~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Heippa!
Kirjoittelen nyt sitte tännekkin, facebookissa jo olen (ja tätäkin aktiivisesti lueskellyt).
En itse ainakaan omasta profiilistani facebookissa löytänyt mitään merkintää ryhmästä/ siihen liittymisestä, vaikka kaikki muut ryhmäni kyllä näkyivät (johtuisikohan siitä, että elomasut on salattu ryhmä). Joten eiköhän siihen voi aika huoletta liittyä, vaikka ei kaikille haluakkaan tulokkaasta vielä kertoa (en ole minäkään kertonut yleisesti vielä).

(.) En ajatellut kovin perusteellisesti kertoa omasta navastani. kiinnostuneet voivat lukea blogista vähän enemmän, mutta laskettu aika olisi näillä näkymin 12.8 ja synnytyssairaalana Hyvinkää, ensimmäistä todella odotettua odotellessa. :) Ja jotenkin on sellainen olo, että tyttö voisi olla tulossa. Jospa saamme asiaan varmistuksen aprillipäivänä seuraavassa ultrassa, ellei kätilö meitä huijjaa. :D

-Anne & ötökkä 20+2
 
Kiitos kaikille, jotka ovat nostaneet esille noita tärkeimpiä ja turhimpia lasten tarvikkeita. Erittäin hyviä vinkkejä olen saanut, joita ei olisi edes välttämättä tullut mieleen :)

Mandalay: Raskausajan vaatteet on tosiaan aika kauniita ja hyvin istuvia. Hieman pyöreänä jo ennen raskautta totesinkin, että raskausajan housut olisivat olleet jo vuosi sitten tarpeen ;D Niin hyvin ne istuu. Huomasin vaan, ettei kahdet housut vielä riitä, vaan pitäisi vielä raahautua tuonne kaupoille katsastelemaan lisää vaatteita.

Omaa napaa: Selkäkipu alkaa olemaan jo todella kovaa. Häntäluu on niin kipeä, etten pysty selällään olemaan, kääntymiset vihloo ja istuminen on vaikeaa. Selkä kipeytyy erityisesti aktiivisen päivän jälkeen, itku alkaa olla välillä herkässä tuon kivun kanssa. Ens viikolla menen hakemaan terveyskeskuksesta kokeiluun tukivyön, toivotttavasti se auttaisi. Kaikenlaiset vinkit selän kuntouttamiseksi otetaan ilolla vastaan :)
 
Hyppykö se kyseli äippärahasta? Jos äitiysloman alkua edeltävien 6 kk tulojen mukaan lasketut vuositulot on väh. 20% paremmat kun vahvistetussa verotuksessa (2009), lasketaan äippärahat sen mukaan.

Vauvatavaroista: TÄRKEIN oli tuttipullot, rintakumi, itkuhälytin, vaunut,harsot,tutti.... TURHIMPIA meillä oli vaipparoskis, pienetbodyt lyhyillä hihoilla (syysvauva),kestovaipat äippäpakkauksessa ( nyt aion kyllä kestoilla).... Nää nyt ainakin tulee mieleen.

Omaa napaa: ollaan miehen kanssa just lomailemassa Etelän auringossa Kanarialla, loma tuli kyllä tarpeeseen! Töissä ollut hirmuinen kiire, ja tännelähtöyönä ja - päivänä supisteli tosi tiheään, ihan varmaan vaan stressistä. Nyt kun oon vaan maannut auringossa pari pvää on tilanne selvästi helpottanut. Onneksi vauva liikkui koko ajan tosi hyvin niin ei tarvinnut olla niin huolissaan..aina se helpottaa kun tuntee ne liikkeet jos on jokin huoli. Toivottavasti muutkin jotka ei vielä tunne liikkeitä tuntis ne pian! :hug: jos kotiin palatessa vielä supistuttaa niin pakko mennä neuvolaan tarkistamaan onko ne tehneet jotain tonne kohdunsuulle. Myös liitoskipuja ollut nyt herkästi mm pitkään kävellessä. Onneksi seur nla onkin jo pian....ihan outoa tämä, kun ekasta ei ollut mitään tämmösiä vaivoja!!!!

Ai niin, vauvavakuutus on otettu.

