Elovauvat 2007 vol2.

NuuNuu80: Toivottavasti teillä on syöminen alkanut taas sujumaan! :hug: Oskarin pikkuserkku oli 7kk iässä vanhempineen Saksassa muutaman viikon, eikä suostunut syömään kuin tissiä. Mutta teillä ei vissiin mitään rutiineiden muutosta ole ollut?

Meilläkin Oskar on aika kiinni äitissä. Jos esim. tiskatessa käännän selän, saa herra aikamoiset slaakit. Mitenkäs muilla? Onko teillä samanlaisia "mammanpoikia" ja "-tyttöjä"? :LOL:

Tänään Oskar sai kovasti kehuja, kun flunssan jyllätessä kunnolla, nukuin iltapäivällä muutaman tunnin. Oskar väänsi sinäaikana kolmet kakat! Isukki pääsi likaisiin hommiin. :kieh: Edelleen kiinteiden myötä tullut ummetus vaivaa, vaikka vähennettiin määriä. Aamupäivällä annettu Levolact teki kuitenkin tehtävänsä, kerrankin oikeaan aikaan. ;)

Syöttötuolia meillä ei vielä ole otettu käyttöön, vaikka herra on useamman kuukauden istunut sylissä aika pystyasennossa. Kova ollut aina punkemaan. Itse selkävikaisena en halua ottaa mitään turhia riskejä, joten ei pidetä kiirrettä. Aika monelle oli jo hampaita tullut! Meillä ei. Aiti herätetään aamusella puremalla hampaattomalla ikenillä nenään. :D Kaikki pitää saada aina suuhun. Vielä ei varsinaisesti ryömitä, vaikkei kyllä paikallaankaan pysytä. Navanympäri kääntyämällä, kierähtämällä mahalta selälleen ja toisinpäin ja hieman peruuttamalla edetään. Täytyy vielä nauttia, kun pystyy hetkeksi jättää vahtimatta!

-Capri ja Oskar 5,5kk-
 
Hampaita taas pukkaa. Tyttö on ollut niin mahdottoman ärtyisä viime päivät. Eilen illalla laitoin jo nukkumaan käydessä Panadol puikon, jotta uni olisi rauhallisempaa. Alku yön nukkuikin paremmin.

Meillä myös Vilma äidissä kovasti kiinni. Isin sylikään ei tahdo kelvata, jos äiti on näkyvillä. Sellaisen huudon aloittaa että korviin koskee ja on pakko ottaa syliin. Tietää tyttö mistä narusta vetäistä. :whistle: Mummolassa on ollut hoidossa viime aikoina mun kuntoutuksen vuoksi. Siellä on kaikki mennyt loistavasti! Onneksi! Itselle tekee tosi hyvää päästä yksin liikkeelle. Tuntuu kuin olisi taas yksilö eikä vain kolmen lapsen äiti. Mukavaa olla äiti mutta oma aika on mulle tosi tärkeää. Varsinkin kun sitä omaa aikaa ei ole ollut puoleen vuoteen käytännössä lainkaan.

Nyt kuuluu kutsu, joten... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Capri:
NuuNuu80:
Meilläkin Oskar on aika kiinni äitissä. Jos esim. tiskatessa käännän selän, saa herra aikamoiset slaakit. Mitenkäs muilla? Onko teillä samanlaisia "mammanpoikia" ja "-tyttöjä"? :LOL:

-Capri ja Oskar 5,5kk-
Meillä on kans oikea äidinpoika... kun olen suihkussakin niin isällä ja pojalla pitää välillä tulla ovensuuhun minua katsomaan kun pojalla on niin kova ikävä. Itkee vaan koko ajan kun en ole näkösällä. Toisaalta hellyyttävää mut toisaalta melko hankalaa. Jos haluan käydä kaupungilla niin pitää käydä päiväuniaikaan kun muuten isäntä ei pärjää pojan kans kun itkee vaan ikävää...
 
Pakko tulla kertomaan et meidän tyttö oppi viime viikon keskiviikkona nousemaan tukea vasten seisomaan. Voi sitä riemua. Oli neiti itsekin ihan ihmeissään kun pystyyn pääsi, leveä hymy naamalla ja hämmentynyt he he he he hihkuminen. Nyt sitten noustaan joka kohtaa vasten. Pari yötä oli aika levotonta. Pitää vaan olla koko ajan vahtimassa kun neiti ei sitten tajua pitää kiinni vaan alkaa läpsyttelemään käsillään sitä mitä vasten nousee niin ei tuo tasapaino oo vielä ihan kohillaan ja siitä sitten helposti muksahtaa.

