Esikoista yrittämään 2012

Maanantai 4.6.2012

:heart:Omaa nyyttiä toivovat :heart:

nimim....................ikä.......YK.. .............KP............JÄNNÄPV

bonus87.............24............5............ .32/35-46......................?
@nnukka............28...........17..............32/28.......................?
Mircea…………………..22……………12………………25/?............................?

Pionia …………………..31……………12………………25/27-30………………………..9.6
Ambrosia85.........26..........17..............22/26-30..................12.6
Vissyliini.............30............6............ ..20/27-30...................17.6.
Esikko83.............28............4............ ..20/26-28....................?

Luna85..............26.... ....... 4 .............15/31-38.................?
lenkkari..............27........... 10............12/32-33......................?
another..............25............7........... ..9/28?........................?
Pamsku..............21............7........... ..7/27-52.....................?
pikkumy.............26...........22............ .1/28...tähdenlennonjälkeen

:heart: Piinailijat :heart:

nimim...................DPO......testaus
Pionia.................9 ....... 8.6
Ambrosia85......... 8 ......... 12.6
Esikko83.............7
Vissyliini .............4


:heart: Taustalla :heart:
Crystal83, Miramei, jenni_noora


:heart: Plussanneet 2012 :heart:

nimim..............ikä..........plussa. .......LA........monennesta tärppäsi

Miramei.........24...........28.2.........?.... ........YK6 (KM)
Barbababy.....25...........17.3.........?........ ....YK8
melassi....... ..29...........2.4..........?........... .YK11
Hennu86.......26...........5.5..........12.1.13 ....YK12
Tupu_...........27...........7.5..........13. 1.13....YK9


:heart: Plussanneet 2011 :heart:

nimim....................ikä..........p lussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10........... 13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10........ .26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10.......... .....................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.......... .......................YK 4
Tuttava1985......26............12.11............... ................YK 4
Esikko83...........28.....13.11...enkelityttö.. ...................YK 4
Santski............. 28...........19.11...................... ..........YK 7
Selia.................25............3.12..... ............................YK 5
Lillimuks.............25............31.12........ ........................YK1

Plussanneet ja odottajat löytyvät pinosta http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/#post26373318
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki

Tää kävi nyt toistamiseen varhaisultrassa. Viime viikolla näky nuppineulan pää.
nyt näky jo isompi jäbä siellä, joka hytisi ja sydän sykki, eli se oli vähä niinku ameeba siellä. Tuli mahottoman hyvä fiilis ja sanoinki lekurille, että voiko olla totta, että nyt menis näin helpolla ko mahotonta tappelemista ollu kaks vuotta saada tää tyyppi aikaiseks :)

Tulkaa äkkiä tonne meä kaa juttelemaan, jooko???
 
Kiitos Ambrosia uudesta pinosta ^_^ Katsoin itsekkin et vanhassa oli jo huikeat 99 sivua :D

Miulla on ollut tänään ihan kauhea päivä :/ Tuossa pariin viikkoon kun ei oikein ollut rahaa niin pystyi helposti oleen erossa tupakasta ja alkoholista. Nyt kun on rahaa niin arvatkaa vaan olenko ollut ihan down koko päivän kun kävellyt tupakoiden ja kaljojen ohi? Tai siis en väitä, että olis hirveät tuskat mutta kun tottunut rahapäivänä ostamaan askin tupakkaa ja yhden lonkeron/kaljan ja juoda terassilla kun on kaunis kesäpäivä..

Tätäkö tää nyt sitten on? Kuinka kauan kestää, että en enää kärvistele kun puoliso käy sikarilla... Hän kun ei halua luopua sikareistaan sen verran harvoin kun kuulemma polttelee. Huokaus :/
 
Ei tää anna muuttaa otsikkoa enää jälkikäteen, eli näillä on mentävä =)

Mireca tohon menee aikaa että oppii olla ostamatta tupakkaa! Mulla "onneks" mies lopetti 1,5kk:tta mun jälkeen niin "sain" vielä ostaa tupakkaa :LOL:

mites Pionian värjäilyt suju? Tuliko tasanen lopputulos vaiko jotain muuta :D?

millimolli parhaamme tehdään varmasti jokainen :D
 
Heipä hei naiset! :)
Mulla nyt menossa kp 4/27-52, yk 7.

Ja tänään oli lääkäri, jossa selvis, että kaikki olekaan niinkuin pitäisi. Munasarjat hieman pco-tyyppiset, kierrot epäsäännölliset enkä siis ovuloi todellakaan joka kierto.
Tänään aloitetaan clomit, ja niitä syödään siis kp4-8, ultra kp11 ja ovista aletaan tikuttelemaan kp10 lähtien.
Nyt mennään seuraavat 4kk näillä eväillä ja syksyllä mies sitten sperma-analyysiin..

