**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Jännää, miten erilaisia arvioita lääkärit antavat. Meillä vauvan paino siinä arviossa oli tosiaan 3,3 kg ja lääkärin mielestä se vastasi viikkoja 37+3, kun siis lasketu ajan mukaan oli 36+6.

Taika78 saa nähdä, ollaanko synnärillä samaan aikaan. Tyksissä on kuulemma kova ruuhka. Jos oikein ymmärsin niin sulkivat toisen synnytysosaston homevaurion takia vappuna ja yksi olisi vaan käytössä. Mutta toivottavasti olisin ymmärtänyt väärin...
 
Heippa kaikille,

Meille syntyi 7.8. Tyttövauva. Mitat 50 cm ja 3548g. Juuri päästiin kotiin, joten aika menee nyt arkea kolmin ihmetellessä.

Hassua tässä kaikessa on se, että 6.8.aamusta valittelin täällä, kun ei mitään tapahdu, vaikka oli la ja siitä kirjoituksesta muutaman tunnin kuluttua menivät vedet. Synnytys oli rankka, mutta todella hieno kokemus ja naistenklinikan henkilökunnalle pitää antaa erityismaininta siitä ammattitaidosta ja kyvystä luoda ensikertalaiselle turvallinen ja varma olo.

Pioni ja edelleen Rontti-nimellä kulkeva sydäntenmurskaaja
 
Onnea Pioni ja Höpsyli vauvoista! :heart:

(.) jepjep, täällä kasassa yhä! :wave: Mieskin lähti nyt sitte Tampereelle ja tulee vasta myöhään illalla/yöllä. Toivon niin paljon, ettei synnytys ala ainakaan nyt päivällä! Alkais sitte vasta yöllä tai mieluummin vaikka sunnuntai päivällä. :D Mutta jotenkin alkaa tuntua, että vauva viihtyy yksiössään niin hyvin ettei tule sieltä ollenkaan... Maanantaina ois vielä neuvola, josta varataan sitten aikaa ya-kontrolliin jos en oo siihen mennessä jakautunut. Välillä meina kyllä usko loppua, olo on niin kärsimätön eikä tutun fb-kommentti lohduttanut yhtään: "tiesitkös, että vasta 42. raskausviikon jälkeen raskaus on yliaikainen?" :stick: JOO IHANKU EN OIS TUOLLAISTA KUULLUT IKINÄ. Perkule. :D Nyt kaikki naapurin mummot ja muut turvat tukkoon ja hankkimaan elämä, ettei tarvi olla niin utelias ja jakaa hyviä tietoja jatkuvasti!

Anteeksi vuodatus, hermo vaan rupeaa menemään. :ashamed:

Tälle päivälle ei auta muuta kuin keksiä jotain kivaa tekemistä (helppoa kun mikään ei oikein huvittais) ja toivoa, ettei vauva lähde syntymään! Siinä tämän päivän ohjelma. :D

Hermoraunio Minea ja maha-asukki 40+6
 
Onnea vauvan saaneille!

Minea Mun tuurilla vauva lähtisi syntymään juuri kun mies on tollasella reissulla :LOL: Vähän hirvittää kun hän on muutamana päivänä ajellut sellaisia 16h työpäiviä ympäri suomea, että mitä jos se vauva päättääkin tulla kun tuleva iskä on jossain hornantuutissa :headwall:

Täälläpä tuli aamulla kaksi kipeää supparia! :popcorn:
Oon ihan mielissäni, vaikkei ne mitään nyt tarkoitakkaan :D

Tänään ois mulla ohjelmassa (kun mieskin on vihdoin kotona) kämpän siivous, ikkunanpesua, mattojenpesu (sellaisella imurilla) ja pientä muuta puuhaa!
Illalla popkornia ja leffa!

Ainiin, sain nukuttua viime yönä! :heart:
Täällä olo on vaihteeksi siis todella mahtava ja silti väsynyt ja ei energinen. :LOL:
Mutta oli ihana nukkua.

