Esikoista yrittämään 2012

Lunalta odotellaan ihan oikeaa haamua ;) Kyllähän ne ovistestitkin voi jotain näyttää vaikka raskaana olisikin :)

pikkumy, onko siis sulle tehty aukkarit ja mieheltä tutkittu simpat ym?
Voihan se olla että jos tulee ilmoitus että hoidot tmv menee syksyyn niin sitä osaa olla stressaamatta ja flaksi kävisikin.
Teilläkin kutienkin yritystä jo sen verran takana, että sais kyllä olla teidän vuoro pian :)

Täällä: heräsin yöllä kolmelta vessan.. en saanu enää unta kun vasta viideltä. Siinä ehti hyvin pohtia maailman menoa ja murheita.. Tulin jo siihen tulokseenkin että lopetan/-taan clomit ja annetaan olla. Tulee jos on tullakseen.
Onneksi kuitenkin ulkona on ihana keli, ja sain vielä 1,5h nukuttua, niin ei ole niin harmaa mieli kun olisi voinut kuvitella :D
 
Torstai 7.6.2012

:heart:Omaa nyyttiä toivovat :heart:

nimim....................ikä.......YK.. .............KP............JÄNNÄPV

bonus87.............24............5............ .35/35-46......................?
@nnukka............28...........17..............35/28.......................?
Mircea…………………..22……………12………………28/?............................?

Pionia …………………..31……………12………………28/27-30………………………..9.6
Ambrosia85.........26..........17..............25/26-30..................12.6
miss_piggy.......... 30..........2...............25/36-40
Vissyliini.............30............6............ ..23/27-30...................17.6.
Esikko83.............28............4............ ..23/26-28....................?

Luna85..............26.... ....... 4 .............18/31-38.................?
lenkkari..............27........... 10............15/32-33......................?
another..............25............7........... ..12/28?........................?
Pamsku..............21............7........... ..10/27-52.....................?
pikkumy.............26...........22............ .5/28...tähdenlennonjälkeen

:heart: Piinailijat :heart:

nimim...................DPO......testaus
Pionia.................12 ....... 8.6
Ambrosia85......... 11 ......... 12.6
Esikko83.............10
Vissyliini .............7


:heart: Taustalla :heart:
Crystal83, Miramei, jenni_noora


:heart: Plussanneet 2012 :heart:

nimim..............ikä..........plussa. .......LA........monennesta tärppäsi

Miramei.........24...........28.2.........?.... ........YK6 (KM)
Barbababy.....25...........17.3.........?........ ....YK8
melassi....... ..29...........2.4..........?........... .YK11
Hennu86.......26...........5.5..........12.1.13 ....YK12
Tupu_...........27...........7.5..........13. 1.13....YK9


:heart: Plussanneet 2011 :heart:

nimim....................ikä..........p lussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10........... 13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10........ .26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10.......... .....................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.......... .......................YK 4
Tuttava1985......26............12.11............... ................YK 4
Esikko83...........28.....13.11...enkelityttö.. ...................YK 4
Santski............. 28...........19.11...................... ..........YK 7
Selia.................25............3.12..... ............................YK 5
Lillimuks.............25............31.12........ ........................YK1

Plussanneet ja odottajat löytyvät pinosta http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/#post263733188
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kylläkin jo kp3 menos. Jos seuraavas päivitykses korjaa tai jotain.

Ambrosia: On tehty noi molemmat, simppojen takia mies nois labrois kävikin kun eipä tuo simppanäytteen tulos kovin hieno ollut. Ja veriarvoista löytyy noit hormonisyitä nyt sitten. Ja todennäkösesti vaativat lisätutkimuksia et löytyy missä vika on, eli miten paljon lapsettomuuden kannalta voi tehdä tai toivoa.
 
juuh täällä ollaan :) on vaan ollu kone rikki niin en ole päässyt käymään..

oireita ei ole juuri mitään, pientä jomotusta alamahassa silloin tällöin joten tuskin on mitään suuria ihmeitä tulossa, muuta kuin täti kylään...
tai ikinähän sitä ei tiedä kuinka oireettomasti raskaus alkaa :)
toivossa on aina hyvä elää !
tuun ilmotteleen taas kun jotain alkaa tapahtuun :)

kiitos uudesta pinosta !
 
