~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Mikkkalle suuret onnittelut! :flower:

Yö meni taas miten meni, valvoin puoli kahesta puoli viiteen. Muutama kipeä supistuski siinä ajassa tuli, mutta epäsäännöllisesti, onneksi.

Lähdenpä tästä käymään kaupassa, pitää ostaa hiusväri, että kerkeää vielä tänään värjätä hiukset, ku esikko tulee taas ens vkoksi kotiin ennen mummin kesäloman alkua. :) Kyllä tämä vko onkin ollut hiljaista, ku ollaan ihan kaksistaan miehen kans oltu... Eilen istuskelin koko päivän ulkona ja onnistuin vähän polttamaan sääriä tuosta etupuolelta. :/

En nyt taas yhtään muista mitä oli tarkotus kommentoida... Ainakin Upp3lle tuosta painosta, mulla nousi ekassa raskaudessa lopusta parina vkona 0,8-1kg paino, mutta ei terkka mulle siitä silloin mitään sanonu, turvotuksen piikkiin vaan pisti. ( Paino nousi lähes 20kg, nyt ollaan jossain 13kg paikkeilla, mutta ruoka ei nyt maistukaan samalla tavalla hyvältä... )

Tiitu ja Eppu 35+3
 
Huomenia kaikille!

Onnea Mikkkalle! :flower:
On se ihanaa kun näitä uutisia tulee, täällä kateellisena omaa vuoroaan odotellessa..

Ja Marikki A kiitos tuosta NKL infosta =)
Haaveissa olisi päästä lähitulevaisuudessa tutustumaan synnytyksen merkeissä, mutta saa nyt nähdä miten kauan tässä vielä menee..

Tänään oli neuvola
viikkoja 37+4
paino +200 gr/vko
RR 108/71
hb 124
sf 32
syke 135-150
liikkeet ++
pissa puhdas

eli kaikki muuten ihan kunnossa, mutta vauvan pää on vielä todella ylhäällä eikä mistään kiinnittymisestä ole tietoakaan. Terkka sanoi että jos ei olisi ensimmäinen lapsi niin ihan ok että laskeutuu vasta myöhemmin, mutta nyt jotenkin pitäisi olla jo alempana. Jos synnytys nyt käynnistyisi lapsiveden menolla niin kuulemma ambulanssilla (tai muuten makuuasennossa) sairaalaan ettei vahingossa esim. käsi luiskahda ensin ulos.
Voihan se tietysti laskeutua vielä myöhemminkin, mutta sanoi että jos johtuu lantion ahtaudesta eikä sen vuoksi ole alempana niin sairaalat ei kuulemma mihinkään kontrolliin ota vaan sitten synnytyksessä katsotaan tilanne jos ei mahdu laskeutumaan niin leikataan.. no, toivottavasti nyt rupeaisi sinne lantioon painumaan pikkuhiljaa, siis jos siellä tilaa on..

Pitäisköhän sitä jotain aktiviteettia keksiä (vaikka saunan pesua) vai loikoiliskohan vaan loppupäivän kun näyttää tulevan kaunis päivä =)

Mukavaa päivää kaikille
 
Hellou!

Onnea Mikkkalle tytöstä :flower:

Nyt äiteet auttakaas mua, su-ma yönähän mulla lorahti jotain nestettä, joka sitten sairaalassa todettiin ettei ole lapsvettä. No tätä samaista nestettä lorahti myös eilen illalla, enemmän. Olin juuri tullu suihkusta ja tunsin, että nyt lorahtaa jotain lämmintä.
Siispä, onko tuo nyt jotain vetistä limatulppaa??? Näin veikkas neuvolantäti, mutta varmaksi ei osannu tietenkään sanoa. Supistuksia ei oo tullu ton su-ma yön jälkeen kun ihan pari.
Ja sitä tuli kummallakin kertaa ihan reilusti. Myöskin tänään aamusta olen erittänyt jotain nestettä, ei tosin holahtamalla, mutta vähän jotain tullu. Nyt siis viisaammat kertokaas mitä vois olla!

Fosfori tai muut lähistöllä asustajat:
Olettekos menossa su Räikkärockin lasten tohinoihin?? Me ajateltiin typykkä sinne viedä, jos exä tuo ajoissa typyn kotiin. Hörpättäiskö kahveet?