Jokos muut elovauvat ovat nousseet katselemaan maailmaa vähän korkeammalta?

Ruoka ei uppoa vieläkään, kolmas viikko menossa. Parina iltana oon saanut syötettyä muutaman lusikallisen puuroa kun tyttö ryömii ja leikkii leluillaan niin yritän huomaamatta tunkea lusikan suuhun. Luulen että tämä syömisongelma johtuu nyt tästä hirveän nopeasta motorisesta kehityksestä että hänellä ei kertakaikkiaan ole mielenkiintoa syömistä kohtaan. Mitään muita rutiinin muutoksia meillä ei ole tapahtunut ja päivärytmistä olen pitänyt aika tarkasti kiinni. Tuntuu vaan hassulta että neiti on 6,5kk ja pelkkä tissi vaan maistuisi.

Ostin tänään ekat housuvaipat kun eihän tuolle ikiliikkujalle tahdo enää saada tavallisia vaippoja jalkaan kun on koko ajan menossa. Saa nähdä miten sopivat on ja pysyvätkö ollenkaan jalassa kun vaipat on 7kg:sta eteenpäin ja meidän mönkijä on 6,7kg ja tosi hoikka.

NuuNuu80
 
Pakko tulla vain sanomaan että Nellan itkuraivareille on löytynyt selitys: alhaalla vasen etuhammas pilkottaa. Oli eilen ien vähän repaleinen siitä kohdasta, sai Panadolia ja tänään sitten hammas näkyvissä ja kiukuttaa.

Kirvash ja Nella, 5kk 3pvä
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja NuuNuu80:
Jokos muut elovauvat ovat nousseet katselemaan maailmaa vähän korkeammalta?
Joo, on noustu... nimittäin syöttötuolista.
:LOL:

En tosiaan voi kuvitella edes että meillä noustaisiin vielä kuukausiin. Tyttö oppi päivälleen 6 kk vanhana vasta kääntymään mahalleen. :xmas: No, hiljaa hyvä tulee ja niin edespäin...

Eilen otettiin tosiaan vasta syöttötuolikin käyttöön ekaa kertaa. Mutta siitä se onkin innoissaan! :heart:

Kiitos myös minun puolestani kaikille ystävänpäivänä miitissä olleille!
 
Enpäs ole käynyt pitkään aikaan kirjoittelemassa tähän pinoon! :wave:

Meidän neiti täytti viikonloppuna kuusi kuukautta ka myös täällä pyritään etenemään kaikessa mahdollisimman rauhallisesti :saint: . Vasta opettelemme soseiden syöntiä. Valikoimassa tällä hetkellä pottua, porkkanaa, maissia ja bataattia, sekä luumua ja ruusunmarjaa. Näistä saa noin yhden purkillisen verran kerrallaan, kahdesti päivässä. Nyt aion seuraavaksi soseuttaa myös lihaa joukkoon, ehkä broileria tai possua. Lisäksi neiti saa sitten tissimaitoa aina kun tuntuu tarvitsevan :).

Täälläkään ei vielä edes ryömitä eikä kontata, saati sitten nousta pystyyn :D. Kovasti nostelee kyllä jo itseään masullaan ollen, pyllykin käy välillä ilmassa, mutta ei ole vielä keksinyt että miten pääsis eteenpäin. Muutamia tavuja toistelee, kuten mammamammammaa ja vauvauvauvauuu.

Viikonloppuna pullahti esiin kaksi etualahammasta, 6kk synttäreiden kunniaksi ilmeisesti!;) Onko teidän muiden vauvoille annettu jo neuvolasta fluoritabletteja?! Olin ihan ällikällä lyöty, kun eilen neuvolassa täti antoi tabletit ja sanoi että pitäisi alkaa antamaan yksi tabletti päivässä :eek: . Meilläpäin kuulemma juomavedessä niin vähän fluoria, että siksi täytyy tabletteina antaa.

Syöttötuoli käydään hakemassa sukulaisilta huomenissa, ja siinä istumista aletaan varovasti harjoitella. Pieniä aikoja ollaan nyt istutettu pintä sylkyssä.

