~~Elorakkaat Toukokuussa~~

Onko tää palsta hiljentynyt, vai luulenko vain? :D

Mulla on vasemman jalan nivunen kipeä, pitää aina nostaa käsillä koko jalka jos haluaa sen johki tiettyyn asentoon! :D Olin eilenkin kävelyllä, ja tämän siitä sit saa. Joka tapauksessa lähdin vielä pyörällä tänään kaupungille, ja löysin jopa itselleni juhlamekon kun parin viikon päästä on valmistujaisia ym. minne mennään. Ja mekko ei oo edes mikään äitiysmekko! ;)
Vauvalle tarttui mukaan body + housut ( 62cm, en jostain syystä halua hirveästi ostaa pienempää ). Oonko ainut vai onko muitakin jotka ei meinaa löytää vauvalle mitään vaatteita? Tuntuu että mikään ei miellytä eikä tunnu olevan mitään kivoja väri vaihtoehtojakaan!! : /

Kirppiina - Edellisessä pinossa ( elokuiset huhtikuussa ) oli juttua noista Firkonin F7 mallista, meillä oli ne esikoisella käytössä parisen vuotta sitten. Omasta mielestäni ne oli ihan OK:t, mutta en lähtis ehkä uudeestaan niitä enään ostamaan..

Hyppy & kesäpipo vauvalle - tai pipot ylipäätään.. Mä en oo löytänyt vielä yhtään pipoa meidän tulevalle vauvalle, kaikki tuntuu olevan liian isoja tai paksuja tai ohkasia jne.. Kertokaa mistä vois löytää hyviä pipoja!

Megalintunen - Mulla ei ollut esikoisen aikana yhtäkään imetyspaitaa, enkä varmasti osta nytkään, ei oo yhtää mun tyylisiä ja normaaleillakin on pärjätty! :)

Nyt nauttimaan auringosta! :cool:

Majj & 26+2
 
Moi vaan pitkästä aikaa!
Olen ollut työmatkoilla, enkä ole sen jälkeen jaksanut koneella istuskella. Ensi viikolla on loma, joten palstapimento jatkunee vielä ainakin vajaan kaksi viikkoa.
Kävin uudessa ultrassa ja saimme poikalupauksen eli mun tyttöoloni voi nakata kuikkaan. :D Painoarvio oli 970 g kun viikkoja tasan 26+0. Hankintoja emme ole vielä lainkaan miettineet, mutta ehkä sitä nyt sitten pikkuhiljaa, kun sukupuolikin on jo tiedossa ja poika painaa jo yli kilon tällä viikolla...

Nyt on jo 27+1 ja huomenna lennän ensin Helsinkiin ja sieltä sitten aurinkolomalle lauantaina. :) Supparit vaivaa päivisin ja öisin, mutta en aio ottaa niistä stressiä, koska pari viikkoa sitten lääkärineuvolassa ei todettu supistelujen aiheuttaneen mitään muutoksia ja kohdunsuu oli kiinni. Tukivyön sain käyttööni, jotta jaksan kävellä.

Aurinkoisia päiviä kaikille! Palataan kun täälläkin on jo hiirenkorvat!

-Mandalay ja Onni (oikea nimikin on jo keksitty) rv 27+1
 
Kiitos tervetulotoivotuksista tänne mukaan.

Olin maanantaina ainoassa neuvolalääkärissäni, ja kaikki oli ok. Olin kyllä itse huolissani älyttömistä vatsakivuista, joita ei ollut esikoisen kanssa. Ne ovat kai supisteluita, mutta myös jotakin muuta, repivämpää. Lääkäri ei keksinyt muuta kuin, että se on vauvan pää, joka ultrassa oli vasten vanhaa sektiohaavaa. Mutta kun se kipu on ollut joka puolella vatsaa... No, nyt se on helpottanut. Vaikka eilen oli ihan kummallista kipua sen jälkeen, kun vauva oli potkinut. Siis ihan kuin olisi tullut haava tuonne jonnekin, joka oli kosketusarka pitkään. Kuulinkin äsken, että jos vatsa kasvaa äkisti (näin mulla kävi), voivat vatsanpeitteet repeillä ja se sattuu. Kuulostaa kai hurjemmalta kuin onkaan, eikä sille tehtäne mitään. Hemoglobiini oli sadassa ja rautaa pitää nyt ottaa lähinnä kaksin käsin - olin jo kyllä ottanutkin. Ja voih, paino, sitä on tullut se 10 kg. Onneksi täällä oli kohtalotovereita. Yritän nyt kyllä vähän skarpata, ja kuten joku kirjoittikin, syytän mäkin pääsiäistä, vappua ja äitienpäivää:) Mutta myös sitä, etten tuon vatsakivun takia ole kunnolla liikkunut pariin viikkoon.

Meillä on niin iso ikäero esikoisen ja uuden välillä (yli 7 v), että kaikki tavara pitää haalia uudestaan kasaan. Tähän mennessä on vasta keskitytty kulkupeleihin eli vaunu- ja matkaratasosastoon. Onhan tässä koko kesä (toivottavasti) edessä.

Voin suositella Kimperin pipoja. Ne ovat ohuehkoja ja napakoita ja minusta kivannäköisiä. Itsekin kaahasin eilen lastenvaateliikkeet läpi, mutta tulin takaisin tyhjin käsin. Mikään ei ihan napannut, ja kun siitä sukupuolesta ei ole täyttä varmuutta niin...

Hyvää vointia kaikille!

t. Rabarber ja Pikku A (26+5)
 
Onpas tekstiä taas tullu parissa päivässä :)

Mulla oli pääsykokeet eilen ja kyllä oli vaikeaa istua paikallaan pari tuntia... Hiki siinä tuli ja koko ajan jouduin vaihtamaan asentoa. Sain onneks pitää tyynyn selän takana :) Valvoja vilkas mun mahaa ja anto luvan. Siellä kun ei saa olla mitään ylimääräistä mukana, ei edes nenäliinoja saanu olla.

Jahas, nythän tuo esikko jo heräskin. No, pääsimpä edes merkkailemaan :)

hemari ja helmiäinen 28+6 ( Apua huomenna alkaa 30. viikko!! )
 
Mä suosittelen Ruskovillan silkkimyssyä. Me ostettiin kuopukselle, joka myöskin syntyi elokuussa ja tykkäsin kovasti. Se on napakka, hengittävä ja söpö. Hintaa sillä tosin on aikasta paljon (olikohan 25 e), mutta meillä ainakin tulee maksamaan itsensä takasin, kun saadaan käyttöön tälle kolmosellekin.

