entä jos toinenkaan avioliitto ei onnistu :(

  • Viestiketjun aloittaja ihanien poikien äiti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvältä kuulosta;29440109:
sinulla aika kyyninen asenne parisuhteeseen, liekö olet itsekäs ja kovinkin onneton omassasi!
Kyyninen? Kyllä!
Realisti? Kyllä!

Eletään 2000 lukua. Ei oo mitään tolkkua mennä toistuvasti naimisiin. Se halventaa koko avioliiton ajatustakin. Ei se ihme ettei nykyään enää nuoret naimisiin mene kun se koetaan ihan tyhjänä hölynpölynä.. Kuin huono vitsi.
 
Viimeksi muokattu:
aloittanut viestin
En käsitä. Miksi mennä uudelleen avioon jos on useammassa epäonnistuneessa liitossa ollut? Kyllä pitää osata laittaa ne ruusunpunaiset lasit alas.
no itse ainakin menisin naimisiin jos rakastaisin ja haluaisin olla loppuelämän jonkin ihmisen kanssa, ilman kovinkaan vaaleanpunaisia laseja vaan realistina ja ei juhlien takia vaan rakkauden. Jos en olisi naimisissa kokisin, että haluan olla sitoutumatta täydellisesti toiseen ihmiseen ja takaovi auki mielestäni!?
 
En käsitä. Miksi mennä uudelleen avioon jos on useammassa epäonnistuneessa liitossa ollut? Kyllä pitää osata laittaa ne ruusunpunaiset lasit alas.
No, jos nyt on ollut yhdessö tai kahdessa, niin onko kyse "ueammasta"? Eihän se mitenkään siitä eroa, että muuten alkaa elää yhdessä toisen kanssa, on parisuhteessa. Kyse on aina eri ihmisestä.Onhan monella voinut olla useampikin seurustelukumppani ennen nykyistä puolisoa, mutta ei kai se tarkoita, että jos on vaikka neljä seurustelusuhdetta katkennut ennen nykyisen (vaikka nyt sitten aviopuolison) löytymistä, niin sitten todennäköisesti se avioliittokaan ei kestä, kun eivät kestäneet ne aiemmatkaan suhteet?

Ja toisaalta, mitä pahaa siinä on, jos avioliitto ei kestäkään ikuisesti? Se ei tee siitä suhteesta automaattisesta epäonnistunutta, eikä edes tarkoita, että välttämättä olisi jotkut "ruusunpunaiset lasit silmillä".
 
"Samma här"
Laitoin jo tuonne aiemmn viestiä ja olen siis ollut kolmannessa liitossani jo toistakymmentä vuotta. En ole katkeroitunut mistään.

Ryysyrannan prinsessalla on mielipiteitä ja neuvoja, jotka ovat varmaan ihan hyviä joidenkin ihmisten kohdalla. Itse en allekirjoita väitettä, että kerran erottuaan eroaa helpommin tulevista avioliitosta. Päinvastoin! Itse erosin toisesta liitostani, kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ollut. En voi kovin tarkkaan kertoa, koska minut voisi yhdistää aikoinaan mediassa olleeseen asiaan. Mutta sen sanon, että pienen maalaispitäjän tytölle toinen ero oli todella kova paikka.

Nyt kolmannessa liitossani olen tiukasti kuin liima. Pienet ja isot tyytymättömyyden tunteet puolisossa silloin tällöin eivät minua hetkauta. Joskus kauhistelen tällä palstalla, kun pienten lasten äidit kertovat ihastuksistaan ulkopuolisiin miehiin ja elävät muutenkin moraalittomasti (minulla on kaikesta huolimatta pokkaa olla tuota mieltä) vaarantaen parisuhteensa.
 
Kyyninen? Kyllä!
Realisti? Kyllä!

Eletään 2000 lukua. Ei oo mitään tolkkua mennä toistuvasti naimisiin. Se halventaa koko avioliiton ajatustakin. Ei se ihme ettei nykyään enää nuoret naimisiin mene kun se koetaan ihan tyhjänä hölynpölynä.. Kuin huono vitsi.
No - mitä väliä?

Ja mikä "avioliiton ajatus"? Ei ole mitään avioliiton ajatusta. Avioliitolla on juuri se merkitys, tarkoitus ja ajatus, minkä me ihmiset annamme sille. Nykyisin sen virallinen merkitys on juridinen liittyen mm. omaisuusasioihin.
 
dgtdga
tästä on keskustelu aikaa sitten ja mies on sanonut ettei katselisi jos tekisin/käyttäytyisin samalla tavalla häntä kohtaa. Silti sanoo ja antaa ymmärtää, että kyseessä ei ole iso asia. Vähän tyhmälle tuntuu, mutta voimia kaipaisi eroamiseen :/
Mun mielestä samat oikeudet molemmille eli jos sä suvaitset hänen syrjähyppynsä niin sun pitää saada tehdä samoin, jos sopiva osuu kohdalle. Eihän se muuten toimi.
 

Yhteistyössä