Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Pauzi harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 20:06 Riepu kirjoitti:
Kiitos Pietu tsempeistä, huomenna ois se uä, hiukan meinaa jännittää et mitä sieltä löytyy!

Aikas monella on ollut noita pumpun juonitteluja, nyt kyllä ihmetyttää suuresti että oliko tosiaan vaan siitä alhaisesta hb:stä kiinni, aloitin obsidanin syönnin ja siihen loppu lisälyönnit!!!!!!!

Magnesiumiakin oon syöny, mut melkis koko raskauden ajan, te muuten joilla on ollut niitä suonenvetoja tms. kramppeja, koittakaa sitä magnesiumia, itselle siitä on ollut suuri apu!!

Käytiin tänään miehen kans tutustumassa synnärille, täällähän Jyväskylän sairaala lopettaa nuo yleiset tutustumiset niin rynnättiin nyt sit katsomaan paikkoja, kun sairaala on mulle aivan outo muutenkin! Ja kyllä siellä oli paljon muitakin tutustumassa! Jotenkin oli ihan hyvä käydä siellä paikan päällä, tuntuu taas todellisemmalta koko touhu ja tuli ihan kiirus nähdä pikkuinen :heart:

Riepu
Täh? Siis Keski-Suomen Keskussairaalako lopettaa ne yleiset tutustumiset? Millon? Mulle taas kukaan mitään puhunut... Mistä tuon kuulit? Mulle annettiin neuvolasta lappu ja sanottiin et sinne vaan sit ku siltä tuntuu, mut ei kuulemma kannata vielä kun viikkoja niin vähän (sillon rv jotain 28-29).
 
Voikohan tuohon sairaalahommaan mennä vaan niin, et menis siille kierrokselle ja jättäs "luennon" väliin.. mie en voi kuvitella, et jaksasin istua siellä kuuntelemassa sitä aikaa, mitä se ainaki täällä kestää. Ja vain 10 min. pissatauolla, jolla kerkee kaikki ees k*sella käymään :eek:
 
jaahas- mun viesti sitten hävisi... en pääse enää uudelleen kirjautumaankaan... aaaght

Lyhyestä:
Onnittelut tuleva rouva -84, laitathan kuvan hääpuvustasi profiiliin.

Sinkkukaverista tulee kummi, joten pitää yhteyttä paljon. Poikapuoliset sinkkukaverit hellyyttäviä kun eivät oikein tiedä miten olisivat tai voivatko vetää röökiä vieressä.

Mulla flunssa ja ääni mennyt. Eilisissä kevätjuhlissa jotka olivat ulkona sain auringonpistoksen tai vastaavan ja laatta lensi koko illan. Olo oli aika kauhea... Menihän tässä jo 2 viikkoa ilman yhtäkään oksennusta.

Vauva poikittain ja potkii tosi paljon, kyljet ovat ihan kipeänä.

Mukavaa viikonloppua, me mennään Kotkaan mökkeilemään!

t.Soippa ja Pinku 28+2

 
Pauzi: Siitä tais olla tän päivän Keski-Suomalaisessakin juttua, mut se neuvoloiden kummitoiminta tms kyllä jatkaa niitä esittelyjä, niiden mukana on kai mahdollista päästä? Vaan kun se kummihomma on kai ensisynnyttäjille suunnattu niin en sit viitsinyt siihen mennä. Huomenna ehtii vielä, klo 14 äippäpolille vaan :D ! Kesäkuun alusta siis loppuu...
 
Heippa hei! :)
Ei mitään erikoista kirjoitettavaa, ajattelin vaan uteliaisuudesta kokeilla miten tää toimii. :)
Eikö kukaan oo tänään uskaltanut kirjoittaa kun on uudistunut systeemi? :D
Sf-mitasta on ollut puhetta, täälläkin mennään yläkäyrillä kun viimeksi oli 28.5cm
rv 28+3. Toivottavasti nyt ei ihan seuraa kuitenkaan noita viikkoja. ;)
Kelaan vein paperit pari viikkoa sitten ja odottelen päätöstä. Haluaisi jo päästä hypistelemään vaatteita. :) Ja vaunu ostoksille pitäisi mennä.