Leipomuksista:
Mun on jo monta päivää mieli tehny omenapiirakkaa, tänään on jo ihan pakko leipoo sitä. Ja tosiaan, mähän en yleensä leivo...

Neitiperholle hyvää matkaa, nauttikaa!

Eilen sain ihme siivousvimmankin, imuroittin hikipäässä täällä. Mies on meillä yleensä se joka hoitaa ton imuroinnin. Tänään voiskin sit vähän pesasta lattioita. Ja maalata leikkimökki loppuun, nytkun mies menikin harrikalla töihin, eikä vieny maaleja autonperässä mukanaan.

Eilen päästiin miehen kans sopuun nimistä, tai pojalle on koko nimi valmiina, tytölle vasta etunimi. Kummit meillä on viäkin päättämättä.... Mites muilla? Onhan noista ollu puhe, mutta joko kaikilla on valmiina mietittynä?

Lakkaampa nyt jaarittelemasta ja meen laittaa vähän pyykkiä :wave:

Emeelia ja maha 37+4 kaiketikin
 
Paljon onnea Mikkka pikku-leidin syntymän johdosta :flower: :flower:

(Kateellinen olen kyllä pikkuisen, ku itseäki haluttais jo vauva syliin :ashamed: =) )

Viime yö meni jotenki niin rauhattomissa merkeissä, etten saanu nukuttua kunnolla koko yönä. Oli kuuma ja sit sitä tietenki miettii kaikkea. Tyttöki nukku levottomasti, ramppas oman ja meidän sängyn väliä :/

Pitäis tässä pakata ku aateltiin lähteä pienelle reissulle nyt viikonlopuksi, enne kuin vauva syntyy ja itekki kuitenki vielä hyvin jaksan istua autossa.
Sairaalaan pääsee kyl jos vauva päättäis nyt viikonloppuna syntyä ja hoitajat tytölle ois lähellä. Sunnuntaina tuleeki sit miehen sisko meille lomalle, et vauva saa sit luvan syntyä ku sittekki on hoitaja valmiina :D

Eilen tein mustikka piirakan pakkaseen, nii nyt on sit jo jotai valmiina ku laitokselta vauvan kans tullaan.

Nimiä ei olla päätetty eikä sen kummemmin kummejakaan, katsotaan sit ku vauvan on syntyny asiaa tarkemmin. =)
 
neitiperholle hyvää reissua!

profiilissa masupäivitys tältä päivältä, piti ottaa 38+0 kunniaksi:)

mie oon ihan rikkipoikki, ilmeisesti kun eilen käveleskelin aika paljon kaupungilla (ostin imetysliivitki, triumphin mamabelit, aivan ihanat päällä) niin nyt on jalat ja selkä ihan tuusana. aamulla heräsin siihen et selkää särki ja piti vähän aikaa kuulostella et missä kohti se särkee mut oli sen verran ylhäällä että ei kyllä pitäis olla supistusten kanssa mitään tekemistä.

tänään tuntuu taas olevan semmonen päivä ettei saa mitään aikaseksi. väsyttää ihan hirveesti mut eipä tuolla ulkonakaan mitenkään kummonen ilma oo joten ihan hyvin voiki pitää sohvapäivän. vauvan liikkeet on kyllä hidastunu tosi paljon, jospa seki keräilee voimia tulevaan h-hetkeen. eikös sitä sanota että jonki aikaa ennen synnytystä vauva on vähän hiljasempi?

salamanteri&steve 38+0 :heart:
 
Onnea Mikkkalle!! :flower:

Emeelia kyseli onko jo nimet ja kummit päätetty... Meillä on kummit valittuna ja kysyttynä ollut jo melkein heti kun vauvasta kerrottiin. Tytön nimi on myös ollut päätettynä jo viime kesästä asti :LOL: ja pojan nimestä ei ole vieläkään mitään tietoa... Että näin meillä.

äiti lpr mietti vauvan kotiintuloasua... Oon vähän huono vastaan tohon, kun ite mietin samaa. Mutta ite ainakin ajattelin pakata bodyn, potkupuvun, tumput, pipon, "karvahaalarin"(on suurinpiirtein yhtä paksu kun äp kevythaalari) ja peiton ja sit katon jos on tosi lämmin ilma että laitan vaan peiton siihen päälle mut jos on viileempi ni sit sen haalarin. Kertokaahan muutkin mielipiteitä...

