~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

ELOKUISTA VAUVAA ODOTTAVAT




28.7
zicilii 33v / toinen / PKKS

31.7
Emmi4

1.8
Niiu 26v/ ensimmäineni/LS
-Silppu- / toinen /
hopestar 34v / kolmas /KOS
Niinu 24v / ensimmäinen / KYS
JeNski91 21v / ensimmäinen / OYS
cockerspaniel 20v /ensimmäine / VKS
Epa88 24v /toinen / TYKS
plunderbunny 23v / tooinen / EKKS
Tuvalu 27v / ensimmäinen / HUS


2.8
Regalo 29v /ensimmäinen / KYS **kaksoset**
Emmi4 23v / kolmas / KHKS
Satiu / ensimmäinen
UniUnna 33v / toinen /TAYS
Anniee 23v / kolmas / K-SKS
Pamsku 22v / ensimmäinen / EKKS
Eevan / toinen / KOS


3.8
Niinuliini_ 25v / neljäs / MKS
Zanizipp 22v / ensimmäinen / KAKS
mokomat / Ensimmäinen / K-SKS
Söpönen 26v / toinen / KOS

4.8
surtiK 33v / toinen / KYS
hellokitty- 25v /toinen /KYS
hansteri 31v / neljäs / KAKS


5.8
Kemai 25v / kolmas /TYKS
jeennaa 22v / ensimmäinen / K-HKS
Kista 22v / toinen / KH KS
Mma Ramotswe /toinen/ TAYS
Miina 24v / toinen / KHKS/TAYS


6.8
Syysmyrsky / toinen / SatKs
Tirppuli / Ttoinen / SatKs
Tammitähti 31v / neljäs / OYS
kaarnamuori88 / 24v/ ensimmäinen / HYKS

7.8
Ensimmänen 28v / ensimmäinen /OYS
astrolabe 32v / kuudes / PKKS
Pikkunelonen 29v/ neljäs/ PKKS
Pippurihäntä 35v / toinen / KOS

8.8
sinnamon 27v / ensimmäinen /
Avaruuskissa 34v / kolmas / JS
Nelli79/ toinen
A.R 24v /ensimmäinen
Millukka 33v/ seitsemäs/ HYA
Otsoni 28v/ ensimmäinen /
Ompu 28v / Ensimmäinen /


9.8
mariijja 27v / toinen
myyräliini 34v/ kolmas/ KOKS

10.8
Mena77 35v / toinen / VKS
Milija /ensimmäinen/

11.8
Elo yllätyksen 30v / viides / NKL
Punnabis/26v/ensimmäinen / Jorvi
kesälintu / kolmas / KSKS


12.8
Marjusta84


13.8
Victoria78/toinen/TYKS **Kaksoset**
Anniin1 26 / ensimmäinen / TAYS
Gintsu 36v / ensimmäinen / USA
dahlia_ 33v / ensimmäinen / TYKS


14.8
Carrina / toinen
Vempuli 33v / TYKS

15.8
Fanning 27v / toinen
Nenja
Hanskibanski
Virpsu 31v / kolmas / OYS
Kamomilla 28v /toinen/KÄT
OU Nou 22v /ensimmäinen/ LS
_spaige_ 23v

16.8
Buster84 28v / kolmas / KOS
marjo. 22v/ toinen / K-PKS
AnnuLiisa 25v / esikoinen / TAYS
Diinu 24v / kolmas / KAKS


17.8
Kuumeilevax5 28v / viides /KAKS
Pumpulinen 25v / neljäs / TYKS
Pimatsu95 28v/ toinen
Gilraen84 28v/ensimmäinen / KOS

18.8
Equus /ensimmäinen/
Nemppis 21v /TAYS tai VAS
mamimam 22v / Toinen / NKL


19.8
Kerttu2013 35v/ neljäs/ NKL
Llinndda/18v/ensimmäinen
Wobbie 26v / toinen / OYS
Myttö82 30v / ensimmäinen / KOS


20.8
Salpe 27v /ensimmäinen/ TAYS
iltatähteni 31v / kolmas / OYS **kaksoset**
-JennaMaria- 24v / kolmas / K-SKS

21.8
kanelisolmu 24v / Toinen K-HKS
Weeko 33v

22.8
sukkamonsteri 23v /ensimmäinen/ PS

23.8
Nantza 20v/ ensimmäinen/ K-PKS
MiHLa 31v / kolmas / PS
Annikki81 / kolmas / JS
Pikkumuikku 20v / OYS
setti
Ambrosia85 27v / ensimmäinen / HYS


