♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Danissa1: Juu tiedän ettei todennäköisesti olisi näkynyt mitään vaikka olisinkin raskaana (mutta olisi voinut näkyä :whistle:). Vielähän tuota ehtii jännäillä, testailla, ettiskellä roskishaamuja ja sen sellasta. Itselle ehkä just helpompi testailla negoja kuin pähkäillä tietämättömänä et mitäköhän testi näyttäis :rolleyes:.

Mermer: Valtavasti jaksamisia! :oops:

Villisilmälle tsempit jännäilyyn!

EDIT: http://aijaa.com/5Ks4Eg tommosta kökkö roskishaamu/viivanpaikkoja nää testit tekee. Pakko oli muokata tää tähän viestiin etten spämmää koko ketjua täyteen hourailujani :X3:
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä piinailijoille ja plussaonnea (y)

ON: Tänne ei kummallista, mitä nyt alamahaa särkenyt nyt pari päivää...vielä 9 pilleriä pitäis napsia huiviin ja sitten pääsee hommiin :)

Mieskin ihanasti mukana :love: Huolehti, että voiko pillereiden lopetuksen jälkeen muka tulla heti raskaaksi...tuumasin vain takaisin, että sitä varten mulla on ovulaatiotestejä jo odottamassa, että voi katsoa, tuleeko ovista :LOL: Ei ollu moksiskaan...ennen hermostu, jos hössötin raskaus- tai ovulaatiotesteistä. Haluan vain tietää, palaako kroppa normaaliin toimintaan vai ei :) En kyllä pillereitä kerennyt syömään ku 3 liuskaa ;)
 
@Jennipä, ihanaa yrityksen aloitusta ja odotuksen odotusta! :)

@MerMer, voimia teille kovasti, olen niin pahoillani. Onneksi keho tuppaa muistamaan kun kerran on raskautunut niin josko seuraavalla olisi sitkeämmät tarrasukat ja ei tarvisisi mpntaa kiertoa odottaa, sitä teille kovasti toivon!

Omaa napaa vähän, täällä neljättä päivää ilman ehkäisyä ja mies totesi eilen että hyvin tuntuu liukkaudessa kapselin poisto, kun aikaisemmin käytettiin jonkin verran liukasteita. Enää ei tarvitse, eli jotain muutoksia jo hetipoiston jälkeen huomattavissa! Ovulaatio mahdollisesti tiistaina tai keskiviikkona kun tänään ei vielä sen tuntuisia tuntemuksia ole ollut, mut nyt kun on ahkerasti pupuiltu ja liukastetta omata takaa niin pitäis ollasiittiöille suotavat olosuhteet säilyä ;D
 
Olisinkohan nyt sitten kuitenkin raskaana..
On kyllä niin pöljä olo. Oon tuolta hätäilevistä himotestaajista lukenut, kuinka sofi näyttää vaaleanpunaista viivanpaikkaa vaikka ei olis raskaana. Päätin sitten että hyi tuommoiset kakkatestit ja minäpä käytän ne nyt kiireesti pois että kehtaa tilata parempia. Olen sitten testaillut joka aamu ja samanlailla tihrustellut viivanpaikkoja, joita näkyi siis alkuun hyvin pitkän ajan päästä testauksesta (aluksi näkyi värittömänä, myöhemmin hieman punertavana roskishaamuna). Eilen koin olevani kehittynyt hommassa, kun onnistuin bongaamaan mokoman varmaan jopa testiajalla.

Tänään loppui loma ja oli eka aamuvuoro sitten neljään viikkoon. Tein tänäkin aamuna testin ja tihrustelin ja hekottelin kun näkyy vähän väriä niin selvästi. Suunnittelin vaan että raskauskeijun sivulta tilaan pc:n testejä, ehkä jo tänään. Odottelin vaan että pääsen lähtee töihin (ja metsästämään pokemoneja matkalla :LOL:). Töissä sitten varmaan rupesin kelaamaan tarkemmin puolen päivän aikaan, et olihan se tavallaan aika voimakas haamu aamulla testaillessa..........?....?!. Nyt sitten pääsin kotiin ja vertaamaan kuivunutta testisarjaa. Ja jumpeli se "viivanpaikka" on hitusen tummempi kuin edellisissä ja selkeämpi :cautious:.

