~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Eilen oli neuvola ja kaikki oli ok, sf-mitta hurjat 34,5 cm, painoa tullut myös kiitettävästi 880 g/vko. Turvotusta on myös ihan kamalasti, välillä tuntuu ettei haarukka pysy kädessä, kun sormet on niin paksut. Neuvolasta antoivatkin kotiin liuskoja, joilla voi itse mitata onko valkuaista tai sokeria pissassa. Koko ajan pissa on ollut puhdas, mutta voimakas lisääntynyt turvotus saattaa kuulemma johtua valkuaisesta. Eipä ollut valkuaista tänä aamunakaan.
Ensi maanantaina olisi sitten synnärillä synnytystapa- ja painoarviot ym.

Parisuhteesta on keskusteltu ja olenkin sanonut, että meillä mies on myös raskaana =) On siivoamassa joka paikkaa ja laittamassa paikkoja järjestykseen. Eilen mm. maalasi roskakorikaapin, kun on niin kulunut ja törkeän näköinen ettei sitä enää saa puhtaaksi, maalasi samalla pari muutakin kaappia sisältä. Jääkaappia se on myös putsaamassa koko ajan, ettei vain mitään pilaantunutta sinne jää tai mikään ole vuotanut hyllyille. Pari viikkoa sitten se pesi kaikki matot, jopa varastossa olevat, jos vauva sattuu sotkemaan mattoja niin on sitten puhtaita mihin vaihtaa. Koirien turkit on olleet sellaiset, jotka minä olen aina yksin hoitanut. Eilen sitten sanoi, että hän voisi yhden koiran pestä. Menin kuitenkin itse ja pesin, niin eiköhän mies tullut "moittimaan", että hänenhän se piti tehdä, jotta oppii. Jos jostain syystä joutuisin esim. pidemmäksi ajaksi sairaalaan tms. niin haluaa pitää koirien turkit kunnossa sen ajan. Kaunis ajatus, mutta jotenkin vain tuntuu että (kokematon) mies ja shih tzujen turkit eivät sovi yhteen.

Synnytyksessä aion ottaa kaikki mahdolliset kivunlievitykset, tosin ihmetyttää, että eletään 2000-lukua eikä ole olemassa kivunlievitystä, joka ei aiheuta kipua. Vaikka en erityiksen piikkikammoinen olekaan, niin silti ajatus, selkään piikittämisestä inhottaa.

Nyt, kun maagiset 36 viikkoa on ylitetty ja vauva saisi pikkuhiljaa vaikka jo syntyä, niin aika alkoi matelemaan. Pitkään olen ajatellut ettei tämä mene LA:aan saakka, mutta nyt alkaa tuntua, että kuitenkin mennään sinne elokuun puoleen väliin saakka. Nooh... se jää nähtäväksi.

Lauren-78, 36+3
 
Hei kaikille elomassuille

Minäkin olen ollut laiska enkä ole jaksanut aikoihin istua koneella, lueskella kuulumisia tms. tahi kirjoitella omia.

Olen kesälomalla ja äippäloma alkaa reilun viikon päästä. Nyt kun olen neljättä viikkoa kotona, niin alkaa välillä tuntua että seinät kaatuu päälle, tylsistyttää yms typerää. Se on kuitenkin niin rajoitettua tämä touhuaminen tällä hetkellä...kyykistely ja kumartelu pihalla/puutarhassa pidemmän aikaa aiheuttaa pieniä supistuksia, samoin kävely pientä vihlontaa mitä lie alapäässä. oon laitellu vauvan huonetta kuntoon, järjestelly kaappeja ym mutta ei sekään pidemmän päälle jaksa innostaa ihan päivittäin. Mulla on kai nyt joku jakso, että olen alamaissa...mielialat ei tähän mennessä ole kummemmin heitelleetkään, joten siinä mielessä kai tämä oli ihan odotettua? Jotenkin inhottaa se, ettei osaa nauttia vaan on tylsistynyt, laiska, saamaton ja kiukkuinen. Olipas vuodatus :ashamed:

Synnytys ja siihen liittyvät asiat on alkaneet mietityttää enemmän nyt kun h-hetki lähenee. Jotenkin sitä tuntee olevansa vähän tuuliajolla...esikoista odotan, ja lääkärikäyntejä tosiaan kuuluu meilläpäin vain ne kaksi. Eli raskauden alkuvaiheessa yksi ja sitten kuukautta ennen LA:ta yksi. Olen tosi pienikokoinen ihminen, joten mietin synnytystapaa, kuinka se arvioidaan jne. Täytynee ottaa puheeksi kaikki mieltä askarruttavat asiat kun neuvolaan tällä viikolla menen...Kuulin eilen, että sairaalassa jossa synnytän on elokuussa ennätysmäärä synnyttäjiä...toivotaan että ehtivät kaikki hoidella kunnolla !

