Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

zpp
Pinsuli:Mulle voi päivittää, eka neuvola 3.1

Ja anteeksi nyt nää mun pissatikku päivitykset; mutta pelkään keskenmenoa järkyttävästi ja siksi edelleen kyttään noita tikun viivoja ja sattumoisin oli apteekin omia vielä tallella ja tein sitten yhden vielä tänään 4+1 kun tuntuu että tissit ei oo enää niin kipeet mitä ne oli ;o johtuukohan siitä että "menkkojen alkamispäivä" on jo ylitetty, jolloin tissikipu alkaa vähenemään. Alavatsaa kyllä sitten taas nippaillut ja kihelmöinyt koko päivän ja lämmötkin turvallisesti yli 36,8, tosin viimeksi km tuli vaikkei lämmöt missään vaiheessa tippunutkaan.

tmp CAM00565-310851627 - Aijaa.com
tmp CAM005642066482405 - Aijaa.com

Pitäskö tuon viivan olla jo tummempi..vai mahtaakohan se siitä enää sen enempää edes tummentuakaan, vaikka kuinka olis raskaana? Tämä epätietoisuus on raastavaa..varhaisultan varaan maanantaina, mutta sekin menee silti jollekkin 7+ viikolle ja tuntuu että siihen on ikuisuus. 10.1 jälkeen vasta siis toiveita varhaisultrasta :(
 
Minä olen ollut niin väsynyt, ettei paljon ole ehtinyt edes lueskella eilisen työpäivän jälkeen. Nyt selasin nopeasti kaikki läpi. Siis tämä väsymys on ihan käsittämätöntä! Meidän poika on ihan toivoton aamuvirkku ja heräsi taas tänään ennen kuutta. Siinä oli siis jo valmiiksi ihan poikki ja kahdeksan aikaan aloin vaan torkkua pojan leikkiessä. Sitten alkoi pikkukakkonen ja pääsin vajaaksi tunniksi lepäämään. Ja väsymys vaan jatkui. Iltapäivällä nukuin tunnin olohuoneen matolla kun poika pelasi isänsä ja kumminsa kanssa lautapelejä. Meillä ei siis enää nukuta päiväunia, joten ei itsekään pääse kunnolla päikkäreille :headwall: Pelottaa kyllä miten jaksan jouluaaton ja muut erikoispäivät kun ei kai oikein voi käydä nukkumaan siinä joulupukin ja jouluaterian välissä :D

Kerrottiin pojalle tänään vauvasta. Aluksi taisi kuvitella, että huijataan kun on tuo mies joskus aiemminkin ohimennen vitsaillut äidin mahassa olevasta vauvasta siis jo ennen raskautta. Keskustelu oli parilla lauseella ohi. Myöhemmin alkoi kysellä kovasti että onko oikeasti ja illalla oli jo aivan riemuissaan ja silitteli kovasti masua. Tänään käytiin miehen vanhemmillakin, mutta poika ei paljastanut mitään kun ei ollut tainnut vielä itsekään ymmärtää koko asiaa. Toivotaan nyt että kaikki menee hyvin. Puhuttiin kyllä pojalle, että vauva on vielä tosi pieni ja voi olla ettei jaksakaan kasvaa isoksi.

Ruoka ei oikein edelleenkään maistu ja kauhulla jo odotan jouluateriaa kun huono olohan siitä vaan tulee. Minulle olisi siis suuri lohtu, jos lähimmät sukulaiset tästä raskaudesta tietäisivät, koska on paljon helpompi voida huonosti jokaisessa kahvipöydässä hyvällä syyllä kuin voida salaa pahoin.

Minulla olisi vielä maanantaina työpäivä ja sitten ne kolme joulupäivää vapaata. Eli ei yhtään ylimääräistä lomapäivää :( Mutta rentoja työpäivää kyllä tulee kun suurinpiirtein kaikki muut ovat lomalla. Huomenna mennään ostamaan kuusi ja koristellaankin varmaan jo samantien :)

Tervetuloa taas uusille :)

mariet ja pieni 8+1 :heart:
 
Mussukka82: Ei tosiaan ole postitse tullun mitään. Eka neuvola 14.1, 9+6 viikoilla siis. Varatessani ei kertonut mitään neuvoja, täti kysyi vain onko minulla kysyttävää. No enhän siinä jännityksessä osannut mitään kysellä. Kyllä vähän mietin, että joku voi oikeasti olla tietämätön, vai voiko?, joistain tähän liittyvistä jutuista. Joku lappunen raskauteen liittyen olisi ollut ihan kiva saada. Nuo ensitieto lomakkeet pyysi täyttämään, mutta kun pystyn tulostamaan ne netistä, se riitti. Kummallista, mutta toisaalta ihan kivaakin, eipähän ala stressaamaan ihan liikaa ennenkuin asia jo vähän konkreettisempi. Joo ja kyllähän tämä netin maailma on sellainen, että mikään ei varmaan tule neuvolasta suoranaisena yllätyksenä. Ja onhan niitä ystäviäkin, jotka ovat tässä tilassa olleet.