24.8
Luminella 35v / toinen/ KOS
ÄssÄ5 38v / Viides / K-HKS

25.8
lemondrop 32v / ensimmäinen OYS

26.8
Guess.vol.2 26v/ toinen/ TAYS tai koti
-laura- 27v / toinen / MKS
reveria 26v./ kolmas /OYKS

27.8
Casper77 35v/ kolmas/ SAS
saanasirpukaa 26v/ viides/ Satks
pokermama / toinen / NKL tai HYS.


28.8
miimo 29v / ensimmäinen / KOS
mamacita74 / kolmas / K-SKS
Inkkukinkku / kuudes / OYS

29.8
saini81 31v / kolmas / Ranska

30.8
Hiny 28v / toinen / HYS
Thea 30v /toinen / TAYS
Somnium / Seitsemäs / HUS
Ditaz 22v / ensimmäinen / NL

31.8
Dana- 29v / ensimmäinen/ SatKs
helmy 20v / ensimmäinen

2.9.2013
härkäneito 24v / kolmas / KOS



Odottajia yhteensä: 112

Tyttö/Poika-Oloja:
Tyttö/Poika-lupauksia:

Kaksosia 3



Tulossa:



Viikko 4:

21.1. Niiu (NP), cockerspaniel (N) Regalo (NP), jeennaa (NP), mamimam (NP)
22.1. cockerspaniel (NP), Regalo (NL), Nelli79 (NP), Gintsu (VU)
23.1. Avaruuskissa (N), Vempuli (NP), Hansteri (NP), härkäneito (N)
24.1. Punnabis (NP), Kista (NP), Sydänx3 (NP), Ambrosia (NP)
25.1. Avaruuskissa (NP), lemondrop (VU), Zanizipp (NP), saanasirpukka (VU)


Viikko 5:

28.1 Tirppuli (NP), Bambini (N), Miina (NP), Llinndda (N), Otsoni (NP), Kamomilla (NP), A.R (U), saanasirpukka (N)
29.1Pamsku_ (NL), Annaliin1 (NP), Ensimmäinen (NP), Gintsu (NP)
30.1lemondrop (N) Nelli79 (NL), ilatähteni (NP)
31.1 Equus (NP), Llinndda (NP), Marjuska (NP)
1.2

Viikko 6:
4.2. Diinu (NP), Virpsu (NP), Annaliin1 (N), plunderbunny (NL), dhalia_ (NP), saanarispukka (NL), LadyMoon 4.2
5.2. Ditaz (NL), -laura- (NL), Myttö82 (NP)
6.2 sukkamonsteri (NP), Ensimmäinen (NL), setti (U), Ambrosia (NP)
7.2
8.2 Kerttu2013 (NT), Ambrosia (SL)

Viikko 7:
11.2. Diinu (N), Miina(N), Reveria (NP)
12.2 Equus (NL), -JennaMaria- (VU), Weeko (NP)
13.2
14.2 Ässä5 (NP), Dana (N)
15.2 miimo (NP), Reveria (NL), -laura- (NT), Weeko (LN)

Viikko 8:
18.2 Ambrosia (N), saini (NP), Dana (NP)
19.2 Ditaz (NP)
20.2 Tuvalu (N), Zanizipp (N) Marjuska84 (N)
21.2
22.2 Regalo (U)

Viikko 9:
25.2
26.2
27.2
28.2
1.3

Viikko 10:
4.3
5.3
6.3
7.3
8.3

Viikko 11:
11.3
12.3
14.3
15.3
16.3


Tulossa myöhemmin:
19.3 mamimam (RU)
19.3 plunderbunny (RU)
19.3 hansteri (RU)
20.3 Uniunna (RU)
20.3 Niiu (RU)
21.3 Pamsku (RU)
22.3 Epa-88 (RU)
25.3 cockerspaniel (RU)
27.3 Kamomilla (RU)
27.3 Miina- (RU)
28.3 Pippurihäntä (RU)
28.3 sinnamon (RU)
2.4 Myttö82 (RU)
3.4 Victoria78 (RU)
4.4 Llinndda (RU)
8.4 Kerttu2013 (RU)
11.4 Miimo (RU)


Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri)





Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



:attn: Päivityspyynnöt punaisella tai muuten korostaen :) !