Yöt menee vessassa juosten, kuten varmaan monella muullakin :) Tosiaan rytmi on parin tunnin välein...lonkkia kolottaa ym mukavaa. No, on lopputulos kaiken tämän arvoista :) Vauveli liikuskelee aika aktiivisesti ja on ne hellyttävän ihanan tuntuisia mönkimisiä ja potkuja...ihan hymyilyttää, siitä huolimatta että välillä tekee kipeää kylkiin...

Kaikille elomassuille ihanaa heinäkuun jatkoa ja hyvää vointia :)

Onnellinen ensiodottaja rv 33+4
 
Huomenta!
Täällä edelleen hieman sairaana, toivottavasti alkais vähitellen irrota niin vois alkaa keskittyä muuttopakkaukseen ja tulevaan synnytykseen.. Eilen illalla säikähdin kun olin alkamassa nukkumaan ja yskin taas keuhkoja pihalle selälläni ( :ashamed: ) niin yhtäkkiä viilsi aivan perhanan kipeästi masusta oikealta alhaalta, just sieltä kohti missä istukkakin on!!! :eek: :( Ei onneks tullu mitää merkkejä että ois istukka irronnu tms, ei vuotoa tai jatkuvampaa kipua, ja vauva liikkui/liikkuu normaalisti. Säikähdin kyllä aivan pirusti, samoin mieheni.. Yöllä heräsin moneen kertaan, olin pyörähtänyt kyljeltäni selälleen nukkumaan..ei mulle siitä huonoa oloa tuu, mutta eihän sitä tiiä painaako vauva kuitenki nuita isoja verisuonia jos on selällään?!?! :/

Kiitti kommenteista liittyen kauratyynyyn :wave:

Lauren, mun mies on myös raskaana! :LOL: Monenmoista samanlaista oiretta löytyy kuin minulta: kuumia aaltoja, öisiä pissareissuja (useampi kuin minulla!), pitelee masuaan niinkuin minä, pesänrakennusvietti löytyy, panikointia onko kaikki valmiina vauvaa varten jne.:D Ihana mies :p

Nyt aamupalalle, alkaa heikotus iskeä.. tosiaan pahoinvointia esiintyy täälläki aina välillä, etenki aamulla/aamupäivällä jos ei tuu syötyä (tarpeeksi), mutta myös muulloin voi iskeä äklö olo niinku alkuraskaudessa...

Upp3 ja Mötky 35+1
 
Sainpas vihdoin vaihdettua profiiliin uuden kuvan!! Eli siinä raskausviikot 33+4. Jotenkin ihmeen pieneltä näyttää maha kuvassa... Ei kyllä olekaan ihan niin iso nyt, mitä aikasemmissa odotuksissa.

Heti unohin mitä piti kommentoida, raskausdementia vaivaa täälläkin..!!

Minä oon vaan nautiskellu ihanan joutilaista päivistä. Hyvä jos saa päivän aikana ees jotain pientä tehtyä... Vauvan vaatteet oon pessy ja silittäny, vielä pitäs lakanat sun muut pestä. Ja luulin eka, että vaatetta on ihan yllin kyllin, mutta kun kokojärjestykseen ne kaappiin laitoin, niin kyllä pitää vielä lisää hommata. Yheltä tutulta onneks saan ehkä käytettyjä, ettei kaikkee tarvii uutena ostella. Ja yhen hyvän kirpparin löysin, mutta sinnekin on 50 km matkaa, joten ei kovin usein tule käytyä...

Pitää munkin varmaan käydä ostamassa se uusin Kaksplus.... Tuntuu kyllä, että vierotusoireita tulee, ellei joka päivä pääse koneella käymään..... :whistle:

Hauskaa päivää kaikille mammoille ja masuille!!
 
Typerä kysymys, mut minkä kokosii teen kotiutumisvaatteet on :snotty: Mahtaakohan meidän vaavi ikinä mahtuu 56 vaatteisiin ku neiti/herra on niin iso jo nyt :LOL: 3 kiloo taitaa kohta olla täynnä painoarvioitten mukaan.

