Eräs perhe pesee p*skavaippoja taloyhtiön pesukoneessa:O

  • Viestiketjun aloittaja "uskomatonta"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25114156:
Käytin huuhteluaineena sitä kyllä.

Just kasasin viimeiset kestovaipat kaapeista pois, täytyy lykätä ne jonnekin. Ison kasan jo pistin aikaisemmin eteenpäin. Yks aikakausi ohi :D
Mä taas kävin näiden keskustelujen inspiroimana juuri Huutiksessa huutamassa vähän vaippoja :D
 
"vieras"
On se ylipäätään törkeetä, jos kovin likaisia kamoja yhteisen pesutuvan koneissa pesee. Minä ensin pesen kotikoneella ja vasta sitten pesutuvassa. Olishan se mtös kovin noloa, jos joku naapuri pääsisi näkemään meidän likapyykin. Ja sitten siinä konetta täyttäessä ne bakteerit alkavat leijua pesutuvan ilmassa ja kontaminoivat kaikki paikat. Meillä on kyllä onneksi hankittu kertakäyttöisiä hengityssuojia pesutupaan. Kumihanskat pitää olla omasta takaa toistaiseksi, kun jotkut varastivat niitä :/
 
"outo"
Outo aloitus tämä. Ensinnäkin se, että puhuu "pesulasta". En ymmärrä. :D
Ja toiseksi, kuulostaa omituiselta että säännöissä kerrottaisiin yksityiskohtaisesti mitä saa pestä ja mitä ei. Itse olen törmännyt ainoastaan siihen, että kielletään mattojen pesu koneessa, ei muuta.
 
"vieras"
Terveystarkastajalle raportti noista niin saavat ainakin varoituksen ja häädön jos homma jatkuu. Ei vauvanpaskan paikka todellakaan ole missään pesukoneessa. Vaippojen pesu on niin saatanan yököttävä ajatus että en voi ymmärtää miten jotkut sitä tekevät.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25114831]Terveystarkastajalle raportti noista niin saavat ainakin varoituksen ja häädön jos homma jatkuu. Ei vauvanpaskan paikka todellakaan ole missään pesukoneessa. Vaippojen pesu on niin saatanan yököttävä ajatus että en voi ymmärtää miten jotkut sitä tekevät.[/QUOTE]
Näinpä. Luuletko, että nämä vauvanpaska-akat ja julki-imettäjät tajuavat ajatella kanssaihmisiään?
 
täh?
[QUOTE="vieras";25114831]Terveystarkastajalle raportti noista niin saavat ainakin varoituksen ja häädön jos homma jatkuu. Ei vauvanpaskan paikka todellakaan ole missään pesukoneessa. Vaippojen pesu on niin saatanan yököttävä ajatus että en voi ymmärtää miten jotkut sitä tekevät.[/QUOTE]

No missä sä ehdotat että kerrostalossa asuvat pesee kestovaippoja, jos ei ole omaa pesukonetta? Ja pesukoneessa on kyllä vikaa, jos siihen jää jotain paskakertymiä pesuohjelman jälkeen lillumaan, vaikka pesisi ihan huuhtelemattomiakin vaippoja. Ei siitä kovin kauan ole, kun lähes kaikki käyttivät niitä harsovaippoja vielä, ja koneessa pestiin.

Minusta taloyhtiö ei voi kieltää asiaa, joka kuuluu normaaliin elämiseen, kuten kestovaippailua, öisiä suihkussakäyntejä, parveketupakointia, tms. vaikka kaikki ei niistä tykkää.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja täh?;25114892:
No missä sä ehdotat että kerrostalossa asuvat pesee kestovaippoja, jos ei ole omaa pesukonetta? Ja pesukoneessa on kyllä vikaa, jos siihen jää jotain paskakertymiä pesuohjelman jälkeen lillumaan, vaikka pesisi ihan huuhtelemattomiakin vaippoja. Ei siitä kovin kauan ole, kun lähes kaikki käyttivät niitä harsovaippoja vielä, ja koneessa pestiin.

Minusta taloyhtiö ei voi kieltää asiaa, joka kuuluu normaaliin elämiseen, kuten kestovaippailua, öisiä suihkussakäyntejä, parveketupakointia, tms. vaikka kaikki ei niistä tykkää.
No jos on todellakin niin saastainen ja iljettävä että haluaa paskaa pesukoneeseen tunkea niin saa luvan ostaa oman pesukoneen. Ei kai nyt yhteispesukoneita edes käytetä muualla kuin jossain opiskelijaslummeissa ja jossain kaupungin vuokraghetoissa.
 
täh?
[QUOTE="vieras";25114902]No jos on todellakin niin saastainen ja iljettävä että haluaa paskaa pesukoneeseen tunkea niin saa luvan ostaa oman pesukoneen. Ei kai nyt yhteispesukoneita edes käytetä muualla kuin jossain opiskelijaslummeissa ja jossain kaupungin vuokraghetoissa.[/QUOTE]