Ja masu näköjään kutisee TAAS, pitääpä lähteä rasvaamaan.

Kohta poksutaan viikolle 38!
 
minea toivotaan ettei vauva sit just tänään rupeais syntymään :) Ei noi komentit paljon lohduta varsinkin jos kipujen kanssa joutuu kärvistelemään :headwall:

Onne pionille ja hösylille! :heart:

Täällä taas supistellut koko yön mutta enää en jaksa edes laskea välejä. Suht tasasesti kai niitä tulee mutta sain kuitenkin nukuttua jopa 7 tuntia sillai et heräsin kyl siinä tunnin välein supistuksiin. Kai näihinki tottuu ja kun on tarpeeks väsyny nii unikin tulee :D Yliväsymys ei kyl sovi mulle ja toivon että kun lapsi päättää syntyä niin oon sitä ennen saanut nukuttua edes muutaman tunnin, koksa eilen meinas tulla tosi toivoton tunne kun tajusin että supistuksia vaan tulee ja panadoli ei auta ja pelkäsin että uneton yö edessä.

Mulla on tullut yöllä ja nyt aamulla jotain tosi vetistä kirkasta nestettä pikkuhousun suojaan ja soitin tossa synnärillekin ja kysyin että voisko olla lapsivettä kun haisi sellaselle imelälle ja jostain oon lukenu et se haisee just sellaselle. Sanoivat vaan et kunnon side housuun ja tarkkailee tilannetta josko tulee enemmän. Voi kuulemma olla vaan jotain vetistä valkovuotoa jota tulee supistusten yhteydessä. Toivon niin että olis sitä lapsivettä kun ei nää mun supistukset johda mihinkään. Alkaa turhauttaa koko tilanne aika lailla.

Scarlett ja sissi 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: petite
huomenia :wave:

onnea höpsylille ja pionille! :flower: se on pioni juurikin noin että eka oikein kovaan ääneen ja kaikille että perhana ei tässä mitään synnyttämään olla viel lähössä kunnes yhtäkkiä tapahtuukin jotain :D

valivalivalivalivalivalivali kyllä tässä alkaa jo ihan täydellä innolla odottelemaan seuraavaa torstaita. alkaa nää kivut riittämään. ihan hirveätä iltaisin kun menee sänkyyn ja kyljen vaihto sattuu niin järkyttävän paljon! puhumattakaan sängystä ylöspääseminen. kyl toi häpyosasto on niin tulessa että.. lapsi ei todellakaan ole laskeutunut ja silti toi kipu kovenee päivittäin. illalla oli häntäluukin kipeä vaihteeks. sit oon nyt joka aamu heränny että on pää kipeä, uskoisin sen johtuvan siitä että koko keskikroppa on ihan jumissa, sittenku ei ole mitään kunnon hyvää hieromis asentoa niin milläs tätä oloa helpottais selästä :kieh: no joutuuhan sitä kipua kestämään vauvan ulos tulon jälkeenkin mutta sitten oonki niin onnellisissa hormooni huuruissa etten varmaan halua edes murehtia!... tai ainaki sen varaan lasken :D

kohta pitäis aloitella sitä siivousta, ilokseni mies ei korkannut yhtäkään kaljaa eilen. vieläku tänään toistuis sama niin sitten ei kyllä ilolla ole mitään rajaa. oon nyt psyykkaillu itteeni täs jo yli puol tuntia että kai se on vaan nostettava persus tästä penkistä ja aloitettava tosta makuuhuoneesta, siellä on vaatteet vallanneet koko huoneen :D ai miten niin olen laiska ton vaatehuollon kanssa..

samunäiti&alex 39+4
 
Höpsyli Paljon onnea pikku prinsessasta!:flower:

Pioni78 Paljon onnea pikku prinsessasta!:flower:
Olipa kiva kuulla, että Naistenklinikasta jäi kivat kokemukset, sinne minunkin on tarkoitus suunnata. Oliko NKL:llä ruuhkaa?

minean vauvalle viisautta kuunnella äidin toiveita syntymisen suhteen...:hug:
Koitan nimenomaan muistaa, että hengissä se isoäitinikin selvisi 10 synnytyksestä ilman mitään kivunlievitystä, että eiköhän sitä jotakin keksitä.;) Ja aion käyttää loppuraskauden siihen, että psyykkaan itseäni kohti hyvää synnytystä.

