♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Paputoive mulla on ainakin ihan selviä tuntemuksia/kipuja ja veikkaan että ovat juuri noita munasolun kasvukipuja, ekoina kuukausina sotkin ne ovulaatiokipuihin, mutta nyt tiedän että "kasvukipuja" ne on, eikä ovulaatio. Ovis tulee sitten muutaman päivää myöhemmin, välillä olen tosin tikuttanut ovista just tästä syystä, että hämää nuo tuntemukset :).

Venla90 mene ihmeessä gynelle, jos yhtään mietityttää, itseä ainakin helpotti, kun sai vastauksen että kaikki näyttäs fyysisesti olevan kunnossa, meillä silloin YK10 tai jotain takana. Minä tosin menin tiputteluvuotojen takia, mutta tietenkin raskaushaaveesta puhuttiin myös.
 
Hei kaikki ! Vieläkö mahtuisi mukaan tähän joukkoon? :)(y) Olen aika uusi näissä vauva jutuissa ja termeissä, mutta enköhän opi.
Täällä vauvakuumeillaan molemmat, mies sekä itse. Yritys aloitettu 11/2014 ja yk siis nyt 10?11? :LOL: Minun ikä 24 ja mies 26.

Hieman taustaa meistä :)
Mieheni alkoi vauvakuumeilemaan itse asiassa aiemmin kuin itse. :DHalusin käydä kouluni loppuun ensin. Kyllä minäkin vauvaa toki halusin mutta pillereistä en luopunut. Nyt ollaa sitten yritetty, mutta epätoivo tuntuu iskevän kun katsoo ympärilleen missä ystävät ja tutut sikiävät vauhdilla. Kovasti toivottaisiin sitä omaa pientä. Ei olla mitään ihmeitä temppuja ja apuja kokeiltu muuta kuin kovasti koitettu peittoa heilutella. Ovulaatio testejä olen muutaman kerran ostanut ja ovulaation olen saanut näkymään Clear Bluen hymynaama testillä kerran. Nyt tässä kuussa ja tällä yritys kerralla taas kävin hakemassa uudet testit.

Nyt olisi menossa kp. 9/28-31 Nyt vähän vaihdellut kierron pituus, liekö johtuu siitä kun alkanut tätä vauva asiaa enempi miettimään.. :unsure: Aiemmin ollut sen 27-28pv tarkalleen.
 
Venla90 kai sieltä gyneltä ainakin toivottavasti mielenrauhan sais, jos nyt mietityttää!

Paputoive, mullakin on maha kipeenä joskus hiukan alle viikkoa ennen ovista. Tosin ei mitään kovaa kipua, mutta sellasta pientä että sen huomaa.

Annataika, tervetuloa! :)

Itsellä mahakivut loppu eilen lyhyeen, muutaman tunnin kesti. Nyt on ollu taas ihan normaali olo ja normaali päivä :) Ei ole vielä mitään kovin suuria odotuksia, nyt kp18/29, ja jotenkin niin paljon muuta (kivaa) kiirettä töissä, että ajatukset pysyy hyvin muualla! Paitsi täytyyhän sitä välillä käydä kurkkimassa, jos täällä olis jollain iloisia uutisia :)
 
Onko muuten kukaan teista muuttanut elamantapojaan nyt kun olette raskaaksi yrittamassa?
Mietin, etta pitaisko niita nyt vahan muutella.. siis okei en ole nyt vahaan aikaan harrastanut kunnolla liikuntaa (saannollista), eli n 2kk kun aloitin uuden tyon ja kauhee stressi ollut, jotenkin ei ole tehnyt mieli lahtea salille/lenkille :( tiedan kylla, etta liikunta auttaisi mutta jotenkin ei vaan ole ollut motivaatiota. Mutta nyt kylla meinasin ruveta saannollisesti liikkumaan, eikohan se paranna fiilista!
Sama sitten syomisten kanssa, meinasin vahentaa herkkuja ja kahvia.. mulla menee 2-4 kupillista paivassa.. jos yrittas sen pitaa 1-2 ja sitten juo vaikka piparminttuteeta, onneks on talvi tulossa niin se tee maistuukin :D Muutenkin meinasin vahan katsella mita sita kokkailisi, voisi ehka lisata vahan kasviksia salaatin lisaksi.
En polta ja juomista tulee harrasteltua todella harvoin, ehka yksi lasi viinia 1-2kk valein.

