Esikoista yrittämään 2011

No meillä oikaistaan noissa sänkyhommissa aika useinkin. Oon itte sellanen hieman harvemmin tarvitseva mut ihan lisääntymistoiveissa oon useammin tehny aloitteita ja aika paljon tulee ceridal-öljyä käytettyä että ei mee koko ilta lämmittelyyn :D Mies on vaan tyytyväinen kun saa useammin :D :D
 
Hennu86 Kiitti linkeistä! Mie olenki jo kysyny terveyskeskuksesta lisädiagnoosia siihen :)

Haastis meni aika jees. Mut en tiiä jotenki varautunu olo tosta uudesta paikasta.. Saa nähä mitä tehään :)

Kirskis: Mie asuin kerran kämpäsä missä ei ollu vessaa/suihkua ku oli rempasa, sit kaikki kamppeet oli vessasta ympäri kämppää mm. pesukone. Nii mulle laskettii neliöiden perusteella vuokranalennus. Oli muistaakseni puolet kämpästä käyttökelvottomana ku tinkasin pikkusen isännöitsijän kanssa :) Lisäpalkkiona uus vessa, jossa ei kukaan ollu käyny koskaan ikinä ennen paskalla :)

Kiitos tsemistä. Eiköhä se vauvahommaki ala onnistuun, ku saa tämän stressilevelin alemmas. Eikä olis koko ajan kamalaa draamaa. :)
 
Kiitos plussatuulista! Tänään tuntui lenkillä, että vähän taisi kyllä tulla se suuntaisia tuulia tänne päin. Saapas nähdä! :)

Ja erittäin lämpöisiä plussatuulia kaikille teille, joilla äksönpäivät tai jännäpäivät on nurkan takana (se taitaa tosin olla vallitseva asiantila kaikilla meillä, yhtä äksöniä ja jännäämistä koko ajan) :)

Minä kuvittelin, että olisin tässä raskauden haaveilussa ja yrittämisessä yhtä järkevä ja looginen ihminen kuin aina muutenkin. Olen joskus jopa ärsyttävyyteen asti järkevä välillä ja jotenkin en osannut kuvitella siitä muotista hyppääväni pois. Nyt olen sitten kuitenkin huomannut, että vaikka ei pitänyt googlata juuri mitään, eikä hankkia ovistestejä eikä testata ennen menkkojen alkamista niin sinne meni nekin luulot. Viime kierrossa testasin ihan vaan mielenkiinnosta, vaikka ei oltu edes ilman ehkäisyä :D

Sen verran annoin itelleni kuitenkin vielä vapauksia, että vappuna join punkkua ja skumppaa hyvällä omalla tunnolla, vaikka tämän kierron raskautumisajankohta olikin juur siinä.

Facebookista täytyy sanoa kyllä sen verran, että minusta on ihana katsella kavereiden masukuvia ja heidän lastensa kuvia FB:stä. Muutama kaveri asuu pallon toisella puolella ja sitä kautta on helppo pysyä messissä heidän elämässään, myös kuvien kautta. Mutta ymmärrän myös sen tuskan mikä siitä kuvien katselusta voi aiheutua.
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Täältä pikaisesti ilmoittelen, että vihdoinkin täti kurvasi kylään ja nyt sitten YK4 KP2/??. Toivottavasti nuo kierrot eivät nyt veny näin pitkiksi, mitä tämä edellinen... :| Positiivista kuitenkin se, että todennäköisesti sen oviksen bongasin pari viikkoa sitten, joten uutta odotellessa... :)

Plussatuulia kaikille!! :) Tulen kirjoittelemaan taas paremmalla ajalla.
 
Facebookista: Mäkin tykkään katsella niitä masukuvia yms. ne on ihania, mutta en jaksa sitä että raskaana olevat valittaa. Veljen avokin statuksesta: "seki vielä, jokku menee ja hankkiutuu vielä uudestaan raskaaks. Ihme tyyppejä!" Teki mieli kommentoida jotain tosi koppavaa, mut en sit sanonu mitään.
 
