♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

ladygreenille paljon tsemppiä. Uutiset olivat varmasti todella pysäyttävät. Toivottavasti syksyn uusintatestit tuovat parempia uutisia teille. :)

Villisilmä: Meillä on vähän sama juttu, että uuden kierron alkupuolella, ja tietysti etenkin ovulaation aikaan on luonnollisesti aktiivisempaa, muuten ei sitten ihan niin usein ole toimintaa. Onneksi meillä on kumpikin yhtä vähän/paljon aktiivisia, jolloin asia ei oo mikään ongelma kummallekaan. Mutta on ovulaatiolla ihmeellinen vaikutus, vaikkakin toki täysin luonnollinen. :)

On nää viimeiset päivät ennen menkkoja vaan rasittavia. Tässä kierrossa en oo enää jaksanut kuulostella itseäni kovin tarkasti, mutta sen vaaleanpunaisen valkovuodon myötä kyllä tuli vähän jännät paikat. Se värillinen valkovuoto muuten loppui eilen (ehkä jo aiemmin) ja nyt ei oo enää mitään. Katsoin kalenteria aiemmin väärin, sunnuntaina pitäis alkaa uusi kierto, jos pysyy siinä normaalissa 25 vuorokaudessa. Viime yönä oli menkkakipumaista tuntemusta, aika voimakastakin. Rinnat eivät pahasti enää arista. Eilen säikähdin todella kun peilistä katsoin, että onko mulla rinnat turvonneet ihan kauheasti, mutta illalla sitten uudestaan katsoessa päätin että kuvittelin koko asian.

Mulla on kieltämättä ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta toivon ihan hirveästi, että niitä menkkoja ei kuulu ja ens viikon alussa voisi tehdä raskaustestin. Toisaalta, JOS vaikka sattuisikin käymään jo nyt plussatuuri, niin vähän hirvittää kun opinnot jäisivät just pari kuukautta kesken. Että tavallaan ei haittaisi, vaikka tässä joutuisi vielä jonkun kierron odottelemaan. Yritän kuitenkin asennoitua niin, että elämä menee kuin on mennäkseen ja kaikki järjestyy aina tavalla tai toisella. On sitä muutkin lapsia saaneet opiskeluaikana.

Raskaustestin kyllä teen tosiaan vasta ens viikolla, jos ei nyt viikonloppuna kuukautiset ala. En yhtään kestä sitä tikkujen tihrustamista, minusta se on stressaavaa. Samasta syystä en vielä ole alkanut ovulaatiota testata, ehkäpä sitten myöhemmin.
 
ON: Ovistestiin tänä iltana tasavahvat! Oisko siis huomenna mahdollisesti ovispäivä? Varmaan ehtii vielä huomisaamuna heilutella peittoja ihan hyvillä mahiksilla, jos tänään ei pysty? :rolleyes:
 
ajatuksissa, minua tuntuu stressaavan jotenkin vähemmän tämä oviksen tikuttaminen, tietää sitte ainaki aika varmuudella että ovis tapahtuu ja millon se tapahtuu :whistle: eikä tarvi sitte stressata sitä, että ois harrastettu seksiä jotenki väärään aikaan, kun meillä sitä ei tosiaan yleensä harrastella niiiiin useasti :D
 
Hienoa, Villisilmä! Tsemppiä h-hetkiin! :)

Ja joo, mulla alkaa menkat huomenna... Se tästä kierrosta sitten. Vaikka vielä aamulla ajattelin, ettei mua harmita, niin harmittaa silti. Voihan se olla, että kohta mä kans alan tikuttaa ovulaatiota. Ainakin nyt alkava kierto mennään vielä ilman, jos vaikka siitä seuraavasta ottais ovulaatiotestit käyttöön, jos siltä tuntuu. Tai sitten odottelen syksyyn ja käyn kystan vuoksi kontrollissa ja sen jälkeen. En tiiä. Tänään on ollut muutenkin niin älyttömän huonojen uutisten päivä, että varmaan sekin painaa mieltä matalaksi myös tämän kiertoasian suhteen.
 