Kirppiina ja masu 21+6
 
Hei! Ihana toi teidän Gallup noista tärkeistä ja turhista.. Saa hiukan seurata,että mikä oikeesti olis tärkeä.. Ensikertalaisena kun ei tiedä.. Ja täälläkin on monella todella jakautuvia mielipiteitä esineiden/asioiden tärkeydestä.
Onnea kaikille poika-ja tyttölupauksista. Itellä rakenneultraan olis vielä reipas viikko! Ei millään malta odottaa!

Onko kukaan tietonen mistä sais edullisia imetysliivejä? Kun tuntuu,että kaikki kaupat mitä helsingissä kiersin,niin siellä maksais mansikoita! Tai sit oon erehtyny aina menemään niihin kalleimpiin paikkoihin :D

Tää on kopio tuolta toisesta,kun en jaksanu alkaa uudelleen kirjottaa.. (laiskiainen olen)

Liikkeet tuntunu hyvin jo tämän viikon.. Ainakin luulen,että ne on liikkeitä,kun ei mun mahassa ennen oo tuollaselta tuntunu mutta voihan sitä ihminen erehtyäkin.. Kyllä oli ihana olla lomalla! Viikko helsingissä.. Aika rankkaa menemistähän se on kun pitää joka paikassa keretä käydä ennen loman loppua.. Mut eiköhän vain se ykätautikin tiensä löytäny mun luokse ja sit perjantai-lauantai menikin siinä oksennellessa.. Nyt on vatsalihakset kipeenä siitä yökkäämisestä.. IHANAA sanon minä -.- Tiedänpähän,että ne vatsalihakset on edes olemassa

Sitten kotiintulossa ei ollu mitään niin ihanaa. Kissa päättäny pissata saunan lattialle ihan joka kohtaan.. Ei kun sitä jynssäämään.. En ymmärrä,sillä on puhdas laatikko,anoppi sitä käyny joka päivä hoitamassa/ruokkimassa/siivoomassa laatikon... Huoh. Meni taas asian vierestä,mutta ahistaa tommoset. Ja ei ollu ensimmäinen kerta.. Ei kait se auta kun kiikuttaa se elukkalääkäriin.. Siis ihan tarkastukselle virtsakivien takia :/

Taiska ja napero 19+2
 
Tarvikegallup on ollut hyvä. :)

Tarvikkeisiin liittyen: ollaan pohdittu kantoreppuja. Tosi monesta paikkaa oon lukenu Manduca-repusta kehuja. No, kävin sitten googlaamaan vähän hintoja, ja hups, sehän maksaa noin 100€. Miehen kautta sais Emma-merkkisen vastaavan 39€:lla miinus henkilökunta-alennus, joka on 5-20% (ei olla selvitetty vielä tarkkasti). Kumpaan satsais? Kovasti kehuttuun vai halpaan? :confused: Käytiin myymälässä kokeilemassa ja reppu tuntui ihan hyvältä minuutin kokeilussa. (Siellä oli sellanen oikeen lapsen painoinen nukke, jolla testata..)

Taiska87, ootko käyny kurkkaamassa Changesta? Se on halvempi ku Funky Ladyt yms erikoisliiviliikkeet, mutta kuitenkin ihan kunnon liiviliike. Hintataso halvimpien ja kalliimpien välimaastossa.

Miisu78, täällä kans kipuilija, tosin mulla vähän erilaista. Mulla oli sen verran kovat venymiskivut, et kävely oli yhtä tuskaa jos vähänkään enemmän liikku ku sängystä sohvalle ja takas. Menin jo lääkärille näyttäytymään ku en ollu enää varma onks se normaalin rajoissa. Määräs vesijuoksua (vinkki: laita kahet uikkarit päällekäin, niin saat paremman tuen) ja housuliivit/tukivyön. Tukivyön sit hommasin, mut ekana päivänä mul tuli siitä niin kipee selkä, et huh huh. Taisin laittaa jotenki väärin ku sen pitäs nimenomaan helpottaa selkäkipuja! Hyvä minä. :p Toka päivä meniki sit jo paremmin..