ÄH tulen tänne taas hieman omanapailemaan, mutta.. Tein äskettäin testin, viime pissaamisesta oli puolitoista tuntia. Testinä apteekin oma. Minuutin sisällä ei ainakaan meidän vessan valossa mitään merkittävää tullut, mutta kolmen minuutin sisällä selkeä haamun ja heikon viivan sekoitus. Äsken vielä 20min testin jälkeen oli pakko tsekata vielä tikku ja haamu oli vahvistunut haaleaksi viivaksi..
Mitäs sanotte? Ohjeissa sanottiin plussan ilmestyvän minuutin kuluessa, mutta negatiivisen kesätävän varmistua kolme minuuttia.. Ja siis kolmen minuutin sisällä tuo haalea viiva tuli kyllä ihan silmin nähtäväksi. Apteekin omasta tosin liikkunut monenlaista huhua..
Harmi kun en kuvaa saa kun kameran piuhat kadoksissa :s

edit// ja niin, kp:t tällä hetkellä 31/27-29........ taitaa heittää nuo listan kp:t mulla päivällä kun nyt uudestaan laskin :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan kipeenä, flunssa vaivaa ja lastentauti eli korvatulehdus.. Ja huomenna tietty vapaapäivä eli tunnollinen työläinen oon :) tänään olin viel töissä kun ei kuumetta ollu.. Toivottavasti vaan menis pikaseen ohi olis viikonloppuna jos jonkin näköstä kissanristiäistä tiedossa ja äitienpäivät viel siihen päälle.. Tulikin mieleen et onko kellään tietoa tai kokemusta, kun miehellä ois resepti 800 buranaan mut ei haluis kun 600, kun sekin riittää niin vaihtaako ne sitä apteekissa miedompaan ilman lääkäriä?
 
jjuuli Kuulostaa jännältä! :) Minä en hirveän paljoa r-testeistä uskalla mennä sanomaan, kun koskaan en niihin mitään ole saanut, mutta jos tulos olis selkeästi nega niin ei siihen varmaan 3 minuutissakaan mitään tulis. Mut vielä ei oo pahasti menkat myöhässä, joten uskoisin että viivat tuosta vahvistuu :) Peukut pystyyn!!

merinorsu Tervetuloa! :wave: Plussatuulia sinne!

Juliane Pikaista paranemista!

facebookkailusta vielä siis minuakaan ei haittaa yhtään lasten kuvat jne. naamakirjassa, vaan yleisesti sellainen valitus just kuten LeenaT totesi. Tai oman ajan vähäisyydestä johtuva valittaminen. Ei välttämättä pelkästään naamakirjassa, vaan yleensäkin elämässä. Koska jos on lapsi, niin oma aika ihan pakosti vähenee ja siihen pitäisi olla varautunut. Kuitenkin se tuntuu nykyään joillekin tulevan aika yllätyksenä, miten paljon lapset tarvitsee varsinkin pienenä ollessaan huomiota ja vanhempien läsnäoloa. Ja totta kai isompana myös. Niin silloin tuntuu pahalta, kun jotkut valittaa miten ei pääse sinne ja tänne, kun itse vaikka maksais siitä, että pääsis joskus äidiksi ja voisi perheenä tehdä yhdessä kaikkea mahdollista, myös ihan arkisia asioita :)
 
Torstai 5.5.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim..............ikä.............YK.................KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

Laku91.........19.............2................91/?.........................?
Hennu86.......25.............2............... 69/?...................5.-7.4.
Katharsis........26............2........ ......61/26-28...............1.-4.4.
pikkumy...........25...........7................37/28...................26.4.

PikkuMyy87......23..........1.................35/24-30..............25.4.-1.5.
Santsi..............28...........2...............33/31.....................3.5.
Jo....................3............3(KM yk2)....33/37...................10.5.
Mircea..............21..........9................32/32...................5.-6.5

Sameoldsong....20..........13..............31/?........................?
jjuuli................19...........2.... ...........31/27-29.................30.4.
Namppis88........22...........5...............28/28-60..................?
Renesmee........29..........6................26/29.....................8.5

Laurelle............24...........2........ .....25/28-31...............8.-11.5.
kaisla86_........24............6...............20/30-35..................15.5
{Anskutin}.......27...........1................20/27-29................13.-15.5
Mehiläinen 83..27............4...............17/29-47..................?

LeenaT............25...........5(KKM yk3)..15/27-28...............17.-18.5.
Kristiina84........26...........5............ ...14/25-35................16.-26.5.
Syksy2010.......30............7...............14/31-35................22.-26.5.
Line................30............7..............13/29.....................21.5.

millimolli..........25............9....... ......10/26-30..................?
Juliane.............24...........6................9/32-33................29.-30.5.
Avocado...........29...........8................7/24-29...............?
Manda86..........24...........6... ............5/27...................28.5.