Scarlett89 Nyt vaan peukut pystyyn, että olisi lapsivedestä kyse! :)

Tai-a Pidän peukkuja, ettei liian isoa vauvaa ole tulossa. Ymmärrän pelkosi hyvin.:hug:

DoubleM Mikä on tilanne? Joko siellä ollaan tositoimissa? Jännää!:)

ON Laskettu aika, jee!!!!!:D Ette arvaakaan, kuinka innoissani olen, että olemme Vintiön kanssa päässeet näin pitkälle! Eivät ne lääkärit ja kätilöt kaikkea tiedä.;) Täällä se minun "aivan varmasti etuajassa" syntyvä vauvani kasvaa tyytyväisenä massussa. Eilen illalla tuntui hieman nipistelyä, samoin heti aamusta, mutta tuskin mitään tapahtuu vielä pitkään aikaan. Olisikohan tässä noin 16 päivää jäljellä jännäämistä ennen mahdollista käynniustystä...? Realisti ei pety.;)

Luckygirl & Vintiö 40+0! POKS!!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maria ***
Huomenna poks 38Luultavasti en silloin tänne tule, niin nyt piti etukäteen tulla jo poksumaan.

Luckygirl: Kannattaa käydä tsekkaamassa tuo häntäluu. Voi kipeyttää synnytystä jos on esim. murtunut. Mutta elä nyt vielä hätäile.

Jenny Tuo kuulostaa kyllä niin törkeältä että! Täysin asiaton lääkäri. Parempi vain että pääset toiseen paikkaan synnyttämään! Ihan älyttömän kuulosta.

limatulppa Mulla tosiaan tuossa muutama päivä tuli sellasta valkoista hyytelöä aika paljonkin. Tulehdus hoidettu joku aika sitten pois. Ja terkka meinas ettei kuitenkaan siitä johtuvaa voi olla. Tiedä sitten oliko se sitä limatulppaa vai ei? Itse vähän huolestuin kun proteiinit plussalla ja turvotusta alkanut tulemaan lisää. Verenpaineet kuitenkin matalat, niin ei vielä epäillä raskausmyrkytystä. Onneksi on tuo mittari kotona, niin voi välistä nuita itse mittailla.

Supistuksia Mulla ollut nyt maha sekaisin tässä muutaman päivän. Toissa yönä tuli yksi ihan järetön supistus. Se siis oli ihan lamauttavan tuntuinen. Se alko ihan alhaalta nousi ylöspäin ja tuntui ettei paikallaan voi olla. Jäi kuitenkin vain siihen yhteen. Ja ajattelin että johtui tuosta kun maha on sekaisin. Viime yönä tuli 2 lievempää supistusta...mutta eipä nekään jatkuneet. Kyllä tässä vielä aikaa menee. sf-mitta on kyllä alkanut pieneneen. Mutta eiköhän nyt jotain pidäkin tapahtua kun la lähenee.

jalan kasvu Jalkaholvi matalenee usealla raskausaikana. Toisilla se palautuu a toisilla taas ei. Sitäkin voi kyllä jumpata. Samoin turvotukset tietenkin lisäävät jalan kokoa. Ei sitä tarvitse olla tuntuvasti edes.

Tai-aMulle on jäänyt tästä raskaudesta sellainen varuillaan olevan olo. Tosiaan kun vauvalla epäiltiin tuota sydänvikaa rv 20 tienoilla. Vieläkään en täysin usko nuihin ultriin. Ne ei kaikkea kerro 100%. Mutta kun vauva kuitenkin liikkuu, niin en osaa kauhean huolissaan olla tuosta.

