**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

neuvolassa käyty. eikä ollutkaan viimeinen käynti, vaikka terkkari niin viime viikolla sanoi, vaan vielä ens viikon keskiviikolle olis aika. (sillon viikkoja 41+6)
sain siunauksen synnyttää vammalassa, eli synnytyspaikkana on VAS :) (jos vaan ei tuu mitään hirveetä kiirettä sairaalaan) jee! mä en missään nimessä halunnutkaan Tayssiin. :D terkka laitto lähetteen molempiin sairaaloihin äitipolille, ja ajan pitäis sitten olla ens viikon lopusta. käski ottaa sairaalakassin mukaan, kun lapsivettä on niillä viikoilla (42) kuulemma jo sen verran vähän, että todennäkösesti alkaa heti käynnisteleen.
voih, eikö tää nyt vois alkaa tuleen täältä! :ashamed: toista päivää vuotaa kirkasta limaa PALJON! ja terkkari arveli sen olevan merkki siittä että synnytys olis lähellä, mut en kyl jaksa uskoo enää mihkä limoihin, ku tuolta on tullu vaikka ja mitä jo päälle kaks kuukautta. verenpaine oli myös koholla. normaali vielä, mutta mulle korkeahko. eikös sekin oo joillakin merkki? tää on kyllä taas niin epätoivosta merkkien metsästystä, kun mä haluun ton pihalle tuolta :D ei niinku jaksais enää.

emilien ja pikkunen 40+4 :heart:
 
Anskü
Nyt on tullu niin paljo kirjotuksia ku en oo käyny pitkään aikaan, ja siihen on hyvä ja ihana syy! :)

Meille syntyi pieni prinsessa 9.8. (40+1) painoa tytöllä oli 3670g ja pituutta 50cm.

Nyt ollaan oltu jo pari päivää kotona ja ihasteltu uutta tulokasta. Synnytyksestä kerron myöhemmin, neiti vaatii huomionsa. :)

Anskü ja pikku prinsessa 4pv
 
Devil Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:
Paljon tsemppiä ja paranemista pienelle ja paljon voimia teille vanhemmille.:hug:

Anskü Paljon onnea pikku prinsessasta!:flower:

Yasmin2012 Valittaminen sallittu, siksi täällä ollaan, toistemme tukena. Toivottavasti piakkoin vaavelisi päästää sinut pulasta ja saapuu maailmaan, niin ei tarvitse kärsiä supparien keskellä.

samuelinäiti Myönnän, että ajattelin jo pari sekunttia tekstata äidille, että "taisi vedet mennä, lähdetään tsekkaamaan" kun pienen hetkisen ärsytti ainaiset "saisi vauva jo syntyä" - kommentit. En kuitenkaan tehnyt niin.

Kata72 Paljon tsemppiä! Aivan varmasti se lähtö noilla päivillä on jo lähellä. Voimia loppumetreille.

Wiwi Minä taas ajattelin, että ehkä meidänkin vauvamme tulisi hieman ennen laskettua aikaa tai täsmällisesti, koska sekä minä että mieheni olemme syntyneet hieman etuajassa, minä 2viikkoa ennen sektiolla ja mieheni pari päivää ennen laskettua aikaa. Vauvamme tosin päätti toisin.

ON Väsyttää. Illan ja yön aikana nipisteli ja jomotti sen verran hyvin, että katsoimme olympialaisten päätösseremoniat loppuun asti. Nyt sitten väsyttää, kun herätyskello soi aikaisin. Voipi olla, että koitan ottaa pikku päikkärit jossakin vaiheessa, ellei Vintiöllä ole muita suunnitelmia - nipistelyä ja jomotusta on ollut tänäänkin. Keho valmistautuu, mutta aikataulukin olisi kivaa tietää...;)

Huomenna taas neuvolaan.

Luckygirl & Vintiö 40+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas vauvan saaneille! :flower:

Toivottavasti nuo mun kipuilut kertoo että kohta mennään. Tosin monet ovat kipuilleet täällä jo viikkotolkulla ja edelleen ovat yhdessä kasassa :whistle:
Itsekin olen aikanaan ennen la aikaa lähtenyt tulemaan, jospa tämä meidän veijari olisi vähintään yhtä täsmällinen kuin äitinsä tai ainakin aina ajoissa :LOL:

Pahoinvointi Joku puhui että olisi ollut, näin myös täällä parina iltana ollut kummallista kuvotusta joka ei syömälläkään ole lähtenyt poies.