Miten nää pinot tuntuu aina kuivahtavan kasaan kun mä alan kirjoittelemaan niihin? Pitäis vissiin ottaa askel takavasemmalle ni juttu luistais muilla.

Mites muilla menee?

Tuo parin päivän takainen roskishaamu jäi juurikin sellaiseksi ja eilen olikin ensimmäinen aamu kun ei ollut aamuista pahaa oloa. Eilen aamusta tuli puhdasoppinen nega rtestiin ja ovis on ilmeisesti lähistöllä ellei jopa juuri tuloillaan tikuista päätellen. Itse kuulun noihin malttamattomiin testaajiin kaikin tavoin: erityisesti raskauden suhteen koska poltan tupakkaa edelleen. Oon vaan polttanut niin kauan, etten saa itseäni lopettamaan ilman niitä kahta viivaa. Lääkäreissä saa aina kuulla tuosta polttamisesta ja olen aina sanonut, että jahka lapsi on tuloillaan niin sitten loppuu.

Vauvakuumeen asteesta: näen usein unia, että olen raskaana. Viimeksi viime yönä :) Kyllähän tämä asia pyörii mielessä yötäpäivää, vaikkakin voisi se raskaaksi tuleminen olla aika järisyttävä kokemus erittäin ristiriitaisin tuntein. Tällä hetkellä ajatus on se, että jos ei nyt tästä kierrosta nappaa niin eipä oikeen haittaa, saapahan rellestää kesän rauhassa. Ollut miehen kanssa puhetta, että mikäli ei natsaa ennen syksyä niin sitten hän pitää taukoa omissa lääkityksissään jotta siittiöt alkais taas toimimaan. Onhan tämä hassu tilanne yrittää lasta kun todnäk miehellä ei ole siittiötuotantoa lääkekuurilla. Lapsi tulee jos luoja suo, jos ei tule, niin otan 10 koiraa mikä ei sekään hullumpi ajatus :)

Summasummarum: oviksesta alkaa piinailu, eli tuska alkakoon!!!
 
luna85 tokkopa vika sussa on :D Toi pino jonka alotin on ollut vajaa vuoden telakalla ja nyt herätellään uudelleen henkiin. Usein pino vaatii toimiakseen muutaman aktiivikirjoittajan.. yksinään ei erkkikään jaksa pitää näitä hengissä :D

Tosta tupakan poltosta.
Mä itse ajattelin aikoinaan samoin, että lopetan tupakan kun tulen raskaaksi.
Noh, kun raskautta oltiin yritetty jo 9kk:tta eikä ollut tärpännyt ja mulla oli aika gynelle niin pyysin hältä champix-kuurin. Gyne oli tätä jo aikaisemminkin tarjonnut ja väläytti jo silloin että raskausmahdollisuudet ovat kovemmat jos ei tupakoi.
Noh, tein kaikkien sääntöjen vastaisesti ja yrityksen aikana kiskoin champix kuurin (sitähän ei saa raskaana ollessa syödä, eikä vissiin yrityksen aikanakaan ole suotavaa).
Kuurihan kestää minimissään sen 3kk:tta mutta suositeltavaa on jatkaa pidempää, että riippuvuudesta pääsee eroon.
Kilinketut, mä söin champix kuurin niin että nostin lääke annostuksen ohjeen mukaan ja lopetin päätettynä päivänä. Söin champixia "täydellä annostuksella" viikon kun olin lopettanut tupakoinnin. Sen jälkeen laskin lääke annosta ja lopetin lääkkeet.
Nyt aika tasantarkkaa 11kk:tta tupakatta :)
Vaikka söin champixia vain murto-osan suosituksesta niin ei ole tehnyt kovinkaan tiukkaa (pari kertaa oon ajanu huoltoaseman pihalle tappelemaan itseni kanssa ostanko tupakkaa vaiko en). Motivaatio on sen verran suuri :)

Plussaa ei ole kuulunut, mutta ollaan sentään päästy julkipuolelle hoitoihin ihan hyvällä omallatunnolla.
Tupakoinnin lopettaminen oli tottakai alunperin siksi että raskautuminen onnistuisi ehkä helpommin. Toisena tekijänä oma terveys ja taloudellinen hyöty.