Ja minähän olen aina ihmetellyt mikä ihme siinä raskaustestin tulkitsemisessa muka voi olla vaikeaa. Se joko on tai ei ole positiivinen. Tunsin itseni hieman höperöksi kun aloin töissä miettimään, että ei sitten aamulla tullut mieleen... Olen koko turvonneen olon ja rintojen arkuuden pistänyt tulevien kuukautisten piikkiin. Ja mielialan. Ja väsymyksen. Ja finnit.

Kai se pitää tänään mennä hakemaan apteekista tai kaupasta parempi raskaustesti jolla varmistaa tämä höperöinti. Jotenkin uskon että olisin raskaana noiden testien perusteella, mutta toisaalta taas hankala uskoa ja pelkään putoavani korkealta (etenkin tälläisen avautumisen jälkeen).

http://aijaa.com/J4NdLX
Tuossa kuvat testeistä. Testit ovat aikaväliltä dpo 9-12 ja ylin on dpo 12, eli uusin ja alin vanhin. Mielipiteitä?
 
Jennipä, käy ihmeessä ostaan joku apteekin testi ja testaa sillä! Tuossa ylimmässä vähän jotain minusta näkyy, mutta näyttää enemmän viivanpaikalta kuin haamulta (n) Toisaalta nuilla dpo:lla ei vielä välttämättä näy testissä paljon mitään, toivoa siis on niin kauan kuin ei menkkoja näy :rolleyes: Koska sulla pitäis alkaa, muutaman päivän sisällä?

ON: dpo 9, kp 22/27. Ärsyttää ihan helvetisti tämä oottaminen ja jännittäminen. Ei mitään semmosia oireita, mistä saisin toivoa, toisaalta tämä oireettomuus (vs edelliset kierrot) antaa ehkä vähän toivoa o_O Tämä viikko on siis varsinainen piinaviikko, sunnuntaille odotan menkkoja. Tai odotan ettei niitä tulis. Ja sitte taas tiputaan korkeuksista :whistle:
 
Moikka! Uusi vauvakuumeilija ilmoittautuu joukkoon! Olen 27-v ja mieheni 28 v ja esikoista kovasti ollaan yritetty. Nyt yk7 ja kp 16/28-35. Ehkäisy jätettiin pois talvella, silloin käytössä minipillerit jotka aiheuttivat jatkuvan vuodon ja siitä sain riesakseni anemian, joka nyt jo parempana. Kevät ja kesä on nyt mennyt lähinnä opetellessa kuinka oma kroppa toimii. Monta pettymystä on tullut, kun olen luullut olevani raskaana ja testejäkin tein yhdessä vaiheessa kuin mikäkin höpelö. Ovulaation ajankohtaa en ole missään vaiheessa sen tarkemmin selvittänyt (muuta kuin laskureilla, joita toisinaan epäilen), mutta täytynee jatkossa ehkä harkita ovistikkujen hankintaa, jos tärppiä ei ala kuulumaan. :)
 
Täällä kp 24/29 ja oireena täälläkin oireettomuus. Ei oo yhtään raskaanaoleva olo. Yleensä mulla on jo tissitkin kipeytynyt tässä vaiheessa kiertoa mut nyt ei oo edes sitä. Mahassakaan ei mitään tunnetta... Yks epätavallinen oire kyllä on hirmuinen yöhikoilu, joka vaivannut nyt ehkä viitenä yönä. Yleensä palelen ennen menkkoja mutta nyt ihan päinvastoin, mieskin heräsi yks yö ja sanoi että oon ihan tulipallo! Nooh viikon sisään selviää miten on asianlaita. Onko muilla jänniä aikoja käsillä?;)

