Esikoista yrittämään 2011

Lueskelin tätä teidän ketjua jonkin verran ja kyllähän tämä vain nostattaa vauvakuumetta :) Meilläkin on tosiaan pillerit jätetty pois jo ajat sitten (kun on meinattu alottaa yrityskin monta kertaa) ja toisaalta nyt on jotenkin niin kova vauvakuume, että tekisi mieli jättää loppukin ehkäsy pois heti :D.

Mutta siis siksi nyt alustavasti tuo heinäkuu on se varsinainen aloituskuukausi, kun kesällä on joitain juhlia ja tapahtumia, joissa olevien ystävien ja tuttujen en halua vielä arvaavan olevani raskaana, jos sattuisikin tärppäämään nopeasti (kun sitten olisi raskaus niin alussa kuitenkin). Vaikka ei hirveästi alkoholia käytäkään, niin aina sen pari/muutaman juhlissa kuitenkin poikkeuksetta, niin siitä arvaisi kuitenkin heti. Ja jotkut sanovat sen heti! Oon itekin tuollaisessa tilanteessa arvannut joistain tutuista että ovat raskaana, mutta en ole sitten kysynyt että oletkos raskaana, vaan oon oottanut, että ite haluaa kertoa.

Tottakai sitä myöhemminkin tulee varmasti aina jotain tapahtumia tai juhlia sama milloin se raskaus saa alkunsa, mutta nyt ei mitään suurempia juhlia ole esim. syksylle tiedossa, missä olisi paljon porukkaa, ei se pienemmällä porukalla niin sitten haittaa.

Oon kyllä vähän pöhkö kun tämmöstäkin asiaa niin paljon mietin, mutta jotenkin halutaan pitää salassa ja omana juttuna yritys ja alkuraskaus ainakin suuremmalta joukolta :). Mitäs te muut olette miettineet tämmösistä juhlista/tapahtumista? Vai kerrotteko yrityksestäkin muille/onko ajatuksena kertoa heti kun tärppää vai vasta myöhemmin?
 
Viimeksi muokattu:
Mircea pahoitteluni tädin saapumisesta :hug: Pitkä on yritys jo teillä takana, itsellä kuitenkin teihin verrattuna vasta puolet. Joten jaksamista ja tsemppiä uuteen kiertoon!

Tuanni Tsemppiä yrityksen aloittamiseen! :)

LeenaT Joo me taidetaan tosiaan mennä melkein samassa kierron suhteen :) Plussatuulia!

Tervetuloa joukkoon Selia :wave: Kyllähän näitä vauva-asioita kannattaa ja pitääkin pohtia paljon. Tai ainakin minä olen sitä mieltä, että valmistautua asiaan kannattaa niin hyvin kuin se on etukäteen mahdollista :) Mut tietysti liika on liikaa ja elämästä ei koskaan tiedä, esimerkiksi kuinka pitkään yrityksessä oikeasti voi mennä. Siks naisillakin jo pelkkä ikä voi tulla jossain vaiheessa vastaan, jos liian pitkään asiaa jossittelee.

Itse henk.kohtaisesti jos ja kun joku päivä tulen raskaaksi, en aio kertoa siitä missään nimessä heti kellekään muulle kuin tietty ukolle :D Toki nämä kaiken maailman pirskeet tulee olemaan tälläiselle juhlijatyypille se vaikein paikka, mutta uskon että jos sellainen tilanne joskus eteen tulee, niin kyllä mä jonkun peitetarinan keksin.

ON:
Kiitos kaikille tsempistä ja vinkistä mahdolliseen kiinnittymisvuotoon! Nimitäin tiputtelu loppui eilen ja nyt on enää nipistellyt alamahaa tänään. Ihan kuin rinnatkin olis hieman kipeet.. :confused: Äh, arvatkaa alanko nyt keksimään sitten kaikki mahdolliset oireet...
 
Tervetuloa uusille!

