~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Ärsyttää :kieh: Yks tuttavamme, joka odottaa suurinpiirtein samoilla viikoilla arvostelee mun rahankäyttöä koskien lastentarvikkeita. Meil on nyt kaikki hankinnat tehty ja rahaa on meillä niihin yhteensä mennyt 270? (yhdistelmävaunuineen, pinnasänkyineen kaikkineen; mitä kaikkee vauva nyt tarvii). Mitä meidän rahankäyttö ees tälle ulkopuoliselle tyypille kuuluu? Sitä paitsi tuo 270? ei oo ees paljoo kaikista mahdollisista tarvikkeista. Ei tosiaan! Mielestäni aika säästäväinen olen ollut hankintoja tehdessäni. Käytettyinä ollaan tarvikkeet ostettu ja jokunen tavara uutena Lastentarvikeliikkeen tarjouksia hyväksikäyttäen. Tää tyyppi itse on maksanut melkein tuon saman hinnan (250?) pelkästään jo omista yhdistelmävaunuistaan, joten mielestäni hänellä ei oo kauheesti varaa sanoo. Ja jos haluu maksaa kolmatta sataa euroa pelkistä vaunuista, niin se on jokaisen oma asia. Mutta ei sitten kannata ruveta kommentoimaan muiden rahankäyttöä ku itte ei oo paras sanomaan. Ärsyttävää tuommoinen...
 
memmuli: olen samaa mieltä. eiköhän se ole jokaisen oma asia, miten paljon rahaa panostaa tarvikkeisiin. jokaisella perheellä on omat tarpeensa sekä mahdollisuutensa. Esim. meillä Möykky on esikoinen ja panostamme muutamiin kohteisiin esim. vaunuihin jotka ostamme uutena semmoiset jotka tulee TODELLA kovaan käyttöön ääriolosuhteissa ja niiden tulee kestää myös seuraavan lapsen tarpeetkin :whistle: vaunut jo itsessään on aika kalliit, joten samoista budjeteista ei voida kyl puhua...
Mutta niihän se oli, että se on jokaisen oma asia... ehkä tämä tuttavanne on hieman kade siitä, että olette löytäneet kaiken niin halvalla?
 
Moips kaikille!
Ja onnea Kiinealle pikkuisen kotiin saamisesta :heart:

Me jouduttiin tänään käymään synnärillä! :( Vauva oli eilisen tosi hiljaa, illalla aloin miettiä, että montahan liikettä olen tuntenut? Liikelaskennalla sain hätäiseen sen 10/tunti. Myös aamulla se oli hiljakseen, ei auttanut töniminen eikä makean syöminen. Muutaman tunnin koitin kuulostella, liikkeitä tuli hyvin vähän.. Ajettiin sitten sairaalaan,ja matkalla mulla alkoi koskemaan tosi paljon mahaan ja selkään. No, mentiin kätilön kanssa huoneeseen, jossa heti käyrälle päästyä vauva aloitti kauhean liikeshown :D Reilu kaveri :D

Käyrällä kaikki oli ok, mun supistusten vuoksi lääkäri kuitenkin pyydettiin paikalle. Sisätutkimuksen teki käsin ja ultralla: kohdunkaulaa 1cm(ultralla 1,1cm), pehmeä on ja sormelle auki! Mitähän tuo nyt sitten tarkoittaa?? Kokemuksia, konkarit?

Vauvalla kaikki ok,istukka ym.virtaukset oli kunnossa... Painoarvioksi sai nyt 2300g, eli mikähän pikku rääpäle meille onkaan tulossa? Totesi vain, että onpahan helpompi synnyttää, köh..Voisi vielä 2-3 viikkoa kaikista näistä kivuista huolimatta olla vielä masussa lihomassa!

Sain lisäksi 2 piikkiä Bricanyl-lääkettä supistusten estoon. Jännä, että vielä näillä viikoilla, mutta ehkä lääkäri ajatteli, että eipähän tonkaan tarvitse kärsiä..heh.. kamala sydämentykytys tuli niistä, muttei ole nyt tainnut supistellakaan.