Nama nyt varmaan semmosia muutoksia, mitka ei nyt haittaakaan voi tehda :) eli toivottavasti vahan energisempana ja vahemman stressaavana uuteen koetukseen :D
tilasin sitten uusia ovis- ja raskaustesteja.. eihan sita nyt testaamatta malta olla :p
 
Pumpulipallero, itse en kovin terveellisesti elä ainakaan verrattuna siihen miten ehkä voisi.. Oon yrittänyt säännöllistää ruokailua ja syödä terveellisemmin mutta aina ei vaan jaksa. Oon aika laiha ja muutama lisäkilo ei tekis pahaa. Syön aika paljon roskaruokaa ja herkuttelen että tosiaan voisi syödä säännöllisesti ja terveellisemmin. Jonain hetkinä onnistuu jonain taas menen mistä aita on matalin..
Valitettavasti myös tupakoin.. Muutaman kerran olen yrittänyt lopettaa. Tupakoiko tässä ryhmässä kukaan muu?? :eek:
 
Pumpulipallero, minä ainakin pyrin terveellisyyteen noin suunnilleen yleensäkin, mutta ehkä nyt asiaan vois kiinnittää enemmän huomiota. Oon aina liikkunu säännöllisesti, nyt on toki jääny pari viikkoa flunssan takia väliin. Ruokakin on terveellistä kotiruokaa tai töissä kouluruokaa (koulussa töissä siis), mutta TOTTAKAI HERKUTTELEN aina välillä ja suklaa on hirmu hyvää <3

Kahvi on myös mun ainoa sellainen pahe joka täytyy lopettaa (?) tai ainakin vähentää sitten raskauden aikana. Mullakin sitä menee ehkä sellanen 3-4 kuppia päivässä. Mutta koska ei plussaa vielä, niin taidanpa keittää kupin sitä kahvia....
 
Niin ja Annataika, täällä myös yritetään lihottaa itseään. Tai siis joskus yritin, mutta mitä tahansa syön niin paino pysyy samana. Oon siis ihan normaalipainon alarajoilla ja samana paino on pysynyt jo 7v. Päätin siis että tämä on ihan ok paino, kun mitään ei tapahtunu :D Mun on tosiaan pidettävä myös säännöllisestä syömisestä huolta, koska meinaan muuten laihtua. Joo, nyt voitte kaikki pyöritellä silmiänne mun suurelle ongelmalle, mutta oikeesti inhottavaa :D
 
Pumpulipallero: itse en ainakaan ole muuttanut tapojani kovinkaan paljoa. Liikuntaa olen pyrkinyt lisäämään ja siinä se. Kahvia menee myös se 3-5kuppia päivässä, mutta ei se huoleta. Jos plussa tulee niin sitte tietenkin vähennän..

Nyt en ole tällä viikolla liikuntaa harrastanut, koska tuo vatsa kipeytyy enemmän kun liikun?? :cautious: edelleen siis vihloo välillä,polttelee, todella turvoksissa ja nyt tissitkin turvonneet.
Plussan toive vain kasvaa, koska kauhistuttaa ajatus, että tällästäkö showta on olla nainen ilman pillereitä? :LOL::LOL:
tänään siis dpo6-7.. koskahan uskaltais testailla? Mies vitsailee, että varmaan kolmoset tulossa, kun jo nyt näin kipeenä.. yritän kyllä hänelle selventää, että, kun kaikki uutta monen vuoden tauon jälkeen, niin voi kroppakin olla aika sekasin.:(
 
Täällä myös tissit kipeet, tosin yleensäkin on ennen kuukautisia, mutta onkohan näin aikasin? Koska siis 10 päivää kuukautisten alkuun pitäis olla... sitä kun ei ikinä ole niin tarkkaan miettiny oireitaan päivien tarkkuudella, koska ei niillä ole ollu juurikaan mitään merkitystä!