Tarviiko vauva tosiaan kesälämpimälläkin 2 pitkähihaiset päällekkäin :eek: Tässähän tulee sellanen olo, että tosiaan valmis äidiksi ku ei näin simppeleitä asioita tiiä :D
 
neitiperho
Heissan

Ihanaa, keli näyttää sen verran lupaavalta että olisi hyvä keli tulossa. Huomenna alkaisi tällä mammalla virallisesti ä-loma. Onnellinen ensiodottaja valitteli tylsyyttä kotona. Sitä myös täällä. Nyt olen myös itse ollut kotona jo melkein viisi viikkoa. Aika kyllä nopeasti mennyt ja sinänsä en töihin kaipaa, mutta onhan näitä päiviä jolloin tuntuu, että on täysin jämähtänyt neljän seinän sisälle. Mihinkään ei osaa oikein lähteä..mihin menisin? Muutenkin sellainen saamaton olo. Aina tietty järjestämistä on kotona, mutta kun aina sitäkään jaksa. Jotenkin saamaton nykyään olen. Saatan vaan istua koneen ääressä ja huokailla =) Siksi sitten odottaakin, että syntyisipä vauva jo, olisi ainakin puuhaa.

Nyt tosin toivon, että vauva ei synny ennen elokuuta, koska haluan ehdottomasti viettää vielä hääpäivää rakkaani kanssa. Ajateltiin mennä helikopterilla Tallinnaan. Tallinnassa sitten kylpylään, jonne mies varasi sviitin meille ja sitten sunnuntaina takaisin =) Vähänkö odotan sitä innolla. Ainoa mikä mietityttää, että onkohan siinä mitään rajoitusta, että raskaana olen ja näin pitkällä..siis helikopterilla menossa??? Tietääkö kukaan? Uskoisin ettei ole, sivuillakaan ei mitään asiasta mainita ja matka kuitenkin kestää vain 20min. Miehellä vaan lähinnä paniikki, kun LA niin lähellä etten siellä synnytä. Itse nyt en sitä kyllä pelkää. Onhan siinä aikaa lähes kolme viikkoa vielä h-hetkeen. Ja eihän se vaavi syöksyllä kuitenkaan synny. Edellisellä viikolla on jopa viimeinen lääkäri, joten siltäkin pystyn asian vielä varmistamaan.

Ihanaa niin, pääsen ensi la hierojalle. Tekee intialaisen päähieronnan, jollakin flow menetelmällä ja sen jälkeen jalkahieronta vielä. Näen jo unia siitä. Yläselkä ollu nyt niin kipeä ja rasittunu. Kai tuossa etuosassa paino alkanut tehdä tehtävänsä selän suhteen. Mutta uskoisin että varmasti aika ihana juttu tulee olemaan. Ja hieroja tottunut hieromaan raskaana olevia mikä ainakin itselle tekee turvallisen tunteen.

Mutta nyt taas se hetki jolloin pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni. Pyykit kuivuriin ja siistimistä.. :/ Ja taas sain aikaan romaanin, pöh.

 
Uskaltaiskohan ite varata sairaalaan mukaan vaan 50senttiset kotiintulovaatteet, kun pientä vauvaa ennustettu (eikä masu muutenkaa järin suuri ole) ? Kai sitä voi kotijoukoille soitella että tuo isompia jos tarve vaatii.. mies tosin toivon mukaan mukana sairaalassa kokoajan, perhehuone ois toiveena, mut käyhän nuo vanhemmat ja sisarukset katsomassa meitä =)

Nyt vois taas koittaa onnistaisko tuo ompelustelu, kone nimittäin täys kakkapää aina toisinaan niin hyvä ettei lapsivedet mene kun käyn niin kierroksilla sen takia.. :kieh:
 
Lauren ja upp3: Liityn joukkoonne, mieheni kans odottaa... On niin mukana kaikessa ja kovasti auttoi lomallaan, että saatiin kaikki paikat käytyä kodissa läpi. Ihanaa, et tääl jollain muillakin on ihania miehiä, kun monel on parisuhdeongelmia.