Mielessämme mukana surun kohdanneet
Essence
Taru81
Viuh_ti
Pikkusukka
Miwwi
sydänx3
minttu-82
Bambini
unelmavauvasta



Elokuun odottajien blogeja
Pamsku

Ryhmän suljettu kerho-osasto on nyt perustettu :
Mukaan päästäksesi laita yksityisviestiä Ambrosia85:lle pienen esittelyn kera


Olemme myös facebookissa.
FB-ryhmään haluavat laittakaa yv Avaruuskissalle tai Casper77:lle
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ambro, kun teit uuden pinon :heart:

joo. Tää lähtis niinku tissiliiviostoksille. Nyt toissailtana etuvarustus alkoi muistuttamaan Pamela Andersonin puskuria, mies pörrää liki kokoajan eikä omat liivit tunnu enää mukavilta.

...että sellanen aloitusviesti


Ihanaa, rauhallista Uutta Vuotta mameille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tulin toivottamaan Ihanaa ja onnellista uutta vuotta masuille! :heart:
Me vietetään ilta raketteja ampuen ja kyläillen ensin ystäviemme luona ja myöhemmin appivanhempien luokse.

Ja kiitokset uudesta pinosta!

Vuodot on loppunu ja tänään oksensin jopa ensimmäisen kerran, joten ehkä sitä jaksaa hyvillä mielin viikon odotella ultraa :)

Miina & Pörri 9+0
 
Hauskaa vuoden vaihdetta !!!

Me ollaan menossa kummien kanssa kattomaan raketteja yhden kaupan pihalle ja sitten tullaa omalla perheellä kotiin syömään perunasalaattia ja lihapullia ja nakkeja. Alkoholiton kuohuviinikin odottaa tuolla iltaa ;)

Kiitos uudesta pinosta !! on hieno :)

Kista ja Sisko 9+0 poks! (enää 4päivää ekaan neuvolaan)
 
Uusi pino, ihanaa. :heart:

Me kotiuduttiin äsken Tampereelta. Luen nuo pari sivua tuosta edellisestä ketjusta ja vastailen tähän.

Kesällä odottamisesta Toisaalta odotan innolla, mutta toisaalta pelottaa jos tulee kauhean kuuma kesä. Toivottavasti saa nautittua kesästä, vaikka olo olisikin tukala.

Matkustelu Mulla olisi ihan hirveä matkakuume! Johonkin olisi kiva vielä päästä, mutta mihinkään kauas en halua ja Euroopassa ei ole järin lämmin tuossa alkukeväästä. Kovasti olen haaveillut asunnon vuokraamisesta Espanjasta.

Nimistä Meillä on tytölle muutama nimi valmiina. Tykätään miehen kanssa niistä kaikista. Pojan nimi minulla on ollut valmiina jo vuosia. Siitä mies vaan ei ole järin innoissaan. No katsotaan kumpi siellä ultrassa näkyy ja pohditaan sitten tarkemmin.

Ostoksista Oltiin tosiaan siellä Tampereella. Ostin yhdet mammahousut ja yhden topin. Vauvallekin yhden setin ja sukat. Kaikki alesta. :)

UV Ei yhtikäs mitään suunnitelmia. Ollaan vaan kotosalla koirien kanssa ja katsellaan varmaankin jotain leffaa. Meillä ei ole aiemminkaan tapana juhlia uutta vuotta, joten ei sitä tehdä nytkään. Ennen ollaan oltu katsomassa raketteja, mutta tuo vesisade ei kauheasti houkuta. Lisäksi en tiedä miten toinen koiramme reagoi paukkuihin.

Äitiysvapaat
Jos tuo mun LA (28.8) ei tosta aiemmaksi siirry, niin äippäloma alkaisi siinä heinäkuun 24pv. Aloitin uudessa työpaikassa elokuussa, joten täysiä vuosilomia mulle ei ehdi kertyä, mutta ne mitä kertyy, niin aion pitää juuri ennen pois jäämistä.

Vauvalehti Mies tilasi mulle vauvalehden silloin kun ruvettiin yrittämään. Tulee siis vieläkin ja tykkään tosi paljon. Lisäksi olen ostellut vanhoja numeroita kirpparilta. Pitäisi alkaa lukemaan niitä uudestaan.

Salmiakista Itse en kyllä aio olla koko odotusaikaa ilman. Ehkä suurin herkkuni. Aion kuitenkin vähentää huomattavasti.

ON: Tänään tuli paha tilanne kun oltiin autossa miehen ja hänen veljensä kanssa. Soittivat mulle neuvolasta. Oli hieman vaikea puhua niin ettei miehen veli tajua mistä on kyse. :D Soitteli vaan siitä mun allergialääkkeestä kun oli keskustellut lääkärin kanssa, eli sitä ei tosiaan suositella. Kutina on ollut viime päivinä ihan kamalaa, joten varasin työterveyslääkärin. Menen sinne perjantaina.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Itse lupaan vähentää herkkuja ja alkaa liikkua enemmin! Mitäs muut lupailee?

