*Elokuun nassukat huhtikuussa*

Rakenneultrassa käyty ja tyttö olo muuttui poika lupaukseksi, kaikki oli hyvin ja kätilö mittaili vauvelia tarkkaan, oltiin melkein tunti kättärillä.
Monellako täällä oli raskausdiabetes?
Minulla hoitona on tiukka ruokavaliohoito hiilarit alle 40g ja se on tepsinyt hyvin, sokeriarvot on ollut hyviä, eikä insuliinihoitoa vielä tarvita ainakaan näillä näkymin, tosin painoa on tullut 5kg, mä en ymmärrä tota ettei painoa saisi tulla lainkaan...edellisessä raskaudessa joka tosin oli kaksosraskaus lihosin 25kg joten tosta viidestä kilosta en paljon stressaa ota, ollaanhan nyt jo puolivälissä raskautta.:) Oksutautikin sairasteltiin tossa viikonloppuna, kävi läpi koko perheen vatsa kramppasi niin että pari napakkaa supistustakin tuli mutta siitäkin selvittiin todella paljon liikeellä rotavirusta ja tavallista oksutautia..*yök*
 
Heippa!

Täällä olis taas yksi uusi joukkoon suureen mukaan :)

Olen käynyt välillä lueskelemassa teidän juttuja sekä heinäkuisten pinoa, kun laskettu aika piti olla sillon(muuttui ekassa ultrassa), mutta en ole uskaltautunut mukaan kun alkuraskaus oli niin täynnä tapahtumia..(odotin kaksosia, toinen meni kesken, vuosin verta viikolle 17 asti, todella runsaasti siis ja oli pelko, että toinenkaan ei pysy kyydissä mukana..) mutta onneksi nyt kaikki on hyvin :D

Olen siis kohta 29 vuotias 3 lapsen äiti. Ensimmäinen poika on 11 v, tyttö syksyllä 9 v ja pienin poitsu 1,4 v. Raskauttani varjostaa jatkuva pelko ennenaikaisesta syntymästä ja tää tuntuu välillä todella ahdistavalta! Miehelleni sanoinkin jo, etten henkisesti taitaisi kestää enää yhtään raskautta.. Viimeisimpämme siis syntyi ennenaikaisesti raskausviikolla 28, lapsivesien menon vuoksi. Kaikki oli koko raskauden hyvin, emmekä todellakaan osanneet odottaa mitään sellaista. Syy ei koskaan selvinnyt ja siksi kai olenkin koko ajan pelko persiissä, et millä viikoilla se tällä kertaa tapahtuu..tuntuu ettei mieheni oikeen jaksa enää kuunnella huoltani ja siksi onkin ihanaa, että on tälläisiä paikkoja missä saa purkautua koska vaan :D

Yritän lueskella juttunne kokonaan ja palaan myöhemmin paremmalla ajalla kommentoimaan lisää..

Ihanaa odotus-aikaa kaikille ja voimia kaikille jotka elävät huolen keskellä!!

Ainiin ja meillä olisi ultra huomenna, jotenkin on ihan tyttöolo, mutta ehkä pikkasen enemmän kuitenkin poika-toive ;) no huomenna se toivottavasti selviää..

Happy ja Nestori 21+3
 
Tervetuloa Happy-82, pakko huikata heti sulle kun niin osaltaan samanlaisissa fiiliksissä mennään täälläki.. Mulla esikoinen synty vesien menolla rv32.. Ja nyt ois siis toinen tulossa..
"Syy ei koskaan selvinnyt ja siksi kai olenkin koko ajan pelko persiissä, et millä viikoilla se tällä kertaa tapahtuu..tuntuu ettei mieheni oikeen jaksa enää kuunnella huoltani ja siksi onkin ihanaa, että on tälläisiä paikkoja missä saa purkautua koska vaan" Veit sanat suustani! Jaksuja :heart:
 
Heippa!!