Ja tosta mahan tyhjentymisestä ennen synnytystä, sit mun pitäis kans olla jo synnärllä! :LOL:

Mulla vähän jomottaa päätä välillä... en tie tekeekö tää kuumuus, vai unohdanko juoda tarpeeks... täytyypä seurailla tilannetta.
Huomenna lähdetään päiväreissulle iskän luo kokemäelle. Mieluusti tietty yöks jäisin, mut ahdistaa jo ajatuskin nukkua jossain muualla kun omassa sängyssä. Ja iskä kun vielä asuu kerrostalossa, ni huh sitä kuumuutta mikä siellä yöllä olis! Käydään myös Porissa pyörimässä, jos vaikka löydettäis vauvalle sitteri siltä reissulta.

Nyt siivoomaan kodinhoitohuoneen kaappeja ja laittaan vauvan hoitopistettä valmiiks! Ja puuhommiinkin pitäis lähtee kohta puoliin, että ohjelmaa kyllä piisaa! :LOL:

Päivänjatkoja mammat ja masulit!
~Heitsu&Papu rv tasan 36! :p ~
 
Neitiperholle ihanaa hääpäivä reissua =) , nauttikaa nyt toisistanne, kun vielä voitte:D !!

Meiän vauva ei varmaan sit ikinä synny, jos liikkeet muka hidastuis.. se jytää kyllä ihan kunnolla vielä!! Hyvä vaan!!

Nimet ja kummit :kieh: .. siis mie haluun 4 kummia koska esikolla on 5(joista 2 ei pidä juurikaan yhteyttä). ja meillä on nyt kaksi kummia kysytty ja suostuivat =) , mutta se toinen pariskunta on vielä auki.. siis mie kyllä tietäsin mut mies ei oo vielä hyväksyny.. mut kerkeehän ton.. ja nimi.. tytölle on etunimi, ehkä, ja siihen ne nimet sit loppukin :eek: .. kai sen sit kerkee kans ku näkee kumpi hää on ja minkä näkönen!!

Mie oonki ollu ihmeen reipas tänää, vaikka käynnistyminen vei aikaa.. pessy 2 koneellista pyykkiä ja siivonnu keittiön ja jopa tein ruokaa.. pakkasesta pinaatti keittoa ja kaniksia :kieh: , jaa mix nii laiska..

ja täällä palstalla roikun edelleen.. vaik pitäs mennä päikkäreille, pakotan ton pojan kans nukkuu, ois kiltimpikin illalla..

nyt häviän taas kerran :D

äiti lpr 38+3, edelleen :D :D
 
Mikkkalle paljon onnea tytöstä!

Emeelia kyselit lorahtelusta. Mulla oli juhannuksen tienoilla samanlainen, kasteli myös päälihousut ja vähän tuli sohvalleekin. Lääkäri tutki ja ultrattiin sekä päältä että sisältä, mutta mitään reikiä ei kalvoissa ollut tai kohdunsuu yhtään auki -> ei voinut olla lapsivettä. Lääkäri totesi mulle, että mulla on poikkeuksellisen runsasta valkovuotoa, ja sama juttu voi käydä toistekin. Kuulema valkovuotoa voi vielä kasautua poimuihin ja tulla sit yhdellä lorauksella ihan kunnon määriä, ilman et olis mitään vakavampaa.

Neuvolassa olin aamulla, kaikki hyvin. Sijainen oli, kun "oma täti" lomailee. Alkuun totesi, että onpa maha ylhäällä viikkoihin nähden. No, kun ruvettiin mittaa sf-mittaa, pää olikin ihan alhaalla, synnytysvalmiina, mut vauva sit puski itteensä koko ajan ylemmäs ja mitta jouduttiin ottaa 3x uusiks... Lopulta lukemat 33cm eli taas aletaan nousta kohti yläkäyrää... terkka oli sitä mieltä, et lapsivettä on runsaasti ja se voi selittää mun huimaa painonnousua. Upp3kos siitä oli huolissaan? mulle oli nyt tullu 1kg/viikko, sitä ennen 865g/vko... neuvolassa eivät oo sanoneet muuta, kuin et "älä tyttö hyvä ainakaan vähennä syömisiäsi", tota samaa virttä oon kuunnellut jo koko ikäni ja kyllä se ihan vaan välillä ärsyttää... nyt on tullut painoa n.15kg, esikoiselta tuli saman verran koko ajalta. Plus nyt oon jo isompi, kuin silloin viimeisimmillään, "vyötärön ympärys", vaatteet.. Mitä ihmettä te muut pidätte päällänne, mistä löytyy tarpeeksi pitkiä äitiyspaitoja??? Mulla vilkkuu joka paidan alta maha!

