Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

piitu 10
Moit kaikille, täällä lueskelulinjalla ollaan oltu, nyt kuulumisiakin..

Ihan ensin kuitenkin:
Neiti -84 ONNEA! :flower: -Vaihtuuko lauantain jälkeen myös nimimerkki ;)

Vaivoista oli puhuttu. Täälläkin tämä kolmas raskaus toi mukanaan suonikohjut ja ennenaikaiset supistukset. Aamupäivät on supistusten ja huimauksen vuoksi tukalia, iltaa kohti yleensä helpottaa, eikä iltaisin fyysinen ponnistelu kuten lasten kantaminen sylissä tai siivoaminen tms. provosoi supistuksia kuten aamupäivällä.

Viime viikolla kävin neuvolalääkärillä rv:lla 28+0 ja saikulle määräsi (keikkatöistä), kun oli kohdunkaula "hyvin pehmeä", vaikka kiinni. SF oli 28,5 ja painoa tullut yhteensä 3,6kg ja vauvan syke 142. Muutenkin kaikki hyvin. =)

Hankinnoista ym. oli myös olut puhetta... Meilläkin on isompien jäljiltä melkein kaikki valmiina.. kuopukselle pitäisi tosin hankkia sänky, että pinnis vapautuisi tulokkaalle. Pienet vaatteet otin säilöstä lähemmäs, ja niitä sitten "joskus kesällä" pesen ja silitän -kunhan kuopuksen vaatteet on siirretty pois hoitopöydän laatikoista...
Äitiyspakkauksen olen ottanut vain esikoiselle.
Vaippoja ostan sitten la:n lähellä (tai puoliso hakee, kun ollaan vauvan kanssa kotiutumassa ) ja jos kesällä jaksan alennusmyyntejä katsella, niin sitten jotain uutta vaatetta vauvalle voisi ostaa, mutta mitään ei varsinaisesti TARVITSE, kun vaatetta on niin paljon. Uusi itkuhälytin on harkinnassa myös.

Lämpimiä ja vaivattomia odotuspäiviä kaikille elokuisille!
piitu10 rv 28+6
 
meris
Kiitos inom tsemppauksesta, se tuli tarpeen =)

Tänään ilmoittivat että torstaina pääsen ylimääräiseen ultraan. Toivottavasti kaikki on sitten kuitenkin hyvin ja tuo sf-mitta nyt on vaan muuten jämähtänyt alle käyrien. Onpa kyllä ihana päästä taas kattomaan Sinttiä, kun viimeks nähnyt sen rakenneultrassa 19 viikolla. Jospas vaikka sukupuolikin jo selviäisi. Vatsassa jatkuu hirvee meno. Molemmista kyljistä puskee ulos jatkuvasti, kun on poikkitilassa. Sillein on ainakin turvallinen olo, et hyvin se siellä voi.

Tänään saapui Saksasta meijan sisarusrattaat. Niitä on pitänyt kokoajan nyt testailla ja kyllä ne on vaan kätevät. Esikoinenkin ihan tohkeissaan selittää että niihin mahtuu molemmat sekä hän että vauva, kun aiemmin ei ole paljoa suostunut koko vauvasta puhumaankaan.

Nukkumisesta täällä oli ollut puhetta. Monta kertaa tulee täälläkin herättyä yössä. Millon on paikat puuduksissa ja millon saa juosta vessaan. Aika energinen olo silti ollut päivisin edelleen. Esikoisen vauva-aikana tuli nukuttua moninverroin huonommin ja kauhulla odotan miten yöt sitten sujuu kun sintti syntyy.

Hyvin vointeja kaikille!

Meris + sintti 30+3
 
Hello!

Heti pitää päästä kajauttamaan teillekin tämä tieto: sain tänään postissa uuden äitiyspakkauksen :D ! Eli pari päivää sitten kyselin, että ootteko saaneet uusia vai vanhoja pakkauksia. Oli kyllä nopeaa toimintaa Kelalta ja Reimalta, toissa viikon perjantaina iltapäivällä vein hakemuksen Kelalle ja nyt siis jo tuli paketti. Levittelin kaikki vaatteet olkkariin ja nyt niitä täytyy käydä hypistelemässä vähän väliä. Ihanaa kun kesäloma alkaa ensi viikolla, niin heti pääsee laittelemaan sitten noita vauvan vaatteita! :heart:

Edie: Oliko tuo muuttoalennusmyynti siis Kuopion Lastentarvikkeessa? Tiedätkö tarkemmin että kuinka kauan siellä alennusmyynti kestää ja minne päin liike muuttaa? Täällä Kuopion tuntumassa kun asustelen, niin olen suunnitellut shoppailureissua Kuopioon tuossa kesäkuun aikana, vieläköhän mahdan ehtiä muuttoalennuksien perään?!