(.) Oma pelastus on myös olleet nuo olympialaiset!!! Vaikka aina olen seurannut urheilua, niin nyt on tullut katsttua varmaan lähes kaikkea mahdollista. Ei mua nyt mikään paini ole aikaisemmin kiinnostanut :) Mutta tullut sekin tutuksi. Mies jo meinaa hermostua kun netistä katson suorana koko ajan. Mutta kyllä se jollain tapaa ymmärtää tätä. Mä yritän olla tekemättä tässä vaiheessa mitään hullua. Repäsin yksi päivä ja kävin mustikassa. Oikeasti! Elkää kukaan menkö näillä viikoilla tekemään samaa! Jos mun olis pitänyt seuraavana yönä lähteä synnyttämään, niin homma olis kyllä mennyt ihan läskiksi. Mä olin siltä reissulta jo niin kipiä etten liikkumaan päässyt. Sillä reissulla olis voinut istukkakin revetä. Nyt kyllä otan rennommin.

petite 37+6
 
Onnea Pioni ja höpsyli pikku tyttösistänne :flower: :heart:

Jennylle tsemppiä käynnistykseen. :wave:

Vais erotiikkaa :D Luovuus siltäkin saralta kunniaan, mutta ruoka saa minun puolesta pysyä vain ravintona. :D

Mulla taas kerran suoli tyhjeni aamusta. Eilen oli ihan normipäivä noin niinku eritteiden suhteen, mutta ihme epätasasta eloa nyt näiden "oireiden" kanssa. Ja mullakin on tullut nyt tuota vetistä valkovuotoa. Mulla ei ole tunnistusta lapsiveden hajusta, mutta kyllä tuo minun vuoto tuoksahtaa enemmän valkovuodolle, jonka kyllä tunnen. Paitsi se isompi lorahus oli hieman erituoksusta, mutta ei mulla siitäkään mikään selkeä kuva tullut.

Supistukset on kipeitä, mutta epäsäännöllisiä, ollut jo viikon. Kolotuksia on joka puolella ja edelleen mulla mietityttää, että ei kai tässä nyt ihan vielä lähdetä synnyttämään. Oon kyllä tosi tyhmä, mutta toivoisin olevani jo siis ihan kypsä tähän raskauteen, koska mieluummin sitten synnytykseen menisin sillä ajatuksella, että VIHDOIN! kuin, "hui, kun tuli aikaisin". (Jätän varauksen pyörtää puheeni tästä kypsyysasiasta muutaman viikon päästä)

Siivousurakka jatkuu. Tänään vuorossa oma kämppä. Eilen siivottiin sitä hamstraajan kämppää. Meni 3½h ja saatiin yks huone siivottua. Vietiin 2 jätesäkillistä + 10 normipussillista roskia ja 4 laatikkoa lehtiä (jotka alkoi vuodelta 2008, eli viime visiitistä pakkohoitoon) siitä huoneesta ulos. Se ois oiva opintokäyntipaikka psykiatriaa opiskeleville ;)

rv 37+6
 
Kävin tässä vähän keräilemässä hyvää mieltä kaupoilta, oli ihana hypistellä kaikkea kivoja uutuusvaatteita, vaikka vielä hetkeen ei ole mahdollista niitä päälleen änkeä :D Mutta ehkä vauvan kanssa ehtis sitten hätäisesti käydä jotain kivaa ostamassa itelleen, ei olis niin nuutunut olo sitten vauva-arjen keskellä. :D Näin muutamaa tuttuakin ja ihme kyllä piristi mieltä, kun eivät heittäneet mitään typeriä kommentteja että vieläkö oon kasassa tai muutakaan. Kannatti siis käydä lyllertämässä kaupoilla! :)

Nyt on mieli siis hiukan parempi, vähän kyllä jännittää miten tää päivä menee ja toivon että olis jo myöhäinen ilta että mies tulis pian kotiin sieltä Tampereelta. Onneks (en voi uskoa että sanon näin) ei oo tänään supistellut tai ollut muutenkaan mitään tuntemuksia! Jospa vauva nyt sitten edelleen ainakin tän päivän viihtyis yksiössään. :) Huomenna alkaa sit taas kärsimätön odotus, tai oikeestaan heti ku mies tulee kotiin! :D

Meidän koira täyttää huomenna vuoden, oispa hassua jos vauvalla ja koiralla ois sama synttäripäivä!