Eipä muuta tällä erää. :)

Jonz & Topi 28+5
 
Pauzi

Voi jestas auttakaa!! |O
Mulla vihloo siis niin kauheesti tuolta alaalta, virtsarakon tienoolta että itku meinaa välillä päästä. Ihan hetkittäin se niin tuskaista on, mut onko mahdollista että pikkuinen olisi siellä jo pää alaspäin työntämässä kun on pari päivää ollut sellaista ihme painetta tuolla alapäässä? Koko ajan pissattaa, eikä pissalla käydessä satu, mut sen jälkeen saattaa vihloa, tai ihan niin kuin kirvelis tuolla jossain sisällä syvällä. En osaa oikein kuvailla. Pitäiskö mun soittaa huomenna neuvolaan? Kun ei viitsisi aina kaikesta sinne valittaa.

Onko muilla tälläistä?

Pauzi ja papunen 30+3
 
Pauzi En osaa nyt kyllä auttaa, mutta mullakin on tuntunu välillä vihlontaa...
Tänään pytyllä ähistellessä säikähdin ku jotenkin suoli kramppas ja meinas taju lähtee... onneks meni ohi samantien...

Toivottavasti näitä tällaisia ei olis paljon...

Täällä on ommeltu h&m mamma housuihin jo uusi maharesori kun se alkuperäinen oli liian tiukka, pakko oli mennä kangaskauppaan ostamaan resoria ja tehdä uusi...
Nyt pystyy jo hengittämään :LOL:

Ihanaa kun tulee lämmin viikonloppu...mukava kesäkuun aloitus... B)

Pelkääkö kukaan täällä synnytystä tai sairaalaa, nimittäin mulla on molemmat ongelmat...huh huh... saa nähdä millaisen paniikin nostan sitten elokuussa...

Nyt menossa 28+1
 
kamala tämä uusi formaatti! no, kai tähänkin tottuu. se hyvä puolion, että voi viestejä selata kirjoittaessa.


pauzi mulla on virtsarakon tienoilla kanssa jonkinmoista kivuntunnetta, jos kävelen. en osaa kuvailla sitä vihlomiseksi, mutta sellainen kauhea painon tunne. paljon mahdollista, että vauva puskee jo alaspäin. tai sitten kyseessä on supistus, niitä rupee jo varsin helposti näillä viikoilla oleen. kirvely ei tosin kuulu supistuksiin. voithan käydä tarkastuttamassa, ettei ole pissatulehdusta. tosi vaikea neuvoa näin etänä. soita ihmeessä neuvolaan, jos huolestuttaa. auttamassahan ne neuvolatätit meitä on.

TinniPinni ite synnytystä tai sairaalaa en pelkää, mutta mulle on jäänyt jokin peikko jälkisupistuksista. siitä mainitsinkin jo esitietolomakkeessa. nuo supparit oli tosi kipeitä jo ekan synnytyksen jälkeen, toisesta vielä pahemmat ja kuulemma kipenee vaan, mitä useammin synnyttää. kyllä siihen annetaan kipulääkitys tarvittaessa, mutta tuskaisia ne mulla on silti olleet.

mun on pakko lähtee vielä kastelee istutukset, aurinkoa on tännekkin luvattu ja tivoli on kaupungissa. viikonlopulle tiedossa jotain kivaa.

omassa napasessa kaikki ok. olen myös popsinut ahkerasti mg-tabletteja, mutta en voi sanoa niistä tällähetkellä olevan varsinsuurta hyötyä, en kuitenkaan uskalla olla ottamattakaan, ties kuinka kauheiksi krampit äityisi. eilen kun oli rauhallisempi päivä, niin ei krampitkaan herättänny. ehkä noilla omilla touhuilla on jotain osuutta asiaan.

kuulumisiin taas huomenissa!

jari-maija 30+4
 
uih, menipä tämä oudoksi koko palsta! Ei ilmeisesti pysty kirjottamaan enää harmaana? Ja mitenhän tästä pääsee takaisin etusivulle? Mut jospa tähän tottuu...