Sit seuraamaan peliä. :popcorn:

Pujaja ja Nuppu 25+5
 
Heippa!

Äitipolilla käyty, vauvan kokoarviossa kun noita sokereita mittailen. Hyvin keskikäyrillä kasvaa, tällä hetkellä painoa oli 1415g, syntymäpainoarvio n 3800g. Nyt on rv 28+2 ja vastas n viikkoja 28-29. Alussahan mulla oli sen nt ultran mukaan 4 päivää isompi vauveli ja nytkin enempi sen mukaan menis eli luultavasti syntys jo heinäkuun lopulla, toivottavasti. Seuraava käynti 9.6 ja sit vielä heinäkuun puolenvälin paikkeilla.
Ottivat myös verenpaineen 131/81 ja pissanäytteen, jossa ketoaineet :confused: ++, mut olin viimeks syöny aamupalan 8 jälkeen ja se näyte otettiin n 12.20 eli liian pitkä väli syömisille.
Muuten sokerit hyvällä mallilla ja ainakaan vielä ei ole tarvetta insuliineille, ruokavaliolla mennään. ( tosin mä en ole edes kovin tarkasti niitä ruokia katsonut mitä olen syönyt :ashamed:, ehkä pitäis hieman katsoa )

Täällä myös liitoskivut alkavat löytää tiensä meille, jos on kävellyt hieman enempi tai seisonut tai istunut liian pitkään, niin iltaisin sattuu alas luihin ja niitä ikävästi särkee.
Ja yöllä jos nukkuu liian pitkään kyljellä niin särkee lonkkia, sit pitää tietenkin vaihtaa asentoa. Mahan sivuille saattaa myös kylkeä kääntäessä sattua, jos kääntyy liian nopeasti, kun maha ei ehdi mukaan.

Imetyspaidat mä tykkään tosi paljon kun niitä ei tarvi vetää ylös, saa rinnan ulos pienenstä aukosta. Ei tarvi olla maha paljaana eikä tissi. Mulla entisiä paitoja varmaan n 8 kpl tallessa, myös imetysliivit on aika hyvässä kunnossa kaikki.

Vauvan tavarat Meille ei oikeastaan tarvi ostaa mitään, kaikki on tallessa edellisiltä mm
- amme
- sitteri
- vaunut ja matkarattaat, sadesuoja ja hyttysverkko
- turvakaukalo *2
- imetystyyny
- pussilakanoita ja lakanoita
- harsoja
- hoitopöytä
- pinnasänky
- itkuhälytin
- kantoliina ja kantopussi
- roskis vaipoille
- jumppamatto
- soittorasia
- mobile

ostettavaa on:
- vaippoja 1 pkt 2-4kg ja 1 pkt 3-6kg
- tyttöjen vaatteita ( tyttölupaus oli edelleen, niinku rakenneultrassakin =) ) n. 50cm bodyja ja housuja varmaan jotain 3-4kpl, sit muutamat 56 cm ja sit 62 cm
- tuti
- pari pullotutia ( ihan varalle )
- 1-2 vauvan maitoa ( varalle ja voi olla , että joutuu antamaan alussa hieman lisämaitoa jos vauvalla verensokerit heittävät. Varsinkin jos on liian alhaalla niin ei jaksa imeä )
- keittosuolatippoja ja ehkä 1 pkt suppoja
- liivinsuojia
- siteitä ( isoja )
- kosteuspyyhkeitä, vauvan pyllyn puhdistamiseen, saa enimmät kakat pois
- paksupäisiä vauvojen korvapuikkoja
 
:wave: Täällä edelleen!!! Mulla ollut jotenkin niin väsy ja niin kiirekkin etten ole saanut aikaiseksi piiiitkään aikaan kommentoida juttujanne! Olen kyllä lukenut teijän juttuja lähes päivittäin!!!!

Hirmusesti olette jo kaikkea hommanneet! Itse en ole vielä oikeestaan uusinta tulokasta varten hankkinut mitään, mutta toki kaikenlaita on esikoiselta vielä tallessa!!!! Nyt olen arponut otanko äitiyspakkausta vai en....! Kiirettä en pidä hankinnoilla, kaupat on auki vielä kun vauva syntyy, joten esim. nenätippoja, rintakumeja, tops-puikkoja ym. on mun mielestä ihan turhaa varalta etukäteen hamstrata, koska ne voipi hakea tarpeen tullen sitten kun vauva on jo syntynyt.

Hoitopöytää ei meille myöskään tule. Hoidin esikoisen sylissä ja niin todennäköisesti tämänkin pienokaisen. Minullle on ammatin puolesta hehkutettu sylihoidon merkitystä jne. niin jotenkin se tuntuu luonnolliselta. :) Mieskin oppi sylissä pukemiset jne. tosi nopsaan ja jotenkin tuntui että sitäkautta sai hyvin varmuutta vauvan käsittelyyn heti alussa! Tarvittaessa meillä on sitten käytössä pehmuste pyykkikoneenpäälle pöytätasolle.

Mulla oli tänään maksa-arvojen vuoksi kontrolli oys:n äippäpolilla. Arvot ihan ok vielä. Aavistus nousussa mutta hyvät kuitenkin. Paineet 122/64, pissa puhdas, painoa tullut myös tänne nyt yhtäkkiä 3kg 4vkossa :O En tiiä enteileekö maksa-arvojen nousua niinkuin tytön raskausaikanakin. Lääkäri oli aivan ihana. Ultrasi pientä ja pyynnöstä kurkkasi jalkoväliinkin kun se rakenneultrassa jäi näkemättä. Kovasti tyttöä meille lupasi, ainakaan mitään ulokkeita ei saatu näkyviin!!!! :heart: Joten mun poikaolon voi heittää romukopaan ja päivittää tyttölupauksen. Mies oli ehkä hieman harmistuneen oloinen kun hieman poikaa toivoi, mutta eiköhän se siitä toivu ;) Pääasia hänelle on että lapsi olisi terve!!! Ultrassa koko vastasi melkeen kaikin osin 28 vkoa mikä nyt siis menossa ja muutenkin kaikki hyvin :heart: Sisätutkimuksessa pitkä ja kiinteä kanava.

