Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Ainiin noista painoarvio jutuista

Mun esikoinen arvioitiin käsikopelolla JA ULTRALLA 3400g painavaksi ja kätilö vielä painotti, että pienempikin voi olla kun vedet lähtevät.
Tyttö syntyi sitten kaksi päivää myöhemmin ja oli muhkea 4290g painoinen, heittoa siis lähemmäksi kiloa noissa arvioissa, etten niihin nyt lähtisi enää niin tarkkaan luottamaan.. Kunhan vaan jotain suuntaa antavat(paitsi ei mun kohdallani) ;)
 
Pinsuli, mut voi poistaa listalta. Myöskään fb:n en enää lisäile uusia.

Kohtu tyhjä, eikä raskausmateriaalia = Kohdun ulkoinen.
Mua ei tarvitse lisätä myöskään surun kohdanneisiin. En osaa jotenkin pitää tätä suruna, lähinnä vaan surkuhupaisena. Huhtikuun menetys olis suuri suru. Ei tätä voi siihen verrata millään lailla :)
 
Pahoittelut Ambrosia85, on se silti niin väärin :(

Ja onnittelut Esikoista vailla, toivottavasti on helppo raskaus tulossa :)

Noista peloista nii mä en halua et kovin moni tietäis raskaudesta, sen pahemmalta tuntuis km mitä useammalle siitä joutus kertoa. Tiedän pari joille tullut km rv 12-13 eli sinne ajattelin olla hissukseen..
 
  • Tykkää
Reactions: esikoista vailla
Ambrosialle pahoittelut tälläkin puolella :hug: Toivon teille kaikkea parasta jatkossa!

Tuosta kertomisesta ja keskenmenosta. Olen aina ajattelut, että en haluaisi kenenkään tietävän keskenmenosta ja se olisi silloin jotenkin helpompaa käsitellä kun ei tarvitsisi asiasta puhua. Mutta jos oikeasti siellä np-ultrassa vaikka selviäisi, että sikiö on kuollut tai tulisi keskenmeno juuri ennen sitä maagista 12 viikkoa. Niin olisihan se ihan kauhea suru ja jos siinä pitäisi vielä esittää ettei mitään ole tapahtunut niin sekoaisi kyllä pää. Minä varmaan kertoisin yhdelle läheiselle tai sanoisin miehelle, että kerro kaikille, jotka raskaudesta tiesi ja sano, etten halua siitä koko ajan puhua. Mutta helpompaa se silti olisi jos tietäisivät. Tai mistä minä tiedän, kun en keskenmenoa ole kokenut, mutta näin ainakin tällä hetkellä ajattelen ja ehkä sillä perusteella todennäköisesti jo kohta tästä kerrotaan.

Minulle ei edes tehty mitään kokoarviota edellisessä raskaudessa. Tai ei ainakaan kukaan ääneen mitään sanonut.

mariet ja pieni, edelleen 7+6
 
Etusivu päivitetty!

Ambrosia85 Voi ei :/! Poistin sut, mut en laittanut surun kohdanneisiin. Paljon tsemppiä tulevaan <3

esikoista vailla Voi juku! Kaksoset! :) Onnea! <3

Meidän ultrakuulumiset: kyllähän siellä himpula köllötteli ja sydän löi :heart: Pituutta oli n. 12mm, saatiin pari kuvaa mukaan. Niinkun arvelinkin, ei pelko hävinnyt kokonaan vaikka kuulumiset olivatkin nyt hyviä. Yritän kuitenkin nyt rentoutua :) Neuvolakäynti oli samalla, otettiin hemoglobiinit, verenpaineet ynnä muut.

Liikunnasta: Teille jotka ei harrasta mitään säännöllistä liikuntaa, suosittelen babyfit.fi sivustoa. Käykää tutustumassa :) Mä ostin nyt yhden kuukauden sitä palvelua, ja aion varmastikin jatkaa myös loppuraskauden.