Tänään oli se kilpirauhasultra ja lääkäri epäili siinä olevan tulehdusta, mutta sanoi ettei sille mitään tehdä! Otti kyllä ohutneulanäytteen että saa varmistuksen siitä kahden viikon päästä, ei niin ihana kokemus... :/

Täällä oli muitakin kellä oli mahassa kipeitä kohtia kai potkimisten takia? Hassua etten muista että ois koskaan aiemmin ollut tuollaisia mut nyt on ihan kuin sisäpuolella kipeitä mustelmia! Ja viimeksi neuvolassa ei täti saanut oikeen tunnusteltua vauvan asentoakaan kun alamahaan sattui sen painelut tietyissä kohdin...

ilta-aurinkoterveisin Riepu
 
Onpas outo tämä uusi foorumimuoto, mutta uskoisin, että parempi kuin vanha.. Se vie aina jonkun aikaa totutellessa :)

Ja jeih! Ei enää harmaita -- ehkä ei sitten enää noita ikäviä kenkkuilijoitakaan :p

Ainoa negatiivinen juttu vielä tässä vaiheessa on se, etten ainakaan ensisilmäyksellä huomannut yksityisviestimahdollisuutta.. saati että profiilinappula on hävinnyt.

Riepu: Toivotaan, että sille tulehdukselle tehdään jotain myöhemmin. Eikö se ollut tehnyt mitään arvoille?
 
early birdy taasen. aamuyö oli sängyssä pyörimistä, ajattelin sitten nousta ylös.

pietu- profiileihin pääsee klikkaamalla nimimerkkiä, mutta yv nappulaa en minäkään löytäny.

kaikki nukkuu,on aivan ihanan rauhallista. kaksi vaihtoehtoa rauhallinen aamupala tai iskän kainalo...

jari-maija 30+5
 
Se on tytöt sitten kesäkuu :D Ei mulla mitään ihmeempiä jorinoita oo, kunhan tulin kokeilemaan tätä uutta systeemiä. Tosin keskiviikkona vauva taisi kääntyä poikittain. Tähän asti on köllötellyt kiltisti raivotarjonnassa. Toivottavasti älyää ajoissa kääntyä takaisin. Hassua kun mahan muotokin muuttui ihan täysin sen käännöksen jälkeen. Ja liikkeet tuntuu paljon selvemmin nyt kuin ennen kun vauvan kädet ja jalat on nyt kylkiin päin.

Pauzi: Täälläkin vihloo aina ajoittain, joten uskon että kuuluu asiaan. Koita kestää. :hug:

Laitoin juuri vauvan vaatteet pesuun kun ulkona näyttää olevan aurinkoista ja tuulista niin kuivaavat varmaan nopeasti.

NuuNuu 30+6
 
Hei vaan ! Käväisin maanantaina lääkärinla:ssa ja tarkastus oli pikainen ,ainoastaan verenpaine mitattiin 60/108 ja lääkäri tutki kohdunkaulan tilanteen, oli napakka mutta lyhyt. supistelee edelleen joten kirjoitti saikkua lopun ajankin ja äitiysloman aloitan varhennettuna 18.6. :/
Vauva on poikittain ja sen olen kyllä huomannut kun yritän nukkumista kylellään, potkii ja nipistelee niin mahottomasti joten selällään nukutaan.
Pakkauksen sain eilen ja olihan se ihana, mielestäni väritkin sopivat molemmille jotenkin niin herttaisen vaaleita sävyjä.Mielestäni ne eivät ole beesin värisiä vaan shamppanjan sävyisiä. Varsinkin se toppapuku NAM. :D
Vauvan vaatteita en aio pestä ja laittaa ennenkiun vasta heinäkuun lopulla. Sänky ja vaunut on vielä hommaamatta. Kaikki muut onkin vielä tallella kuopukselta.
Rintapumpusta sen verran et ostin ainun käsikäyttöisen kun tyttö syntyi 04,ihan hyvä on ollut ja kätevä. Pikkuvinkki vaan sitten kun pakastatte sitä rintamaitoa jääpalapusseihin (kätsyjä käyttää ja saa sopivasti tarvittava annoksen) niin merkatkaa ne näkyvästi ettei ne häviä sieltä pakkasesta niinkuin meillä kävi. Poika vietti 18 v Synttäreitään ja luuli niitä tavallisiksi jääpaloiksi laittoi booliin. Tietämättään juotti kavereillensa aidot äidinmaitoboolit. :LOL: :LOL: Kyllä poikaa parin päivän päästä oksetti kun sai tietää mitä oli tullut juotua :LOL:
Mutta nyt hoitamaan potilasta tyttö kuumeessa.
 