Ja se mikä vakuuttaa mua ja jonka takia toitotan mielelläni yrittäjille että yrittäis edes lopettaa koska munkaan tutuista tasan kaksi on pystynyt lopettamaan tupakoinnin koska on tullut raskaaksi.
Nämä muut (muutama kymmen) potee huonoa omaa tuntoa jatkuvasti siitä, etteivät lopettaneet ennen raskautta. Jokainen korvatulehdus, flunssa tai mahdollinen kehityshäiril on heillä kun piikki lihassa. Vaikka tietävät ettei kaikki ole tosiaankaan vaan tupakoinnin syytä.

Silti toivon että jokainen joka on valmis lopettamaan tupakoinnin vasta tullessaan raskaaksi siihen pystyy :) Peukut heille.

Itse olen toki ylpeä itsestäni ja saan ollakin! =)
 
Täytyy tunnustaa että minäkin poltan:ashamed:... Tosin olen tämän puolen vuoden aikana vähentänyt reilusti ja toiveissa olisi se viimeinenkin rööki saada tumpattua. Vaikeaa se on ollut. Ensin vaihtui merkki markkinoiden laimeimpiin ja sitten rupesin karsimaan tupakointikertoja. Nikotiinivalmisteista ei oikein ole hyötyä, kun riippuvuus enemmän henkisellä puolella. Ja toisekseen karsastan ajatusta että nikotiini korvaushoidolla pumppaisin itseeni nikotinia yli 7mg/vrk (7x 1mg purkka) Ja nostaisin nikotiiniriippuvuuta. Kun nykyisellä tupakoinnillani nikotiinin vrk-annos on 3mg (10x 0,3mg tupakki) Seuraava ponnistus onkin puolittaa taas, eli polttaa vain 5 tupakkaa/vrk...

Millaista lääkettä tuo mainitsemasi lääke on Ambrosia??
 
Joo, eli tosiaan champix on mielialalääke.

Alotuspakkaus maksaa n 90e. Se että onko se kallis vai ei, niin paha mennä sanomaan. Mulla palo tupakkaan kuukaudessa yli 100e eli halvemmaks tuli lopettaa tuolla ;)

Mä itse lopetin tupakoinnin 6viikkoa ennen häitä (eli alotin kuurin ~7vk ennen häitä) joten stressiä oli kyl ;) Varsinkin kun oli vielä muutto ollu just ennen kuuria :)
 
Aivan juu... Voihan se olla että saan itseni irti ihan vaan tällärauhallisella vieroitustahdilla, hyvällä mallilla on jo ainakin. Kovin paikka on aina nämä piinailuajat kun hermoilee muutenkin, niin meinaa herkästi hakea lohtua sieltä röökiaskin puolelta. Isäntä lupaili lopettaa kanssa kun saa peltotyöt tehtyä, niin ois sitte yks repsahduksia aiheuttava tekijä vähemmän.
Ennen tuli tosiaan sytytettyä se rööki joka käänteessä ja sosiaalinen tapa, kun kaverit polttaa, niin sitten aina jonkun kanssa no lähetään tupakille meiningillä... Nyt on ollu aika näppärä tahti kun on polttanu vain "jälkiruuaks" Aamupalasavut, kahvitaukosavut, lounassavut, kahvitaukosavut, ruokasavut ja iltasavut..
 
Vissyliini: sullahan on homma tosi hyvällä mallilla!

