~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Päivitystä..

Tervetuloa Skeletorgirl!

Mandalay ja Minttu: Mullla ollu ihan samoja fiiliksiä tähän aamuun asti.. Olin ihan saletti aamulla vielä, että son parka menehtyny ku mahaki tuntuu pienenevän ja mä en edes niitä liikkeitä oiken tunnista.

No tänään oli se rakenneultra, jossa muuten kävi sitten ilmi, että kaikki on juuri niinku pitääkin ja siellä on aika varmasti pieni tyttö :heart:. Siellä näkyi ne kolme viivaa ja vaikka se kuinka katteli ja etsi, niin mitään viitteitä pojasta ei näkyny..

Hirveä kivi on siis tippunut sydämeltä.

Juttelin tänään naisen kanssa joka käy lapsettomuushoitoja läpi ja on nyt kuitenkin raskaana (keskenmenon jälkeen) ja hän sanoi, että turhaa ajatella negatiivisesti, koska jos jotain ikävää tapahtuu se tuntuu ihan yhtä kamalalta kuin jos ajattelit posittiivisesti! Minusta tuo oli hyvin muotoiltu. Täten minä aion nyt heittää mielen möröt romukoppaan ja ajatella vaan iloisia ja positiivisia ajatuksia tästä raskaudesta!


Mulle sais kans vaihtaa eilisen kunniaksi 33 v :)

zalea 20+3
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään sielä ylimääräsellä neuvola käynnillä. Kaikki oli ok, eli niinkuin pitääkin, ehdotti tukivyön käyttöä, ja kokeilin sitä esikoisenkin aikana enkä tykännyt, et en varmaan nytkään halua sitä sit.. Silti tuntuu kauheaa painetta vieläkin alapäässä... Mittas myös uudestaan tuan SF-mitan ja oli hienosti 23,5cm :whistle: ( viikko sitten opiskelija sai mitaksi 17cm, mutta oli sit varmaan mitannut väärin, enemmän kuitenkin luotan vanhemman lääkärin mittaukseen kun vielä kahteen kertaan mittasi ). Normaalistihan tua meinais isoa vauvaa, mutta meinas että mulla on varmaan vaan paljon lapsivettä, tasan viikko rakenne ultraan ja sittehän sen näkee minkälainen mollukka sielä majailee! :)

Hemari - Toivotaan että saatais nyt sun tulehdus kuntoon!

Myöhemmin uudestaan! :)

majj & 19+3
 
Päksäkälle tsemppiä vuotojen kanssa - toivottavasti ei enää vuotelisi. Ja olipas tökerö lääkäri! : /

Ja toivotaan että hemarin tulehdus saataisiin viimein hoidettua pois.

Edelleen onnea ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille - kiva lukea näitä positiivisia uutisia päivittäin! =)

(.) Mulla oli eilen sokerirasitustesti ja se veti kyllä mehut meikäläisestä. Piti sitten lähteä kesken päivän töistäkin, kun vapisutti, heikotti, mahassa kiersi, sydän hakkasi ja olo oli muutenkin ihan outo. Illalla vasta olo normalisoitui. Tänään sitten soittelin tuloksia ja niinhän se kävi, että kaksi arvoa oli koholla ja nyt pitää aloitella ne kotimittaukset. Huomenna haen diabeteshoitajalta mittarin. Ruokavaliolla täytyy nyt kyllä yrittää tää asia klaarata, sillä insuliini ei kovin houkuttele. Ikinä en ole sitä tosin joutunut käyttämään (siis aiemmissa raskauksissa), joten toivotaan ettei nytkään. "Onneksi" täällä on kohtalotovereita, joiden kanssa tästäkin asiasta turista ja lukea kokemuksia, ainakin Raitis tuntuu olevan asioista hyvin perillä meikäläiseen verrattuna. :)

Mutta voi tätä väsymystä - aina työpäivän jälkeen olo on tosi naatti eikä esim. liikkumisesta jaksa edes haaveilla. Milloinkohan se energinen keskiraskaus alkaa..? Pelkään kyllä että mä missaan sen ja kohta onkin jo kesä, eikä sittenkään jaksa enää mitään. Kunto mahtaa olla jo aika surkea... :ashamed:

Blanco + Öttiäinen 20+3
 
KIITOKSET KAIKILLE VAUVATARVIKE GALLUPPIIN VASTANNEILLE :heart: :heart: :heart:

...Paljon tuli hyviä uusia vinkkejä myös uudelleen synnyttäjille, sillä niinhän se on että ajat muuttuu ja paljon on valikoimaa tuolla vauvatarvike puolella ja käytännön vinkit kuitenkin lienee niitä parhaimpia kun hankintoja mietitään :D

Miuski toivottavasti olotilasi on parempaan päin eikä noita "kohtauksia" sinulle enää siunaantuisi =)

eveliina, masustasi huomaa jo ihan selkeesti vauvamasun piirteet :heart:

ONNEA kaikille ultrassa käyneille tasapuolisesti :flower: ...Huomasin vaan että monikin teistä on käynyt rakenne ultrassa jo ennen 20 viikkoa...hassua..täällä meillä päin rakenne ultrat annetaan vasta raskaus viikolle 22, en tiedä milloin tuokin on muuttunut mutta edellisessä odotuksessa reilu 2v sitten rakenne ultra oli kyllä jo aikaisemmilla viikoilla. : /

raitikselle osanotto Mummasi poismenon johdosta :hug:

Päksäkälle paljon voimia ja hienoa jos ultrauksessa kaikki hyvin vaikka olitkin saanut epämukavan kokemuksen mieslääkäristä :(

Skeletorgirl, Tervetuloa mukaan joukkoon :flower:

(.) Kaikki hyvin...ainakin omasta mielestä...vauva liikuskelee ahkerasti...ja nyt jo huomaa kuinka esim. kylmä ( vesi ja jäätelö ) saa masuasukin liikkeelle. Kamala himo mehujääteöihin ja ei kyllä tarvi kun pari haukkua ottaa ni johan alkaa sellainen potkunyrkkeily sessio masussa ettei oo tosikaan ;) Mitään vuotoja tai kipuja ei oo ollu joten siltäkin osin kaikki hyvin.

Maanantaina olis sitten se rakenne ultra ja toivotaan että sielläkin kaikki ok =)

Hmm...minkähän Gallupin sitä seuraavaksi keksis...

 
blanco tsemppiä sokereiden kaa...mie olen joutunu edellisessä ja tässä raskaudessa käyttää insuliinia kun olen diabeetikko,muuna aikana siis en käytä kun tablettilääkitystä,mut tänään taas huomasin et hiilareita välttämällä pysyy arvot pienemmillä insuliiniannoksilla kurissa...ja vähemmän väsyttänykkin!!jee :)
 
Heips! Neuvolassa kävin tänään ja edelleen sykkeet kuului ja liikettäkin oli, vaikka en niitä itse tunne vieläkään. PAinoa oli tullu 5 viikossa vain 1 kg, joten siitä olen iloine ja yhteensä vajaat 4 kiloa on tullu.Mäkin olen illalla väsynyt usein, mutta nukun kuitenkin 9 h yössä ja käyn 5 kertaa viikossa lenkillä (juoksen vieläkin), spinnissä tai pumpissa ja toi urheilu kyllä väsyttää joskin myös virkistääkin. Eipä oo oikein mitään mitä tuli mieleen kommentoida. Hyvää viikokonloppua kaikille!

terkuin schnappy 18+6
 
Onnea kaikille syntymäpäiväsankareille!