IituLiini67 :LOL: :LOL: :LOL: Siis aivan hauska juttu toi jääpala kohellus... hihhih...

Täällä vauva pyörii päivän aikana useissa asennoissa... tunnistan ne vaan potkujen suunnasta... ensin oli pää alaspäin kun potkut tuntui vatsalaukun läheltä...sit hetken meni niin tuntui alhaalla ja nukkumaan mennessä kyljellään maatessa potkut tuntuikin kyljessä.... Että mitähän mahtaa tuumata loppu ajasta kun ei mahdukaan enää niin leppoisasti kääntymään..

Ihanaa kun nyt on muutaman päivän taas ollu kivuton aika. Mihinkään ei ole sattunut. Sen vaan olen huomannut uutena juttuna että vaikka tekisin ihan pienesti hommia eli ripustan vaikka uudet verhot ikkunaan niin jo supistaa (harjoitus) ja tyhjentää vaikka tiskikonetta. Aiemmin alkoi tuntua vain kävelylenkin jälkeen tms.

Kauheeta miten sitä odottaakaan että pikkuinen jo syntyis... tai että aika menis nopeemmin elokuulle. Tekee mielen niin kateelliseksi kun näkee muita jotka on jo saanu vauvan... eilenkin ikkunasta kattelin kun joku nosti ihan pikkuisen vauvelin vaunuista autoon ja sitten alkoi remuta vaunuja autoon. Tuli heti kaipuu ja käset lensi vatsalle... :heart: :heart: :heart:

Tuli muuten mieleen sellainen juttu et kuinka monella on tehty painoarvio?
Kuinka monelle aiemmissa raskauksissa ja onko ne pitäny paikkansa?

Alkoi ihan toivottomasti ärsyttää siskon kommentti siitä kun kerroin meidan vauvan olevan pienikokoinen ultraajan mukaan eli 970g/rv27. Sanoin että tulis vaan pieni lapsi elokuussa niin sisko siihen heti että loppuajastahan se kasvaa nopeesti että ei sitä voi painoarvioista tietää kun ne ei pidä paikkaansa.
Kysyinkin siihen heti että miks niitä sitten tehdään????
Oli olevinaan taas niin hiton kateellinen kun itse vääntänyt 4 kiloiset...et enhän nyt minäkään voi sen pienempiä tehhä... hemm.....tti!!!!!!! :kieh: Ja tää juttuhan ei ole ainoa mistä sisko aina saa syyn sanoa kun olevinaan tietää kun on kaksi jo tehny... Meinasin sanoa että eiköhän nyt kuitenkin ole kaikki yksilöllisiä...
Siksi en olekaan siskolle sanonu juuri mitään tai kyselly juuri mitään raskaus ajasta tai vauva ajasta...
 
mirjamic: Tuon nickin kekkasinkin, mut sais se olla erikseenkin vielä :) Yksityisviestejä ei ole tullut itselläkään vastaan.

Pauzi: Nuo kipuilut on olleet osa meikäläisen arkea jo sieltä rv 18 saakka. Välillä todella kettumaisia, mutta kyllä niihin tottuu.. Kestämistä! :hug:

TinniPinni:
Minulle tehtiin nyt 29+4 viikolla painoarvio ja sanoivat, että 1660g olisi.. Vajaat 2 vkoa varsinaisia viikkojaan edellä siis..
 
Pauzi
Juuh, minä kävin tuossa neuvolaan viemässä pissanäytteen kun olivat sitä mieltä et kannattaa varulta katsoa, ja puhdas se oli eli vauva sielä vain melskaa.