Yöheräilyistä: Mulla on kyllä niin mainiot unenlahjat, että saan yleensä nukkua yhteen pötköön aamusta iltaan. Monet on kyselleet että liikkuuko se vauva kovasti yöllä, niin minä olen siihen sitten tyynesti vastannut että ei harmainta haisua, kun en ole liikkeisiin ainakaan kertaakaan herännyt.

Vaivoista: Ihan näihin viikkoihin asti on ollut mukava ja hyvä olo, mutta nyt tajusin että aika moni juttu jo vähän "vaivaa". Tässäpä oikein valitusvirsi, että mitä kaikkea kremppaa sitä onkaan ehtinyt kertyä:
* hemoglobiini alhaalla (102)
* närästää aina ruuan päälle
* liitoskipuja (?) alapäässä jatkuvasti kävellessä
* suonenvetoja melkein päivittäin
* ummetusta jos vähänkin unohtaa syödä oikein/juoda paljon


Aika pientähän nuo vielä on... Ja vielä ehtii "vikalista" jatkua tässä n. kymmenen viikon aikana :D

Kesälomaa odotellessa,


inom 30+1
<br><br>
 
Moikkelista piitkästä aikaa!
Onpa ollu "lohduttavaa" lueskella, että muiltaki löytyy se vikalista ;)
Olen ihmetelly noita mun unenlahjoja, syy selvis tänään.... Hb laskenu aika paljon viime mittauksesta.
verenpaineet ollu samoilla "suurehkoilla" lukemilla koko ajan,
Painoa koko aikana tähän asti on tullu vajaat 2,5 kiloa,
kipuilut kävellessä jatkuu,
sairaslomalla oltu jo kolme viikkoa.
Kohdunpohjan korkeus kasvanu kolmessa viikossa 5 cm
Onneksi tyttö on "jo" niin iso, että auttelee äiskää tarvittaessa pikku askareissa kotona :heart:
Tämäpä meni taas ihan itteen :whistle:
Jokos elokuiset on hankkineet tarvikkeita tulokkailleen?
Ite oon ostanu ainoastaan 3 pikkusta pyyhettä ja kollarihaalarin. Pakkausta en ees ottanu, ku tytöltä jäi niin paljon käyttämätöntä vaatetta.
terkuin: tusina7 (viikkoja jo huimat 28+4) :wave:
 
Moi!

Inom: Joo, muuttoalennusmyynti oli Kuopion lastentarvikkeessa. Satuin sinne itse ihan sattumalta. Muuttavat kuulemma 1.6 tai silloin pitäisi olla jo liike uusissa tiloissa auki. Uutta osoitetta en muista mutta Sokoksen taakse johonkin tulee. Niissä tiloissa on ollut joku kansantori tai vastaava.

Täällä vaihtelevasti ollut noita liitoskipuja. Ne ei oikeastaan liity mihinkään liikuntaan tai vastaavaan. Niitä tulee ja menee. Onneksi ei vielä ole ollut kovin usein eikä liian pitkään kerrallaan. Närästystä löytyy myös. Joka ilta täytyy ottaa Rennietä muuten ei pärjää. Tosin onneksi tarvii ottaa vain 2 tbl päivässä. Luulen kyllä että kulutus lisääntyy kun viikot lisääntyy! Olo ollut vielä aika hyvä. Mitään suurempia "vikoja" ei ole vielä ollut. Täytyy olla tyytyväinen mitä pitempään pääsee näin vähillä vaivoilla. Pitkä kesä edessä...