Tervetuloa Skeletorgirl! Kävi teillä melkoinen säkä =)

Päksäkkä, meidän kuopuksella oli oikeastaan pahin uhmakausi jo 1.5 vuoden iässä. 2-vuotiaana ei ollut enää mitään, nyt sitä tulee joskus, ja menee aika pian taas ohi (neiti on 2.5 vuotta). Omaa tahtoa kyllä löytyy, mutta se on kuitenkin erilaista kuin se uhma uhman vuoksi. Hyvä vaan ettei ole mikään kynnysmatto =)

Pikaista paranemista Hemarille, toivottavasti saatte vihdoinkin selvitettyä mikä sua vaivaa ja oikeat lääkkeet : /

Bump maintsi mahataudin hyvänä laihdutuskeinona :D Sitä on testailtu täälläkin... en ole itse asiassa nyt käynyt vaa'alla, vaan vielä kesken taudin (silloin oli tainnut pudota n. 0.5. kg korkeimmasta punnitusta, ja nyt on taas tullut vähän mässyteltyä), mutta tässä parin sairasteluviikon aikana on mahan muoto muuttunut tosi paljon. Kipeänä kun suolet oli kai aika turvoksissa mulla oli ihan hirveä pallomaha, se alkoi ihan heti rintojen alta. Mutta nyt kun turvotus on laskenut niin on vielä sellainen pieni "sileä" osa ylävatsassa, ja sitten tosi iso pallukka :D

Tuntuu myös jotenkin siltä kuin vaavi olisi yht'äkkiä kasvanut aivan tajuttomasti ja olisi jo vaikka missä puolella mahaa välillä. Mutta ei kai se vielä voi mua kylkiluihin potkia...? :O Jotenkin vaan nuo supparitkin tekee sen, että kohtu tuntuu tosi isolta : /
 
Moi. Tänne on aktiivisesti moni kirjoittanut,kiva! :) Mä vähän taustailen, ku oon niin laiska kirjottaan. :D

Vähän omaa napaa: Sairauslomalla oon nyt pari viikkoa, ens viikolla loppuis ja lisää varmaan tarvis. Kantaminen, nostelu ja (ehkä?) kävely aiheuttaa supistuksia ja kovia liitoskipuja. Päivä menee mukavasti, mutta illalla kävellään kaksinkerroin ja yöllä supistaa, mikäli oon kantanut päivällä jotain vähän raskaampaa. Tää raskaus on niin erilainen kuin edellinen! Issias vaivaa, liitoskivut, supistelut, pahoinvointia (onneksi suht lievänä).. Supistelut ei ole sillain hirvein kipeitä, mutta en osaa sanoa onko ne kivuttomiakaan.

Te ootte tärkeistä ja vähemmän tärkeistä tarvikkeista jutellut.
Tärkeää on ollut muovitetut froteet, siis ne mitkä vauvan alle laitetaan sänkyyn, kehtoon, vaunuihin ym, :D En olis ikinä poika vauvan kans selvinnyt ilman niitä! Ja tälläkin kertaa aion reilusti ostaa sitä ja leikelle oikean kokoiseksi! :)

Vähemmän tärkeää hoitopöytä. Se maksoi paljon, mutta sitä ei juurikaan käytetty.. Ehkä vois jonkun halvan, hoitotason tai ihan vaan pöydän/kaapin minkä päällä hoitoalusta ois, niin ostaa vauvalle. Meillä oli hoitopöytä sellainen mikä oli kaks osainen. Lipasto, jonka päällä oli irrotettava hoitotaso ja lokerikot jne.. Antakaa vinkkejä, jos tulee mieleen jokin muu "hoitopöytä/alusta" vauvalle, kuin se suuri hoitopöytä! :D Tällä hetkellä ollaan juteltu, että vois takkahuoneen pöydälle (tasolle) laittaa hoitoalustan ja siinä hoidella, MUTTA takkahuone on aika hämärä, myös kesällä, ja toisessa päässä taloa, kuin missä vauvaa pääosin hoidetaan, joten.. Ajaako se asiaansa ja tuleeko se oikeasti käyttöön. :D

Näihin ajatuksiin lopetan ja toivotan MONELLE jaksamista ja voimia vuotojen, kipujen tai muun surun keskelle. :hug:

KKK+Marski(tar?) 19+2
 
Huomenta! :)

Vauvan liikkeet
- Pääsääntöisesti potkii vielä oikealla alas, mutta välillä tuntuu liikkeet navan yläpuolellakin. Ilmeisesti on vielä hyvin tilaa liikkua! :)

Mua alkoi masentamaan tämä maha, tai lähinnä tua SF-mitta vaikka eihän se tässä vaiheessa vielä kerro mitään, mutta mulla oli esikoisen aikana rv 26 vain 1cm isompi tua mitta mitä nyt oli!
Sit yöllä kun en saanut nukutuks mietin, että nyt saa taas kaikki herkut jäädä niin kas kummaa, aamu alkoi pullalla, miten voi olla niin vaikeaa aikuisen ihmisen hillitä itseään?! :stick:
Lopulta näin kuitenkin unta että lykin tyyliin 32kg vastasyntynyttä vauvaa vaunuissa jne..