Hyppy tosi paljon voimia ja jaksamista teille molemmille,mutta toivon kuitenkin,että kaikki kääntyy vielä parhainpäin!!

ulleli kiitos uudesta pinosta. :)

Sima joisin kyllä sitä itsekin,kun juohan jotkut punaviiniäkin,siis ihan sitä,missä on alkoholia enemmänkin.. Mutta kukin tyylillään toki :)

ON: Tänään oli rakenneultra ja vauvalla kaikki hienosti. Ihana nähä pientä taas,vaikka jo ensviikolla sen näkee taas uudestaan :D Kätilö valitettavasti muisti aina mainita siitä kuinka näkyvyys ei ole paras,kun on noita vatsanpeitteitä. Ei onneks kuitenkaan mitenkään valittamalla valittanu,vaan kannusti muuttamaan ruokavaliota säännöllisemmäksi.. Jospa se onnistuis.. Ei tarviis joka kerta kuunnella tuota uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.. :( Mulle sais päivittää poikalupauksen! Siellä melko selvät värkit näkyi jalkovälissä.. Oli sitten pakko käydä hakemassa H&M:ltä limenvihreä huppari+housut. :)

Ainiin,tervetuloa uudet :) ja oli vielä jotain muutakin,mutta nyt oon niin sekasin taas,etten muista :eek:
Taiska ja napero 20+3
 
Tiitun juttu kuulosti hurjalta. Uskomatonta, mistä ihmiset selviävät. Onnea uuteen odotukseen!

Raitikselle onnea pottapissoista :D Meillä on nyt vuosi oltu vaipatta, ja vaikka välillä potan pesu ärsyttääkin niin huomattavasti vähemmän kuin vaippojen pesu ja vaihtaminen :)

Tapaamiseen voitaisiin myös esikoisen kanssa tulla. Perjantai sopii meille hyvin, ja ajallakaan ei ole niin merkitystä. Uhmaikäiseltä en tosin ala priimakäytöstä lupaamaan, mutta onneksi se on niin sosiaalinen tapaus että kiukkuaa enempi kotona äidin kanssa kahdestaan...

Tuulikselle hurjasti voimia vastoinkäymisten keskellä!

mammy, mulla on ollut samanlaisia vihlontoja nyt tosi paljon. En jotenkin jaksa olla kauhean huolissani, mutta ihan erilaisia ne on kun noi mun liitoskivut.

Sabinellakin oli aika rankka kokemus takana :(

Simaa aion juoda, ja itseasiassa odotankin jo kovasti. Meinasin ensimmäistä kertaa kokeilla tehdä sitä itse, mutta yritän olla varovainen käymisen kanssa. Kyllä toi meidän ipanakin joi simaa viime vappuna, etten usko sen haitallista olevan.

Hyppy, paljon voimia ja jaksamisia!

Omaan napaan ei ihmeempiä. Vauva myllää, tällä viikolla ultraan toivottavasti kurkkimaan tervettä lasta ja kumpi sieltä olisi tulossa.
 
voi hyppy huoli on varmasti kamala : / kovasti voimia ja toivotaan et kaikki kääntyy hyväksi :heart:

( . ) tauti eiku kovenee :/ ei varmaan saa ens yönä senkää vertaa nukuttua kun aivan tukossa olen :( mies haki onneks lasten nasolinia jos se edes vähä auttais...

Viimein tais meille löytyy auto ja viel melki naapurista ;)
 
pitkästä aikaa, muutto ohi!!!!:wave:
niin ihanan iso asunto että melkein leijailen alakerrasta yläkertaan ihan vain huvin vuoksi... sillä tuo paino on tippunu ihan alkuaikoihin kai.. tänään oli neuvola taas, mutta kaikki ok, painonpudotusta lukuunottamatta, ihan ok kai tuo uus neuvolatätikin oli, hassulta tuntu kun entinen oli 60 v. ja tämä ehkä nippanappa 25...

ihan pakko avautua tästä meän parisuhdetilanteesta taas; mun ns. entinen tai mikälie mies autto hyvinkin kivasti muutossa, jopa niin mukavasti että uusien naapurien tullessa tuossa pihalla toivottaan tervetulleeksi hän pokkana kyseli minkälaisia ihmisiä asuu ja miten kelläki on lapsia ja kuinka meille(??!!!) kin on elokuussa tulossa perheenlisäystä!!! en kertakaikkiaan tienny mitä oisin sanonu korjatakseni asian että hän ei tänne muuttanu rakkaat naapurit, minä ja lapset vain... jotenkin ärsyttävää...

