♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Kuinka hyvin teillä on hyvät ystävät ottanut tän yrittämis asian, vai Oletteko kertonut ollenkaan asiasta heille? :)
Mie oon kertonu koko vauvahaaveesta ja keskenmenosta vaan yhelle kaverille, tarkotus oli aluks pitää asia ihan kokonaan itellään, mutta kun keskenmeno tuli vähän niinkun vahingossa esille muiden juttujen yhteydessä, niin kerroin sitten kaikesta kerralla. :) Tietää siis yrittämisestä, ja on ihan innossaan. :love: Hänellä itellään ei oo vielä lapsia, eikä meijän kaveripiirissäkään oo kun yksi lapsi vasta. Vähän päälle parikymppisiä ollaan kaikki vasta. Nää kaksplussan keskustelut toimii siis ihanana vertaistukena, vaikka harvemmin kirjoittelenkin. Joka päivä kuitenkin lueskelemassa käyn. :)

Omaanapaa: Yk2 lähti nyt keskenmenon jälkeen käyntiin. (muoks: Tai sitten jos ihan yrittämisen alusta lasketaan, niin sitten yk 4.) Eilen alotettu oviksen tikuttaminen ja tänään (kp10) saatu jo lähes kontrolliviivan vahvunen testiviiva. Taitaa ovis tulla tässä kierrossa aikasessa, kun normaalisti tulee siellä kp13-15 paikkeilla, :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Tää on kyllä tosiaan ystävän lisäksi ihana vertaistuki ryhmä! Niin helppo puhua täällä kun jokainen tietää miltä tuntuu :)

Multa tipahti tänään kivi sydämeltä sillä täti punainen saapui luoksemme! Eipähän tarvi enään miettiä että missä vika. Eihän ne ollut kun 8päivää myöhässä (n) yk2 täältä tullaan! :love:

Hei muuten, sen verran uusi näissä jutuissa että onko noilla ovistikuilla jotain eroja? Mikä on hyvä? Vai onko kaikki samanlaisia?
 
Mulla tiesi kaksi parasta ystävää yrityksestä ja ihan vähän ennen plussaa tiesi äitikin. Nyt tällä viikolla olen sitten kertonut omille vanhemmilleni ja tulevalle enolle, että mitä täällä on tapahtumassa :) tuleva isoisä taisi saada ikäkriisin :D
Minä en vieläkään ihan usko tätä todeksi, mutta aika neuvolaan on varattu. Ei jotenkin uskalla iloita liikaa... ei ainakaan vielä. Hirmuisesti onnea yritykseen kaikille <3
 
Heippa kaikille!:)
Täällä olisi taas yksi erikoisesta haaveileva henkilö, joka kaipaa vertaistukea ja kuulumisten vaihtoa. Olen 25 vuotias ja mieheni 26. Ehkäisypillerit (gestinyl) jätetty pois 9/15 ja nyt siis menossa yk9. Mieheni kävi siemennesteanalyysin ja ensimmäisellä kerralla tulos oli 6milj./ml, oli aika shokki. Odottelimme kuitenkin kolme kuukautta ja hän kävi uudelleen, jolloin arvot olivat onneksi nousseet, 13milj./ml. Lääkäri oli sitä mieltä, että kesän voi vielä rauhallisin mielin yrittää ja mikäli ei onnistu, niin sitten voisi kokeilla inssiä syksyllä. En oikein tiedä uskonko luomuraskauteen, kun jo usea pettymys takana ja onhan mielelläni whon suositusten mukaan siittiöitä vielä liian vähän, kun raja on 15milj./ml. Mutta tietysti ihmeitäkin tapahtuu!:) Olen yrittänyt etsiskellä ryhmää, jossa myös mukana pidempään jo yrittäneitä ja Täällä huomasin, että niitäkin löytyy. Aiemmin Olin ryhmässä, jossa jo suurin osa raskautui, joten jäin vähän yksin.
 