Nyt alkaa vaivata tekemisen puute, onneksi huomenna pääsee hieman tuulettumaan kaupungille äitin kanssa.

Väsyttäisi armottomasti mutta päiväunia en nuku. Oon saanu nyt ihan kivan rytmin aikaan, illalla tulee uni ja aamulla kello soi aina samaan aikaan. Päiväunia ei sallita. :)
Tuumiskelin että tämä auttaisi siihen mun unettomuuteen ja oonkin saanut tuloksia aikaan!

Taidan lähteä leipomaan sämpylöitä ja pesemään jääkaappia |O
 
Neuvolassa käyty päivällä, meen keskiviikkoaamuna klo. 8 synnärille yliaikaiskontrolliin. Terkka sanoi, että pitää ottaa sairaalakassi mukaan, mut en sit kyselly enempää. Varmaankin vaan varmuuden vuoks jos päättävät käynnistellä tms... Muuten siis kaikki ok, vauva tuntuu voivan hyvin ja terkka arvioi syntymäpainoks 3,2 kg. Saas nähdä! Voi että kun pääsis tästä mahasta jo eroon ja sais vauvan syliin... Onneks tänään oli kuitenkin mukava päivä, käytiin ystävän kans pitkällä ihanalla lounaalla kaupungissa ja ilmaki on ollu mitä ihanin. :) Koko päivän oon ollut siis menossa ja nythän kello onkin jo noin paljon! Pitäis vielä huominen jaksaa ja sit pääsee näytille. Toivottavasti tilanne ois edistyny jotenkin! Toivon myös, että synnytys lähtis itekseen vielä käyntiin...

Devil onnea kovasti prinsessasta! :heart: Tsemppiä kovasti jatkoon!

Anteeksi nyt en kykene kommentoimaan näköjään enää muuta kuin tälleen omanapaisesti. :ashamed: Tsemppiä kaikille mammoille! :)

Minea ja maha-asukki 41+1
 
Heips, lukaisen jossain välissä ajatuksella enemmän kirjoituksianne, mutta ajattelin vihdoin tännekin ilmoitella, että tyttö syntyi viikko sitten ja kaikki meni ihan hyvin. :)
Keskiviikkona jo päästiin kotiin ja olen ihan kohtuullisesti toipunut leikkurista, mitä nyt haava on ihan törkeen alhaalla ja hakaset vielä hankaa. Tyrttö oli 3450g ja 50,5cm pitkä ja on kova syömään, täällä mennään vauvan ehdoilla nyt aikalailla kun tuntuu vähän väliä tytöll olevan nälkä :)
Onnea vauvautuneille ja tsemppiä muille jotka vielä odottaa omaansa. On ihanaa olla rakastunut pieneen lapseensa :heart:

runttis ja pieni tyttönen 1 vkoa vanha :)
 
aih, mä sainkin tänään sitten päivällä vielä puhelin soiton sairaalasta kätilöltä, ja se aika äitipolille oliskin jo ens viikon maanantaina :) (sillon viikkoja 41+4) aamusti meen sinne. sanoi, että on todennäköistä että käynnistettäis, mutta lääkärihän sen sitten viime kädessä päättää. kyl mä toivon, että sillon alettais jotain tekemään. mä oon niin kipee, ettei jaksaisi enää. olis kyllä ihanaa jos tää täältä päättäis siihen mennessä tulla ulos. toivotaan toivotaan.

emilien ja pikkunen 40+4
 
Onnea mammat taas vauvoista ! Jos oli joku muukin vielä välissä, niin onnea ! Toivottavasti Devil kaikki menee hyvin jatkossa, jaksamista kovasti !

On meitä sentään jokunen kokonainen täälä vielä jäljellä, vähiin alkaa käydä tosin :D
Kipuja on kyllä täälläkin vaikka muille jakaa. Tänään oli taas neuvola, ja sain taas kuulla kun vauvan pääkin tuntuu aikalailla keskivertoa kookkaammalta. Tuntuu että aika lailla terkkarin sanomiset vauvan koosta pitää paikkansa. Ja oli pää kuulemma kanssa nyt kiinnittynyt. Liekö tarkoittaa mittään.. Huomenna onneksi ultra-aika klo.10.00 niin saa oikeasti tietää sen vauvan koon. Jännittää ihan hurjasti ! Onneksi voi täällä tosiaan valittaa, ja tietää että oikeasti ymmärtää !