Ihan hyvä fiilis jäi lääkäriressusta..
 
tervetuloa clomittareksi Pamsku :)
Hassua miten lääkärit toimii eritavalla. Mulla hoitavalta polilta sanoivat että eka aukkari ja sperma-analyysi, jonka jälkeen vasta clomit.

Varmaan sen takia, ettei clomeja sais syödä kun max 6kiertoa, ettei turhaan "tuhlaa" kiertoja siihen jos oiskin vika esim tukkeutuneissa muniksissa!

Toivottavasti teille kuitenkin clomit tuo avun asap :)
 
Miuta täällä vaan ahdistaa ihan kaikki :/ Viime yönä heräsin tarkalleen 02:36 siihen et vatsassa möyri ja oli tosi paha olo. Menin sitten oksentamaan ja se helpotti oloa. Mikähän ihme tätä miun kroppaa vaivaa? Päähän tässä hajoaa kun yrittää miettiä koko ajan, että mikä miulla on. Täällä meillä päin on hirveät gynekologit joten on vielä pieni kynnys, että lähtisin juttelemaan heille..
 
Mireca voisko olla jotain vatsatautia? Ja hyvähän se on että herää ennenko oksentaa ;)
Toki toivon että toi olis oire jostain ihan muusta!
Harmi juttu toi gyne-asia, mukavaa gynea kun saa muutenkin aina etsiä, puhumattakaan että löytäisi sellaisen joka oikeasti ymmärtää!

Hennu, kyllähän mä aina arkisin lupauduin - saa töissä hyvin kulutettua taukoa ;)

Täällä yltyny alavatsan vihlonta - nyt tulee aaltomaisesti ja kupruttaa samalla :O
On mulla aikaisemmissakin (clomi)kierroissa jonkin verran esiintyny vihlontaa muttei kyllä näissä määrin.. en kyllä osaa huolestua sillä vihlonta ei tee pahaa kuitenkaan?
Nyt saunaan ja sitten illallista vääntämään!
 
Lisätkää minut pinoon! Ikä 26, yk 4 ja kp 14/31-38

Kirjoittelin tuossa yk 1 tänne ja nyt pidellyt hiljaiseloa. Yritän nyt bongata ovista ensimmäistä kertaa tikuttamalla, tänään siis ensimmäinen yritys tulossa. Meillä tosiaan vähän muitakin mutkia matkassa tässä hommassa tuon miehen testosteronikorvaushoidon takia mutta yritystä riittää :)
 
Noniin, ensimmäinen ovistikku pissitty. Testiviiva haaleampi kun kontrolliviiva, joten ovis ilmeisesti nurkan takana tulossa. Voipi olla, että oon sen verta hätähousu että teen illalla uuden testin niin näkee mihin suuntaan on menossa. Olipas muuten jännää saada ekaa kertaa 2 viivaa johonkin tikkuun, kävi mielessä jos jymäyttäis miestä esittelemällä sitä :) Se ai varmastikaan tajua ovistikun ja rtestin eroa... olisi kyllä ehkä hieman julmaa... :kieh: Tyyppi aina vaan kysyy et "millon sul on se kiima?" mihin vastailen mitä sattuu...

Ollaan muuten useasti puhuttu siitä, kuinka on törkeää kun ulkopuoliset ihmiset kyselee millon ollaan lapsia tekemässä. Onneks ollaan vasta aloiteltu tämä yrittely, mutta mitä, jos tilanne oliskin se että vuosia oltais yritetty ja kovasti haluttais lasta ilman että sitä voi saada?! Ihmiset on niin ajattelemattomia! Ja lapsen saaminen/tekeminen on aika henk.koht asia. Olisi vissiin mummille pitäny paukauttaa että joo, tossahan toi ovis on kohta että paneskellaan tässä joka päivä josko tärppäis. :stick:
 
Tääl on kp1. Ei mitenkään yllättävästi, kierto on näköjään taas tasottumaan päin, onneksi. Kilppariarvot on lääkärin mielestä ok, mun mielestä viel TSH on liian korkee vajislaiselle jolla on lääkitys. No heinäkuun lopus seuraava kontrollilabra, katsotaan ny sit mihin suuntaan tuokin arvo liikkuu vielä täl samal annoksella. Muutenkin tässä nyt sitä syksyä odotellessa kun taitaapi kesäsulun jälkeen vasta lääkäri kattoa ne miehen labrat (joista osan valmistumiseen meni ilmeisesti todella älytön aika).
 