Unelmavauvasta + Nyytti 5+5 (tai 6+2)
 
Viimeksi muokattu:
Miina - minuu huvittaa tuo teidän työnimi, kun meidän tyttökissa on nimeltään Pörri :LOL: :heart: oisko se sitten enne, että teille tulee sähäkkä ja itseppäinen mutta äärettömän hellyyden kipeä tyttö ;)

Hiny, ootko ihan hyvinkääläisiä vai tuutko jostain naapurista :) ?

:popcorn:Tänään monilla varhaisultrat ja ekat neuvolakäynnit.. kuulumisia odotellessa :popcorn:

Meidän vuodenvaihteen suunnitelmiin kuuluu vissiin rakettien kattominen kotona ja sitten nukkumaan.. ;)
 
Lupauksista: Mä lupaan etten lupaa mitään! ;)

Liikunnasta: Kyllähän se pitäis jaksaa liikkua, että on ponnistuskunnossa sitten elokuun alussa. Tällä hetkellä oon just kohta lähdössä kävelyllä tessujen kanssa. Mitään stressiä en kuitenkaan ota liikunnasta saati painonnoususta. Liikun omaa kehoa kuunnellen ja vauvaa ajatellen. Ja jos paino nousee pari kiloa liikaa niin laihdutan sitten synnytyksen jälkeen pois. Laihdutus raskausaikana ei tainnu olla kovin suotavaakaan normipainoisille. :)

ON: Eilen iski hillitön mahakipu. Aivan niinkuin viimeksi raskaudessa joka meni kesken... Vähän meinasin säikähtää ja oon vieläkin varuillani. Ens viikolla on sentäs neuvola. Jospa yrittäisivät edes sydänääniä saada kuuluviin, helpottaisi kummasti. :)

Zanizipp ja masuasukki 9+2
 
Tänään varasin ajan ensimmäiseen neuvolaan. Oli mukava yllätys, kun paikallisessa terveyskeskuksessa on n. puolet työntekijöistä ns. "toisia yläpuolella" olevia. Mutta tämä hoitaja, joka vastaa neuvolapuolesta oli todella mukavan oloinen ja toivotti monesti lämpimästi tervetulleeksi :)
Neuvola olisi 23.1 , jolloin on rv8+3 :)

Vaatteita en ole paljoa vielä ajatellut, tosin housujen kanssa on ongelmia jo nyt, kun meinaavat puristaa ja ahistaa.
Ongelma tuleekin koulussa, kun työvaatetilaus lähtisi keskiviikkona tilaukseen. Mutten viitsisi maksaa 40e tarjoilijan liivistä, joka olisi sopiva nyt. Tämän vuoden käyn koulua ja työharjoitteluissa pitäisi olla kyseinen liivi päällä. En kuitenkaan oikein usko että huhtikuussa menee enää 34 kokoa oleva liivi päälle :D
Helmikuun puoleen väliin asti, olen koulun ravintolassa töissä jossa voin lainata koulun liivejä, mutta tämän jälkeen pitäisi sitten olla oma.
Pitää vissiin sitten kertoa opettajalle miksen ole hankkimassa liiviä ja miten menetellään.
Viitsisi oikein maksaa noin paljoa liivistä, jota ei voi pitkään käyttää enkä tiedä olenko samaa kokoa enää silloin, kun palaan kouluun suorittamaan viimeistä vuotta.

Tässä vaiheessa ei viitsisi kertoa oikein kenellekään, mutta ilmeisesti on pakko kertoa opettajalle noiden vaatteiden suhteen. Sekä siksi, että keskiviikkona alkaa työharjoittelu koululla olevassa ravintolassa. Työpäivät on 8-15 ja sisältää kaksi lyhyttä taukoa. Enkä tiedä miten pahoinvointi iskee, jos syön vaa kahdesti nopeasti. Nälkä kokoajan jo nyt ja pahoinvointi iskee jossei syö muutaman tunnin välein.
 
Liikkumisesta En minäkään aio ottaa stressiä kiloista, mutta jos edes vähän yrittäisi liikkua ja vähentää herkkuja. Olen aikamoinen sokerihiiri. :D

Sikiöseulonnoista on tällä hetkellä semmonen fiilis, että en halua veriseulaan. Tosin mikäli rakenneultrassa näkyy turvotusta, niin sitten asia on toinen. No pitää katsoa muuttuuko mieli vielä.