Muuten oli neuvolassa kaikki ok, verenpaineet laskeneet, 119/69, RT, syke 150-176 kun innostui liikkumaan, pissa ok, hemppa 122 ja sf 33cm.

Suppareita ei tuu, eikä oikein mitään muutakaan, mikä kertois, et synnytykseen pitäis enää olla 4 viikkoa. Eilen jo säikähdin, kun koitettiin siskon kanssa kalentereista kattoo sopivia päiviä, et ne tulis tänne, herranjestas, tollonhan meidän vauva voi jo olla syntynyt! Niin se aika vain menee!!! Ensi viikolla on jo elokuu, eli eiköhän näitä mukavia vauvauutisia ala tulla jo päivittäin.

Hemuli 35+6
 
Kiitos Hemuli vastauksesta.
Jompaa kumpaahan tuo nyt sit taitaa olla, vetistä limatulppaa tai valkovuotoo. Valkovuodoks tosin en osannu edes epäillä, kun mulla ei normaalisti sitä tule.

Sit sun paitakysymykseen vastaan, että mä olen ostanu tunikoja, ne on tarpeeks pitkiä, että peittää mahan. Ihan siis vapaavalinnasta ja tokmannilta on tullu ostettua. Sit olen ostanu kaks imetyspaitaa, joista lyhythihanen peittää kans mahan. Varsinaisia äitiyspaitoja mulla ei olekaan kun yks, sekin esikon ajoilta.

Nyt evästettävä, kaamee nälkä.

Netissä norkoileva Emeelia
 
Hemuli80 Minulla on h&m ostettuna kaks masutuubia, jotka pitää sopivasti tuon mahan piilossa ku paidat ei oikeen yllä tuonne mahan alle. Yks äitiystoppi on myös sellainen et taatusti yltää mahan alle, eikä maha vilku. Ku mua itteä ahdistaa jos maha näkyy, ku musta itestä tuntuu ettei äitiyshousujen resoritkaa saa itellä näkyä, niin nuo tuubit on siksi hyvä ei tarvi montaa paitaa laittaa päälekkäin. Tosin ei mua häiritte jos muilla vilkkuu :whistle: =)
 
Ensiksi suuret Onnittelut jo vauvansa saaneille :flower:

Aamulla vessasa käydessäni tuli valtava keltainen limavana..mahtoiko olla limatulppaa?? esikoisesta tällaista ei tullut laisinkaan, joten en tiedä..

Nyt alkaa paikat olemaan niin kipeinä että sais kyllä vaaveli jo syntyä..niin ja viime neuvolakäynnillä sf mittakin oli jo 38!! Painoarvioon vasta ensiviikon keskiviikkona, jos sinne asti päästään..
Esikoinen on mummin kanssa mökillä viikonlopun, joten nyt olisi hyvä aika lähteä synnyttämäänkin :D
Mutta ei tässä kummempia, kunhan kävin välillä jättämässä puumerkkini, seuraan kyllä teidän keskusteluja päivittäin =)

kesämassu 37+3
 
Mikkka Paljon Onnea vauvelista :heart: :flower: . Ihanaa lukea näitä vauva-uutisia, joita varmaan alkaa tiuhaan nyt tullakin.

Tämä helle on saannut turvotukseni lisääntymään ihan hirmusti. Kasvoistakin jo huomaa. Olokin on sen mukainen. Pitää vaan koittaa juoda koko ajan. Ompahan sit jotain mitä pissiä ,kun veskissä pitää ravata koko ajan muutenkin.

Mulla on myös tunikoita paitoina. Monet mammapaidat tuppaa olemaan jo lyhkäsiä ,kun mullakin tätä masua on ihan mukavasti.