Kyllä tuntuu aivan uskomattomalta että kesäkuu alkoi, vastahan me tuolla ennen joulua odotettiin että päästäis sen kriittisen 12 viikon yli, ja nyt osa on jo yli 30 vko. Tää aika kuluu tosi nopsaan, enää yhdeksän viikkoa laskettuun aikaan, ja osalla voi tulla jo aiemminkin. Minullakin 24-vuotis synttärit lähenee, sunnuntaina olisi synttärit mutta taidan lähteä mökille karkuun. Ei jaksais alkaa laittaan mitään kakkuja yms.

Tuntuu vähän kummalliselta kun mulla on neuvoloiden väli vieläkin 5-6 viikkoa, eikö niiden jo pitäisi alkaa tihenemään? Tänäänkin kun vein näytteen niin terkka valitteli että kun on niin paljon syntyneitä että ens viikko menee ylitöiksi, niin en sit viittinyt alkaa kyseleen et kuis nää tihentyy nää mun käynnit...

Osaako kukaan sanoa turvotuksesta, et onko sillä merkitystä että mihin vuorokauden aikaan turvottaa eniten, ja että onko jaloissa vai sormissa vai missä? Mua ihmetyttää kun mulla on sormet iltasin ihan nakit, tuntuu ettei mitään pysty tekeen, sit aamulla kun on vähän saanut itseensä liikkeelle niin turvotuskin laskee... Jaloissa on tietenkin iltaisin enemmän turvotusta kun on koko päivän ollut liikkeessä.

Nyt lähden päiväunille jotta jaksan taas pojan kanssa ulkoilla kun ilmakin on mitä parhain. Oikein kesäistä ja ihanaa viikonloppua kaikille!!

Pauzi ja papunen 30+4
 
Tietääkö kukaan loppuuko KOKSista noi tutustumiskäynnit kesänajaksi? On kuulemma niin vähän henkilökuntaa, että voi olla ettei tänäkään kesänä sinne pääse tutustumaan. :/ Mielelläni olisin miehen kanssa käynyt, vaikkei muuten synnytysvalmennukseen päästä. Miehelle tämä on ensimmäinen lapsukainen ja itsellekin olisi ihan hyvää muistinvirkistystä, yli kuuden vuoden tauon jälkeen, käydä paikkoja katsomassa.

Sf-mitasta sen verran että tarkistusmittauksessa oli 29cm rv 27+6. Joten tasaisesti yläkäyrän yläpuolella menee... Neuvolalääkäri näköjään mittasi päin honkia rv 27 kun sai mitaksi 23,5cm.

-Capri ja Tiitiäinen rv 28+2-
 
Mä yritin pitää palstataukoa,mut mitään tullut taaskaan,kun yx nettiystävä littoi textarin,et hänen vauvansa kuvat oli netissä,joten samalla tulin kirjoittaan tännekin :D

Pauzi:Mulla on ma neuvola,ja nyt mulla alkaa olemaan 2 vkon välein neuvola...Eilen tilasin ruskovillalta vaippahousuja ja hiljalleen alan pestä ja silittää vaatteita valmiiksi.

Vielä tilailen harsoja lisää ja muutamia sisävaippoja ja vaippakuoria...

Tuplat on vieläkin tilaamatta,mut ne tilataan vasta lähempänä la...Valinta sentään on jo päätetty,meille tulee Emmaljungan Twin ceroxit mustana ja yhdellä vaal. punaisella kantokassilla.