Vakuutus otettiin, meil on OP:sta kaikki pankkipalvelut, joten saadaan bonusta Pohjolan vakuutuksista. Kaikki vakuutukset on keskitetty sinne Pohjolaan, joten päädyttiin mennä siitä missä aita on matalin ja otettiin sieltä se vauvavakuutuskin.


u & Kallo 19+4
 
ulleli83 Mullakaan ei liikkeet tunnu vieläkään ja päivät on 19+2. Neuvola oli torstaina ja sanoi että kyllä se liikkuu masussa ku äänet kaikuu ja sykkeet muuttuu kuunnellessa. En jaksa stressata vielä ku toistaiseksi kaikki on hyvin, kai.
 
ihan noppeesti vain tulin näyttäytyyn, muuttourakka vie voimat... oonki nyt kuskannu nuorimmaisen ja koiran paikallisille hiekkakuopille "revitteleen" niin saan rauhassa sit kotona touhuta. siellä on hyvä myös tokoilla välistä koiran kans, ni saa sitä aivojumppaaki, 3-v:n kans oon nostanu aivojumpan kans käet pystyyn :D

noista imetysliiveistä, tietty varmaan riippu kuin suuret ja tukea tarttevat tissit on, mutta ite oon aina ostellu h&m:stä halppisimetysliivejä, mulla kun tää kuppikoko ei ikinä oo kasvanu kuin korkeintaa c:n.. :) niitä oon minä ainaki saanu ostaa useammat ja heti maidon noustua vähän isompia jne, ja minä aina vauvan synnyttyä jostain kumman syystä hikoilen ihan pirusti niin että pari kertaa päivässä on pitäny vaihtaa.. mutta siis pointti oli se, että hyvin oon noilla kympin liiveillä pärjänny, eikä oo alkanu roikkuun :D tai kiristäny, puristanu tai ahistanu mitenkään..

myyden, huomenna 19+0, liikkeitä tuntu pitkästä aikaa viime yönä taas, ..onneksi..
 
Tuun nopeesti kirjottamaan.. huomen aamulla 9.30 ultra siel jorvissa.. ihan kauhee jännitys saa nähdä miten sitä ens yönä nukkuu.. onneks päästään molemmat paikalle ja mieskin näkee ekaa kertaa varhaisultraa lukuunottamatta meidän pienokaisen "livenä" kun ei siihen np ultraan päässyt ollenkaan :/
No.. toivottavasti kaikki olis hyvin ja jos sukupuoli veikkaustakin vaikka saataisiin ;) katsotaan pitääkö mun poikaolo paikkansa.. palailen huomenna astialle ;)

Elokuunvaavi 21+1
 
...Ihan nopeasti myös minä ilmoittamassa että Elokuunvaavi tiedän tuon tunteen niiiiiin hyvin :D Meillä myös huomenna ultra klo: 12 ja jännittää kans niin etten usko unen ensi yönä olevan kovinkaan raskasta ;) ...jep, nyt vaan kaikki sormet ja varpaat ristiin että kaikki on hyvin ja saataisiin myös hiukan kurkistaa sukupuolen suuntaan =)

Mukava että se mun tavara galluppini oli mieluinen kaikille vastanneille :heart:

Mutta huomisiin...palaan ilmoittelemaan sitten iltapäivällä kuulumiset :heart:

 
ulleli noita manduca reppuja saa tosi hyvin myös käytettynä ja on ihan varmasti PALJON parempi kun toi Emma..Ei niistä voi puhuu samana päivänäkään,mun mielestä:D

( . ) huomenna neuvola,ja puntarille nousu stressaa taas!!:/ miks en ossoo olla ressaamatta siitä...To sit ultra,,jota jännitän myös niin paljo et joka yö olen ultrassa vähintään kerran :D
 
Taiska, en osaa sanoa halvoista liivimerkeistä, mutta kannattaa oikeasti ostaa kunnon imetysliivit. Koska sitä kunnon tukea tarvitaan, ja jos jaksat imettää paria kuukautta kauempaa niin kyllä niille käyttöäkin löytyy. Mä olen jo aikaisemmin mainostanut Triumphin liivejä joita mulla on itsellä ollut, ei tarvitse ostaa kolmannellekaan uusia kun vanhat on vielä ihan hyviä, vaikka niitä onkin jo yli kaksi vuotta käytetty. Mua ahdistaa halpisliivit, jostain syystä ne ei koskaan mulle ole sopineet, imetin tai en.

Ullelillekaan en osaa Emma kantorepusta sanoa, mutta sen verran voin sanoa, että tarkista, että siinä on tarpeeksi leveä istuma-alusta vauvalle, niin että hän voi istua "sammakkoasennossa". Meillä on ollut Baby-björnin kantoreppu ja se on huono juuri sen kapean istuma-alustansa takia.