En ole täällä kovin aktiivinen ollut, vaan enemmänkin pyörinyt tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa. Mutta koska ilmoitin itseni joskus tähänkin ryhmään listoille, niin ilmoitetaampa nyt varovasti että sain eilen haamuplussan ja tänään tuo haamu hiukan vahvistunut. :love: Eli miut saa siirtää heinäkuussa plussanneisiin, niin pysyy teijän lista ajan tasalla. :) Ja tärppäsi nyt yk 5 (listassa lukee yk 4, kun en ole muistanut pyytää päivittämään) siis.

minttumar / yk 5 / + heinäkuussa
 
ajatuksissa, miten kävi, alkoiko menkat? (n)

Täällä kp 13/27. Eilen illalla ovistestiin tasavahva (ja nyt äsken tummempi kuin kontrolli, koska en malta olla testaamatta :whistle:) eli lasken varmaan tämän ovispäiväksi. Toissapäivänä ja tänään talleteltu ja nyt vain toivotaan kovasti että joku siellä pääsee perille :X3:
 
Heippa!

Olin talvella jo täällä haaveilijoissa, mutta mies alkoi jarruttelemaan. No, nyt tilanne se, että enää ei jarrutella (y)
Eli jouduin aloittamaan e-pillerit kun endometrioosi diagnoosi varmistui ja kipuja oli puolet kierrosta. Nyt sitten mies sanoikin, että pitäisikö meidän se lapsi nyt tehdä :) Kysyin sitten, että eli en hae lisää pillereitä ja painotin, etten halua niitä "turhaan" lopettaa, kun vievät kivut pois. Vastaus oli, että tällä kertaa on varma eli ensi kuussa aloitetaan yritys tjot-tyyliin :) tai pillerit kun loppuu eli loppukuusta.

Minä varmasti kuumeilen enemmän kuin mies, niin tulen sitten tänne "höyryämään" kierroista, oviksista yms. :ROFLMAO: Se on tuollainen itse rauhallisuus eikä halua "hötkyillä", vauva tulee, jos on tullakseen :)

Jännittää! ;) Kierto ollut nyt tasainen n. 28-29. Nyt menossa 12/28-29. Sopivasti kerkeän vielä yhdet festarit juhlia tälle kesää ja sitten tulee (toivottavasti!) tauko. Kyllästyttää jo rilluttelut ja ihanaa vaan jäädä odottelemaan, että oisko meitä ensi kesänä kolme :love:

Jenetsu 28, mies 26, kp 12/28-29

Toivottavasti tuli oikein :LOL:
 
Villisilmä Kiitos. :love: Toivotaan niin. Nyt kun vain osaisi itse huokaista ja nauttia raskausajasta... :rolleyes:

++++++++++ Plussatuulia kaikille!!!! :love:
 
Onnea plussanneille <3
Voimia teille, joilla alko taas uus kierto. Se on raskasta, vaikka samaan aikaan taas saakin uusia voimia ja toivoa uuteen kiertoon jostain kumman syystä.
Jenetsu: ihanaa että miehesi on lämmennyt perheenperustamiseen. Itse koin samaa oman miehen osalta,ettei hän aluksi ollu ihan valmis mut pitkän odotuksen jälkeen en voisi olla enemmän kuin onnellinen, kun näkee et se toinen vihdoin haluaa tätä samaa. Onnea teille vauvapuuhiin :)