On se kyllä että ensin pelätään että vauva syntyy monta viikkoa etuajassa, ja sitten saakin odotella ja tehdä kaikkensa edes muutaman supparin eteen. Voi jee :D
 
tulipa vaan mieleen että miten sen jatkoryhmän laita? tutkiskelin noita eriryhmiä mihin sen perustaa niin ilmeisesti toi vauvat 0-12kk olis se, ainaki muut ryhmät on kans sinne perustanut omansa. kun osahan täällä ei missään nimessä halunnut fb ryhmään liittyä. ja ohan tässä hyvin vauvautuneita :D taitaa vaan vauvautuneilla olla muut puuhat mielessä kun koneella notkuminen ;) miksiköhän ..

ollut kyllä puuha päivä, innostuin lähtemään naapurin neidin ja siskon plus sadan kakaran kanssa kauppakeskukseen.. ei oo ihan mun paikkoja, maha painaa kiitettävästi että puol tuntii yhtäsoittoa rivakkaa kävelyä paikasta toiseen niin johan jalat huutaa hoosiannaa :D noh kohta on sekin entinen vaiva. kaiken muun muistin ostaa paitsi lansinohin. kattelin noita edellis kerran imetyspaitoja ja sovitin niin juu ei ollut enään ihan mun kokoa toi s.. et niitäki jouduin uudet sit ostamaan. ajattelin eka etten tarvi moisia mutta ohan noita nyt huomattavasti helpompi pitää tän imetys ajan kuin että normi paidoil menis, ihme rävellystä! huomaa kyllä että musta on tullut maaninen siivouskone, vaikka lähtisin to aamuna sillein että kotona kiiltää ku kiillon mainoksessa niin kyllä se sitten olis muisto vain kun on nää pojat olleet kotona keskenään mun sairaala olon ajan :D ehkä pitäis luovuttaa ja keksiä muuta puuhaa.

paulina juu mä oon miettiny ihan samoja juttuja. että ekaks ollaan että voivoi nyt ei viel tarttis vauvan syntyä sitten kun se maaginen viikko nelkyt onki seuraavaks poksuva niin johan on ääni eri kellossa :D noh tänpä takia "odottavan aika on pitkä" lausahdus on erikois ärsyttävä.
 
Runttipulla Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:

Minea No niin, huominen vain ja sitten taidatkin päästä jo yliaikakontrollin kautta vauvanhakumatkalle.:) Tsemppiä odotukseen! Tiedän toki, että lääkärithän sen päättää, mutta kuullostihan se kannaltasi lupaavalta, kun tertsi muistutti sairaalakassin pakkaamisesta mukaan.

emilien Pidän peukkuja puolestasi, että silloin käynnistettäisiin - ellei pikkuisesi ole sitä ennen jo päättänyt saapua. Tsemppiä odotukseen siihen asti.

Paulina Tsemppiä ultraan!:) Sinun ei tarvitsekaan enää montaa tuntia odotella, kun jo tiedät vauvan pään koon. Ja varmasti on aina kivaa kurkistaa pikkuisen puuhia.:)
Olen aivan samaa mieltä: ensin pelätään, että vauva syntyy liian aikaisin ja sitten käykin ilmi, ettei vauvalla olekaan mikään kiire vaan yliajalle mennään... Koskaan ei tiedä.

ON Kävin päivällä kävelyllä ja päädyinkin käppäilemään pitkän lenkin puolihuolimattomasti. Oli ihana ilma ja oikein tunsin, että akut latautuvat. Ja sitten miehen kanssa käveltiin uusi pitkä lenkki. Ei ollut kyse mistään Vintiön häätöyrityksestä, vaikka äitini innostuikin, kun kuuli asiasta perinteisen "joko olette synnärillä"- soiton yhteydessä. Vintiö kuulma voisi syntyä yöllä tai huomenna...Miten minusta tuntuu, että eilenkin olisi voinut ja ylihuomennakin on hyvä...:LOL:

Kuulin, että serkkuni perhe saa ensi vuonna toisen lapsen ja perhetuttujemme perhe sai tänään neljännen pienokaisen. Niin se lähipiiri vain lisääntyy.:)
 
Pitkästä pitkästä aikaa tulin lukemaan kuulumisenne ja ilmoittamaan, että hengessä ollaan täällä mukana ja tsemppiä valtavasti teille viime metreille! :kiss: Itse oisin jo varmaan seonnu, jos vauva vielä mahassa ois, joten siitäkin syystä extratsempitykset teille mahakkaille! :D

Ja paljon paljon onnea kaikille vauvansaaneille!