Ehdin jo aiemmin sanoa, että väsymys on mennyt ohi, no ei ole. Aivan uskomattoman piinaavaa väsymystä ollut taas tänään. Ihan sellaista, että yhtäkkiä ei pysty tekemään mitään. Tuo energisyys johtui varmasti jumpista, joissa kävin viikolla, nyt kahteen päivään en ole urheillut. Täytyykin huomenna lähteä kävelylle, jos piristäisi! Ja nyt on tullut vähän kuvottavaa oloakin, vähän sellaista, että en tiedä kumpi on parempi syödä vai olla syömättä. Onneksi ei vielä liian paha olo ole. :)

Elythia
 
Täällä selvästi optimisti liikkeellä. Pahoinvointia heti aamusta, ei okseta ainakaan vielä ( polly suklaata yritän syödä). Kolme raskautta takana ja ei ikinä pahoinvointia ennen, jos vaikka sais vihdoin toista sukupuolta??
Luumut on kyllä turvallisimpia ummetukseen. Levolac ja Vi-siblin aineita jotka kiskaisevat nestettä suoleen muualta elimistöstä joten jos on huonosti juonut voi olla kierre edessä.
Runsas neste ja luumut turvallisin. Nuo lääkkeet kadottavat vaikutuksensa muutenkin pikku hiljaa, tulee ns. tottuminen. Eikä tämä ole mitään mutu arviota.
 
Täällä taas stressaillaan oireiden puuttumisen takia. Oliski edes vähä huono olo, niinku Esterillä :D Muutenki vähän mietityttää kun tein taas tänään testin (en vaan voi uskoa) ja siinä oli yhtä tumma viiva kuin eilisessä testissä, ei siis ollut vahventunut ainakaan paljoa. Vieläkään ei ole läheskään kontrolliviivan vahvuinen. Heti alan miettiä, että uusi asukki tulee pois :( Kuinka vahvat viivat teillä on ollut? Nyt on n. dpo 13-14.
 
mimosalaha mulla oli vasta dpo 15 sellanen ihan haamuplussa :D seuraavana päivänä vaalea plussa, sitä seuraavana digillä raskaana 1-2 viikkoa. Eli hitaasti nousee arvot täällä :D ei kannata huolestua!

oma napa: alkuviikosta käytiin miehen kanssa ruotsinristeilyllä. Oli ihan mahtava reissu, vaikka selkä tulikin melkein heti kipeeksi enkä kauaa jaksanut kävellä. Pahoinvointi oli kanssa aika kova laivalla.

Eilen meinasi tulla eka oksennus, mutta sain pidettyä sen sisälläni. Nytkin on ihan sairaan paha olo, toivotaan että menee tällä ohi.. Tänään, keskiviikkona ja torstaina pitäisi vielä käydä sukulaisillakin.. Mitenköhän sitä pärjää kun ei ole kertonut muille, kuin omille vanhemmilleni..

Onko muilla muuten nännit näkynyt tavallisten, topattujen rintsikoiden läpi?

Candy&Napoleon 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ainakaan saanut tasaisia viivoja testiin, mutta kun tekee sitten digitestillä niin ei tarvi arvailla :) Luulisi että jos testiin tasaiset viivat saisi niin mun ne olisi pitänyt saada kun kaksi on tulossa :D
Käy apteekista hakee digitesti niin ei tarvi pohtia viivojen vahvuutta :)

Mmaria ja kullat 8+3
 
Heippa!
En oo nyt oikein jaksanu kirjoitella kun olin tämän viikon töissä. Vähän vaihtelua kotiäidin arkeen. Mutta totesimpa että aivan järkyttävän rankkaa kulettaa lapsia hoitoon ja tehdä täydet työpäivät ja sen jälkeen kun pitäis jaksaa hoitaa kotiakin. Siihen päälle vielä tämä alkuraskauden väsymys. Hatunnosto siis teille jotka töissä kuljette!! :)

Kuppikakulle piti vielä vastata, että Sotkamon neuvolassa kuljen ja Kaksilla on sitten np- ja rakenneultrat. Missä sinä?