Itse täytyy myöntää että poltan aika paljon. Tänään erityisesti mennyt tupakkaa kun on ollut sellaisen luokan vatutus päällä että oksat pois. Opiskelen siis yliopistossa jatkotutkintoa samalla kun täyspäiväsesti töissä ja kevään vika tentti tulossa. Yhtä hurlumheitä tää elämä kun kaikki vapaa-aika menee lukiessa hetken aikaa. Mitä nyt täällä pyörin :) Sehän tästä vaikeaa tekeekin.

Vauva-asioihin: tikuttelen ovista tässä ja viiva edelleen tummunut, epäilen, että ovisplus tulee huomenna tai oli jo tänään. Sit olen diagnosoinut itselleni pos:n, eli pre ovulation syndrooman, koska ihan oikeasti ollut karmea päivä tänään. Hyvä etten nirhannut paria työkaveria joilla on vähän kuuluvampi (lue: kova ja ärsyttävä) nauru. Huomaan hormonaalisen kiukun siitä, kun en aidosti edes kykene peittelemään sitä vaikka ehkä haluaisinkin.

Hormoonien heittelystä: kun lopetin pillerit tammi-helmikuussa, niin tuli tällaista samanlaista kiukkua, mistä jouduin jopa menemään keskustelelmaan esimieheni kanssa joka oli huolissaan minusta. Siitä asti ollut rauhallista ja nyt tänään seuraava kerta kun tunnistan hillitsemättömän kiukun itsessäni. Muutenkin kiva tuo pillereiden lopettaminen kun tukka on kun voipurkki ja iho täynnä finnejä. Voi ketutus! Sais jo tärpätä... Turhauttavaa touhua. Onko täällä muilla tullut hormoonien heittelyä?
 
Kiitos uudesta pinosta :) Täällä ei oo paljoa muuta ku ooteltu tätiä saapuvaksi. Tänään jo "kp" 50 ja elämäni kirkkaasti pisin kierto. Tänään taas tein testin, kun menkkoja ei vieläkään kuulu. Tässä linkki;
Aijaa.com - keskenmenon jälkimaininkeja
ylempi testeistä on tämänpäiväinen ja alempi tehty 31.5...Ei mitään tätioireita, mutta en jotenki uskalla
aatella et oisin raskaanakaan. Vaikeaa?! Enteileekö mahan turvotus raskautta vai tätiä? Täällä on
kunnon pallo...

Hmm..pitääpä alkaa opiskeleen teidän kuulumisia...
 
Luna onhan tuo, mutta koska olen tehnyt öö..ehkä 7 testiä keskenmenon jälkeen niin aina on jotakin näkynyt. En siis ole varma, olenko ovuloinut ja onko tuo plussa edelleen sitä seitsemän viikon takaista keskenmenoa.. Tosin tummentunuthan tuo on kuudessa päivässä. Mutta eikai se hcg lisäänny ilman syytä?!! :D
En uskalla toivoa, kun kovasti kolhaisi tuo km :/
 
Epäaktiivisuutta ollut ilmassa, anteeksi siitä. Täällä nyt siis tosiaan kun ei ole tietoa miten pitkä se kierto voisi olla niin odotellaan vielä. Nännit eivät ole kipeytyneet missään vaiheessa, mutta ovat olleet kosketusherkät. Oviksen kannalta siis tätä mietiskelen. Vähän sama kuin tää valkovuoto jota on tässä viime päivinä ollut niinkin hurjasti, että on pitänyt oikein pikkuhousunsuojaa pitää. Oon viimeksi joutunut käyttään niitä ennen kun aloitin e-pillerit eli joskus yläasteen kahdeksannella luokalla :'D

Toki tässä tietenkin toivoisi, että se voisi olla aikainen merkki siitä että on tärpännyt. Ystäväni sanoi, että hänellä oli jonkin aikaa ennen plussaa runsasta valkovuotoa ja se oli hänen ainut raskausoireensa. harmittaa vaan, että olen jo tottunut toteamaan "Kaikille muille tämä olisi raskausoire paitsi miulle"