Mulle voi laittaa kp 1/28-31. Aamulla oli pakko tehdä testi ja negatiivinenhan se oli. Menkat alkoi sitten päivällä. Aamulla harmitti aika paljon mutta nyt ollaan taas iloisella mielellä menossa uuteen kiertoon :)

muoks. Niin ja jännäpäivät 5.-8.6 :)
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai

Vauvantekohommissa jo :

nimim..............ikä.............YK.................KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

Laku91.........19.............2................95/?.........................?
Katharsis........26............2........ ......65/26-28...............1.-4.4.
pikkumy...........25...........7................41/28.....................26.4
Santski..............28..........2...............37/31.....................3.5.
jjuuli................19...........2.... ...........35/27-29.................30.4.

Namppis88........22...........5...............32/28-60..................?
Laurelle............24...........3........ .....1/28-31...................6-8.6
kaisla86_........24............6...............24/30-35..................15.5
{Anskutin}.......27...........1................24/27-29................13.-15.5
Mehiläinen 83..27............4...............21/29-47..................?

LeenaT............25...........5(KKM yk3)..19/27-28...............17.-18.5.
Kristiina84........26...........5............ ...18/25-35................16.-26.5.
Syksy2010.......30............7...............18/31-35................22.-26.5.
Line................30............7..............17/29.....................21.5.
millimolli..........25............9....... ......14/26-30..................?
Juliane.............24...........6..............13/32-33..............29.-30.5.

Avocado...........29...........8................11/24-29...............?
Heddy81.........29.............1...............11/27-28...............25.-26.5
Manda86..........24...........6... ............10/27...................28.5.
Jo...................30............4(KM yk2)...7/30.....................2.6

-Liv-.............23.............4..................6/?.....................?
Renesmee........29..........7................5/27.....................31.5
Sameoldsong....20..........14..............5/?........................?
Mircea..............21.........10...............3/36...................10-12.6

Hennu86..........25...........3...............2/?.........................?
PikkuMyy87......23............2...............2/-38......................?
Tuanni............26............1...............1/26-27...................4.6
Laurelle...........24...........3........ .....1/28-31....................5-8.6
Epa88............................?..............1/?...........................?

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^
Kirskis (KM, yk3)
merinorsu

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

selia.......................25..................................heinäkuu 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
sansu86..................25..................................elokuu 2011
keijutyttö_90.................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................3.11...........YK1
köppiäinen........24.............7.3...............15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4..............13.12.............?
milizza..............25...........25.4...............28.12...........YK3

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Tää yritti päivittää listaa, älkää suuttuko jos ei mennyt oikein :) korjataan sitten..

ja sitten kertokaas te jotka ootte ovista testaillu ja limoja havainnu, niin kauankos teillä on kestäny limoista siihen et ovistestissä plussa?? Lauantaina olin bongaavinani limat, jos ovis ois siitä parin päivän päästä, niin aika aikasin tai no en tiiä.. kierto mulla kuitenkin ollu sen 32-33pvää. Tänään siis kp 13 vissiin..
 
Epa, ihanaa että saatte taas yrityksen käyntiin! :)

Juliane: Mä en oo yhtään perehtynyt ovislimoihin, oon tyytynyt vain tikutteluun. En tiiä niistä siis mitään. Täytyykö niitä siis tunnustella itsensä sisältä vai häh?

ON: Tänään tuli tippa linssiin hammaslääkärissä. :( Viimeksi maaliskuussa siis siellä kerroin olevani raskaana. Nyt sitten hammaslääkäri sanoi innoissaan, että poistetaan viisaudenhammas vasta sitten synnytyksen jälkeen. Mulla meni ihan sanat sekaisin ja silmät vetistyi, kun jouduin kertomaan, ettei mitään raskautta enää ole. Onneks sain just sit ne aurinkolasit päähän, niin sain rauhassa vetistellä. Lääkäritäti sanoi sitten että "otan osaa", ja mulla tuli siitä ihan järjettömän hyvä mieli, koska tuntui että se sanoi sen oikeasti syvältä sydämestään. :) Miten kaksi sanaa voikin tuntua niin lohduttavalta..
 