-Liv-.............23.............4..................2/?.....................?


Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
sindi^^
Kirskis (KM, yk3)
Epa_88 (TM yk4)
merinorsu

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tuanni....................26..................................toukokuu 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
sansu86..................25..................................elokuu 2011
keijutyttö_90.................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................3.11...........YK1
köppiäinen........24.............7.3...............15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4..............13.12.............?
milizza..............25...........25.4...............28.12...........YK3

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Tervetuloa uudet! Toivottavasti käyntinne täällä kuumeilijoiden puolella olisi todella pikainen :) merinorsu: voit halutessasi ilmoittaa tarkemmat tietosi, niin lisätään sinutkin listalle.

Salapoliisityön avulla sain selville, että Ngale on halunnut listoilta pois jo toista kuukautta sitten. Lisäksi Tnya on ilmoitellut uusista kiertopäivistään toisessa pinossa ja hänellä oli tuolla kirjoitus parisuhteen kariutumisesta... :( Eli molemmat leidit on poistettu listalta.

{Anskutin} Tää kuumeilu saa ihmisen välillä aika sekaisin :LOL: Itsekin muka aina niin järki-ihminen ja pah, se ei ainakaan tässä touhussa toteudu.

jjuuli Olikos siinä apteekin omassa se kolmen minuutin aikaraja? Minäkin testasin sillon ekan kerran sillä testillä haamun ja plussahan sieltä myöhemmin tuli. Eli sulla hyvinkin tulee plussa muutamassa päivässä!!

Kristiina84 Ihan huippua, kun sait oviksen bongattua! Lisäksi, minäkin bongaan kaikki raskaana olevat naiset ja niitä on ihan joka puolelta. Välillä se tuntuu kovin raastavalta ja saa miettimään, että missä vaiheessa sitä itse nyt olisi ja missähän vaiheessa se oma maha olisi lähtenyt kasvamaan samanlaiseksi...

Täällä on todella monella jännät päivät käsillä!!! Onko teillä pikkumy, Pikkumyy87 ja Santsi jotakin kerrottavaa?! Entä Sameoldsong? Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
 
Heippa!

Minäkin ajattelin liittyä tänne vaikka ensimmäinen yrityskerta on vasta tulossa. Pillerit jätin pois jo 1/2010 mutta sen jälkeen ollaan menty kortsulla ja ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa yrittäminen oikeasti ;) Saa nähdä miten käy. Olen 29v ja yk on siis 1, kp 7/27-28 ja jännäpäivä olisi noin 25.-26.5. Niin toivoisin, että tärppäisi ekasta mutta eihän sitä koskaan tiedä.
 
Tässä musta lisää tietoja. Eli ikää on 23, tänä vuonna täytän 24. Yritys on aloitettu vasta viikko sitten ja on ensimmäinen kerta.
Hieman on vissiin kroppa sekaisin pillereiden loputtua, koska nyt on jo toiset menkat tässä kuussa. Ehkä tämä elämä tästä tasoittuu kun hormonit pääsevät oikeaan tasapainoon :)
Vähän jännittää, jos tärppää nopeasti, koska aloitin juuri työt uudessa paikassa. No, mutta onneksi äideillä on oikeus äitiyslomaan, ilman sen suurempia työmoraaliongelmia :)
Turha kuitenkaan mieltä sillä stressata, kunhan nyt edes jonain kauniina päivänä plussaisi.
 
Jjuuli: Varovaisesti täältä jo onnittelen.. Nyt vain vahvistelet viivoja ja niitä tarrasukkia.

Napaalua: Täälä ei oo mitää uutisia, ei nii mitää.. Täti ei oo tullu ja tiistaina testasin negan, että sellasta.. Hiivan oireita on, että se pitäis hoitaa pois. Mietin sitä lääkitystä, kuinkahan se onnistuu, kun en kuitenkaa 100 % varma voi olla ettei tuola mahas joku asu.. Joku mulle sano, että vanhan kansan taika on piimä.. Pitäis lantrata piimä ja laitta sitä alakertaan.. Yök, aika inhottava ajatus. :x

Nii hei, onhan mulla jotai uutisia! Me saatiin se talo josta tehtiin tarjous!! Oon niin happy, sehän nyt olis aiva liika hienoo jos testiinki olis plussa tullu..

