En syty akateemisista miehistä, vaikka olenkin itse akateemisesti koulutettu.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
No hohhoijjaa..musta on oikeesti outoa jos ihmisen pitäis valita partnerinsa koulututason vastaavuuden mukaan. Kyllä mäkin aikanaan kuuntelin sitä akateemista shaissea ihan mittaa myöten täyteen opiskelutovereiltani joten ihan se ja sama....ei KIINNOSTA, muakaan.:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Miä.
ok
Musta vähän hassua ajatella noin yleistävästi. Itse en rajaa mitään eri ammattiryhmien edustajia ulos kiinnostuksenkohteistani. Uskon, että mielenkiintoisia persoonia voi löytyä niin kirvesmiehistä, ekonomeista kuin myyjistäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
"vieras"
Harvemmin sitä ennen merkityksellistä ensikatsetta tietää, minkälainen tausta kullakin ihmisellä on. Itse olen kiinnostunut hyvinkin monentyyppisistä mieihistä, on ollut maajussista muotoilijaan.
 
"mona"
Mulla on duunarimies. Silloin 12v sitten kun alettiin seurustelemaan, niin ei vielä tiedetty mitä meistä isoina tulee. Itse opiskelin, miestä ei oikein kiinnostanut ja meni töihin, on itse ollut siihen todella tyytyväinen ja se tärkeintä onkin.
 
mitä meinaat
[QUOTE="vieras";27943265]Kuka sitä oudoksuu? Nykyään on parempi olla käden taitaja eikä mikään nörtti lappu kädessä. Niillä vaan ei ole kysyntää.[/QUOTE]

"Nörtti lappu kädessä"? :D Mitä tuo tarkoittaa? Ihan vain korjauksena: kyllä nimenomaan niille nörteille (eli it-alan ammattilaisille) on kysyntää nykyään.
 
jestas
Onhan taas pikkasen yleistystä joo :eek:. Mulla on korkeakoulututkinto, olen kaukana "nörtistä" (it-alan ihminen), ja sana "älykkökin" kuulostaa vähän vieraalta. Mikä se on? Voisko jotenkin vähän määritellä...? Jos älykkö tykkää lukea kirjoja, niin sitten kai olen älykkö. Miesystäviä mulla on aina riittänyt, kas, kun en ole ollut robkeli, enkä ole ajatellut karsia ketään koulutuksen (siis akateemisen koulutuksen) perusteella. Ensimmäinen aviomies oli duunari. Lihasta riitti, ja naisia riitti. Mun lisäksi siis. Toinenkin mies oli duunari. Taas lankesin petturiin, vaikka tykkäänkin lukea kirjoja (en siis taidakaan olla mikään älykäs ainakaan...?). Vasta kolmas mies (toinen aviomies) on selkeästi uskollista tyyppiä. Hänkin on aika vankka ruumiinrakenteeltaan, mikä onkin yllättävää - onhan hän akateeminen.
 
"Maiju"
Mulla on yliopistolla hirveen lihaksikas työkaveri. Se on kyllä tyhmä kun saapas. Komea katsella toki :) Ja sitten yksi jalkapalloilija joka on myös komea. Ovat dippainssejä. Oon ite tohtori ja mun mies on kanssa, se ei ole lihaksikas.
 
kiintoisaa
[QUOTE="Maiju";27946309]Mulla on yliopistolla hirveen lihaksikas työkaveri. Se on kyllä tyhmä kun saapas. Komea katsella toki :) Ja sitten yksi jalkapalloilija joka on myös komea. Ovat dippainssejä. Oon ite tohtori ja mun mies on kanssa, se ei ole lihaksikas.[/QUOTE]

Vais niin. Nykyään parikymppisiä tohtoreitakin alkaa jo olla...
 
"Fds"
Yleensä kumppaniksi haluaa jonkun itsensä kaltaisen. Eli sellaisen, jolla keskustelut, mielipiteet isommissa asioissa, huumorintaju yms ovat samansuuntaisia. Ehkäpä sinä olet koulutuksesta huolimatta sielultasi "duunari", mistä johtuen haluat rinnallesi sellaisen.
 
jaaha?
[QUOTE="Maiju";27946335]En tunne kyllä yhtään, mutta olen kuullut että on. Itse väittelin 26-vuotiaana.[/QUOTE]

Kerropa saman tien miltä alalta, niin helpotat vähän googlailutehtävääni. 26-vuotiaina tohtoreiksi Suomen yliopistoista väitelleet pystyy kyllä aika nopsaan kartoittamaan :D.