Tänään sain taas muistutuksen tästä odottavan ailahtelevasta ja herkästä mielentilasta. Juttelin erään tuttavan kanssa. Hän muutamalla sanalla sai minun mieleni pahoitettua. Toiset äidit ovat herkkiä tuomitsemaan toiset tai ainakin arvostelevat muiden äitien tekemisiä. Mitä kukaan sillä arvostelulla saavuttaa? Perheiden tilanteet ovat erilaisia. Minä ja mieheni ollaan varmasti juuri oikeat henkilöt tekemään ratkaisut meidän perheen kohdalla. Aivan turhia on vertailut että eikö lapsi vielä kävele tai vieläkö se teidän lapsi syö tuttia. No, ehkäpä tällä henkilöllä oli vain huono päivä. Sai kyllä pilattua minunkin päiväni. :kieh: Tällaista valitusta... Kiitos jos jaksoitte lukea!

Nyt taidan lopetella tältä illalta kun sain mieltänikin purettua! ;)

:wave: Edie
 
Pautzi ja tiki:
Mulla autto tuohon uudelleen nukahtamiseen kun laitettiin musta päiväpeitto peittämään ikkuna ettei pääse valoa sisään (pimennysverho ois varmaan kätevä kun sais aikaseksi hankkia :D ). Muutenki uni niin herkässä niin siihen ei enää valoisaa huonetta kaipaa..

Vauvan liikkeisiin en oo heränny viime aikoina vaikka miehen kertoman mukaan yölläkin kovasti potkii. Ainut on pissareissut..

Kesäksi ei ole mitään lomasuunnitelmia kun ukkokulta pääsee heinäkuun alusta pois intistä ja menee sitte töihin niin ei oo lomia :/ Sillon onki jo rv 36 tasan joten vauvakin voi tupsahtaa kuvioihin milloin vaan :)

Viikonloppuna tehtiin sitte viimeinen reissu sukulaisiin Pudasjärvi-Taivalkoski-Kuusamo välille. Kivahan se ois reissata vaan ku meinaa supistella niin ei uskalla ottaa sitä riskiä :whistle:

Uskomatonta miten vaivat vaihtelee kovasti. Liitoskivut on ollu jo monta päivää poissa, supistelut on vähentyny huomattavasti, ummetus on helpottanut ja muutenkin on ollu virkeä olo. Naama on parantunu alkuraskausajan kamalasta kukinnasta..Suonenvedotki on jääny pois :)

Tänään käytiin ostamassa pikkuorvokeita ruukkuihin pihalle, tulipas kivannäköistä :)

Millasia sf-mittoja teillä on ollu rv 28-30?

Miten teidän sinkkuystävät on reagoineet raskauteen (varsinkin esikoisen odotukseen)?


milana ja ötti (iita-aatu) 30+3 :)
 
moikkis taas kaikki mahakkaat!!!

Nyt taitaa olla aika omanapaista juttua, vaan kun mieltä painaa niin täytyy koittaa täältäkin löytää joku jolla voisi olla jotain kokemusta / tietoa...

Eli sain tossa viikko-pari sitten riesan sydämen lisälyönneistä, ilmeisesti vaarattomia mutta älyttömän ärsyttäviä!!! Kävin lääkärissäkin niiden takia, tarkoitus oli kyllä näyttää samalla paikkoja kun noita suppareita on ollut paljon, vaan oli niin kiireinen lekurisetä ettei joutanut asiaan perehtyä!

Vaan samalla kun totesi mun pumppuvaivat ihan harmittomiksi niin kertoi mulla olevan struuman ja oli yllättynyt ettei mulle ollut aiemmin kukaan asiasta maininnut! Nyt sit meen lisätutkimuksiin kilpirauhasen vuoksi :( !

Lieköhän tuolla struumalla ja noilla lisälyönneillä voisi olla jotain yhteyttä? Taikka sit sillä että mun hemppa oli tipahtanut turhan alas, nyt huomaa jo nupissa ja kropassakin ettei mitään jaksa, hain tänään sit Obsidania, josko se auttas Spartocinea paremmin! Tuntuu vaan nuo lisälyönnit niin oudoilta kun noin yhtäkkiä alkoivat!

Onneksi vauvalla on kaikki ihan hyvin, paino oli noussut aika vähän, reilun satagrammaa per viikko, välillä näinkin :D ja verenpainekin oli hyvä! Liikettä löytyy herralta kiitettävästi, mahassa oli pari ihan arkaa kohtaa kun lie ukkeli juntannut oikein topakasti!!