Noista limoista. Mulla myös lorahtelee päivittäin runsasta vetistä valkovuotoa. Välillä tulee limaa, joka varmaan on osia limatulpasta. Näin ainakin neuvolassa sanoivat. Sanoivat myös ,että varsinaisessa limatulpassa on niitä veriviiruja sitten. Esikolta mulla ei tullut mitää limatulpaa erikseen. Esikon synnytys alkoi vesien menolla ja sen kyllä erotti muista lorahteluista, vaikka ei vedet kerralla holahtaneetkaan.

Nyt tyttö sotkee jotain tuolla eteisessa. Pitää mennä....
-Poni ja Manteli 36+2
 
onnea mikkkalle vauvasta :flower: (alan oleen myös ehkä hiukan kade, haluisin jo omani syliin)

Vauvalle olen pakannut kotiutumiskassiin pitkähihasen bodyn, potkuhousut, sukat, lapaset, pari erilaista hattua (niistä saa sitten sään mukaan valkata) ja sellasen fleecetakin ja -housut. Ja sitten ajattelin ihan peiton laittaa kaukaloon vielä päälle jos on kylmä ilma. Kyllä siihen aikaan toivottavasti on vielä suht lämmin ilma.

Nimet päätettiin heti alussa ja ihme kyllä oltiin ihan yksimielisiä niistä. Poikahan sieltä on tulossa joten tytön nimeä ei tarvita ;) . Kummitkin ollaan "päätetty", toiselta eli mun siskolta ollaan jo kysytty ja oli enemmän kuin suostuvainen ja miehen veljeltä pitäisi kysyä, mutta olen antanut sen miehen hommaksi. Meillä ei tule olemaan sylikummia ollenkaan, koska aion itse pitää masan sylissä. Siitä tuli hiukan kahnausta meillä, eikä ihan kauheen vähääkään, joten päätin sitten ihan itse että en jaksa tapella tälläisestä asiasta. Joten pidän tosiaan itse vauvan sylissä kasteen ajan :)

Olen ollut taas tosi ahkera tänään, oon siivonnu marsujen häkin ja meidän pikkuvessan oikein kunnolla. Pesin lattiankin juuriharjalla. Pitä alkaa tänään jo siivoskeleen, ettei kaikki jää huomiselle. Pitää tehdä oikein suursiivous kun ne mun äiti ja isä tulee huomenna :heart: . Tänään olis vielä sitten ison vessan pesu ja saunan. Mutta ensin lähetään uimarannalle. Mennään pojan kanssa kaksin, otetaan hirmuiset määrät eväitä ja lukemista ja leluja. Ollaan siis oikein ajan kanssa.

Joten eikun eväiden tekoon :)

salah ja masa 35+4
 
Mikkkalle onnittelut tyttösestä :flower:

Neitiperholle oikein rentouttavaa ja mukavaa kylpyläreissua =)

Kummeista ja nimestä: Kummit on jo pyydetty - kaikkiaan neljä kappaletta. Tytölle nimi on kokonaan valmiina, mutta edelleen pojan etunimestä on pienoista erimielisyyttä :whistle: Alan kyllä pikkuhiljaa taipua miehen mielipiteen kannalle :D

Oon pakannut Elmerille bodyn, potkarit, sukat, puuvillaisen "takin", lakin ja haalarit, joissa saa hihat käännettyä tumpuiksi. Saa mies sitten tuoda lisää vaatetta, jos kelit näyttää siltä. Tosin sairaalasta on matkaa vaan vartin verran kotiin, että kaipa nuo riittää =)

Maanantaina oli niin mahtavia suppareita koko päivän ja oikein tulinen olo selässä ja mahassa. Elin jo toivossa, että oisin jakautunut ennen viikonloppua... Ketut - sen jälkeen ei ookkaan ollut supparin supparia eikä mitään muutakaan |O Mitäs piti tässä asennoitua, että kaveri polkaisee varmuudella maailmaan ennen laskettua aikaa :headwall: Mieskin on alkanut uskoa, että elokuulle menee ja varmaan yliaikaiseksi... No, jos jotain hyvää tästä hakee, niin kyllä varmaan sitten viimeistään paikat kiiltää ja pakkanen on täynnä leipomuksia :D

Mutta, kinkkukiusaus odottelee syöjiään ja ajattelin tehdä jälkkäriks hedelmäsalaatin :p

Helteistä päivänjatkoa ja runsaasti kärsivällisyyttä jokaiselle B) :D

kaneliomena ja Elmeri 38+3
 
rv 38
Paino 285 g/vko (yhteensä 22.4 kg) :ashamed:
Pissa puhdas
Turvotus +
RR 112/58
Hb 121
Tarjonta RT
Liikkeet ++, syke 130-140
Sf-mitta 40 cm Repikää mammat siitä :LOL: Justiin riitti vielä tila äitiyskortin taulukossa, menee nimittäin VIELÄ enemmän yläkäyrän yläpuolella mitä ennemmin.