myyden 20+0 POKS
 
Tervetuloa kaikille uusille :)

Omaa napaa: Meillä oli tänään rakenneultra, kaikki hyvin ja vaikuttaa normaalilta :)
Painoa oli vauvalla 350g. Kysyttiin sukupuolta, mutta pikkunen istu mahassa semmosessa asennossa ettei kyl millään voinut nähdä mitä siellä haaraväissä on :p
Kuukauden päästä on seuraava ultra niin kysyn sit kyl uudestaan.

On kyl vähän väsy, pitää sit paremmalla ajalla kirjotella lisää.

DarkRed 20+0
 
Hypylle iso halaus :hug: ja voimia.

Ja Whisperille kiitokset onnitteluista =) Nyt unohdin kuka meni lauantaina naimisiin, mutta onnea sinne suunnalle kanssa, kunhan taas mukaan ehdit! Toivottavasti häät menivät mukavasti?

Ja juu Whisper, kuulostaa NIIN tutulta tuo, että lapsi haluaa vaippaa. Siksi mä olen niin iloinen siitä että edes Hello Kitty pikkarit nyt kelpaa... joskos pääsis harjoittelemaan kunnolla, ja jos tulis vähän lämpimämpikin ja voisi jättää sukkahousut pois niin pyykin määräkin vähän vähenisi... siis oma vikahan tää on että on kestänyt tää treenaaminen, mutta kun en talvella vaan jaksanut alkaa. Esikoisen kanssa oli ihan eri juttu :p

Hemarille toivon edelleen pikaista paranemista! Joskos tällä kertaa saisit toimivat lääkeet :flower:

Tervetuloa Hemulille ja Happylle!

Onnea Okaasanille ja Taiskalle poikalupauksista! Ja onnea kaikille muillekin, jotka ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia!

Meikäläinen on tänä iltana yksinhuoltajana. Jotenkin meille on tullut näitä työmatkoja viimeisen kuukauden ajan melkein joka viikolle. Ekalla kerralla oli mummu täällä mun "apuna" kun mies oli kaksi yötä ja kolmannen illankin reissussa, mutta kyllä nää yksittäiset illat hyvin menee =)
 
Rakenneultrakuulumisia olis täälläkin.

Silti ihan ensin toivotan voimia Hypylle raskaassa tilanteessa. Toivottavasti olis vielä toivoa ja kaikki kääntyis vielä parhain päin. :hug:

Tiitun kertomus koskeeti myös mua. Ihan kamala kokemus. Saa kyllä tosiaan olla kiitollinen kahdesta terveestä lapsesta ja kolmannesta myös ultrien mukaan terveestä.

Tervetuloa uusille! Kiva, kun tulee lisää porukkaa turisemaan. =)

Onnittelut kaikille ultrissa käyneille ja lupauksia saaneille. :flower:

Kovasti odotettu rakenneultra oli siis meiläkin tänään. Kaikki oli juuri niin kuin pitää. Vauva vastasi viikkoa 20+1 ja nyt on siis 20+2 eli juuri "oikean" kokoinen. Painoa oli muistaakseni 350 g. Pikkasen oli pienempi, kuin kaksi aikasempaa lasta rakenneultrissa. Kätilö oli tosi mukava ja kertoi ihan kaikki jutut, mitä tutki ja miksi. Lopuksi sitten vielä kysyttiin, että näkikö hän kumpi olis tulossa, niin vastasi, että kyllä hänellä arvaus olisi. Kertoi, että näkee sielä haarojen välissä kaksi viivaa, mutta kolmannesta ei ole ihan varma, näkyykö. Ehkä näki sen viiva. Kolme viivaahan olisi varma tyttö. Mitään sojotinta ei näkynyt. Sanoi, että ei ihan kaikkia pojan vaatteita silti vielä kannata kuitenkaan myydä. Tarkensi vielä, että 80 % varmuudella on tyttö. Istukka mulla on etuseinässä. Kahdessa aikasemmassa raskaudessa se on ollut takana. Sen takia siis liikkeet tuntuneet vähän erilaisilta. Mies on silti jo tuntenut potkuja kädelle.