Varusteita meillä on pinnasänkyä ja turvakaukaloa vaille kaikki, niin ja äippäpakkaus on vielä tulollaan!!

Että tällaiset kuulumiset täälläpäin!!

Riepu ja Oskari 30+6 (?)
 
Riepu: Miltä nuo lisälyönnit tuntuu? Tuntuu syke sillon kovempana? Huomasin itellä sellasta vähä niinku muljahtelua sydämessä ja sitte koti-dopplerilla kuuntelin niin niinku ois jotai ylimääräistä sykettä tai jotaki..fiksusti selitetty..Tosi harvoin kyllä tuntuu..
 
Milana: Mulla ne tuntuu niinkuin jäisi yksi lyönti välistä, lääkäri selitti sen niin että tulle kaksi lyöntiä nopeaa peräkkäin, muttei sitä toista ehdi tuntea, siksi se tuntuu että jää lyönti väliin... ja sit tuntuu monesti peräkkäin sellainen iso lyönti tai joskus monta isompaa lyöntiä peräkkäin ja mulla tulee sellainen tunne että pitää jonko yskäistä tai vetää kunnolla henkeä... ei tainnu mun selitykset olla sen parempia...
 
meris
Kuulostaapa tosi tutulta nuo sydän tuntemukset Riepu. Mulla ollut noita lisälyöntejä ihan koko raskausajan. Ohi menee usein just kun yskii tai haukkoo henkeä. Mulla sydämessä läppävika, että voi johtua ehkä siitäkin, mutta lääkäri sanoi että terveessäkin sydämessä saattaa niitä tulla raskausaikana jostain pallea ärsytyksestä johtuen. Joten tiedä häntä, inhottavilta ne tosiaan tuntuu...
 
Lisälyönnit ovat erittäin tavallisia ja niitä esiintyy paljon myös aivan terveillä ihmisillä. Oireina ovat sydämen muljahdukset, hypähdykset, tauot ja syvien hengenvetojen tarve. Lisälyönnit ovat hyvänlaatuinen vaiva, jota ei tarvitse hoitaa jos henkilöllä ei ole muita sydänsairauksia.

Muun muassa valvominen, tupakointi ja runsas kahvinjuonti saattavat altistaa lisälyönneille.

 
Vauvamaha82
Että voi olla kuuma lähes koko ajan..! Mitä sitten kun tulee oikein kunnolla kesä ja helteet.. apua..

MILANA Kyselit miten sinkkuystävät ovat suhtautuneet raskauteen. Odotan siis esikoista ja tuntuu, että lähes kaikki sinkkuystäväni katosivat kuultuaan raskaudestani!! Ja muutenkin yhteydenotot harvenivat jo siinä vaiheessa, kun aloin seurustelemaan mieheni kanssa. Mistä lie johtuu.. kateellisuutta..? Tai ainakin yksi on varmasti juuri tuon takia lopettanut yhteydenpidon, koska taitaa olla vähän katkera omasta "yksinäisyydestään".

:/

Vauvalle kuuluu hyvää, kovasti muljailee ja potkii. :heart:

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 28+5
 
meris: no just illalla mietin ukkelin kans tuotakin että voisko sillä olla jotain tekemistä että maha on nyt niin ylhäällä ja painaa muutenkin niin että välillä tuntuu että happea ei saa, täytyy pitää ainakin ryhti hyvänä :) ! Että josko tosiaan tekee noita lisälyöntejäkin jotenkin sitäkautta... Vaan lohdullista tietää etten oo ainoa!!! :flower:
 
tellervo harmaana
Moikka kaikki elomassut!