Täältä myös omanapailua:
sunnuntaina tein toisen r-testin ja negaahan se näytti, tosin en mitään muuta oikeestaan edes odottanut. Nyt hämmästelen sitten, kuinka pitkäksi tää pirun kierto venyy :confused: eli tädin saapuminen ois tervetullut tänne. Onko kellään tietoa, mikä ois niinku "yläraja" kierrolle, millon kantsii lääkärille hakeutua? :|

Plussatuulia!
 
Itse olen ihmeissäni ettei miun kierrot ole siitä 38:sta venynyt. Nyt vaan toivon, että loppuisi nää menkat nopeaa. Ukkeli kyllä sanoi pari tuntia sitten, että haluaa nyt maksimoida raskautumismahdollisuuden ja kiskoi miut kammariin :'D Onneksi miulla ei ole runsaat vuodot niin hyvin onnistui puuhat - helpotti menkkakivutkin : )

Mutta maksimoinnilla hää tarkoitti kuitenkin enemmän sitä, että aikoo kuulemma mahdollisuuksien mukaan pyäriä lakanoissa joka päivä jännäpäivään asti :'DDD
 
Nopea Omanapa ennen päivän vilkasta ohjelmaa:

Viime viikolla olin aika hämilläni kroppani toiminnasta ja ehdin jo innostua, että olisiko tämä tärpännyt ensimmäisestä kerrasta! Eilen tuli sellainen olo, että ei ole. Viikonloppua siis odottamaan. Ehdin jo innostua, että menkat ei ehkä alakaan viikonlopun ulkomaanreissuni aikana , mutta ehkä pakkaan siteet varmuuden vuoksi mukaan :)
 
LeenaT :hug: En varmasti voi tietää miltä sinusta tuntui siellä hammaslääkärissä, mutta voin yrittää kuvitella. On varmasti ollut hirvee tilanne, mutta onneks lekuri oli ymmärtäväinen ja osasi sanoa oikeat sanat. Jaksamista! Piakkoin päästään samoihin aikoihin testailemaan, huh enpä tiedä millon sitä uskaltais pissata tikkuun :D

Kirskis
Onnea uuteen yritykseen!! :)

pikkumy Jaksamista!

Epa Tervetuloa takas, plussatuulia!! :whistle:

Anskutin mukavaa reissua ja toivotaan, ettei siteille todellakaan ole käyttöä :)

Santski Pahoittelut negasta! :hug: Itse menin tänä keväänä gynelle, kun oli menossa kp78 ja totesin vaan itsekseni sillon, että olis tuota aikaisemminkin voinut mennä. Eli siis toisin sanoen, hirveen pitkään ei kannata jäädä menkkoja odottamaan, koska se vaan pitkittää yritystä ja kiristää hermoja. Nimim. kokemusta on. Tsemppiä, jospa se kierto ei venyis! :)

ON:
Mahaa nippailee, meossa ehkä dpo8. Pelkään koko ajan, et menkat on tulossa ja siitä johtuis nää nippailut. Huoh, ei se auta kuin jossain vaiheessa vaan iskeä testiä kehiin ja kohdata totuus :D
 
Teretulemasta uusille ja vanhoille kuumeilijoille :wave:

LeenaT On varmasti tuntunut pahalta, mutta onneksi hammaslääkäri taisi sydämestään ottaa osaa menetykseen.

Onnittelut/pahoittelut (riippuen tilanteesta) kaikille tädin kohdanneille!

Santski Ei varmaan älyttömän kauan kannata niitä menkkoja odotella, mutta tosiasiahan on, että stressi tms. saattaa hyvinkin viivästyttää menkkoja viikollakin. Itse menin gynelle kp 60.