Joten, saapa nähdä, milloin täältä nyytti putkahtaa.. Kovin alkaa olla jo kypsää kamaa meikäläinen. ;p

Jaksamisia kaikille!
 
pieniananas juu parempi yrittää pitää jalkoja vielä muutama viikko ristissä. sen verran pikkuinen tuo ainakin tuon painoarvion mukaan on. Toivotaan että pysyis kyydissä viel muutaman viikon :hug: Onneks kaikki oli muuten hyvin! :hug:
 
Melluli: juu, samaa mieltä.. Kerrankin toivon, että painoarvio heittäis ja alakanttiin :$
Unohtui viime tekstistä, että kävittekö Kouvolan lastentarvikkeessa, jossa myyjä sanoi että PITÄÄ olla kahdet liivit? :D Jos, niin siellä oikeasti on tosi pelottavia myyjiä, mie en uskaltanut enää toista kertaa mennä, kun oli niin hyökkäävä :D Väkisin koitti kaupata lähes 800e Emmaljungia ja morkkasi halvempia merkkejä.. Lisäksi sanoi minua TOLKUTTOMAN LYHYEKSI, ja olen 165cm pitkä! :D

Jos haluat Carriwellin imetysliivejä, niin käväisepä Amauti-puodissa. Löytyy nettisivutkin, pitää auki aina tarpeen mukaan sitä puotia! Itse ostin yhdet jo, ja ihanan pehmoiset ovat ja hintakin varsin kohtuullinen. Myös muut huomio, nuo Carriwellin liivit on oikeen hyvä vaihtoehto, moni nettikauppa esim. myy ja Babyidean sivuilta näkee jälleenmyyjät =)
 
neitiperho
Olipas kivaa lukea kiinean kokemuksia synnytyksestä ja muutenkin mukavaa saada tuoreeltaan vinkkejä. Silloin niitä parhaiten tuleekin. Onnittelut vielä sinulle pikkuisesta!

Meillä isännän kanssa iskenyt tekemisen puute. Aina ollaan kovasti johonkin lähdössä ja mihinkään ei sitten tule lähdettyä :/ Meistäkö tullu tylsiä?!

Olin tänä aamuna hieronnassa. Oli kyllä aivan taivaallinen. Ainoa nolo sitten, että menin ja pyörryin sitten sinnekin niin kuin aikoinaan kampaajalla :ashamed: Outo homma kun aamupäivällä mulle vaan se huono olo iskee niin sitten ei auta mikään. No mutta silti muuten nautin käsittelystä. Edelleen tosin yläselkä kipeä on, ettei se nyt kerralla siihen ainakaan tehonnut.

Kohta olisi taas viikko ohi..niin se vaan menee. Täytyis alkaa miettimään itsekin noita hyviä imetysliivejä jostakin.
Mut eipä mulla siis mitään ihmeellistä, kävin taas tylsistyttämässä teitä :D

 
pieniananas mä jouduin ottamaan tuota bricanylia nyt keväällä useampaankin otteeseen kun henkeä ahisti ja varmaan silloin oli yks osasyy siihen kohtaukseen kun soitettiin ambulanssiakin. Mutta mulla teki lisänä vielä se TOOSI matala hb ja kaikki muu. En oo aiempina vuosina huomannu että aiheuttas sydämentykytystä mutta ilmeisesti nyt raskaana olles vaikuttaa noin. En oo uskaltanu sen jälkeen sitä käyttää kun muutenki syke nousee ja rytmihäiriöitä.

Mä voisin mennä kans surffaileen netistä imetysliivejä mutta mun on niin hankalaa löytää sopivia liivejä itelleni. Viime keväisen laihtumisen takia vielä hankalempaa.. itku kurkussa jouduin lähtee liikkeestä ku liikkeestä kun ei vaan oo sopivia! Mulla sais olla tuo ympärys 60-65 ja kuppi varmaan B tai nykysestä en tiiä mutta eipä taho olla alle 70B jos niitäkään.

Auts! Nyt oikein tuntee että vauva pönkää tuolla alhaalla sektioarven kohilla. En oo aiemmin näin alhaalla koskaan tuntenut vauvan liikkeitä (edelliset ei oikein laskeutunut koko aikana) ja aika jännältä tuntuu.
 
Carriwellin liiveistä tietävät: onko niitä kaarituellisia? Mä haluan päiväkäyttöön sellaset. Mulla on kahet Anitan omat ennestään ja toisis on kaarituet. Uusia vaan pitäis nekin mutta ainakin Anitan jotku liivit näytti oleen 50e paikkeilla.
 