Scarlett toivotaan, että olis lapsivettä ja pääsisit pian tositoimiin! :) Tsemppiä!

Tsemppiä myös kaikille kipuilijoille ja kärvistelijöille, ei toivon mukaan mene enää kauaa... :)

Minea ja maha-asukki 40+6 vieläkin..
 
Täällä ollaan saatu siivoukset puolitiehen.
Ikkuna on vielä pesemättä ja makkarin verhot otin alas, sillä ne pitäisi ommella. Olen laiska enkä jaksanut silloin ostovaiheessa niitä laittaa. Nyt taittelen kiltisti saumat ja ompelen. Viimeksi oli lentää tuo arkiviholliseni seinään parikymmentä kertaa, katsotaan meneekö nyt homma sujuvammin. Inhoan ompelukonetta.

Lapsivesi viimeksi kun itsellä meni niin siitä hajusta ei kyllä voinut erehtyä, tismalleen sama lemu kuin miehen spermassa :x Oletan kyllä tälläkin kertaa tunnistavani kun vedet menee, se haju on kuvottava :LOL:
Sellainen makean imelä tosiaan.

Täälläkin kipuilee tosi pahasti häpykummunseutu, olisiko vauvan pää alhaalla eikä perätilassa!! Itse kyllä uskon että meni käsikopeloarviot pieleen ja on rt niinkuin aikasemminkin.

Myös häntäluu on ollut parina päivänä minullakin arka.

Meillä täyttää koira 5v 16.8 :)
 
Heips pitkästä aikaa, täälläkin alkaa kärsivällisyys loppua tähän odotukseen..... Laskettu aika tuli ja meni... Viime lauantaina! Viikon ollut sisko kytiksessä meillä esikoisen kanssa. Mitään suppareita ei enää ole, oireet loppuneet täysin. Yliaika kontrolli vasta tiistaina 14.8. Soitin sairaalaan josko joku kätilö tekis vähän kovakouraisemman sisätutkimuksen. Sillä lailla esikoinen lähti heti tulemaan( viikon meni yli sekin) mulla nää lapset taitaa tarvita vähän pidemmän hautomisajan.
No joo täällä siis v..neena odotellaan josko jotain alkaisi tapahtumaan.
Meni oma napailuks... Palaan taas kun jaksan kirjoittaa! Huh!

Kata 41+0
 
Heippa!

Tulin ilmoittamaan, että tyttö syntyi 7.8. klo 12:15 rv40+1, lapsivesien mentyä edellisyönä (rv40+0). Painoa oli 3305g ja 49cm, py 33,5cm. Täsmällinen typy ;)

Synnytys meni hyvin ja eilen siis kotiuduttiin :) Pikkuisella neitillä on vähän massuvaivaa, kuiten syö hyvin ja nukkuu. Imetys lähti hyvin käyntiin jo toisena päivänä synnytyksestä, mikä oli monen hoitajan mielestä jopa ihmeellistä ensisynnyttäjälle! Nyt on aika mahtava fiilis ja isikin on oikein innoissaan ja tahtoo kovasti oppia käsittelyä ja hoitotoimia, kun raskausaikana oli aika tyyni asian suhteen..