Plussatuulahduksia kaikille <3
 
Heipä hei,

päätin tällekin palstalle kirjoittaa ku kosketti niin tuo Lunan ja Mircean vuodatukset. Nimittäin täällä kirjoittelee myös yksi talipallo. Lopetin pillerit 3kk sitten ja huhhuh, nyt kukkii naama, selkä (mitä se ei oo koskaan tehny!!) ja hiukset tuntuu koko ajan rasvasilta ku päänahka on niin rasvanen. Töissäki pitää vähän väliä painella naamaa paperiin et sais ees vähä kiiltoa pois! Grrrrr...harmittaa kun kärsin reilu parikymppisenä aikuisiän aknesta ja nyt pelkään että näppylät on tulossa takas ja musta tulee taas pizzanaama 26 :na :( Onko muilla kokemuksia meneekö nää pillereiden jälkimaininkina tuleet rasvoitukset pois ja kuinka pian? Pian meen muuten hakemaan lääkäriltä jotain rasvaa.. Ei voi muuta sanoa ku on onni, etten lopettanu pillereitä jo ennen helmikuisia häitä(vaikka mieli teki!!), jos naama ois ollu sillon tämmönen :/

Lunalle peukut pystyssä että viiva sen kuin vahvistuisi!!

ON: neljäs kierto pillereiden jättämisen jälkeen meneillään. Vielä ei oo tärppi käyny. Esikoisesta haaveillaan. Tässä kuussa tikutin ekan oviksen (tänä maanantaina), mut ei oikein päästy hyödyntämään kun meni miehen kanssa niin ristiin työaikataulut :(
 
E-pillereistäkin on niin paljon kiistanalaista puhetta raskautumisen suhteen. Monet lääkärit väittävät ettei e-pillereiden syönti vaikuta raskautumiseen mitenkään, mutta silti olen huomannut et monet e-pillereitä pitkään syöneet raskautuvat vaikeammin kuin he jotka eivät ole syöneet koskaan e-pillereitä.

Miusta olisi ollut mukavaa, jos lääkäri olisi maininnut miulle silloin yläasteikäisenä että kondomi olisi parempi ehkäisykeino. Tai paremminkin, että e-pillereiden pitkäaikainen käyttö ei ole fiksua. Tai vaikka edes sen, että niitä e-pillereitä ei oikeasti saa syödä montaa listaa putkeen.. Koen oikeasti, että lääkärit eivät ole tehneet niinkuin ammatti velvottaa. Sain tietää näistä ongelmista vasta sen jälkeen, kun lopetin e-pillerit ja gynekologi sanoi raskautumisen olevan nyt hieman hankalampaa.

Muoks. Lopetin e-pillerit siis 2010 joulukuussa. Siitä asti menty ilman ehkäisyä ja tulosta ei ole syntynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Mircea meilläki meni 22 kiertoa, että tuli tärppi. aivan kohtuuton aika oottaa. En ikikuuna päivänä syö enää pilsuja ja jos sen lapsen nyt saan ja se on tyttö. No empä anna senkään syyä. Itteki vedin aina 3kk liuskoja putkeen vaa, kymmenen vuoden ajan. Mutta ei tienny.
 
Miekään en todellakaan syö enää minkäänlaista e-pilleriä. Sanoin eräälle ystävälle, että syö pillereitä niin pitkään ku mie (8 vuotta) niin voit olla varma ehkäisytehosta: Et raskaudu koskaan :'D Noh joo. Ei sillä, että naurattaisi, mutta miuta väkisinkin tuppaa hymyillyttämään miten paniikissa olin joskus kun unohdin muutaman pillerin :'D Miun puolisokin oli sillein et "Ootko muistanu syyä pillerit?" Nyt kun ei oo yli vuoteen syönyt pillereitä niin ihmettelee, että mikäs hätä tässä on missään vaiheessa ollut?

millimolli jep no miulla on vielä se kymmenen kiertoa edessä :') Miehän sanoin, että nyt jaksan odottaa koska tiiän et siekin raskauduit joten miullakin on mahikset!
 

Yhteistyössä