Kiinealle paljon onnea

Shihtzu Kiitos pesupähkinäinfosta.

Mammaliini83 Minäkin haavelin siitä että pääsisin asuntomessuille mutta taitaa jäädä haaveeks. Tai sitten otetaan aurinkotuolit mukaan ja levätään aina joka kohteen välissä :LOL:

Poni06 Kun me ostettiin astianpesukone vuosi sitten niin astiat oli koko ajan likaisia. Kun rupesin käyttämään sitä suolaa mitä siihen koneeseen pitää laittaa niin nyt on puhtaita astioita.

Imetysliiveistä ootte keskustelleet. En ole koskaan kuullut että pitäis olla kahdet liivit mukana (ei tarvitse edes käyttää liivejä jos ei haluaa) mutta tämän kerran otan kyllä silti mukaan niin että voi vaihtaa. Viimeks kun maito nousi niin ne oli läpimärät heti ja piti siellä yrittää pestää. Ainut asiaa mitä ne sairaalassa sanoi oli että mielummin ilman kaaritukea ne ensimmäiset päivät ettei paina mistään ja maito pääsee nousemaan. Imetysliivit olen ostanut alusvaatekaupasta vaikka maksaa vähän enemmän. Ne hm:sta ei ole tarpeeks tukevat ja yhdet mitä mä prismasta ostin ( muistaaksen Triumph oli jotenkin löysät) Muutenkin on kivaa kun on hienot alusvaatteet jossa vähän pitsiä kun rinnat ja alapää vuotaa sekä maha roikkuu ) Mutta niin kun aina, jokainen tekee niin kun haluaa.

Nyt juomaan kahvia mokkapalojen kanssa. Mies on leiponut. (toinen kerta sen jälkeen kun me tavattiin ja se oli 2002 :) )
 
Huomenta!

rouses: Mulla tuota valkkaria tulee ihan kaatamalla miltei päivittäin. Se on enimmäkseen sellaista "juoksevaa" ei niinkään limaista. Herkkujutut heti alkuun :D

Mulla on tosissaan palannut nuo uniongelmat takaisin. Hitto mikä yö on nytkin takana |O Suurinpiirtein neljään saakka saan nukuttua ihan ok, mutta siitä eteenpäin onkin pelkkää pyörimistä. Lisäksi maha on alhaalta ja alasivuilta niiiiiiiiiiiiin kipee, ettei oo tosikaan. Nyt tiedän, mistä jotkut on täällä puhuneet, kun tekee kipeetä kääntää yöllä kylkeä.

Muiden kirjoituksista saa aina itselleen ihme aasinsiltoja kaikkiin mielitekoihin :D Nytkin alkoi tekeen mieli mokkapaloja aamukahvin kanssa :p Pitääkin leipoa niitä pakkaseen vierasvaraksi - ja maistella itse samalla puoli pellillistä ;)

Aamumiettein, kaneliomena ja Elmeri 36+5
 
Huomenta! :wave:

tulipa tehtyä viime yönä reissu synnärille,kun koko illan oli maha tosi ihmeellisen kipeä ja kauheaa vihlomista, mikä ei meinannu loppua sitten millään :ashamed: synnärillä vähän aikaa olin käyrillä mutta eipä sillon tietenkään mitään supistuksia tullut, kätilö teki sisätutkimuksen ja kaikki ok..kanavaa 2cm jäljellä ja paikat edelleen kiinni..vauvan pääkään ei ole laskeutunu. Voi että tympäsi, ihan turhaan kärsiny kivuista kun ei kerta mitään ole tapahtunut. Olikohan kätilö sitten turhan kovakourainen kun vuosin vähän verta sen sisätutkimuksen jälkeen..Onko kenellekään muulle käynyt noin? :snotty:

Triinu ja pikkukaveri 34+5

ps. nyt rupesi tekemään mieli mokkapaloja, kiitos apobase cremen :LOL:
 
Huomenta,

Mie oon ainakin nyt nukkunu suht hyvin viime aikoina, oon todennu, et saan nyt levätä, ku kohta ei saa!! tosin paikat on kyllä jumissa aamulla ja yöllä vessakeiken aikaan, ja kylkien käännön aikaan, mut nuo välit nukun ihmeen hyvin!!