Eikö täällä ollut muitakin jolla oli jo nyt iso SF-mitta ?

Mun poika-tyttö-tyttö-poiko olo on alkanut vaihtumaan tyttöoloksi, mutta varmasti en uskalla vielä ajatella jos ois tyttö kun jos onkin poika! :D Meillä tosiaan ens viikolla ultra ja mies haluaisi tietää kumpiko on tulossa, ja mä en osaa päättää haluanko tietää vai en.. :D

Nyt pitää mennä ! :wave:

Majj & rakkaus 19+4 :heart:
 
Sf-mitasta: Täällä sitä aletaan mittailemaan vasta 20-viikon paremmalla puolella jossakin vaiheessa. Siksi olen ihmeissäni kaikista joilla jo mittailtu..

Oma napa ( . ) :

Ihan kohta olis neuvola joten heippatihei kaikille, ei muuta raportoitavaa... tai siis joo: Alkaa masupöpö olemaan poissa!!!!!!!!!!!
 
Täytyy tulla poksumaan, *** RV 20+0 *** !! :heart:

Kysymys ois teille kelan raha jutuista tietäville, eli äitiyspäiväraha määräytyy vuoden 2009 vertotuksen mukaan? eikös... No, mitäs sit jos on nyt töissä? kuinka kauan täytyy olla töissä että se nostaa ä-päivärahaa? kiiiiitos paljon :)
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Monella jo puoliväli paukkuu! :) Onnea!!! Itsellä vielä reilu viikko puoliväliin.

Meillä on ollut harkinnassa ostaa jonkinlainen kantoreppu tulevalle lapsoselle. Manducaa ja Ergoa olen katsellut. Onko teillä kenellä kokemuksia? Ovat sen verran arvokkaita, etten viitsisi ostaa sikaa säkissä. :)

Eea & Urkki 18+1
 
MoikS!

Ihanaa miuski jos sulla vihdoin parempi olo :)

Tervetuloa skeletongirl, aika säkä teillä kyllä raskauden kanssa käynyt! Isot onnittelut siitä! :flower:

Ja taas jälleen kerran onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö/poikalupauksista, ihanaa kun päivittäin saa lukea hyviä uutisia :heart:

Raitikselle osanotot! Läheisen menettäminen on aina surullista, vaikka se odotettavissa olisikin. Muistaakseni kirjoitit, että mummosi mies nukkunut pois jokunen vuosi sitten minkä jälkeen mummosi huonontui..?? ..Muisti pätkii.. :confused:
Meilläkin mummosta huomasi heti isän kuoleman jälkeen, että kaikki halu elää katosi :( Ja ymmärsihän sen, meidän mummo oli elämänsä aikana haudannut kaksi poikaansa ja oman miehensä. Isä oli mummolle kaikki kaikessa papan kuoleman jälkeen (-95) ja sitten kun isä meni yllättäen niin mummolle ei jäänyt mitään. No, oltiinhan minä ja sisko, isän tytöt mutta meillä sen verran hankalat sukukuviot välillä, joita en tässä jaksa lähteä sen enempää puimaan, niiin ymmärrän, että isän jälkeen mummo oli täysin yksin. Ja kuukaushan siinä meni :( Kahdet hautajaiset tuli sitten kahden kuukauden sisälle ja nyt ei isän puolelta ole käytännössä lähisukua enään ollenkaan.