Ja sitten se synnytyskertomus:
Eli maanantaina rv40+0, yöllä sängyssä makoillessa selkä oli kipeä ja tunne mahan seudulla muutenkin jotenkin erilainen, ei supistanut vielä. N. kello 23:30 tuntui yhtäkkiä pari napautusta alapäässä ja tajusin jo siinä vaiheessa, että nyt se alkaa; vedet siis meni.
Nousin vessaan(sänky säästyi!;)) ja istuin pöntöllä lorottamassa vesiä. Se oli ihan normaalin väristä, semmoista vaaleanpunaista ja tosiaan haisi imelältä. No siitä sitten herätin miehen, joka oli kerennyt nukahtaa puolisen tuntia. Soitto synnärille ja sain ohjeeksi lähteä tunnin sisällä ajeleen, kun asutaan tosiaan 100km päässä.. Hetki puhelusta alkoi kipeät supistukset. No n. 00:20 lähdimme kohti OYSia, jonne saavuimme n. 01:30. Käyrillä näkyi supistuksia ja olo alkoi olla koko ajan tukalampi, vaan en ollut vielä kuin just sormelle auki ja kanavaakin vielä jäljellä. No siitä sitten siirryttiin kuiten synnytyssaliin ja makoilin sängyllä lämpöpussi kipuhoitona. Tunnin päästä kätilö tarkisti tilanteen ja edelleen sama, vaan kivut vain yltyivät. Sain särkylääkettä kankkuun, se tepsi n. tunnin. Painoin kutsunappia tuskissani, kätilö saapui ja ehdotteli yltyviin kipuihin ilokaasua. No se ei auttanut sitten yhtään ja kivut oli jo ihan valtavat. Vauvan sydänäänet kävi vähän alhaalla ja piti pyöriä siinä petillä ja syödä jugurttia sekä mehua. Kokeilin jumppapalloa, vaan siinä istuessa ei tuntunut ollenkaan hyvältä, mutta siinä samalla laitettiin kanyyli, joten mies sai vain hieroa selkää sen aikaa.. Olin n. 4cm auki ja lääkäri kutsuttiin laittamaan epiduraalia, mutta oli kiinni toisen potilaan luona, joten odottelin sitten siinä pallon päällä valtaisissa tuskissani. Supistukset alkoi olla jo 2-3min välein ja viimein lääkäri pääsi puuduttamaan n.8:00. Puudutus vaikutti hetken päästä oikein mahtavasti! Puoli ysin maissa taas sydänkäyrällä laskua, joten asennonvaihtoa ja hapen hengittelyä. Yrittelin nukkua, mutta vain kuuntelin niitä sykkeitä klo 11:00 asti, jolloin alkoi kipupumpusta huolimatta tuntua 11 jälkeen painontunne ja pientä kipua alamahalla. Olin 9cm auki ja pumppu suljettiin. Odoteltiin ponnistustarvetta. 11:45 koeponnistus kun pää jo tarjolla, vaan ei vieläkään ponnistuta erityisemmin johtuen epistä. Taas sydänkäyrillä laskua, joten imukuppivalmius, vaan se korjaantui taas hyvin. 11:55 kätilö vaihtuu ja aletaan ponnistaa. Eppari tehdään ja pää alkaa tulla esille hyvin ponnistusten vaikutuksesta. Välillä joutuu odottelemaan supistuksia, kun puudute vaikuttaa edelleen turhan hyvin. Tyttö syntyy 12:15 ja on 9pisteen ihme :heart: Käyn sitten epin ompelun jälkeen suihkussa ja kokeilen imettää, joka onnistuu oikein hyvin pitkän aikaa :) Ja sitten siitä parin tunnin päästä osastolle vauvaa ihmettelemään ja laittamaan kuvaviestejä erinäisille tärkeille ihmisille.
Synnytyksen kesto supistusten alusta syntymään 12h. 1vaihe: 11h35min, 2vaihe: 25min ja 3vaihe 20min. Kokonaisaika siis 12h20min.

Että näin :)

Onnea muillekin vauvansa saaneille!:flower: Tsempit vielä masun kanssa kärvisteleville! Ajatelkaa, että joudutte kuitenkin käynnistykseen ja olkaa sitten positiivisesti yllättyneitä ettei siihen jouduttukaan, kuten minä :D

-pansku- ja bubutyttönen 4vrk :heart:
 
Moi mammat :wave:

Meille syntyi suunnitellulla sektiolla 8.8.12 taydellinen pieni poika. Pienokainen painoi 3.5kg ja on 50cm pitka. Ihmeellista miten sydan on jo nyt niin taynna rakkautta tuota pienta tuhisevaa nyyttia kohtaan.