Uusille terppatuloa! :love:
 
pehmiksen kanssa jännäillään samoilla, kp 24/27, dpo 11! Nyt täytyy myöntää, että jotain oiretta on, mutta pelkäämpä että enteilevät ennemmin tädin tuloa kuin plussaa. Sitä tavallista, väsymystä, pissatusta, huonovointisuutta, joita ollu aina loppukierrosta. Mahassa ei tunnu mitään eikä tisseissä, mutta mulla ei kyllä tissit kipeydy yleensä missään vaiheessa kiertoa. Ei auta ku ootella ja kattoa mitä tuleman pitää!
 
Tänään alkoi menkat kuin oppikirjan mukaan. Nyt nämä kaksi kiertoa ovat olleet molemmat 35 päivää. Eli mulle voi päivittää yk 3.

Tajusin tänään työkaverin olevan raskaana.. vieläpä sen verran lopussa että jää mammalomalle kuukauden päästä. Olen tosi huono tajuamaan toisten raskauksia jos siitä ei ääneen sanota ja piti jälkikäteen mennä onnittelemaan kun olin alkuun niin hämmentynyt etten osannut :LOL:.

Ja tänään tuli postissa se vauvaopas miehille mistä täällä oli aikaisemmin puhetta.. En tilaa enään loppukierrosta ikinä mitään, se tietää menkkojen alkua. Viimeksi tilasin raskaustestejä ja nyt tuon kirjan ja molemmat tuli perille samana päivänä kun täti kurvaa pihaan. Pitäsköhän tilata niitä oviksen aikaan, jos saisin niillä kiinnittymisvuotoa aikaiseksi ;).

Plussaonnea piinailijoille :love:
 
Jennipä: pahoittelut negasta. Tiedän tunteen :(

Onnea muille piinailijoille ja uusiin kiertoihin.

Itellä yk4 lähenee loppuaan ja tosiaan negaovis kierto. Vkloppuna pitäis alkaa menkat ja nyt menkkamaksia tuntemuksia alavatsalla sekä vähän rinnat arat.
Enää en tikuttele ens kierrossa. Ei ollu kiva puolessa välissä kierroa todeta etteipä tullutkaan ovisplussaa. Nyt enskierrossa pakko tulla ovis et sais edes jotain mahiksii raskautumiseen ja jännäillä loppukierrossa. Jotenki niin tottunu tähän et se plussa on ni vaikee saada vaikka kuinka yrittäis...
 
Olkaa onnellisia jo niistä kuukautisista . Ne on jo puolivoittoa.

Mulla menos kuukautispillereissä 7 päivä. Eilen luulin et menkat alkaa kun tuli pientä veriviivaa valkovuodossa.mutta ei.. Ei ole vielä alkanu. Millonhan niiden kuuluis alkaa jos ees alkaa. Alkanu tuntuu siltä ettei ala ollenkaan.

Onks kukaan hurahtanu tohon pokemon peliin?! MÄ OON!
 
M|ra: On kuukautishäiriötkin varmasti inhottavia. Vaikka mulla onki normaali kierto ja yleensä aina ovis niin helposti huolta ja stressiä kantavana ihmisenä jänskättää et jos tää on jarruttava tekijä tässä raskautumisessa. Eihän me kauaa olla lopulta edes yritetty mut sitä nyt vaan keksii syitä miksei oo tärpänny. Et vaikka oliski kaikki kunnossa niin uskon tosiaan siihen et stressi vähentää mahdollisuuksia joillakin ihmisillä tulla raskaaksi ja kukapa lasta kaipaava pystyy täysin sulkea näitä asioita ja rentoutua. Et vaikka tuleekin menkat säännöllisesti mut jos ovulaatio ei aina tule tai stressaa ni eipä siihen päämäärään sillon niin helpolla pääse. Jokaisella meillä on varmana erilaisia huolenaiheita tähän liittyen ja toki aina asiat vois olla huonomminkin. Positiivista ajattelua oon koittanu lisätäkkin.

