en siis saanut esikolle tiliä avattua...

...koska pitää olla alaikäisen molempien edunvalvojien suostumukset! en siis yksin saanut tiliä avattua koska kukaan meistä ei tiedä exän osoitetta saatikka puhelinnumeroa enkä edes halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan.


avasin sit itselleni toisen tilin jota esikko rupeaa käyttämään. tätäkö tämä sit tulee olemaan? että jos toinen vanhempi ei pidä yhteyttä ni mitään ei voi sitä tää toinenkaan vanhempi tehdä ilman suostumuksia?
 
höh
Pitäiskö ottaa yhteyttä johonkin (lastenvalvojaan tms.) ja kertoa tää tilanne, jos vaikka saisit yksinhuoltajuuden. Ei kyl oo kokemusta tuollasesta mut ajattelisin et nää asiat menis näin.
 
kumma
kyllä minä sain tilit lapselleni!ja meillä on yhteishuoltajuus.aika kumma jos ei saa avattua tiliä!
saahan isovanhemmatki avattua tilin lapsenlapselleen.ainakin meillä sai avattua.kysyppä kuule vielä pankijohtajalta ihan asiaa.
 
mii
Alkuperäinen kirjoittaja kumma:
kyllä minä sain tilit lapselleni!ja meillä on yhteishuoltajuus.aika kumma jos ei saa avattua tiliä!
saahan isovanhemmatki avattua tilin lapsenlapselleen.ainakin meillä sai avattua.kysyppä kuule vielä pankijohtajalta ihan asiaa.
meillä piti isoäidillä olla vanhempien suostumuslappu mukaan pankkiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja kumma:
kyllä minä sain tilit lapselleni!ja meillä on yhteishuoltajuus.aika kumma jos ei saa avattua tiliä!
saahan isovanhemmatki avattua tilin lapsenlapselleen.ainakin meillä sai avattua.kysyppä kuule vielä pankijohtajalta ihan asiaa.
kyseessä siis s-pankki. ei taida pankinjohtajaa olla.


mietin tuossa sit vaan sitä rahan nostoa. eihän se esikko saa sieltä tililtä niitä nostettuakaan koska tili minun nimissäni. kyllä ne pankkivirkailijat etsivät sieltä heidän tiedoistaan sen tiedon ja vielä soittivat sinne "pääkallopaikalle".
 
vieras
Minäkin olen avannut tilin esikoiselleni niin ettei isällään ole tilin käyttöoikeutta.. Itseasiassa isä ei tiedä koko tilin olemassaolosta. Perustelin asian pankissa vaan ettei isä ole luotettava (raha-asioissa ) eikä ole juurikaan tekemisissä lapsensa kanssa. Virkailija oli siis ensin sitä mieltä että pitäisi olla alaikäisen lapsen molempien huoltajien nimet ja luvat, mukisematta kuitenkin nieli perusteluni!
 
Höh
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalimaan kakarat:
Alkuperäinen kirjoittaja kumma:
kyllä minä sain tilit lapselleni!ja meillä on yhteishuoltajuus.aika kumma jos ei saa avattua tiliä!
saahan isovanhemmatki avattua tilin lapsenlapselleen.ainakin meillä sai avattua.kysyppä kuule vielä pankijohtajalta ihan asiaa.
kyseessä siis s-pankki. ei taida pankinjohtajaa olla.


mietin tuossa sit vaan sitä rahan nostoa. eihän se esikko saa sieltä tililtä niitä nostettuakaan koska tili minun nimissäni. kyllä ne pankkivirkailijat etsivät sieltä heidän tiedoistaan sen tiedon ja vielä soittivat sinne "pääkallopaikalle".
Miksei sais nostettua? Annat sille käyttöoikeuden tiliisi.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja kumma:
kyllä minä sain tilit lapselleni!ja meillä on yhteishuoltajuus.aika kumma jos ei saa avattua tiliä!
saahan isovanhemmatki avattua tilin lapsenlapselleen.ainakin meillä sai avattua.kysyppä kuule vielä pankijohtajalta ihan asiaa.
Ei saa enää, laki muuttu. Ennen vanhaan sai avattua mutta nyt ei enää. Ekalle kummilapselleni avasin ihan yllätykseksi, nyt en toiselle saanu avattua ilman molempien vanhempien suostumusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalimaan kakarat:
Alkuperäinen kirjoittaja kumma:
kyllä minä sain tilit lapselleni!ja meillä on yhteishuoltajuus.aika kumma jos ei saa avattua tiliä!
saahan isovanhemmatki avattua tilin lapsenlapselleen.ainakin meillä sai avattua.kysyppä kuule vielä pankijohtajalta ihan asiaa.
kyseessä siis s-pankki. ei taida pankinjohtajaa olla.


mietin tuossa sit vaan sitä rahan nostoa. eihän se esikko saa sieltä tililtä niitä nostettuakaan koska tili minun nimissäni. kyllä ne pankkivirkailijat etsivät sieltä heidän tiedoistaan sen tiedon ja vielä soittivat sinne "pääkallopaikalle".
Miksei sais nostettua? Annat sille käyttöoikeuden tiliisi.


mut kun sillä ois sit käyttöoikeus myös mun toiseen tiliin. ja sitä mä en halua . ne tilit on jotenkin linkitetty yhteen....
 
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja kumma:
kyllä minä sain tilit lapselleni!ja meillä on yhteishuoltajuus.aika kumma jos ei saa avattua tiliä!
saahan isovanhemmatki avattua tilin lapsenlapselleen.ainakin meillä sai avattua.kysyppä kuule vielä pankijohtajalta ihan asiaa.
meillä piti isoäidillä olla vanhempien suostumuslappu mukaan pankkiin
Just näin.
 