Mulla eilen lorahti urakalla housuihin hivenen kellertävää limaista mömmöä jossa oli pari nuppineulan pään kokoista veriviirua. Tänään on tullut pelkästään vain muutamia veriviiruja. Neuvolan mukaan on limatulppaa. Sanoi, että 2-3 päivää voi mennä ja alkaa synnytys, mutta ei tokikaan koske kaikkia!! Tuskin mua ainakaan :LOL: Kovasti on kipuja ollut ja satunnaisia supistuksia yms.

Mikkka: Onnea tuoreesta perheenjäsenestä :heart:

Niiskuneiti26: Mulla on vaunuissa patjan päällä ensin se pissasuoja ja sen päällä lakana. Myös oon laittanu pelkän tyynyliinankin, että olis muka tyyny!!

Kummit ja nimet: Meillä sylikummiksi tulee pelkkä mieshenenkilö, kun pariskuntia ei ole kummankaan suvussa (tai useimpien kans ei olla tekemisis oltu vuosikausiin). Sitten tulee vielä 2 miestä kummiksi, mun veli ja miehen kaveri. Sylikummina toimii myös miehen toinen kaveri. Nimet on tytölle sekä pojalle jo valmiina. Saa vain nähdä muuttuuko se, kun vauva syntyy! Näin kävi edellisen lapsen aikana, että nimi muuttui.

Olo alkaa olemaan tukala ja turvotusta on vaikka muille jakaa. Jatkuvasti alapäätä vihloo ja eniten, kun lähtee tuolilta liikkeellä. Joku päivä tuntuu lievää etovaa oloa, masua särkee, supistaa yms :headwall:

Sain keskiviikoksi kolmannen painoarviokäynnin. Sitten kattotaan annetaanko vauvan syntyä, kun ite haluaa vai käynnistetäänkö. Kaks kertaa oon jo arviossa käyny ja ekalla kerralla vauva oli kuulemma 3,7 kg ja tällä viikolla 3,3-3,4 kg. Eri mittaaja oli. Saa nähdä mikä tulos viikon päästä saadaan :LOL:

Jahas, jos menis soffalle hetkeksi lepäämään. Alkaa tää istuminen jo olla hankalaa täs tuolilla eikä masukaan siitä kovin tykkää. Mutta hyvät viikonloput kaikille!!!

Tatjana80 ja tyttö 38+1
 
No niin, mun piti olla synnyttämässä, mutta täällä kotosalla sitä vaan istutaan.

Tänään oli varattuna aika Naistenklinikalle synnytyksen käynnistykseen, (syy: edellinen raskaus päättyi kohtukuolemaan rv 40+1). Täällä kotona sitä vaan ollaan jälleen.

Aamulla menin äitiyspoliklinikalle sovitusti. Lääkäri ultrasi ja totesi vauvan olevan poikkitilassa, siis kääntynyt RT:stä poikkitilaan rv 39, enpä olisi uskonut. Painoarvio 3kg. Siinä sitten haettiin kätilö avuksi ja aloitettiin kääntäminen. Ja sattui niin pirusti, nyt on maha mustelmilla ja naarmuilla lääkärin käsittelyn jäljiltä. Vauva saatiin kääntymään ja minut lähetettiin osastolle käynnistykseen. Mutta kuinkas sitten kävikään.

Osastonlääkäri vaan tylysti ilmoitti, että ei käynnistetä, täyttä on ja 10 mammaa ennen minua jonossa. Tottakai siinä tuli itku ja huoli, että tämäkin vauva nyt sitten kuolee kohtuun. Lääkäri kovin yritti vakuuttaa kuinka harvinaista se on, mutta minulle sen todennäköisyys on 50-50. Olen sen harvinaisen 0,8% todennäköisyyden kokenut 1,5v sitten. Sitten ehdotti vielä sairaalapastorin tapaamista. Olin ihan häh? Ettäkö vauva vielä siunattaisiinkin etukäteen, etten ole siellä resursseja viemässä.