Vaatteista Meillä tilattiin joku aika sitten kevään kampanjapaidat. Mulle tilattiin S koko ja voinpa kertoa etten tule mahtumaan siihen. Katsotaan sitten mitä tehdään. :D

Onko kukaan kuullut maitohappobakteerien syömisestä raskausaikana? Onko se totta, että ehkäisisivät lapsen allergioita/atooppista ihottumaa?
 
Viimeksi muokattu:
Painonnoususta mua ainakin jännittää ihan kauheasti miten toi jo valmiiksi iso pömppis tuosta laajenee :DD tosin sitäkin enemmän pelon sekaisin tuntein neuvolaan sitten jossain vaiheessa tallustan :D täälläkun en kauheesti positiivistä ole kuullu neuvolantädistä :( ja omat kokemukset viimeksi oli todellakin kaikkea muuta kun positiiviset :( Mutta ehkä mä selviän :DD

Muuten olen aika neutraalisti kunhan saisi varattua nyt pyhien jälkeen sen neuvola ajan :) ja sais sen sykkeen esiin ni sitten ehkä tämä kivikin tippuisi sydämmeltä ainakin sitten seuraavaan paniikkii asti :(

Me ei olla kerrottu vielä kellekkään että jossain vaiheessa meitä kolme on! Viimeksi kerrottiin tosi aikasin ja sitten kun se kesken meni ni ei ollut kiva selitellä :( kun muutenkin oli jo paha olla :'(
Muutenkin tuntuu et mies ei täällä uskalla iloita ollenkaan, kun ei juuri ole paljon asiasta puhunu, tosin eipä tuo muutenkaan mikään runeberg ole :( mikä toisinaan ahdistaa kun ei aina tuo ajatustenluku toimi :)

Mutta loistavaa uutta vuotta meille kaikille ja masuille ! <3
toivottavasti syksyllä jokaisen meidän sykyssä tuhistaan !
tää lähtee viettämään vuoden vaihdetta työn merkeissä :))

salpe ja masu 6/5
 
Ambrosia ollaan tästä lähialueelta ja meiltä taitaa oikeastaan olla kättärille lyhkäsempi matka, mutta haluaisin kuitenkin Hyvinkäällä synnyttää myös tämän toisen.

Vuodenvaihde ollaan ihan kotosalla perheen kesken.

Jotenkin vielä hankalaa kirjotella, kun on niin epäuskoinen olo koko raskaudesta, kun tosiaan olo on ihan normaali. : / Ei mitään raskausoireita vieläkään. Jos muutaman viikon päähän varais varhaisultran.

Hyvää ja "mahakasta" vuotta 2013 kaikille!=)

Hiny 5+3
 
Heissan kaikille ja oikein hyvää vuoden viimeistä päivää!

Meillä vietään varsinaista joulua vasta tänään eli syödään ja avataan lahjat. Esikoinen vihdoikin pääsee pakettien kimppuun. Meillä kun poika on normi joulun isänsä luona ja meille on tullut perinteeksi viettää joulua näin uutena vuotena.

Tänään olikin myös varhaisultra ja pommi oli aikamoinen. Meille onkin sitten tulossa kaksoset. Molempien sydämmet :heart: :heart: sykkis ja mitat oli 1-2pvän verran eri kuin lasketun ajan mukaan, mutta siis todella samoissa mennään ja laskettu aika pysyy tuo 13.8 vaikka eihän ne siellä siihen asti pysyy. Itku tuli ultrassa ja tyhmä hymy naamassa molemmilla kun mentiin kauppaan. :D

Ei sen enempää tällä kertaa. Siellä oli muutamilla muillakin tänään ultra ja toivottavasti saittee hyviä uutisia =)

Oikein Hyvää Uutta vuotta teille kaikille!!!!!

Victoria ja toukkaset 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Victoria: oiiii, mahtavaa! Onnea!

Otin maitohappobakteereja viime raskaudessa viimeisen kuukauden ennen laskettua aikaa, sekä annoin vauvalle myös ainakin kk ajan syntymän jälkeen. Ei ole esikko millekään allerginen. Sattumaa tai ei, aion tehdä samoin tässä raskaudessa jos niin pitkälle päästään.

Equus: ajattelen ihan samoin kuin sinä. Mennään ultriin, mutta ei veriseulaan. En halua tietää mitään riskilukuja, ja kuten sanoit, pahimmat rakennepoikkeavuudet näkyy rakenneultrassa, joten niihin osaa ennen synnytystä sitten varautua jos jotain ilmenee.