Siksi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksihän kyselevät isän suostumusta jos kerta ei käyttöoikeuttakaan saa tiliin?
Siksi ettei mistään mitään tietämättömien lasten nimiin availtaisi pimeitä tilejä joista ei edes puoliso tiedä.

Mun luokkakaveri ei saanu asumistukea opintokämppäänsä. Kun soitteli ja kysy että miksi hylkäävä päätös, niin siksi kun sulla on niin paljo omaisuutta. Isänsä oli kaverin nimissä availlu tilejä ja tehny sijotuksia.
 
Ihan
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalimaan kakarat:
Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalimaan kakarat:
Alkuperäinen kirjoittaja kumma:
kyllä minä sain tilit lapselleni!ja meillä on yhteishuoltajuus.aika kumma jos ei saa avattua tiliä!
saahan isovanhemmatki avattua tilin lapsenlapselleen.ainakin meillä sai avattua.kysyppä kuule vielä pankijohtajalta ihan asiaa.
kyseessä siis s-pankki. ei taida pankinjohtajaa olla.


mietin tuossa sit vaan sitä rahan nostoa. eihän se esikko saa sieltä tililtä niitä nostettuakaan koska tili minun nimissäni. kyllä ne pankkivirkailijat etsivät sieltä heidän tiedoistaan sen tiedon ja vielä soittivat sinne "pääkallopaikalle".
Miksei sais nostettua? Annat sille käyttöoikeuden tiliisi.


mut kun sillä ois sit käyttöoikeus myös mun toiseen tiliin. ja sitä mä en halua . ne tilit on jotenkin linkitetty yhteen....
Ihan tilikohtasesti noi käyttöoikeudet määritellään.
 
waxa harmaana
Siis mitä. Mää avasin kaikille tenavilleni yksin tilit säästöpankkiin.
Avasin myös viime marraskuussa kummitytölleni jonne säästetään.
+ Mun miehen vanhemmat on avannut tilit kaikille lapsenlapsilleen.
Mitään ei ole keneltäkään kysytty. Ei siis kenelläkään kenenkään suostumusta.
Kaikissa tapauksissa riittänyt että tietää nimen ja henkilötunnuksen.
Nyt oon ihan hoo moilasena.
 
Ihan Nordeassa
Mun vanhemmat avas lapsilleni säästötilit ja meidän piti vaan jälkikäteen palauttaa molempien allekirjoittamat laput siitä, kenellä on minkäkinlainen käyttöoikeus. Muuten käyttöoikeus olisi ollut molemmilla huoltajilla kummankin suostumuksella eli käytännössä yhdessä nostamassa rahaa tai valtakirjan kanssa.
 
kikki
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalimaan kakarat:
...koska pitää olla alaikäisen molempien edunvalvojien suostumukset! en siis yksin saanut tiliä avattua koska kukaan meistä ei tiedä exän osoitetta saatikka puhelinnumeroa enkä edes halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan.


avasin sit itselleni toisen tilin jota esikko rupeaa käyttämään. tätäkö tämä sit tulee olemaan? että jos toinen vanhempi ei pidä yhteyttä ni mitään ei voi sitä tää toinenkaan vanhempi tehdä ilman suostumuksia?
No itseni ollessa vielä alaikäinen, mieheni avasi minulle tilin, eikä vaadittu huoltajilta mitään. Niin kai luulisi että lapsellesikin saisit...
 
Alkuperäinen kirjoittaja waxa harmaana:
Siis mitä. Mää avasin kaikille tenavilleni yksin tilit säästöpankkiin.
Avasin myös viime marraskuussa kummitytölleni jonne säästetään.
+ Mun miehen vanhemmat on avannut tilit kaikille lapsenlapsilleen.
Mitään ei ole keneltäkään kysytty. Ei siis kenelläkään kenenkään suostumusta.
Kaikissa tapauksissa riittänyt että tietää nimen ja henkilötunnuksen.
Nyt oon ihan hoo moilasena.
Ja vielä lisäksi että osa tehty tampereella ja osa pohjanmaalla, että ei voi olla mitään ns pienen paikkakunnan lisää kun täälä kaikki tuntee kaikki.
 
äiti ihmeissään
Olen 4kk ikäsen tyttäreni äiti. Vauva oli 2kk kun kävin avaamassa hänelle tilin.
Ei multa ainakaan kukaan kysyny mitään.
Vauvan kelakortti piti vaan näyttää,mutta sitäkään ei olis tarvinnut.
Kirjotin käyttöoikeuslapun ja se oli siinä.
 
kaalis
Mun vanha nikki oli muuten Kaalimaankakara =) No joo turhis kunhan tuli mielee... Ja vastaus sun juttuun, en saanut minäkään avattua lapselle tiliä yksin, piti olla sekä mun että ukon allekirjoitukset papereissa
 
katkera
Alkuperäinen kirjoittaja Siksi:
Mun luokkakaveri ei saanu asumistukea opintokämppäänsä. Kun soitteli ja kysy että miksi hylkäävä päätös, niin siksi kun sulla on niin paljo omaisuutta. Isänsä oli kaverin nimissä availlu tilejä ja tehny sijotuksia.
Täynnä katkeria ja kaunaisia sossuja, jotka kadehtivat sitäkin jos sattuu säästössä olemaan pikkaisen!
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalimaan kakarat:
ompa outoa!

vaikka kuinka yritin selittää ettemme ole lapsen isän kanssa missään tekemisissä niin ei onnistunut....


Aiankin osuuspankilla on pankkiehdoissa ja ja vaikka aukaisit tilin niin isällä on oikeus nostaa se tyhjäksi ilman sinun suostumusta niin kauan kun lapsenne on alaikäinen.
 

Yhteistyössä