Minä oon kertonu kolmelle hyvälle ystävälle, että vauvaa toivotaan. Perheestä kukaan ei tiedä, saavat tietää sitte kun vauva varmasti matkalla, jos se meille suodaan :X3:

Hätähousuna testasin tänä aamuna RFSU:n aikaisella testillä tyylipuhtaan negan kp 24/28. Siis sillä joka lupaa tuloksen neljä päivää ennen kuukautisia :cautious: Paha mielihän tuosta tuli mutta toisaalta tiedän varautua ja odottaa tätiä saapuvaksi kesken ulkomaan matkan :ninja:Seuraavassa kierrossa sitte ovistestit käyttöön, pakko saada tietää että tapahtuuko tässä kropassa kuitenki jotain (n)

Ovistestisuosituksia? :p
 
Villisilmä: Mulle lapsettomuushoidoissa kehotettiin satsaamaan clearbluen digital ovistestiin, koska näyttää kaikista selvimmin ja ite ainakin oon tyytyväinen, et ei tarvii tihrustella ja arpoa :) Mulla tosin lääkkeillä ovulaation ajankohta melko hyvin tiedossa, joten helppoa suositella kallista, kun viime kierrostakin meni vain kaksi tikkua kymmenestä :ROFLMAO: Ymmärsin siis tekstistäsi, että et ole aiemmin kummemmin tikutellut ovista..?

Onko muilla suosituksia? Nyt muakin alkoi kiinnostaa, että mitä testejä täällä suositaan? :p
 
Mä oon useamman kanssa keskustellut (kavereiden/työkavereiden lähinnä) vauvahaaveista ja siitä että yritystä on ollut ja tärppiä ei ole kuulunut. Alkuun ajattelin etten puhu, mutta oon niin avoin että oon sit höpötellyt avoimesti asiasta. Aika moni on törkeesti tullu utelemaan vauvanteosta ja oonki sit paukaissut yhtä törkeesti päin naamaa et kyllähän sitä tekis, jos vaan noin vaan sais niitä vauvoja, että ei oo itsestäänselvyys. Myös äidilleni kerroin kun hänkin uteli että eikö sitä jo pitäis lapsia tehä. sanoin että ei niitä niin vaan tehä. Jonkin verran osan utelut sitten on ärsyttänyt kun kyselevät joko on tärpännyt. Yhdelle läheiselle ystävälle sanoin että on ahistavaa kun se kyselee koko ajan, kun on muutenki vaikee paikka kun lasta ei kuulu, kerron kun on kerrottavaa. Sittenpä se lopetti sen utelun. Mun mielestä lapsettomuuden ja pitkään yrityksen ei pitäis olla tabu, koska on tuskaa pitää sisällä myös semmosta taakkaa et lasta ei kuulu. Oon huomannu et kun oon kertonu niin oon saanu kommentteja paljon et ei heilläkään oo helppoo ollu ja kannattaa hakeutuu tutkimuksiin, jos ei ala kuuluu. Mutta jokainen tietenkin kertoo jos siltä tuntuu. :) Lastenteosta uteleminen toisilta on ihan hanurista, on nimittäin sen verran yksityinen asia ja osaa loukata siinä vaiheessa ku sitä lasta ei kuulu.

Mä tilasin ebaystä halpis-ovistestejä. Yks kaveri suositteli niitä kun itse lapsettomuushoidoissakin oli. En oo vielä kokeillu onko niistä mihinkään. Ne on halpoja ja voi tehä useita testejä/kierto. Tähän asti oon ostanu pregcheckin testejä Citymarketista. Maksaa jotai 7-8e/10kpl. Ebayssa maksoi 7-8e/100kpl :D

Täällä menossa kp32/31-37. Ei auta ku ootella. Ei mitään raskauteen viittaavaa. Ennemminkin pms-ärstytys päällä. Mut pitää ehkä testi tehä ku tänään tarkoitus mennä kavereiden kans ulos vähä tuulettuu ja saatan jonkun lasin viiniäkin juoda. Mielellään kuitenki varmistais nega-testillä ensin. 99% varma oon että negatiivinen tulos luvassa.
 