Tämmöistä tänne tiivistetysti. Minä olen ihan hurahtanut kotiäitiyteen, ihanaa hoitaa vauvaa kotona! :heart: Saa nähdä maltanko palata enää ikinä töihin... :whistle:

Ai niin, kiva oli lukea kuulumisa tapaamisesta, kuvat olivat myös vallan ihania! oliskos muuten täällä Savon seudulla innostusta järjestää tapaamista, esim. Kuopiossa?


Inom ja ihana pikku päivänsäde 6kk :heart:
 
Inom: Täällä kanssa yksi kiinnostunut Kuopion seudun tapaamiseen! :wave:

Meillä oksenneltiin taas viime yönä. Nyt kävi ilmi että allergiat ei rajoitu vain maitoon vaan myös ruoka-aineet aiheuttavat allergiaa. Banaani sopi aiemmin mutta sitten lopetin sen mahan kovenemisen vuoksi. Nyt kahdesti on oksentanut rajusti banaanin antamisen jälkeen. Eka kerrallla en osannut yhdistää banskiin mutta nyt ei mikään muu voinut reaktiota aiheuttaa. Nyt aion rueta pommittamaan neuvolaa että laittavat allergiatutkimuksiin. Säälittää ihan pieni kun menee niin huonoon kuntoon rajujen oksentelujen vuoksi! Onneksi oksentelut rauhoittuivat noin reilussa tunnissa. Yöllä söi normaalisti ja maidot kesti sisällä. Näyttäisi sille että ei ole aivan heti ohi menevää tämä allergia!

Itsellä oli tänään kuntoutus. Fysioterapeutti hieroi alaselkää. Että tuntui kipeälle. |O Mutta vaikutus tuntui heti jaloissakin. Alkoi tuntumaan että veri kiertää paremmin jaloissa. Venyttelyjä pitäisi tehdä kotonakin mutta tuntuu että arkirumban keskellä ei ole aikaa. Nyt täytyy ottaa vain arkirutiineihin, jotta tulisi tehtyä. Painon pudottaminen olisi kanssa ohjelmassa mutta miten kummassa se on niin vaikeaa! :headwall:

Edie ja Vilma ½v.
 
Kyllä vauvelit kehittyy sitten eritahtiin... mie en usko että Oskar vielä pariin kuukauteen nousee pystyyn. Tosin Oskarin pikkuserkku oppi kuusikuisena samana päivänä ryömimään ja nousemaan konttausasentoon, joten eihän sitä ikinä tiedä.

Tänään on esikoisella tärkeä päivä. Kuudelta marssitaan ilmoittautumaan kouluun! =) Aika menee kyllä vauhdilla.. vasta neitokainen lötkötteli lelukaaren alla.
 
Missäs kaikki ovat?

Nyt meidän neidillä uutena harrastuksena karhukävelyasennossa töröttäminen :) Eteenpäin ei liiku, mut siinä asennossa töröttää pitkään pylly pystyssä.

Ja mikä ihaninta, tyttö on alkanut hiljalleen syömään. Eilen ja tänään sain menemään jo päivällä puoli purkkia sosetta ja pari lusikallista hedelmää päälle sekä eilen illalla puolisen desiä puuroa. Eikä tarvii ees yhtään itkeä. Joten, jospa tämä ruokailukin alkaisi tästä luonnistumaan.

Mutta nyt vaipan vaihtoon...
 
Me aloitettiin 6,5 kk iässä bataatin,perunan ja päärynän maistelu( yhä ihan pari tl/päivä)muuten menty rinnalla,yritin pulloakin rinnalle,mut hyvin laihoin tuloksin.Lähinnä jos joskus pääsisi jonnekin muutamaa tuntia pidemmäksikin aikaa.Viime la tyttö oli 3,5 tuntia mummolassa ja itki melkein kokoajan,ei huolinut pulloa.

Tyttö meni kiinteistä niin ummelle,että oli kakkimatta 1,5 viikkoa,tänään soitimme tk:hon ja saimme neuvon antaa puolikas mikrolax ruiske....ekasta ei tapahtunut mitään,toisen puolikkaan annoin myöhemmin illalla ja sit irtosikin jo kunnolla tavaraa ja voi kuinka tyttö oli onnellinen.