Mutta nyt kyselyä? Kaivelkaapa mammat kainaloitanne? Löytyykö keltään pahkuroita kainaloista? Itse olen huolestunut pahkurasta vasemmassa kainalossa : / Lääkäri oli sitä mieltä että voi liittyä rinnan muutoksiin mutta jos ei parissa viikossa häviä niin pitäisi ultrata! Mulla on kyllä noita pahkuroita ollut ennenkin jo nuorempana, ja niitä on tutkittukkin. Mutta nyt kun suvusa ollut muutam rintasyöpätapaus niin alkoi huoletttaa että jos tuo ei olekkaan hyvälaatuista enää.... :eek:

Nyt Housen pariin! Aurinkoisia kelejä kaikille jotka niistä jo ehditte nauttimaan!!!! Mulla lomaan enää kaksi viikkoa ja yksi päivä :heart:

Viola ja "Vilhelmiina" 28+0
 
Kiva kuulla Violasta ja Bumpistakin! :wave:

Ihan pikana vaan.. Mä suosin kans imetyspaitoja. Just siksi, ettei tarvi sitä ah niin ihanaa maharöllykkää esitellä kaikille vauvaa ihastelemaan tuleville vieraille.. ;)
Tosin kesällä imetys onnistuu esim. narutopin kanssa, kun vaan laskee paitaa.

Tuli sitten ostettua jo vaippojakin vauvalle. Citymarketissa on sunnuntaihin asti Pampersit 3pkt/25e. En uskaltanut enää esikoiselle ostaa vitoskokoa kolmea pakettia, kun hän on jo vaippailussa (toivottavasti) loppusuoralla, joten otin vaan yhden vitosia ja kaksi pakettia kakkoskokoa (3-6kiloiselle). Pitää ykkösiäkin ostaa paketti, mut ne ei kuulunu tuohon tarjoukseen eikä niitä kannattaisi ostaakaan kun ovat paljon halvempia kuin isot koot.

Raitis
 
Viimeksi muokattu:
Mulla diagnosoitiin raskausdiabetes.. mun arvot tais olla 4,9 (vähän yli 5 raja) 1h 10,4 (10 raja) 2h 8,8(8,7 raja). Kahdessa arvossa ylitys joten sain mittarin kotiin ja lähete lähti ä-polille.. nyt oon kuitenkin mitannut kotona ja mietiskelin vaan, että onko normaalia et mun aamuarvo on ollut kaikkina aamuina reilusti alle 4 (3,4-3,8).. aamiaisen jälkeen sit on pompannut tunti syönnistä vähän yli kuuteen.. 6,2-6,4. :eek: En tiedä näistä juurikaan ja sen takia ajattelin kysyä täältä ennenkuin sieltä ä-polilta soitellaan mullepäin.. ja yhtään ylityksiä en oo tol mittaril saanut.. tavallisen ruoan kans arvot ollu jotain 4,4-4,8 ennen ruokaa ja ruoan jälkeen joku viis tai vähän yli.. Kaikki sokerit mä nyt jätin kuitenkin pois vaikken niitä oo kauheesti syönytkään..
Harmittaa vaan tosi paljon mutta kuhan pienellä kaikki kunnossa niin se on mulle tärkein asia..

Elokuunvaavi 27+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Perjantai ja 13. Oon vähän taikauskonen joten vähän hirvittää tämmönen pvä määrä! :ashamed: :D

Elokuunvaavi En olis huolissaan tuosta aamun paastoarvosta, jos se on yli 3.. jos menis alle 3 nii sit vähä huolettas ja ottasin yöks jotain syömistä sängyn viereen. Mut ihan normaali lukemat on tuo 3.4-3.8.. :)

Nii mie tulin vaan poksuilemaan! Rv 27+0 !
 
Moi kaikille!

Pitkästä aikaa taas kirjottelen nopeesti, lukemassa kyllä säännöllisesti käyn! :)

Elokuunvaaville noista sokereista! Mä jäin viime viikolla myös rasituksessa kiinni, mulla oli tunnin arvo 10. Olin ihan kauhuissani, että tästäkö tää pistäminen ja kyttääminen nyt alkoi ja ruokavalion muutos! (syön kyllä aika terveellisesti, painoa mulle on tullu vasta noin 3,5kg, nyt painan 61kg, mulla tän diabeteksen laukas varmaankin PCO). Mun piti nyt viikon mitata arvot aamun paasto ja 1h joka ruoan jälkeen. Mulla aamuarvo tosissaan on ollu myös usein alle 4 ja suurin tunnin jälkeinen arvo on ollut 6.8! Ja oon siis syöny samalla tavalla kuin ennenkin. Mä sain sellasen neuvon terkalta, että pitää syödä "tavallisesti" että sitten näkee, mikä ruoka ym. tekee niitä ylityksiä, että sitten osaa välttää. Mutta mulla ei oo kyllä tehnyt mikään! Suurimmat arvot oon saanu tavallisen ruokailun jälkeen. Esim. täytekakkupala, iso pala kinkkupiirakkaa ja muutama pipari ei saanu mitään aikaseks (oisko 1h arvo ollu jotain 5.4?)! Mut näähän on tietysti ihan yksilöllisiä. miten kukakin reagoi, kannattaa vaan "kokeilla" ainakin joskus, nostaako sulla joku tietty herkuttelu tai perunamuussi ym. arvoja.. Tiedän kyllä sitten myös tapauksia, jotka ei millään meinaa saada arvoja kuriin, vaikka mitä söis esim. aamupalalla.. Eihän siinä sitte muuta ole, kun insuliinia pistetään, ettei vauva pääse kasvamaan ihan jättimittoihin! Tsemppiä mittailuihin! :)

Minä en oo vieläkään uskaltannu ostaa vauvalla vielä mitään... Ehtiihän sitä sitten kesällä. Pitäis esikoisen päivähoitopaikkakin lopettaa, mutta jotenkin pelottaa se irtisanoa, tuntuu, että sitten varmasti ei voi mikään mennä hyvin.. :ashamed:

Imetyspaitoja mulla on muutama.. :)

Lyhyesti kuulumisia, sain just opiskelut päätettyä ja olis vielä reilu kaks viikkoa töitä ennenku alkaa kesäloma ja siitä sitten äitiysloma! Fiilis on nyt niin hyvä!
Oon saanu hempan kuriin ja sf-mittakin oli kasvanu onneks, mutta omalla käyrällään aika alhaalla. Viimeeks oli nyt 23 cm rv 26+6. Pieni myllää masussa joka päivä, mutta aika vaisusti edelleen, kai se sitten johtuu tosta edessä olevasta istukasta??

Nyt takaisin töiden pariin! :)

Tiitu ja Leijonanpentu 28+1
 
Elokuunvaavi: Tervetuloa joukkoon makeaan.. :|
Onneksi oot jo noin pitkällä, pärjäät toivottavsti ruokavaliolla loppuun asti. Mulla ainut ylitys oli tuo tunnin arvo joka oli 10,2. Rasitus tehtiin rv 12 tai jotain sellaista. Mut nyt ne sokerit on sit oikeesti lähteny nousuun.. Ja insuliinit tulee varmaan viikon päästä kun on äitipolikäynti.