No ni, menipä taas omanapailuksi.. :ashamed:

No sitten omaa napaa vielä hiukan lisää
.. Mutta nyt iloisia asioita! :) Eli täällä tuntuu liikkeet jo päivittäin! Eilinkin tuli illalla sellasta sarjaa, ettei voinut erehtyä! :heart: Maanantaina rakenneultra eli ei enää montaa yötä odotettavana sinnekkään :) Ja tänään vielä yövuoro ja sen jälkeen 1,5 viikkoa LOMAA!!! Ihanaaaaa, oon niiiiiiiiiin loman tarpeessa. Maanantaina eka ultraan ja sitten koiran kanssa nokka kohti Etelä-Pohojanmaata :heart: Ukko jää riehumaan ja remppamaan tätä meitin kämppää. Loppuviikosta palaan sit varmaan täyden hävityksen keskelle.. :)

Ai niin, hirmu paljon tuntui olevan ihmisiä syystä tai toisesta kipeinä. Vikana vielä voimahalit kaikille kipuilijoille!! :hug:

Piianappula + Pikku Myy 20+1 :heart:
 
Eea, meillä on manduca. Oli alussa vaikeuksia löytää oikea asento ja toi kuopus oli joskus vähän vinossa siinä. mutta hyvä se on ollu sitten kun oppi :) oltiin parikin kertaa metsäretkellä niin että toi jäbä oli manducassa.

Vähän yli viikon päästä olis rakenneultra.. vois ens vko mennä nopeesti :p

DarkRed 18+4
 
Onnea Pygmi ja zalea ultrakuulumisista! :heart:

Ja Hypylle onnittelut puolivälistä! :)

Hyvä että Miuskilla on parempi olo jo.

Meilläkään ei sf-mittaa mitattu kuin vasta nyt kun mulla oli viikkoja 21+5.

Hauskaa lomaa Piianappulalle. Oot kyllä sen ansainnut. Ja ihanaa että liikkeet tuntuu hyvin. :)

Ostettiin uusi kone ja tuntuu tää kirjoittaminen niin hankalalta. Painan koko ajan vääriä nappuloita. :D
Mua taitaa vähän supistaa. Tai nivusissa menee sellainen aaltomainen kipu mutta vatsa ei onneksi kovetu. Mitenköhän mä olen selvinnyt synnytyksestä kun en tiedä millaisia on supistukset. Vauvakin on vähän hiljainen tänään.

Päksäkkä 22+0:heart: POKS
 
Eea mie suosittelen testaamaan molempia eli jos teidän paikkakunnalla on olemassa liinavuokraamo tms niin kannattaa ottaa yhteyttä:) itsellä nimittäin manduca painaa pahasti väärästä kohdasta kun taas ergo ei:) ja miehelle taas manduca just hyvä..en itse ainakaan uskaltais ostaa testaamatta kumpaakaan:) tuli-reppu on myös yksi hyvinkin varteen otettava vaihtoehto ja taitaa olla tällä hetkellä se edullisin..sitä myy mm Ipanainen netissä:)
 
Pikainen neuvolaraportti:

Painoa tullunna... viikolta 8 tähänpäivään viikolle 18+6 3kg :ashamed:
RR: 96/62
Proteiinit yhdellä plussalla, mutta th oli samaa mieltä, että valkkari se siellä vaan sotkee
Hemppa laskenut, nyt 126, mutta ei aloiteta vielä lisärautaa
sf: 16cm
Syke +
Liikkeet ++

Kuukauden päähän seuraava aika, kehoitus ottaa lääkäriin yhteyttä jos kohtaukset uusii niin saan täsmälääkkeen. Ens viikolla rakenneultra ja seuraavalla kerralla saan sitten kelan paprut täytettäväksi :)

Kirpparillakin kävin ja löysin tällaisen setin:

katso liitettä 12464

:)
 
Pari juttua piti nopeasti kommentoida..

Joosu kirjoitti verenpaineesta, ja siita, ettei saisi menna alle 110/73 raskauden aikana? Tah, en ole sellaista kuullut? Mulla on paineet yleensa luokkaa 90-100/50-60, ja joku muu (Miuski ehka..) mainitsi myos saman talla palstalla olisiko ollut joulukuussa, eika siita ole huomautettu mitenkaan? Mulle terkat ovat vaan sanoneet, etta parempi matala kuin korkea paine, vaikka matala paine tietysti voi aiheuttaa huimausta. Mutta ehka tama neuvo liittyy niihin sun laakkeisiin..?