Viime yön tyttö itki kun masu oli niin kipeä.

Nyt otetaan luumusosetta käyttöön,jotta ei enää noin kävisi.

 
Hih!
Poika kehittyy loistavasti.

Nyt näyttäisi sille että voisi saama siskon tai veljen.
Tein juuri positiivisen raskaustestin ja tunnelma on katossa!
Nyt pitäis vaan saada pää taas kylmäksi ja tajuta että tää voi vielä mennä kesken kun on niin alkuvaiheessa... :D
Mutta toivotaan parasta.
Hitsi että olen onnellinen!!! :D
 
Hopeakaisla: Onnea plussatestistä :heart:

Augustmam: Meillä käytössä koko ajan luumusose rinnalla siis varsinkin silloin kun tyttö vielä söi kunnolla. Laitoin soseen pakastekuutioihin ja sieltä sitten sulatin muutaman kerran viikkoon kuutiollisen. Mitään mahaongelmia ei oo ollu.

Täällä ollaan kipeänä. Tyttöllä 38 kuumetta ja mulla kurkku tosi kipee, nenä tukkossa ja muutenkin hutera olo. Kun mittaa lapselta kuumeen peräsuolesta niin pitääkö siitä vähentää puoli astetta vai aste? Molempia olen kuullut. Ja oliko niin et jos kuumetta 38,5 niin sit vois alkaa laittelemaan suppoa ja onko tämä luku siis luku joka tulee mittariin vai se mistä on vähennetty? Mites ootte tehny?
 
Noppis
Hopeakaisla: Paljon onnea! :heart:

Imetätkö vielä? Oliko sulla menkat jo alkaneet? Itsellä sama toiveissa, ja mietin, lieneekö toivoakaan, kun tyttö syö vielä rintaa. Eikä menkat oo alkaneet vielä.
 
Pauzi
Hopeakaislalle onnittelut!! :heart:

NuuNuu: Voit suoraan ajatella niin, että peräsuolesta mitattuna (mitä ei kuulemma suositella enää, kainalosta saa yhtä hyvin vauvan lämmön) voit vähentää vähintään sen puoliastetta. Mulle sanoi lääkäri et kainalosta mitattuna vauvan lämpö voi normaalisti vaihdella 37,5 - 38 asteen välillä, riippuen esim. itkeekö, touhuileeko, kuinka paljon on päällä jne. Mut sit se 38 ja siitä yli alkaa oleen jo lämpöä, 38,5 kuumetta. Silloin olisi hyvä laittaa jo suppoa. Tosin minä en laita suppoa ellei vauvan vointi sitä edellytä, eli jos vointi on ihan hyvä niin laittaisin yötä vasten. Mutta jos kuume nousee yli 38 asteen niin sitten laittaisin supon ettei tule kuumekouristuksia.

Muoks. En tosin tiedä et kuinka pienellä vauvalla tuo ruumiin lämpö on normaalisti korkeampi, eli voi olla et tän ikäsillä se normaali lämmön vaihtelu ei ole tonne 38 asteeseen asti... Milja oli kuitenkin vasta 4-5kk kun nämä ohjeet sain.
 
Sydämelliset onnittelut Hopeakaisla!! :heart: :heart: :heart:

Voi, mullakin vauvakuume päällä.... Pitää vaan ajatella että myöhemmin sitten. Kyllä me ehditään.

Varasin eilen matkan mulle ja miehelle Tallinnaan 15.3, hotelliyö. Ihanaa on päästä miehen kanssa matkalle. Nellalle on jo hoito sovittuna mummolassa jossa tyttö mainiosti on viihtynyt. Mummolla taitaa olla enemmän energiaa kuin mulla ja miehellä yhteensä, ja lelutkin on kivempia siellä. Hyvä että viihtyy, pääsee hengähtämään välillä.
Nyt on toinenkin alahammas näkyvissä. Jospa nää nyt olis tässä vähäksi aikaa. Lisää sitten joskus kuukausien kuluttua niin ehtii toipua tästä itkuraivareiden sumasta.
Kovasti me yritetään liikkeelle lähteä, vielä ei käsi/jalka kordinaatio toimi niinkuin pitäsi konttausta/ryömimistä silmällä pitäen. Tahto on kova.

