En enää jaksa...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon 35vuotias mies. Nyt on niin sanotusti takki tyhjä. Oon ollut vajaan vuoden parisuhteessa nykyisen avokkini kanssa ja meillä yhteinen talo. Haluaisin erota muttei mua päästetä pois. En tunne mitään avokkiani kohtaan enkä pysty kuvittelemaan meitä yhdessä millän muotoa. Olen sanonut haluavani erota jo varmaan 400 kertaa. Ollaan molemmat onnistuttu rikottaan toisemme aika pahasti. Minä en ole aina osannut olla täysin rehellinen. (Olen aina halunut pitää jonkin asteista yksityisyyttä yllä) mutta avokki haluaa/vaatii saada tietää kaiken ja niitä myös tarkistaa esim puhelimesta. Avokki taas on riidellessä lyönyt mut henkisesti niin kasaan etten ole välillä kuin osannut itkeä vaatehuoneen lattialla. Avokki osaa olla suustaan niin vittumainen ja ilkeä kuin kukaan vaan voi olla. Iskee aina arimpaan kohtaan, ilkkuu ja nälvii vastapuolen niin raivon partaalle että moni olis jo piessyt. Jos riidan lomassa haluaisin lähteä kotoa pois se estetään. Autolla ei saa lähteä. Jos yrität tullaam seisoon auton viereen varpaat renkaan eteen ja taakse alasti lumihankeen ilman kenkiä ja seisois siinä niin kauan kun jäätyis tajuttomaksi. Jos koitat liikuttaa autoa niin varpaitaan ei ota pois vaikka alkaisivat litistyä. Ja sen jälkeen vittuilee ku koitan ajaa yli. Nykyään en saa lähteä edes kävelylle ulos riidan kesken. Tulee seisomaan oven eteen ja jos koitan. Siirtää alkaa huuto ku satutan. On kerran lyönyt mua turpaan ku koitin väkisin päästä ulos jäähtyyn. En osaa enää tuntea mitään ko ihmistä kohtaan. Silti jos koitan kantaa kamoja autoon ne kannetaan takaisin. Kaikille tutuille pitää näyttää iloista naamaa ja kellekkään ei saa kertoa ongelmista. Naamakirjaan pitää päivittää kaikkia hienoja ja romanttisia päivityksiä joita hänen kaverit kommentoivat kadehtien. Jos alkaa näyttää että hänen keinot ei saa mua pysyyn niin sit alkaa syyttely ku oon niin itsekäs ku nyt on mun lapsikin tuttunut hienosti uusio perheesee ja kuinka paljon lapsi kärsisi jos nyt koti rikottais jne. Kavereita en juuri saa nähdä kun kaikki vapaa-aika pitää viettää kotona. Oon kuski ja teen kahteen viikkoon keskimäärin 7-8 pitempää työpäivää ja saan näin ollen enemmän vapaapäiviä. Se on kuitenkin huono ku päivät on niin pitkiä ja lähes päivittäin kuulee jotain aiheesta ku taas meni pitkään ja vois sitä joskus kotonakin olla. Jos reissulla tulee joku viivästys niin maailma kaatuu siihen. Jos pitää olla yötä pois niin aina kauhea syyllistäminen ku en halua olla hänen kans ku nukun mieluummin autossa. Kotona pitää aina mennä samaan aikaan nukkumaan. En saa esim vapaapäivää edeltävänä iltana jäädä sohvallevpelaan kun hää ei saa nukuttua yksin ja ku tarvin niin paljon unta. Silti yhteisenä vapaana pitää herätä silloin kun hän ku muuten hällä on tylsää. Jos nousen sängystä ennen esim alkaa selkä jumittaa niin kauhea mutina ku en voi hänen seurana olla. Lapseni äiti on yksi suuri riidan aihe. Hän ei saisi millään muotoa "määrätä" avokkini elämää. Jos esin joku muksun meno/tulo aikataulu ehdotus ei oo ollut pojan äidin mieleen mun pitäis väkisin saada aikataulu läpi, tai jos mein aikataulu ei sovi hälle tarvisi munkin kieltää vastaehdotus aika. Jos pojan äiti alkaa jostain mein tekemästä aikataulun tms väkisin muuttamisesta mutista takaisin saan hirveän huudon ku en laita sitä ämmää ruotuun. Kun pojan äiti ei ole antanut alussa avokkini hakea poikaa hoidosta tai halunnut jättää poikaa kahdestaan avokkini kanssa olis mun pitänyt laittaa se ämmä tekemään niin kuin avokkini haluaisi. Jos en laita saan helvetillisen huudon aiheesta eriarvoinen kohtelu. Jos en jaksa reagoida johonkin pojan äidin kiukutteluun mutta sanon avokille takaisin hänen kiukutelles oon taas epätasa arvoinen ihmisiä kohtaan.
Haluaisin vaan olla ihan yksin ja alkaa koota itseäni. Se vaan ei avokille käy. Meidän pitää kuulemma ensin korjata toinen toisemme ennen kun voi ajatella eroa ja ku hän uskoo että ku minä korjaannun ja hän korjaantuu niin parisuhdekin korjaantuu ja jatketaan yhdessä. Ku ei voi vaan rikkoa ja jättää rikkinäisenä siihen ja lähteä pois. Mistä muka löytyy motivaatio korjata ihminen/suhde mitä ei halua ja mistä haluaa pois. Miten mikään korjaantuu ku ei siihen ees usko? Ja aina ku sanon että oon loppu etten jaksa niin vastaus on: niin että rikkoa jaksaa muttei korjata että nyt olis korkea aika muuttaa asennetta ja alkaa ottaan tekemisistään vastuu. Mihin on jääny se että jos ei suhde toimi ja siitä haluaa pois niin senkun lähti. Miksi nyt pitäisi korjata ihminen valmiiksi seuraavaa suhdetta varten? Vaikka siihen rikkinäisyyteen itse olisikin syypää niin voiko mikään vilpittömästi korjaantua jos on suhteessa paha olla ja haluaisi vaan pois. Miten löytää motivaatio korjata jotain mitä ei halua ja mitä kohtaan ei tunne mitään... oon pakotettu elämään avokkini määräämää elämää hänen ehdoillaan. En vaan jaksa enää..... .. .
 