Tsempit uuteen kiertoon pikkumy!
Mites noi kilpparijutut, voiko sitä vaan marssia terveyskeskukseen ja sanoa että haluan kilpparitestit? Oon itse miettiny arvojen tarkistusta, kun on jonkun verran oireita, jotka vois viitata kilpparijuttuihin... -paino nousee herkästi, hiukset on ohentunu ja niitä lähtee päästä normia enemmän, kynnet on hauraat ja liuskoittuvat, ihme ihottumia siellä täällä, kauheesti tullu uusia luomia viime vuoden aikana. Lueskelin jostai että saattavat viitata kilppariin tollaiset oireet.

Mutta asiasta kukkaruukkuun juoksee näköjään mulla dpo täällä nyt päivän edellä dpo4 on oikea lukema..
 
Luna85, joo ei se kivaa ole kun vaikka vuos yritystä takana ja hoidot edessä ja sukulaiset ihan suoraan jo sanoo että "tekisitte jo niitä lapsia"
Tietty vois itsekin niille sanoa että tehty on mutta kun ei vaimon kroppa toimi niin ei voi mitään..

pikkumy, mutta toihan on ihan hyvä juttu että kierto ois tasottumaan päin, ja kilppariarvotkin on ok :)

Kilppariarvoihin en osaa itse ottaa kantaa - multa ne on otettu ja ovat (luojan kiitos) olleet ok. Myös tässä "pienemmässä" raja-arvossa joita nimenomaan lapsettomuuden kohdalla katsotaan.
Aikaismmin mulla on katosttu vaan yleisesti kilppari-arvot, mutta lapsettomuus tutkimuksissa katsoivat niitä jotenkin erilailla.
Ja kai vissiin voi omalla tk-lekurille varata ajan ja pyytää niitä labroja? Ainakin kun omalle tk lääkärille menin tän lapsettomuuden takia niin laitto labralähetteet =)
 
Vissyliini: terkkariin vaan. Ite otatin ne työterveydessä ilmoitusluontoisesti. Hetihän ne ne halusi tarkistaa kun valittelin jatkuvaa väsymystä jne.

Ambrosia: Ihan aidosti kyllä ihmettelenkin miten lasten tekeminen on niin julkinen asia. Ottaen huomioon, että tosiaan on valtava määrä pariskuntia joilla se natsaaminen ei ole niin simppeliä. Kyllähän ne lapset sitten tulee jos/kun on tullakseen.

Sitten omia juttujani: ovistesti edelleen haaleana eli missä lie sitten onkaan tulossa. Teinpä tänään raskaustestinkin ja sain ensimmäisen roskishaamuni! Syy siis miksi tein testin: nyt oli 3. luomumenkat ja kierto oli nyt 31 pv, kun edelliset olleet 37 ja 38 pv. Viimeisen parin viikon ajan ollut kummallista pahoinvointia aamuisin, loppuu siinä puolenpäivän aikaan. Olin laittanut tuon pahoinvoinnin flunssan piikkiin mikä alkoi päivää enää tätiä. Nyt kuitenkin on jo kaikki röörit auki, mutta tuota samaa oloa. Lisäksi muistan menkkojen ensimmäisen päivän olleen sellainen, että kohtu oli aivan järkyttävän kipeä, googlettelin silloin kohtutulehduksia sun muita. Myöskin vuoto kesti vain pari päivää.

Mutta kuten sanoin, tuo on ROSKIShaamu. Sen oikean ajan puitteissa en saanut testiin kyllä yhtikäs mitään vaikka kuinka tihrustin. Jos paha olo jatkuu niin sitten teen toisen testin. Paitsi jos en malta niin testaan huomenna aamusta heti uudestaan :D
 
Kyllä yleensä tk-lääkäri (tai työterveys) ne labrat pyynnöstä laittaa, ovat kuitenkin yks helpoimpia tutkittavia tuo kilppari kun lähdetään poissulkemaan ongelmia.

Tuskin lapsettomuuspolista kuuluu mitään ennen syksyä. En tiedä onko joku labra tulematta vielä, mutta nuo mitä nyt tänään toinen lääkäri oli tulostanut kun halusi nähdä arvoja muista syistä (tuohon skaalaan kun kuului normaaalit perusverenkuvatkin mihin mies määrättiin) kyl kertoo siihen suuntaan et miehessä täällä on vika. Tiedä sitten tuleeko lisätutkimuksia vielä ja paljonko, mutta vähän näin itse netistä tietoa penkoneena taitaapi tuo mies saada hormonihoitoja nyt sitten.

Piitkä odotus siis vielä edessä. Huoh. Tässä pakko vaan etsiä niitä onnenaiheita tästä muusta elämästä. Kyllä mielialat tääl sahaa ees taas mutta pakko vaan jaksaa toivoa. Serkun häät tiedos heinäkuus. Kauhul odotan jos meiltä aletaan kysellä koska perheenlisäystä. En oo kertonut kuin muutamalle ystävälle tästä tilanteesta.
 

Yhteistyössä