Kauanko muuten kannattaa odotella menkkoja ennen ku alkaa soittelee ja kyselee apua? Uus testiki pitäs tehdä, mutta vois odottaa viä ens viikkoon jos malttaa.. Kaapissa kuitenki on jo testit polttelemas.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Jjuuli: Varovaisesti kanssa täältä onnitteluja :)

Pikkumyy87: Onnea talosta! :) En kyllä osaa vastata tuohon kuinka kauan menkkoja pitäisi odotella..

ON: Täällä menossa dpo13 ja jänskättää kovasti! Vähän on ruskeaa vuotoa tullut (kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin aiemmilla kierroilla). Oireita on vaikka muille jakaa: kylmä koko ajan, vatsassa kutittaa/nippailee ja välillä nopeat liikkeet sattuu, eilen tuli ihan selkeät flunssan oireet ja välillä on etova olo. En kuitenkaan uskalla vielä toivoa parasta. Kp on vasta 26 mutta oviksesta on kuitenkin huomenna kulunut 2 viikkoa, uskaltaisinkohan testata huomenna aamulla?
 
Jjuuli Lupaavalta kuulostaa! En mä ainakaan koskaan ole saanut edes viivanpaikkaa tai mitään haamuja, ennen kuin nyt kun oikeesti olin raskaana! Eli hormonia siellä virtsassa on johon testi reagoi!

Paljon onnea kaikille teille, eiköhän kesä tuo plussia tähän ketjuun :)

Oman navan kuulumisia: Meillä oli tiistaina eka neuvola ja siellä sen verta ulralla kurkattiin että Pieni on oikeassa paikassa ja syke näkyi! Kerrottiin meidän vanhemmille kans ultran jälkeen ja intoa puhkuvia tulevia isovanhempia onkin nyt sit odottamassa meidän kanssa joulukuuta. :heart:

Susimieli ja "Pieni" 8+3
 
Heippa hei ja mukavaa perjantai aamua kaikille! :) Plussapuhureita ja onnea plussanneille! :flower:


ON: Täällä alkaa näyttää siltä että ovis lähestyy sittenkin tänään aamulla oli aika vahva viiva jo, ehkä iltapäivällä on kontrolliviivan vahvuinen. Ehkä mun kroppa ei olekaan aivan seonnut tyhjennyksen jälkeen. :) Talletuksia ollaan ahkerasti tehty joka tapauksessa.
 
PikkuMyy87, onnea talosta! :)

Laurelle, toivotaan että sun vuoto ei runsaannu enää. Jännään jo sun puolesta täällä! :D

Susimielellä ihanat neuvolakuulumiset. :heart: Varmasti ihana tunne.

Epa: Ihanaa että olet jo noinkin palautunut tapahtuneesta ja uusi yritys on käynnissä. :) Ootko sä tehnyt r-testiä, että näet onko hcg laskenut? Mulla se meinaan näkyi ovistestissäkin vielä jonkin aikaa tyhjennyksen jälkeen. Toki mäkin sain sitten oviksen bongattua 3 viikkoa tyhjennyksestä.
Haluutko sä muuten tohon listalle jo takaisin vai pysytteletkö vielä taustalla?

ON: Ovisplussa oli tiistaina. Talletukset tehtiin la, su, ti ja ke. Homma siis siltä osalta hoidossa. Kohta pääsee jännäilemään ja etsiskelemään mahdollisia oireita. ;)
 
jjuulille lähetän täältä varovaisia onnentoivotuksia. Ihan hyvältähän tuo kuullostaa :)

Merinorsu ja Heddy Tervetuloa joukkoon!