Tutuilta kuulosta teidän vaivat. Mutta ite kyllä oon viikon jo ollu saikulla kun en kertakaikkiaan enää jaksanut olla töissä. Kesäloma onneksi siirtyy äippäloman jälkeen pidettäväksi, ei oiken lomalta tunnu kun ei voi oikeen tehdä mitään siis ihan normijutskiakaan. Nyt kun ois aikaa siivoilla ja laitella koko talo kuntoon niin ei oikeen kykene :/

Mulla melkeen kaikki ystävät niin sinkut ku varatut ovat olleet ilahtuneita vauvauutisista. Mulla kun o ikää jo 31 niin on kuulemma jo aikakin hankkia esikoinen. Yks vuotta nuorempi avoliitossa elävä kaveri joka ei ite aio lapsia tehdä niin on muuttunut etäiseksi ja sitä ei kiinnosta yhtään kun puhun jotain vauva-asioita. En ole hälle edes puhunut juuri mitään kun olen vaistonnut tämän negatiivisen ilmapiirin. No kukin tyylillään... On mulla kans yks sinkkukaveri joka ei enää pitänyt yhteyttä juuri lainkaan ku mulla loppu tai harveni baareissa ravaaminen, siis paljo ennen kun edes tulin raskaaksi. Ja nyt ku oon raskaana ja näinkin pitkällä ni hän ei ole kertaakaan käynyt edes kylässä. Meitä on niin monenmoisia.. mutta onneksi suurin osa kavereista on ja pysyy! :)

Sf-mitta huitelee yli yläkäyrän mutta ei oo valituksia kuulunut neuvolasta kun kasvu on tasaista. Eli mulla oli rv 28+jotain 30 cm, eli onhan toi jo aikasen suuri :whistle:

Nyt lähden koirain kaa nauttimaan auringonpaisteesta ulos!
Mukavaa päivää kaikille massuille!

tellervo
 
Riepu: Mulla oli alkuraskaudesta nopealyöntisyyttä sydämessä. Välillä epäilivät että on jotain enemmänkin vikaa. Mutta johtuivat mitä ilmeisemmin Hb:n nopeasta laskusta / alhaisuudesta. Jos käsitin oikein, sulla on Hb laskenut, joten voisko sillä olla vaikutusta?

-Capri ja Tiitiäinen 27+6-

PS. Uusi massukuva päivitetty eilen profiiliin.
 
Oltiin tiputtu jo kolmannen sivun puoleen väliin :whistle:

Mutta moi vaan kaikille! Minä täällä taas osa-aika yh:na.. tai nyt kylläkin koko aikaisena. Mies on seuraavan kuukauden aikana kolme viikkoa leirillä! :'( Onneks käy kuitenkin viikon päästä viikon kotona ja sit on looåpusota ja lopun intti ajan hän sit onkin lomilla... yks päivä vaaan pitää siinä välissä käydä kassulla.. =)

Mutta nyt sinne omaan masuun: Viime viikolla kävin lääkärineuvolassa. Kaikki oli ok. Painoarvio oli vaaville 850g ja sf mitta oli 24cm. Samoilla mitoilla mentiin näillä viikoilla esikoista odottaessakin ja esikko painoa syntyessaan 4550g, mutta lääkäri luuli että tästä veitikasta tulee veljeään isompi.. :p Saa nähdä miten käy.
Painoa on nyt tullut itselle 1,2kg ekesta neuvola käynnistä, eli ihanmaltillista on ollut tuo painon nousu ;)
Väsymys on taas alkanu vaivata, aina muulloin paitsi yöllä! Yöllä voin tosiaan olla parikin tuntia hereillä ja sit taas aamulla uni maistuisi. Mutta onneksi siihen tietää syynkin ja sehän on se että elimistö valmistuu vauvan yösyönteihin :)

Marsu81 26+5
 
vauvamaha82: Tuli mieleen tuo sinkkukaverit homma kun 3 lähintä ystävää pisti käytännössä välit poikki vauvauutisten jälkeen..Yks jopa myönsi masentuvansa siitä kun mulla menee hyvin :eek:

Kuulostaa tutuilta nuo sydämen lyönnit..En vaan oo kuullukkaa, että ne kuuluu raskauteen mutta hyvä niin! :)

Lähdempäs nauttimaan tuosta ihanasta ilmasta! :D

milana ja ötti 30+4
 
Olipas jännä lukea noista lisälyönneistä.. Minä täällä valitellut miehelle, miten sydän ottaa ylikierroksia välillä ja sen lisäksi sitten nämä hapenottovaikeudet. Ilmeisesti sitten ihan normaalia =)

Riepu: Tsemppiä kilpparin kanssa. Itsellä vajaalla ja nyt arvot heitelleet huonompaan. Se näkyy olossakin - väsyttää ihan pirusti.
 