Huomenna lapset menee mummolaan yöksi,mennään miehen kans päiväx mökkiraksalle ja illalla ollaan kuskina vähän aikaa ystäville,



Mä tykkää tästä uudesta ilmeestä palstalla =)

Tänään tulikin jo rv 31+0 :heart:
 
Jouduttiin lähtemään keskiviikko aamulla koksiin tarkastukseen kun tytöllä turposi jalka ihna muodottomaksi!!! :/ Ja jalka ei ollut edes kipeä!! Pieni haava oli tullut pihalla jossain mitä tyttö ei ole itsekään huomannut! :( No siitä alkoi sitten tämä sairaalassa ravaaminen!!! Tytöllä diagnisoitiin "ruusu"!! Mikä on erittäin harvinainen kuulemma tämän ikäisillä!!! Ja hoitamattomana hengen vaarallinen!!! :|
No kaikki alkaa olla paranemaan päin :) Ja hoidotkin siirrettiin tänne Kouvolaan niin ei tarvitse ajella Kotkaan!!!
Itselläni oli eilen myös ultra koksissa!!! :D Ja aika varmalta se nyt näyttäisi että tyttö olisi tulossa!!! :heart: Painoa oli pikkuisella 1275g ja viikon vanhempi ultrran mukaan!!! Kohdunsuun tilanne ok!!!
Viikolla 32 menen vielä kontrolliin! Jos siihen mennessa ei mitään poikkeavaa niin sen jälkeen saa syntyä kun haluaa!!! :)
Jotakin piti vielä kommentoida?..... En nyt muista mitä!!!

Bebes & Tyttö 28+2 :heart:
 
Heippa vaan kaikki elömöhömassukat =)
Mulla oli tänään viiminen työpäivä,nyt ollaan sitten kesälomalla B) IHANAA!!!!! Oon koko illan leiponu, kun miehellä on huomenna valmistujaiset, niin oon väsänny voileipäkakkua yms.
Maha-asukki on alkanu riehumaan oikein kunnolla. Työntää melkein jalan mahan läpi =) On kyllä ihanaa kun voi tuntea pikku kantapään masun läpi.. En malttais millään odottaa elokuuhun, on jo kauhee hinku saada vaavi sykkyyn.Eiköhän tää kesä nopsaan mee ja sitten saadaan kaikki omat vaavit syliin =)
Nyt katton sinkkuelämää.. Hyvää viikonloppua kaikille!!!!
 
Toivottavasti nämä uudet sivut toimii paremmin kuin ne vanhat.. Vaikka niitä on jo nyt ikävä! :ashamed:

TinniPinni: Minä ainakin pelkään taas jälleen sitä synnytystä.. Esikoisen aikaan pelkäsin myös, mutta ajattelin että kyllä se siitä menee, ja keskityin sitten pelkäämään sitä kuinka selviän vauvan kanssa sen jälkeen. No, vaikeimman kauttahan se meidän yhteinen aika sitten alkoikin ja arvaa vaan pelottaako nyt?? Sillon ei siis synnytyksessä sinäänsä ollut mitään ongelmia, vaikka lapsi iso olikin, vaan sen jälkeen kaikki meni enemmän ja vähemmän huonosti.. (lapsi tehohoitoon, äiti kaavintaan...)
Mutta siis lopputuloksena tästä: minä ainakin pelkään :/
Ja ne jälkisupistukset toisaan oli aivan hirbeitä, pahempia kuin viimeiset supistukset ennen ponnistusvaihetta ja nehän tosiaan kuulema vaan pahenevat ja jatkuvat pitempää mitä useampi synnytys takana :'(

En nyt uskalla ajatellakaan asiaa enää enempää tai menee viimeisetkin yöunet.. Pitää lähteä isännän kainaloon unta yrittämään kun se nyt taas vihdoinkin on kotona :heart:
 
minäki oon joskus ilmottautunu elomöhömassuihin vaan aika laiskasti oon tääl pyöriny joten oon varmaan tippunu listalta :D

nyt ihan uteliaisuuttani kyselen oisko sattumoisin kukaan samassa jamassa, elikkä ennenaikainen synnytys uhkailee, ja viimeisen kuukauden olen ollut täysin vuodelevossa, josta viikon sairaalas kun laitettii kortisonit ja seurattii tilannetta..

nyt siis viikkoja 30+1 eli vielä neljä viikkoa pitäis viettää petin pohjalla ellei toukka päätä sitä ennen syntyä.

eihän tällaista kelleen toivo mut jos nyt jollai on sama onkelma olis mukava vaihtaa ajatuksia :)
 

Yhteistyössä