en siis saanut esikolle tiliä avattua...

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalimaan kakarat:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Sä voisit kyl ihan muutenki ottaa yhteyttä sinne lastenvalvojaan ku tohon passiinki ne molempien nimet vaaditaan.
onks tää mulle tarkotettu? ja mihin passiin?
on sulle tarkotettu eli jos laps tarttee itelleen passia jossain veiheessa niin siihenki tarvitaan teidän molempien suostumus samoin joskus jos mopokorttia hakee tai henkilökorttia.
 
Siksi
Alkuperäinen kirjoittaja katkera:
Alkuperäinen kirjoittaja Siksi:
Mun luokkakaveri ei saanu asumistukea opintokämppäänsä. Kun soitteli ja kysy että miksi hylkäävä päätös, niin siksi kun sulla on niin paljo omaisuutta. Isänsä oli kaverin nimissä availlu tilejä ja tehny sijotuksia.
Täynnä katkeria ja kaunaisia sossuja, jotka kadehtivat sitäkin jos sattuu säästössä olemaan pikkaisen!
Mitä sä nyt horiset? Mistä sä nyt noi "pikkaset säästöt" tempasit?

Ei kaverilla ollu pennin jetiä säästössä, ja kyllä mulle käy ihan tasan niin kaunainen sossuntäti kun vaan haluaa olla, jos se selvittää mulle että joku tekee mun nimissä kauppoja.

Kukkia oisin sellaselle sossuntädille vienyt.
 
M
Molempien huoltajien suostumus tarvitaan ja he voivat keskenään määrittää tilien käyttöoikeudet. Jos on yksinhuoltaja, pitäisi siitä olla paperi näyttää. Lahjaksi voi tilin avata, mutta silloin huoltajien käyttöoikeudet laitetaan kaksi yhdessä, jolloin molempien pitää olla yhdessä käyttämässä tiliä tai toiselta valtakirja. Lahjatilinkin käyttöoikeudet voi muuttaa molemmat huoltajat yhdessä ellei lahjanantaja ole määrännyt rajoituksia tilille. Ellei oo nyt vuoden aikana muuttunu...

Joo no kävin itse s-pankissa. Olen yksinhuoltaja ja mulla oli siitä tosite esittää. Yritti silti viimeseen asti tivata toisen vanhemman tietoja ja vaati allekirjoitusta paperiin. Viimesellä meni sit perille ettei mun tartte antaa lapsen isälle käyttöoikeutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalimaan kakarat:
ompa outoa!

vaikka kuinka yritin selittää ettemme ole lapsen isän kanssa missään tekemisissä niin ei onnistunut....


Aiankin osuuspankilla on pankkiehdoissa ja ja vaikka aukaisit tilin niin isällä on oikeus nostaa se tyhjäksi ilman sinun suostumusta niin kauan kun lapsenne on alaikäinen.
Itse avasin ainakin tilin kummitytölle. Kirjotin ainakin säästöpankin lappuun nimeni jossa oli maininta ettei pysty kukaan muu nostaan tililtä kun kyseinen henkilö ja sekin vasta kun täyttää 15.
Mukaan sain kopion käyttöoikeuksista ja liitteen kummitytölle avatusta tilistä.
 

Yhteistyössä