~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

esikoista odottava onnea paljon pienen rinsessan johdosta =) . Voitteko hyvin molemmat?

Hurjaa.. jo kolmas syntynyt elokuinen.. meidän on varmaan se viimenen.. jään tänne palstalle yksinään höpöttelemään :kieh:
 
Esikoista odottava paljon onnea ja voimia koko perheelle!! :heart: Minkä kokoinen pikku-prinsessa sieltä putkahti?:)

Soma, onneksi täällä on joku toinenki jolle asiat täytyy lähes tulkoon kädestä pitäen tulla näyttämään.. :LOL: :LOL:

Pöhkö olo kun tämä kesäflunssa jatkuu....
 
Onnea esikoista odottavalle ja pienelle prinsessalle :heart:

Joku kysyi tosta takaisin tulleesta pahoinvoinnista. Täällä on ilmoitellu itsestään :x Autossa ja joskus aamuisin. Toivottavasti ei ala samaan mitä oli alussa :whistle: Pampula möykkää jo todella rajusti, alkaa tilat oleen aikas ahtaat. Joutuu koko illan pitään mahasta kiinni ettei vallan repee =) Muutenkin tukala olo kun vauva liikkuu. Toisaalta tää maha on ihana, mutta toisaalta voisin ottaa takasin jo oman kroppani ja liikkua lyllertämättä..
Poika lähtee tänään viikoksi sinne leirille mummun kanssa.. :ashamed: Äitillä jo valmiiksi ikävä. Mutta pääasia että pojalle on mieluista toi reissu :D Raivosi aamusta mulle kun olis jo heti pitäny lähteä :saint:
Vaikka mulla on jo noi vaunut ostettuna ja niissä luonnollisesti on myös ratasosa, oon ihan hurahtanut noihin Britaxin Toddlereihin (jotka on myös arvonnassa etusivulla) :p Tänään ajattelin raahata ukkosen väkisin vauvapop iin kattomaan niitä, taitaa olla ainoa tampereella joka niitä myy. En siis ole vielä niitä ostamassa, mutta tarviihan se lapsi vähän kevyemmätkin rattaat jossain vaiheessa.. Aina on joko auto,-vauva tai -vaunukuume :ashamed: :snotty: :D

Puudutuksista kysymys! :attn: En itse välttis haluaisi epiduraalia ottaa, pelottaa se pistäminen. Sattu viimeks niin paljon..Niin millanen se spinaalipuudutus on, kellään kokemusta?

f ja p 36+1
 
Onnea esikoista odottavalle tytöstä! Kertokaas synnyttäneet aina tarkemmin miten synnytys meni, vai onko täällä sellaisia jotka ei halua itseään pelotellakseen lukea mitään aiheesta?

Kerratkoon pliis joku mulle höppänälle mitä pitäis pakata vauvalle kotiintulovaatteiksi, muistan että siitä on ollut puhetta mutta kun en ite vielä asiaa sillon ajatellut niin meni täysin ohi..

Minä aion ottaa sairaalaan taas omat vaatteet (mulle tulee tavallista "sairaampi" olo niistä sairaalakaavuista) ja viimeksi oli vauvallekin omaa nuttua mukana kun tykättiin pukea omiin vaatteisiin eikä kulahtaneisiin sairaalakolttuihin, ja jos päästään tuonne kauempana olevaan sairaalaan josta saa perhehuoneen niin meitä opastettiin viimeksi että ensi kerralla kannattaa ottaa omat lakanat mukaan, mies kun pahasti allergisena sai pahat reaktiot sairaalan "myrkyillä" pestyistä tekstiileistä ja sai sairaalassa enemmän hoitoa kuin minä. Eli mennään sinne melkoisen muuttokuorman kanssa :LOL:

Meillä kantoliina on ollut jokapäiväisessä käytössä nyt vajaan 2 vuoden ajan, aluksi käytin pikkuvauvalla pitkää trikoista (Kaislakehdon) liinaa joka oli varsinkin öisin vatsakipuja itkiessä tarpeellinen, sitten lähempänä puolta vuotta siirryttiin pitkään kudottuun ja tilanteen mukaan neliö- ja rengasliinoihin, lisäksi on vielä suihku- ja uimahallireissuja varten vesiliina, on siis varaa mistä valita! :D Vaunuosa jäi viimeksi paria pitempää reissua lukuunottamatta käyttämättä ja rattaita olen tarvinnut vain pitempiä kaupunkireissuja varten, lyhyemmät matkat ollaan aina liinailtu niin on päässyt kätevästi metsäpolkujen kautta oikomaan jne. Mutta nyt kahden lapsen kanssa ois tarkoitus pitää vauvaa liinassa ja taaperoa rattaissa, tuplarattaatkin kyllä saatiin tutulta mutta jos vauva on yhtään samaa muottia kuin esikoinen niin tuskin tulee vaunukopassa viihtymään. Mulla on tullut sen verran painoa tässä raskausaikana (nytkin mussutan just herkkua kirjoittaessa..) että ihan hyvä vaan jos on jotain kannettavaa!
 
Ihanaa, taas yksi elokuinen syntynyt.
Onnea hirmuisesti onnelisen prinsessan äidille ja perheelle pienestä tyttösestä. :flower: Katoin, että teille oli veikattu poikaa, mutta tyttöhän sieltä putkahtikin. =)

fosfori, mä sain esikon synnytyksessä spinaalin. En tuntenu sen laittamista ollenkaa. En tiiä johtuko siitä, että olin tosi kipee supistusten takia vai eikö se sit satu kellään?! Sen haluisin ite myös tällä kertaa. Vei kaikki kivut täysin pois, en tuntenut ponnistusvaiheessakaan MITÄÄN! :D

Tänne ei uutta, samalla kaavalla menee yöt ja päivät. Välillä vaavi myllää niin kauheesti tuol itteensä puolelta toiselle, että tuntuu ihan siltä, että tulee oksu. :x Kaameen tuntusta, mitä lie siellä touhuilee.

Pannukakku pitää mennä nyt laittaa uunii. :p

Mukavaa alkuviikkoa kaikille ja ruvettaisko nyt pikkuhiljaa poksahtelee oikein urakalla. :wave:


 
coatrack, mä oon laittanu vauvalle valmiiks kotiintulovaatteiksi; body, puolpotkarit, sukat, tumput, pipon ja velourasun (housut + huppari). Sit laitoin vielä varmuuden vuoks kassiin tollasen fleecehaalarin, et jos onki kylmempi ilma. =)
 
neitiperho
Kotiintulo vaatteet Laitoin valmiiksi meille ainakin kärjelliset potkarit, t-paita, sukat, lapaset ja pipon. Tarvittaessa sitten jos viileätä niin sitten välihaalari mukaan, niin eiköhän niillä pärjää.

Suuret onnittelut Esikoista odottava vai pitäisikö nyt sanoa Onnellinen prinsessan äiti. Pisti myös silmään, että tosiaan teillehän oli poikaa alkuun veikattu =)

Niin olin unohtanu kokonaan myös kommentoida vauvan yrityksiin. Itse jätin pillerit tosiaan pois meidän häiden aikaan..eli heinäkuun lopussa kohta tasan vuosi sitten :D Joulukuussa tai itseasiassa jouluna sitten plussasin miljoonien testien jälkeen ja silloinkin ihan vahingossa. Tuntui että ikuisuus siihen meni ennen kuin tärppäsi, mutta nyt kun laskee niin eihän siihen sitten mennytkään kuin oikeastaan se 4kk. Omat menkat on vaan ilman pillereitä ihan mahdottomat. Kierrosta ei mitään tietoa, vaihteli tosiaan 25-60pvää ja olin ihan varma sen takia ettei meillä lapsen saanti koskaan onnistu. Tässä sitä kuitenkin onnellisena nyt ollaan :D