Ja unta näin yöllä .. vedin diapameja ku karkkia naamaan ja sitten vasta tajusin et ne on aika vahvoja lääkkeitä ja kaikenlisäx oon raskaana.. :eek: menin sit vessaan oksentaa ja tuli pelkkää valkosta vaahtoa ja hirveesti pyörrytti.. Ja oikeesti en oo vetäny ikinä mitään pillereitä , mut tiiä sit johtuko tuo uni siitä ku siirsin raudan oton yölle ja viime yönä otin ekan kerran:D . Ja sit näin sellasta unta et poltin tupakkaa, ja poltin vaan jämiä, ni se ei kuulemma haittaa, näin selitin äitille siin unessa.. onkohan miul jonkuasteinen kypsyminen tähän raskauteen tapahtumassa :LOL:

eipä muuta, just herättii, että taas on kyllä levätty kunnolla!!!!

pitäs yrittää vissii siivoilla kotona vähä ja sit ulkoilemaan.. eilen sato vettä koko päivän, ni ei hotsittanu lähtee mihinkään..

äiti lpr 36+5
 
Imetysliiveistä..Mä tilasin Bravadon liivit. On tosi kivat ja tukevat. Niissä sellaiset irto toppaukset ,että ei näy mitkään liivinsuojat läpi. Mulla ennestään Anitan, Triumphin ja Lindeksin liivit ,jotka kaikki tosi huonoja.
 
Sone
Huomenia!

Täällä on maha ainakin laskeutunut, niin alhaalla et napakin katto suoraan alaspäin!! Kävellä ei juurikaan viiti kun menee kuitenkin kuset housuun, joten pyöräily on tosi jees, ei paina rakkoa. Siis kyllä menee aika hiljaa, vielä 6 viikkoa! Pakko vissiin lähtee metsästää jostain tukivyötä lainaan mahan alle, tää on yksinkertaseti nin alhaalla et tuntuu tosi ärsyttävältä.

Just mietin et paljon on mennyt tarvikkeisiin rahaa, ja viimeks kaupassa meni 15 euroa (tutti, ja pullo plus jotain muuta), pinnasänkyyn maali tais maksaa jotain 7 euroa ja pari bodya kirppikseltä, joten reilu 20 euroa on mennyt tähän mennessä :D Haluuko joku vetää vetää viel pohjat tuohon ;) Ainoo mitä taitaa puuttuu on vaippoja paketti. Tulee niitä ylläri hankintoja vielä varmaan.

Täytys alkaa siivota, ja sit olis viel pinnasänkyyn yks kerros maalia laitettava. Eipä tuota suositella, mut minul on suojaimet ja maalaus tapahtuu ulkosalla joten ilma vaihtuu hyvin. Iltapäiväl uimaan ipanan kanssa ja pyöräilee. Supparit on rauhottunut täällä, eilen tuli vaan muutama, tänän ei viel yhtään. Ihan hyvä.

34+
 
Sitä piti viel kysyy : Nännit on kipeet/tosi hellät.. iho on ihan ehjä, ne vaan on tosi hellänä, menee tosi herkästi niiku "töröllee" :D , ja sit kihelmöi tuolla sisällä..

onko muilla?? ja onx tää vaan nyt valmistumista niitten osalta?? mut tuntuu jo nyt pahalta, ku ovat noin herkät, ni miten sitte ku vauva alkaa imee :kieh: .. pitäskö niitä alkaa nyt jo rasvailee tai jotain???
 
neitiperho
Äiti Ipr mä oon käyttäny lähes koko odotuksen ajan vauvaöljyä arempiin kohtiin. Myös rasvaillu nännit sillä. Nyt taas alkaneet nimittäin aristamaan, mutta on ainakin iho pysynyt hyvänä.

Ei ole vieläkään kuulunut mitään AE sitten eilisen jälkeen. Lieneekö jääneen sitten sille tielleen, eli saataisiin kohta ehkä vauva kuulumisia?!

