin tulokset seerumiseulasta ja kirjeessä oli vain maininta, ettei sinulla ole kohonnutta riskiä. Onnellista odotusta! Johan helpotti hetkeksi aikaa, kunnes kehittelen seuraavan murehdittavan asian:whistle:

Ai niin, viime viikon np ultrassa selvisi, että istukan reunassa oli tummunutta aluetta, joka siis ilmeisemmin aiheutti sitä tiputtelua silloin rv8. Saattaa kuulema ihan milloin vain tihkuttaa uudelleen....eli ei pidä hätääntyä.
Tänään olisi edessä NL, josko vihdoin kuulisi ne sydänäänet ihan oikeasti!! Seuraava neuvolakin on vasta huhtikuussa, taidetaan täälläkin säästää...

Juniori 5v, muuten kysyi sunnuntaina saunassa, että äiti; miltä se vauva näyttää kun se syntyy?? Voiko se olla kiinalainen? :LOL: Oli pakko sanoa, että toivottavasti ei.

Kerttu rv 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: saini81
mamiam mä tiedän miltä toi tuntuu. Mulla olis pitänyt olla menkoista ja oviskesta laskettuna la 14pv mutta siirty 23 päivälle :)
Ja nimenomaa -tuntuu tosi naurettavalta ja lapselliselta märistä jostain reippaammasta lasketun ajan muutoksesta :LOL: varsinkin mun on tosi vaikea myöntää että häiritsee, kun kuitenkin 2 vuotta meni pelkästään raskautumiseen.. ei luulis että paljoa painaa joku 1,5viikon muutos ?!


Kerttu, vai että kiinalainen :LOL:
 
mamimam,mie oon kans ihan uskomattoman väsynyt.Ehkä tää kolmen lapsen hoito ja siihen päälle raskaus vaan on vähän liikaa mun kropalle.Huh.Aattelin sillon joskus et kyl mä piristyn kunhan tuo 12 viikkoa tulee täyteen,mut ihan yhtä poikki oon vieläkin :|
et ei kivaa...Jotenkii tuntuu jo et tää koko raskaus menee samaan malliin enkä tästä piristykään.
Päänsärkyä on ollu nyt kaks päivää.Sekin vielä.Sit mua pelottaa et mitä tää raskaus tekee mun kropalle kun jo viime jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi et on aika huonona mun lantionpohjalihakset,et riski laskeumille kasvaa.Ja tiedän,olen joka synnytyksen jälkeen täysin laiminlyöny lantionpohjalihasten harjoittamisen :ashamed: oma moka...
Viimeksikin oli jo kivasti virtsankarkailua ekoina kuukausina synnytyksen jälkeen.Mitähän se on seuraavan kerran?? Kääk,kammottaa!

Viikkoja tänään 15 tasan! ja edelleen niitä liikkeitä odotellessa...

Ja mulla on siis tyttöolo,ja seuraava neuvola 20.2 eli ensi viikolla
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
mamimam kysytki vielä... :D esikolle just jaksaa tehdä ruuan mut ite syöny viiimeks varmaa viikko sit lämmintä ruokaa ja sillonki taisin hakea sen rollsista. Ei oikeesti jaksa!

päätä särkee myös turhan usein. Mut lääkäri meinas että johtunee siitä kuivuudesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
listaa päivitetty :)

mamimam mäkin luulin että piristyin, mut olin väärässä. Monena iltana on käyty hakee subista ruokaa ja jopa hamppareita. Ulkona oon jonkun verran jaksanu olla pojan kans mut kaikki muu on ihan ylivertasta ilman miehen läsnäoloa. Tule jo aurinkoinen kevät :cool:

kerrottu ei olla vieläkään muille kun miehen vanhemmille ultran jälkeen. tulin siihen tulokseen et lähetän omalle isälle kuvaviestillä ultrakuvan ystävänpäivänä, onkohan ihan törkeetä? Äitilleni oon pitäny mykkäkoulua kohta 3 viikkoa ja alkaa jo tuntuu et jollekin läheiselle olis pakko kertoa, ja haluun kertoo iskälle eka, mutkun se asuu kaukana.
Ei edes oikeestaan tunnu että olis raskaana( paitsi kun väsyttää) , tai se unohtuu aina hetkeks.

( . ) viikonloppuna saatiin nukkua pitkään kun poitsu oli hoidossa yhden yön, ei tehty mitään erikoista. Tai no käytiin ravintolas syömäs mut muuten vaan oltiin... ei sen aterian jälkeen olis muuta jaksanutkaan. Vatsa alkaa selkeesti muistuttaa vauva vatsaa ja tänään kohtasin uuden ongelman: en saanu toppahousuja kunnolla kiinni... liikkeitä tuntuu aina sillontällön pieniä muksahduksia, viikon verran nyt ja kohdun yläreuna alkaa lähennellä napaa :)

Kista ja Sisko 15+0 :heart: POKSPOKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Herttinen sentään.. Epa poksu jo rv 16 :O kohtahan sillä on jo puoliväli!!!
Ja se mikä on fakta niin perässä tullaan :LOL:

Kamalanihanankamalaa!!! :heart:

mä en siis vieläkään oikein oo sisäistänyt että oon ihan oikeasti raskaana 2 vuoden yrittämisen jälkeen :D mutta kun oma pino poksuu ja rätisee kokoajan ja kohta jakautuu niin kyllähän se pitää itsekin alkaa varmaan uskomaan ??
 

Yhteistyössä