Vaihtoehdot oli jäädä sinne makaamaan pieneen, kuumaan huoneeseen viiden muun naisen kanssa tai tulla kotiin. Illalla menemme ottamaan käyrää, ilmeisesti yrittävät sillä rauhoittaa oloani, mutta aika turhalta se kuulostaa. Edellinenkin kuoli 3h sen jälkeen kun sydänäänet oli todettu olevan ok. Eli minulle se käyrän ottaminen ei takaa mitään.

Taidan ottaa illalla paperini sieltä mukaan ja suunnata toiseen sairaalaan, onneksi täällä on vaihtoehtoja. Nyt, viisi tuntia tuon kääntämisen jälkeen tunnen potkut jälleen tuonne alaspäin, eli tod.näk. on kääntynyt uudelleen poikkitilaan. Se tästä vielä puuttuikin, että tässä sektioon päädytään.

Päätän tämän negatiivissävyisen raporttini tähän. Kiitos jos jaksoit lukea.

Scala rv 39
 
Onnea Mikkkalle pienen tytön syntymän johdosta!!! :flower: :hug:

Oottepas ahkerasti kirjoitelleet heti aamusta asti!! Me nukuttiin taas pitkään, sitte oon saanu jopa tiskikoneen pyörimään ja pyykit levitettyä ulos. On kyllä uskomattoman lämmin ja ihana ilma, siltikin tulee vaan sisällä istuttua.. :ashamed: Eilenkään en nokkaani ulos pistänyt kertaakaan..muka heti niin läkähyttävän kuuma ulkona.. :ashamed: Tänään kyllä ois tarkotus käydä kaverin ja lasten kanssa uimarannalla, ni saa pikkuset vähän polskia vedessä! :) Ite en enää uskalla uida (eikä oo kyllä tarpeeks isoa uikkariakaa... ), mut pääsis ainaki vähän vilvoitteleen jalkoja edes viileeseen järviveteen... B)

Itestä tuntuu koko ajan että synnytykseen on vielä piiiiitkä aika. Vaikka eihän sitä tiedä ikinä millon se vauva päättää syntyä, mut ku ei oo mitään oireita ja oloki ihan hyvä, ni ei jotenki osaa aatella että se ois pian eessä.. :) Jos menis samallain ku esikoisen syntymä, ni viikon päästä oltais synnärillä..saas nähä.. :) Nytki pikkuinen hikkailee masussa.. :heart:

Viikonloppuna ois veljen vauvan ja meidän kummipojan ristiäiset! Sinne pitäs mennä siis juhlimaan.. :) Nimiasioista ootteki jutelleet: Meillä ei oo vieläkää mitään ihan selvää nimeä vauvalle, ei tytön eikä pojan nimeä, mut kuitenki siihen esitietolomakkeeseen laitettiin ne hätäkaste-nimet.. eli jotain hajua on kuitenkin.. :) Ja kummeja ei oo vielä ees pahemmin mietitty, muuta ku että miehen pikkuveli ois yks kummi..

Oi voi, taas niin laiska olo ja pitäs mennä lattiat luutuamaan nyt ku poika kerta on päikkäreillä! Eilen sain jopa talon järkättyä ja wc:n pestyä, mut luutuus jäi tälle päivää..

Annilia & Nuppu 37+4
 
Paljon onnea tytöstä Mikkka!

Neuvolakuulumiset

Rv 38+2
Paino +700g reilussa viikossa. Ihan hyvä, kun se tuossa laski mahataudin takia.
Paineet 108/54
Sf 30 cm
Vauva rt, syke 140-167
Pissa puhdas, eikä turvotuksia tms.

Sf-mitta oli tosiaan humahtanut alaspäin, viikko sitten se oli 32 cm. Vauvan pää ei enää juuri yhtään liikkunut, ja muutenkin oli tosi alhaalla. Hyvä uutinen sekin, minä oli varma että Tiitti vielä huitelee jossain yläilmoissa :)
Jomotukset ja supparit jatkuu, kunpa jo pian syntyisi... Limaa on edelleen tullut pieniä määriä aina pyyhittäessä, mutta veriviiruista ei tietoakaan.