Kuten arvasinkin, tyylipuhdas nega testattu... ihan sama olis jo luovuttaa tän vauvahaaveen suhteen. :(
:( ymmärrän kyllä ton fiiliksen et haluis luovuttaa.. mulla kun oli ollut vähän päälle vuos yritystä, niin koinkin keskenmenon ja sit odottelin vuoden, että jospa tärppäis uudelleen.. ei kuulunut.. mä kans jotenkin vaivuin epätoivoon ja surin jo kaikki pahimmatkin skenaariot, että en koskaan saisi lapsia.. no siinä sitten selvittelin ajatuksia ja keskityin kaikkeen muuhun ja olin tavallaan luovuttanut.. kunnes tuli kemiallinen ja sit mulla vaan tuli semmonen et PRKL mähän sen lapsen vielä saan ja hakeuduin hoitoihin päälle 3 vuoden odottelun ja ihmettelyn jälkeen ja nyt oonkin uuden toivon kanssa taas liikkeellä.
Eli jos tuntuu liian raskaalta, niin voihan siinä hetken ottaa taukoa, mutta toivoa on niin kauan kunnes toisin todistettaisiin :)
 
Pakko kysyä nyt että mikä kierto päivä oli kun teit ovisplussan? :) itse tein eilen kp7, voiko se olla mahollista edes? :cautious:
kp 13 tein ovisplussan :) Ainakin muistaakseni ovulaatio tapahtuu keskimääräisesti noin kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkua, joten kierron pituudella varmaan merkitystä, et mille kiertopäivälle ajoittuu. Mun ovulaatio kun on lääkkein ajoitettu, niin mulla tosin kierto on aika oppikirjan mukainen :ROFLMAO:
 
Täällä tuntuu joskus tyhmältä valittaa omista negakierroista, kun joukossa on pidempäänkin yrittäneitä. Tosin ei kai se keneltäkään ole pois jos vähän purnaa oman kehon toiminnasta/toimimattomuudesta? :) ei tässä nyt kannata vielä lyödä hanskoja tiskiin. Vuosi ja ylikin on vielä ihan normaali aika kuitenkin yrittää lasta.
_Nonno_ kesä olisi tarkoitus mennä vielä omatoimisesti yrittäen ja syksyllä olisi tarkoitus hakeutua tutkimuksiin/hoitoihin. Tai näin ainakin miehen kans puhuimme. Miehellä ei vielä olisi mikään kiire ja hinku lähteä tutkimuksiin, mutta lähtee kyllä mukaan heti kun haluan. Täytyy katsella mitä kesä ja syksy tuo tullessaan.
 
Paputoive: Ei se minusta ainakaan ole yhtään tyhmää :) Tunteet ja kokemukset ovat ihan yhtä aitoja ja hyväksyttäviä, oli yritystä takana minkä verran tahansa. Eli kuten sanoit, ei ole keneltäkään pois jos vähän purnaa :D Täällä nyt etenkin pitäisi olla sellainen ympäristö, että näitä erinäisiä tunteita uskaltaa tuoda julki, etenkin jos vertaistukea ei muuten ole.. minulla ei ainakaan lähipiirissä ole vertaistukea ja tämä palstailu tuntuu tosi tärkeältä tällä hetkellä ja onneksi tulin tänne mukaan!
 
Moikka!
Olen lukenut tämän koko ketjun tässä muutaman viikon aikana ja vihdoin uskaltauduin liittyä!
Täällä siis lakritsijukurtti 23 vee ja mies saman ikäinen ya 4/16 ja nyt yk 3 alkoi juuri tai alkaa viimeistään huomenna.
Kiertoni on aina ollut 27-28 päivää mutta viimeisin oli 30 päivää nyt on kp 27.
Taustaa sen verran Käytin ehkäisyrengasta 5 vuotta putkeen ja lopetin käytön joulu-tammikuussa. Kiertoni palautui heti normaaliksi. Huhtikuuhun asti mentiin keskeytetyllä ja kondomilla.
sovittiin miehen kanssa että saa tulla jos on tullakseen, mutta kyllä itsellä alkaa olemaan jo kovaa yritystä ja vauvakuumetta, voikun vaan onnistaisi. Se ei ole mikään itsestäänselvyys.
mieskin on tosi innoissaan.
Mentiin viime kesänä naimisiin.