Ihanaa oli nähdä pieni ja hän oli musta ihan meidän tytön näköinen. Samanlainen nenä. Nyt on kyllä ihan selkeesti sellanen fiilis, että tyttöhän sielä on, mutta en taida vielä uskaltaa ostaa niitä vaaleanpunaisia vaunuja. Täytyy vaan odottaa syntymään saakka. Sitten vasta saa varmuuden, kun ei meinata 4 d ultraan mennä. Pieni jännitys siis säilyköön. Mulle voi silti päivittää tyttölupauksen vai pitäiskö sen olla tyttöarvaus?

Pujaja ja vauva rv 20+2 (Torsti nimi täytyy nyt sitten hylätä. Vielä ei olla keksitty uutta työnimeä)
 
Huomenta
taiska: minulle kätilö ei ole onneksi vihjaillut/ sanonut mitään ylimääräisestä pehmikkeestä, ikävää kun sinulle on osunut sellainen joka asiasta huomauttelee. :( Typerää sellainen, kun uskon jokaisen oikeasti itsekkin tietävän omat pehmusteensa...

Miten muille kätilö/ neuvolantäti on huomautellut ylimääräisestä painosta? Itseäni kun tuntuu suunnattomasti häiritsevän oma painoni, vaikkakaan se ei raskauden aikana ole noussut kuin vajaa neljä kiloa (mihin olen kyllä tyytyväinen, koska pelkäsin paisuvani kuin pullataikina..) Kätilö tai neuvolan todella mukava tätikään eivät ole minulle mitään asiasta sanoneet, ainakaan vielä. Ainoa asia josta on huomautettu, on verenpaine, joka sekin kotona on ihan normaali, mutta neuvolassa ei (on liian korkea, ja sain määräyksen mittailla kotona arvoja talteen.

(.) Kaikki hyvin, ötökkä myllertää vatsassa etenkin aamulla autoa ajaessa ja sitten illalla, kun maltan vihdoin pysähtyä aloilleni. Liikkeet eivät vielä tunnu vatsan päältä, vaikka istukka takaseinällä olikin. Tuntemattomat/ vieraammat ihmiset eivät vielä tiedä raskaudestani, vatsa on mielestäni pyöristynyt aikas vähän vasta, mutta onhan minulla pituutta ja leveyttä, mihin pieni pääsee piiloon. :)

Nyt on pakko lähteä ajelemaan töihin.
Anne & Mainio 21+4?
 
Eea
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja sukupuolilupauksista. :flower: Itse vielä jännitellään....

Tervetuloa kaikille uusille odottajille! Ryhmä sen kun kasvaa. :)

Hypylle voimia ja siunausta raskaassa tilanteessa. :hug:

Eea & Urkki 19+5
 
Voi hyppy niin toivon että vielä kaikki asiat kuitenkin kääntyisi parhain päin... :hug:

Tervetuloa taas uudet odottajat, kiva kun lista kasvaa...

sabine ja tiitu rankkoja kokemuksia teillä, runo oli niin koskettava että mieskin ihmetteli että mikä nyt tuli ku itku pääsi...:'(

outolintu kahden viime neuvolan välillä oli noussut vajaat 500 g viikossa! Mua hävetti ihan hirveesti kunnes täti sanoi että se on vielä ihan normaalia. Olettaisin et mulle olisi tullut n. 7-8 kg jo, vaikka en ole kauheasti herkutellut ja liikkunutkin olen. Muuten mulla BMI 22, kertyykö sitten vaan jostain syystä enemmän... onneksi suurin painonnousujakso taitaa olla lähestymässä loppuaan, eikös sen pitänyt olla jossain rv 17-24 viikkojen aikana...