Mieheni itse tässä joku aamu totesi lukeneensa vauvalehteä, jossa puhuttiin miehen tuntemuksista odotusaikana...asia oli häntä ilmeisesti pohdituttanut :D
 
Onnellinen ensiodottaja: Mulle iskee sitten se kauhee viime hetken paniikki..... :whistle: Mutta nautiskelen vielä, kun pystyn.... :D

Parisuhdeasioista: Mulla on kyllä maailman ihanin mies!! Joka suhteessa. On kyllä ihan täysillä odotuksessa ja kaikissa hankinnoissa mukana. Ja muutenkin hemmottelee mut pilalle.... Toinen ja toivottavasti viimeinen mies siis menossa... :heart:
Sydäntä särkee oikein lukea teidän juttuja, joilla parisuhteessa ongelmia. Varsinkin näin raskausaikana. Isot halit kaikille! :hug: Ei mullakaan se eka liitto kovin kaksinen ollu, varsinkin nyt sen tajuaa, kun tietää mitä se parisuhde voi parhaimmillaan olla.

No johan tuli purkaus.. Nyt riennän sinne kauppaan hakemaan sen lehden.... :wave:

Vimppa ja pimatsu 33+4
 
Parisuhde asioista: Meillä oli maanantaina yksi vuotis hääpäivä. Ajatella vastahan ne häät oli...kuulostaa ihanalta nuo neitperhon hääpäivä suunnitelmat.En usko, että noin lyhyt lentomatka haitaksi olisi..Ihanaa hääpäivää teille!!

Vimppa: Siis oliko siin kaksplussassa jotain tosi erikoista?!

Sone : Ei toinna ottaa pulttia sairaslomasta, harvoinhan odottavat äidit ovat äippälomaan asti töissä..toivotaan, että supistukset nyt kuitenkin rauhoittuisivat...lepäilehän nyt!!!

Eikö tollasta tavallista rintareppua voi ihan vastasyntyneellä käyttää? Mielestäni säätö mahdollisuudet ainakin tuos meidän rintarepussa on ihan laajat...

Vitsi, ku sais noita vaatteita pois tuolta pakkauksesta ja vietyä pesuun...jotenkin se vain on niiin vaikiaa..



Fifiliina rv.34+1

 
Huomenta päivää! (hmm.. täällä taas... :ashamed: )

Kurkku niin tukossa ja inhottavan tuntuinen! Huomenna täytyy varmaan soittaa esikoiselle ja itelle lääkäriaika kun ei tunnu kummallakaan helpottavan tää olo.

Laitoin eilen Kotiinhakuvaatteet vauvalle ja puolipotkarit on koko 50cm... meijän likat on olleet noin 50-51,5cm syntyissään ja kyllä nuo on menneet useamman viikona jalkaan ja mukavat muiden vaatteiden alla kun ei ole ihan löysät. Sellasia 56cm muut vaatteet taitaa olla ja menneet molemmille (3830g ja 4190g). Mulla on ollut pari 50cm bodya joita on ollut kiva pitää muutaman kerran alussa päällä kun tuntuu että kaikki muut on vielä löysiä mutta äkkiä sitten alkaa vauvat pulskistuun.

Ennu älä pelkää ettet olis valmis äidiksi, vaikka kolmatta ootan on olo silti kuin ensimmäistä olisi menossa synnyttään! Kyllähän jotkut asiat menee jo vaikka unissaan mutta tuo vauvan ja pikkulapsen (joku alle 1,5v) pukeminen on aina tosi hankalaa kun ei oikein tiiä mitä olis hyvä laittaa päälle. Vauvalla varsinkin kun nukuttelee vaunuissa ja muuta niin hankalaa miettiä että millä pärjää ettei tuu hiki tai vilu tms.. Nyt iski mullakin pieni probleema kun en oo näin lämpösellä hoitanutkaan pientä vauvaa,,,

Muuten, myynnissä olevassa 9kuukautta lehessä oli jotain listoja mitä vauva tarvii ja mitä hoitolaukkuun yms jos jotain kiinnostaa.

Sain eilen hoitopöydän kondikseen, vaatteet silitettyä ja kotiintulovaatteet kasaan, vielä kun hakee keittosuolatippoja, bebanthenia ja muuta sellasta niin valmista on.. vielä kun sais nuo pidettyä tuolta kuopukselta turvassa kun koko ajan olis menossa vauvan leluja kattomaan.