Kristiina Mulla on vahva tunne, että sulla on nyt tärpännyt ;)

ON: Onpa outoa nähdä oma nimi tuolla listan häntäpäässä ;) Niin pitkään keikuttiin tuolla ylärivissä. Eli täällä nyt kp 4 ja vuoto alkaa pikkuhiljaa vähenemään. Maanantaina tuli enemmän kuin normaalisti, mutta kivut ovat onneksi pysyneet poissa. Huomenna on meidän firman koulutuspäivät ja toivottavasti huomiseen mennessä vuoto vähenee entisestää :) Onpa siellä illalla tarjolla alkoholia ja ihan surutta aion ottaa. Olen sen ansainnut ;) Tosin eipä sitä mitään älyttömiä kännejä voi edes vetää, kun perjantaiaamuna jatkuu luennot jo klo 8.30 :)

Tekee itselleen todella hyvää päästä taas kotoota pois edes yhdeksi yöksi ja saada muuta ajateltavaa. Reissun jälkeen todennäköisesti kaivan ne ovistikut esiin ja alan metsästään ovista :)
 
Keskiviikko 11.5.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim..............ikä.............YK.................KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

Laku91.........19.............2................97/?.........................?
Katharsis........26............2........ ......67/26-28...............1.-4.4.
Santski..............28..........2...............39/31.....................3.5.
jjuuli................19...........2.... ...........37/27-29.................30.4.

Namppis88........22...........5...............34/28-60..................?
kaisla86_........24............6...............26/30-35..................15.5
{Anskutin}.......27...........1................26/27-29................13.-15.5
Mehiläinen 83..27............4...............23/29-47..................?

LeenaT............25...........5(KKM yk3)..21/27-28...............17.-18.5.
Kristiina84........26...........5............ ...20/25-35................16.-26.5.
Syksy2010.......30............7...............20/31-35................22.-26.5.
Line................30............7..............19/29.....................21.5.

millimolli..........25............9....... ......16/26-30..................?
Juliane.............24...........6..............15/32-33..............29.-30.5.
pikkumy...........25...........8................15/28.....................?
Avocado...........29...........8................13/24-29...............?

Heddy81.........29.............1...............13/27-28...............25.-26.5
Manda86..........24...........6... ............12/27...................28.5.
Jo...................30............4(KM yk2)...9/30.....................2.6
-Liv-.............23.............4..................8/?.....................?

Renesmee........29..........7................7/27.....................31.5
Sameoldsong....20..........14..............7/?........................?
Mircea..............21.........10...............5/36...................10-12.6
Hennu86..........25...........3...............4/?.........................?

PikkuMyy87......23............2...............4/-38......................?
Tuanni............26............1...............3/26-27...................4.6
Laurelle...........24...........3........ .....3/28-31....................5-8.6
Epa88............................?..............3/?...........................?
Kirskis............25............4(KM, yk3)..2/?.........................?

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^
merinorsu

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

selia.......................25..................................heinäkuu 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
sansu86..................25..................................elokuu 2011
keijutyttö_90.................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................3.11...........YK1
köppiäinen........24.............7.3...............15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4..............13.12.............?
milizza..............25...........25.4...............28.12...........YK3

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Tervetuloa uusille ! :wave:

Onnea kaikille tädin kohdanneille uuteen kiertoon! Täällä pidetään kovasti peukkuja pystyssä, että teillä tärppäisi! :)

Selia Mäkin oon ajatellut pitää ihan omana tietona jos jossain vaiheessa (toivottavasti pian) raskaudun :) Sitten vasta kun ihmiset sen huomaa, niin kerron. Mä oon jo nyt vähentänyt juomista aika paljoa, joten ei ole sitten niin epäilyttävää jos jossain juhlissa ei juo ;) Oon vaan sanonut ihmettelijöille, että ei tee mieli, alkaa närästää, aikainen aamu seuraavana päivänä yms...

ON: Täällä eletään näitä tylsiä alkukierron päiviä... Kovasti toivon, että kierto ei tällä kertaa venyisi hirveän pitkäksi ja että ovista ei tarttis odotella hirveen pitkää. Tässä kierrossa ehkä saatan ovista testailla...tai sitten en... On onneks aika paljon muuta ajateltavaa, niin ehkä jätän testailustressaamisen väliin... :)
 

Yhteistyössä