Meillä myös tuo jääpalatekniikka käytössä soseiden kanssa. Kätevää, sieltä sitten vain yhdistelee. Nyt ajattelin ostaa lihaa ja kasviksia, tehdä niistä sitten keittämisen jälkeen sosetta. Liha maistuu tytölle hyvin. Ajattelin aiemmin että ei tässä hoppu ole aloittaa, mutta toissapäivänä hirveän huudon päätteeksi ajattelin kokeilla ja hyvinhän tuo upposi (Pikkufarmarin herkku). Olisi tahtonut enemmänkin mutta hitaasti aloitellaan näitäkin.

Juttelu on kova ja paikallaan ei pysytä. Ihanaa :heart:

Niin, ja meillä myös syödään luumusosetta päivittäin, hedelmistä se on onneksi tytölle mieleisin. Pysyy masu kunnossa.

Kirvash ja Nella 5kk 1vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Noppis:
Hopeakaisla: Paljon onnea! :heart:

Imetätkö vielä? Oliko sulla menkat jo alkaneet? Itsellä sama toiveissa, ja mietin, lieneekö toivoakaan, kun tyttö syö vielä rintaa. Eikä menkat oo alkaneet vielä.
Onnea Hopeakaisla! :flower: :flower: :flower: ihanaa!

Mulla kans tulvahti kysymyksiä mieleen, kun minäkin haluaisin pian jo uuden vauvan! Tai siis toivotaan että tulisi, saa tulla heti kun haluaa. Menkat ei ole alkaneet ja imetän vielä, poika syö tosi nihkeästi kiinteitä.. Miten teillä?
 
Kiitokset onnistteluista.

En imetä.
Poika syö hyvin kiinteitä sekä lisäksi velliä ja vastiketta. :heart:

En ole varma tuliko 2 vai 3 menkat tässä välissä. Uskoakseni 3.

Päätettiin jo heti pojan syntymän jälkeen että toinen saa tulla vaikka heti perään. :D
 
Hopeakaisla Paljon onnea!

Meillä nyt allergiaselvittelyt pääsivät alkuun. Siitä kiitos ei kyllä kuulu neuvolalle. Soitin neuvolaan ja kyselin lähetettä tutkimuksiin. Näin mielestäni sovittiin. Neukkatäti oli aika nihkeä. Sanoi lähettävänsä viestiä lääkärille ja ottavat minuun yhteyttä jos siihen on tarvetta. Hernehän siinä meni neään ja välittömästi! Siltä istumalta soitin yksityiselle lääkäriasemalle ja tilasin lastenlääkärille ajan. Samana päivänä vielä käytiin ja saatiin Kysin Lastenklinikalle lähete maitoaltistukseen ja sopivan korvikkeen kokeiluun. Päätin myös eilen että heti kun sopiva korvike löytyy, niin alan vähentämään imetystä. Alan olla ihan kypsä siihen että omaa aikaa ei ole(jollei kuntoutusta oteta lukuun). Tyttö huutaa kuin syötävä jos on isänsä sylissä. Eilen kuulin saunaan saakka miten Vilma kiljui. Sauno siinä sitten rentoutuneena! Äiti ei saisi poistua näköpiiristä lainkaan. Voi tietty olla että mieli muuttuu ennen kuin korvike ollaan saatu mutta tunnelmat on tällä hetkellä tälläiset. Positiivista on että Vilma viihtyy mummon luona hoidossa. Ei viitti mummoakaan vaivata yhtenään kun hoitelee kumpaakin tyttöä sillä välin kun olen kuntoutuksessa.

Viikon päästä meillä päin alkaa hiihtoloma. Ajateltiin käydä tuolloin Vilman kummien luona. Sinne on reilu 100 km:n matka. Hieman jännittää kuinka tuo matka menee. Lääkärireissulta palatessa Kuopiosta, Vilma protestoi kovasti. Huuti lähes koko matkan Kuopiosta meille eli vajaan tunnin! Ei auttanut mikään, ei edes syöttäminen. Lopulta nukahti huutoonsa. Täytyy valita hänelle sopiva aika kun lähdemme ajamaan kummien luo!