Mukavaa päivää! Täällä ankea ilma, märkää ja pimeää...
 
niin.. unohdin kertoa vaikka ei raskauteen niin liitykkään mutta meilläkin taitaa olla nyt puolikas koira! Mies lähti eilen kaverinsa ja meijän tyttöjen kans kattomaan yhtiä koiranpentuja ja valitsivatkin yhen. Ostavat sen kaverin kanssa puoliksi metsästyskoiran ja se menee sen kaverin luo asusteleen. Oli kyllä niin suloinen ilmestys että voisin heti hakea meille sen! Saa nähä kuinka paljon ollaan sitten siellä miehen kaverin tykönä koiraa kattomassa! Kahen viikon päästä luovutus joten saa nähä kuinka sattuu "vauvojen" haku yhtä aikaa..



 
fifiliina ei ollut mun mielestä mitään niin erikoista mutta kun joku mainitsi että on uus lehti tullut niin kun olin illan yksin kotona niin hain luettavaa... ainahan on kiva kun uus lehti tulee.. Harmi kun vissiin molemmis sekä vauvalehes että kaksplussas on seuraavassa numerossa synnytykseen liittyvä juttu ja ne ilmestyy elo-syyskuussa! Tai no yhes kasas sitä voidaan ollakkin vielä silloin jos yli menee.
 
Olisin kans eilen halunnut käydä ostaa vauvalehden, mut tuosta meijän kuppasesta kyläkaupasta ei semmosta löytyny..En oo vielä tilannu kumpaakaan, ku oon saanu vanhoja lehtiä vinot pinot tutulta! Nyt kuitenkin olen jotenkin kahlannut kaikki läpite, niin ois ihan kiva saada uusia...
 
Hei, vaappuuko kukaan muu kävellessä niinkuin ankka? :wave: Mie oon alkanu vaappumaan... :ashamed: Mistäköhän tuo ankkamainen vaappuminen oikein johtuu? Vissii vauvan laskeutuminen lähtökuoppiin voi aiheuttaa tommoista sivuoireilua, onko totta? Liikkuminen ei muutenkaan oo enää niin helppoo ku viel kuukausi sitten. Mulle on varmaan parin viikon sisällä ilmestynyt vissii kaikki mahdolliset loppuraskauden oireet! Paitsi onneks raskausarpia tai peräpukamia tms. ei oo tullut riesaksi *koputtaa puuta* :whistle: Saan vähän väliä kuulla kävelytyylistäni kavereilta ja etenkin mieheltäni... :LOL:

Asiasta toiseen; oon luonteeltani aika pikkutarkka ja tykkään, että kotona on paikat järjestyksessä. En esimerkiks pysty mennä illalla nukkumaan, jos muistan, että olohuoneessa oli se likainen sukka heitetty keskelle lattiaa tai muuta vastaavaa. Tajusin, että sitten, ku meil on pieni(ä) lapsi(a) ei mitenkään oo mahdollista pitää kaikkia paikkoja kotona ihan täysin tiptop. Oon nyt sitten yrittäny jo olla välittämättä, jos se haiseva sukka on siel keskellä olkkarin lattiaa tai paikat on muuten vähän epäjärjestyksessä: saa olla. Kokeilen tämmöistä siedätyshoitoa jo hyvissä ajoin :LOL:

Huh..huomenna ois neuvola. Mul on ollut semmoisia tuntemuksia, että varmaan tuolla alapäässä jotain tapahtunut (supistuksia, "sukkapuikkoiluja", menkkamaista jomotusta...). Jännä nähdä, onko muutoksia tapahtunut lisää sitten viime kerran.


Huomenna 35 viikkoa täynnä :D
 
Tänään taas neuvolassa. Kaikki ok. Vauveli nukkui taas, kun katsottiin sykettä, mutta intoutui sentään tekemään yhden potkun, jolloin syke nousi korkeammaksi. Painoa oli tullut vain +350g. Jes. Keskustelin tädin kanssa turvotuksesta. Mullahan on aina laitettu viivaa kysymättä minulta itseltäni mitään. Silti sormukset ei mahdu sormiin ja kengät puristaa (ja tosiaan aiemmin painoakin on tullut ihan reippaasti). Kun kerroin tästä, niin laittoi plussan korttiin, ja sanoi, että en näytä siltä, että olisi turvotusta... Jaa, ehkä sormet ei näytä, koska ne on normaalisti tosi pitkät ja hoikat (nyt näyttävät turvotuksen kanssa "normaaleilta"). Mun nilkat on kyllä kadonneet jonnekin, mutta eihän ne housujen lahkeiden alta näy... Pitää ilmeisesti saada vain oma suu auki eikä olettaa, että täti huomaisi kysyä jotain asiaa.

Minä en ole vielä kyllästynyt lomailuun, kun on niin paljon puuhaa. Onneksi vaivat ovat suht siedettäviä, joten jaksan vielä tehdä kaikenlaista. En tosin normaaliteholla, mutta ei ole tarvinnut kotiinkaan linnoittautua. Huomenna lähdetään mökille, ja siellä ollaankin ehkä pari viikkoa. Mökiltä on vain noin 20km lähimpään sairaalaan, joten siellä voi olla huoletta vielä vaikka elokuussakin.