Hansteri: hurja kokemus sulla! Voisko olla mahdollista, että sulla olisi ollut alunperin kaksoset joista toinen olisi nyt mennyt kesken?

Me ollaan tänään ihan keskenämme, kun meidän vieraat perui tulonsa influenssan takia. Käytiin koko perheenä (siis minä, mies ja 7v. esikoinen) katsomassa 3D:nä Nemoa etsimässä, ja arvatkaa vaan itkinkö ku vesiputous kun Nemo ja isä löysi toisensa... Poika kokeili pimeässä mun poskea ja kysyi "äiti miksi sä oot noin hikinen?" :D

Odotan uudelta vuodelta ensinnäkin tietenkin sitä, että tämä raskaus jatkuu, ja toiseksi, että nämä oireet voisi mahdollisimman pian häipyä... Ei jaksaisi enää :headwall:

Onnellista uutta vuotta kaikille elomasuille!

Toivottaa UniUnna ja Murunen 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Victoria78, tuplaonnittelut! :heart:

Sikiöseulonnoista ja veriseulasta: Me osallistutaan, mutta ymmärrän kyllä hyvin miksi moni ei halua osallistua veriseulaan. Taisinkin kertoa aiemmin jo miten mun kohdalla kävi tuon veriseulan kanssa, kun odotin toista lastamme. Mun verinäyte hävisi labrasta ja viikot oli jo 12+0 eikä uutta näytettä voitu ottaa. Sain mennä rv 15-16 tehtävään seulaan, joka ei ole yhtä tarkka kuin se ensimmäinen. Noh, riskiluvuksi meille tulikin sitten 1/50. Tarjottiin aikaa lapsivesipunktioon, johon sitten mentiin. Minä ajattelin, että jos vauvalla on oikeasti jokin tosi pahasti vialla niin osataan varautua tai sitten se toinenkin vaihtoehto kävi mielessä. :( Onneksemme se oli väärä hälytys ja saimme terveen pienen pojan. Mutta enää en mene tuohon toiseen veriseulaan, vaikka mikä olisi kun kuulemma antaa helpommin sen väärän positiivisen tuloksen!

Onko teillä kellään sellaista läheistä, jolle teillä on vaikeaa kertoa raskaudestanne? Mulla on ja taas stressaan kamalasti (niinkuin kahden edellisenkin raskauden aikaan) että miten kertoa. Mulla tämä läheinen kärsii lapsettomuudesta. Ovat miehensä kanssa yrittäneet lasta 7 vuotta tuloksetta. Ahdistaa kun tiedän että pitää kertoa ja tiedän myös sen, että hiljaiseloa tulee olemaan kyseisen läheisen kanssa sitten jonkin aikaa kun olen kertonut uutisen. Tuntuu tosi vaikealta, kun hänen reaktionsa on kahden edellisen raskauteni aikana olleet todella voimakkaat. :( Ymmärrän kyllä hyvin, että on vaikeaa kun toiset raskautuu ja itse kärsii lapsettomuudesta. Itsekin kyllä aikoinaan, kun esikoista yritettiin (meni 1,5v) olin kateellinen muille jotka tulivat helposti raskaaksi. Ei sille vaan mitään voinut.

Kaksi yötä ultraan on...

Hyvää alkavaa vuotta 2013 kaikille masunkasvattajille! :heart:

Diinu & Piippis 7+3
 
Kiitos kokemuksista maitohappobakteereista. Aion kysyä tuota neuvolassa ja varmaankin syödä loppuraskaudesta ihan kokeilumielessä. Jos voin mitenkään ehkäistä lasta atooppiselta iholta + allergioilta, niin sen kyllä teen. On näissä välillä niin paljon kestämistä.

Victoria78 Onnea tuplista! Ihanaa. :heart::heart:

Kertomisesta Meillä ei tietääkseni ole lähipiirissä ketään pitkään yrittäneitä, joten sen puoleen ei ole vaikeaa kertoa. Hieman jännittää miehen vanhempien ja oman isän reaktiot. Äitini jo tietääkin ja hän on aivan haltioissaan.

Casper77 Saitko mun yksityisviestin?
 
Viimeksi muokattu:
Oikein mahtavaa uutta vuotta kaikille! Olkoon tuleva vuosi parempi kuin edellinen :)

Tänään eka kertaa ollut sellanen olo ettei tee mieli syödä ja tietyt asiat ällöttää... Toivottavasti jää tälläiseksi, en missään nimessä halua potea pahoinvointia.