Nobodyknows
Kerro avokillesi että olet varannut muutaman sadan kilometrin päästä teille ihanan kylpyläviikonlopun jolloin voitte korjata itsejänne ja toisianne ja muuta paskaa. Sano että tulet sinne suoraan työmatkaltasi ja avokkisi tulisi sitten omalla kyydillä.

Todellisuudessa teet niin, että kun muija lähtee kotiovesta lomareissulle niin sinä painelet sisään ja pakkaat kamasi ja häivyt. Siinä pitäisi olla ruhtinaallisesti aikaa ellei kukaan juorua sille jo lähtövaiheessa että oletkin kotona. Sulla pitää tietenkin olla kämppä valmiina mihin muutat jne asiat järjestyksessä. Veikkaan että talon myynnin kanssa tulee suuri ongelma jos hän ei suostu myymään. Mitäköhän sitten yleensä tehdään jos toinen haluaa myydä ja toinen ei...

Ehkä kannattaa ottaa yhteyttä myös johonkin narsistien tuki ry:n josta saat varmasti apua!

Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
otat vaan ja lähdet, ei siinä mikään muu auta. Ei tuo tuosta muutu, olen itse kokenut saman ja se väkivalta astuu kuvaan kun vuodet kuluu ja hermot menee. LÄhde !!!!
 
Nobodyknows
Niin ja kukaan ei ole vielä kuollut siihen että ajaa autolla varpaiden yli. Tiedän erään tapauksen jolla jäi vahingossa varpaat renkaan alle, eikä siinä kyllä käynyt yhtään kuinkaan. Joten aja varpaille. Avokki huomaa että sinä et olekaan enää niin vietävissä kuin ennen.
 