Mutta jos ei tässä kuussa nappaa, niin ens kerralla tiedän että normaalisti tissit tulee tässä kohtaa kipeiksi :D
 
Minni90 näin mäki oon ajatellu, että hössötetään nyt näillä oireilla ja ens kuus ollaan sitte viisaampia ;) onko sulla muita oireita ollu? Koska aikaisintaan ajattelin testailla?
Mä ymmärrän tota sun paino juttua täysin.. kaverilla sama "vika".. mut hyvinhän sulla menny jos 7v paino pysyny (y)
 
Mä sain miehen lopettamaan tupakoinnin jo 7kk sitten. Tai itsehän se sen lopetti, mutta kannustin vähennykseen/lopettamiseen ja valitin tupakoinnista ahkerasti :D. En halunnut että joskus kun lapsia saadaan niin isä polttaisi. Haluan ehdottomasti myös nukuttaa vauvaa perhepedissä imetyksen vuoksi, ja tupakka on ehdoton ei perhepedille jos edes toinen polttaa. Ihanaa että mies on pysynyt savuttomana noin kauan, eikä hänen enää edes tee mieli tupakkaa. Vielä kun saataisiin joskus se vauva sinne meidän viekkuun. :rolleyes:

Meillä on ollut terveelliset elämäntavat pinnalla aika ajoin. Ainahan noissa ruokailu- ja liikuntatottumuksissa on parannettavaa. Kun vain sais itseään niskasta kiinni. Mun pitäis pudottaa painoa kun ylipainoa on...:unsure: Joku reilu 12kg sais lähtee...
 
Swipulit, ei mulla ole muita oireita ollu kuin nämä muutama kuviteltua :D
Yhtään testiä en omista ja ajattelin ostaa eka(t) vasta sitten, kun joskus on kuukautiset myöhässä. Jotenkin onnistuisin vaan lietsomaan itseni vielä kuumeisempaan tilaan jos testailisin liian aikasin! Tai näin ainakin nyt ajattelen...

Mä kääntyilen niin paljon unissani, että en varmaan uskaltais nukahtaa jos vauva nukkuis samassa sängyssä. Nytkin pahoinpitelen miestä aina yön aikana esimerkiksi heittämällä oman nyrkkini sen otsaan tai luulemalla sen päätä mun tyynyksi.
 
Voisin kans tänne välillä kirjoitella, vaikka toistaiseksi olen kirjoitellut tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa...

Meillä mies lopetti varsinaisen tupakoinnin reilu vuosi sitten, mutta siirtyi siis silloin sähkötupakkaan. Oikeastaan siirtyi siihen osittain jo puolitoista vuotta sitten, mutta ensimmäiset puoli vuotta oli hitonmoista tappelua kun ei kyennyt olemaan kokonaan erossa tupakasta. Sitä sähkötupakointia kyllä katselen paljon mieluummin kuin tupakointia, mutta olisihan se kiva jos kykenisi kokonaan lopettamaan... Itse elän aika terveesti, olen aina tottunut syömään kunnollista ruokaa ja työn puolesta liikun ja ulkoilen paljon. Miehellä on enemmän tekemistä tällä saralla, tosin nykyään mun mielestä elää kaikin puolin ihan sopivan terveellisesti. Elämään saa kuulua sopivasti herkkuja ja nautiskelua, niin kuuluu omaankin elämääni, ja nykyajan ulkonäköihanteista huolimatta olisi hyvä muistaa ettei pienestä pyöreydestä/mahasta ole oikeasti mitään haittaa (sellainen löytyy kyllä meillä vain mieheltä :p ). Ja koska mä en roskaruokaa valmista enkä mielellään syökään muuta kuin poikkeustilanteissa, niin tuo on vuosien myötä tottunut syömään ja valmistamaan sellaista ruokaa joka molemmille kelpaa :D

Tiedän myös aivan ehdottomasti haluavani vauvan viereeni nukkumaan. Mulla on lapsesta saakka ollut koirat ja koiranpennutkin vieressä, ihan kuin voisin pistää oman vauvani muualle nukkumaan... Ja minä ja sisarukseni nukuimme vanhempieni vieressä pitkään, joten tuntuu todella vieraalta ajatukselta nukuttaa lapsi muualle. Jos tai kun se vauva sitten tulee, pitänee vaan katsoa miten sen saa toteutettua niin että se on turvallista ja saadaan kaikki nukuttua. Meitä on jo nyt kaksi koiraa ja kaksi ihmistä... Mies on myös tottunut siihen, että lapset nukkuvat omassa sängyssään joten ajatus on hänelle vieraampi, mutta ei silti tunnu olevan ajatusta vastaan. Ei heillä koskaan koiratkaan olleet sängyssä, ja ensijärkytyksen jälkeen on ollut siihenkin vain tyytyväinen, että voi ottaa koiran viereensä kainaloon.
 
