♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Anteeksi pikainen omanapailu... tänään kp 28 ja dpo 14 selkeä plussa!! :love: vaikea uskoa tätä todeksi nelisen vuoden yrityksen jälkeen.. toivottavasti pysyy matkassa mukana ja tää olis vihdoinkin totta..

Hirveesti ovisplussa- ja plussatuulia kaikille!! :love:
 
Onnea Cicada!! :love:

Täällä ei ole oikein mitään kerrottavaa. Ostin marketista jotain ovistestejä siinä mielessä että tikuttelen loppukierron jotta näen jos on jotain näkemistä, mutta enhän mä tajunnu että ne menee pilalle jos on kylppärin kaapissa :poop: Sinne män. Olkoot. Ovis kuitenkin ehkä tuli ja meni ja menkkoihinkin on vielä ikuisuus aikaa. Tää odottelu tuntuu kyllä todella pitkältä... Vähän kyllä sellanen olo ettei tästä kierrosta tullut mitään. Stressaan töissä niin paljon etten jaksa edes muuta ajatella. On niin kamala väsykin jatkuvasti että päivät menee siihen kun sinnittelen pysymään hereillä. Jos nyt juhannukseen asti stressaisin työkuviot ja sit loppukesän otan iisisti sielläkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Kannattaa varmaan vielä tikutella, voi olla vasta tuloillaan jos on noin pitkä kierto. Yleensähän ovulaatio on noin 2 viikkoa ennen menkkojen alkamista. Normaalia vaihtelua tuolle ovulaatiosta-menkkoihin väliselle ajalle (luteaalivaihe) on 12-16vrk:tta, mutta joillain se on lyhyempikin. Lyhyt luteaalivaihe voi taas olla yksi syy myös siihen ettei alkio pääse/ehdi kiinnittyä kohdun limakalvolle.

Mutta jos sinulla on kierto vaikka 39vrk:tta ja normaali (14vrk) luteaalivaihe,niin ovulaatio olisi kp 26.

Ja siis tuo viiva voi olla haalea pitkänkin aikaa ja haalistua välillä ja sitten tummentua ja lopulta muuttua plussaksi. Ja joskus on mahdollista että se lh-huippu jää vain saamatta kiinni testillä, vaikka lh-huippu ja sitä seuraava ovulaatio tulisikin. Ja tietenkin sekin on mahdollista ettei ovulaatiota kierrossa jostain syystä tule (esim PCO:ssa näin voi käydä), mutta on myös ovuloimattomia kiertoja 1-2 /vuodessa, ilman että kyseessä on mitään häikkää. Toivotaan että saat vielä ovisplussan kiinni. :) Ootko nyt testaillut?
Joo oon jokapäivä kattonu sen tikun aamulla ja joka päivä siin on joku haalee viiva. Ja ei pitäs olla pco:ta , koska lääkäri on ultrannu ne ja sano et kaiken pitäs olla ok.
Mut samapa tuo vaikka oliskin ovulaatio ollu ja menny koska miehelt ei heru. Se päätti vetää vkl ihan rännissä. Että mua suoraansanottuna vituttaa. Ihan sama vaikka olis kännissä kun käki , mut se tietää et tää on mulle TÄRKEETÄ ja sit ei ees anna vaik mulle kelpais 5 työntöö ja vihellys. Joten tätä menoa oon ehkä raskaana 2020! Kiitos mira kuittaa taas..
 
Huomen on se lääkäri tolla miehellä ( sen jonka se mokas viimeks).
Se on ihan hermona et pitää mennä esittelee sukukalleuksiaan jonnekkin xD

Se viiva on vieläkin haalee. Jos vertaa nyt noit 4 tikkua ni la on kaikist punasin tähän mennes. Hitto ku en tiiä yhtään et millanen on OIKEEN SELVÄ VIIVA. Luulenpa et tää oli viimenen kerta ku ees tilaan noita ja tuhlaan rahoja niihin..
 
M|RA jännät paikat miehellä. Miehille jotenki vehkeiden esittely/kopelointi, puhumattakaan eturauhasen tunnustelusta (peräaukon kautta) saa ne tyyliin juoksee karkuun. Mulle mies on sanonu et ei anna kenekään vehkeisiinsä koskee. Sanoin että jos tutkimuksiin ja hoitoihin mennään niin se on edessä. Miehelle ne pahimmat onki tossa. Jatkossa ne vaan sit runkkaa purkkiin. Kun taas mitä kaikkee nainen joutuu kenties hoidoissa käymään läpi. Jatkuvat sisätutkimukset, ultrat, munanjohtimien aukiolotutkimukset, sperman ruiskutukset suoraan kohtuonteloon, kaikenmaailman hormonipistoksia, punktioita ja alkionsiirtoja. Raskausajan ja synnytyksen kärsimyksistä puhumattakaan, jos raskaus alkaa ja päättyy onnellisesti. Ja silti miehet jaksaa monesti itkee yhestä kopeloinnista. :D

Tosta ovistestin viivasta. Senhän pitäisi olla yhtä vahva tai vahvempi kuin se kontrolliviiva. Kaikki haaleammat viivat ovat negatiivisia tuloksia. Kaikista paras olis varmasti testata clearbluen digi-hymynaama-testillä. Ei tarviis tihrustaa ja arpoo onko plussa. Mut se hymynaama on vaan niin hemmetin kallis. :/
 
Cicada Hurjasti onnea plussasta! Ihanaaa!

M|ra tosi kurjaa että miehesi on pääjäässä vaikka tää on sulle tärkeää. Sun pitää nostaa kissa pöydälle ja selittää miltä tää tuntuu. Meillä kans miehellä tuntu olevan vaikka mitä tärkeämpää kunnes selitin miltä musta tuntuu.

Nyt meillä on mies kipeenä ja juuri kriittisimpään aikaan kun oviksen pitäis olla täällä ihan lähipäivinä.
Oon tehnyt 4 päivänä ovistestejä ja ne on tasaseen tahtiin tummenneet päivä päivältä. Keskiviikkona tai torstaina olettaisin saavani plussan ovistestiin. Toivoisin ainakin. Nyt on menossa kp 13/27-28
On tää vaan niin jännää!

Vielä yks asia. Mitenköhän mun pitäis suhtautua mun anoppiini joka aina vauvoista puhumisen yhteydessä muistaa muistuttaa kuinka hän ei todellakaan halua vielä tulla mummoksi ja kuinka me ollaan vielä liian nuoria, vaikka on itse meidän iässä ollut jo äiti. Mieheni mielestä anoppi vitsailee, mutta mua hänen puheet vähän satuttaa. Toki ei anneta niiden vaivata, mutta kyllä ne tuola takaraivossa silti on.. onko teillä millaiset välit anoppeihinne? Mulla on kyllä muuten hyvät välit, mutta tämä harmittaa mua.

Toivon kovasti plussia kaikille! :love::)
 
Tosi ikävää tuommoinen vaikka olisikin vitsi (kun onko se nyt sitten kuitenkaan). Ei ole anoppien (tai muidenkaan) asia päättää milloin ihmiset lapsia hankkivat :) tsemppiä sulle anopin kanssa lakritsijukurtti <3
Minulla on onneksi tosi hyvät välit anoppini kanssa. Hän on mukava ihminen, välittää ja rakastaa selvästi sekä miestäni että minua, mutta ei koskaan puutu meidän asioihin. Kerrottiin viime viikolla lopultakin appivanhemmille, että heistä on tulossa isovanhempia :) anoppi meni ihan pähkinöiksi jo kun mies sanoi "no kun ollaan kaikki tässä niin..." :D
 
Mulla on ollu ongelmia anopin kanssa. Utelee ja vihjailee koko ajan miten meidän pitäis alkaa lapsia tekemään. Se satuttaa joka kerta kun yritys on jo kestänyt jonkun tovin. Ei siis tiedä mitään meidän yrityksestä. Enkä minä (eikä mieskään) halua hänelle sitä kertoa. Kertaalleen mies on sanonut anopille ettei tarvii enää vihjailla, sillä kaikkien mielestä se ei välttämättä tunnu kovin kivalle. Tämän jälkeen anoppi on ollut iisimmin. Muuten meillä on ihan ok-välit, jonkin verran noi anopin puheet vaan ärsyttävät enkä mielellään ole paljoa tekemisissä. Me ei muutenkaan vietetä paljoa aikaa miehen perheen luona. Enemmän mun vanhempien kanssa vietetään aikaa (esim viikonloppuja/juhlia) ja sit miehen isovanhempien luona käydään paljon.

Toisaalta ymmärrän miksi osa äideistä ja anopeista utelee lapsenteosta. He vain haluaisivat niin kovasti olla isovanhempia. Mummokuume on kova. Mutta utelujen kohteena näin vuoden yrityksen jälkeen on aika raskasta olla. Joillekin utelijoille (ei sukulaisia) olen vastannut päin naamaa että kyllähän sitä tehtäis lapsia jos niitä niin vaan vois tehdä, mutta kun ei niitä niin vaan tilata. Siinä vaiheessa utelijat yleensä hiljenee. En toisaalta halua salata sitä että yritetään ja ei olla onnistuttu vielä, koska tuntuu että tuo asian salailukin vaan stressaa lisää. Toki kun kertoo jollekin että yritys on päällä niin osa ottaa asiakseen udella jatkuvasti joko on tärpännyt, joka sekin on hemmetin ärsyttävää.

Ihmisten pitäisi olla vauva-asioista puhuessa tosi hienotunteisia. Miettiä enemmän miltä toisesta osapuolesta tuntuu. Harmi lakritsijukurtti miten anoppisi "vitsailee" että ei vielä vauvoja. Kun ei se tosiaan hänen asia ole milloin te perheenlisäystä suunnittelette.
 
Viimeksi muokattu:
Ainii mites jos mul on kumminki ihan "ok"kuukautiskierto.. Ehkä vähän pitkä jos 39 päivää.. Ni mul olis ne terolut kuuri apreekissa oottamassa. Kannattaaks sitä ottaa tai et onks siit mitään hyötyy? Sekottaako vaan enemmän?
 
Ilmottaudun mukaan haaveilijoihin! Elikkä olen 23v. samoin mies. Vauvakuumeita ennenkin ollut, mutta nyt toukokuun alulla alkoi taas lämmetä ja tilanne tuntuu ensimmäistä kertaa elämässä sopivalta vauvalle, joten avauduin aiheesta miehelle ja hän "antoi hyväksyntänsä" :love:.

Jätin e-pillerit pois viimekuussa eli ya 5/16? Nyt kierto venähti 35 päiväiseksi ja tänään alko kp 1 eli yk 2 :unsure:. Oltiin hommailtu vähän turhan aikaisin enemmänkin, mutta kyllä sitten otollisiinkin aikoihin muutamaan otteeseen mutta eipä tärpännyt. En ollut pahemmin bongannut mitään ovisoireita kp 14 paikkeilla enkä oikein sen jälkeenkään, kunnes myöhemmin tajusin, että jossain kp 20-23 paikkeilla oli muutamana päivänä hommaillessa kipua ja muutoin jotain todella häiritsevästi tuntuvaa paineen tunnetta alavatsalla. Eli oiskohan olleet sitten ovistuntemuksia kun kiertokin täsmäis noiden päivien mukaan? Muutama nega tuli testattua menkkoja odotellessa. Ja tänään oli tullut testejä postissa, kerkesin intoilee että pääsee taas testaamaan ja muutamaa minuuttia myöhemmin huomasin menkkojen alkaneen :confused:.

Nyt sitten viisaampana seuraavaan kiertoon.
 
Ainii mites jos mul on kumminki ihan "ok"kuukautiskierto.. Ehkä vähän pitkä jos 39 päivää.. Ni mul olis ne terolut kuuri apreekissa oottamassa. Kannattaaks sitä ottaa tai et onks siit mitään hyötyy? Sekottaako vaan enemmän?
Oon ymmärtäny et terolut (keltarauhashormoni) -kuuri lyhentää kierron pituutta. Eli ovulaatio tulis aiemmin ja menkatkin alkais aikaisemmin. Varsinaisesti se ei auta ovuloimaan, jos on taipumusta ovuloimattomuuteen. Mut jos sulla on tutkittu et ovis tulee, eikä häikkää sen suhteen niin voithan syödä noita et kierrot pysyis lyhyempinä. Antoiko lääkäri jotain ohjeistusta tuon lääkkeen käyttöön määrätessään sitä? Missä vaiheessa kiertoo aloitetaan syömään?
 
Oon ymmärtäny et terolut (keltarauhashormoni) -kuuri lyhentää kierron pituutta. Eli ovulaatio tulis aiemmin ja menkatkin alkais aikaisemmin. Varsinaisesti se ei auta ovuloimaan, jos on taipumusta ovuloimattomuuteen. Mut jos sulla on tutkittu et ovis tulee, eikä häikkää sen suhteen niin voithan syödä noita et kierrot pysyis lyhyempinä. Antoiko lääkäri jotain ohjeistusta tuon lääkkeen käyttöön määrätessään sitä? Missä vaiheessa kiertoo aloitetaan syömään?
Sain siis lääkäriltä kuurin ETTÄ JOS MENEE PITKÄKS KIERTO ( sillon siis oli kierto 3kk!!) ja kun oli lääkäri niin ultras ja sano et ovulaatio ehkä tapahtunu. Mut et jos en oo raskaana ja kierto venyy ( eli jos ei ala 3 vko kuluessa tästä päivästä) ni alota kuuri. Ja tää lääkärikäynti oli helmi-maaliskuussa. Ja sithän kuukautiset alkoki tulee säännöllisemmin eli nyt 3 menkat tullu n. 39 päivän kierrolla.
 
Meillä on anopin kanssa ihan hyvät välit, eikä se utele pikkuisista. Kai niitä riittää jo ennestään niin paljon ettei jaksa painostaa... Toisin kun mun oma äiti. Ai että miten raivostuttavaa! Tarpeeksi kun kuuntelin vitsailuja ja vihjailua asiasta tokasin että jos ei pidä suutansa kiinni niin voi olla varma ettei tule saamaan yhtäkään lastenlasta. Mies alko olla jo aika hiilenä asiasta.. No eipä siinä, ei ole kyllä kertakaan sanonut sanaakaan siitä:LOL:

Voi että mua jännittää! Oon taas niin eipäsjuupas tuulella että morjens. Jotenkin olen ihan varma että tärppi kävi, mutta sit kuitenkin uskottelen itselleni että en ole, ettei tarvi pettyä.. Tänään kävin hakemassa testejä. Jos sunnuntaihin asti malttais odottaa :ninja: Oviksesta nyt joku 12päivää...
 
  • Tykkää
Reactions: MerMer
Moikka taas kaikille!
Hiljaiseloa on nyt tullut pidettyä, palstaa oon kyllä päivittäin käyny lukemassa :)
Mites täällä, onko joillain piinapäivät menossa? :)
Mulla kp 27/31? menossa. Ovisplussan sain kp 15. Toissapäivänä tuli pari kertaa vessassa käydessä paperiin vaaleanpunaista/verensekaista valkovuotoa :O tämä oli mulle ihan uutta, ehdin salaa jo toivoa että oisko voinu olla kiinnittymisvuotoa? Eilen ei tullut mitään, mutta tänään taas hieman ruskeaa tuhrua pikkareihin asti. Toivo plussasta hävis samantien, koska tuo prkln ruskea tuhruvuoto tulee aina ennen menkkoja :( luovuttanut fiilis jo valmiiks, vaikka menkkoihin vielä muutama päivä aikaa...
 
Täällä kans piinaillaan, kp 18/27-28, dpo 4. Toiveet korkealla ja yritän niiiin kovasti olla toivomatta liikaa, mutta jotenki sitä vain aina aattelee että jospa tämä ois se kierto :love: Viime yönä näin unta että mulla oli vauva ja imetin sitä, ja nyt tässä leijutaan kaks viikkoa epätietoisuudessa, ihan tuskaa :devil: Tänään on ollu omituisia alavatsatuntemuksia, mutta saahan sitä kuvitella kun ei ole vielä edes mahdollinen alkio kiinnittyny :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna

Yhteistyössä