Lähde pois siitä suhteesta, avokkisi on narsisti, enkä käytä kevyesti tuota ns.muotitermiä nyt.

Pidä oma peli puhtaana. Älä aja sen varpaille nyt kuitenkaan, vaan pysy rauhallisena ja kattelet toista kämppää.
 
vierailija
Järkyttävän kuuloinen avautuminen. Jos tuo on totta, niin olet vielä sen verran voimissasi, että älyät lähteä ennen kuin mitään pahempaa tapahtuu. Kerrot läheisille että haluat eron, ja porukassa pakkaamaan, ja aina seurassa kohtaat avokin ettei tule mitään perättömiä syytöksiä ja jälkipuintia.

Sinulla on vain tämä yksi elämä, älä tuhlaa päivääkään tuollaiseen enää!
 
vierailija
Järkyttävän kuuloinen avautuminen. Jos tuo on totta, niin olet vielä sen verran voimissasi, että älyät lähteä ennen kuin mitään pahempaa tapahtuu. Kerrot läheisille että haluat eron, ja porukassa pakkaamaan, ja aina seurassa kohtaat avokin ettei tule mitään perättömiä syytöksiä ja jälkipuintia.

Sinulla on vain tämä yksi elämä, älä tuhlaa päivääkään tuollaiseen enää!
Komppaan tätä. Kerro ystäville ja sukulaisille mitä teillä tapahtuu. Avokkisi kuulostaa niin kipeältä, että hän alkaa syyttää sinua jossain vaiheessa väkivallasta yms.

Etsi kämppä, kamat kasaan kavereiden kanssa ja talo myyntiin.
 
vierailija
Hanki asunto salaa ja muutto yhdessä sukulaistan ja kaverien kanssa tai siinä välissä kun toinen on jossain muualla. Kerro tilanteestasi avoimesti kaikille, älä missään nimessä salaile kumppanisi käytöstä tai muuten hän voi keksiä sinusta erotessa vaikka mitä valheita. Lopeta kulissien ylläpitäminen. Jos muu ei onnistu, niin sitten vaikka turvakotiin.
 
vierailija
Kerro avokillesi että olet varannut muutaman sadan kilometrin päästä teille ihanan kylpyläviikonlopun jolloin voitte korjata itsejänne ja toisianne ja muuta paskaa. Sano että tulet sinne suoraan työmatkaltasi ja avokkisi tulisi sitten omalla kyydillä.

Todellisuudessa teet niin, että kun muija lähtee kotiovesta lomareissulle niin sinä painelet sisään ja pakkaat kamasi ja häivyt. Siinä pitäisi olla ruhtinaallisesti aikaa ellei kukaan juorua sille jo lähtövaiheessa että oletkin kotona. Sulla pitää tietenkin olla kämppä valmiina mihin muutat jne asiat järjestyksessä. Veikkaan että talon myynnin kanssa tulee suuri ongelma jos hän ei suostu myymään. Mitäköhän sitten yleensä tehdään jos toinen haluaa myydä ja toinen ei...

Ehkä kannattaa ottaa yhteyttä myös johonkin narsistien tuki ry:n josta saat varmasti apua!

Tsemppiä!
Peesi tälle.

Ja kannattaa varautua siihen että talon myynnistä tulee aivan helvetillinen show ja kaikesta muustakin paskaa niskaan enemmän kuin voit uskoakaan. Mutta se on pientä verrattuna siihen mitä sulle tapahtuisi jos jäisit tuohon suhteeseen roikkumaan.