Meidän arkea. Tyttö on jo 2vkoa3pvää ja aivan ihanan rauhallinen tapaus. Syö ja nukkuu ja katselee maailmaa ihmeissään. Isosiskot ovat ottaneet myös aivan loistavasti pikkuisen vastaan, haluavat välillä pitää sylissä ja tuttia tyrkyttävät suuhun, eivätkä ole ainakaan vielä uhmailleet enempää. Pääsääntöisesti imetän, mutta vähintään kerran päivässä annan pullostakin pienet tilkat maitoa, jotta ei se pullo unohtuisi, vaan kelpaisi molemmat. Olikin ihanaa käydä isompien tyttöjen kanssa yhtenä päivänä kaupoilla rauhassa, kun mies oli vauvan kanssa kotona eikä ollut kiirettä viedä tissejä kotiin. Hyvin oli mieheltäkin pulloa huolinut.
Mies piti 2vkoa isyyslomaa ja tänään alkoi meidän arki todenteolla kun mies palasi töihin ja seuraavat 9 vkoa joudun pärjäämään tyttöjen kanssa maanantaista perjantaihin 24/7 yksin, kun mies toisella paikkakunnalla töissä, on kotona vaan viikonloput. Saas nähä kuin sujuu. Tosin mummo ja ukki hakevat loppuviikolla isommat tytöt yökylään, joten vähän edes helpotusta tälle viikolle. Aika rankkoja viikkoja varmaan tiedossa. Mutta on mulla ihana ystävä lapsineen lähellä ja heidän kanssaan varmaan paljon tulee aikaa vietettyä, niin ei sentään ihan yksin tarvitse olla. Ja onneksi vauva ei ole mikään tissillä roikkuja, vaan syö ja sit katsellaan maisemaa. Ja sit syödään jonkun ajan kuluttua taas.

Synnytyskertomusta meinasin kans rustata, katsotaan ehdinkö kirjottamaan kokonaan..
Mullahan siis lapsivedet menivät torstaiaamuna 26.7, mutta ei alkanut supistelemaan. Iltapvällä käytiin tarkistuttamassa tilanne synnärillä, jossa vain totesivat, että vedet on menny joo ja seuraavana aamulla klo 8 labran kautta takaisin synnärille.
Siispä mentiin kotiin, mutta soitin kyllä mun vanhemmat meille jo illalla varmuuden vuoksi, jos sattuisi yöllä tulemaan lähtö.
Illalla mentiin ajoissa nukkumaan, edelleenkään ei supistellut yhtään.
Noin puoli tuntia nukkumaanmenon jälkeen supistelut alkoivatkin (klo 22.30) kuitenkin yhtäkkiä ja heti 3-5min välein ja kesto 40sec.
Kotona olin n.3h ja sitten sairaalaan. Tunsin olevani todella kipeä päästessäni sairaalaan (01.30) ja senkös vuoksi olinkin kauhuissani, kun kätilö totesi mun olevan juuri ja juuri sormelle auki!
Ei auttanut kun jatkaa odottelua, lämmin kaurapussi mahalle ja suun kautta lääke. Kätilö tuumasi, että miehen ois parempi lähteä kotiin nukkumaan, kun meiltä ei sairaalaan kuin 10min ajomatka. Niinpä ooteltiin tunti ja kun tuntui oma olo suht siedettävältä, niin sanoin miehelle että menee kotiin nukkumaan. Kello tässä vaiheessa noin 03.00.
Torkuin siinä sitten supistusten välit, kunnes 04.00 alkoi taas tehdä kipeää. Ajattelin kuitenkin, että kun alkutilanne oli niin alussa, niin odotan puoli tuntia ja soitan sitten kätilön katsomaan tilanteen, että josko saisin jo epiduraalin. Se puoli tuntia oli aika tuskaisaa jo, mutta sinnittelin sen.
Kätilö tuli huoneeseen 04.30 ja sanoin, että sattuu hitosti ja haluan että kattoo paljonko oon auki, että haluan epiduraalin. Kätilö siinä sitten alkoi etsimään niitä mahalätkiä, että pitää kuulemma välillä kuunnella vauvaa ja katsoa supistuksia. Samalla mulle tulee supistus ja sanon, että nyt pitää ponnistaa! Kätilö on ihmeissään ja haluaakin sitten katsoa tilanteen ja toteaakin, että kannattaa varmaan soittaa se mies nyt sairaalaan, koska tää lapsi näkyy jo täällä ja syntyy nyt!
Mie sit äkkiä soittamaan miehelle, että tule nyt äkkiä tää syntyy nyt (klo täs kohtaa 04.35). Yritän kysellä jotain lääkettä, mutta eihän siinä vaiheessa mitään lääkkeitä voi antaa. Ikinää en ollu ilokaasua kokeillu, mutta siinä kohtaa nappasin sen käteen ja aloin hönkäilemään sitä. Muutaman ponnistuksen jälkeen tyttö ulkona klo 04.40. Ja mies paikalla 04.44 :D
Ei tikkejä repeämiä tai mitään muutakaan, vointi heti mitä mainioin. Eikä miestäkään harmittanut vaikka missasi itse synnytyksen, kun ei ollut esikoinen kyseessä. Hämmästeli vain, että jopas oli nopeeta, vaikka en ollut juuri ollenkaan auki hänen lähtiessä kotiin.
Aikaa ensimmäisestä supistuksesta synnytykseen kului siis vain 6h. Ja sen suunkautta otetun lääkkeen ja ponnistusvaiheen ilokaasun varassa mentiin.