Nimi on jo Tiitille tiedossa, kummit ovat edelleen mietinnässä. Pojalla on kolme kummia, joten sama määrä olisi tällekin kiva. Mutta ne ehdokkaat ovat tosiaan vähissä! Kavereita ym. kyllä on mutta ei juurikaan sellaisia ketä voisi kummeiksi ajatella... Yksi pariskunta on harkinnassa, he juuri viikko sitten menivät naimisiin. Ja jos miehen sisko suostuisi tällekin kummiksi, pojan kummi hän jo on. Mutta on kyllä niin tunnollinen tyyppi, ja muutenkin tosi läheinen meille. No, katsoo nyt, on tässä vielä hetki aikaa miettiä.

Taitaa tänään tulla uimareissu kun mies kotiutuu! Yritin pojan uima-allasta pumpata, mutta se pentele on rikki... Rannalle siis, tuhannen muun uimarin kanssa...

Muistakaa tankata nesteitä näillä helteillä! :)

Lilli ja Tiitti 38+2
 
Sone
Scala: Ota vaan nen paperit ja toiseen sairaalaan! Pistää oikein vihaks sinun puolesta millasta kohtelua... :hug:

Nimistä: Tytölle on eka nimi päätetty, toisista vielä keskustellaan. Ja riippuuhan se siitä millanen vauva tulee, minkä näkönen ja olonen, voi se nimi vielä vaihtua. Viimeksi tytön nimi oli niihin esitietopapereihin laitettu Saana Orvokki, mutta tytöstä tulikin Louna Ilona Orvokki.

Kummeista: Meillä on yhtä vaan pyydetty kummiksi, ei ole muita vielä päätetty. Tosi vaikeeta..

Tympäsee, väsyttää ja kyllästyttää. Ei sa amitään aikaiseksi. Sienimetsään ajattelin mennä, mutta saa nyt nähdä. Ihan kauhea väsymys ollut eilisestä supistusten kera, ja hermo ihan paskana. Huono omatunto kun ei jaksa esikoisen kanssa touhuta ja ei kestä pinna yhtään, koko ajan tuntuu että ärjyn joka asiasta sille. Vali vali vali ja silleen... No huomenna ehkä parempi päivä :)
 
Scala:lle isot voimahalaukset. Aika törkeää ja epäreilua kohtelua sait kyllä kokea :( ilman muuta menet toiseen sairaalaan jos tuolla asiat hoidetaan noin :hug:

Mikkkalle onnittelut pienokaisesta :) :flower: tulehan tosiaan kertomaan miten synnyts meni, kunhan jaksat.

No niin..täälläkin tosiaan ollaan vielä yhtenä kappaleena, vaikka eilen kovasti siltä vaikutti että pian tulee lähtö.
Joten Heitsu pistetään mahat vaihtoon vaan, ainakin reilun viikon ajaksi :LOL:

Nimistä: meillä on pojalle etunimi jo valmiiksi mietittynä, mutta toisesta nimestä ei päästä yhteisymmärrykseen ja minä kun haluaisin sitten vielä kolmannenkin nimen, siihen taas mies ei suostu. Tytölle ei olla nimiä edes mietitty, koska kovin olen siihen lääkärin sanaan luottavainen että vauvalla tosiaan on pojan vehkeet :LOL:

Äitiyspaidoista: olen aika hyvin pärjännyt tavallista pidemmillä topeilla ja tunikoilla. H&M:n äitiystoppeja omistan pari kappaletta, niitä kun voi pitää sitten raskauden jälkeenkin ihan hyvin. Se vähän jännittää että tulenkohan enää mahtumaan vanhoihin farkkuihin kun oon näinkin paljon turvonnut raskauden aikana. Siitä tulikin mieleen kysymys, että minkä verran suurinpiirtein teillä on kiloja lähtenyt heti synnytyksen jälkeen ja minkälaiseksi se maha sitten oikein jää? Hehe..ehkä vähän tyhmästi kysytty, mutta onko se sitten sellainen ontto reppu vain joka ajan myötä katoaa? :D :snotty:
 

Yhteistyössä