Täällä pikku pelko persiissä, kun illalla tuli vähän verta. :/ Vaaleanpunaista limaa. Keskenmenneessä raskaudessa mulla oli samanlaista vuotoa alusta asti. Km sattui siis 12+0....
Ei ole nyt mitään sen kummempia kipuja.

Neuvolaan oon koittanu saada ensimmäistä lääkäriaikaa varattua, mutta aika vaikeeta on. Joka kerta kun oon soittanu, niin siellä vaan sanotaan, että ei oo vielä tehty aikapohjia lääkärille, soita myöhemmin uudestaan. Aaaargh! Ja sinne saadaan lääkäri vasta tammikuun puolivälissä!

Pink ja tirppana 5+6
 
Huh, kiitos candyqueen! Ehkä tässä pitää vaan rentoutua :) Hölmöä tää stressaaminen muutenkin, kun eihän sille mitään voi jos kesken menee, ei se esty stressaamisella.
Tuosta sukulaisilla käymisestä: Joulun ajan alkuraskaus ei todellakaa oo mikää helposti salassa pidettävä asia, ahdistaa koko kertominen etenkin omille vanhemmille ihan silloin "turvallisemmillakin" viikoilla. Oma äitini on odottanut isovanhemmuutta ehkä vuodesta 1999, joten jos jotain sattuis, saisin varmaan lohduttaa äitiäni itseni sijaan :D

p.s. Mä tein digitestin eilen, se näytti "raskaana 1-2 viikkoa". Vähän saatan panikoida :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on rv 4+5... Jo 3+5 oli tosi kipeet tissit ja on yhä. Pahoinvoinnintunne on jotain hirveetä :x Tää on mulle 5.raskaus, enkä oo yhdessäkään aiemmassa kokenut tällaista - miks nyt? Väsymyskin on jotain käsittämätöntä, voisin nukkua kellon ympäri helposti. :D
 
mäkin tuun mukaan! :) olen iltatähteä odotteleva 25-v nainen e-p.ltä. laskettu aika 1.8.2014 viikkoja siis nyt 9+5.
lapsia on siunaantunut jo kaksi tyttö -05 ja poika -06, vähän jännittää kun ikäerosta tulee nyt näin isot.. Eilen kerrottiin lapsille ja ei ne meinaa vieläkään uskoa, sanoivat ettei äitin maha oo tarpeeksi iso että sielä vauvaa olis ja ettei kannata kellekkään kertoa ku meitä pidetään sekona! hahhaa :D jouluna olis tarkotus kertoa muullekkin perheelle.
 
Heips, täälläkin yks juuri pe pikkukakkosesta plussannut :) Mullakin tosin yhtä haaleaa viivaa, kun zp:llä! testikin näyttää samalta apteekin omalta. Mies käski tehdä toisen testin, kun viiva niin haalea, että jos se häviääkin johonkin :D ehkä se vika on vaan noissa testeissä ja tummempaa ei niillä saa? testattu kuitenkin pe ja tänä aamuna yhtä hailakat plussat, joiden perusteella meille perheenlisäystä putkahtais elokuun lopulla :)

helke/25v./2. lapsi/NKL
 
Minä kanssa testailin tuollaisella Apteekin omalla testillä muutama päivä kuukautisten pois jäätyä ja viiva oli hämmentävän haalea. Reilu viikko myöhemmin se viiva oli yhtä vahva kuin kontrolliviiva. En kyllä testaillut siinä välillä joten en tiedä missä vaiheessa on vahvistunut. Mutta voihan olla juuri noin kun Helke sanoi että ehkä se on tuon testin ominaisuus :D

-tiiti-
 
Tervetuloa uudet! :) :flower: Päivittelen listan tuota pikaa.

pimpula88 nyt on pakko kysyä, miten sun viikot voit olla 9+5 jos sun laskettua aika on 1.8.? :eek: Meinaan mun LA on 31.7. ja tänään viikot 8+3. Onko sulla jotenkin erilainen kierto että viikot on noin pitkällä? Kiinnostaa :D

Muuten ei päiviteltävää, sukuloimaan tultiin, niin taidan olla aika hiljaa pari päivää :) Päivittelemässä kyllä käyn päivittäin.