Semmoista. Nyt taidan kömpiä tuhisija vauvan viereen jotta ehdin nukkua ees vähän ennen ekaa tissittelyä. Meillä vauva nukkuu mun vieressä ja yöllä kun herää niin iskean tissin suuhun ja uni jatkuu. En oikeestaan ees tiiä että monestikko meil syyää yön aikana.

Palaillaan taasen.

Arkea pyörittävä mammako ja isosiskot 5v.+2v. sekä pikkuneiti 2vkoa3pvää
 
Onnea Mesikämmen prinsessasta! :heart:

Mammakolle kiitos synnytyskertomuksesta ja kovasti tsemppiä arkeen lasten kanssa! :)

Luckygirl sinä sitten aina jaksat tsempata, kiitos siitä! :heart:

(.) Nyt en elättele kyllä liikaa toivoja, mutta heräsin tossa reilu tunti sitten kipeeseen, ihan kunnollisen pituiseen supistukseen. Ensimmäistä neljää en kellottanut, mutta kun nousin ylös otin aikoja:
6.32
6.38
6.45
7.06... Mielenkiinnolla odottelen jatkoa! Toivottavasti johtavat johonkin eivätkä lopahda... :ashamed: Mies lähti töihin seittemältä ja käski soittaa ajoissa jos pitää lähtee synnärille. :) Meidän koiralla ois eläinlääkäri klo. 9 mutta onneks meidän iskä voi sen viedä jos mä en pääsekkään.

Minea ja maha-asukki 41+2
 
Onnea vauvansa saaneille!!:heart:

Täällä ei mitään uutta, ei supistele ei! Alapäätä jomottaa ja nivuset on pirun hellinä mut mun kohdalla se ei tarkoita edes laskeutumista, ylhäällä pöjöttää edelleen.

Onko täällä muita jotka ei missään nimessä halua käynnistystä? Mulle se ois varmaan sektion ohella yks pahimmista vaihtoehdoista millä tää vauva maailmaan saatas. Mä vaan tiiä että se lähtis tulemaan sitten ryminällä enkä kerkiäis mukaan koko hommaan. Oonkin ajatellut jo valmiiksi että jos tää nyt menee sinne 42vko asti niin pyydän kovemman sisätutkimuksen ja lisäpäivän tai pari mikäli vauvalla kaikki ok. Ja jos joudutaan käynnistykseen niin oon vailla balonkia, jotta elimistö älyäisi ite käynnistää synnytyksen. Lääkkeitä en haluaisi kun niiden aiheuttamat supistukset on niin rajuja. Ehkä se on vaan sitä kipupelkoa, mut toivotaan nyt että alkais itsekseen. Esikoinen synty 40+1 ja toinen 41+2 joten onhan tässä vielä aikaa.

Sanle ja masukki 39+5
 
Mesikämmen Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:

mammako Kiitoksia synnytyskertomuksesta! Oli myös mukavaa lukea kokemuksiasi vauva-arjen keskeltä.:) Tsemppiä tuleviin viikkoihin ja mahtavaa, että sinulla on pikkuapulaisia ja ystävä lähellä.

minea Onnea suppareista...? Ehkä toiveesi itsestään käynnistyvästä synnytyksestä vielä toteutuu.:)
Kiva kuulla, että tsempistä on apua.:)

käynnistyksestä Toivon, että Vintiö päättäisi tulla itsekseen, sillä idea käynnistyksestä hieman hirvittää. Olen sen verran monelta kuullut sen olevan tuskallisempi. Toki se on yksilöllistä, eikä sille sitten mitään voi, jos pikkuinen ei sitten millään lähde itsekseen, mutta olisi kiva kokea luonnollisesti käynnistyvä synnytys.