Nyt täytyy lähteä tyttöjen kanssa kauppaan hakemaan kakkutarpeita. Pohjan otin juuri pois uunista...enää täyttämään sitä =) Njam
 
Heippa

Ja onnittelut sinne onnellisen prinsessan äidille :flower:

Neuvolassa taas käyty, kaikki ihan ok.
viikkoja 35
paino +600g/viikko (mistä tuokin tulee.. nyt yht. n. 13 kg...)
rr 114/83
sf mitta 29,5 menee tasaisesti ala- ja keskikäyrän välissä
rt
ja syke 140

Ensi viikolla olisi sitten viimeinen lääkäri, siellä varmaan vähän painoarviota ehkä kerrotaan.

Onko kaikki muut käyneet tutustumassa synnytyssairaalaan? Meillä taitaa jäädä käymättä, naistenklinikalle olen menossa, mutta jotenkin tuntuu että jo valmennuksessa kerrottiin synnytyksen kulusta niin paljon ettei ehkä ole tarpeellista siellä käydä. toki siinä näkisi mihin sitten mennään (mutta kai ne kertoo mihin pitää tulla kun soittaa että tulossa ollaan) ja millaiset synnytyssalit sitten on, mutta jotenkin vaan tuntuu ettei ehkä niin kovin tarpeellista ole.

Raskausajasta on kyllä päällisin puolin hyvä mieli jäänyt, alkuaika oli aika kamalaa väsymyksen ja jatkuvan pahoinvoinnin vuoksi, joten sen jälkeen ei ole kovin pienistä viitsinyt edes valittaa eikä tuota ole juuri mitään vaivoja sen jälkeen ollutkaan. Nyt loppuajasta rupeaa vähän turvotusta ja liitoskipuja olemaan, mutta ei mitään erikoista. Ihana on ollut seurailla oman kropan muuttumista (paitsi ehkä juuri tuota jatkuvaa painonnousua..) ja pikkuisen kasvamista, potkujen muuttumista kovemmiksi. =) kyllä tämän vielä kertaalleen voisi käydä läpi jos suodaan.

Pitää vielä fiksummilta kysyä kun eilen tuli ostettua tuttipullo ja muutama tutti valmiiksi, niin pitääkö ne keittämisen jälkeen säilyttää jotenkin 'steriilisti' kunnes otetaan käyttöön?

Myös vähän mietityttää nuo vauvan kotiintulovaatteet, olen laittanut valmiiksi vähän reilummin, pitää sitten sään mukaan katsoa mitä puetaan, meilläkään kun ei ole autossa ilmastointia niin voipi lämmin tulla jos on hirmuiset helteet.

Hyviä vointeja kaikille!
terkuin miranth ja masu 35
 
Paljon Onnitteluja Onnellisen Prinsessan Äidille tyttösen syntymän johdosta :flower: :heart:

Kyllä myös mun puolesta synnytystarinat tänne vaan. Kiva lukea toisten kokemuksia, saa vähän kuvaa siitä mitä osaa sitten odottaa =)

Pysytäänkö me muuten jatkossakin täällä puolella pinossa niin pitkään kuin kaikki ovat nyyttinsä hakeneet vai tuleeko pikkuhiljaa kaksi eri pinkkaa jakautumisten tahtiin tänne ja vauvapuolelle?

kaneliomena ja Elmeri 35+6
 
Onnellisen Prinsesan Äiti Paljon Onnea pikkuisesta prinsessasta :heart: :flower:

Minusta olisi kiva jos pysyttäisiin täällä odotuspuolella mahdollisimman pitkään, jopa niin että kaikki ovat vauvansa saanneet. Sitten yhdessä siirryttäisiin vauva puolelle.