(.) Eka viikonloppu yli kuukauteen kun meikäläinen on ollut terve!!! Pääsin jopa joogaan iltapäivällä, teki tosi hyvää, vaikka lihakset onkin muisto vaan.

Siobhan ja Plutte 21+4
 
Eikös se Emma ole ihan rintareppu, siinä missä se Baby björnikin? Eli istuma-asento on varmaan samaa luokkaa. Meillä oli esikoisella semmoinen baby björn ja iltasin oli avuksi kun hän oli koliikkinen, sai hytkyteltyä repussa hyvin. Mutta ei sillä repulla kyl mihinkään kauemmas lähdetty, kauppoja kiertämään tmv., paino niin olkapäitä.

Juniorille ostettiin manduca mut hänellä oli sit refluksitautia ja sen takia oli hirmu jäykkä (käytiin fysioterapiassakin) ja ei saatu jalkoja hänellä sammakkoasentoon, joten manduca jäi käyttämättä. Nyt se oottaa kaapissa tätä kolmosta käyttäjäksi. Iteasias esikoista mies kyl kanto manducas pari kertaa vaikka hän oli silloin 4-vuotias! Parissa autokilpailussa kävi esikoisen kans ja siellä kun piti kävellä alueella paljon niin kanto poikaa välillä selässä manducassa, kun poika ei jaksanu enää kävellä. Sehän oli ku olis reppuselässä kantanu, hyvin kuulemma jakso jonkun aikaa kantaa niin isoaki lasta (kevyt hän on toki ikäisekseen aina ollut). Eli ainaki paljo pitkäikäisempi käytöltään tuo manduca on :D
 
Tsemppiä Elokuunvaaville sekä Pilvilinnalle tämän päivän ultriin ! :)

Itsellä rakenneultra edessä keskiviikkona, sitä odotellessa! :p

Imetysliivit - Esikoisesta mulla oli H&M:n liivejä, ja oli ne ihan ok.. Nyt kyllä ajattelin hommata muutakin.. Mua hirvittää minkä näkönen oikeasti olen isoilla rinnoilla, 158cm ja D-kuppi oli ainakin esikoisen aikaan.. :headwall:

Ruoka himot - Edelleen tekee mieli ihan kamalasti SUKLAATA ! :ashamed: Jännä kun vielä 3-4 viikkoa sitten pelkkä ajatuskin kuvotti.. Miten tosta suklaan himosta pääsee irti? :D

Majj & 20+0 VIIMEIN POKSPOKS !! :heart:
 
Ultraan meneville toivotan hyviä uutisia!

majj: Täälläkin suklaa (lähinnä vanukkaat ja Dumlet) alkoi maistumaan pari viikkoa sitten. Surutta syön kumpiakin. Saa nähdä pitääkö jossain vaiheessa alkaa rajottamaan. Itselläkin tuota pituutta on vain se 158 cm ja nyt on paino jo uudessa maksimissa eli 62 kg. :D

mammy: Miten sitä raakasuklaata tehdään? Mulla ainakin sokerinhimo on suuri, auttaako se raakasuklaa siihenkin? :p

-Mandalay+Nokka rv 20+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!

Rakenneultra takana ja poikaolo vaihtui poikalupaukseksi :heart: Muutenkin kaikki oli pienellä kunnossa, painoa oli muistaakseni jotain 360g ja oli vähän isompi viikkoihin nähden, (nyt 20+4, vastasi 21+1). Tarkkaan ultras ja hyvin selitti myös meille kaiken. :) Sama kätilö ollut kummassakin ultrassa joka ihan mukava. Ei nyt mikään ylipuhelias, mutta tarvittavat asiat kertoo kyllä. :) Pikkainen oli niin kippuralla, etä kunnon kuvia ei saatu mutta pääasia, että kaikki oli hyvin!! :heart: :heart:

Nyt odotteleen josko tuo sää paranisi hieman ja sitten koiran kanssa kohti pohjanmaata! :heart: Nyt täytyy kyllä varmaan käydä Vesan kaupasta ostamassa muutamat pienet vaatteet poitsulle. :heart:

Piianappula + Pikku Ukko 20+4 :heart:
 
Onnea piianappula hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :flower:
Odottelen täällä elokuunvaavin ja pilvilinnan ultrakuulumisia.
Majj Täällä myös suklaa himot takaisin tulleet sekä sipsit :popcorn: ei kovin terveellistä... kyllä mulla päivittäin tulee suklaata jonkin verran syötyä :D