Kaikki meni hyvin ja tanaan paastaan kotiin. Mulle nousi maito yolla ja olo on kuin Dolly Partonilla.

Laitan vahan yksityiskohtaisemman synnytyskertomuksen kun paastaan kotiin ja loytyy sopiva hetki, mutta niinkuin jo totesin mulla meni kaikki hienosti. Eniten sattui jalkikateen nuo sisaan jaaneet kaasut ja jalkipoltot/supistukset. Itse toimenpiteessa ikavinta oli kanyylin kateenlaitto ja kun vauva oli saatu ulos tuli sellainen polttava olo vatsaan, mutta meni ohi akkia. Mulla ei leikattu vatsalihaksia (en usko etta suunnitelussa sektiossa niita leikataan) vaan ne ikaankuin eroteltiin ja tyonnettiin sivuun. Lahdin jalkeille jo heti seuravaana aamuna jolloin olo oli tosi hyva. Illemmalla alkoivat sitten nuo kaasut vaivaamaan ja supistukset. Vauva laitettiin rinnalle heti kun paasin pois tarkkailusta ja on ollut rinnalla siita lahtien tiuhaan tahtiin. Oon kylla aika poikki, mutta ihana paasta kotiin.

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja voimia muille. Halusin viela rohkaista muita sektioon menevia etta kylla se voi menna hyvin ja suhteellisen kivuttomasti. En usko etta on olemassa taysin kivutonta tapaa saada lapsi maailmaan.

Maria ja 3 pvan ikainen pienokainen :heart::heart::heart:
 
pansku Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:
Lämmin kiitos synnytyskertomuksesta, oli kiva lukea se.:)

Maria*** Paljon onnea pikku prinssistä! :flower:
Oli kiva jo lukea sektiokokemuksistasi.:)

elokuussa2012 Paljon onnea pikku prinsessasta!:flower:

Kata72 Kiva, kun kerroit kuulumisiasi. Paljon tsemppiä odotukseen, eiköhän se pikkuisesi kohta saavu.:hug:

Petite Aion kokeilla, jos saisin ajan terkalle tai lääkärille neuvolakäynnin yhteyteen, joten takapään tilanteen voisi tsekata varmuuden vuoksi.:)

ON En varmaan koskaan ole ollut yhtä iloinen kahden tunnin menkkajomotuksesta; jotakin taphtuu, jee.;)
Tapasin yhden uusista naapureistamme ja tämä rouva on eläkkeellä oleva kätilö. Juttelimme toki vauvoista. En kyllä saanut "häätövinkkejä", vaikka kysäisinkin huvikseni.

Sain muuten hyvät naurut Prismassa, kun menin pakkaamaan ostoksiamme ja koetin kurottaa ostoksia vähän kauempaa kassahihnalta. En ylettänyt, joten koitin mennä kassojen väliin, mutten mahtunut!:LOL:

Että tämmöistä tänne. Kohta suuntaammekin ekaa kertaa uuden kodin saunaan ja sitten voikin jännittää miesten keihään finaalia.
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku- ja petite
uaaaaaah!!!
Mä haluun synnyttään!! :D
alkaa kärsivällisyys loppuun.. huoh. :snotty:
ja nyt mulle ilmesty ihmeellinen reisisärky. mut en usko kuitenka et noi on supistuksia. toi kipu tuntuu vasemmassa reidessä, ja särky tulee aaltona, ja menee pian ohi, ja tulee taas hetken päästä takas, mut maha ei kovetu säryn aikana. vatta kovettuu ihan eri tahtiin. eikä toi kyllä tunnu miltään hermosäryltäkään, kun mietin sitäkin että jos vauva painaa jotain hermoo, mut eeeei se kyl semmostakaan oo.. en sit tie mitä on, mut tuntuu todella ärsyttävältä. :ashamed: ja tosiaan vaan vasemmassa reidessä :O
limatulppaa taas tullu pariin otteeseen tänään aikaslailla.
plääh, sais jo loppua! maanantaina olis viimenen neuvola, ja sit äitipoli aikaa..

emilien ja pikkunen 40+2 (vajaa tunnin päästä 40+3) :heart:
 
Täällä limatulppa irtosi ainakin osaksi aamulla..supistuksia tullut hyvin epäsäännöllisesti noin 2pv.. Mut ihanaa et jotain ees tapahtuu ;).