Jos kuitenkin käy niin, että synnytys käynnistetään, toivon todellakin, että pääsen samalle osastolle, jossa olin aiemmin. Siellä oli sen verran mukavia kätilöitä sen verran paljon, että todennäköisyys siihen, että joku kivoista tutuista kätilöistä osuu kohdalle silloin on hyvin suuri ja kun ajattelen käynnistystä, juuri se asia lohduttaa minua.

ON Täällä on kohta paineita, kun kuulin, että suvun 2 muuta yliajalle mennyttä pienokaista ovat molemmat syntyneet rv 40+4 ja tänään on 40+3. Jotenkin minusta tuntuu, että Vintiö tekee suvun viime vuosien ennätyksen, eikä tee edes tiukkaa...:D

Kohta lähdetäänkin jo neuvolaan! Kuulumisia myöhemmin.:)

Luckygirl & Vintiö 40+3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä supparit jatkuu kovenevina, tullut jo reilu kaks tuntia. Taitaa jäädä eläinlääkärireissu välistä. :D Äsken lenkitin koiraa tuolla kaksinkerroin, lyhyen lenkin aikana tuli kolme suht kovaa supparia! Jännittää! Mieskin tulee töistä varmaan jo pian kotiin, sanoin kyllä että ei kiirettä kun supparit tulee vasta 6-7min välein mutta hän on hätäinen. :D
 
minea toivottavasti pääset kohta synnyttelemään ;)

onnea mesikämmenelle :flower:

mammakolle kiitos synnytyskertomuksesta, olipa kovaa menoa! ja ihana että vanhemmat lapsoset ovat apuna ja innoissaan uudesta tulokkaasta :) sydämmessä aina läikähtää kun lukee tollasia.

kun ootte puhuneet lonkkien puutumisesta niin nyt voin sanoa kuuluvani kerhoon! nyt on viel koko selkä ihan jumis et tuntuu ettei veri kierrä päähän asti, kauhee huimaus. ja kun sitä kunnon selkähierontaa ei voi saada niin mitä tässä pitäis tehdä :stick: noh eilisen hulina päivän jälkeen varmaan hyvä taas vähän lepäillä.

tänään sitten tosiaan vika kerta poksutaan

samunäiti&alex !!40!! :heart:
 
Minealle tsemppiä, toivottavasti nyt tulee lähtö! :wave:

Täälläkin jännitellään huomista, ultra ei hermostuta vaan se sokerirasitus :stick:
Tuliko muille kovin huono olo sen litkun jälkeen?
Mukava päästä pikkuista moikkamaan ja näkemään paljonko sitä ollaan elopainoa ehditty kerryttämään parissa viikossa. :)

Täällä rutisee lonkat nukkuessa ihan hulluna! Ja kipu on jotain massiivista.
Muutenkin alapäähän vihloo kovin, masu tuntuu olevan edelleen tosi ylhäällä, eikö tuo voisi laskeutua jo vähän alemmas :stick:
Kylkikaaret on ihan hellinä kun pikkuinen potkii menemään ja painaa todella ylös.
Rintskoitakaan ei voi pitää kun painaa niin pahasti.

Onhan meitä täällä vielä hyvänkokoinen joukkio, muutamilla taitaa olla vielä pari- kolme viikkoakin pahassa lykyssä kärvisteltävänä :stick: *mukaan lukien itseni!
 