Onnittelut lupauksista ja ultrakuulumisista, tuntuu siltä että poikia tulossa ainakin reilusti :)

:attn: aiemmin jo kyselinkin et paljonko tulee maksamaan 4D-ultra niillä jotka ovat sen varanneet? ihan kiva vaan olis vertailla et onko kuinkakin suuria eroja...

karvatonkoira kiitos ku muistutit et niinhän tuo taitaapi olla sit sama ongelma mullakin tulossa kesällä, vielä ensisynnyttäjä olen niin olen ymmärtänyt et neuvoloita on vielä useammin, meillä kans pikkukylällä arvausasema aina jussilta elokuun alkuun kiinni!!! prkl!!! ei muuta ku autoon ja matka ainakin 40 km/suunta riippuen siitä missä varaneuvola järjestetään... ja kiva näillä bensahinnoilla...

Tänään olis viimeinen jooga ja lenkille vois kanssa suunnata ku on niin mahtavan aurinkoinen keli vaihteeksi! Olis jo viikonloppu, kaikkea kivaa ohjelmaa luvassa ja shoppailua vauvalle :heart:
Muuten olo ollut aika hyvä, välillä säteilykipuja lantio/selkälinjalla ja vihlaisuja alavatsalla. Aloin taas tauon jälkeen neulomaan, pikku villasukat on valmiina ja vaaleansinistä myssyä olen tekemässä, ihanaa olis ku osais tehdä jonkun pikkuhaalarin tai asun, on vaan ehkä liian haasteellista ymmärtää niitä ohjeita ku aloittelija vielä olen...

Minttu ja Pikku-J 21+4
 
Moi!

Pikaiseen töiden lomasta..

Hypylle paljon voimia raskaaseen ja epävarmaan tilanteeseen. Tulethan tosiaan kertomaan kuulumisiasi. YV:tä voit myös laittaa, jos tunnet siihen tarvetta. Toivotaan, että kaikki kääntyisi parhain päin. Olet mielessä!!

Ja kaikille ultran käyneille onnea hyvistä kuulumisista ja tyttö/poika lupauksista! :heart: Me ei haluttu miehen kanssa sukupuolta tietää, kun "kaikki oli hyvin". Taidetaan kuulua vähemmistöön tän sukupuolen selvittämisen kanssa?? :)

Itellä oli tänään neuvola ja rautaa joudun taas uudestaan syömään, kun hemppa on taas laskenu (nyt 116), ostin nyt juotavaa rautaa, jos ei maha menis taas ihan kovaks! Minä ylireagoivana kävin nyt taas miettimään, kun kohdunpohjan korkeus oli 16cm tai 17cm. Terkka merkkasi sen 17cm ja oli just käyrän alaviivalla. Jos olis sen 16cm merkannu ni olis ollu alapuolella käyrää.. :( Mun mielestä esikoisesta käyrä oli keskellä-yläviivalla aina!!!! Mitens muilla näillä viikoilla? Sykkeet oli taas tasan 140.

Tiitu ja Leijonanpentu 22+5
 
Täällä tauti kaatoi tosissaan meikäläisen..ei edes kuumetta,mutta olo ihan KAMALA!Päätä särkee ja ihan tukossa..yskiessä tuntuu että keuhkot repeää:( pystyasennossa ei jaksa juurikaan olla..ja tuo 2v ei helpota tilannetta yhtään vaan on todella kiukkuinen..toivon todella että tää menee nopeaan ohi!!

Sit positiivista ;) ajattelin ettei pikkuisen liikkeet näy/tunnu vielä aikoihin tämän rasvan alta ulospäin,mutta väärässä olin:) eilen illalla huomasin ensimmäisen mahanahkan hyppimisen ja viime yönä valvoessani potkutti käteen kunnolla <3
 
Taasen on kulunut tovi viime kirjoituksesta...huh kuinka tuntuu että aika juoksee :)

Mutta mutta...yritetään ny lukaista ja kommentoida ainakin teidän viimeisimmät kommentit :heart:

Ihan ensimmäiseksi ONNITTELUT KAIKILLE TYTTÖ TAI POIKA LUPAUKSILLE :heart:
ja Hypylle...sanat ei riitä kertomaan kuinka pahoillani olen puolestanne vaikken teitä tunnekkaan, mutta ajatukseni ovat kanssanne :hug: Toivottavasti peli ei ole vielä menetetty ja kaikki käänty voiton puolelle :heart::heart::heart:

ulleli, tämä huhtikuun pino on hieno...kiitos :heart:

Miuski...harmi että olet pois jäämässä...sinun kirjoituksiasi oli mukava lukea ja olet jotenkin tosi energinen ja positiivinen ihminen :flower: ...mutta niinhän se on että meitä on joka junaan ja yhtä kun kumarrat niin toiselle pyllistät :| aina ei voi miellyttää kaikkia :ashamed:

Neuvolalääkäreistä on ollut puhetta ja meilläpäin on kolme kertaa noin viikoilla 12, 25 ja 36 muistaakseni.

Simaa, meinaan minäkin kohtuudella vappuna maistella ja munkit tietty itsetehdyt kuuluu olennaisesti vappuun :flower:

TERVETULOA Whisper mukaan joukkoon :heart:

Isyyspakkaus minullakin harkinnassa vaikka meille tulossa jo 4 lapsonen...mutta olishan se kiva ylläri kuitenkin Isukille :)

Tiitulle :hug: en voi edes kuvitella mitä olette läpi käyneet ja mitkä ovat tunteesi nyt tässä odotuksessa :heart:

Pottailusta, meidän neiti oppi viime elokuussa potalle ja ikää tuolloin 2v1kk. Potta oli kylpyhuoneessa meillä pitkään ja olin muutaman kerran neitiä siinä istuttanut, mutta huomasin että se oli vaivalloista ja hämmentävää joten lopetin ja aina kylppäriin mennessämme näytin että tuossa on potta ja sinne tehdään pisut jne...sitten eräs kaunis päivä kun oltiin likan kanssa suihkussa hän itse meni potalle kakalle ja siitä lähti meidän pottailu...vahinkoja on sattunut vain muutama ja nekin yleensä reissuissa.
Yövaippa meillä vielä käytössä.

TERVETULOA Hemuli ja Happy teillekkin joukkoon :heart:

Outolintu, meillä ainakaan neuvolan täti ei oo puuttunut painoon millään lailla ei alkupainoon eikä raskauden aikaiseen painon nousuun vaikka viime raskaudessa sain runkooni liki 30 lisä kiloa :ashamed: ...eli siis siltä osin ollut varsin kannustava ja ymmärtäväinen :) Nyt mulle ei oo koko raskausaikana tullut kuin 3kg joten ei siitä pitäisikään juuri sanomista tulla ;)

mammylle pikaiset paranemiset :hug: ...on aina inhottavaa sairastella ja vielä jos on siinä pieniä hoidettavana ettei edes lepäämään oikein pysty : /

Sitten galluppia jälleen:

Aijotteko pitää ristiäiset/nimiäiset kuinka pian vauvan syntymän jälkeen ja kuinka monta kummia aijotte pyytää vauvalle...Annatteko tytölle / pojalle kaksi vai kolme nimeä ja kumpi teillä päättää nimet ja joko ne on kenties mietitty ja tiedossa ???

...noin eli siitä sitten taas porukalla vastailemaan =)

Mukavaa kevätpäivän jatkoa kaikille :heart:

 
Eea
Meillä lapsi aiotaan kastaa ja pitää ristiäiset. Kummeja lapselle taitaa tulla 5 kpl, ja näistä kaksi ovat pariskunta. Nimiä annetaan kolme ja niistä päätetään yhdessä. Pojan nimiä on mietitty ja pohdittu, itse kun olen 100 % varma, että tulokas on poika. :) Myös muutamaa tytön nimeä on pyöritelty. Päätöksiä ei ole vielä tehty.

Esikoiselle nimi oli jo valmiina ennen syntymää. Tai siis oli nimet sekä tytölle, että pojalle. Silloin ei tiedetty vauvan sukupuolta.