En oo onneks hurahtanu pokemoneja metsästämään :D tuntuis ihan tylsältä kävellä edestakas virtuaalihahmojen perässä. Mut sen sijaan nautin frisbeegolfin pelaamisesta kaikki vapaa-ajat hyvällä säällä :) en usko et hurahdan pokemoniin vaik yleesäkki hurahdan uusiin juttuihin helposti.
 
Kp25/27 dpo 12, en kestä tätä jännitystä enää. Ostin apteekista herkän raskaustestin (herkkyys 10), teen sen huomenaamulla jos ehdin niin pääsen tästä piinasta. Jos on nega niin vituttaa mutta seki on parempi ko tämä epävarmuus. Vaikka lupasin sata kertaa että tällä kertaa en testaa ennen kun menkat oikeasti myöhässä :mad:
 
Heips! Täälä oon ahkerasti seuraillu vaikka en oo ekan viestin jälkeen kirjotellu (oon selannu koko keskustelua läpi:LOL:). Mutta täälä myös jännitetään, huomenna ois kp24/25-26 ja dpo jotain 11 ehkä? Kauheesti tekis mieli jo aamulla testata vaikka menkkoja ootan sunnuntaille.. jännää.. mitään oireita ei oikeestaan oo, paitsi alamahassa pientä kipua. Menkkakivut alkaa yleensä vasta samana päivänä, joten tää on harvinaisen aikaista tai sit jotain muuta..:love: Kuitenkin saatiin ovis hyvin hyödynnettyä joten toiveet on korkeella, mutta yritän olla liikaa innostumatta!

Nii ja listoilla en oo, eikä tarvi laittaa ku niin vähän kirjottelen. Mut tää on meijän yk. 4 ja kaks ekaa meni "tulee jos tulee" ja kahesta vikasta tikuttanu ovista, niikun tää tuntuu usein menevän! :ROFLMAO:
 
Kirjottelin eilen tänne oireettomuudestani, nyt siis kp 25/29(27-30) ja EHKÄ dpo 9 ja oon nyt koko päivän kelannut viime öisiä tuntemuksia :eek: nukuin koko yön tosi huonosti ja yks kaks heräsin siihen että jossain kohdun tienoilla oikealla puolella aivan kaamea kramppi. Piti ihan kippuraan mennä kun sellanen ihme repivä tunne oli, yritin suoristaa itseäni mutta joku vaan repi sitä yhtä kohtaa :eek: aamulla oli vatsa ihan sekasin ja toki mietin oisko toi kramppi voinu olla suoliston puolella. On tullu nimittäin näin lomalla syötyä vähemmän terveellisesti niin ei kai se ihme oo että vatsa oli hetkellisesti sekasin. Mutta tokihan näin vauvakuumeilevana mietin myös heti olisko voinut olla kiinnittyminen :eek: dpo tosiaan ehkä 8-9, mutta koska tää kramppi tapahtui yöllä niin oikeastaan vasta 7 :ROFLMAO: tänäänkin satunnaista arkuutta ja jomotusta havaittavissa siinä samassa kohtaa. Jään seurailemaan tilannetta :LOL:

Villisilmä heti tietoa tulemaan mitä testi sanoo!

Jennipä höh pahoittelut menkoista, vaikka tosiaan pitäis olla onnellinen että keho toimii oikein! Oon ite niin taikauskoinen etten kyllä vois mitään esim.vauvatavaraa ostella etukäteen, koska silloin ei varmasti tärppäis :D oon nytkin varma että kun kirjottelen tänne tuntemuksiani niin plussaa varmasti saa odottaa :p
 