Onko muut huomanneet samaa kuin minä, että ei tuu syötyä niin paljoa enää nyt viimesillä viikoilla! Huomasin että enhän ole viikkoon ahminut oikein mitään! Johtuukohan siitä ettei lapsi enää kasva niin hirvittävällä vauhdilla, pulkistuu vain.. :)

luckygirl eli se synnytys aikataulu sekä lapsen koko ei ilmeisesti aina mene geenien mukaan. =) Minulle vain on kaikki toitottanut sitä, että vertaa itseesi sekä isovanhempiin plaa plaa.. Vielä on siis toivoa, että tämä tytteli tulisi ajoissa ulos, tosin ylihuomenna eli torstaina jo laskettu aika :LOL:

mammako kyllä kuulosti helpolta.. :heart: Onnea!

minea_ Varmasti jännä tilanne meneillään!! Jännitän jo valmiiksi sitä tilannetta kun itse saa kokea supistuksia! Niistä minulla ei ole vielä mitään tietoa :wave: Zemppiä tulevaan koetukseen! :flower:

(.) Täällä ei mitään tietoa kipeistä supistuksista edelleenkään! Alapää tosin huutaa hoosiannaa!! |O En pysty ees lenkille enää lähtee ku kävely on nii tuskaista!! :mad: :mad: Onks muita jotka kävelevät kuin pingviinit? Kyllä alan olla jo kypsä tähän.. :vampire: Vaikka pari päivää sit olin taas ihan eri asenteella!! :D synny synny synny!

Hei onks se niin, että viimeistään 2 vk kun menee lasketun ajan yli eikä synnytys käynnisty itsestään niin sitten käynnistävät? Kun yksi tuttavani peloitteli minua, että hänen oltiin annettu odottaa jopa 5 viikkoa!? :O Luulen kuitenkin, että AIVAN poikkeus tapauksissa! Riippuuko käynnistelyt esimerkiksi paikkakunnasta missä synnyttää tms...

Wiwi ja tyttö vk 39 + 5
 
surusilmät mulle labratäti ohjeisti pari eri rauhaisee lepopaikkaa odotuksen ajaks, tuli kyl sellanen lievä etova olo mutta siinä makoillessa se ei tuntunut niin pahalta ja aika nopeaa lähti. et silloinku piti 5min sisään kittaa se neste kurkusta alas niin ei tehnyt pahaa vaan vasta jälkeenpäin ku alko oleen kuitenki niin monta tuntia siitä syömisestä. toivottavasti siel teilläki päin olis mahdollisuus saada joku makuuasento paikka niin ei tarttis missään käytäväl notkua istumassa ja kärvistelemässä.
 
Minealle voimia tulevaan, toivottavasti vauva syntyy!

Sokerirasituksesta ei tullu kyl mulle ainakaan pahaa oloa. Väsytti vaan se odottaminen! Onneksi oli sokerit kohdillaan :).

Viime yönä ei sit nukuttu, supparit alko 12 illal ja jatku läpi yön 10min välein. Aamuyöstä alko usko loppumaan, aamul soitin sairaalaan, siel oli kiire ja käskivät soittaa kohta uudestaan. No, vedin pari panadolia ja kuumaan suihkuun ja siihen loppu ne pahimmat kivut. Hassua miten yöl ei kyl auta lääkkeet eikä suihku! Oiskohan ens yönä jo 5min välein?? :)

Nyt täytyy nukkua päivällä,kun olen 3 yötä valvonut..

Mäkään en pääse enää kävelemään, olen yrittänyt koiran kas, mut 5min ja sit supistelee..eli olen maannut kotona 3pv!! Huoh!

Kaveri kävi eilen 3vko vanhan vauvan kaa kyläs ja voi että mä haluan omani syliin!! Aivan kamala kaipuu, et vois hoitaa ja huolehtia omasta :).

Onnea taas uusille vauvautuneille ja kiitos synnytyskertomuksesta, olipa nopea toimitus!:)

Yasmin2012 ja vauveli 40+4.
 
Minealla tsemppiä matkaan...
Vauvan saaneille onnea yli kaiken. :flower: Devilille ja pienelle epelille tsempit ja voimantoivotukset..

5 viikkoa lasketun ajan ylittäminen ei ole kyllä missään käytäntönä, siinä olisi jo sikiökuoleman riski korkealla, koska istukka vain ei elimenä jaksa niin kauan. Sielä on nyt perinteisesti joku keksinyt liioitellun kauhutarinan liittyen synnytykseen. 41+ viikoilla mennään yliaikaiskontrolliin ja joko silloin käynnistellään tai sitten odotellaan vauvan voinnista, koosta ja istukan toiminnasta päätellen annetaanko mennä 42+ viikolle. 43 viikko on jo todella harvinaista, että annetaan mennä, ehkä jopa rajatapauksia.