Omaa napaa:
Mulla yk4 käynnissä, kp16 menossa. Oon maanantaista asti kp10-15 saanu prikulleen samaa haamua ovistikkuihin (pregcheck). Ei meinannu limojakaan ensin tulla moneen pvn, mut eilen kp15 tul ekat liukkaat ja kirkkaat limat sekä tänään myös. Tänä aamuna sain aavistuksen vahvemman viivan, kuin vikat 5pv mut jännityksellä odotan et kohta testaan uudelleen et onko noussu hormoni. Toihuiltu on kyllä säännöllisesti et jos se ovis nyt tässä kierrossa tulee ni ainaki on mahikset raskautua. Yk 2 tikutin selkeän ovisplussan jo kp12, mutta myöskin selkeä ovisplussa tuli samassa kierrossa kp 26. Et ihmettelen välillä näitä haamuja ja plussia et mitä se oikeen mittailee edes. Tekis mieli testailla joskus koko kierto ihan vaan nähdäkseen miten se nousee ja laskee se hormoni. Jos tää kierto ei tuota tulosta tai sitä ovulaatiota tapahdu niin ens kierrossa en ehkä tikuttele sit ollenkaan. Tuntuu et tää stressaa liikaa ku ei oikeen ota selvää mitä noi testit näyttää. Nyt voi olla ovulaatio kun oikeet limatkin, mut jos testi ei näytä vahvaa ovisplussaa ni en tiiä voiko sitä vahvempaa haamua sit lukee ovisplussaksi.Toivotaan nyt vaan pikaisia plussatuulia itse kullekkin. <3
mutkin saa laittaa sinne yrittäjien listaan

danissa1 29v, mies 30v / yk4 / kp16/29-31
 
Siis tää on ihan älytöntä. Tänään otin tosiaan aamulla ja illalla testit ni ei noi kyllä miksikää muutu. Mulla taitaa nyt vaan olla ovuloimaton kierto. Se siitä raskaudesta sit. Tosi inhottavaa odottaa 6 pitkää viikkoa et pääsee testaamaan taas ehkä mahdollista raskautta. Tuntuu et tää on niin vaikeeta ja masentavaa tää yrittäminen. Tuntuu, ettei valoa näy. Se, et jo 2vk ennen menkkojen alkua täytyy todeta et epäonnistuttiin taas eikä oo edes mahdollisuuksia olla raskaana. En jaksa kyl ens kierrossa yhden yhtäkää ovistestiä. Menee joka ilta pilalle ku ei saa mitään selkoa noista viikko samaa haamua putkeen olevista ovistesteistä. Kp 16 siis menossa jo nyt. :(
 

Attachments

danissalle tsemppihali! :unsure: lannistavaa tuommonen ettei saa vastausta nuista testeistä vaan jää epätietoisuuteen :( Oleks tehny raskaustestiä?

ON: 14/27, kaikki voitava tehty ja nyt vaan odotetaan ja toivotaan (n)
 
Villisilmä: no viimeks tein testin viime kierron lopulla ja negahan se oli niinku aina. Ei sitä plussaa osais edes kuvitella tapahtuvan. Tuntuu ettei oo mitään mitä odottaa, muuta kuin menkkoja. Masentavaa. Kuitenki niin vahva epäilys ettei sitä ovista tuu millään nyt. :(
 
Täällä myös ovis käsillä, ainakin kalenterin mukaan. Kp 15 menossa, viimesimmät kierrot olleet 29 päivää ja huomenna pitäis omien tuumailujen mukaan olla ovis, en oo kyllä mitään merkkejä vielä huomannut o_O Oon womanlogiin kirjaillut kiertoja jo parin vuoden ajan niin se ovista hiukan ennustaa.

Noista oviksen tikutteluista, mua hirveesti kiinnostais testata toimiiko kroppa oikein, kun mua muutenkin kiinnostaa kaikki ihmiskehon toimintaan liittyvät jutut. Mutta sit jos niihin ei tuliskaan vahvoja viivoja/ viivat tulis ihan eri aikaan ku muut oireet niin siitähän se stressi vasta alkaiskin :eek: Tiedä nyt sit onko tää epätietoisuudessa eläminen sen parempi... Oon kuitenkin periaatteesta päättänyt että jos ei loppuvuoteen mennessä vauvaa kuulu niin sit saan ostaa ovistikkuja! On sitä ennenkin vauvoja tehty (ja tehdään edelleen) ilman mitään käsitystä ovulaatioista joten yritän tässä nyt hillitä itseäni olla stressaamatta asiasta liikaa. Oispa olemassa joku kamera tonne sisuskaluihin niin näkis mitä siellä tapahtuu :mad:

Tervetuloa takaisin kuumeilemaan jenetsu! Pahoittelut uudesta kierrosta ajatuksissa! Ja plussista onnea :love:
 
Pikainen omanapailu. Olin lauantaina yksissä juhlissa ja tuli juotua viiniä jonkin verran. Mulla oli siis silloin vajaa viikko ovulaatiosta, uskalsin senkin puolesta ottaa alkoholia. Eihän alkio olisi edes kiinnittynyt (jos nyt mitään alkiota edes oliskaan), eikä verenkierto olisi yhteistä. Sunnuntaina oli ihan kamala krapula ja mahaa kramppaili koko päivän. En oksentanut, mutta toisesta päästä tuli tavaraa... tuo mahakramppailu oli ihan keskellä alamahaa ja aivan menkkamaista jomotusta, toisaalta on mahdollista että johtui suolistostakin. Edelleen tänään mahaa on kramppailut aika ajoin. Ovat ihan kuin menkkoihiin liittyviä supisteluja. Jouduin siteenkin jo housuun laittamaan varuilta, mutta mitään siihen ei ole tullut päivän aikana. Lisäksi eilen ja tänään valkovuotoa on ollut enemmän, kuivaan kauteen nähden. En tiedä onko ovis sittenkin nyt, johtuuko krampit krapulamaha-oireista vai onko menkat alkamassa vai mitä. Toivoo kovasti että syy olisi ihan joku muu, mutta ei uskalla kauhean kovasti toivoa liikoja. Aika näyttää kuin tässä käy. Kerron sitten tännekin, jos (ja kun) ne menkat alkaa tai jotain muuta ilmenee.
 
danissa1: Juu, kiva kun vihdoin ja viimein mies lämpeni perheen perustamiselle :) On tätä odotettukkin jonkin aikaa ja ehkä sekin vaikutti miehen lämpenemiseen, kun iso osa ystävistä on perheellisiä tai perheellistymässä. Onpahan leikkikavereita sitten :LOL:

ON: Täällä ei mitään ihmeellistä, pillerit vielä menossa, niin ei tapahdu ovistakaan, mutta syön nämä nyt pois ja uudesta kierrosta sitten jännäilemään ens kuussa :) Pelottaa vähän, että palaako endometrioosin aiheuttamat kivut takaisin... toivottavasti ei :(

Kävin tänään kirpparilla ja mukaan tarttui muutamia pieniä vaatteitakin, hihi ;) ja tilasin ovis sekä raskaustestejä jo valmiiksi :) Ens kuussa sitten testailemaan ja katteleen, että tuleeko ovista vai ei...
 
Viimeksi muokattu:
Ei täällä nyt niitä limojakaan mitenkään erityisen paljoa enää ole. Mitäpä lie ollut. Epäilen kuitenkin vahvasti noiden vatsakramppien liittyneen suoliston puolelle. Mulla on ollu oikealla (munasarjassa??) tuikkivia kipuja oviksen jälkeen. Etenkin asentoa vaihtaessa nää kivut tuntuu. Jännää miten tässä piinaviikolla sitä ajatukset menee ylös alas sen suhteen olisko voinu tärpätä vai ei. Toiveet on korkealla muttaku ei haluis tippuu näin korkeelta sit jos (kun) menkat alkaa. Menis vaan nopeeta nyt tää viikko. Yhestä jo hienosti selvitty.

M|RA aloititko terot?
 