Piti äsken lähteä lenkille koirien ja miehen kanssa, mutta eivät huolineet mukaan :x No joo, mies tietty haluaa saada kunnon hien pintaan lenkillä ja jos oon mukana niin eipä se taida oikein auttaa. Itse kun ei tarvi kuin pari ylämäkeä kävellä ja hetki tuolla metässä niin se riittää hien valuttamiseen. Jospa itse menisin hetkeksi polkemaan kuntopyörällä. Miehellä hirvee laihdutus vimma päällä. Ihan hyvä vaan, jospa sen sitten saisi ensi kuussa muhunkin siirrettyä.


 
Moi pitkästä aikaa!

Nettipimento päättyi sitten. Ollaan siis saatu muutettua. Suihkukaappi asennettiin eilen ja ensi viikolla ohjelmassa uusi oljysäiliö... Mutta on tää ihanaa! Taisin innostua vähän liikaakin noista "maalaistalon" kotihommista kun yhtäkkiä iski aivan kauhea väsymys joka on nyt kestänyt pari päivää. Neuvolassa olin torstaina ja sain kyllä rautakuurinkin kun oli hb hiukan matala, mutta ei se nyt kummiskaan niin matala... Verenpaineetkin oli kyllä korkealla. Muuten kaikki ok. Pitää varmaan vaan ottaa nyt rauhallisemmin.

Onko täällä muita joilla kissoja? Talokauppojen mukana tuli myös yhteensä 4 kissaa, joista 2 on meillä nyt vaan hoidossa tän kuun loppuun. Meille jää nyt 3,5kk pikkuneiti ja touko-kesäkuun vaihteessa syntynyt kollivauva. Hoidossa on toinen kollivauva ja näiden pikkuisten emo.

Maha sen kun kasvaa. Öisin on aika kovia lantiokipuja, onko muilla?

Ja lämpimät onnittelut muuten vauvaantuneille :flower:

terv. Jennika1983


 
Pieniananas: En halua pelotella, mut mulla ku oli kohtu sormelle auki, ni siitä varmaan 3 tunnin päästä oli jo poika maailmassa.. :whistle: No ei vaan, jokaisella se menee niin erilailla ja sulla on kuitenki viikkoja suht vähän vasta, mut huvittavaa että toisilla tosiaan saattaa olla kohtu "auki" vaikka kuukauden päivät ja toisilla aukeaa vasta siinä synnytyksen käynnistyessä. Mut älä tosiaan säikähdä tuota mun kommenttia... :D

Juuh, anoppi ja miehen 2 pikkusiskoa oli täällä viime yön, oli kyllä ihan mukava vierailu! Ulkona näyttää olevan lämmintä 23 C varjossa ja minä laiska istun vaan sisällä.. B) Tänä kesänä ei oo kyllä ollu liikaa helteitä, mut eipä niitä toisaalta tän mahan kans oo osannu kaivatakkaa!!! Ihan hyvä niin...

Nyt vois mennä laittamaan taas vauvan vaatetta pesukoneeseen, ne vois kuivaa ulkona hyvin ku on kerta lämmintä!! :wave:

Annilia & Nuppu 35+5 (taisin eilen laittaa päivät väärin... :ashamed: )
 
Eilisillasta lähtien kiristänyt ja jomottanut mahaa ja ristiselkää. Ei satu, mutta ei tunnu kyllä kivallekaan. Vähän kuin menkkakivut, mutta vähän voimakkaampina. Semmoinen epämukava, levoton olo koko ajan. :/ Kaipa siellä kypsytellään paikkoja..? No ei ainakaan turhaan ois kiva tämmöinen olo... :whistle:

Jotenkin ahdistaa ku talo mullinmallin ja pitäis siivota ja tiskata ja pyykätä ja ja ja...mutta en saa ittestäni irti. Väsyttää ja kolottaa ja valivalivali :ashamed:

Noh, jospa laittaisin miehen asialle... :D Vaikkakin tiedän, että miehen "siivoaminen" on vähän sitä sun tätä (hutasten tehty) ja joudun sitten jälkeenpäin itse hoitamaan homman kunnolla... :headwall:

Melluli & Miksu 35+3
 
Sunnuntaita!

Hieman poutaisempi päivä tänään ollut vaihteeksi. Mukavaa oli aamupäivästä käydä vähän ulkoilemassakin, vaikkakin hyttyset yms ötökät aikamoisena riesana.. :kieh:
Nyt on tyttö unillaan ja mies lähti firmalla piipahtamaan, joten mulla hetki omaa aikaa.