Tänään miekkonen mainitsi ekan kerran itse vauvasta jotain "kaksi kertaa rakas, 2 in 1" <3
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
Mä en oo vielä kerenny neuvola-aikaa varata. Ollaan oltu reissussa pari viikkoa ja juuri kotiin selvittiin, no keskiviikkona sitten soittamaan. :)

Täällä menee uusi vuosi rauhallisissa merkeissä kotona, avomiehen sisko tuli meille viettään iltaa. Luultavasti vain istuskellaan kotona ja ehkä käydään kaupungilla ilotulitusta katsomassa puolenyön aikaan. :)


Oikein hyvää ja iloista uutta vuotta kaikille! :)
 
Oikein hyvää ja onnellista uutta vuotta kaikille!

Tervetuloa uudet ja onnea kaikille joilla hyviä ultra kuulumisia:flower:

Täällä ei mitään, paitsi huonoa oloa aamusta iltaan. Oikein ei mikään maistu. Kaurapuuroa olen sitten syönyt :D

Emmi4 ja Hippu 9+5 ,mistä näitä viikkoja ja päiviä kuitenkin tulee vaikka tuntuu että aika menee hitaasti :)
 
Victorialle tuplaonnittelut! :flower:

Ambro, pidetään ennustuksesi mielessä! ;) tyttö olisi kovasti tervetullut pojalle kaveriksi vaikka kyllä poika on yhtä toivottu :heart:

Meillä on yksi tuttu jolle on vaikeaa kertoa, periaatteessa mun itse ei tarvitsekaan kertoa. Lapsettomuushoidoissa ovat olleet ja saivat joku aika sitten keskenmenon rv12..
Esikoisen kanssa kaikki olivat tulokkaasta tohkeissaan mutta nyt on ihan päinvastoin..oma isäni ei onnitellut ollenkaan kun soitin ja kerroin, äitinikin paiskasi käden kasvoilleen ja kysyi oliko vahinko. Joillekin tuntuu olevan elämää suurempi ongelma alle kahden vuoden ikäero sisaruksille, vaikkei se heidän asiansa olekaan vaan meillehän se vaikeampaa tekee..

Täällä mä edelleen kukun, pitäs kai suunnitella unille menoa.
 
Victorialle: Tupla onnea ultra kuulumista!!!! Wau,niin niitä tuplia alkaa meidänkin pinoon tulemaan.:flower:

Ambrosia : Kiitos uudesta pinosta!

Mä täällä pikku flunssan kourissa,nooh.särkylääkettä ja aamuvuoroa kohti...sit oliskin 3vapaata :)

Unet karkasi taasen.Nyt fiksuna likkana join sokeritonta limpparia..viime yönä satuin vettä ottamaan janoon,alko maailma pyöriä sängyssä ja laatta lentämään:x..On tuo vesi äkästä evästä..

Mahaa turvottaa todella paljon,ei ikinä uskoisi että on niin vähän viikkoja..:kieh:
Terkuin Kuumeilevax5 ja Eloveena 7+ jotain..
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa tätä vuotta kaikille!!

Kirjoitteluni on jääneet vähälle. Kirjoitatte niin paljon, että ehdin juuri lukea ja kommentointi jää. En näköjään ole tuolla listoillakaan ollenkaan, mutta ollaan täällä taustalla sitten :)

Huolettaavaan, kun paleleminen hävisi yht äkkiä ja yön palelut muuttui hikoiluksi! Aiemmin piti olla housut, villasukat, pitkähihainen paita ja villatakki ja nyt saa riisua yön aikaan melkein nakusilleen, kun hiki valuu. Olikohan tää normaalia vai meinaako keskenmenoa? Tosin kahtena aamuna oon saanut oksentaa ja muutenkin herkästi tulee huono olo ja väsyttää. Joo, tää on mun neljäs raskaus ja silti oon näin pihalla ;)

Vuosi vaihtui rauhallisesti, syötiin hyvin, saunottiin, tinat valettiin, raketit ammuttiin ja herkuteltiin, k18 ;) ja mentiin nukkumaan lasten perässä ennen puolta yötä :D Ostin miehelle muutaman kaljan, mutta se joi vaan yhden, ei sille maistu, onneksi!

hankintoja ei tarvinne paljoa tehdä, kun löytyy sekä tytölle, että pojalle paljon vaatteita ja kaikki muukin. Toki sitä joain kivaa sitten äitiysavustuksella ostaa, mutta katsoo sitä sitten lähempänä. En uskalla liian pitkälle ajatella ennen ultraa ja varmempia viikkoja vaikka mikäänhän ei koskaan oo varmaa. Mua vaan pelottaa voiko kaikki mennä nytkin hyvin...