Pikkumyy Mä kokeilin joskus kermaviilillä hoitaa hiivaa kun ei ollut lääkkeitä hollilla ja piti viikonlopun yli selvitä. Aika sotkuista puuhaa, mutta kyllä se oireita helpotti. Joskin viikonlopun jälkeen kävin sitten hakemassa lääkkeet vielä :) Ja onnea talon ostosta! Siitä meilläkin haaveillaan, mutta siihen menee ehkä vielä vuosi jos toinenkin :p

Kitiseminen on kyl munkin ymmärryskyvyn ulkopuolella. Onhan se nyt ihan selvää, että omaa aikaa ei ole samalla tavalla ja että elämä ehkä muuttuu asteen haastavammaksi. Se pitäis kyllä olla tiedossa kun niitä lapsia aletaan yrittämään. Itse aion kyllä nauttia joka ikisestä potkusta raskauden aikana :) Ja siitä, että juoksu- ja kävelylenkit muuttuu vaunulenkeiksi! Koska sitä ensimmäistä vauvaa on odotettu ainakin minun päässäni jo useampi vuosi, mutta sopivaa isäehdokasta ei vaan oo ollut hollilla :/

ON Elimistö on kyllä aivan mullinmallin tällä hetkellä. Illalla en saa unta, iltapäivällä oon ihan kuolemanväsyny. Hiukset rasvottuu aivan törkeetä vauhtia. Siis siinä ei oo mitään tolkkua! Se voi kyllä ehkä johtua tästä lisääntyvästä lämmöstä ja kaikesta tuosta pölystä mitä ulkona on liikkeellä. Ja sit rinnat on iltaisin kipeet. Mut alavatsassa tai selässä ei oo kyl tuntunu mitään kipuja, joskin ne voi peittyä kun tuon issiaskivun alle, joka on nyt vaivannut jo viikon.

Tämä viikonloppu vietetään kaupunkilomaa pääkaupungissa :) Tarkoitus olis juosta huomenna puolimaraton, saas nähdä kuin tän höpsön käy.
 
Tänne pärähti eilen täti kylään, eli tänään siis tosiaan menossa kp2 ja alkoi yk14.. tällä kertaa en edes loppuajasta odotellut liikoja, vahvasti tiesin että raskaana en ole.. mutta iloista huomata että pierto on pysynyt melko tasaisena!

ja lussatuulia kaikile :saint:
 
Skääääh!

Omanapailen tässä hetken teille. Naaman edessä ois tosi houkutteleva työtarjous kahden vuoden määräaikaiseen työhön. Pystyisin aloittamaan siellä vasta loka-marraskuussa ja ja ja...Jos tässä raskaudutaan kovinkin pian niin olis vähän tyhmää heti jäädä äippälomalle. Kyseessä on siis organisaatio, jonka toivoisin saavan työntekijän, joka pysyy pidempään kuin pari kuukautta :)

Äh, nyt hakemusta kirjoittamaan :D
 
Mä ainakin aion olla niin sika että jos töitä tulee niin otan vastaan enkä puhu mahasta mitään ennen kuin joku pykälä sitä velvoittaa tai se näkyy... en tosissaan aio suunnitella sen perusteella että JOS JOSKUS tärähtää :D Tiedän olen paskamainen mut naisella on oikein tehdä työtä ja oikeus myös lisääntyä eikä ne saisi sulkea toisiaan pois edes omantunnon tasolla. Anteeksi kärkevyys mutta niin mä pyrin ajattelemaan eikä kukaan ole korvaamaton, jos jää äippälomalle niin kyllä ne sinne jonkun sijaisen saavat. Toki noi määräaikaset on vähän tyhmiä mut niitä tää nykymaailma on täynnä... Tosi hyvä tuuri käy jos saa heti vakkaripaikan.
 
Pidetään peukkuja jjuulille!! :) Ja tietty muillekin.

Täällä odotellaan menkkoja tai sitä, et sais ostettua testin, et tietäisi mikä on tilanne. Tein r-testin ennen vappua kp28 ja se oli selkee nega (apteekin oma testi) ja en kyl odotellu kuin sen kolme minsaa ja sit heitin roskiin. Niin, en nyt tiedä millon kannattais uus testi tehdä?! Ja toisaalta itellä sen verran vahva tunne etten oo raskaana, joten en oo kiiruhtanut asian kans.. Eikä kyllä oikein mitään oireitakaan oo, joten luuleen et joku häikkä vaan kierrossa.
mullahan ei oo vielä pillereiden jälkeen kerennyt tulee kuin yhdet luomumenkat, joten kierron pituus voi siis olla mitä vaan. :| Nyt siis mennään jossain kp 35 paikkeilla (en muista ihan tarkasti vaikka laskeskelin sen tossa aiemmin päivällä)..
 

Yhteistyössä