huomenta vaan kaikki!

on jääneet omat kirjoittelut vähemmälle, kun ei yksinkertaisesti malta haaskata ihania, kauan ootettuja kesäpäiviä sisällä.

ulkohommia olen tehnyt oman kunnon mukaan, istuttannut ja haaveillut lähinnä. kyykkimiset ei tee kipeetä, mutta nostamiset ja punnertamiset jätän suosiolla pois.

ite heräilen kanssa yöllä useamman kerran. nyt on alkanut kääntyminen tuskastuttamaan. ja lonkat puutuu, kun ei voi oikein muutoin nukkua, kuin kyljellään. ja sitten tuo ihana pohjekramppi on taasen palannut vaivaamaan ja muistuttaa itsestään tosi kipeesti ja tietenkin öisin.

pakko lähtee aamupalan laittoon. hyviä vointeja ja auringonpaistetta eloveenoille!

omanapaisin terveisin,
jari-maija 30+3
 
Vauvamaha82

tellervo harmaana Jäin pois töistä myös kokonaan jo nyt(rv25 tms silloin), ensin vaivasi selkä ja sitten vaan aloin olla niin väsynyt etten kertakaikkiaan jaksanut olla siellä. Ja kotona aika kului sitten siihen, että nukuin ja kiukuttelin väsyneenä.. Ja kaikki tuntui kaatuvan päälle, kun oikein väsytti. Nyt olo on ollut paljon parempi ja jotenkin huono omatunto siitä, että olen kotona.. mutta sitten taas toisaalta ajattelen asian niin, että jos menisin takaisin töihin niin sama väsymys varmasti iskisi päälle uudelleen. Ei kiitos! Eli kotona olen siis paljon mielummin ja rentoudun rauhassa. Harmittaa vaan , kun olisin tajunnut tämän jo aikaisemmin alkuraskaudessa - kärsin todella pahoista mielialanvaihteluista ja varmasti olisi hieman helpottanut, jos olisin ollut hetken aikaa sairaslomalla töistä. No, jälkeenpäin on helppo viisastella ja nyt ainakin tiedän miten olisi ehkä hyvä toimia tulevaisuudessa jos vielä lapsia hankimme.. :) Ja lomat pidän myös myöhemmin, en aio niitä "tuhlata", jos kerran en ole nyt edes työkuntoinen.

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 28+6


 
Heippa!

Alkaa useimmilla olemaan jo vapaata töistä, lomat koittaa jos ei ole tarvinnut saikkarilla olla.. Álkaa tuo meno kyllä jo hidastumaan.. mutta eipä tuon niin väliksikään - juoskoon muut! Mulla on enää kaks vajaata työviikkoa ennen kesäloman alkua.

En ole vieläkään saanut aikaiseksi käydä läpi nuita saatuja vauvan vaatteita.. :ashamed: Tarttis pikkuhiljaa tehä jotain et jaksaa sitte vielä kirppikselle ostamaan joitain puuttuvia kokoja. No, jospa loman alkajaisiksi sitten. Nyt tarttee kovaa vauhtia suunnitella ja sopia ystäväni polttareita, jotka sattuu juuri kesälomani alkuun. Hyvällä mallillahan tuo onkin jo mutta varmistukset tarttee saada tehtyä, ettei tartte stressaa..

Mutta ihanaa keskiviikkoa!
t. Marisk ja Elmeri
 
metsätähti harmaana
Moi pitkästä aikaa!

neuvola kuulumiset
paino:+735g/vko
turvotus:-
pisassa proteiinia sen takia vein tänään uuden näytteen.
sf:28 (rv30+0)
RR:116/74
RT
syke: 130
Liikkeet:++

sinkkukavereista oli puhetta ollut, mulla hävis suurin osa jo esikoisen odotus aikana ja esikoisen syntymän jälkeen on hävinnyt kaks perheellistä ja yks parisuhteessa elävä eli aika kato on käynyt vaikka ite yritin aluksi pitää paljonkin yhteyttä mut kun en saanut mitään vastakaikua, niin lopetin koska en halua riivata ketään, jos merkit on selvät että toista ei kiinnosta.