Greippimehut ostin seuraavaan kiertoon ja ystäväni suosittelemaa maca jauhetta. Saas nähdä miten toimii:D

Tosi kivaa liittyä joukkoonne!
Aurinkoisia päiviä! :)
 
Hiphei pitkästä aikaa ja onnea plussanneille! Taustalla seuraillut ja stressiä pyrkinyt vähentämään täältä pois pysymällä

ON: Meillä mennään edelleen ilman esikoista ja kohta tulee vuosi täyteen yritystä. Itse tälläisenä hätähousuna olen jo käynyt yksityisellä ja tutkittu on ovikset, yleisjutut ja tehty aukiolotutkimus. Missään ei mitään vikaa paitsi... Verikokeissa selvis kilpparin liikatoiminta. Onko kellään täällä kokemusta tästä? Arvot ei mitenkään hirmu pahat ja mitään oireita ei ole. Tämä ei kaiketi vaikuta hedelmällisyyteen mutta toki arvot tarvis saada kuntoon ennen raskautta. Nyt ollaan kokeiden jälkeen odotettu kuukausi ja pe uudellee verikokeisiin. Saa nähä josko lääkkeet joudutaan aloittamaan ja sitten menee kaiketi myös vauvahaaveet tauolle, että ottaa päähän!!! Miehen kanssa onneks sovittiin, että tästä kilpparijutusta huolimatta laitetaan asioita eteenpäin ja menee simppatesteihin perjantaina kun musta ei mitään vikaa ole ainakaan toistaiseksi löytynyt Onpahan sitten kaikki valmiiks tutkittu mikäli niitä lääkkeitä joutuu alkaa popsimaan ja vauvahaaveet joutuu tauolle....
 
Domellan Mulla itselläni on kilpparin vajaatoiminta, ja lääkärit sanoi et sillon mun ei kannata yrittää raskautta koska keskenmenon riski on niin iso, mutta en osaa sanoa onko liikatoiminnassa sama juttu. Nyt mulla on lääketasapaino kunnossa. Jos säkin saat lääkkeet niin toivottavasti tasapaino löytyis helposti ja pääsisitte jatkamaan yrittämistä!
 
Moikka!

Ajattelin vihdoin huikkailla täältä taustalta että oon seurannut tätä ketjua heti Paputoiveen ensimmäisestä viestistä lähtien ja sitä ennen seurasin yli vuosi sitten lievästi kuumeilevia :whistle:

Haluaisin vaan toivottaa tsemppiä kaikille kiertoihin! Tuskin oon ainoa kenen omia tuskailuja te siskot autatte kertomalla täällä omista kokemuksistanne, moni taustailija kuitenkaan ei välttämättä rekisteröidy/ilmottaudu:geek:

Jos joku päivittelee listaa, niin mut voi lisätä taustalle. Esikoisesta kun haaveilen itsekin :love::love:

Eli Vadelmiina 27v ja mies 27
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Heippa kaikille uusille! Kiva kun saadaan enemmän jengiä tänne :)

Voih Paputoive, todellakin saa marmattaa! Toivon että myös se sama marmatusoikeus on meillä ketkä on vasta aloittanut tämän yrittämisen :unsure: Yleisesti puhunut useamman kanssa heidän lapsitekopuuhista, niin oikeasti vähän yllätyin että kuinka kauan siihen loppupeleissä menee! Parikin tuttua sanoi että joutui yrittämään sen 2vuotta. A-P-U-A :eek:

Mutta niin, niinhän siinä sitten kävi kuten epäilinkin.. En pystynyt sitten ottamaan tätä kiertoa lungisti kuten ajattelin vaan marssin apteekkiin hakemaan ensimmäiset ovistestini. Noh ei siinä mitään, mutta nyt olen ihan hukassa niiden kanssa. Tein ensimmäisen testin siis eilen, kp9 ja siihen ilmesty jo haaleaa viivaa. Illalla tein vielä uudestaan ja viiva oli selkeästi tummempi. Tänään tein päivällä ja viiva oli yhtä tumma kuin eilen illalla. Selkeä viiva muttei ihan niin tumma kuin se mihin verrata.