Kävin ostamassa viimeiset tavarat eli liivinsuojat, siteet ja pari purkkia äidinmaidon vastiketta. Enää pinnis on laittamatta ja sairaalakassi pakkaamatta.
 
neitiperho
Myös samaa mieltä, että pysyttäisiin täällä siihen asti kunnes kaikki on vauvautuneet ja sitten siirtyminen toiseen paikkaan!
Tulipas onnistunut kakku :D Kyllä kelpaa anopille kakun antaa..vaikka siitä niin väliä, hihiihih. Ei vaan, olipa ilkeesti sanottu.
 
Oi, paljon paljon onnea Onnellisen prinsessan äiti pienen tytön johdosta!!!! :hug: :heart:
Ois tosiaan mukavaa, jos nämä jo synnyttäneet tulisivat sitten kertomaan tänne tarkemmin synnytyskertomuksensa, kunhan ehtivät!? :)

Ja mä kans oon sitä mieltä, että pidettäs tätä odotuspalstaa yllä vaikka niin kauan että kaikki ovat vauvansa maailmaan saaneet ja sitten siirryttäis tuonne syntyneet-puolelle!? Ei tarvis kenenkää jäädä tänne yksin kirjoittelemaan, jos vauveli aikoo pitkäänki viipyä masussa.. :)
 
Onnittelut vauvasta Onnellisen prinsessan äiti!! :heart:

Samaa mieltä muiden kans siitä että ollaan tääl niin kauan että kaikilla nyytti kainalossa ja sitten vasta siirrytään.

Mulla on tuollainen pitkä trikoinen kantoliina, merkkiä en muista mutta muistaakseni suomalainen. Sain sen äidiltäni. Aika vähälle jäi sen käyttö kun molemmat syntyneet lokakuussa ja koin tuon pitkän liinan jotenkin hankalaksi tuon pituuden takia. Ite on ihan ympäriinsä kiedottu siihen liinaan. Nyt sain vauvalehestä tilaajalahjaksi tuollaisen sinisen kantopussin jossa on tuollainen lukko (miksi tuota nyt sanotaan) ja jospa sillä olis parempi kanniskella vauvaa.

Mä keitän omat tutin ja pullon vasta ehkä kun kotiudutaan sairaalasta ja kaappiin vaan, en mitenkään steriilimmin niitä säilytä. Samoin sen hoitopöydän muovisuoja oon vaan pyyhkinyt pesuaineella ja rätillä. Mulla oli aiemmin pelkkä valkoinen ja siinä päällä pidin joko sellaista muovitettua froteesuojusta tai muuta mutta nyt ostin tälle vauvalle tuollaisen ruskean missä on valkoisella jotain nalle ym kuvioita niin saa nähä raskiiko sitä panna piiloon minkään suojan alle. Hieman eri materiaalia tuo on joten ei ehkä niin kylmä kuin se edellinen joka luultavasti pakkauksesta vuonna joku...

Tänään ollut jännä olo mahassa mutta lisää vaan niin jospa joskus alkais vaikuttamaankin alakertaan. Tatjana en muista olinko tuos aiemmin aamusta jo saanut äitipolin kirjettä mutta mulla aika kontrolliin 22.7 eli kahen viikon päästä. Voisin jäädä suoraan silloin jo sinne.-.... =)

oli vissiin jotain muutakin kommentoitavaa mutta nyt en muista mitä. Pää ihan sahanpurua täynnä tänään kun yö meni miten meni ja jotenkin saamaton olo. Jospa keittäis kahvia vaikka närästää jo valmiiksi....
 
Somalle piti kommentoida että täällä seinäjoella on paasoarvon raja siirtynyt jo sinne 5.3 een. Mulla oli se nyt rasituksessa tasan 5. Edellisessä raskaudessa oli joku aikalailla sama mutta silloin oli vielä vanha raja eli 4.8 ja jouduin kolmena päivänä seurata sokereita koko päivän. Niissä ei ollut mitään silloin muuta kuin tuskaa se pistäminen. Minä silmät kiinni ja mies koitti pistellä! :LOL:
 

Yhteistyössä