Ja parhaista/turhista ostoksista viela. Esikoisen kohdalla kuvittelin, etta kaikki pitaa ostaa etukateen. Myohemmin tajusin, ettei vauva tarkoita, etta olisit seuraavat 12kk kotiin kapertyneena.. Joskus voi olla parempi olla ostamatta kantoliinoja tai hoitopoytia tai tutteja tai.., ja katsoa, miten arki lahtee kayntiin. Voihan ne kamat helposti viela hankkia vauvan syntyman jalkeen, ja sillon saattaa rahaa saastya kun tietaa paremmin, mitka ne oikeat tarpeet ovat. Ja jos haluaa saastaa lisaa rahaa niin antaa tutuille ja sukulaisille selkeita siita, mita haluaisi lahjaksi kun vauva on syntynyt. Loppujen lopuksi vauva tarvitsee syntyessaan aika vahan - vaippoja, vaatteita, sangyn, jotain ensiapujuttuja, turvakaukalon, vaunut ja paaaljon pukluratteja. Noh, helppo mun on tietysti neuvoa, kun itsekin haluaisin ostaa kaikenlaista mutta onneksi tilanpuute pitaa himot kurissa. :p

Ma ostin takalaisen Mother & Baby lehden ja innostuin ilmoittautumaan vapaaehtoiseksi heidan lukijapaneeliin. Kyseessa on kuuden kuukauden pesti, jolloin saat lehdet maksutta kotiin, ja lisaksi sulle lahetetaan kaikenmaailman tarvikkeita/leluja, joita testailet, kirjoitat arvostelut ja palautat. Katsotaan, paastaanko me mukaan, toisi vahan piristysta arkeen! :)

Bump ja Ringo(liina) 19+1 (mies sai kunnian valita pavulle nimen, ja nimesi hanet Beatlesin mukaan..)
 
Päksäkkä, toivottavasti vuodot loppuis ja huolehtiminen samalla!

Skeletorgirl, tervetuloa :) Teidän vauvan alku on ainakin erilainen. On myöhemmin kerrottavaa :)

Onnea poika- ja tyttölupauksista! Omaa jännitellään vielä reilu viikko, ja varmuuden vuoksi kuukauden kuluttua on se 4D että sais varmuuden. En jaksa odottaa :D Toivottavasti sais tietää sukupuolen, en jaksaisi millään odottaa.

Bumb, sama herra veikkaili meille viikoilla 9 + jotain poikaa myös. Sanoi kyllä, että hyvin se voi silti olla tyttökin. Oon hartaasti toivonut ettei nähnyt oikeasti mitään poikaan viittavaa, vaikka oon äärettömän iloinen toisesta pojastakin :)

Vakuutus otetaan, viimeksi jäi ottamatta ja on pitkä penni mennyt yksityisille, ja monta tuntia jonotettu ihan tk- päivystyksissä. Esikoinen on sairastanut kyllä ekan vuoden aikana ihan kaikki taudit, ja vielä vähän sen jälkeenkin. Onneksi on ollut helppo sairastelija aina :)

Liikeitä tuntuu paljon, ja tuleva isovelikin pääsi ne jo tuntemaan. Vauva myllää vähän joka suunnassa, tuntuu olevan paljon tilaa.

Omaa: Supistuksia on ollut tosi vähän (jee), vaikka eipä ne viimeksikään vaikuttaneet mitenkään mihinkään. Kävin tosin pari viikkoa sitten neuvolalääkärillä tarkistuttamassa, eikä noi kipeämmätkään aiheuta mitään erityistoimenpiteitä. Liitoskivut on alkaneet ilmoitella itsestään, mutta lenkkeilen iltaisen vihlomisen uhallakin :D

Ruokahimojakin on alkanut tulemaan, pahoinvointi kun kauas jäänyt muisto (ellei syö liikaa/liian harvoin/liian nopeasti). Sipsejä himoitsen kuin hullu puuroa, ja mulle ei sovi suola yhtään. Oon yrittänyt "kohtuudella" niitä herkutella. Ja ainakin vähän vahtia tota päivän kokonaiskalorimäärää. Muut himot onkin sitten terveellisempiä, vihreitä omenoita ja fetasalaattia (taas sitä suolaa!). Kahvikin uppoaa taas, aamukahvi on ihana saada. Päivällä saatan juoda toisen kupin, se vaan maistuu niin hyvältä.

kristiina + 18+1 (?)
 