Veikkaan että ovulaatio on tapahtunut oikealta. Munasolu vapauttaa nestettä vatsaonteloon, joka voi aiheuttaa kipuja. Myös irronneen munasolun tilalle kasvava keltarauhanen voi kasvaessaan aiheuttaa kipuilua. Eli ihan normaaleja kuukautiskierron kiputiloja :) vahva tunne että ovis tapahtui tässä kierrossa. Joka kierrossa ei näin selkeitä oireita ole ollut, ehkä ovuloimattomia kiertoja osa? En tiedä. Pitäis tosiaan olla kotona joku ultraäänikone ja ammattitaito ymmärtää näkemäänsä, niin vois tutkia mitä tapahtuu :D
 
Ei tarvii enää epäillä mitä tapahtuu kehossa. Jostain kumman syystä nimittäin menkat alkoi. Ei siinä, ihan kiva et kiertopäivät ei venyneet tässä kierrossa, vaan ihan inhimillinen 31pvää jäi kierron pituudeksi. Ainoa mikä todella ihmetyttää on se että menkat alkoivat 8-9 pvää ovulaatiosta! :eek: Joskus aiemminkin kun tikutin ovista ihmettelin lyhyttä luteaalivaihetta, joka tuolloin oli 11 päivää, mutta että vain 8-9 päivää...o_O Minussa on jotain ongelmaa selvästikin. Voi olla että soittelen yksityiselle gynelle aikaa jo seuraavassa kierrossa. Mikähän olisi hyvä aika tarkastukselle? Ennen oletettua ovulaatiota, jotta näkee kasvaako siellä munasarjoissa mitä ja kuinka paljon (pco?). Voi että mikä lamaantuminen tuli noista menkoista. Ihan tarpeeks inhottavaa olis ollu jo se että menkat tulee eikä tärppää taaskaan, mutta että vielä toi et ne tuli niin aikaseen, viittaa kyl vahvasti johonkin ongelmaan minussa. (n):cry::poop::(

Ei auta, tutkimallahan ne asiat selviää ja jos jotain ilmenee niin ongelmiin on monesti hoitokeinoja.

Tsemppiä kaikille muille hirmuisesti!

Listaa kun jaksan taas päivittää niin oma päivitys: yk13 edit: päivitinkin samantien.
 
Viimeksi muokattu:

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 12.7.2016)

Yritys päällä:
MissyX 23v (mies 29v)................ya 8/12
Jes94 21v (mies 24v)...................ya 3/14
isbee92 23v (mies 32v)................ya 7/14
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/14, yk 20

Annataika 24v (mies 26v).............ya 11/14, yk 13
venla90 24v (mies 25) ................ya 1/15 yk 9
tiitu86 29v (mies 29v).................ya 3/15, yk 6
Falisa 25v (mies 25v)...................ya 4/15
M|RA 28v....................................ya 5/15, yk 3
Paputoive 28v (mies 29v).............ya 6/15, yk 13
ioms 23v (mies 25v).....................ya 6/15
Iigu 28v (mies 38v)......................ya 6/15, yk 2
Myya 29v (mies 29v).....................ya 7/15, yk 5
mandarina 20v (mies 24v)............ya 7/15, yk 1
Saniainen! 22v (mies 25v)............ya 7/15, yk 12
Pages 27v (mies 27v)....................ya ??, yk 4
Domellan 25v (mies 28v)..............ya 8/15, yk 4
TTK86 29v (mies 31v)....................ya 8/15, yk 4
Susu90 25v (mies 30v)..................ya 8/15, yk 2
Sandzell 24v (mies 25v).................ya 8/15, yk 7
Syli 28v (mies 38v)........................ya 9/15, yk 1
_Nonno_ 25v (mies 26v)................ya 9/15, yk 9
alisamaria 23v (mies 28v).............ya 10/15 yk 7
Pjawla 25v (mies 31v) ..................ya 11/15