Väsyttää, kun yöt menee pyöriessä eikä sit päiväl osaa nukkua.

Onnea taas äideille pikkuisista!!:)

Yasmin2012 ja 40+2(ihan kohta)
 
Moikka,

Nopeasti univajetta uhmaten tulin näitä kuulumisia tänne lueskelemaan.

Luckygirl: kun me synnytettiin ruuhkaa ei ollut, saatiin toivomamme perhehuone ja lapsia sinä päivänä oli syntynyt 18 kpl, ed.pv muistaakseni muutama vähemmän. ( siitä synnytysosaston skumppakorkkitaulusta tätä laskettiin.)
Mä en tiedä miten kauan siellä yleensä ollaan, me päästiin pois vasta pe, koska tyttö syntyi aika myöhään (21.40) ti. Ja jos käsitin yhtään oikein, niin se osasto täyttyi seuraavana päivänä. Paljon taitaa olla siis tuurista kiinni.

Nyt pakko mennä nukkumaan.

Onnittelut kaikille muille lapsosen saaneille ja ne kuuluisat pitkän pinnan toivotukset vielä odottaville. Viimeksi olin niin täpinöissäni, että unohdin mitään toivotella.

Pioni78 ja Rontti ( jotka valvovat yöt ja nukkuvat päivät)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: petite
Onnea vauvan kanssa jo eläville :)
Täällä kaikki kivut, supparit yms kadonneet. Olo ei ole ollut näin pirteä sitten viime marraskuun. Alan olla täysin asennoitunut, että käynnistetään joskus vkolla 42+... itseasiassa koko synnyttäminen on alkanut tuntua absurdilta ja kaukaiselta.

Uusiäippä ja vaaveli 39+1
 
huhhuh. Tässä mietityttää, että joko alko ennakoivat supparit. Eilen n. 17 alko 10-15 min välein tulla supistukset, jotka on kipeämpiä ku harjotussupparit, mutta ei niin kipeitä, että ois oikeita. Kestivät ihan tuonne nukahtamiseen, klo 01 asti. Nyt sitte heräsin supistukseen ja taas on tullu 10 min välein kipeinä. Viimeks meni 3 pvää ennakoivien kans ja alko synnytys. Saas nähdä menisjo nyt samoin vai kepposteleeko keho minun kustannuksella. Tähän asti on menny aika samaan malliin kaikki, nyt siis enää puuttuu se varsinainen synnytyksen aloitus. :D rv 38+0 ja poks
 
Huomenta mammoille! :)

Täällä edelleen kasassa, puuh. :headwall: Jotenkin alkaa tuntua epätodelliselta, että se vauva tulee sieltä oikeasti pian. Tai siis toivottavasti pian :D Yö meni ihan hyvin, paitsi meinasin oksentaa pari kertaa kun oli niin sitkeää limaa kurkussa ja hankala hengittää & niellä. Yäk. Eli siis täällä edelleen ainoat limat on yläpäässä! :D Ei muitakaan merkkejä, ei jomotuksia, ei mitään... Harkkasuppareita sillon tällön. Ei vaan, jospa sitä antais koiralle pian ruokaa ja lähtis sen kans hiukan pidemmälle lenkille. Ei passaa ihan toivoaan menettää! :D

Hauskaa sunnnuntaina kaikille ja anteeksi omanapailu!

Minea ja maha-asukki 41+0 POKS POKS toivottavasti viimeistä kertaa!
 

Yhteistyössä