Myönnän kyllä, että tohtoreiden ikähaarukka on nuorentunut. Liekö syynä tason lasku ja riman aleneminen, vai ryhmäväitökset.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mitä meinaat;27946225:
"Nörtti lappu kädessä"? :D Mitä tuo tarkoittaa? Ihan vain korjauksena: kyllä nimenomaan niille nörteille (eli it-alan ammattilaisille) on kysyntää nykyään.
:D Tarkoitatko että akateemisilla on jotenkin parempi työllisyys tilanne? No akavan puheenjohtaja valitteli lehdessä pari kuukautta sitten että nyt jää työttömäksi todella paljon ihmisiä ja uusista duuneista ei mitään tietoa. :D
 
----
No ei kaikki duunarit todellakaan ole mitään lippispäisiä, huonokäytöksisiä amiksia.

Minä olen tosielämän macgyver, keinot ei lopu kovin helposti. Ammatiltani olen puuseppä/kirvesmies/kiinteistönhoitaja, muiltakin aloilta on kokemusta vaikka kuin paljon.

Mottoni on, teen itse sen minkä osaan ja opettelen sen, mitä en osaa.

Luen paljon kirjoja, yleistietämykseni on varsin laaja, minun kanssa voi keskustella niin sisustamisesta kuin politiikastakin. Myös kaikesta siltä väliltä.

Olen herkkä ja tunteellinen, taiteellinenkin.

Teen kotityöt siinä missä nainenki, käytän lapsia puistossa, vaihdan kakkavaipat.
Juon erittäin harvoin alkoholia, tupakkaa en käytä, vielä vähemmän huumausaineita.

Kulttuuri, historia, musiikki ja luonto ovat myös lähellä sydäntä

Pidän itseni kunnossa ja olen urheilullinen


Eli kyllä, duunareita on joka lähtöön.
Oi, marry me? Ei kun hitsi, sähän oot jo varattu, damn...

Kerro mitä huonoja puolia sussa on, niin mua harmittaa vähemmän :D
 
"hellu"
[QUOTE="vieras";27943478]Kaljamahaisia duunarimiehiä on terästehdas täynnä :)[/QUOTE]

Niinpä! Onneksi omani ei käytä alkoholia ollenkaan ja on muutenkin erittäin fiksu ja ihana! :)
 
"Maiju"
Kerropa saman tien miltä alalta, niin helpotat vähän googlailutehtävääni. 26-vuotiaina tohtoreiksi Suomen yliopistoista väitelleet pystyy kyllä aika nopsaan kartoittamaan :D.

Myönnän kyllä, että tohtoreiden ikähaarukka on nuorentunut. Liekö syynä tason lasku ja riman aleneminen, vai ryhmäväitökset.
Tason lasku tottakai. Nykyään tohtoreita on aivan liikaa ja lisää vaan halutaan. Ja nykyään suositusaika (ainakin meidän alalla) on 3-4 vuotta.

Tekniikan puolelta siis olen.
 
"vieras"
[QUOTE="joo";27943303]on kyllä jännä homma! pohditan tätä vaikka seitsemän sivua? ! ok? on jännä! tosi huikee jopa![/QUOTE]

Ainakin kiinnostavampi kuin Minkä väriset kalsarit sun miehellä on?

AP, luulen, että haluat olla jos ei älykkäämpi, niin ainakin tasavertainen tai et ainakaan huonompi. Tämä siis varmasti ihan tiedostamatta tapahtuu. Itse olen akateemisesti koulutettu ja akateemisen miehen vaimo. Älykön vaimoksi en minäkään olisi ruvennut, jos nyt ymmärrämme älyköllä kuivahkoa nippelitietoa arvostavaa pohdiskelijaa. Silloin tällöin on mukava käydä keskusteluja sellaisen kanssa, mutta muutakin pitää toki olla.
 

Yhteistyössä