Marikki ja pikku-iikka 34+1
 
Ennu: Mulla edelliset lapset on syntyessään olleet 3635 g ja 51,5 cm, 3860 g ja 51 cm ja 3645 g ja 52 cm. Kaikilla heillä on olleet kotiintulovaatteina 50 cm vaatteet. Hyvin ovat mahtuneet päälle ja menneet vielä useamman viikonkin eikä ahistanut yhtään! Oon nytkin laittanu laukkuun 50 cm vaatteet.

Ennu: Mä en oo koskaan pitäny kesä-/talvivauvalla 2 pitkähihaista päällekkäin. Yleensä on riittänyt lyhythihainen ja pitkähihainen sekä talvella villa-asu talvihaalarin alle. Paitsi toi viimeisin neiti sai syntyessään salissa kylmää (kuten minäkin) ja me molemmat oltiin jonkun aikaa lämpölampun alla :D Noin viikon pari piti neidillä sitten pitää kahdet vaatteet päällekkäin ja sitten riitti enää yhdet normaalisti.

Parisuhdeasioista: Meillä mies on ollut ihan kiitettävästi mukana tässä raskaudessa. Ei mitään valittamista sen kummemmin ole. Mulle on tullut Vauva-lehti jo muutaman vuoden ja mies lukee sen vessareissullaan aina kannesta kanteen :LOL: Yleensä multa on jääny joku "tärkeä" kohta huomaamatta, niin mies ylpeänä sen sitten mulle lukee!! Riitojakaan ei ole pitkään aikaan ollut. Mitä nyt välillä karjun ukolle kurkku suorana, kun meillä on välistä erilainen kasvatustyyli, varsinkin koskien mun entisen avioliiton lapsia (6-v ja 5-v). Nyt meidän ensimmäinen lapsi on 2,5 vuotias ja tulollaan toinen yhteinen :heart: Siinä on sitten uusioperhettä kerrakseen :D

Aamulla sain laitettua jopa vauvan viimeisimpiä tavaroita paikoilleen, ihanaa!! Laittamatta oli enää vain lakanat, pussilakanat, tyynyliinat, sideharsot, suihkupyyhkeet ja pyllynpesupyyhkeet. Nyt on mukavaa, kun KAIKKI on jo valmiina omilla paikoillaan, että sen puolesta vauva sais jo pian tullakin :heart: Ainoat mitkä toki on vielä pesemättä ja keittämättä, on tuttipullot ja tutit. En tiedä koska ne sitten pesis. Kuinka ne kerkeää pölyyntymään sitten....

melluli: :wave: Täällä on ainakin yksi, joka vaappuu puolelta toiselle kuin ankka :LOL: Joskus miehen kans nauretaan keskenämme, kun sen äiti on TODELLA isokokoinen ja me molemmat vaaputaan justiin samalla lailla!! Kai se vaappuminen vain johtuu tuosta isosta masusta, ainakin mulla. On jotenkin ärsyttävää ja toisaaltaan hauskaa.

Janottaako teitä muita KOKO ajan?? Mua janottaa sitten ihan mahdottomasti. Jatkuvasti pitää olla sokeriton mehu- tai kylmä maito/kaakaolasi kädessä. Muuten ei tuu yhtään mitään. Oonkin ittekseni ajatellu, että onko tuo kauhea janon tunne ihan normaalia vai meinaako se, että olis jossain jotain häikkää??

Muuten omaan napaan ei mitään ihmeellisempää. Alapäävihlaisuja tulee sillon tällön ja ne on sitten tosi kipeitä, kun tulevat. Ei mikään hauska tunne. Onneksi nyt vauvan liikkeet ei oo sattunu mitä tos muutama päivä sitten. Liekö vaihtanut asentoa sitten.... Mut pää alaspäin se kyllä vielä on viihtyny hyvin!!

Ihanaa, perjantaina siskon olis tarkotus tulla meille viikonlopuksi reilun kuukauden ikäisen tyttönsä kanssa!! Saas nähdä miten vauvan hoito meiltä yhdessä sujuu ja kuinka se neiti itkeskelee. Kuulemma kauheesti päivällä takkuaa, itkee, mikään ei ole hyvä ja ei millään nuku vaan valvoo ihan väkisin monta tuntia. Huh huh!!