Jos ovis on kaukana niin antaako se viivaa ollenkaan? Onko se siis lähestymässä? Onko se jo? Mietityttää vaan että nyt on vasta kp10 menossa (n) ..normisti mennään sillä 27-29päivän kierrolla, jonkun kalenterin mukaan oviksen ei siis pitäis vielä olla. Help :ROFLMAO:
 
kiuski mulla on ollu ovulaatio kp10 todella usein (vaikka kierto 27 päivää) ja oli mm. siinä kierrossa, josta nyt sitten plussasin :) eli on ihan mahdollista, että on ovulaatio päällä tai just tulossa. Noista testeistä en kuitenkaan osaa sanoa, kun biologia on mulle valitettavan kivuliaasti aina ilmoittanut ovulaatiosta.
 
Täällä taas näköjään kierto venyy, kp40 jo menossa eikä menkkoja kuulu!! Yli viikko sitten kp32 testasin negan. Ei mitään raskausoloja, ennemminkin pms-vitutusta ja finnejä naamassa, valkovuoto on paksuhkoa niinku usein juuri ennen menkkoja ollu, mutta missä ne menkat? Pitänee testikauppaan lähteä, jotta voi taas negatiivisen testin tehdä aamulla kun ei muutakaan tekemistä ole.

En edes tässä kierrossa testannut ovulaatiota, kun luulin että ovulaatio ehti mennä jo ennenkuin sain testilähetyksen postista.

kiuski mä oon parissa kierrossa testannut ovista, mulla näyttää ensin sitä haaleeta viivaa ja pikku hiljaa päivä päivältä se lähtee tummumaan. Mulla vaan on käyny silleen et ku on aika myöhään usein toi ovis nii oon kuitenki testaillu jo hyvissä ajoin ja ne testit on päässy loppumaan sit ku oikeesti se ovis olis tullu nii en oo saanut ihan oikeeta plussaa kiinni. Tai sitten se lh-huippu on tullu testauksien välissä. Ihan samanvahvuista, saati tummempaa kuin kontrolliviiva en ole saanut.
 
No joo nuo helpotti! Kiitos :) Tein tänäänkin sen testin ja tuli todella haalea viiva. Eli kai se sitten tuli ja meni jo! Onneksi alotin tikuttaa ajoissa enkä uskonut niitä suosituksia, muuten olisi mennyt ohi. Ja onneksi ehdittiin kerran touhutakkin silloin tummalla viivalla! :whistle: Pakko varmaan jatkaa tätä tikuttamista jatkossakin sillä keho ei kyllä ilmoita mulle muuten oviksesta mitään.

Toi on kyllä hanurista jos ne menkat vaan venyy eikä plussaa näy! Mulla oli ihan sekavat fiilikset viime kuussa just ton takia. Joka toinen tunti elättelin toivoa että "entä jos.." ja joka toinen tunti vaan pieretti ja vitutti niinku aina ennen menkkoja:cool:
 
Paputoive Toi on niin kurjaa kun kierto vaan venyy ja venyy! Mulla yleensä yhdyntä ja orgasmi viimeistään laukasee menkkojen alkamisen jos ei tahdo kuulua.:whistle::) Jos sun kierrot jatkuvasti pitenee, ootko miettiny gynellä käyntiä asiasta?

Kiuski pidetään peukut ylhäällä josko onnistaisi!

omaa napaa. Täällä kovasti odotellaan että pääsis taas oikein kunnolla yrityspuuhiin. Nyt on kp 5/27-28
onko täällä muita jotka hulluna mittailee aamulämpöjä? Mä mittailen ja on tosi jännää kuinka se menee aika samanlailla joka kierrossa. Oon myös alkanut oikeasti pitämään greippimehun mausta :LOL:

Paljon plussaisia tuulia kaikille! :love:
 

Yhteistyössä