Ensimmäisen ja toisen lapsen syntymä viikot?

  • Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mami";28787556]Juu tota mä pelkään, mulla meni vain 6 päivää eka yli ja sekin tuntu 6 viikolta! :) Ja kaikki kyseli koko ajan että "no syntyykö se jo?", "no eikö se oo vieläkään syntyny?"[/QUOTE]

Niin totta. Varsinkin, kun menin siinä viikolla 35 jollekin sanomaan, että tää varmasti syntyy ennen |O
Jos vielä kolmas saadaan alulle, niin en kerro mitään tuntemuksia kenellekään :whistle:
 
"vieras"
Niin totta. Varsinkin, kun menin siinä viikolla 35 jollekin sanomaan, että tää varmasti syntyy ennen |O
Jos vielä kolmas saadaan alulle, niin en kerro mitään tuntemuksia kenellekään :whistle:
Mä kerroin jo nyt monille, ett "vielä kuutisen viikkoa menee ennenkuin syntyy" ja laskin tuohon mukaan valmiiksi viikot 40+0-42+0 :D
Eipä tullut kauheesti jokojokotteluita. Oma äitinikin meni halpaan ja säikähti lopulta viikkoa ennen laskettua aikaa, että sehän voi syntyä koska vaan, kun tajusi alkaa miettiä, että mikäs se laskettu päivä nyt olikaan :D
 
[QUOTE="vieras";28787585]Mä kerroin jo nyt monille, ett "vielä kuutisen viikkoa menee ennenkuin syntyy" ja laskin tuohon mukaan valmiiksi viikot 40+0-42+0 :D
Eipä tullut kauheesti jokojokotteluita. Oma äitinikin meni halpaan ja säikähti lopulta viikkoa ennen laskettua aikaa, että sehän voi syntyä koska vaan, kun tajusi alkaa miettiä, että mikäs se laskettu päivä nyt olikaan :D[/QUOTE]

Mä taidan sit lainata tätä tyyliä.

Meni ihan hermot siihen. Kotona tietty hermoileva esikoinen oli joka aamu ja jokaisesta huokauksesta lähtökuopissa, siihen lisäksi kaikki muut.
 
"vieras"
Lisään edelliseen viestiini..

"Mä kerroin jo nyt monille, ett "vielä kuutisen viikkoa menee ennenkuin syntyy" ja laskin tuohon mukaan valmiiksi viikot 40+0-42+0". Tarkoitin siis, että kerroin jo toisessa raskaudessa ihmisille noita viikkoja tuolleen. Jos kolmas tulee, niin taidan suoraan ilmottaa lasketuksi ajaksi sen 42+0 päivän :D
 
"mami"
Niin mullakin oli esikoisen kans kohdunsuu auki 2 senttiä viikolta 34 asti ja vauva ruuvas päätä yhä alemmas ja silti meni yli. Mutta oli nopsa synnytys! Et oisko sit ollu pidempi ja vaikeampi synnytys jos ois tullu aikaisemmin... Ken tietää...
 
rttt
Eka viikolla 39, viis päivää ennen laskettua, toinen viikolla 38, 8 päivää ennen laskettua aikaa. Eka alkoi lapsiveden menolla juuri kun olin menossa nukkumaan ja toinen hiljakseen alkavilla supistuksilla aamuyöllä, mutta molemmissa mennyt aika sama aika synnytyksen kanssa.
 
meillä..
[QUOTE="mami";28787716]Kuinkahan paljon ne nykyään antaa mennä yli jos on mennäkseen..? Ennenkuin käynnistetään siis.[/QUOTE]

Meidän sairaalassa 42+0 käynnistetään, jos äiti ja vauva voi hyvin.
Ensimmäinen kontrollikin on vasta 41+5 aikaisintaan.
 
guitar slinger
Ensimmäinen raskaus 37+2 hätäsektiolla verenvuodon ja muiden vaaratekijöiden takia..
Toinen raskaus, kaksosraskaus 39+2 suunnitellulla sektiolla, koska meillä kaikilla oli jo aika ahdas olo. Lääkärit eivät uskaltaneet käynnistää vanhan sektioarven takia.
 
"vieras"
1. 40+6 muuten helppo raskaus, mutta lopussaolin tosi kipee. Käynnistettiin huonon voinnin takia (terveyssyitä takana)
2. 40+6 kamala raskaus pahoinvointia ekat 20 viikkoa ja viimeset 10. Supisteli kokoajan kunnes lapsivedet meni ja supistukset loppu siihen, käynnistettiin sitten
 
"mami"
Muistan kun oli neuvola rv 40+5 siinä aamulla ja sovittiin jo kontrolli aikaa niin sitten iltapäivällä meni vedet ja vauva synty aamuyöllä. Mitään ennakoivia merkkejä ei kyllä ollu, supistukset alko siinä puolisen tuntia vesien menon jälkeen.
 
"Iines"
Ensimmäinen 38 vko. Helppo raskaus, vähän liitoskipuja. Synnytys alkoi vesien menolla ilman mitään ennako-oireita.

Toinen 39+5. Vähän vaikeampi tapaus kovien liitoskipujen takia. Synnytys alkoi supistuksilla ja eteni nopeasti.
 
[QUOTE="vieras";28788042]Kerrotko lisää?
Miksi päästettiin noin paljon yli?

Mulla on molemmista ollut 41+5 kontrollissa istukka jo aika kalkkeutunut. Käsittääkseni aika vaarallista peliä pelataan, jos annetaan mennä kovin 42+ viikon yli..[/QUOTE]

Vuosi oli 1990, ensimmäinen lapseni, enkä osannut ihmetelläkään miksei jo "jotain" tehdä. Olin loppuraskauden sairaalassa, en muista kuinka pitkään. Lopulta sitten käynnistettiin, ja synnytys päätyi kiireelliseen sektioon.
 
[QUOTE="mami";28787716]Kuinkahan paljon ne nykyään antaa mennä yli jos on mennäkseen..? Ennenkuin käynnistetään siis.[/QUOTE]

Mulle sanottiin, että Kokkolassa käynnistellään 41+3, meilläkin oli jo torstaille käynnistysaika, mut tyttö syntyi tiistaiaamuna.
 
[QUOTE="mami";28787716]Kuinkahan paljon ne nykyään antaa mennä yli jos on mennäkseen..? Ennenkuin käynnistetään siis.[/QUOTE]

Helsingissä käynnistysaika annetaan yleensä vkolle 42+1 eteenpäin, jos äiti sekä vauva voi hyvin.
 

Yhteistyössä