Ai niin, ja mun LA:ta siirrettiin 31.7. Elokuun puolella kuitenkin syntyy varmasti :D Niskapoimu-ultra on 23.1. ja seuraava neuvola 30.1. Verikokeisiin seulaa varten menen loppiaisen jälkeen. Hyyiii :(

Pinsuli ja himpula 8+0 !! :heart:
 
Uutena mukaan.
4. lasta odotetaan, ikää 37, synnyttää olisi tarkoitus 19.8 Mikkelissä. Ja kuten asiaan kuuluu varovaisen onnellisia ollaan =) Ensi maanantaina kaveri lupasi ultrata, sitten selviää onko jotain mukana ja missä. Ja kuten tavallista, lankesin heti ostamaan yhden potkupuvun... sama traditio kaikissa raskauksissa ja luo hyvää ja positiivista mieltä. Sitä kun tarvitaan, huolehtimalla ei asiat paremmaksi muutu kuitenkaan.
 
Pahoittelut huonoja uutisia kohdanneille :hug:

Onnittelut hyvistä uutisista ja ensimmäisistä kaksosista :heart:

Täällä ensimmäinen neuvola olisi 7.1.
Paha olo koko ajan ja oksentaminen alkoi tänään..Todellakin toivon, että ei mene yhtä pahaksi kuin esikoisen kohdalla, silloin jouduin tiputukseen ja painoa lähti 10kg.. Tänään maannut suurimman osan päivästä sohvalla esikoisen pomppiessa päällä turhautuneena, uloskaan ei selvitty :(

H keiju ja pieni 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: esikoista vailla
Eilen oli neuvola ja hyvin meni, sydänääniä koitettiin neuvola tädin varoitteluista kuunnella eilen siis 8+1 mutta ei kuulunut. En ottanut ressiä kun kuulemma valmistaja luvannut + 12 viikolta eteenpäin että pitää kuulua. Mutta tulipa koettua miten sekin tapahtuu vaikka jyskytystä ei vielä kuulunutkaan toivotaan nyt että np ultrassa syke näkyy :)
Mulle voi päivittää ,
Np ultra 9.1
 
Ambrosia85 ja Mequ: Kaikkea hyvää jatkoon :heart:

Esikoista vailla: Ihan huippua! Onnea tuplasti!!

Tervetuloa kaikille uusille :) :flower:

(.) Kävin tänään neuvolassa, vaikka varhaisultran perustella nyt onkin vasta 6+4 eikä 8+3, mikä saadaan kuukautisten mukaan. Jotenkin tuli paljon parempi ja varmempi olo koko jutusta, niin kuin luottavaisempi että kaikki menee hyvin. Terveydenhoitaja oli mulle uusi ja tosi mukava. Hän oli niin iloinen ja positiivinen, että alkoi itsellekin tulla sellainen olo, että kyllä tässä sitten odotetaan ja tosiaan olisi kolmas lapsi tulossa :) Tuntuu siis jotenkin epätodelliselta, enkä vielä uskalla kamalasti riemuita tai kertoa kenellekään. Meillä on työpaikalla uuden vuoden avajaislounas 13.1. jolloin taas saa olla jollain syyllä holiton :O Silloin on viikkoja 10+1 joten voi olla että kerron silloin esimiehelle. Muuten haluaisin kyllä pitää salassa np-ultraan asti. Siinä on vaan hiukka vaikeeta torjua juomat ilman mitään syytä, kun alle 10 ihmistä istuu saman pöydän äärellä... Varattiin muuten Kanarialle matka talvilomaviikolle, lähdetään yhdessä appivanhempien kanssa. Ihanaa odottaa sitäkin :)

Hurjasti muistettavia aikoja ja varattavia asioita sain: suuhygienistille varmuuden vuoksi, labraan tammikuun puolessa välissä, np-ultraan tammi-helmikuun vaihteessa, lääkäri + kätilö parille (4.2.), sokerirasitukseen ennen rv 15...

Kiitos Mmaria vinkistä, nyt minäkin löysin Lumiasta plussan... :p

Painoarvioista. Itse olen käynyt molemmissa raskauksissa tosi tiuhaan raskausdiabeteksen takia äitiyspolilla Taysissa ja siellähän ultrataan joka kerta ja myös lapsen paino arvioidaan. Siitä on aika hyvä seurailla että painokehitys menee loogisesti. Siitäkin huolimatta ensimmäistä odottaessa arvioi joku kätilö tunnustelemalla, että on varmasti jo yli 4 kg. Ja minä ihan kauhuissani... Kokoarviot mittauksilla oli jotain vähän alle 4 kg. No lapsi oli 3440 g kun käynnistettynä syntyi 40+6. Toisesta meni paremmin kohdilleen, vajaata neljää kiloa taas veikkailtiin ja 40+6 3770 g samoin käynnistettynä syntyi.