Mulla on ollut vahva tunne kaksosista! En tiiä mistä se tulee, toivonko vaan siksi jotta saisi 5 lasta, kun tän oli puhe olla viimeinen kerta ;) Ensi viikolla se selviää, kun ultra ja eka neuvola on tiistaina, pääsee näkemään onko kaikki hyvin ja jos on niin kuinka pitkälllä, luulisin, että 8-9 viikkoa olisi silloin. Jännittää sikana, viime raskaudessa en voinut odottaa ekaa neuvolaa, oli pakko pyytää, että ultraa jo viikolla 7, jotta näkisis sykkeen ja ihana neuvolantäti ultras jo muistaakseni samana päivänä. Nyt en oo kehdannut ruinata, pakko malttaa vielä viikko, äkkiä se menee. Mulla on ollut joka raskaudessa sama neuvolantäti, se on kyllä kiva juttu!

kertomisesta, me ei olla kerrottu kenellekään vielä eikä kerrotakaan vielä moneen viikkoon, tää on meidän salaisuus :) Voihan joiltain tulla kommenttia, kun monji olettaa, että kun on kumpaakin sukupuolta lapsia niin mitä sitä enää lisää tekemään ja kun on eläinlapsia hankittu niin sekin lisää joissakin luuloja ettei ihmisvauvoja ole enää tulossa. Onneksi osaan laittaa luut kurkkuun mokomille. Oma äitini on jo odotellut uutisia, en oo sanonut vielä mitään :)
 
Enpä olisi uskonut, että minäkin vielä tulen ilmoittautumaan joukkoon...Eli täällä olisi yksi tulija lisää...=)

Suureksi yllätykseksi tein eilen positiivisen raskaustestin. Muutaman päivän on ollut jo oireita, mutta olen jotenkin halunnut työntää koko ajatuksen pois mielestä. Meillä ei siis ollut enää suunnitelmissa lisää vauvoja sillä poikia on ennestään 3kpl, 7v, 5v ja 1v 5kk... Lapsiluvun piti olla täysi ja mulla alkaa työt huomenna...:LOL: No niin vaan toisin kävi... Tässä sulatellaan molemmat ajatusta. Yllätyin miehen reaktiosta, sillä luulin että hän olisi ollut enemmän kauhuissaan...Mutta se olinkin minä. Mulla vauvakuume on aina ollut krooninen, mutta yhdessä oltiin päätetty että 3 on hyvä...Niin ja kaikki vauvakamathan on myyty...:LOL: Noh kattellaan päivä kerrallaan, miten raskaus etenee...Olo on kovin tuttu, oksettaa koko ajan. Ihan sama kun kolmella aikaisemmallakin kerralla. 2/3 olen joutunut sairaalaan nesteytykseen rv 11 kun mikään ei pysy sisälllä...

"Hävettää", kun kaikki työkuviot on järjestetty mulle valmiiks ja että saan tehdä lyhennettyä työviikkoa, niin nyt sitten tämmönen pommi...:LOL: Ja tarhapaikoista taistelin nuoremmille kynsin hampain että saatiin mieluisat...Noh elämä yllättää juuri silloin kun sitä vähemmän odottaa...Nyt kuitenkin pidetään tämä visusti salassa ja eletään päivä kerrallaan...

Minttu-82 rv 6+3
K-PKS
4.lapsi
la 24.8
30v
 
Viimeksi muokattu:
Atoopikot ja muut kutisijat tarvin apua! Tuntuu että tää mun iho on heittäytynyt ihan kamalaksi tän raskauden myötä. Perjantain lääkäriin asti pitää kärvistellä, joten kaipailisin apuja ja kokemuksia. Mitä kortisonirasvaa saa käyttää raskausaikana vai saako kaikkia? Kokemuksia jostain hyvästä perusvoiteesta? Tällä hetkellä käytän Novalania, koska se on ainut mikä ei kirvele. Tosin eipä se kyllä autakaan. Luonnontuotteita? Aloe vera rasvaa ja vihreän kullan öljyä kokeiltu, ne eivät ainekaan toimi. Päänahkakin niin kuiva, että hilseilee. Kannattaako käyttää kosteuttavaa- vai hilseshampoota?

Kutittaa :kieh:
 

Yhteistyössä