Huomenna olisi neuvola pitkästä aikaa.. 5 viikkoa väliä edellisestä käynnistä paitsi hemppa katsottu vaan välissä ja oli se rakenneultra.
Pitäisi alkaa järjestelemään kaappeja, tilaa tarvii uusille tavaroille. Ihanaa alkaa laittamaan vauvan juttuja kokoon kesän kynnyksellä :heart:

Pieni Tähtönen ja Martta 20+6
 
piianappulalle onnea poikalupauksesta:heart: Aika jännä miten monella pitää nuo olot paikkansa! Tai jotenkin musta tuntuu että tosi monella tuo fiilis vaihtunut lupaukseksi.

majj mä meinasin just lähtee kävellen kauppaan ostaa fazerin sinisen levyn:ashamed: Eli suklaahimot täälläkin. Mut samoin salaatit uppoo!

Imetysliivit ostin käytettynä huuto.netistä :D Jotkut h&m rimpulathan nuo on,mutta tota keskimmäistäkin täysimetin 8kk ja hyvin sujuin noillakin. Ja luovutin maitoa ekat 3,5kk.

Onko muut muuten väsyneitä?

(.) Mua siis väsyttää koko ajan. Nyt mietin että onko hemppri nyt sitten laskenut vai mikä mättää. Mulla oli pari päivää sitten ihan uskomaton migreenikohtaus,oksensin pari tuntia ja näin sahalaitaa,sitä seurasi se uskomaton päänsärky jota kesti tähän aamuun asti! Ja olen nukkunut yöt,päikkärit x2 jne. Illalla en meinaa saada unta,aamulla ja päivällä väsyttää. Olo ei siis ole kovin hyvä. Jospa se suklaa auttaisi,pitää tarpoa kauppaan kun junnari herää päikkäreiltä.. :p
Mä muuten tajusin et mun äippäloman alkuun on reilu 3kk! Jee :D

MM ja lahjakirppunen 20+2
 
mua väsyttää!! nukun yöllä yleensä vähintään 9 tuntia ja päiväunet päälle,en ole töissä vaan touhuilen esikon kans kotona,mutta silti VÄSYTTÄÄ!!pari viikkoa nyt siis ollu tätä väsymystä:( kohta neuvolaan...voihan vaaka :D

Mammy&piiperoinen 19+5
 
Viimeksi muokattu:
Piianappula: Onnea pienestä pojasta :flower:

Pitääpä teiltäkin kysyä, että onko kellään saman tyyppistä kipuilua. Esim eilen illalla särki tota oikeeta alavatsaa ihan ku olis joko ovulaatio tai umppari. Ärsää. Nytki sitä särkee vähän. Tämä ei ollu eka kerta. Yks ilta sitä kans särki ihan hirveesti (vai heräsinkö yöllä siihen) sen jälkeen näin semmosta unta, että ku tunnustelin sitä puolta ni siellä oli semmonen perunan kokonen kohouma joka alko liikkumaan ja liikku kohta niin kovin koko alamahalla, että ajattelin että kohtu haluaa tulla tuosta mananahan läpi ulos! Sekavaa. :D Mutta siis vähän pelottaa, jos se onkin umpparia.

zalea 21+0 POKS
 
Kirppiina kiitos, minä se kyselin äippärahasta! :)

Tyttö- ja poikaolot on munkin mielestä (joku aijemmin kirjotti) vaihtunu lupauksiksi ja pitäneet paikkaansa, jännää :D

Suklaanhimo On tullu takas tännekkin! ja muutenkin naama on ruvella tän raskauden myötä..


(.) keskiviikkona raknne uä, JÄNNITTÄÄ. Mut ootan myös innolla! näin jo viime yönä unta että olin ultrassa, jossa vauva oli poika! :) saa nähä pitääkö mun olo paikkaansa... <3

Hyppy ja muru 20+3
 
Eea
Näin viime yönä unta, että vauva syntyi. Ja se oli tyttö. Tähän asti olen ollut 100% varma, että tulokas on poika. :) Nyt meni ajatukset uusiksi. Noh, reilu kaks viikkoa rakenneultraan. Josko asia sitten selviäisi.

Eea & Urkki 18+4
 

Yhteistyössä