 
hei kaikille ja onnea hopeakaislalle plussatestistä :flower:
mekin suunniteltiin miehen kanssa että halutaan heti kolmas lapsi toisen perään jos kaikki menee ok.. poika syntyi elokuussa ja nyt raskaana 10+3 =)
meillä ei vielä pahemmin liikkelle olla lähdetty..mutta kovasti on yritystä..on se jännä miten paljon kuitenki kaikki kehittyy eri tahtiin kun esikko nousi seisomaan tukea vasten ensimmäisen kerran 6kk ja myt kun poikaa kattoo niin ei vois kuvitellakaan että se nousis viel moneen kuukauteen seisomaan =) mut hitaasti hyvä tulee =) eikä hattaa vaik ei ihan heti liikukkaan, eipähän tarvi olla silmät selässä koko ajan :LOL:
mukavaa päivänjatkoa kaikille B)
 
Heippa kaikille! Ja Hopeakaislalle lämpimät onnittelut! Oon kans toivonut, jotta tärppäis, mutta ei ole vielä onnistunut, kun imetän. Menkat tullut jo useasti, eli hormoonit taas toimii. Kaisa jo 6,5 kk: iäs ja pyörii lattialla ahkerasti, siten liikkuu jo sivusuunnas ahkerasti eteenpäin ja tuli keittiöön mun peräs eilen. Mattoja maistellaan ja lelut lentää välillä. Kaisa on aika vauhdikas tytteli ja kovasti mun perään. Ei saa edes vessas käydä rauhas, kun huudetaan perään. Kaisalla asiaa kovasti, juttelee omalla tyylillään joskus aamulla sängys ja potkii peiton pois. Tietää kyllä kun neiti herää. Painoa tullut 6 kk:n neuvolas 7040 ja pituus 67,3. Nyt jo kehuttiin vihdoin viimein! Istuminen jämäkkää ja pihtiote sujuu myös. Hyvä tarttumaan kaikkeen, varsinkin äidin kaulaketjuun. Kaisalla oli pieni taantumavaihe äskettäin. Söi huonosti ja herätti taas öisin parin tunnin välein. Johtui kait liiasta soseitten määrästä, nyt tilanne tasaantunut. Kaikkea hyvää elokuisille täältä lakeuksien keskeltä!
 
Onko teillä elokuisilla vauvoilla jo rytmi melkein täysin kohdillaan? Minulla reilu 6kk poju ja rytmi vieläkin vähän hakusessa, kiinteiden syönti takkuilee. Nyt pari viikkoa yöt ollut ihmeellisiä, nukahtaa hyvin mutta tunnin päästä kitinä ja itku, rauhoittuu siihen ja taas kohta sama uusiksi. Siis ei mitään kipuitkua vaan ihan kitinää, eroahdistusta?? Odottelen jospa päiväunetkin pitenisi, nukkuu korkeintaan 45min, yleensä vajaa puoli tuntia. Vaikka tekisi mitä valvotti enemmän tai antaisi nukkua... No, ehkä tämä poju rytmittyy vähän jäljessä :)
 
jane85 onnea sinullekin!

viivi1 meillä on laurilla ollut jopidempään selkeä rytmi. kahdet päikkärit ja iltaunille n. ysiltä. toki on poikkeuspäiviä, mutta tasaantuu sitten kyllä jo seuraavana päivänä. meillä kakkonen oli kanssa sellainen, joka torkkui milloin sattui, sille tuli selkeä rytmi vasta reilusti puolen vuoden jälkeen.

edie toivottavasti allergiatestit tuovat helpotusta. tai siis niiden tulokset, miksi neuvola niin nihkeästi suhtautuu testeihin?

me oltiin koko perhe tänään uimassa. laurikin oli mukana ja tykkäsi ihan hirveästi. muutenkin meillä on viikonloppu ollut piiitkästä aikaa perhepainotteinen, yhdessä ollaan puuhailtu monenmoista pientä. varsin rentouttavaa,kuten myös mun eilinen kasvohoito :)

lapsoset olivat kaikki illalla niin väsyjä, että viimeinenkin nukahti jo puoli ysiltä. siivousta ja pyykkäystä olis, mutta jos kerrankin olisi fiksu ja painuisi ajoissa pehkuihin. meillä on viimeaikoina yöt olleet sitä, että lauri herää puoli kaksi ja valvottaa parituntia. sitten kun se on unessa, niin jompikumpi isommista on huutanu jotain, pahaa unta tai uninalle kadoksissa tai pissattaa... tai sitten itse ei vaan sa enää unta, se harmittaa ehkä eniten.
 

Yhteistyössä