Joku linkitti jonkin kiinalaisen (?) sukupuoliveikkauskalenterin tänne jonkin aikaa sitten. Sen mukaan mun esikoistytön olisi pitänyt olla poika, ja pikkuveljen tyttö :D Nyt se taisi veikata poikaa, eli uskoakseni on tyttö tulossa... :D No joo. Luulen ehkä muutenkin että on tyttö, koska tyttösiittiöt on sitkeämpiä kestämään hengissä ja poikasiittiöt nopeampia uimareita. Koska ovulaatio ja hedelmöittyminen tapahtui oletettavasti vasta 5 vrk yhdynnän jälkeen, olisi siis mun mielestä loogista että siellä on ollut enemmän tyttösiittiöitä jäljellä :) Todella tieteellistä pohdintaa, ehehhehe...

Kivaa päivänjatkoa kaikille!

Mussukka82 ja pikkumussukka 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: esikoista vailla
Vuoto loppui eilen eli 1 päivän kesti (eikä toivottavasti jatkukaa..).
Ultrassa käytiin aamulla ja sanoi et miehen ei kannata tulla mukaan kun alakautta sen tekee..mut tiettekö mitä?! tekikin vatsanpäältä :eek: ei kyl haitannut yhtään, mul oli muutenkin huono olo (matkalla terkkarille piti pysähtyä oksentamaan :p). Ja pienen pieni tyyppi sieltä löytyi <3 8,77mm eli viikkoja olis 6+6, LA vaihtuis 8.8. mut annetaan viel olla toi 7.8.

Kun varasin aikaa niin mulle sanottiin et rakon pitää olla täynnä, jotenkin kuulin/ajattelin et tyhjä. Hieman oli siis hakemista kun tuli häiriötä.. mut pääasia että pikkuinen näkyi :)

Hinnasta ei oo mitään hajua, kun sain neuvolasta lähetteen ja kävin terveyskeskuksessa. Eiköhän sieltä jossain vaiheessa joku maksulappu tule :D
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: Hienoa, että kaikki on hyvin vuodoista huolimatta :)

Onpas kyllä kumma, jos ei mies saanut tulla mukaan koska alakautta tehdään tutkimus! Aika häveliäs lääkäri :LOL: Kyllä meillä mies on ollut mukana edellisessä raskaudessa np-ultrassa ja tässä raskaudessa varhaisultrassa vaikka ne on alakautta tehty. Ja alakautta se esikoinen uloskin tuli :LOL: Siis toki, jos itsestä tuntuu epämiellyttävältä, että mies olisi näkemässä niin mikäs siinä, mutta kummastelen siis että lääkärillä on tuollainen mielipide asiaan.
 
Peruin mun 20.12 olevan varhaisultran ei vaan ole rahaa mennä,kun olisi maksanut n.200€. Nyt pitää elää toivossa,että mahassa kaikki hyvin. Pahoinvointi on piinannut tällä viikolla, ja töissä en ole voinut olla. Tänään kävin kokeilemassa aamulla,mutta sitten lääkärin kautta kotiin. Niin kauan menee hyvin kun saa vaan olla ja tuntuu että pitäisi syödä kokoajan jotain.

Onko kenelläkään tullut mitään mielitekoja?
Mulla tekee mieli syödä tomaattia kokoajan ja tänään kaupassa himoitsin Aurajuustoa, se on muutenkin ollut mun herkku, mut nyt pitää jättää syömättä. Vai syökö joku Aurajuustoa raskauden aikana? (siis ei kuumennettuna)
 
Onnea hurjasti Mmaria :flower: Ihana kun kaikki on hyvin vaikka huonolta jo näytti vähän aikaa! Kahdet kaksoset yhdelle päivälle, aika hienoa :)

On kyllä Mathilda83 tosi kallis varhaisultra! Eikö siellä ole lähellä mitään muuta halvempaa? Täältä voisi joku antaa vinkkiä ;)
 

Yhteistyössä