Jahas, jos menis taas juomaan jotain :headwall:

Tatjana80 ja tyttö 35+6
 
Tatjana80, mul ei ees oo mikään iso maha vaan enemmänkin semmoinen siro pallukka. Oon pitkä, hoikka ja kuulemma tilavalantioinen, eli vaaveli mahtuu hyvin olemaan ja kohdulla on tilaa kasvaa ylös- ja sisäänpäin :LOL: Joten en usko, että ainakaan mulla se vaappunen johtuis isosta mahasta...

Profiilissa viimeisin masukuva reilun parin viikon takaa. :wave:
 
fifiliina: Ei siis ollu mitään erikoista lehessä, mutta kun joku mainitsi uudesta, niin munkin rupes tekemään sitä mieli... Siellä oli juttua tästä palstasta, viime vuoden lokakuiset oli kokoontunu pitkienkin matkojen takaa viikonlopuksi jollekin mökille. Ihan hauska juttu oli.

Tatjana: Mua janottaa oikestaan enempi aina illalla, ja sillonkin tekee mieli ihan vaan vettä. Sitä meniskin sitten lasitolkulla, mutta ei taas ihan kauheesti kehtais yötä vasten kitata, kun muutenkin pitää vessassa ravata.. Oon yrittäny kyllä päivän mittaan vettä juoda, josko se auttas illan janon tunteeseen, mutta kun ei päivällä niin kauheesti janota, niin meinaa aina unohtua...

Nyt pitää päästä poika välillä koneelle, kun ratkuttaa tuossa vieressä... :hug:
 
Pitkästä aikaa hei!

En ole mitään tänne tuhertanut varmaan kuukausiin, mutta kyllä vain; aivan kaiken olen kyllä käynyt lukemassa..aikas urakointia ajoittain. Eli suhteellisen perillä tapahtumista ollaan. Kiitokset vaan kaikille ja erityiskiitokset kaikille aktiiveille, jotka jaksaa "viihdyttää" meitä laiskempia.

Tietenkin ensimmäisenä ONNITTELUT SYNTYNEILLE!!!
Muihin juttuihin en taida alkaa sen systemaattisemmin kommentoimaan, olisi niin monia juttuja.

Aika hyvässä jamassa ollaan jo kaikki ja loppu lähenee, odottelen jo kovasti vauvatulvaa tänne myös ja erittäin mielelläni lukisin, kuinka synnytykset itse kullakin sujuvat. On ne vaan niin ihmeitä sitten kuitenkin...

Täällä kesä tähän asti edennyt kuin itsestään, kovin nopeaan. Otin pientä kesäduunia vastaan eli olen kirjoitellut ja assaroinut vähän juttuja, ihan mukavaa puuhaa. Meillä on mies synnytykseen asti töissä eli esikon kanssa yritetty lomaakin pitää ja ollaan ihan mukavasti tehty kaikkia pieniä retkiä yms.

Joilla jo lapsia (etenkin melko pieniä), miten olette valmistaneet heitä tulevaan? Itseäni alkanut nyt sitten vähän jännittämään, että kuinka isoveli ottaa todennäköisen siskon vastaan ja kuinka tiukkaa tekee luopua itsevaltiaan osasta... Miten mennyt teillä, joilla on jo enemmän kuin yksi lapsi?

Sitten vähän intiimiasiaa..eli tuttavallisesti vaihdetaan nämä kohdunsuun kuulumiset...mulla oli tasan 36 vkoa paikat pehmeät, reilu 2cm auki ja kaulaa jäljellä 1cm. Supistanut on kuukauden enemmän ja vähemmän, rasituksesta ja levossa. Lääkäri ei kuitenkaan antanut minkäänlaisia toimintaohjeita elim lepoa tms., toivotteli mukavat jatkot..Tätä siis miettimään jäin kun joku oli saanut kehotuksen ottaa iisimmin. Tokihan siis olen vähän järkeäkin käyttänyt kaikenlaisen urheilun suhteen. Silti elättelen toiveita, ettei paljon yli ainakaan menisi, koska turvotusta pamahti tuossa muutama viikko sitten, eikä helpotusta taida tulla ennen synnytystä. Mutta menee kuin menee!

Olen seuraillut teidän vauvavalmisteluja ja yrittänyt pysyä vauhdissa mukana; ihan hyvä, koska muuten olisi varmaan vielä kaikki ihan levällään. Nyt siis kaikki alkaa olla valmiina, ihanaa.