lomasuunnitelmia ei sen kummenpia ole kuin että Helsinkiin meinattiin mun siskon luona lähteä käymään heinäkuussa viikolla 29 eli aika lopuillani olen mut onneks sairaaloita on sielläkin jos etuajassa sattuis pikkuinen syntymään tai jotain muuta tulis et tarvis sairaala palvelua.

synnytystapa-arviointiin joku oli menossa, täällä ei sellaista ole ollenkaan jos ei jotain häikkää ole tai lapsi ole perätilassa.

vaivoja löytyy tällä hetkellä ainoastaan välillä olevat kivuttomat supistukset ja liitos"kivut" ei niitä oikeastaan voi kivuiksi kutsua kun ei oikeastaan satu mihinkään vaan tuntuu kyllä että vauva on pää alaspäin ja painaa.
Vessassa ei onneksi vieläkään tarvitse ravata öisin, mut päivisin sitäkin enemmän.
Yöunta tosin häiritsee että kun kylkeä pitää kääntää niin, jalkovälissä tuntuu ja huomaamatta se ei enään onnistu vaan herätä täytyy että saa kylkeä käännettyä ja siihen vauva havahtuu ja pitää palkinnoksi oman jumpan, niin että uni ei ihan heti pääse jatkumaan.

hankinnoista oli puhetta meillä ei tarvii tehdä muuta hankintoja kun niitä pieniä vaippoja ja sitten tupliin pitää ostaa, sadesuoja ja hyönteissuoja, sekä ehkä jotain pientä vauvalle mut perjaatteessa kaikkea pitäis olla jäänyt joko esikoiselta tai sitten ollaan jo hommattu ne eli tuplat ja sitteri, muuta ei tarvita. Äippäpakkaus tulee kuulemma jo kahden viikon päästä, vein eilen paperit niin tätsy sanoi että paketti on kahden viikon pästä postissa=)Nopeata toimintaa=)

joku kyseli sf mitasta viikoilla 28-30 eli mulla se on nyt 28 ja esikoisen aikaan ihan samalla viikolla se oli 29=)

tavaroita oon laittanut jo aika hyvin=) Ensisänky on paikoillaan makuuhuoneessa (tosin petaamatta vielä) vauvan pienet vaatteet on pesty ja lipastossa viikattuna (mä en silitä mitään) ja pientä hienosäätöä harrastan pikkuhiljaa=) Kaikki on varmasti valmista kun vauva päättää syntyä=)

Vauva ja tavaroiden laitto ja sairaalakassin pakkaaminen sekä vauvan kotiutumisvaatteet on pyörinyt nyt viime aikoina erityisen paljon mielessä sekä imetys (että toivottavasti se onnistuisi nyt paremmin kuin viimeksi) ja pärjääminen ja arjen pyöriminen kahden pienen kanssa. Kumpa jo saisin oman pienen nyytin syliin ja pääsisin taas nuuskimaan pientä vastasyntynyttä=) On se vaan NIIN ihanaa aikaa=)

Että sellaista tänne päin kuuluu=)

Metsätähti ja möhö 30+2
 
Kiitos Pietu tsempeistä, huomenna ois se uä, hiukan meinaa jännittää et mitä sieltä löytyy!

Aikas monella on ollut noita pumpun juonitteluja, nyt kyllä ihmetyttää suuresti että oliko tosiaan vaan siitä alhaisesta hb:stä kiinni, aloitin obsidanin syönnin ja siihen loppu lisälyönnit!!!!!!!

Magnesiumiakin oon syöny, mut melkis koko raskauden ajan, te muuten joilla on ollut niitä suonenvetoja tms. kramppeja, koittakaa sitä magnesiumia, itselle siitä on ollut suuri apu!!

Käytiin tänään miehen kans tutustumassa synnärille, täällähän Jyväskylän sairaala lopettaa nuo yleiset tutustumiset niin rynnättiin nyt sit katsomaan paikkoja, kun sairaala on mulle aivan outo muutenkin! Ja kyllä siellä oli paljon muitakin tutustumassa! Jotenkin oli ihan hyvä käydä siellä paikan päällä, tuntuu taas todellisemmalta koko touhu ja tuli ihan kiirus nähdä pikkuinen :heart:

Riepu
 

Yhteistyössä