Noi aamuarvot on oikein hyviä. Mullakin oli pitkään kolmosella alkavia aamuarvoja ja sit kun söi aamupalaksi 2 palaa ruisleipää ja 2dl maitoa, niin menikin jo yli sallitun eli sinne 8 pintaan.. Toivottavasti sulla sujuu paremmin. Ajattele positiivisesti: Ylimääräisiä ultria tarjolla! ;)

Ootteko muuten esikoisen odottajat huomannu liittyä Libero-kerhoon?
Sieltähän saa sellaisen Lindexistä haettavan lahjalaatikon sitten kun lapsi on 6kk. :)

Raitis ja Salarakas 27+4
 
Heipä Hei ja Terveiset 4D ultrasta :heart:



Siinäpä meidän pieni 1300g painoinen prinssi köllöttelee tyytyväisenä käsi toisen silmän edessä :heart:

4D oli jälleen mahtava kokemus...saatiin ihailla vauvaa reilut 1,5 tuntia ja todella yksityiskohtaisesti kaikki tutkittiin ja kaikki vauvalla hyvin :heart: Noin parisenkymmentä kuvaa saatiin mukaan sekä DVD :D Hintaa jäi suorakorvauksen jälkeen hiukan yli 200e tutkimukselle, mutta oli kyllä joka sentin arvoinen juttu =)

Ensi viikolla ois sitten neuvola. Sokerit oon saanut pysymään reilustikkin rajojen alapuolella...ainoo mikä silloin tällöin heittelee on paasto :ashamed: mut siihen ei olla ainakaan vielä puututtu eli ruokavaliolla ja pari kertaa viikossa mittauksella saan jatkaa :) Painoa ei ainakaan koti vaa´an mukaan oo vieläkään tullut alusta asti kuin kolmisen kiloa eli mielestäni aika hyvin...tosin tää tiukka ruokavalio on varmaan osasyynä siihen että paino pysyykin hallinnassa :)

Jos sitten kommentois vaik ainakin muutamien teidän juttuja jälleen :D

Imetyspaidoista on juteltu ja joo mä myös luokittelen ne IN sarjaan eli tykkään kovasti :D Oon tosiaan pitkän kaavan imettäjä ja Raitiksen tapaan oon sama mieltä etten halua enää ihan niin piukkaa masukkia kaikille näytellä ;)

Vauvan tavaroista...meillä on kans jo seuraavat hankittuna:

- Brion pinnasänky.
- Ikean ruskea hoitopöytä / lipasto.
- Btitaxin B-Dualit Travel Systeminä.
- Brion lilat Happy yhdistelmät.
- Emmaljungan Cerox kaksostenrattaat.
- Amme.
- Imetystyyny.
- Rintakumit.
- Liivin kestosuojat.
- Aventin pullot ja tutit.
- Vaipat ja harsot.
- BabyBjörn Balance sitteri.
- Trip Trap syöttötuoli.
- Vaatteet...mielestäni kaikki tarpeellinen koossa 50, 56 sekä 62cm.
- Äitiyspakkaus ( kunhan se ensin tulee)
- Rasvat ja voiteet.
- Apteekki tuotteet.
- Manduca kantoreppu.
- Leluja, puuhamatto sekä mobile.
- Liinavaatteet.
- Itkuhälytin jne.

Eli mielestäni vauva on tervetullut sitten kun aika koittaa...kaikki tarpeellinen pitäisi odottaa uutta tulokasta :heart: ja mitä puuttuu niin hankitaan sitten matkan varrella :)

Myssyistä on myös puhetta ollut ja suosittelen Pujajan tapaan Ruskovillan silkkimyssyä :) Mulla on luonnonvalkoinen ja kovasti tekis mieli hankkia myös vaaleansinisenä tuo myssy :)

Mandalay Onnittelut poikalupauksesta :heart:

Tervetuloa muuten kaikille uusille :flower:

majj mä mietin tossa juurikin ihan samaa et oon kans pyörinyt vaik missä kaupassa ja tuntuu kans etten löydä vauvalle mitään kivaa...en uutena enkä käytettynä :| Missähän mättää??? Sitä on vaan tullut sit ostettua kaikkee tarpeellista vaikkei mikään oikein kutkuta maku hermoja, enkä oo kans löytänyt vielä mitään mistä tulis todellinen VAU MITEN IHANA fiilis ;)

Jospa tässä nyt jotain hetkeksi ja palailen taas paremmalla ajalla jutustelemaan lisää :LOL:

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille :heart:

 
Ihana kuva Pilvilinnalla!! :heart:

Tuli tuosta sun listasta vielä mieleen, että unohtui eilen kommentoida.. Ammeen jalat!! Aivan ehdoton oli meillä esikoisen aikaan. Onneksi ne on vielä tallessa. Siinä ei kyllä erkkikään ole kontallaan kylppärinlattialla ammeen vieressä...
 
Hmm... Mulla hankinnat on ihan alkutekijöissään... Vaatteita olen vähän shoppaillut kirppikseltä, mutta kaikki muu puuttuu. Ikäeroa ykköseen tulee reilu 5,5 vuotta, eli kaiken saa ostaa nyt uudestaan. Seuraavat ovat hankintalistalla ykkösenä (kaikkea muuta ehtii ostaa myöhemminkin):

- pinnasänky
- hoitopöytä jossa amme alla (kuivausrummun takia ei onnistu pehmuste pesukoneen päälle, haluan että vaipat vaihdetaan kylppärissä - varsinkin nyt kun on taas poika tulossa ja kaaripissat siis tiedossa...)
- turvakaukalo
- rattaat, Teutonia tai Gesslein, pitäis käydä sovittamassa autoon ensin että sopiiko myös Teutonia Mistralit kyytiin
- imetystyyny
- liivinsuojia
- pieniä pyyhkeitä peppupyyhkeiksi
- hmm... jos ottaisi riskin ja yrittäisi ilman tuttipulloja kun ykköselläkään ei tarvittu...
- pieniä vaippoja

Sammeli & Sintti 25+0 POKS!
Perässä tullaan, hurjaa että elokuun alun odottajat ovat kohta jo yli kolmenkympin!
 
Hei vaan taas naiset!

Ihania kuvia ja tervetuloa uusille :wave:

:attn:Neuvoa kyselen, onko kellään sellaista selkäsärkyä, että se tuntuu yläselässä, tarkalleen selkärangan ja vasemman lapaluun välissä? Se on sellainen pistävä ja tosi ikävä kipu. Nyt kohta pari kk kestänyt niin että alkaa iltapäivällä ja kestää koko illan, vaikea nukahtaa kun ei asentoa löydy säryn takia, panadoli auttaa max 15 min ja hieromiset ja venyttelyt ei mitään tulosta :'(
Noh nyt se kipu alkaa jo heti aamusta, tosi inhottavaa ja rasittavaa. Onkohan se raskauteen liittyvää vai jotain muuta..
Onko kellään neuvoja/apuja/kokemusta tollaseen vaivaan?

:attn: Sitten seuraava kysymys, miltä ne supistukset sitten tuntuu? Esikoinen tulossa niin en tiedä, on ollut vaikka minkä näköistä kipua, niin sillä tätäkin kyselen. Kävin tässä yksi päivä lenkillä n. 3km hissun kissun kävellen, pystyin vielä joitakin viikkoja sitten käymään saman lenkin joka aamu, mutta sitten tuli stoppi vatsakipujen takia, noh ajattelin tylsyyden puitteissa lähteä yrittämään samaa lenkkiä, ja viimeset 300 m oli ihan kamalaa, vatsaa koski oikealle kylkeen tosi kovaa ja sieltä se kipu ikään kuin liukui alas häpyluun päälle, koko sen ajan kun liikuin sattui, ja sattui oikesti kovaa,tuntui että pakko päästä selälleen tai kyljelleen tai mitä vaan kunhan ei vaan tarvitsisi kävelyä jatkaa, kotiin kun pääsin nostin jalat ylös ja selälleen, kipu hävisi noin sadas osa sekunnissa eikä ole tullut takas.
Oliko se supistamista?

Laitan teille vielä kuvan meidän tyllerön yksiöstä, tuo vatsa tekee kyllä kaiken vaikeeksi ja hankalaksi :D

Aijaa.com - 8028648.jpg

Haluaisin jo niin kovin tytön syliin, nuuhkia ja tutustua. Virkeä tapaus tämä kyllä on, pikkuisen kun hipaisee vatsan pintaa niin jytkyäminen alkaa, kovasti haluaisi jo tutustua tyttökin ulkomaailmaan, mutta siellä saa kasvaa ja vahvistua vielä tovin :)

Itkuherkkyys nykyään täys kymppi, esimerkkinä luin vauvojen ilmeistä kertovan jutun ja se että 4-6 viikkoinen vauva hymyilee jo takaisin niin itkuhanat auki :) samoin kävi Blanco:n tarinan kanssa, hirmuisesti tsemppiä ja toivotaan lopun menevän hyvin :heart:

Tavaroistasen verran että hommattu on:
pinnasänky
hoito"pöytä"(pehmuste pesukoneen päälle)
vaatteet kaikki
sitteri
turvakaukalo
yhdistelmävaunut
petivaatteet
makuupussi
ensisänky(naapurin rouvalta odottelen äitiyspaketin laatikkoa ensisängyksi kun pakkausta en ottanut, ja naapureille tulee myös vauveli)
rintapumppu

eli ostettavan on päivittäiset vaipat, tuttipullot yms
Nyt toivottelen teille kaikille mukavaa viikonloppua ja toivottavasti perjantai 13 ei tee tepposiaan :)


nti. + pikkuneiti 26+6
 
Viimeksi muokattu:
Jälleen poksutaan 27+0! Ihan uskomatonta että 30 viikon raja lähenee...:heart:

Neuvolalääkäri eilen, kaikki ok. Myös sokerirasitukset ja sf-mittakin oli ok vaikka sitä pelkäsin että onko sit jo yläkantissa menossa ku kerran ultraava lekuri maanantaina sanoi et isohko vauva tulee... eilinen sanoi että nykyään 4 kg vauva taitaapi olla aika normaalia ja yleistä, ennen se oli iso... sf-mitta oli siis alle 25... hemppa kyllä oli laskenut ja rautaa saa sit alkaa syömään, mitä suosittelette vatsan kannalta? ostin nyt tuollaista ku Maltofer ku neuvolakirjassa sitä mainostettiin. Ummetus kun on sit ihanan usein nykyään kylässä!!! PRKL:kieh:

Uimassa kävin taas tänään, lääkäri suositteli ettei enää viimeisen kuun aikaan kävisi uimassa ja muutenkin oli vähän hämillään ku sanoin et meinaan vielä 5-6 viikkoa olla töissä... kuulemma aika usein odottavat jää 30 viikon jälkeen jo lomailee et sen verran dramaattisesti yleensä olotilat muuttuu, en tuollaista tietenkään etukäteen tiennyt enkä tietenkään meinaa sitä etukäteen ajatellakaan, päivä kerrallaan eletään.

raitis kiitti vinkistä Liberokerhoa koskien, täytyypä käydä liittymässä jos sieltä kerran kaikkea kivaa saa. Liityin siihen Vau kerhoon myös ku sieltä saa pari kirjaa koskien vauvan syntymää ja ekaa vuotta muistaakseni + muita lahjuksia ja tulevaisuudessa vauvalle kirjoja voi tilata. onko kukaan siinä Vau -kirjakerhossa? se josta on neuvolakirjan sivuilla aika monta mainosta

Tänään pitäis miehen kaa lähtee tekee ostoja/varauksia:
- Emmaljungat ihanat valkoiset Mondialit vai mitkä lie olivat nimeltään varaukseen
- Varmaan Britax turvakaukalo+telakka koska ne käy adapterin kanssa Emmalin vaunuihin, varaukseen
- sitteri pitäis löytää
- Yhdestä liikkeestä on katsottuna ihanat Teddy Kompanietin mobile ja jumppalelu/matto
- Nuby-merkkisiä tuttipulloja ajattelin myös pari ostaa, kovasti kehuttuja vaikka onkin muutaman euron kait kalliimpia ku Ainut, helppo pestäkin ku iso suuaukko siinä ja nystyt ja tutin muoto muka koliikkia ehkäisee... Mainonnan orja ehkä olen...:D

-matkasänky, turvaistuin jo isommalle, kantoreppu ja hyppykiikku kuulemma saadaan lainaan tutulta
- imetysliivit kunnolliset ja imetyspaita pitäis itselle vielä joskus kattella...

Tervetuloa taas uusille!!!

Ruoan laittoon...

Minttu+PikkuJ 27+0
 
Viola mulla ei ainakaan nyt tuntunut kainaloissa patteja. Kannattaa ne tarkastaa jos epäilyttää.

Minttu meille tuli pari pakettia niitä vau-kirjoja mutta mä en oikein tykännyt niistä. Yhdessäkin oli jotenkin tosi haaleet kuvat pienen hahmottaa. Erosin aika pian.

Flunssan sain pojalta itselleni. Tylsää kun ollaan koko porukka enemmän ja vähemmän kipeenä.

Mäkään en oikein löydä mitään kivoja vaatteita. Pari hattua oon ostanut ja yhden bodyn ja housut. Mä tykkään niistä tutan bodeista jotka on niitä napillisia kietasubodeja, sellaisia missä on ne käännettävät hihat niin ei tarvitse niin paljon pitää niitä tumppuja alkuun.

Päksäkkä:heart: 29+0 POKS
 
Pilvilinna - Ensiksi, ihana ultrakuva! :) ja sitten vielä noista vauvan vaatteista, varmaan senkin takia mulle ei ole vielä tullut sitä "vautsi ihana vaate" fiilistä, kun nään mielessä jotain vauvan vaatteita ja en löydä sellasia mistään, ei sellasia varmaan ole olemassakaan! ;)

nti. - Mulla supistus tuntuu enemmän sellaselta menkka kivulta, vähän voimakkaalta vain. Alamahassa sekä alaselässä, ja samaan aikaan vatsa kovenee. Menee sillai aaltomaisesti et pikkuhiljaa alkaa sit tulee huippu ja sit alkaa taas helpottaan, ja sit taas olo on hyvä kunnes taas tulee supistus. Mulla tuli muuten heti sun masusta mieleen tyttö masu ;)

Tuttipulloista - Meillä oli esikoisella käytössä AINU MAM Ultivent tuttipullot, ja ne oli mun mielestä todella käteviä; Ultivent-tuttipullon erinomaisen venttiilisysteemin ansiosta pulloon ei kerry ilmaa lapsen siitä imiessä, joten täten ilmaa ei kulkeudu vauvan vatsaankaan. Tällöin yksi koliikin osatekijöistä voidaan minimoida. Eli varmaan yks tollanen tulee myös ostettua jossain vaiheessa kaappiin.


Mulla oli eilen illalla kauhea stressi ilta! Tuntui että joka asiaa stressaa ( minä joka harvoin stressaan mistään ), itkin oikeasti varmaan 45min putkeen ihan kunnolla kun tuntui että kaikki asiat menee päin mäntyä. Onneksi tänään jo vähän parempi mieli.. ( varmaan hormonit taas vähä jylläs! :D )

majj & 26+4
 
Moi pitkästä, pitkästä aikaa!

Ihan silloin alkuraskaudesta kirjoittelin, mutta en enää moneen kuukauteen. Oon kyllä lukenut teidän kirjoituksia melkein päivittäin, eli tunnutte jo ihan tutuilta, vaikka oon itse pitänytkin aika matalaa profiilia...

Meillä on matkan varteen mahtunut monenlaista, ja vaikka raskaus on toki ollut ihana, on se ollut myös paljon vaikeampaa kuin esikoisen odotus. Mutta moneen juttuun on täältä löytynyt kohtalotovereita, siis ihan pahoinvoinneista ja ennenaikaisista supistuksista lähtien. Suurimpana huolena tässä raskaudessa on ollut liiallinen niskaturvotus, minkä vuoksi emme ennen rakenneultraa uskaltaneet kovin paljoa raskaudesta iloita. Kaikki oli lääkärin tekemässä tarkassa ultrassa kuitenkin hyvin, joten vaikka down-syndrooman riskin onkin vielä hiukan koholla, (me ei uskallettu käydä punktiossa keskenmenoriskin vuoksi, kun down-lapsi olisi joka tapauksessa ollut tervetullut) odotan jo todella iloisin mielin!

Olisi vaikka mitä kommentoitavaa, mutta ehdin varmaan vaan muutamia juttuja kommentoida. ihan ensimmäisenä jaksamisia kaikille supistukista kärsiville! Itse jouduin olemaan reilun viikon levossa, millä ne suunnilleen asettuivat, mutta sekin lyhyt aika oli tosi vaikeaa olla paikoillaan, ja olin koko ajan tosi kiukkuinen, kun en saanut mitään tehdä!

Nti. Toi sun selkäkipu kuulostaa aika samalta, mitä mulla oli esikoisen raskausaikana, ja sit vielä uudestaan imetysiakana, eli fasettilukolta. En kyllä tiedä, liittykö raskauteen, vai tuliko silloin vaan sattumalta. Mä sain lähetteen fysioterapeutille (tai siis OMT-terapeutille), joka raskauden sallimissa rajoissa manipuloi selkärankaa, ja sai lukon pois. Mulle suositeltiin silloin kaikki selkärankaa mobilisoivia jumppaliikkeitä, eli niitä kannattaa kokeilla.

Vauvan tavaroista. oon ollut aika laiska hankkimaan mitään, kun iso osa on koossa jo ennestään. vaunut pitäisi vielä hankkia, samoin manduca-reppua haluaisin kovasti, jos löydän jostain edullisen. Myssyistä suosittelen minäkin ihan ehdottomasti Ruskovillan silkkimyssyä, se hengittää ja lämmittää tosi hyvin! Tosin ihan vastasyntyneellä se voi valua silmille, me pidettiin esikoisella hiuslenkkiä siellä myssyn yläosassa ikään kuin poninhäntänä muutamat ekat päivät. Oli aika söpö ;)

Majj tollanen stressaaminen kuulostaa tosi tutulta. oon tänä odotusaikana ollut koko ajan hermot kireellä kaikesta, enkä mäkään normaalielämässä yleensä kauheesti stressaannu. oon myös tosi kiukkunen koko ajan....

No, nyt tuli taas ihan kamala romaani.... yritän olla aktiivisempi palstailija taas..
 
Tervehdys pitkästä aikaa.
Mie olen yrittänyt nauttia tästä auringonpaisteesta ja "vapaudesta" tavata kavereita, joten oon ihan täysin sulkenut koko tietokoneen päästäni. Nyt aattelin tulla katsomaan jotta mitähän täällä on tapahtunut...

Blanco Mahtavia uutisia, että pääset kotiin lepäilemään. Miun pahin painajainen olis olla monta viikkoa sairaalassa "eristyksissä"...huomasin miekin että varsinkin nais- ja mieslääkäreillä on suuri ero siinä miten nopeesti määrätään vuodelepoon ja siitä myös onko se tarpeellista olla sairaalansängyssä. Siinä mielessä mie olen nyt hyvin tyytyväinen että minuu seuraava lääkäri on mies, joka ei hyvin herkästi laita sairaalaan makaamaan vaan on sitä mieltä että on sama maata kotona mikäli tilanne vaan antaa periks sen verran.

SUURET KIITOKSET HÄLLE KEN suositteli ostamaan Carriwell:n liivit :flower: Nimimerkkiä mie en muista :ashamed: mutta kiitos vinkistä. Nämä on tosi hyvät eikä todellakaan paina, ostin myös tuon tukiliivin sieltä ja kyllä on ollu hyvä sitä pitää. Aiemmin miulla oli se ihan perinteinen tukiliivi, mutta nyt kun maha on kasvanu niin eihän se tukenu tarpeeks. Tämä uusi on niin hyvä!!! Ja nyt mie oon jo päättäny ostaa sieltä ne imetysliivitkin :)

Iso maha juu kyllä, miullen kertyy kaikki tuohon eteen palloksi ja kuulen siitä koko ajan meninpä mihin vaan. Nyt on alkanut ahdistaa, kun se ensimmäinen kysymys on: millonka siulla on laskettuaika? Ja kun vastaan että painottuu tuonne elokuun lopulle niin sitten kauhistellaan kun on iso maha ja kuinka se nyt jo noin alhaalla on!!! No, kai se on iso kun kerääntyy kaikki tuohon eteen, esikoinen oli yli 4 kiloinen joten tuskin tämäkään siitä kovin paljon "huonommaks" jää ja hei, tämä on huomattavasti ylempänä kuin esikoista oottaissa :headwall: Juu tämä on sellanen asia joka saa miut tuohtumaan joka kerta...

Vaan nyt miun pitää alkaa valmistautua illan juhliin, meni siinäkin vaatetus uusiks kun en nyt voikaan laittaa sitä mekkoa minkä olin suunnitellut laittavani...liian kylmä, eli etsittävä tuolta kätköistä jotkut housut ja paita...

~tottis ja napero 25+4
 
Heippa taas!

nti Mulla myöskin supistus tuntuu ihan täysin menkkakivulta, juurikin noin niin kuin majj kuvaili, mutta ilman selkäkipua. Mutta jos googletat supistus niin aika erilaisia kuvauksia niitä on, eli voihan tuo sinunkin olla supistus. Ainakin siinä mielessä kuulostaisi kun tulee liikkuessa?

Minttu mä kanssa liityin vau-kirjaan, mutta olikos se nyt lasten oma kirjakerho myöskin olis kiva, sielläkin on vissiin ihan vauvoille tarkotettuja kirjoja. Uimisesta vielä, miksi ei saisi käydä loppuraskaudessa uimassa??

Elokuunvaavi ja sokereista Mä kanssa seurailen sokereita, inhottavaa hommaa :kieh:. En mä ainakaan usko että on mitään haittaa että on matalat arvot, sitähän sitä seurataan ettei ole liian korkeat? Eli en olis huolissaan, vauva varmasti saa kaiken tarvitsemansa! Mä en ole jotenkaan jaksanut kauheen dramaattisesti muuttaa ruokavaliota kun arvot pysyneet näinkin hyvänä, mutta viimeksi sitten oli SF-mitta reilusti yli yläkäyrän... Voikohan vauva siis kasvaa liian isoksi vaikka arvot pysyvät hyvinä? Ja täällä ei ainakaan ultrata ylimääräistä vaikka sokereita joutuukin seuraileen, ehkäpä sitten jos mitta koko ajan yläkäyrillä...? Sokeriraistusta edeltävänä yönä mä oksensin ja pakko oli sen päälle ottaa jugurttia, ja uskonkin että se sitten nosti mulla sitä paastoarvoa, koska muut arvot oli hyvät ja kotimittauksellakin pysyneet ihan hyvinä, yksi ainoa kerta mennyt paasto 5,6 kun sallittu on 5,5.

Kukaan ei vastannut mun kyssään facebook-ryhmästä :(. Eli kuinka löytäisin sinne, vai onko se suljettu ryhmä tms.?

Täällä muuten kaikki ihan hyvin, vauva tuntuu taas omalta aktiiviselta itseltään noin viikon hiljaisemman jakson jälkeen ja minä taas nautin liikkeistä suunnattomasti :heart:!

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille :)!

Vimmu & 28+0 :heart: (kohta ihana rajapyykki eli 30. rv!)
 
Heipä hei pitkästä aikaa :wave:

Lueskellut oon pinoa, mutta ei oo ollut aikaa ja voimia kirjoittamiseen. Ensin oli esikoisen 1v synttärikemut vkonlopun mittaisena kemutuksena, ja nyt sitten ollaankin esikoisen kanssa molemmat kipeitä -.-'

Vimmu Tervetuloa Facebookiin - kirjaudu sisään, rekisteröidy tai lue lisää
Tossa linkki fb-ryhmään, toivottavasti toimii! :)
Kyselit vielä uimisesta loppuraskaudessa, mulle edellises raskaudes sanottiin, että tulee helposti tulehdus, että siks ei suositella. Mutta ei kyllä täysin kiellettykkään :)

Tervetuloa uusille :flower:

Hankinnoista olitte puhuneet:
meillä on kaikki esikoiselta tallessa, mutta listaan mitä ostetaan tätä kakkosta varten vielä:

- Britax B-dual vaunut (runko+ratasosa ostettu jo esikoiselle, enään puuttuu kova vaunukoppa ja sisaristuin + kaukalon adapteripalikat)
- Pinnasänky ehkä (riippuen oppiiko esikoinen nukkumaan lastensängyssä.) + Patja
- Ekan koon vaippapaketti
- Tuttipullojen tuttiosia, ja ehkä pari uutta tuttipulloa.
- Liivinsuojuksia
- Käsikäyttöinen rintapumppu (mulla on jo sähkökäyttöinen, joka pitää niin kamalaa meteliä, että yöseks haluan ton käsikäyttösen)
- Uudet rintakumit, esikoisen jäljiltä edelliset kadoksissa.
- Parit Nan-äidinmaitokorvike tötsät varalle kaappiin.

Kylpyamme meillä on kyllä, mutta se lähtee hävitykseen. Esikoinen ehkä 5 kertaa kylpenyt siinä, meillä niin ahdas kylppäri että koin helpommaks ottaa vauvan suihkuun mukaan. Ja näin aion tehdä tämän kakkosenkin kans, ellei saada sitä ennen isompaa asuntoa.