PIENIANANAS: mulla esikoisen raskausaikana viimeisessä lääkärintarkastuksessa (rv36) paikat noin 3cm auki ja lääkäri toivotteli jo tervetulleeksi synnyttämään päivänä minä hyvänsä. Loppujen lopuksi neiti syntyi 40+3, joten ei kerro mitään välttämättä paikkojen aukeaminen vielä. Mulla supisteli myös paljon esikoisen aikaan, muttei mitään verrattuna tähän tokaan raskauteen!

IMETYSLIIVEISTÄ vielä munkin piti sen verran kirjoittaa että tosiaan niihin kannattaa sijoittaa hiukkasen enemmän jos vain kuinkin mhadollista koska rinnat muuttuu aikalailla imetyksen myötä. Mä en ainakaan voinut kuvitellakaan imetysaikana esim nukkuvani ilman liivejä. Ensinnäkin rinnat alkuun vuosi aivan koko ajan ja toisekseen maito pakkaantui ikävästi rintoihin jolloin rinnat ilkeen tuntuiset etenkin ilman tukevia liivejä. Myös nuo kaarituelliset liivit sai mulla aikaan kipeitä kohtia rinnoissa, koska kaikenlainen paine ja puristus teki maitoa täynnä oleviin rintoihin järkyttävän kipeitä kohtia. Sairaalaan suosittelen minäkin mukaan otettavaksi kaarituettomat imetysliivit, etteivät vaan ainakaan missään nimessä purista/paina.
Oonkin harkinnut sellaista imetystoppia (alusvaateosastolta) hankittavaksi tälle kerralle ekoille päiville sairaalaan ja kotiin, koska rinnat mulla oli ainakin viimeksi ekoina päivinä maidon nousun jälkeen niin uskomattoman kipeät.

Olikohan mulla vielä jotain.. No yllätys yllätys nyt en ainakaan muista enää mitään mitä piti kommentoida. Paras varmaan taas painua itsekin pienille nokosille tytön kanssa että jaksaa taas illan touhuta.
Sunnuntain jatkoja!


:heart: haaveilija ja poju 34+6
 
Luen Anna Wahlgrenin Lapsikirjaa. Ihana kirja! =) Suosittelen lämpimästi!!! Siinä käsitellään kaikki mahdollinen raskaudesta synnytykseen ja lapsen kasvatukseen ja niin päin pois. Kirjoittaja itse on yhdeksän lapsen äiti, joten varmasti kokemusta ja tietoa on :LOL: Tietysti joitain kohtia kirjassa on, joista en oo ihan samaa mieltä Annan kanssa, mutta eipä kai se ole tarkoituskaan.

Oletteko muut tutustuneet Lamaze-menetelmään? Sen oppineena ja sisäistäneenä voi lievittää ellei jopa poistaa synnytyskivut ilman lääkkeitä ja puudutteita (eli siis vauvallekin turvallisempi ja parempi). Sen avulla voi synnytyksestä selvitä myös ilman repeämiä ja kipeitä ompeleita ja muita jälkikipuja. Lamaze menetelmä perustuu lähinnä rentoutumis- ja hengitystekniikoihin.

Itse olen opiskellut tuota menetelmää jo jonkin aikaa. Se tuntuu hyvältä.
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia Lamaze-synnytysmenetelmästä?
 
heip :wave:

jennika onnea uuteen kotiin! täältä löytyy yhden kissan talous :) katti on jo 11 vuotta ja nyt sairas/kesä/äippälomani aikana vissiin kasvanu mun reiteen kiinni, koko ajan puolen metrin säteellä meikäläisestä :D

(.) iski kunnon ahistus aamupäivällä, kun joka paikkaa kolotti ja kaikki maistu pahalta ja yhyy :( mies teki mulle jäähilejuomaa, sit juteltiin niitä näitä vauvasta ja sellasesta ja lopulta onnistuin nukahtamaan. nyte on ruokaakin syöty, niin taas maistuu meno :) yritän myöhemmin viel käydä kävelyllä, mutta jatkuva pissahätä on todellakin jatkuvaa tänään, joten kattoo ny...

irtis ja 35+4
 

Yhteistyössä