Sokerirasituksessa mulle ei tullut litkusta huono olo. Se kun oli kylmää, niin join sen ihan mielelläni. Oli sitä colan makuista. Huono olo alkoi tulla kun meni sitä viimeistä näytettä otattamaan eli sen 2h jälkeen. Varaisin siihen jonku jogurtin tms. joka nostaa hellästi sitä sokeria ylöspäin, mutta kuitenkin nostaa. Suklaan tms. nopeasti vrs:a nostavan vetäminen siihen tilanteeseen voi olla vikatikki ja tekee sitte olon entistä huonommaksi.

ON: Just palailin neuvolasta. Th katseli näitä minun keskimmäisen loppuraskauden tietoja ja totesi, että täällä on melkein identtiset tekstit kun mitä nyt sinulla on ollut. Aikoi odotella jännällä, että tulenko enää ens viikolla, että meneekö sitten synnytykseen, kun kerta menee juuri niin samaa rataa kuin viimeksi, kaikkini supistuksineen ja kohdunsuun tilanteineen. Keskimmäinen kun syntyi pari päivää noista teksteistä =) (olikohan tarpeeksi sekavaa)

Muutoin oli kaikki mittaukset ok.
RR 110/70
pissa puhdas
hb 133 (jipjee, se oli hyvin noussu)
paino noussut 100g 2 viikon takaisesta ollen nyt 74,7.
Sykkeet alkuun 130 kun vauva nukkui, pienen kutittelun jälkeen 160. Saas nähdä tuleeko tästä tällainen äkkipikainen, kun jo sikiöaikana noin helposti nostauttaa sykkeet :D

Katseli taas kohdunsuun, kun kerroin että on tullut nyt säännöllisesti nää supparitkin. Sielä ei siis niin mitään ole tapahtunut. Ja viime viikolla otetussa näytteessä hiiva oli yhdellä plussalla, otti uuden näytteen, että jos se on lisääntynyt, niin hoidetaan vielä pois. Ei mulla oireita ole asian suhteen, mutta ilmeisesti limakalvot on parempi olla hiivavapaat, muuten voi synnytyksessä tulla enemmän vahinkoa limakalvoille. Ja tää hiivakin voi itessään sitten tehdä näitä supistuksia. Mutta tiedä sitten. Näkee sen huomenna, onko lisääntynyt. Oli sielä myös bakteerit yhdellä plussalla, mutta tästäkin sanoi, että suurin osa naisista on yhdellä plussalla bakteerien suhteen, jos vaan näytteet otettais kaikilta, eikä vain oireilevilta.

Mulla ois tässä nyt 2h ihan isseksein aikaa. Ihan hullua olla yksin täällä kotona, kun lapset aloitti koulu ja eskariaherruksensa. Kyllä tänne saa jo kaveri tullakki, ettei totu liiaksi tähän yksinäisyyteen :D En tiä, saattaahan tuo olla, että täällä yksin päivittelen vielä 3 viikon päästä, että vielä viikko käynnistykseen!!!

rv 38+2
 
Viimeksi muokattu:
minealle tsemppiä. Toivottavasti pääset tositoimiin :)

Onnea uusille vauvautuneille ! :heart:

Onkos meitä mahakkaita enään paljoa ;)

Täällä alkaa olo olla aika turhautunut.... Kyselyitä tulee sieltä täältä ja vauvan syntymäpäivän veikkauksia. :stick:
Kävelen kyllä myös kuin ankka ja kävellessä välillä tuntuu julmaa pistoa tuolla alapäässä..

Wiwi: aika hurjalta kuullostaa jos pitäisivät yli 5vko ennen kun käynnistävät. Kuitenkin istukan toiminta hiipuu kokoajan ja siinä tapauksessa aika paljon joutuisi varmasti ravata kontrolleissa. :O

Itse en osaa käynnistystä pelätä. Kait sekin on niitä yksilöllisiä juttuja, miten porukka kokee sen..

Huomenna neuvola, jossa sitten varataan se yliaikakontrolli. Mä en kestä jos mennää sinne asti! :headwall:

Malttamaton ja ärtynyt Ninzi & masussa liialtikin viihtyvä Tyllerö 40+5
 
  • Tykkää
Reactions: Wiwi
Tänään on ärrimurripäivä. Ei supistuksia, ei paineentuntua, ei mitään! Mä haluaisin edes jotain merkkiä et synnyttäisin edes tän vuoden puolella.. Tää nousee nyt (vasta) ylös aamupalalle ja sit alan imuroimaan, pesemään kaappeja ja iltapäivällä saunan kuuraus!

inieh ja tyyppi joka ei halua syntyä 38+1 vasta..
 

Yhteistyössä