Vaatteita ei tartte ostella, esikoisen ajalta 44-62 cm vaatteet käypiä niin tytölle ku pojallekkin. (kun ei tosiaan sukupuolta selvitelty.)

Itsellä on 2 imetyspaitaa, joita oon käyttäny ihan normikäytössäkin, mukavat päällä. (ostettu ulkomailta)

2 imetysliivit, ja jos imetys lähtee sujumaan meen vielä muutamat lisää ostamaan.

Jaksuhaleja kaikille niitä tarvitseville, etenkin teille joilla supistelee kipeästi! :hug:
Onneks aletaan olee hyvillä viikoilla kohta kaikki :)

Omaa napaa tosiaan kipeenä ollaan.. Ilmeisesti virusflunssa, ja esikoiselle tänään sitten diagnosoitiin jälleen korvatulehdus, 4 tänä vuonna jo.. Olihan tuo esikoinen jo kuukauden päivät terveenä sentäs. Ja nyt sitten vielä tähän päälle ressukalle pukkaa samaan syssyyn poskihampaita.. Eilen tosiaan esikoinen täytti 1v :heart: ja viime vkonloppuna niitä juhlittiin.
Masuasukki on kyllä vilkas tyyppi, etenkin iltasella/yöllä monottelee ja pyörii vielä ympyrää. Niinä päivinä on helpompaa kun pää menosuuntaan tai poikittain, muuten närästää aivan jatkuvaan.. Piimä auttaa onneks hippasen pahimpaan närästykseen, ettei nyt ihan pariakymmentä rennietä tartte päivässä popsia, mutta monta niitäkin menee päivässä.

Nyt sitten tässä flunssassa on aivan vetämätön olo, ja isäntä tietenkin työputkessa taas. Olis tullu tää kun oli pitkällä vapaalla, mutta ei..
Tänään tosiaan perjantai 13.päivä, joka ei kyllä oo ennen ollu mitenkään mulle epäonnekas. Mutta tänään on kyllä ollu varsinaista, niin itkuherkkänä joka asialle, sähköfimakin muisti jumalattomalla tasauslaskulla :headwall: ja nettikin sitten tänään takkuili monen monta tuntia etten päässy asioita hoitamaan verkkopankissa yms.. Ja tietty esikoinenkin tänään erityisen äkänen ja itkuinen, mitä ei yleensä edes kipeenä ole sekä pyykinpesukone kiukutellut pitkin viikkoa.. :kieh:
Helpottihan vähän kun pääs purkautumaan.. :snotty:

Neuvolalääkärikäynnit Espoossa ainakin menee niin että esikoisen aikaan mulla oli alkuraskaudessa, keskiraskaudessa ja loppuraskaudessa sisätutkimukset. Nyt ollu tässä toisessa raskaudessa: alkuraskaudessa ja ilmeisesti seuraava loppuraskaudessa. ( + kävin keskiraskaudessa ja tehtiin sisätutkimus samalla kun tutkittiin oisko mulla ollu joku tulehdus.)

Kaavakkeita täällä Espoossa ei ainakaan oo mulle eikä mun tutuille jaettu mtn hätäkaste, synnytystoive lappusia.

Äippärahahakemus laitettu eilen postiin ja loppukuusta soittelen työpaikkaan ilmoittaakseni että hoitovapaa vaihtuu uuteen äippäkauteen. Otetaan avustus rahana, jolla sitten kustannetaan nuita vaippoja yms roipetta vauvalle. Vaatteita kun ei tarvita :)

Mutta jos sitä lähtis vähän lepäämäänkin kun esikoinenkin sammunut päikkäreille..

Miikulainen, Tirppa 1v ja Akutoukka rv 27+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla mun blogissa on joku tekninen ongelma, eikä eilinen teksti ollut sinne päivittynyt ja nyt ei päässyt sisään ollenkaan. Mutta tänne nyt vähän kuulumisia eli eilen hoitaja kertoi minun pääsevän tänään ultraan ja sitten mahdollisesti jo viikonlopuksi kotiin! Tänään aamupäivällä siis ultrattiin ja lääkäri kuitenkin päätyi siihen, että kotiinlähtö koittaa vasta alkuviikosta, jos mun enemmän jalkeillaolo ei pahenna tilannetta. Eli sain luvan jo jaloitella osastolla ja piipahtaa jopa sairaalan pihallekin. Tosin olo on vielä tästä makaamisesta sen verran heikko, etten tänään uskaltanut lähteä "hurjastelemaan" kuin osaston käytävälle. Ultrassa kohdunkaulaa oli tiistaina upeat 47 mm, mutta tänään oli lukema 35 mm, mutta sekin siis ihan normaali. Kohdunsuu on sormelle auki, mutta sekään ei ole huolestuttavaa. Öttiäisen painoarvio oli reilu kilo. :heart: Joten tässä siis valmistaudutaan viikonlopun viettoon osastolla, mikä ei näytä pahemmin eroavan arkipäivistä eli ei nukuta pidempään kuin puoli kahdeksaan ja muutenkin samat rutiinit pyörii. Supistelee tosin edelleen välillä säännöllisesti ja kipeästikin, joten kovin hurjasti ei viikonloppuna lätkää ja euroviisuja auta kannustaa. ;)

Niin ja sokereista vielä eli mulla on täällä sairaalassaoloaikana jouduttu lisäämään jatkuvasti insuliiniannoksia. Mulla on sokeriarvot vaihdelleet useimmiten seuraavasti: paasto 5.7-6.9 ja aterian jälkeiset 7.8-13.2. Vain muutama arvo on ollut alle rajojen, joten "pikkaisen" on insuliinien kanssa säätämistä. Alkuun meni 10 yksikköä pitkäkestoista insuliinia ja nyt sitä menee jo 34 yksikköä. Ateriainsuliinia aloiteltiin kolmella aterialla 3 yksikköä kerralla ja nyt sitä menee aamulla 16, päivällä 12 ja illalla 10 yksikköä. Ja siltikään ei arvot pysy kurissa... Ja kuitenkin tosi tiukasti noudatan tätä sairaalan ruokavaliota eli yhtään en ole omia eväitä syönyt. Blääh! Elokuunvaavi - mulle diabeteslääkäri tänään sanoi, että jos arvot alkavat mennä alle 3.5, niin pitää vähentää insuliiniannosta, ettei mene liian alhaisiksi arvot. Mutta mulla ei näytä olevan sitä pelkoa...

Pilvilinna - onpa ihana kuva teidän prinssistä! :heart:

Ihanaa viikonloppua kaikille elokuun mammoille!

Blanco + Öttiäinen 27+4
 

Yhteistyössä