Täällä vielä muutama pilleri napsimatta, sitten odotella tyhjennysvuoto ja alkaa hommat :)
Muutamalle hyvälle ystävälle on ollu pakko kertoa, että aletaan yrittään ku en oo malttanu olla hiljaa :giggle: On kuitenkin sen verran iso juttu ja lapsista oon jo useamman vuoden haaveillut.
Onko muut kertonu kellekään yrityksestä? Itse kerroin sellaisille, joiden kans oon puhunu vauvakuumeestani ja tuskaillu, kun mies ei oo halunnu. Niin ja heille voin myös purkaa sydäntä, jos kaikki ei menekään kuten Strömsössä :)

Ja täällä kans yksi pokemonien keräilijä! :ROFLMAO: Tänään kävin kaupungissa, niin keräilin taas muutamat pokemonit ;) Asutaan semmosessa paikassa, että täällä ei kauheana oo, nii pitää käydä "isolla kirkolla" välillä keräilemässä :LOL:
 
M|RA: hihii, täällä kans pokemoneja etitty, tänään 7h pyöritty kylillä ja löytynyt vaikka mitä! Huomenna toivottavasti taas.

M|RA ja pehmis26: jep saa olla onnellinen jo siitä että kroppa toimii. Jo pari kiertoa mennyt samaa tahtiin niin osaa jo ensikiertoa ennustaa tosi hyvin.
Toivottavasti pehmis26 nuo sinun krampit kertois sitkeestä alkiotarrajasta <3

Villisilmälle peukkuja!

Jenetsu: me kerrottiin miehen kanssa molemmat yhdelle omista kavereista yrityksestä :) on joku jolle purkaa tuntojaan, vaikka eivät tosin ole samassa tilanteessa.
 
Täällä testattu apteekin herkällä tyylipuhdas nega, tänään kp 26/27, dpo 13. Ei edes haamun haamua näkyny. Nyt vituttaa aika rankasti niinku arvelinki, olin vielä eilen illalla niin toiveikas kun alko rintoja ja nännejä kihelmöidä ja aristaa, eikä mulla yleensä koskaan kiertoon liittyen ole rintatuntemuksia. Nyt odotellaan sitte sunnuntain kutsumatonta vierasta :(
 
Villisilmä: voi eii, se on ihan hirveetä jos jonkun merkin saa ja sit se onki vaa normikiertoon kuuluvaa. Negatestit on kyl masentavia. Mä oon sen takia just jättäny noi oireet et kaikkee voi tulla oli raskaana tai ei. Viime kierrossa rintojen pistelyä ja lantiossa ihme kiristys/vihlontaa oli pari kertaa 2pv ennen menkkojen alkua. Ehdin niin luulla et oon raskaana. Nyt tosiaan ku pitäis alkaa just yk5 ni eipä oo enää suuret odotukset. Ei jaksa ees enää ni pakonomaisesti suunnitella tätä. Kai se on totuttava et tulee ku on tullakseen..tsemppiä ens kiertoon sulle! :)

Hyville ystäville oon kertonu yrityksestä ja he ovat ihan parhaita tsemppareita mulle. Yks parhaista ystävistäni on rv15 ja kovasti haluisin olla samaan aikaan raskaana hänen kanssaan. Siinä olis oma tunnelmansa kulkea masut pystyssä tuolla kaupoissa ja fiilistelemässä yhdessä. <3
 
Villisilmä höh harmi!

Tää loppukierto on kyllä pahinta aikaa, pitäis vaan yrittää pitää pää kylmänä. Yritän kans ajatella että eka oire raskaudesta on sit aikanaan just se kuukautisten puuttuminen. Mihinkään etoviin oloihin ja turvotuksiin en ainakaan omalla kohdalla usko raskausoireena, ne kuuluu mulla ihan normikiertoon.

Oon yhdelle ystävälleni kertonut ettei mitään ehkäisyä käytetä, mutta ei hänkään varmaan tiedä kuinka kovasti kuumeilen :whistle: voisin kuvitella kertovani vielä siskolleni ja joillekin kavereille, mut ehkä pidetään tää vielä mun ja miehen välisenä salaisuutena :barefoot:
 

Yhteistyössä