Eea & Urkki 19+5
 
Meillä lapsi kastetaan,niinkuin kaksi aikaisempaakin :) Kuulutaan molemmat kirkkoon. Nyt ajattelin vahingosta viisastuneena varata papin jo ennen lapsen syntymää! Aloin edellisen kohdalla varaamaan paikkaa ja pappia lapsen syntymän jälkeen ja kaikki paikat oli varattu pariksi kuukaudeksi eteenpäin :O Nyt siis alan miettiä päivää jo valmiiksi. Muilla lapsilla on 3 kummia, en tiedä monta tälle tulevalle tulee,ainakin se kaksi. Kolme nimeä on noilla poitsuillakin,eli samalla kaavalla mennään ;) Nimistä on jo nyt kädenvääntöä,minä haluaisin toista ja mies toista. Saa nähdä millainen kompromissi keksitään. Minä päätin tuon meidän junnarin etunimen,samoin olen aikoinaan esikoisenkin nimen päättänyt ;) Isät ovat sitten päättäneet kolmannen nimen ja minä kaksi ensimmäistä :D Koitin nyttenkin tarjota miehelle että saa päättää keskimmäisen nimen,mutta ei ollut kovin suostuvainen :D Eli joku sopu pitää tässä 4kk aikana nyt löytää ;)

MM ja Kirppu 21+3
 
Heips!

Ensin Hypylle kovasti voimia ja jaksamista :hug:

Sitten (.) eli neuvolassa käyty:

rr: 110/70
pissa: puhdas
paino: + 1,3kg eli n. 200g/vko (lähtöpainosta vielä -1,5kg)
sf :23 (kauhistuin, mutta kuulemma ok, näin kun kolmas jo tulossa) yläkäyrillä siis mennään
syke: n.140, kovin liikkui kuunnellessa :)

Neuvolalääkärille ei anneta täällä aikaa jos ei odota ensimmäistä, mutta kun mulla on ollut niitä supisteluja niin sain lääkäriajan ensi kuun alkuun. Varmistetaan että kaikki kunnossa.

Itse varasin sen 4D- ultran vähän samoista syistä, haluan tietää että kaikki kunnossa. Se on sitten 28.4.

Olo suht ok, liitoskipuja on, sekin kuulemma normaalia näin uudelleen synnyttäjällä. Saan lähetteen apuvälinelainaamoon josta tukivyö kokeiluun, jospa se auttaisi.

Kyllä tämä siis tästä, pikku hiljaa eteenpäin..

Elzu 23+0
 
Pikaisesti galluppiin vastailemaan..

Eli meidän pikku-ukko kastetaan, papiksi yritetään saada sama joka oli meillä vihkipappina. Haasteena vaan se, että toimii eri seurakunnan palveluksessa ja oman seurakunnan asiat ajaa aina muiden edelle :/ Vihkimistäkin sai jännittää loppumetreille asti, että saadanko haluammamme pappi vai ei. Tämä kyseinen pappi meille kummallekkin jo ennestään tuttu ja ei ole liian "vanhoillinen". :)

Kastepäivä
tulee pakostakin olemaan isän kuolinpäivän ja hautajaisten välimaatossa, toisaalta toivoisinkin, että ristiäiset saataisiin isän hautajaispäivälle. Näin ympyrä ikäänkuin sulkeutuisi ja jäisi tuostakin päivämäärästä hyviä muistoja ja uskon, että jos isältä voisin asiaa kysyä niin olisi samaa mieltä kanssani. :heart: Mutta isä kun haudattiin pyhäinpäivänä niin tulee olemaan haastetta saada ristiäiset juuri tuolle päivälle, katsotaan.

Nimet meillä oli kummallekkin mietitty valmiiksi, mutta pojan nimi muuttui vielä hieman nyt talven aikana. Eli kolme nimeä tulee, joista etunimi "keksitty" eli ei siis tule suvusta, mutta toinen nimi tulee miehen papalta ja kolmas nimi isäni nimestä :heart:

Kummeja tulee tod.näk. olemaan kolme, siskoni ja joku miehen siskoista oman miehensä kanssa. Sylikummiksi haluaisin oman siskoni, mutta siitä täytyy vielä keskustella.. :)

Kivan gallupin olit pilvilinna keksinyt! :)