Ja sitten tärkein: Älä, älä vaan _missään_ nimessä pane enää yhtään ainoata kertaa sitä ämmää. Et vaikka olis mikä ehkäisy (paitsi miehen vasketomia) käytössä.
Voipi muuten jatkossa elämäsi ongelmat saada uudet mittasuhteet...
 
vierailija
Älä nyt vain enää hetkeäkään kuuntele mielisairaan avokkisi mielipiteitä, koska niissä ei ole mitään tolkkua. Pelasta itsesi ja lapsesi tuosta helvetistä mahdollisimman nopeasti. Olet vielä sen verran järjissäsi, että pystyt irtautumaan tuosta, mutta muutaman vuoden kuluttua tuskin enää siihen kykenet, kun sairas läheinen sairastuttaa yleensä myös kumppaninsa. Varmasti lapsesikin on jo tajunnut, ettei kaikki ole hyvin ja kärsii asiasta, joten älä anna mitään painoarvoa avokkisi jutuille.
 
vierailija
Varmista itsellesi tilapäinen asunto jostakin, kaverin tai vanhempien luona, halpa vuokra-asunto tms. Pakkaa vaivihkaa tärkeimmät henkikökohtaiset paperit ja tavarat valmiiksi (vaikka autosi peräkonttiin), muista tietokone + varmuuskopiot. Laita puhelimesi huomaamattomaan paikkaan ja siihen videokuvaus päälle ennen kuin kerrot vaimollesi, että lähdet nyt ihan oikeasti ja heti. Jos saat vaimosi mahdollisia uhkauksia nauhoitettua, et ainakaan joudu ongelmiiin myöhemmin. Koita myös jatkossa asioida vaimon kanssa tekstarein, sähköpostein tai nauhoitetuin puheluin (puhelun ajaksi voi pistää videokuvauksen päälle, jos ei muuta tekniikkaa ole). Sitten vaan lähdet. Kirpaisee, mutta ei tuostakaan mitään seuraa kuin kärsimystä. Tuo nainen on väärä sinulle, joka haluat säilyttää oman yksityisyytesi, muunkinlaisia naisia on olemassa.

Toivotaan että vaimosi ei ole niin sekopää kuin kirjoituksesi antaa ymmärtää ja mitään vaikeuksia ei tule, mutta niihin kannattaa kuitenkin valmistautua.
 
vierailija
Paskaa käteenhän tuosta tulee ihan varmasti. Itsarilla uhkailut, pahoinpitelysyytteet, raskaudella vedättäminen, talouden tuhoaminen, lastensuojelusysteemit, lähipiirin myrkyttäminen, vainoaminen, työpaikalle/työkavereille soittelu jne, jne. tulee olemaan kuvioissa kun ap nostaa kytkintä.

Se on silti halpa hinta siitä mitä tapahtuu jos ap jää tuohon suhteeseen.
 
Kesäloman alkaessa karkaisin lapseni kanssa. En kertoisi kellekään (paitsi tietty lapsen äidille ja sille syyn kera) missä olen.

Ehkä lomakuukauden aikana eksä onnistuisi huijaamaan itselleen toisen jossa roikkua.
 
vierailija
Ei oo paksuna. Ei oo hommat kiinnostanu pitkään aikaan.
Yleensä jos sanoo toiselle ettei kiinnosta tai halua jotain on homma siinä. Meillä kun sanoo ei halua ei kiinnostaniin saa hirveän syyllistyksen ku hän joutuu käriin ku mä oon tommonen. Että eiks sitä vois yrittää jos vaikka innostuis. Lekurilta tarvis hakee sinisiä nappeja että hän ainakin sais mitä haluaa, siitä vastapuolesta niin väliä. Silti minä oon se itsekäs ku en ajattele häntä.
-ap
 
Samaa mitä muutkin jo sanoneet: vaivihkaa järjestää uusi kämppä, edes tilapäinen. Kavereita/sukulaisia mukaan pakkaamaan ja kamat autoon. Kannattaa myös miettiä etukäteen, mitä yhteisiä tavaroita on valmis jättämään ja mitä haluaa ehdottomasti mukaan, koska niistä tulee aivan varmasti sanomista. Ja muuttoavulle kannattaa etukäteen selvittää tilannetta, että sieltä voi olla odotettavissa mitä hyvänsä.
 

Yhteistyössä