Ensimmäisen ja toisen lapsen syntymä viikot?

  • Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti
toinenminä
En ole laskettua aikaa koskaan "nähnytkään", joten mulla ei ole kokemusta siitä "syntyisnytjo" -tunteesta. Raskaudet oli aika samanlaiset paitsi viimeisin oli puolenvälin jälkeen vähän hankala :)

poika 39+5
poika 39+4
tyttö 39+2
tyttö 37+2 käynnistyi puolivahingossa oksitosiinirasituskokeessa. Oli epäily raskausmyrkytyksestä ja tytön sydänäänet heikkenivät harjoitussupistusten aikana.
 
"vieras"
1. 42+2 käynnistettynä. Käynnistys kesti viisi päivää. Muuten helppo raskaus ilman kummempia oireita. Jonkin verran oli närästystä. Tyttö syntyi. Helppo ja kivuton synnytys.

2. 40+0 lapsiveden menolla. Raskaus oli vaikeampi kuin ekaa odottaessa. Oli enemmän kipuja ja hirveä turvotus. Synnytys oli helppo ja nopea kun kipulääkitys saatiin kohdilleen. Sitä ennen olin kyllä tosi kipeä. Oli hienoa kokea spontaani synnytys koska eka oli käynnistetty ja enää en aio lapsia tehdä.
 
"mami"
Juuh, olin juuri neuvolassa. Vauvan pää kuulemma painunu jo syvälle lantioon. Limatulppa ilmeisesti irtos yli viikko sitten. Ja sitkeä virtsatietulehdus taas päällä. Saa nyt nähdä sitten onko näillä mitään vaikutusta. Pitäisköhän sitä laittaa sairaalalaukkua valmiiksi... Jos vaikka syntyiski jo viikon päästä. Jotenki kyllä tuntuu, että ei synny vielä piiitkään aikaan. Kaikesta huolimatta. :)
 
vbdfgfdg
Eka 41+5 tai jotain, tosi helppo raskaus pahoinvointia ehkä sen 2krt ja synnytys 3,5h sain kyllä sitä mitä annetaan käynnistyksessäkin, ja poika tuli.
Toka 40+1 ja alussa kauheat pahoinvoinnit kk verran, tuli kaikenmaailman liitoskivut ja painoo tuli paljon, ja maha veny valtavaks toka synnytys vesienmenosta 6h ja tyttö tuli =)
 
"Vieras"
Raskaudet molemmat aika hankalia. Ekassa mulla ol raskausajan diabetes ja oli koko ajan pelko, että vauva kasvaa liian isoksi. Painoarvio vkolla 37+5 oli 4,4kg ja minulle määrättiin sektio vkolle 38+2 vauvan suuren koon vuoksi.

Noh, yllättäin tulikin lapsivesi 2 pvää ennen sektioakaa ja synnytys eteni aika nopesti, päädyttiin alatiesynnytykseen. Poika 3740g syntyi imukupin avulla. Oli suuri päinen ja harteikas, ilmeisesti se antoi ultrassa sitten liian ison painoarvion tjn.


Toinen raskaus sujui hyvin vkolle 35 jonka jälkeen alkoi hirveät liitoskivut, närästys, lievät raskausmyrkytysoireet ym "herkut". Synnytys käynnistyi supistuksilla ja lähti etenemään hyvin, mutta oltuani 6cm auki, istukka irtosi ja poika 3940g syntyi hätäsektiolla. Tämän pojan painoarvio edellisenä päivänä oli ollut 3500g eli ihan ei oo menny mulla nuo arviot nappiin.
 

Yhteistyössä