Eli köyhät ihmiset käyttää niitä. Ne juuri, joilla ei ole varaa ostaa tuhansittain kertakäyttövaippoja, tai omaa pesukonetta.
 
nojaa
[QUOTE="vieras";25114902]Ei kai nyt yhteispesukoneita edes käytetä muualla kuin jossain opiskelijaslummeissa ja jossain kaupungin vuokraghetoissa.[/QUOTE]

Ja minun arvokiinteistössä sijaitsevassa kattokerroksen kaksiossani, jossa on niin pieni kylppäri, että sinne ei mahdu mitenkään pesukonetta. Tai no, mahtuisi, mutta kun alakerrassa on niin hyvät pesutilat kuivausrumpuineen, niin mitäpä minä omalla. Mutta ei siellä kyllä kukaan mitään kakkavaippoja onneksi pese, oksettava ajatuskin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25114902]No jos on todellakin niin saastainen ja iljettävä että haluaa paskaa pesukoneeseen tunkea niin saa luvan ostaa oman pesukoneen. Ei kai nyt yhteispesukoneita edes käytetä muualla kuin jossain opiskelijaslummeissa ja jossain kaupungin vuokraghetoissa.[/QUOTE]

Ai...Me asutaan Helsingissä katajanokalla, ja meidän asunnon arvo on näin ihan by the way n. 800 000 (kun se sua näyttää kiinnostavan). Meidän talon kellarissa on pyykkitupa, jota käyttää todella moni tästä talosa koska siellä on hyvät kuivausrummut ja pesukoneet. On meillä kyllä ihan omatkin kodinhoitohuoneessa, mutta välillä käytetään myös yhteisiä. En tiennytkään että asutaan opiskelija asunnossa tai vuokraghetossa.
 
no joo
Onko ihmiset oikeasti näin ÄÄLIÖITÄ? Luulis että ne paskat lähtee sieltä koneesta kun se kuitenkin vaihtaa veden USEITA kertoja pesun aikana. Miten se muu likä lähtee vaatteista, mutta pska jää mystisesti koneeseen?

Haluatte vain olla veemäisiä, ja kateellisia olette kun joku jaksaa kestoilla. :D
 
Ja minun arvokiinteistössä sijaitsevassa kattokerroksen kaksiossani, jossa on niin pieni kylppäri, että sinne ei mahdu mitenkään pesukonetta. Tai no, mahtuisi, mutta kun alakerrassa on niin hyvät pesutilat kuivausrumpuineen, niin mitäpä minä omalla. Mutta ei siellä kyllä kukaan mitään kakkavaippoja onneksi pese, oksettava ajatuskin.
Ja sä tiedät sen siitä, että seisot 24/7 katsomassa mitä kukin pesee...? :)

Ei mulla ainakaan ole aavistustakaan siitä, mitä naapurit pesee. Joidenkin pyykit toki näen kun itse pyykkituvalla käyn, mutta yleisesti ottaen koneessa voisi pyöriä vaikka herätysjuhlateltta enkä siitä tietäisi.
 
"vieras"
mä en kestoilua mitenkään kannata, mutta sanompa nyt silti että olette naurettavia jos luulette että esimerkiksi vauvan vaatteita ei voi pestä jos edellinen on pessyt työvaatteensa....Eikös ne pyykit tule yleensä puhtaana ulos sieltä koneesta? Jos pyykit on puhtaat niin kyllä varmasti on myös se kone!
 
vastaus sulle
Ja sä tiedät sen siitä, että seisot 24/7 katsomassa mitä kukin pesee...? :)

Ei mulla ainakaan ole aavistustakaan siitä, mitä naapurit pesee. Joidenkin pyykit toki näen kun itse pyykkituvalla käyn, mutta yleisesti ottaen koneessa voisi pyöriä vaikka herätysjuhlateltta enkä siitä tietäisi.
Ei, mä tiedän sen siitä, että taloyhtiössämme ei asu kuin yksi lapsiperhe ja heidänkin lapsi on jo 14v, sen ikäinen tuskin enää kulkee vaipoissa.
 
Piti tämän ketjun innoittamana tehdä ihan livegalluppia niiden tuttujen keskuudessa, jotka asuvat paikoissa, joissa on taloyhtiön pyykkitupa.
Viideltä kysyin ja neljä totesi, ettei vaippojen pesukieltoa säännöissä ole.
Viides kieltäytyi tarkistamasta, koska piti jo ajatusta moisesta pesukiellosta tyystin absurdina.

Olisi hauska tietää onko vaippojen pesukieltoa oikeasti olemassakaan muualla kuin palstalla?

:D
 
Noh, itse en pese enää mitään taloyhtiön pesulassa, mutta silloin kun pesin mua häiritsi lähinnä se, että ihmiset tunkivat jotain überhajustettua pesuainetta ilmeisestikin liian isoja annoksia koneeseen. Lopputulos oli tietty se, että omat pyykit haisivat ihan karmeelta hajusteelta. Se ei ollut ihan reilua, etenkin kun itse pesen hajustamattomilla stuffeilla...ja hyvästä syystä.
 

Yhteistyössä