Sophi4 24v (mies 25v).................ya 1/16, yk 1
Oinas86 29v ................................ya 1/16 yk 1
salapoliisitar 29v (mies 38v) .......yk3
Lumirinsessa 20v (mies 20v).......ya 1/16, yk 2
annimaria93 21v (mies 24v) .......ya 3/16, yk 1
Tintti91 25v (mies 28v)..................ya 3/16
Villisilmä 22v (mies 22v)..............ya 4/16, yk 4
Lakritsijukurtti 23v (mies 23v)......ya 4/16, yk 4
danissa1 29v (mies 30v)................yk 4
Jennipä 23v (mies 23v).................ya 5/16, yk 2
Pehmis26 26v (mies 26v)................ya 6/16, yk 2
stillnobaby 27 v (mies 32 v)..............yk 3
Kinder_Kitty 23v (mies 26v)...........ya 1/15 (km 6/16), yk 1
Sandelinos 26v (mies 29v).............ya 7/16
jenetsu 28v (mies26v)...................ya 7/16

Plussanneet 2016:
minttumar 21v (mies 23v), ya 12/15, yk 5, plussa 7/16
MerMer 23v (mies 31v), ya 8/15, plussa 6/16
Mustikk4 28v (mies 26v), ya 1/15, yk 19, plussa 6/16
Cicada 24v (mies 24v), ya 9/12, plussa 6/16
Maddie 22v (mies 25v), ya 3/16, yk 3, plussa 5/16
Kinder_Kitty 23v (mies 27v), ya 1/15, yk 12, plussa 5/16, (km 6/16)
PikkuMyyh 26v (mies 30v), ya 8/15, yk 4, plussa 5/16
Leikkuri 28v (mies 30v), ya 1/16, yk 4, plussa 5/16
Toukokuinen 27v, ya 4/15, yk 13, plussa 4/16
Illuminated 26v (mies 26v) ya 11/15, plussa 3/16
hipeltäjä89 26v (mies 27v) ya 2/15, yk 15, plussa 3/16
P-P 29v (mies 28v) ya 12/15, yk 1, plussa 1/16
Moon Moth 29v (mies 39v) ya 11/15, yk 2, plussa 1/16

Plussanneet 2015:

Mils 23v (mies 19v)
Unelmoida 26v, ya 7/15, yk 5, plussa 12/15
mimosa91 24v (mies 24v), yk2, plussa 12/15
nennsu 27v, ya 6/2015, yk 4, plussa 11/15
kelokettu 26v, ya 9/2014, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/2015
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15

pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]
kuvituksia 26v (mies 27v) [ehkäisynä e-pillerit (Gestinyl)]
ipanati 23v (mies 30v) (keskeytetty yhdyntä) ya 8/16

Taustalla:
Vadelmiina 27v (mies 27v)
likka90 25v (mies 33v)
huupelson 25v (mies 25v)
sporttimimmi 28v (mies 38v)
ladygreen 24v (mies 25v), odottelee syksyn hoitoja

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.​
 
Viimeksi muokattu:
Toisen jenetsun voi poistaa listalta :LOL:

Mies ihan innostunut jo tammikuussa yritykseen, mutta nyt on :) Ostin sille jopa vauvan "käyttöoppaan" :ROFLMAO: Oli silleen tekniikan ja huumorin kannalta tehty, mutta mies tykkäsi ja minä kans :giggle: Oli kyllä tarpeellistakin tietoa, vain eri tavalla esitettynä.
Mies meinas, että veiskö töihin näytille ku oli niin hauska. Sanoin, että vie sitten kun oikeasti oon raskaana, nehän arvaa heti tosta, mikä on homman nimi ;)
 
Toisen jenetsun voi poistaa listalta :LOL:

Mies ihan innostunut jo tammikuussa yritykseen, mutta nyt on :) Ostin sille jopa vauvan "käyttöoppaan" :ROFLMAO: Oli silleen tekniikan ja huumorin kannalta tehty, mutta mies tykkäsi ja minä kans :giggle: Oli kyllä tarpeellistakin tietoa, vain eri tavalla esitettynä.
Mies meinas, että veiskö töihin näytille ku oli niin hauska. Sanoin, että vie sitten kun oikeasti oon raskaana, nehän arvaa heti tosta, mikä on homman nimi ;)
Heh kävin heti kattoo googlesta et MIKÄ JUTTU.. Pitää tilaa miehelle tollanen.
 

Yhteistyössä