Synnytys ei mietitytä enää ollenkaan, jotenkin tuntuu, että tämän valmiimmaksi en siihen tule ja hirveän positiivisella mielellä lähden ottamaan sen mitä annetaan..mikähän mua vaivaa? Jännittää kai eniten saadaanko me neito vai mitä sieltä löytyy.

En minä nyt muista mitä piti selittää, mutta ehkä mä vielä jotain käyn nyhjäämässä täällä..

Voidaan hyvin ja hienostihan tässä on loppuunsa pärjätty!

Pastilla & NeitiMuikku 36+5
 
Juu, täällä myös janottaa. Kun luin teidän jano juttuja , niin heti piti lähtee mehua hakemaan. Ihan hyvä ,kun nyt jo tottuu juomaan ,kun sitten imettäessä mulla on ainakin ihan mieletön jano. Vielä pahempi kuin nyt.

Kävin aamulla istumassa 3 h kampaajalla. Huh ,kun oli rankkaa. No nyt on ihana uusi tukka. Paljon entistä tummempi niin ei heti juurikasvut näy.

Mulla on edelleen sairaalakassi pakkaamatta, mutta pakkaan mukaan 50 cm vaatteet. Meillä tyttö käytti 50 cm vaatteita vielä 3 kk iässä, kun oli 45 cm ja 2620g syntyessään. Noi vaatteiden koot kyllä vaihtelee niin paljon ,että noita 50 cm vaatteita on meillä ainakin hyvin eri kokoisia.

Pukemisesta vielä. Meillä oli elokuun 06 lähes helle säillä tytöllä syntyessään ja siitä eteenpäin kaksinkertainen vaatetus koko ajan. Alussa vielä huopaan käärittynä oli sylissä ja nukkumassa. Lämmönsäätely ei tosiaan ole heti ihan normmali ,mutta miten pian se normalisoituu sitähän ei tiedä etukäteen. Aika pian sitä löytää sen oikean tavan pukea ,mutta onhan se isompien lastenkin kanssa aika vähän säätämistä kuinka paljon päälle.

melluli Täällä myös ajoittain vaaputaan. Musta on välillä parempi kävellä vaappumalla ,kun vauva paina niin tuonne jalkoväliin ,joten tuolla ankka kävelyllä paine helpottaa.

Me saadaan illalla pinnis kotiin. Kiva alkaa laittaa vauvasänkyä valmiksi. :)
Nyt pian päikyille ,että kerkee. Tyttö on taas lyhentänyt uniaa.
-Poni ja Manteli 34+0 ,taas yksi etappi saavutettu kun 34 viikko alkoi :)
 
heip :wave:

jano ja nälkä ovat aina vieraanamme täälläkin! erityisesti iltaisin. tosin tänään on ruokaa mennyt puol kahdeksasta ihan tasaseen, alkaa jo mielikuvitus loppua, että mitä vois syyä :D käynpä minäkin tänään ukkosen kanssa ruokakaupassa, ostan jotain uutta pupellettavaa ja sen 2+:n :) juomista jääkaappikylmä vesi on yhä no. 1, ruoasta menee kaikki helposti valmistettava...

sain nukuttua viime yön vain kahdella varikkokäynnillä, ihanaa! flunssa vielä vähän tukkostaa oloa, mutta pahin on jo takana. koska en voi nukkua ku oikealla kyljellä (vauva potkii vasemman kyljen puhki, jos yritän sillä puolella nukkua ) , oikea olkapää ja käden yläosa oli aamulla ihan voimaton ja kipeä :( pittää vähän seuraavina öinä kallistella asentoa, ettei raaja ihan jämähdä. voi kyl olla, että kun nukuin poikkeuksellisesti niin monta tuntia putkeen, siinä on ehtinyt käsi muutenkin jäädä ruhon alle liian pitkäksi aikaa...

melluli mää oon ajatellu, että mun vaappuminen on enimmäkseen sitä, että kroppa alkaa olla niin jumissa :( mutta toki nivusetkin vähän jo kipuilee, joten niitähän kai siinä ontuessaan varoo. tiijä noista.

alan olla pysyvästi tilassa "kaiken luen, mitään en tajua" :LOL: tai ainakaan muista :D joten ei ny sen enempiä kommentointeja tähän hätään. tsemppiä ja jaksamista ihan kaikille, ja ennen kaikkea - onnellista loppuraskautta meille kaikille!!

irtis (äitiysvapaan 1. päivä ) ja 35+0
 

Yhteistyössä