Heips! Rakenneultrassa käyty. Kaikki oli hyvin, vaikka liikkeitä en tunnekkaan. istukka takaseinämässä ja meillä oli aivan ihana kätilö joka ultrasi kaiken todella tarkkaan. Ainut vaan että vauva on liian pieni viikkoihin nähden ja nyt joudutaan 4 viikon päästä kasvukontrolliin. Pää on kuulemma pieni muuhun kroppaan verrattuna ja se laskee tätä keksiarvoo joka tehdään mittojen perusteellla. onko muilla kokemusta tällaisesta??? Mulle saa päivittää tyttöolon tilalle tyttölupauksen ei ainakaan kuulemma näkynyt viittetä pojasta.

Jonetta ja vilja 19+6
 
Täällä myös käyty pari päivää sitten rakenneultrassa, tyttölupaus saatiin. :heart: (meillä siis ennestään 2 poikaa, ja tämä on meidän viimeinen lapsi)

Meillä oli myös vauvan pää pieni, tai nimenomaan se lakimitta, eli kapea pää. Viikkoja piti polin laskujen mukaan olla 19+6 ja tuo lakimitta oli vain 38,7mm. (juniorilta oli tuo luku 48,8mm rv19+5 eli onhan tuo paljo pienempi luku nyt) Paljonko Jonetta teillä oli tuo lakimitta? Kiinnostaisi kovasti tietää jotain vertailukohtaa. Meillä kone laski sitten vauvan vastaavan kokoa 19+0. Lisäksi tietyistä kuvakulmista näytti siltä ettei lapsivettä olisi ollut paljoakaan, ja toisista kuvakulmista taas veden määrä näytti normaalilta. Meille ei määrätty kumminkaan mitään seurantaultraa vaikka mua hitusen jäi nuo jutut nyt vaivaamaan...pakko kai uskoa, että kaikki kumminkin on ok, kerran noita ei aiota seurata sen tarkemmin. :confused:

Koralli & Tähkäpää 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Meillä päin tuota sf-mittaa aletaan mittailemaan rv 18-->

Matala verenpaine - Juu mulla kans aina matala verenpaine, olin raskaana vai en, eikä koskaan neuvolasta ole mitään asiaan kommentoitu, muutakun "alhainen verenpaine"... Ja siks kans ihmetyttää tua että ei sais olla matalapaine?!
 
Mullakin aina ollu matala verenpaine, alapaine usein 50 luokkaakin. En ollu kuullukaan ettei sais niin matalaksi mennä... Ei ole siihen kukaan mitään komeentoinu kun sellainen aina ollu.

Turussa ollaan mun isovanhemmilla tää vkl, siksi nyt näin lyhyt kommentti. Pakko oli vaan tulla poksumaan :)

hemari ja helmiäinen 22+0 POKS :)
 
Meillä päin tuota sf-mittaa aletaan mittailemaan rv 18-->

Matala verenpaine - Juu mulla kans aina matala verenpaine, olin raskaana vai en, eikä koskaan neuvolasta ole mitään asiaan kommentoitu, muutakun "alhainen verenpaine"... Ja siks kans ihmetyttää tua että ei sais olla matalapaine?!
Ja tänään siis th yllättäen halusi yleisistä tavoista poiketen, kuten itse asian ilmaisi, mitata ton sf-mitankin... olin ihmeissäni, mutta ihan kiva.

Mulla aina ollut alhainen verenpaine, nyt selvästi koholla, että saa nähdä miten tästä etenee :)
 

Yhteistyössä