Heippa! Täälä ois yks esikoisesta haaveileva tulossa mukaan keskusteluun :) Eli ite oon 26v ja mies täyttää vuoden lopulla 27v. Pillerit lopetin helmikuussa eli nyt on menossa yk8. Me mennään ensi kuussa naimisiin, joten on ollut onneksi muutakin ajateltavaa kuin vauvan yritys :) hipeltäjä89, minä 26 ja mies 27, ya 2/2015, yk 8.
 
Kuulumisia pitkästä aikaa. Nyt kp 26/50 ja perjantaina jomotti alavatsaa ja rinnat arat. Tänään pengoin kaapin perältä ovistestin ja sain siihen melkein yhtä vahvan viivan kuin testiviiva! Eli ovis luultavasti pe-la. Happy! Tietää ainakin että edes ovuloin! :)

Ja mitä elämäntapojen muutokseen tulee, enemmän katsonut mitä suuhunsa laittaa ja liikuntaa eri muodoissa :)
 
Swipulit , mä siis ajattelin sen niin että kun se oli ihan aavistuksen hailakampi niin jos se ovis olis tapahtunut jo tämän viikon perjantaina tai lauantaina. Sitä mä koitin tuossa selittää mutta tuosta taitaa kyllä ymmärtää että se olis vasta ens perjantaina :D Väärin siis selitetty! :D
 
Hei!
Liittyisin tänne erikoisesta haaveilijoitten joukkoon.:) Eli ikä 24, mieheni on 32v. Yritys alkanut 3/2015 kun pillerit jäi. Viime vuonna mentiin naimisiin, jonka jälkeen vauvahaaveet vahvistuivat, pillerit jätin lokakuussa kunnes alotin ne uudestaan joulu-tammikuussa. Iski jonkinmoinen epävarmuus asiasta, ja töitten jatkuminen epävarmaa.. Tuolloin oli tarkotus et keväällä aukee vakipaikkoja(olen ollut pitkään määräaikaisena) joten aattelin odottaa helmi-maaliskuuta kun tiedon sais. No paikat ei tullutkaan vakinaisesti vaan määräaikaisuuksia jatkettiin, silloin aattelin et ala odottelee vakipaikan saantia! Lisäksi tuolloin oli pillerien syömisestä huolimatta outo kierto meneillään, kun menkat kesti pari viikkoa. Kävin gynellä menkkojen loputtua et kaikki on ok ja kaikki oli kunnossa, ei tiedä tarkkaan mistä kierto häiriintyi..ehkäpä lopettaminen ja uudestaan aloittaminen. gynellä käynnin jälkeen söin muutaman pillerin vielä, kunnes päätin lopettaa niiden popsimisen. :D
Tosi pitkästi selitän niin ja kp 25-28, enimmäkseen ollu tota 25pv:n kiertoja..
 
Tervetuloa uusille (vaikka itsekin olen uusi :D)

Täällä olis menossa kp 21/29 ja olen keksiny uuden kuvitellun raskauoireen! Mulla on korvat lukossa! Olin toki viikko sitten flunssassa, eihän se siihen voi liittyä :D toisaalta nenä ei vuoda yhtään eikä muutenkaan flunssaa jäljellä, niin
kumma jos nyt menee sen takia korvat lukkoon! No reilu viikko vielä niin sithän sen tietää :D

Onkos muilla jänniä päiviä/viikkoja menossa kierron suhteen?
 
Minulla on kp 27/28-29. Eli keskiviikkona tai torstaina odottelen menkkoja. Meillä ei oikeen tässä kierrossa osunut makkaripuuhat täydellisesti yksiin ovulaation kanssa. En aluksi uskonut että tästä kierrosta tärppäisi mutta nyt on pari päivää ollut huonoa oloa ja flunssan oireita. En tiedä onko se sitten flunssaa vai toivottun plussan oireita. Testin kävin ostamassa tänään ja yritän pitkittää torstaiaamulle testausta. Jännät päivät tulossa. :X3:
 

Yhteistyössä