Pinsuli ja himpula 8+3 <3
 
Onko kellekään tullu mun Facebook liittymis pyyntö? :) säädän puhelimella nii en tiiä lähtikö se viesti :D ja saa kyllä ilmoittautua jolle sen vois lähettää, et menee varmasti oikeelle :)

Mut täällä kaikki hyvin :) vähä väsy ja välil huono olo. Jouluna ajateltiin jo kertoa lähimmille, kun ultrassakin tosiaan kaikki oli hyvin :) jännittää! :p

Miini & pieni 7+0
 
Ainiin piti se sanoa, että clearbluen viikkonäyttö kannattaa tehä jos haluu varmuutta testeihin. Siitä saa selkeän vastauksen ja et onko hormoonit kasvanu tarpeeks viikkojen mukaan. Mulla näytti oikein.. Tein niitä kaks :D ja kerran näytti aivan liian vähän viikkoja ja oliki sillon tuulimuna :/
 
Mähän päätin jo että liittyisin vasta ensimmäisen ultran jälkeen fb-ryhmään, mutta siis sehän mulla on vasta tammikuun lopussa/helmikuun alussa, niin kyllä kutkuttais jo liittyä, mutta kun kukaan ei oikeestaan tiedä vielä tästä raskaudesta niin pelottaa että joku huomaa sen fb-ryhmän... :)
 
Tervetuloa jälleen kaikille uusille! :)

Minä olen edelleenkin testannut vain yhdellä testillä, ja siihen luotan kiitos olotilojeni, joiden takia en yhtään epäile ettenkö olisi raskaana :D

Täältä suunnalta on pitänyt hiljaista, kun vihdoin on ollut virtaa touhuta kaikkee muuta kuin istua koneella. Mahakivut helpottaneet täysin ja väsymystäkään ei ole ollut kuin aamuvuorojen aikaan. Viime yönä nukuin ekaa kertaa muutamaan viikkoon heräämättä kertaakaan! Saattoihan tuohon toki auttaa se kun loma vihdoin alkoi.. ;) Muuten on vain hieman etovaa oloa. Hankala keksiä mitä ruokia söisi, kun melkein kaikki etoo.. Ja se on ihme tällaiselle ihmiselle jolla on kyllä yleensä aina todella hyvä ruokahalu ja erittäin kaikkiruokainen sellainen. Sitten rinnat on toki arat.

Voi olla että huonommin täällä joulun aikaan käyn, joten toivottelen jo nyt kaikille oikein ihanaa ja mahdollisimman tressitöntä joulua :xmas: :heart:
 
Mulla on nyt jo muutaman päivän (ehkä tän viikon??) ollut jotenkin saamaton olo. Ei mua erityisemmin väsytä tai mitään, mut ei vaan jaksaisi tehdä mitään :( Voisin vaan makailla sohvalla ja katsoa elokuvia tms. :D ..mut ei, huominen pitäisi vielä jaksaa töissä.
Pahoinvointi on tullut jäädäkseen.. että hyvää joulua vaan :D

Hoidoista raskautuneet: Jos ei oo liian henkilökohtaista niin kuulisin mielelläni miten noi hoidot tapahtuu käytännössä? ovat ilmeisesti aika kalliita? ..tarkkoja hintoja ei tarvii antaa, mut jotain suuntaa antavaa olisi kiva kuulla :)

reirei ja hilirimpsi 7+2
 
Kuullostaa tutulta tuo saamattomuus. Toki pahoinvoinnilla ja väsymykselläkin on osansa. Meidän 4v sanoi että äiti sä olet tollainen möhkäle joka vaan makaa sohvalla. Auts! Mutta lasten suustahan se totuus tulee.
-tiiti-
 
Täällä tänään varhaisultrassa terhakka syke havaittu ja kaikki muutenkin kunnossa <3. Viikot siis 6+2. Nyt voi suht varmoin mielin jatkaa ku on oikeesti nähny että joku pikkuveikka sielä asustaa:). Aiemmin valittelin ja joku muukin on valitellut sitä että on aika oireeton. No nyt se pahoinvointi on alkanu melkeen ku kellon kylmänä ku 7 raskausviikko lähti käyntiin. Etova ja yökkivä olo jatkuu aamusta iltapäivään asti.. Vielä ei oo oksua tullu mutta lähellä on ollu. Ja toinen tympeä uus oire on naaman kukkiminen. Leukaan pukkaa koko ajan pattia, onkos muilla vastaavaa ongelmaa? Kyllä on raskausajan hehku kaukana ku kalpeana pahoinvoivana finninaamana saa kulkea
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä