♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Päppyrä 25v, (mies 23), ya 1/18, yk3, KU 4/18.
Tiivistin vähän tota meidän yritystä. Ettei toho listaan tuu mun kohdalle mitää pitkää juttua :D Nyt siis yk 3 menossa. Yk2:sta plussasin 3/18, KU todettiin 4/18 ja siitä laitettiin yritys tauolle. Näin lyhyesti kertaan vaa meidän tilanteen tähä :) Piiiitkään kun olin kirjottelematta ja seuraamatta. Nyt viikon verran taas seuraillu mukana, mut hetki menee et taas pääsee sisälle tähä ketjuun :)
 
Mulla saattoi sittenkin olla myöhäinen ovis eilen eli kp21, mene ja tiedä. Olo ei ollut yhtään semmonen että ovuloisin, mutta bongasin eilen ehkä ne kuuluisat limat. :ROFLMAO: Nyt sitte ootellaan että alkaako ne kuukautiset ensi viikolla vai tuleeko pidempi kierto.
 
Miten kaikilla menee?

Minulle voisi päivittää plussanneet listaan km 8/18 ja nostaa takaisin yrittäjien listaan sucrine 31v (mies 33), ya 12/17. Yk:ta ei tarvitse laittaa, kun en edes tiedä miten sen nyt laskisi. Aiemmista vaan eteenpäin? Plussakiertokin oli oikeasti vasta yk6, olin mennyt jossain kohtaa sekaisin laskuissa.

Keskenmenosta on nyt noin kuukausi. Sille ei ole tarkkaa päivää, kun vuotoa oli pitkään, mutta silloin ultrassa todettiin ettei näytä oikealta. Tuntuu, että nyt on vaan yhtä odottelua. Niin kuin tietysti raskautta yrittäessä muutenkin. :cautious:
 
@sucrine Pahoittelut vielä keskenmenosta :( Mikä tilanne sulla nyt on, joko kierto on tasaantunut ja ootte päässyt yrittämään uudelleen? Toivon teille paljon plussaonnea <3

@Apustaja Tsemppiä piinailuun!

Täällä onkin tänään dpo0 (kp17). Vihdoin oli ovis! Viime kierrossa se oli jo kp14. Ovistikkuun tuli siis tänä aamuna plussa. En ole varma oliko se ovis aamuyöstä kun alavatsaa kipuili vasemmalta, vai onko se nyt vasta tulossa tässä vuorokauden sisään.
 
@sucrine Olen hyvin pahoillani että sait keskenmenon. :cry: Toivottavasti seuraavalla kerralla teille käy hyvin. <3

Kiitos @peanut_butter! Ei tämä ole kärsimättömän ihmisen hommaa. :)
Mulla on yk 3 kohta lopuillaan. Tänään on suunnilleen dpo 13 tai 3. Ei raskausoireita, raskaustestit negoja. Enää en testaile ennen kuin jos menkkoja ei ala kuulua. Tässä kierrossa pupuilut osuivat aika hyvin kohdilleen, mutta mulla on vahva tunne että ei ole tärpännyt. Viime kierto oli 27 päivää ja ensimmäinen kierto 38 päivää, kumpikaan ei oo ihan mun normi kierron mittainen kierto. Jos se ovis olikin vasta nyt kp 21 niin toivon että tästä kierrosta tulisi vähän pidempi kuin 27 päivää, että mahdollinen kiinnittyminen ehtisi tapahtua.

Edit.
Tässä on nyt pari kiertoa mennyt vahvasti tikutellessa ja omaa kehoa tarkkaillessa. Toivon, että pystyn lopettamaan tuon tikuttelun jossakin vaiheessa, sitten kun toivon mukaan tunnen kehoni vähän paremmin. Vaikka itse perustelen tämän tarkkailun ja testailun juurikin mielenkiinnolla oman kropan toimintaa kohtaan, kun en aiemmin ole sen toimintaan kierron eri vaiheissa kiinnittänyt huomiota, niin saattaahan se kuitenkin alitajuisesti stressiäkin aiheuttaa, varsinkin jos alan taas ensi kierrossakin raskaustestejä tekemään ihan liian aikaisin. Jos olisin tässä kierrossa luottanut vain omiin tuntemuksiin enkä olisi tikuttanut niin mulla olisi jäänyt tämä mahdollinen myöhäinen ovulaatio täysin huomaamatta, koska mulla mielestäni oli selkeät ovisoireet jo kierron alkuvaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
@peanut_butter Kiitos. Ja kiva, että sait ovisplussan! Se tässä juuri on, että ei mitään hajua kierrosta. (n) Vähän on ollut jotain ovikseen viittaavia tuntemuksia mutta ota niistä nyt selvää. Ei siis vielä menkkoja. Eikä olla vielä juurikaan yritetty uudelleen. Gyne suositteli menkkojen yli odottamista mutta ei kyllä olla käytetty ehkäisyä. Mutta ei myöskään yrittämällä yritetä heti kun on niin hakuammuntaa.

@Apustaja Kiitos. Tsemppiä sullekin!

Mulla oli ennen plussaa ovis ainakin pari kertaa vasta kp 20-21. En tiedä mikä mun luonnollinen kierron pituus on kun oli hormonitoiminnan kanssa ongelmia ja söin teroluteja useassa kierrossa. :cautious:
 
@sucrine Pahoittelut vielä keskenmenosta ja valtavasti onnea uuteen yritykseen. Keskenmeno voi olla henkisesti tosi raskas kokemus, mutta yrityksen aloittaminen uudelleen voi helpottaa oloa ja saada ajatuksia tulevaan. Paljon voimia ja tsemppiä täältä yhden kohdunulkoisen ja yhden keskenmenon kokeneelta! <3

Kaikille kierron eri vaiheissa oleville plussaonnea ja testauskärsivällisyyttä (y):D

Mulla kävikin nimittäin niin, että tänä aamuna pärähti raskaustestiin yllätysplussa :eek: Mitään oireita ei ole ollut, ja oon vaan viilipyttynä odotellut kuukautisten alkua ja ihmetellyt kierron venymistä :LOL: Nyt sit havahduin eilen siihen, että on jo kp 40 ja olishan niiden jo pitänyt alkaa. Tänään sit kp 41 aamupissasta tein kaapissa olleen Clearbluen testin, 3 minuuttia ravasin hermostuneena ympäri kämppää, palasin vessaan ja selkeä plussahan siinä oli. Itku pääs.

Ajatukset on sekavat ja tunteet menee laidasta laitaan, kun kaksi edellistä raskautta on kuitenkin epäonnistuneet. Yritän varautua siihen, että tämäkin voi mennä kesken - että ultrattaessa lääkäri on taas hiljainen ja vakava ja aloittaa puhumaan sanalla "valitettavasti...". Sit taas toisaalta olen ihan onnenpöhnässä, minäkö raskaana, nyt?! :love: En edes tiedä millon mun ovis oli. Ovistuntemuksia tuntui myöhäisesti kp 25, jollon nyt ois dpo 16, mutta saattoipa se ovis olla aiemminkin ja tuo kp 25 ois ollu vaikka kiinnittymistuntemuksia? No, kyllä kaikki sit selviää...

Tässä kuva testistä: https://aijaa.com/Kns0Pt
 
Paljon onnea @syystyttö !! :love::love: Mä niiiiin toivon, että saatte tästä plussasta vauvan syliin asti :barefoot:

@sucrine pahoittelut keskenmenosta :( Koita keskittyä iloisiin asioihin ja anna itselles aikaa. Vaikka tuntuu nyt pahalta, niin kyllä se ajan kanssa vähän helpottaa. Paljon tsemppiä sinne <3

ON: Eilen olis ollu laskettu aika. Jotenkin sitä selvis keskenmenosta ajattelemalla, että kyllä sitä on uudestaan raskaana ennen tätä päivää... Onneksi nyt on kuitenkin tuo koiravauva pitämässä ajatuksia poissa vauvasta ja tuo paljon iloa meille :love: (Nytkin naurattaa, kun toinen on niin hölmö tuossa:ROFLMAO:) Ovis pitäis olla tällä viikolla, en tikuta, mutta peitto kyllä heiluu ahkerasti taas :p
 
@Kumiankka1 On onneksi ollut aika ns. helppo päästä eteenpäin mutta turhauttaa vaan tämä odottelu, miten hormonitoiminta taas lähtee liikkeelle jne. Ja toki mietityttää miten nopeasti (tai hitaasti) onnistuu saamaan plussan uudelleen mutta se jää nähtäväksi. Onneksi oot itse saanut muuta iloa elämään. Koiravauvat :love:
 
Outoa, sain tosiaan toissapäivänä haalean plussan ovistestiin (edellisinä päivinä negoja kaikki testit). Testasin varsin nyt uudelleen, niin puhdas nega. Voisko siis olla että ovis oli eilen tai toissapäivänä (n) oon vähän huono näissä vielä :LOL:
Jos näin on niiin onneks eilen ainaki peittoa heiluteltiin!:whistle:
 
Moi!
Täällä yksi 31v esikoisesta haaveksija lisää. Miehellä ennestään 2 lasta, mulla ei vielä yhtään. Pillerit on jätetty pois nelisen viikkoa sitten kun päätettiin ryhtyä tuumasta toimeen ja kuukautisia ei vain näy. Rintoja aristaa ja turvottaa kyllä senkin eestä. Vielä ei olla uskallettu testiä tehdä, eikä mahdollista raskautta sen kummemmin ajatella. Tänään saikkua hakiessani rupattelin sairaanhoitajan kanssa aiheesta, kehotteli kovasti seuraamaan oireita ja odottelemaan niitä mahdollisia kuukautisia. Mulla on endotausta ja siksi vähän jännittää että miten eukon tässä käy.. toiveet on kyllä korkealla molemmilla <3
 
Mua ihmetyttää, että mun kroppa sekoilee.. Nyt kp 23 ja dpo 7-8 (ovis tuntemuksia oli kahtena eri iltana niin ihan varma en oo koska ollu, koska en tikuttanu tai mitannu lämpöjä). Eilen illalla alko yhtäkkiä iham jäätäävät menkkakivun tapaset kivut. Makasin sohvalla kaurapussi mahassa ja selässä ja valitin kun sattu niin paljon. Vuoto ei tosin alkanut ja ois ollu oviksesta laskettuna iha liia aikastaki menkoille. Kierrot ollu kohdunulkosen jälkeen ihan mitä sattuu niin siitäkään ei voi päätellä mitään. Tai siis ollu mulle lyhyitä kiertoja, kaks normaalia 28päivän kiertoo ollu välissä ja sit taas 26päivänen. Että ota siitäki sit selvää(n)
Ei auta kun odotella, mitä tulevat päivät tuo tullessaan ja kirjata oireita flohon jos vaikka sillai pysyis paremmin kartalla kropan toiminnasta :)
 
@Päppyrä Oliskohan tuo voinut olla kiinnittyminen? Dpo:t ainakin täsmäis :rolleyes: Onko sulla ollut muita oireita? Plussatuulia sinne! :love:

@Antienku Tervetuloa mukaan! Kannattaiskohan kuitenkin tehdä se testi..? :rolleyes:

@Bambinen Vaikea sanoa, täsmäiskö kp:t siihen että olis voinut olla ovis? Itselläni ainakin ovis näkyy testeissä vain lyhyen aikaa, esim. tässä kierrossa kp16 sain vahvahkon viivan mutta selvä nega silti, kp17 aamusta selkeä plussa, illaksi haalistunut ja kp18 nega.

@Kumiankka1 Sinulle tsemppiä, ja toivotaan että tämä ovis tuottaisi sitten tulosta. :) Ja olen samaa mieltä, koiravauvat piristää aina <3

Täällä aika matelee, dpo4 ja odotan vaan että päivät menisi nopeasti eteen päin.
 
@peanut_butter varovaisesti määki aattelin et voisko olla kiinnittyminen, mut en haluis toivoo liikoja ettei sitte pety entistä enemmän jos ei ollukkaa:(:D Tissit on ollu ihmeelliset koko tän viikon. Ei varsinaisesti kipeet, mut ei normaalikkaan. Sillai vähäden arat. Mulla siis oli yli 10vuotta joka kierrossa pms-oireena tissikipu joka alko noin 5-7päivää ennen menkkoja ja koveni vaan. Kohdunulkosen raskauden jälkeen ei oo tota tissikipu pms-oiretta ollu. Ja kun yritys oli tauolla niin en kroppaakaan seurannu pahemmin, niin välillä tuntu et menkat alko ihan puskista kun ei ollu tissit kipeet:ROFLMAO:
 
No enhän mä malttanut olla testailematta! Hailakka, mutta tihrustamatta erottuva plussaviiva oli rfsu:n liuskan mielipide, digitesti teki tenän ja antoi tyhjän näytön. Jos sitä parin päivän päästä tekis uuden, niin tulis varmempi olo..
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
@peanut_butter periaattessa kyllä ois voinu olla ovis. Kierto kun vaihtelee 28-32 välillä nii koskaan ei oikein oo varmaa millon se on! Toivotaan että ois ollu sillon niin vois jotkin mahdollisuudet ollakki (y)
Nyt vissii sitte ne piinapäivät alkaa, saapa nähä miten maltan olla testailematta kovin aikasin:rolleyes::LOL: tänään ois siis kp18 ja dpo2-3
 
No enhän mä malttanut olla testailematta! Hailakka, mutta tihrustamatta erottuva plussaviiva oli rfsu:n liuskan mielipide, digitesti teki tenän ja antoi tyhjän näytön. Jos sitä parin päivän päästä tekis uuden, niin tulis varmempi olo..
Oi että, toivotaan että viiva vahvistuu seuraavassa testissä!:love: Mä en varmaan malttaisi odottaa ku korkeintaan iltaan asti! :ROFLMAO:

@Emmae Pahoittelut negasta. :( Toivotaan että se viivanpaikka vahvistuis. Oliko ne miten herkkiä testejä? Mikä dpo sulla on?

Vielä ei menkkoja oo kuulunu. Testata en enää aio, oon tässä kierrossa tuhlannut testejä niin hirveästi ja negaa ne kaikki näyttää. Tänään on ollu oikealla puolella pistävää kipua, mutta mulla näitä erilaisia mahakipuja on muutenkin niin en usko että se liittyy mihinkään kiinnittymiseen tms. Tänään on suunnilleen dpo 7. Dpo 17 ois siitä milloin alunperin luulin ovuloineeni.
 

Yhteistyössä