Pöh, kävin äsken suuhygienistellä ja voi poijat kuinka minä vihaan ihan kaikki hammaslääkäreitä, hygienistejä sun muita.. Grrrr.. Jollain ihme vempaimella sai mun huuleni halki ja nyt tihkuu verta ja kirvelee :kieh: Tässä kylässä on tod.näk. yksi hyvä hammaslääkäri ja jatkossa en muille suostu menemään. Piste. Onneksi seuraava aika olikin hänelle :)

Jahas, jos koiran kans ulos kun aurinko näyttäytyy pitkästä aikaa.. :cool: Sen jälkeen shoppaamaan lavuaaria uuten kylppäriin, joka ehkä valmistuu joskus.. :)

Piianappula + Pikku Ukko 21+5 :heart:
 
Hypylle kovasti voimia! :hug:

Kyllä myö lapsi kastetaan, en tosiaan oo vielä kyllä yhtään miettiny et millon se sit tapahtuu.. Nimiä ollaan pähkäilty aina silloin tällöin mutta ei oo vielä mitään päätöksiä tehty. Eikä mitään kyl päätetäkkään ennen kun lapsi syntyy, eihän lapselle voi antaa nimeks Erkki jos ei oo yhtää Erkin näköne! :LOL:

Mie kävin eilen tuhlailemassa ja ostin vähän mammavaatteita! Paidat pyrin ostamaan sellasia, että niitä vois mahollisesti pitää myös myöhemmi. Farkut ostin ihan mammamallia henkasta ja maukasta. Vielä en kovin kesäsiä vaatteita kehannu ostaa, tiiä sitä kui paljo vielä lihoo ennen kesää ;) Pisti muuten itelle pahasti silmään se, kuin värittömiä tän kevään vaatteet on! Noita mammavaatteita oli H&M:llä harmaina, valkosina, mustina ja korallin värisinä.. Ite tykkäisin kyllä vähän värikkäämpiä vaatteita käyttää, eikä miulle sit sovi noi hailakat pastellivärit ollenkaa! (Niitä tuntu olevan "normaalivaatteissa")

Mites muut, ootteko jo paljon joutunu/päässy mammavaatteita hankkimaan?

Summersun 20+5
 
galluppiin Lapsemme kastetaan ja papiksi toivomme myös saavamme saman joka meidät vihki. Täytyy tosin alkaa varmasti jo kesällä kyseleen asiasta tarkemmin koska on eri seurakunnan palveluksessa... Joitain nimiä on jo pyöritelty mutta sanotaanko näin et hankalaa se on!! 3 nimeen varmaankin päädymme... Kummeja myöskin varmaan 3 tulee, yksi kaveripariskunta ainakin... kuinka monta niitä kummeja yleensäkin on nykypäivänä??

äitiysavustuksesta pitikin aamulla kysyä teiltä viisaammilta että kuinka sitä pakkausta tai rahakorvausta haetaan? ts. siis sitä kun voi myös verkossa hakea niin täytyykö siihen olla neuvolasta jotain lappuja silti? kun olen ymmärtänyt että pikkuhiljaa sitä voisi alkaa jo hakeen... Neuvolassa ensi kerralla jotain Kela-asiaa on mut olin ymmärtänyt et koskisi sitä äippälomaa ja niitä korvauksia...

summersun asun kauempana "sivistyksen parista" joten kaupoissa ei ole tullut vielä käytyä kattoo vaatteita, Ellokselta ja HM:ltä olen tilannut niitä nyt pariin otteeseen. Tykkään ihan kauheasti esim housuista joissa se vyötärökaistale ulottuu rintojen alle! Ihan kivan mallisia vaatteita olen saanut ja niitä vielä on tulossakin, värit ei tosiaan ole mitään räväköitä!

Minttu ja Pikku-J 21+4
 
mammy juurikin viime viikolla soittelin ja kyselin niin sanoi että yleisimmin tehdään 18-24 viikoilla mutta paras aika olisi siitä vk 24 jälkeen mutta ennen 30 viikkoa. eli olisiko siis sulle se 25+ sit parempi... itse jos sen nyt sit varaan niin aika tulee olemaan myös se 25+ jotain koska sillä viikolla kesäloma niin pääsee helpommin kulkemaan...
 

Yhteistyössä